بهترین مقاصد سفر از اصفهان | هر چهار فصل را به سفر بگذرانید

0

اصفهان مهد تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی است و در جای‌جایش می‌توان این اصالت را با تمام وجود لمس کرد. همین موضوع سبب شده است که این شهر به یکی از قطب‌های گردشگری ایران و جهان تبدیل شود و سالانه مسافران بسیاری به این شهر سفر کنند؛ اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که خود اصفهانی‌ها برای سفرهایشان کدام شهرها را انتخاب می‌کنند؟ اصلاً یک اصفهانی، فردی که در شهری چنین غنی و زیبا رشد کرده‌، باید چه شهرهایی را برای سفر انتخاب کند تا زیبایی را در معنایی جدید بیابد؟ ما تصمیم گرفتیم در این نوشته 12 مقصد گردشگری از اصفهان به شهرهای مختلف ایران را بر اساس فصل سفر معرفی کنیم تا شما اصفهانی‌های عزیز خیالتان از بابت انتخاب مقصد سفر راحت باشد. پس تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

بهترین مقاصد سفر از اصفهان در بهار

  • شیراز | شهر شعر و راز

شیراز یکی از پرآوازه‌ترین و منحصربه‌فردترین شهرهای ایران است که زیبایی و طروات در جای‌جایش موج می‌زند. از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانش گرفته تا بازارهای رنگی و خیابان‌های سرسبزش که هر گردشگری را به وجد می‌آورد. دشت ارژن، دریاچه مهارلو، آبشار دم اسب، غارهای شیراز، چشمه جوشک، دروازه قرآن، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، حافظیه، سعدیه، نارنجستان قوام، حرم شاهچراغ(ع)، مسجد نصیر الملک و… فقط بخشی از جاذبه‌های این شهر زیبا هستند. همین موضوع سبب شده است که سالانه مسافران فراوانی بلیط هواپیما شیراز را خریده و راهی این شهر شوند. از آنجایی که فاصله شیراز تا استان اصفهان هم کم است و آب‌وهوای آن در بهار، مخصوصاً اردیبهشت به بهترین حالت خود می‌رسد، بسیاری از اصفهانی‌ها با خرید بلیط هواپیما اصفهان شیراز یا با وسیله نقلیه خود به این شهر سفر می‌کنند تا خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود و عزیزانشان رقم بزنند.

  • ساری | نگین سبز ایران

ساری از آن دسته شهرهای گردشگری و جذاب ایران است که همچون نگینی زمردین در شمال کشور می‌درخشد. این شهر سرسبز با آب‌وهوایی مطلوبش فرصت لذت‌بردن از ساحل زیبای دریای خزر را به شما هدیه می‌دهد. بعد از خرید بلیط هواپیما ساری و سفر به این شهر جذاب، ترکیب زیبای جنگل‌های سرسبز، کوه‌های مرتفع و باشکوه و دریای زیبای خزر شما را غرق در رؤیا خواهد کرد و زیبایی بی‌حد و حصرش شما را مبهوت خود خواهد ساخت. چشمه‌های باداب سورت، دریاچه الندان، آبشار اوبن، پارک جنگلی شهید زارع، منطقه سلیمان تنگه و سد شهید رجایی، شاطر گنبد، برج رسکت، عمارت کلبادی، مسجد جامع عباسی، برج سلطان زین العابدین، امامزاده یحیی ساری و تکیه پهنه کلا فقط تعدادی از جاذبه‌های این شهر هستند که دیدنشان به‌شدت پیشنهاد می‌شود. بنابراین اگر ساکن اصفهان هستید و قصد دارید سفر بهاری متفاوتی را تجربه کنید، می‌توانید روی خرید بلیط هواپیما اصفهان ساری و سفر به این شهر حساب باز کنید.

  • رشت | اصیل و سرسبز

یکی از بهترین و زیباترین طبیعت‌های ایران متعلق به استان گیلان است. در این میان، رشت شهری نام‌آشناتر برای گردشگران است و مسافران بسیاری در طول سال بلیط هواپیما رشت را می‌خرند و راهی این شهر زیبا می‌شوند. طبیعتی روح‌نواز همراه با زیبایی‌های خدادادی که خستگی را از تن به‌در کرده و خاطراتی خوش برای گردشگرانش رقم می‌زند. علاوه بر ساحل زیبای دریای خزر و جنگل‌های سرسبز و خوش‌آب‌وهوا، رشت جاذبه‌های گردشگری فراوان دیگری هم دارد. جاذبه‌های طبیعی مانند رودخانه گوهر رود، تالاب عینک، دریاچه سد سنگر، چشمه آب شور لاکان، پارک جنگلی سراوان یا جاذبه‌های تاریخی متنوع نظیر میدان شهرداری رشت، مسجد سفید، خانه ابریشمچی، بقعه خواهر امام و امامزاده هاشم که دیدنشان از واجبات است. بنابراین اصفهانی‌ها می‌توانند با خرید بلیط هواپیما اصفهان رشت در بهار، به یکی از خوش‌منظره‌ترین شهرهای ایران سفر کنند.

بهترین مقاصد سفر از اصفهان در تابستان

تبریز | شهر اولین‌های ایران

تبریز، دیار آذری‌زبان‌های ایران است و با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانش، همواره یکی از پرترددترین شهرهای گردشگری ایران بوده است. جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌قدری است که در بیشتر مواقع گردشگران در انتخاب بهترین آن‌ها دچار سردرگمی می‌شوند. مثلاً اگر بلیط هواپیما تبریز را خریده‌اید و دنبال جاهای دیدنی تاریخی هستید، می‌توانید سراغ عمارت شهرداری، ربع رشیدی، ارگ علیشاه، (ارگ تبریز)، برج آتش نشانی (برج یانقین)، برج خلعت پوشان، مقبره الشعرا، مقبره دو کمال، حمام نوبر، بازار تبریز، مسجد کبود، مسجد مقبره، مسجد ثقه الاسلام و بقعه عون بن علی بروید. اگر قصد دارید در طبیعت این شهر و اطرافش حال و هوایی تازه کنید، تالاب قوریگل، کوه های رنگی آلاداغ لار، کوه سهند، روستا و دره لیقوان، کویر قوم تپه، دریاچه قوچ گلی داغی و آبشار اسکندر گزینه‌های خوبی به‌حساب می‌آیند. بنابراین اگر قصد دارید از هوای گرم تابستان در اصفهان دور باشید، می‌توانید بلیط هواپیما اصفهان تبریز را بخرید و در کمترین زمان ممکن راهی این شهر شوید.

  • اردبیل | سفری تابستانی با هوایی محشر

اگر هنوز برای سفر تابستانی خود برنامه‌ای نریخته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ اردبیل بروید. این شهر زیبا میان کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده منطقه آذربایجان است که آب‌وهوایی خوب و خنک در تابستان را برای این شهر به ارمغان آورده است. علاوه بر آب‌وهوایی مطلوب، می‌توانید ترکیب زیبایی از تاریخ و طبیعت را در این شهر حس کنید و از آن همه جذابیت لذت ببرید. از جمله جاذبه‌های طبیعی اردبیل می‌توان به دریاچه شورابیل، دریاچه نئور، جنگل فندقلو، پیکره سنگی بابا داوود عنبران، بالیقلو چای و تفرجگاه بولاغلار اشاره کرد. همچنین اگر می‌خواهید سراغ بخش تاریخی این شهر بروید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مجموعه بقعه وزیارت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، شهیدگاه، مجموعه بقعه و مزار شیخ امین الدین جبرئیل، مسجد جمعه و بازار تاریخی اردبیل بزنید. خرید بلیط هواپیما اردبیل از بیشتر شهرهای ایران مانند بلیط هواپیما اصفهان اردبیل به‌‌راحتی میسر است. پس همین الآن برنامه‌ای برای سفر تابستانی خود به اردبیل بچینید و از این شهر زیبا لذت ببرید.

  • کرمانشاه | شهر فرهاد و شیرین

کرمانشاه یک مقصد تابستانی جذاب با جاذبه‌های تاریخی فراوان است. این شهر در غرب ایران قرار دارد و از دوره‌های مختلف تاریخی یادگاری را در دل خود نگه داشته است. شهر شیرین و فرهاد با تاریخی چندصدهزارساله که در دل کوه قرار دارد و هر ایرانی جذب خود می‌کند. بیستون، طاق بستان، محله ۲۲ بهمن، تکیه معاون الملک و تالاب هشیلان برخی از جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه هستند که دیدنشان بر همه ما واجب است. البته شما می‌توانید به روستاها و طبیعت اطراف کرمانشاه نیز سری بزنید و از طبیعت زیبای آن مناطق لذت ببرید؛ مخصوصاً در تابستان که در باشکوه‌ترین حالت ممکن خود قرار دارند. بنابراین از هر کجای ایران که هستید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما کرمانشاه را بخرید و سری به این شهر باستانی بزنید. این موضوع شامل حال اصفهانی‌های عزیز هم می‌شود؛ کافی است بلیط هواپیما اصفهان کرمانشاه را بخرید و کمتر از یک ساعت خودتان را به این شهر برسانید.

بهترین مقاصد سفر از اصفهان در پاییز

  • مشهد | پایتخت معنوی ایران

همه ما به محض شنیدن نام مشهد، به یاد بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) می‌افتیم؛ مهم‌ترین جاذبه گردشگری مشهد که زیارت آن آرزوی همه شیعیان است و وجود آدمی را سرشار از آرامش می‌سازد. البته مشهد به‌غیر از بارگاه امام هشتم، جاذبه‌های گردشگری دیگری هم دارد که خرید بلیط هواپیما مشهد و سفر به این شهر را بیش از پیش محبوب کرده است. طرقبه، شاندیز، عنبران، جاغرق، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کوهسنگی، چالیدره، دره هفت حوض، غار مغان، آبشار آب‌گرم، روستای شاهان گرماب و باغ گل مشهد از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر است. درواقع شما با سفر به مشهد در پاییز می‌توانید هم سراغ جاذبه‌های طبیعی بروید هم سراغ زیارت. همچنین می‌توانید سراغ بازارهای جذاب و متنوع مشهد بروید و سوغاتی‌های زیبایی برای عزیزانتان تهیه کنید. بلیط هواپیما مشهد بعد از بلیط هواپیما تهران، پرفروش‌ترین بلیط هواپیما در کشور است که با توجه به توضیحاتی که دادیم، موضوع خیلی عجیبی نیست. به همین دلیل اصفهانی‌ها می‌توانند در بیشتر روزهای پاییز بلیط هواپیما اصفهان مشهد را خریداری کرده و به پایتخت معنوی ایران سفر کنند.

  • چابهار | بندر همیشه بهار

چابهار یکی از خوش‌آب‌وهواترین بندرهای ایران است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و به نوعی دروازه ارتباطی ایران با سایر کشورهای جهان به حساب می‌آید. این شهر با ساحل دل‌انگیز اقیانوس عمان و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانش، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان در فصل‌های سردسیر مانند پاییز تبدیل شده است. از جاذبه‌های تاریخی این بندر نظیر کوه‌های مریخی یا مینیاتوری، بندر گواتر، تالاب لیپار، غارهای سه گانه بان مسیتی چابهار، کوه گِل فشان گرفته تا جاذبه‌های تاریخی مانند قلعه پیروز گت، موزه محلی چابهار، قلعه پرتغالی‌ها و تلگراف خانه انگلیسی‌ها که این بندر را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. بنابراین اگر در اصفهان زندگی می‌کنید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما اصفهان چابهار به این بندر جذاب سفر کنید. البته این پشنهاد تنها شامل حال اصفهانی‌ها نمی‌شود؛ بلکه هرکجای ایران که باشید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما چابهار از این بندر زیبا دیدن کنید.

  • یزد | نمایشی از هم‌زیستی انسان با کویر

از همین الآن می‌توانید تصور کنید که سفر به دومین شهر تاریخی زنده دنیا چه حسی دارد. این شهر با قدمت طولانی و فرهنگ غنی، آثار باستانی بی‌نظیر و طبیعت کویری بی‌اندازه زیبا به یک مقصد گردشگری و توریست‌پذیر معروف در دنیا تبدیل شده است. مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت، میدان امیر چخماق، باغ دولت آباد، خانه لاری‌ها، مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر، ساباط و بادگیر، نخل امیرچخماق، آتشکده ورهرام، برج خاموشان، برج و باروی قدیم شهر، بقعه دوازده امام، موزه آب یزد، عمارت بوستان ناجی، عمارت قصر آینه یا موزه آینه و روشنایی، خانه تهرانی‌ها، بازار و حمام خان، خانه ملک التجار و میدان مارکار همگی از جاذبه‌های یزد به‌حساب می‌آیند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در یک فصل خوش‌آب‌وهوا مانند پاییز بلیط هواپیما یزد را بخرید و راهی این شهر زیبا و باستانی شوید. این شهر برای اصفهانی‌ها به‌مراتب جذاب‌تر است؛ چراکه با شهر تاریخی دیگری از جنس هنر ناب اصفهان آشنا شده و زیبایی معماری ایرانی را از زاویه دیگری می‌بینند. همین موضوع بلیط هواپیما اصفهان یزد را به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های هواپیما در پاییز تبدیل کرده است.

بهترین مقاصد سفر از اصفهان در زمستان

  • اهواز | شهری باصفا با مردمانی خون‌گرم

اهواز شهری در غرب ایران با مردمانی مهربان و زندگی پرجنب‌وجوش شبانه که میزبان خوبی در فصل‌های سرد سال است. شهری با جاذبه‌های طبیعی نظیر پارک کوهساران یا همان بام اهواز، آبشار مصنوعی، تالاب بامدژ و پل طبیعت کیانپارس که در نوع خود بسیار دیدنی‌‌اند. از بناهای دیدنی این شهر نیز می‌توان به کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی، کاروانسرای معین التجار و دانشکده سه گوش اشاره کرد. نزدیکی این شهر به مرز عراق در کنار بازارهای متنوع‌اش نیز از دیگر دلایل سفر گردشگران اصفهانی به این شهر است. بیشتر مسافران اصفهانی با خرید بلیط هواپیما اصفهان اهواز خودشان را به این شهر می‌رسانند؛ البته همه مسافران می‌توانند از هر کجای ایران، بلیط هواپیما اهواز را بخرند و به این شهر باصفا سفر کنند.

  • کیش | جزیره لوکس و جذاب ایران

گمان نمی‌کنیم کسی هم باشد که نام جزیره کیش را نشنیده باشد. این جزیره‌ لوکس و جذاب با تفریحات آبی متنوع و فراوان در آب‌های خلیج فارس قرار دارد و در فصل‌های سرد سال آب‌وهوایی بی‌نظیر را تجربه می‌کند. مثلاً اگر شما بلیط هواپیما کیش را در زمستان بخرید و راهی این جزیره شوید، می‌توانید نهایت لذت را از تفریحات آبی این جزیره نظیر قایق سواری، غواصی، ماهیگیری، جت اسکی، کیبل اسکی، فلای‌بورد و اسکوتر ببرید. همچنین می‌توانید سراغ جاهای دیدنی این جزیره نظیر سایت‌های مرجانی، سواحل کیش، پارک دلفین‌ها، پارک آبی اوشن، قنات یا کاریز کیش، شهر حریره، درخت انجیر معابد کیش و کشتی یونانی دیدن کنید و خاطراتی ماندگار برای خود ثبت کنید. از آنجایی که فاصله اصفهان تا کیش کمتر از سایر شهرهای شمالی است، یکی از 10 مقصد اول سفرهای اصفهانی‌ها در روزهای سرد سال است. به همین دلیل بلیط هواپیما اصفهان کیش نیز یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های کشور است.

  • قشم | جزیره عجایب هفتگانه ایران

قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است و به شما این فرصت را می‌دهد که در کنار ساحل این دریای زیبا قدم بزنید و از آن همه زیبایی شگفت‌زده شوید. این جزیره جاهای دیدنی بی نظیری دارد و با مراکز خرید متنوع‌اش، سالانه گردشگران متعددی را جذب خود می‌کند. جزایر ناز، جنگل حرا، سواحل قشم، دره ستارگان، پارک کروکدیل قشم، قلعه پرتغالی‌ها و چاه‌های تلا تنها بخشی از جاذبه‌های این جزیره است که گردشگران را مبهوت خود می‌سازد. همچنین می‌توانید به معروف‌ترین مراکز خرید قشم مانند سیتی سنتر، مجتمع زمرد، مجتمع سیمرغ سری بزنید تا اجناسی مرغوب با قیمتی مناسب را خریداری کنید. درواقع مراکز خرید قشم به‌قدری خوب و جذابند که یکی از علل اصلی فروش بالای بلیط هواپیما قشم به همین موضوع برمی‌گردد. از آنجایی که در فصل‌های سرد سال هم آب‌وهوایی بسیار مطلوب و دل‌چسب دارد، اصفهانی‌های بی‌شماری با خرید بلیط هواپیما اصفهان قشم این شهر را برای سفرهای زمستانه خود می‌پسندند.

در این نوشته بهترین مقاصد سفر از اصفهان به شهرهای مختلف ایران را معرفی کردیم تا اصفهانی‌ها با خیال راحت چند روزی از زیبایی‌های شهر خودشان دست بکشند و سفری جانانه در بهترین روزهای سال را تجربه کنند. نظر شما درباره این شهرها چیست؟ آیا مقصد دیگری هم به ذهنتان می‌رسد که ما آن را از قلم انداخته باشیم؟ اگر جوابتان مثبت است، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.