بهترین قطار مشهد تهران

3

پایتخت‌نشین که باشید محال است تعطیلات چندروزه‌ای در پیش باشد و فکر بیرون‌زدن از این شهر شلوغ به سرتان نزند. ممکن است چند روز گشت‌وگذار در جنگل‌های شمال، تماشای کویر یا دیدن جزایر جنوبی را انتخاب کنید. شاید هم دلتان هوای سفری زیارتی را کرده باشد؛ به هر حال، اگر تصمیم گرفتید سری به حرم امام رضا(ع) بزنید، حالا نوبت انتخاب وسیله سفرتان است. ممکن است هواپیما با سریع بودنش و اتوبوس با اقتصادی بودنش شما را وسوسه کند؛ ولی برای آن دسته از افراد که می‌خواهند از مسیر سفرشان لذت ببرند، قطار گزینه خاص‌تری است. با خرید بلیط قطار، کمتر از سفر با هواپیما هزینه می‌کنید و امکانات بیشتری نسبت به سفر با اتوبوس دارید؛ در هر صورت، در خرید بلیط قطار مشهد باید دقت کنید که قطارها با هم تفاوت‌هایی دارند. ممکن است بهترین قطار برای شما ارزان‌ترین قطار باشد یا راحت‌ترین قطار. پس باید شرایط قطارها را سبک سنگین کنید تا بتوانید بهترین قطار مشهد به تهران را تهیه کنید.

قطار زندگی | لوکس‌ترین قطار مشهد تهران

قطار زندگی

 

برای داشتن سفری لوکس، اولین قطار پنج‌ستاره کشور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قطار زندگی از سال 1394 تا الآن در مسیر تهران مشهد، میزبان مسافران است. شما می‌توانید بلیط این قطار را در یکی از سه مدل با عصرانه، با شام یا با شام ویژه بخرید. قطار زندگی در هر سفر گنجایش 300 مسافر را دارد. این قطار، تنها قطاری است که با رستوران دوطبقه از شما پذیرایی می‌کند. مهماندارها ساعت پذیرایی در رستوران را با شما هماهنگ می‌کنند تا در هر نوبت از صد مهمان به خوبی پذیرایی کنند به رستوران که بروید، می‌توانید همه مراحل پخت غذایتان را ببینید تا از بهداشت و مواد اولیه آن مطمئن شوید. شاید به همین دلیل است که بعضی از مسافران آن را بهترین قطار تهران به مشهد می‌دانند. اگر به هر دلیل رفتن به رستوران برایتان مشکل است، مهماندارها آماده‌اند تا در کوپه‌تان از شما پذرایی کنند

امکانات قطار زندگی

امکانات قطار زندگی

 

هنگامی که وارد قطار زندگی بشوید، مهماندارهای قطار شما را به سمت کوپه‌تان راهنمایی می‌کنند. بعد از اینکه در کوپه‌تان جاگیر شدید، با چای و دسر از شما پذیرایی می‌کنند. می‌توانید از گزینه پذیرایی ویژه کودکان هم برای فرزندانتان استفاده کنید. در طول مسیر، کوپه‌تان تهویه مطبوعی دارد و حتی می‌توانید با شید، شدت تابش نور را از پنجره‌تان تنظیم کنید. ادامه مسیر با سیستم رسانه‌ای (صوتی و تصویری) سرگرم می‌شوید. اگر حتی در سفر تشنۀ کتاب هستید، این قطار بهترین قطار مشهد تهران برای شماست. می‌توانید در کوپه خود بنشینید و کتابی را مطالعه کنید که از کتابخانه قطار تهیه کردید. در هر کوپه مجله و روزنامه هم پیدا می‌شود. در هر زمان هم که نیاز بود، مهماندار را با سیستم احضار خبر کنید.

در واگنتان هم سرویس بهداشتی فرنگی و هم ایرانی هست. سرویس خواب بهداشتی این قطار مجلل هم خستگی صفر را از تنتان در می‌آورد. علاوه بر آن، بدون استرس بخوابید؛ چون می‌توانید ساعت قطار را تنظیم کنید تا در زمان مقرر، بیدارتان کند. هر زمان هم که بخواهید انواع خوراکی‌ها، تنقلات و نوشیدنی را از کافه قطار تهیه کنید. این قطار از ساعت 19:55 تهران را ترک می‌کند و ساعت 6:10 صبح به مقصدش یعنی مشهد می‌رسد. در برگشت هم، ساعت 18:45 از مشهد خارج می‌شود تا اینکه در ساعت 5:15 به تهران برمی‌گردد.

قطار سیمرغ | همتای خوب زندگی

قطار سیمرغ

 

بعد از قطار زندگی، قطار سیمرغ دومین قطار ویژه ایران است. این قطار هم مثل قطار زندگی جزو قطارهای شرکت رجاست. در هر واگن هشت کوپه چهارتخته هست و هر واگن مهماندار مخصوص خودش را دارد. کوپه‌های قطار سیمرغ از نظر نظافت و راحتی منحصربه‌فردند. طراحی زیبای کوپه‌ها، کیفیت صندلی‌ها و دوجداره بودن قطار، می‌توان دلیلی باشد تا آن را بهترین قطار مشهد تهران بنامیم. پنجره‌های دوجداره در طول سفر سکوت و آرامش را برایتان فراهم می‌کند. علاوه بر آن، بدنه دولایه قطار هم عایق گرما و سرماست.

امکانات قطار سیمرغ

امکانات قطار سیمرغ

 

در قطار سیمرغ اگر به راهنما یا کمک نیاز داشتید، لازم نیست از کوپه‌تان خارج شوید. کافی‌ است با آیفون داخل کوپه‌تان مهماندار را احضار کنید. رستوران این قطار از هفت صبح تا یازده شب آماده پذیرایی از شماست. اگر هم دوست داشتید می‌توانید با پرداخت هزینه کمی، از امکانات سرگرمی مثل پلی‌استیشن استفاده کنید. در صورتی نیاز به امکانات دیگری مثل جعبه کمک‌های اولیه، ویلچر و … داشتید، مهماندار آن را برایتان آماده می‌کند. قطار سیمرغ امکانات دیگری هم تدارک دیده است تا خود را بین گزینه‌های بهترین قطار مشهد تهران جای دهد؛ امکاناتی مثل سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، پریز برق و … .

قطار غزال | راحت‌ترین قطار مشهد تهران

قطار غزال

اگر به دنبال بهترین قطار مشهد تهران هستید، قطار غزال از دیگر گزینه‌هاست. این قطار با شرکت‌های بن ریل، ریل سیر کوثر و پارس لایم همکاری می‌کند. قطارهای غزال روزانه دوبار مسیر تهران مشهد را طی می‌کنند. این قطارها ساعت 16:55 از تهران حرکت می‌کنند و ساعت 3:05 شب به مشهد می‌رسند. آن‌ها در مسیر برگشت، ساعت 16:35 از مشهد خارج می‌شوند و 2:55 شب به  تهران می‌رسند.

امکانات قطار غزال

امکانات قطار غزال

 

واگن‌های قطار غزال ریل سیر، نُه کوپه و دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی دارد. می‌توانید در کوپه‌تان با کنسول بازی و سیستم صوتی و تصویری سر خودتان را گرم کنید. سرو رایگان غذا به‌صورت تِست را هم از دیگر امکانات این قطار برای شماست. سیستم گرمایشی و سرمایشی قطار غزال برای سفر در روزهای گرم و سرد سال جای نگرانی باقی نمی‌گذارد. این قطار امکانات رفاهی بیشتری هم برای شما دارد؛ برای نمونه سیستم احضار مهماندار، ماکروفر، یخچال، آبسردکن، عصرانه، روزنامه، چای و وسایل خواب.

قطار نورالرضا | مناسب‌ترین قطار مسیر

قطار نورالرضا

قطار نورالرضا در سال 1385 فعالیت خودش را با شرکت رجا شروع کرد. شرکت رجا هم این قطار را اولین قطار گردشگری ایران نامید. شاید بتوان این قطار لوکس را به‌خاطر واگن‌های خاص آن، در فهرست انتخاب‌هایمان برای بهترین قطار مشهد تهران قرار دهیم. واگن‌های این قطار محصول کشور چین هستند. البته این واگن‌ها را با الگوبرداری از مدل‌ها تجهیزات اروپایی ساخته‌اند؛ مثل سیستم ترمز شرکت کنور آلمان، سیستم تهویه شرکت فیولی آلمان، چرخ و محور شرکت لوچینی ایتالیا، سیستم درب‌های انتهایی و کناری، سیستم‌های صوتی و تصویری برندهای معتبر اروپایی. برای مثال سیستم تهویه قطار نورالرضا، بر اساس شرایط محیط، دما بین 22 تا 50 تنظیم می‌کند. هر واگن قطار نوالرضا سه دیسک ترمز دارد که مطمئن‌تر از دو دیسک ترمز است. دو در کشویی الکتروپناماتیکی هم در هر واگن هست که عایق صدا و حرارتند.

امکانات قطار نورالرضا

امکانات قطار نورالرضا

از 64 واگن قطار نورالرضا، 54 واگن چهارتخته مخصوص مسافران، 5 واگن برای رستوران و 5 واگن مخصوص دستگاه مولد است. کوپه‌های این قطار دارای مانیتور، سطل زباله، رخت‌آویز، نردبان و دو پیجر برای احضار مهماندار است. جدا از سستم روشنایی کلی کوپه، چراغ مطالعه و چراغ خواب هم دارد. الیاف صندلی‌ها از جنس مرغوب و فوم‌های صندلی‌ها ضد آتش است. دو سروسی بهداشتی ایرانی و فرنگی هم برای هر واگن وجود دارد. قطار نورالرضا اولین قطاری است که واگنی جداگانه برای بانوان در نظر گرفت؛ به همین خاطر، در آن زمان بهترین قطار مشهد تهران برای امنیت بانوان بود. این قطار برای راحتی مسافران امکانات دیگری هم تدارک دیده است؛ مثل ویلچر، توالت فرنگی سیار، هدفون، سیستم صوتی اطلاع رسانی، ماکروفر، کتابخانه، روزنامه، لوازم خواب و بسته پذیرایی.

قطار غدیر | پرطرفدارترین قطار مسیر

قطار غدیر

حالا که دنبال بهترین قطار مشهد تهران هستید، بهتر است نگاهی به قطارهای چهارستاره هم بیندازید. قطار غدیر، قطاری چهارستاره‌ای است که آن را امن‌ترین قطار مشهد تهران می‌نامند. شاید به خاطر ترمز با سیستم ضدقفلش باشد. این قطار با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت مسیر تهران تا مشهد را طی می‌کند. قطار غدیر تهران مشهد مسیر دوازده‌ساعته را در یازده ساعت طی می‌کند؛ با این حال، در کوپه‌های دربست این قطار که بنشینید، هیچ صدا یا لرزشی را احساس نمی‌‌کنید. شاید دلیل دیگری که عده‌ای به این قطار بهترین قطار مشهد تهران می‌گویند، ضد آتش و خود خاموش کننده بودن واگن‌های آن است.

امکانات قطار غدیر

امکانات قطار غدیر

بین واگن‌های قطار غدیر درهای اتوماتیک لمسی را تعبیه کردند که به راحتی بتوانید بین واگن‌ها جابه‌جا شوید. دمای واگنتان را تنظیم کنید و با سیستم صوتی و تصویری واگنتان از فیلم یا موسیقی دلخواهتان لذت ببرید. با کیفیت‌ترین غذای گرم و سرد را میل کنید و از محفظه مخصوص موادغذایی قطار برای نگهداری مواد غذایی و دارویی استفاده کنید. علاوه بر همه این‌ها مهماندارها در طول سفر با انواع نوشیدنی و تنقلات از شما پذیرایی می‌کنند.

قطار پردیس و قطار صبا | سریع‌ترین قطار مشهد تهران

قطار پردیس

اگر به نظر شما بهترین قطار مشهد تهران، سریع‌ترین و به‌صرفه اقتصادی‌ترین است، پس قطارهای سالنی را از دست ندهید. هر واگن این قطار سالن را صندلی چیده‌اند. این قطارهای سالنی سه‌ستاره و چهارستاره هستند. قطار پردیس و صبا جزو قطارهای چهارستاره‌اند. قطار تندرو پردیس قطاری خودکشش است که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت شما را به مقصد می‌رساند. صندلی‌هایش به راحتی صندلی‌های هواپیما و واگن‌هایش عایقند. سیستم گرمایشی و سرمایشی این قطار هم دما را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند. واگن‌های این قطارها هم سیستم صوتی و تصویری مرکزی برای پخش فیلم و موسیقی دارند. قطار صبا هم، قطاری چهارستاره، اتوبوسی و دوطبقه است. در هر طبقه‌ قطار صبا، 54 صندلی را در ردیف‌های چهارنفره چیده‌اند.

قطار اتوبوسی ماهان | اقتصادی‌ترین قطار خوب

قطار اتوبوسی ماهان

در ادامه معرفی قطارهای تندرو و اقتصادی، قطار اتوبوسی تندرو ماهان را نباید از قلم انداخت. این قطار ده واگن دارد. هر واگن دو سرویس بهداشتی و یک کوپه مخصوص مهماندار دارد. بدنه و شیشه‌های این قطار هم دولایه است و عایق هرگونه سر و صدا و دماست. سیستم صوتی و تصویری هر واگن کانال‌های صداوسیما را با کیفیت بالا پخش می‌کند. درهای هر واگن به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند. این قطار بعد از هر پنج واگن، یک رستوران دارد. در کل، برای ده واگن این قطار، دو رستوران هست. اگر هنگام خرید بلیط، گزینه «با پذیرایی» را انتخاب کنید، مهماندار شام هم برایتان سرو می‌کند.

قطار چهارتخته شهاب | ارزان‌ترین قطار سه‌ستاره

قطار چهارتخته شهاب

در پایان جست‌وجویمان به دنبال بهترین قطار مشهد تهران، باید از شرایط جدیدترین قطار رجا هم خبر دار شویم. قطار شهاب با وجود قیمت پایینش مانند قطارهای دیگر امکانات رفاهی مناسبی برای مسافران در نظر گرفته است. امکاناتی مثل سیستم صوتی و تصویری و سیستم گرمایشی و سرمایشی و سیستم هوای مطبوع. البته تفاوتی هم با قطارهای قبلی دارد؛ برای مثال در کوپه‌تان سیستم احضار مهماندار وجود ندارد. این قطار رستوران دارد؛ ولی چون تهیه غذا در آن محدود است، بهتر است برای صرف غذای گرم در اولین ساعات به رستوران مراجعه کنید. از آنجایی که هزینه غذا روی بلیطتان حساب نشده است، هنگام صرف غذا باید هزینه جداگانه‌ای را بپردازید. ولی همه این‌ها باعث نمی‌شود که آن را از لیست بهترین قطار مشهد تهران خط بزنیم. مهماندارهای این قطار با بسته‌های میان‌وعده از شما پذیرایی می‌کنند و روزنامه‌هایی را برای مطالعه در اختیارتان قرار می‌دهند.

در چند دقیقه گذشته با هم سری به قطارهای مختلف زدیم تا بهترین قطار مشهد تهران را پیدا کنیم. بین واگن‌های هر قطار چرخی زدیم و امکانات، سرعت و هزینه‌شان را مقایسه کردیم. امکانات بعضی از آن‌ها به ما حس اقامت در هتل می‌داد. بعضی از قطارها هم با ایمنی و ساخت واگن‌هایشان از خطرهای سفر خیالمان را راحت می‌کردند. هزینه کم بعضی از آن‌ها هم توجه‌مان را به خودش جلب کرد؛ به هر حال، بسته به اینکه «بهترین» برایمان چه معنایی داشته باشد، بهترین قطار تهران مشهد را انتخاب می‌کنیم. امیدواریم ما در ره‌بال آسمان توانسته‌ باشیم اطلاعات مفید را برای خرید بلیط قطار به شما بدهیم. اگر تجربه سفر با قطار را دارید، شرایط و امکانات دیگر آن‌ها را با ما در میان بگذارید. به نظر شما بهترین قطار مشهد تهران چه قطاری است؟

بله، قطار اتوبوسی ماهان در مجموع دو رستوران دارد.

واگن‌های قطار نورالرضا محصول کشور چین هستند و آن‌ها را با الگوبرداری از تجهیزات اروپایی ساخته‌اند.

3 نظرات
  1. محمد می گوید

    چرا به قطارهای سمت شمال رسیدگی نمیشه چون عراقی ها نمیرن اونور

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام محمد عزیز، این موضوع رو باید از وزارت راه و ترابری پرسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.