جاهای دیدنی تهران | پایتختی به وسعت یک کشور

0

اهل تهران هستید یا نه؟ اگر اهل تهران هستید، هرچند تا از جاهای دیدنی تهران را که می‌شناسید را روی یک کاغذ بنویسید. تعداد آن‌ها را بشمارید و زیر همین پست کامنت بگذارید. سپس مقاله را تا انتها با ما همراه باشید تا تمام مکان های دیدنی تهران بشناسید. چندتا از آن‌ها را نمی‌شناختید؟ تهران شهری بسیار بزرگ با پتانسیل گردشگری بی‌نظیر است. حتی ساکنین تهران هم از بسیاری از جاهای دیدنی شهر خودشان غافل هستند. باید حتماً کنجکاو و ماجراجو باشید تا هر وجب از پایتخت را بشناسید. امروز می‌خواهید پته پایتخت را روی آب بریزیم و هرچه دارد و ندارد را برایتان رو کنیم! با ما همراه باشید تا خاص‌ترین جاهای دیدنی تهران را بشناسید. این جاذبه‌ها آنقدر زیبا هستند که از هر شهری که هستید دلتان می‌خواهد اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران کنید و همین حالا به پایتخت بیایید.

فهرست مطالب

مراکز تفریحی تهران

بام تهران

بام تهران جزو آن دسته از جاهای دیدنی تهران است که دلتان می‌خواهد هنگام غروب و تنهایی سری به آن بزنید. البته کنار خانواده و مخصوصاً برای قرارهای عاشقانه نیز بام تهران فضایی بسیار ناب و دوست‌داشتنی دارد؛ اما بسیاری برای خلوت‌کردن و آرامش‌گرفتن، هنگام غروب سری به بام تهران می‌زنند. بام تهران در حدفاصل بین خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال قرار دارد. وقتی روی بام تهران بایستید، تهران را در لباسی از نور زیر پای خودتان می‌بینید. بام تهران در صبح‌های جمعه مسیر پیاده‌روی کوهنوردان است. پس می‌توانید در این مسیر، توان و آمادگی جسمانی خودتان را نیز به چالش بکشید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعات کاریاز ساعت ۵ صبح تا 12 شب این مجموعه باز است. (البته بخش‌های مختلف تفریحی، زمان‌بندی ویژه‌ای دارد)
شماره تماس02124875000
روزهای کاریتمام روزهای هفته
آدرساستان تهران، بزرگ‌راه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال

برج میلاد

برج میلاد را دیگر مگر می‌شود کسی نشناسد؟ برج میلاد نمادی از تهران، پایتخت ایران است. این برج که جزو دسته برج‌های مخابراتی به حساب می‌آید، در محدوده غرب تهران و بالای گیشا قرار دارد. برج میلاد علاوه‌بر کاربرد مخابراتی، یه یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری تهران تبدیل شده است. این برج شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. گردشگران می‌توانند از طبقات مختلف این برج دیدن کنند. سکوی بازدید، محبوب‌ترین بخش برج میلاد به حساب می‌آید. همچنین رستوران گردان برج میلاد و کافه آن نیز طرفداران بسیاری دارند و در تمامی روزهای سال شلوغ هستند. وقتی به‌دنبال ساخت فهرستی از مهمترین جاهای دیدنی تهران هستید، حتماً برج میلاد را باید در فهرست خود قرار دهید.

آدرستهران، میان بزرگراه‌ حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج
شماره تماس0218585
ساعات بازدیدهمه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب
هزینه بازدیدپکیج اول 59هزار تومان و پکیج دوم 39هزار تومان
آدرس سایتmiladtower.tehran.ir

تئاتر شهر

اهل هنر بازیگری هستید یا نه؟ اگر اهل هنر پرده نقره‌ای و سینما باشید، حتماً تئاتر شهر را می‌شناسید. تئاتر شهر جزو مهم‌ترین تئاترها در تمام کشور به حساب می‌آید. بسیاری از بازیگران معروف امروز سینمای کشور، از صحنه همین تئاتر به پرده نقره‌ای راه پیدا کردند. بسیاری از دانشجویان رشته سینما، هر روز جلوی تئاتر شهر می‌نشینند تا ورود و خروج افراد مشهور را به این ساختمان ببینند. تئاتر شهر سمبلی از تئاتر و هنر بازیگری در ایران به حساب می‌آید. اگر به هنر بازیگری و تئاتر علاقه‌مند هستید، حتماً سری به تئاتر شهر و پارک دانشجو بزنید.

آدرستهران، خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان انقلاب، جنب پارک دانشجو
هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان بازدیددر هنگام برگزاری جشنواره‌های سینمایی

پل طبیعت

پل طبیعت جزو جدیدترین جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید. این پل زیبا که روی بزرگراه مدرس قرار دارد، حتی از برج میلاد هم جوان‌تر است و همانند برج میلاد جزو نمادین ترین جاذبه های گردشگری تهران به حساب می‌آید. این پل بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی در تمام خاورمیانه و اولین پل غیرخودرویی در ایران به حساب می‌آید. پل طبیعت توانست جوایز بسیاری را در دنیای معماری کسب کند. این پل دسترسی به دو پارک زیبای تهران یعنی پارک طالقانی و پارک آب و آتش را میسر می‌کند. در نزدیکی این پارک سایر مکان های دیدنی تهران همانند گنبد مینا تهران و پارک‌های متعدد قرار دارند. پل طبیعت یک پل دو طبقه است. یک طبقه از آن را مخصوص پیاده‌روی و طبقه دیگر را مخصوص حضور رستوران و کافه‌ها در نظر گرفته‌اند. میل کردن صبحانه در خلوتی صبح جمعه داخل کافه‌های این پل بسیار لذت‌بخش است.

هزینهرایگان
ساعت بازدید ساعت 6:00 صبح تا 12:00 شب
آدرسمیدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران را می‌توان جزو مهم‌ترین شاهرگ‌های پایتخت دانست. این خیابان، طولانی‌ترین خیابان در تمام خاورمیانه است. خیابان ولیعصر از میدان راه‌آهن آغاز می‌شود و تا میدان تجریش ادامه دارد. قدم‌زدن در خیابان ولیعصر و لذت‌بردن از مناظر طبیعی آن می‌تواند بسیار جذاب باشد. پارک ملت، یکی از مهم‌ترین پارک های تهران در همین خیابان قرار دارد. همچنین می‌توانید شاهد حضور برخی از بناهای تاریخی تهران در این خیابان باشید.

چهارراه ولیعصر، چهارراه پارک‌وی، سه‌راه زعفرانیه، مقدس اردبیلی و نهایتاً میدان تجریش جزو مهم‌ترین خیابان‌هایی هستند که در مسیر ولیعصر با آن‌ها برخورد می‌کنید. از میدان ولیعصر به بعد، زیبایی خیابان ولیعصر دو چندان می‌شود. قدمت ولیعصر به اواخر دوره قاجار باز می‌گردد. این خیابان یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی تهران در بهار و تابستان به حساب می‌آید.

آدرس: تهران، ولیعصر

دربند و درکه

دربند و درکه هر کدام یکی از جاذبه های دیدنی تهران به حساب می‌آیند؛ اما چون در فاصله‌ کمی از هم قرار دارند، معمولاً از هر دو در کنار هم نام برده می‌شود. دربند و درکه هر دو در بخش شمالی میدان تجریش قرار دارند. این دو جزو مناطق ییلاقی و تفریحی تهران به حساب می‌آیند. البته دربند و درکه جزو مناطق کوهستانی هستند و برای دسترسی به مناطق بکر آن باید مسیرهای سخت و با شیب تند را پشت سر بگذارید. برای دسترسی به مناطق مرتفع دربند و درکه، باید توان جسمانی مناسب و کفش راحت داشته باشید. البته از همان ابتدای مسیر، ده‌ها رستوران، سفره‌خانه و کافه یا حتی دکه‌های تنقلات خوشمزه قرار دارند که مانع رسیدن شما به اوج می‌شود و ترجیح می‌دهید در همان جا و کنار رودخانه اتراق کنید و از هوای پاک و خوراکی‌های خوشمزه لذت ببرید! اگر اهل کوهنوردی و پیاده‌روی در روزهای تعطیل آخر هفته هستید، درکه و دربند مناسب شماست.

آدرس: میدان تجریش، دربند و درکه

شهرک سینمایی غزالی

آیا می‌خواهید در زمان سفر کنید؟ به کدام زمان می‌روید؟ به دوران یوزارسیف؟ یا دوران پهلوی؟ خلاصه در شهرک سینمایی غزالی می‌توانید در تاریخ سفر کنید. شهر سینمایی غزالی در سال 1358 به همت هنرمند کشور، علی حاتمی افتتاح شد. در این شهر سینمایی فیلم‌های بسیاری ساخته شده‌اند و هنوز دکور بسیاری از آن‌ها به رسم یادبود دست نخورده باقی مانده‌اند. با بازدید از شهرک سینمایی غزالی می‌توانید در دنیای فیلم و تاریخ فیلم‌سازی سفر کنید. این شهر سینمایی جزو خاص ترین جاهای دیدنی تهران برای اهالی هنر سینما به حساب می‌آید.

آدرسکیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج، بعد از کارخانه سایپا، خیابان ۵۵‌ام
هزینه بازدیدروزهای هفته با هماهنگی قبلی از ساعت 8 تا 16
بهترین زمان بازدیدصبح تا ظهر

کارالند تهران

بازی امروز، شغل فردا! این شعار جایی است که آن را در تهران با نام کارالند می‌شناسند. البته در شهرهای دیگر کشور نیز همانند مشهد می‌توانید شاهد کارالند باشید. بسیاری از روانشناسان بر این عقیده هستند که کودکان از همان ابتدای تولد دارای استعدادهای خاص هستند. این استعدادها نیازمند شکوفایی هستند. در کارالند بچه‌ها می‌توانند مشاغل مختلف را به شکل بازی امتحان کنند. به این ترتیب علاقه آن‌ها در همان سنین کوچکی مشخص می‌شود. کارالند یک مجموعه عالی برای استعدادیابی به حساب می‌آید. البته اینجا شهربازی نیست و فقط کودکان یک محدوده سنی را می‌پذیرد.

آدرستهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، برج میلاد، طبقه زیر همکف
هزینه بازدید۳۰هزار تومان
بهترین زمان بازدیدصبح تا ظهر

سرزمین لی لی پوت ها

کارتن زیبای لی لی پوت‌ها را به یاد دارید؟ شهری که تمام آدم‌های آن کوچک و قد کوتاه بودند. سرزمین رویایی لی لی پوت‌ یک مجموعه تفریحی مخصوص کودکان است. در این مجموعه تفریحی، کودکان می‌توانند در شهر خودشان زندگی کنند. شهری رنگارنگ و زیبا که ساعت‌ها کودکان را سرگرم می‌کند. جالب اینجاست که همانند کارالند، کودکان در این سرزمین مخصوص به خودشان می‌توانند مشاغل مختلف را نیز امتحان کنند و استعدادشان شکوفا شود. کودکان در این مجموعه با هم تعامل می‌کنند و مهارت‌های ارتباطی آن‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند. سرزمین لی لی پوت‌ها جزو سرگرم کننده ترین مکان های دیدنی تهران برای کودکان به حساب می‌آید.

هزینه ورودیهزینه ورودی برای هر کودک با یک همراه بزرگسال در هر سانس 50 هزار تومان
هزینه یک نوپا و یک همراه بزرگسال 30 هزار تومان
همراه بزرگسال دوم 10 هزار تومان
همراه بزرگسال سوم به بعد نفری 15000
(برای استفاده از باقی بخش‌های بازی، باید هزینه جدا بپردازید.)
سانس‌های فعالیتسانس اول: 9 تا 11:30
سانس دوم: 12 تا 14:30
سانس سوم: 15 تا 17:30
سانس چهارم: 18 تا 20:30
روزهای تعطیلدر ایام کرونا تعطیل است. برای تعیین وقت، حتماً از قبل با مجموعه تماس بگیرید.
روش تهیه بلیطمی‌توانید بلیط این مجموعه را از سایت‌های مختلف و خود مجموعه تهیه کنید؛ البته بهتر است قبل از رفتن با پشتیبانی تماس بگیرید و از بازبودن این مرکز آموزشی مطمئن بشوید.
شماره تماس02177760028
آدرس پیج اینستاliliputdreamland@
آدرستهرانپارس، اتوبان شهید باقری، خروجی 196 غربی، خیابان طباطبایی نسب، نبش گلستان ششم، جنب شهرداری منطقه چهار

مسیرهای دوچرخه‌سواری تهران

دوچرخه‌سواری یکی از تفریحاتی است که می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای در پایتخت تجربه کنید. در هر گوشه از شهر زیبای تهران، یک مسیر دوچرخه‌سواری عالی وجود دارد. این مسیرها به‌حدی متنوع هستند که دوچرخه‌سواران در هر روز به‌دنبال انتخاب یک مسیر جدید برای دوچرخه‌سواری در پایتخت می‌گردند. باشگاه دوچرخه‌سواری جامین، بوستان بهشت مادران، پارک پلیس، بوستان پیروزی، پارک جنگلی ، بوستان کوثر، بوستان صبا، بوستان تمدن، پیست بهاران، بوستان جنگلی یاس، جاده لشگرک، بوستان لویزان و… جزو معروف‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران هستند. برای یافتن آدرس هر کدام به مقاله‌اش مراجعه کنید.

پیست های اسکی تهران

پیست اسکی توچال

مجموعه تفریحی توچال یکی از معروف ترین پیست های اسکی تهران یعنی پیست اسکی توچال را در دل خود جا داده است. این پیست اسکی را می‌توان جزو معروف ترین جاهای دیدنی تهران از نظر شهرت بین‌المللی دانست. پیست اسکی توچال در بخش شمالی تهران و منطقه ولنجک قرار دارد. پیست اسکی توچال یک مجموعه بسیار کامل تفریحی و اقامتی است. در این پیست می‌توانید علاوه‌بر لذت‌بردن از اسکی، در واحد‌های اقامتی چوبی حضور داشته باشید و از طبیعت بکر زمستانی لذت ببرید. این پیست جزو نزدیک‌ترین پیست‌‌های به تهران محسوب می‌شود. در این پیست اسکی آموزش اسکی نیز انجام می‌شود و می‌توانید برای یادگیری این ورزش جذاب، در کلاس‌های آن شرکت کنید. با این توضیح اگر در زمستان راهی تهران شده‌اید، تجربه اسکی را از دست ندهید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت دسترسی24ساعته
شماره تماس02124875000
آدرس سایتtochal.org
آدرستهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

پیست اسکی دربندسر

دربندسر نام یکی از مناطق ییلاقی واقع در منطقه شمیرانات بعد از شمشک است. دربندسر دارای مناطق کوهستانی بسیاری است. به همین خاطر یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی و مهمترین جاذبه های دیدنی تهران در همین منطقه قرار دارد. پیست اسکی دربندسر در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا واقع شده است. این پیست اسکی در سال 1361 به بهره‌برداری رسید و شامل امکانات کاملی همانند تله اسکی، تله سیژ، کلاس‌های آموزشی و بخش کرایه تجهیزات اسکی است. این پیست اسکی در مقایسه با توچال ابعاد کوچک‌تری دارد؛ اما خلوت‌تر است. پس اگر به‌دنبال یک پیست اسکی خلوت برای تفریحات زمستانی هستید، سری به پیست اسکی دربندسر بزنید. اینجا هم برای تهرانگردی در زمستان و هم تابستان خیلی مناسب است.

هزینه تقریبیشروع از ۱۰۰هزار تومان
ساعات کاری۸ صبح تا ۹ شب
آدرس سایتdarbandsarski.ir
روزهای تعطیلندارد
آدرس صفحه اینستاگرامdarbandsarski@
شماره تماس مجموعه02126525175
آدرستهران، شمیرانات، شمشک، قصران، محله دربندسر

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک به پاتوق جوانان تبدیل شده است. این پیست اسکی در منطقه شمیرانات تهران قرار دارد. پیست اسکی شمیرانات جزو قدیمی ترین جاهای دیدنی تهران در پاییز و زمستان است. پیست اسکی شمشک در سال 1337 به بهره‌برداری رسید و به یکی از مهم‌ترین پیست‌های بین‌المللی و  مناسب حضور گردشگران خارجی تبدیل شد. در سال 1375 به ارتقاء تجهیزات این پیست، پیست اسکی شمشک را به یکی از پیست‌های اسکی بین‌المللی تبدیل کردند. این پیست اسکی در سال 1386 به‌دلیل سقوط چند اسکی‌باز برای مدتی تعطیل شد؛ اما مجدد به کار خود ادامه داد. هتل جهانگردی شمشک نیز با حدود 17 واحد اقامتی در این منطقه زیبا از گردشگران و ورزشکاران پذیرایی می‌کند.

شماره تماس02126527445
آدرس سایتskicomplex.ir
آدرستهران، شمیرانات، رودبار قصران، شمشک

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی جزو معروف ترین جاذبه های دیدنی تهران در فصل زمستان محسوب می‌شود. این پیست اسکی از توابع شهرستان دماوند و بخشی از رودهن محسوب می‌شود. پیست اسکی آبعلی در سال 1383 به بهره‌برداری رسید و جزو جدیدترین پیست های اسکی تهران به حساب می‌آید. پیست اسکی آبعلی امکانات کامل اسکی را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد؛ اما باید بدانید که این پیست فقط برای ورزشکاران نیست! بلکه بسیاری از ساکنان پایتخت، برای سر خوردن روی برف با تیوب و حتی برف‌بازی، در فصل زمستان به پیست اسکی آبعلی می‌رسوند. این پیست جزو بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای وقت‌گذرانی در زمستان محسوب می‌شود. پیست اسکی محیطی خانوادگی دارد و می‌توانید تا نزدیک غروب با حضور در آن سرگرم شوید.

هزینه ورودی:هر سال قیمت جدیدی برای بلیط اعلام می‌شود. تازه‌ترین قیمت آن ۲۵۰هزار تومان بوده است.
ساعات بازدید:در زمان فعالیت، از ۰۸:۰۰ تا ۱۵:۳۰
شماره تماس:۰۲۱۷۶۵۳۲۷۴۳
تاریخ فعالیت:معمولاً از دی ماه (البته این مسئله به میزان بارش برف در سال بستگی دارد)
آدرس پیست:تهران، شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز

دهکده آبی پارس

توجه: این مجموعه در سال ۱۴۰۱ در آتش سوخت و هنوز هم خبری مبنی بر بازگشایی‌اش در دست نیست.

دهکده آبی پارس یکی از آن جاهایی است که اکثر تهرانی‌ها برای رفتن به آن از هفته‌های قبل برنامه می‌ریزند. تفریح و هیجان در این دهکده آبی تا حدی است که خستگی یک ماه کار سخت و تلاش شبانه‌روزی را از تن شما بیرون می‌آورد. سرسره‌های متعدد، حمام ترکی، اتاق برف، جکوزی، سونا، دریاچه موج و تجهیزات دیگر در این ساختمان همه در کنار هم هستند که یک روز عالی را برای شما رقم بزنند. اگر دوست دارید حضور در این دهکده بیشتر به شما خوش بگذرد، حتماً با گروه‌های دوستانه و اکیپی همراه شوید که همه اهل هیجان و شادی باشند. اینجا برای گروه‌های مختلف سنی، امکانات و بازی دارد و همه وقت شما را پر می‌کند.

اینستاگرامdehkadehabipars@
شماره تماس02102636116
آدرستهران، اتوبان همت، انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا

موزه های تهران

موزه هفت چنار

موزه حیات وحش هفت چنار یکی از موزه‌های طبیعی و حیات وحش ایران به حساب می‌آید. این موزه در ساختمانی قدیمی واقع شده است که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. جالب است بدانید از ساختمان این موزه در ابتدا به‌عنوان کارخانه جوراب‌بافی استفاده می‌کردند. پس از انقلاب در سال 1376، این ساختمان متروکه به موزه حیات‌وحش هفت چنار تبدیل شد. بازدید از موزه هفت چنار برای نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود. در این موزه از انواع حیوانات خشک‌شده به‌صورت تاکسیدرمی نگهداری می‌کنند. در موزه هفت چنار می‌توانید با حیوانات مختلف بیشتر آشنا شوید. همچنین بهتر است سری به بخش آکواریوم آن بزنید. در این آکواریم از انواع گونه‌ آبزیان نگهداری می‌شود.

هزینه بازدید4هزار تومان
ساعت بازدید8 تا 22 در نیمه اول سال و 8 تا 20 در نیمه دوم سال
آدرستهران، شمال میدان بریانک، ضلع شرقی خیابان دعوتی

خانه قوام السلطنه یا همان موزه سفالینه و آبگینه تهران

موزه آبگینه تهران یا همان موزه سفالینه جزو ظریف‌ترین موزه های تهران است. این موزه را می‌توان جزو مهم‌ترین جاذبه های دیدنی تهران به حساب می‌آید. موزه آبگینه در یکی از خانه های تاریخی تهران یعنی خانه قوام السلطنه قرار دارد. این خانه در گذشته به فردی با نام قوام السلطنه تعلق داشت. پس از مدتی دست‌به‌دست این خانه چرخید تا نهایت به دست فرح، ملکه ایران در دوران پهلوی به موزه آبگینه تبدیل شد. در این موزه از آثار زجاجی و سفالینه تاریخی نگهداری می‌شود. بازدید از این موزه یک تیر و دو نشان است. هم می‌توانید از آثار تاریخی و قدیمی دیدن کنید که به هزاران سال پیش تعلق دارد و هم از تماشای معماری خانه زیبای قوام السلطنه لذت خواهید برد. این موزه در خیابان سی‌ تیر قرار دارد و می‌توانید کمی هم در این خیابان قدم بزنید و از تهرانگردی لذت ببرید.

هزینه ورودی۵هزار تومان
ساعات بازدیدشش ماه اول سال: ۹ تا ۱۹
شش ماه دوم سال: ۸ تا ۱۷
روزهای تعطیلروزهای سوگواری
شماره تماس02166708153
آدرس سایتموزه آبگینه
آدرستهران، خیابان جمهوری،‌ خیابان سی تیر، موزه آبگینه و سفالینه ایران

خانه و موزه دکتر معین

در دل شلوغی خیابان پیروزی تهران، درست جایی که مردم همگی به فکر مشغله زندگی هستند، خانه‌ای قدیمی در زمان گم شده است و هنوز هم می‌خواهد به صدای گرامافون گوش دهد. خانه‌ای قدیمی که در محله چهارصددستگاه قرار دارد و به استاد معین تعلق داشته است. اگر دکتر معین را نمی‌شناسید، باید بدانید که وی مؤلف و مصحح اصلی فرهنگ فارسی معین، دهخدا و برهان قاطع است. وی را می‌توان میراث‌دار ادبیات ایرانی دانست. خانه وی نیز از هنر و ادبیات لبریز است. این خانه باصفا که انگار بویی از شلوغی شهری نبرده است را به خانه موزه دکتر معین تبدیل کرده‌اند. در این موزه می‌توانید از آثار خوش‌نویسی، تابلوهای نقاشی و زندگی‌نامه هنرمندان ایرانی دیدن کنید. خانه دکتر معین جزو باصفاترین جاهای دیدنی تهران است. بد نیست بدانید از این خانه به‌عنوان لوکیشن فیلم‌برداری سریال شهرزاد نیز استفاده کرده‌اند.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدیدهمه روزه به جز جمعه ها از 8 تا 18
شماره تماس02133783005
وب‌سایتmoeenjahed.ir
آدرستهران، خیابان پیروزی، میدان چهارصددستگاه، انتهای خیابان بایزید بسطامی

کاخ گلستان

کاخ گلستان جزو مهم‌ترین کاخ موزه‌ها تمام ایران به حساب می‌آید. این کاخ زیبا و سلطنتی یادگار دوران قاجار است. دورانی که شاید بخش بزرگی از ایران بر باد رفت. روزگاری که پادشاهان قجری، ایران را فدای عیش و نوش خود کردند. الحق که وقتی که وارد کاخ  گلستان می‌شوید و تجمل زندگی قجری را می‌بینید، با خودتان می‌گویید که واقعاً هم حق داشتند! انگار که زندگی به این شکل واقعاً کیف می‌دهد!

البته باید بدانید که ساخت این کاخ مجلل به دوران صفویه باز می‌گردد؛ اما محمدخان قاجار از آن به‌عنوان کاخ سلطنتی و مرکز حکومت استفاده کرد. این کاخ شامل بخش‌های مختلفی می‌شود و بازدید از هر بخش مزه‌ای خاص می‌دهد که تا نچشید متوجه نمی‌شوید. کاخ گلستان را می‌توانید در صدر فهرست جاهای دیدنی تهران که باید بازدید کنید قرار دهید. لازم به ذکر است که تخت معروف مرمر نیز که یادگار دوران زندیه است در این کاخ قرار دارد. اینجا به لحاظ تنوع می‌تواند یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران باشد.

آدرساستان تهران، شهر تهران، منطقه 12، خیابان 15 خرداد، میدان ارگ
تلفن مستقیم روابط عمومی02133956662
تلفن داخلی02133113335 داخلی 165
نمابر2133111811(98+)
ایمیلGolestanPalace@mcth.ir
ساعت بازدیددر نیمه اول سال از ساعت 9:30 صبح تا ۶:30 عصر
در نیمه دوم سال از ساعت  9 صبح تا 6:30 عصر
ایام تعطیلتاسوعا و عاشورای حسینی، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام صادق (ع) ، رحلت امام خمینی (ره)، شهادت حضرت علی (ع)
ساعات بازدید در ماه مبارک رمضان09:30 صبح تا ۵:30 عصر و فروش بلیت تا ۴:30 عصر
هزینه بازدیدهزینه بازدید از بخش‌های مختلف متفاوت است.
وب‌سایت کاخ گلستانhttp://www.golestanpalace.ir

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران بعد از کاخ گلستان، مهم‌ترین کاخ سلطنتی در ایران به حساب می‌آید. این کاخ به دوران پهلوی تعلق دارد. البته پادشاهان قجری پیش از دوران پهلوی از کاخ نیاوران به‌عنوان تفرجگاه سلطنتی استفاده می‌کردند و چند عمارت برای خوش‌گذرانی و اقامت تابستانه در آن بنا کرده بودند. کوشک احمد شاهی و عمارت صاحبقرانیه یادگار دوران قاجار است. سپس رضاخان تصمیم گرفت تا عمارتی بزرگ در این باغ بنا کند و از کاخ گلستان، به این کاخ نقل مکان نماید. تا آخرین روزهای حکومت پهلوی نیز خاندان سلطنتی در همین کاخ اقامت داشتند. با بازدید از این کاخ می‌توانید از موزه اختصاصی فرح پهلوی، کتابخانه سلطنتی و وسایل شخصی خاندان پهلوی دیدن کنید. علاوه‌بر جنبه تاریخی، باید بدانید که کاخ نیاوران در یکی از زیباترین باغ‌های تهران قرار دارد. حتی قدم‌زدن در این باغ می‌توان بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخش باشد.

آدرستهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران
شماره تماس02122282012
ساعات بازدیددر شش ماه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر
در شش ماه دوم سال از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر
هزینه ورودی باغدر سال ۱۳۹۹: ۵هزار تومان
هزینه بلیت کاخ اختصاصی نیاوراندر سال ۱۳۹۹: ۵هزار تومان
هزینه بلیت موزه جهان نمادر سال ۱۳۹۹: ۴هزار تومان
هزینه بلیت کوشک احمدشاهیدر سال ۱۳۹۹: ۴هزار تومان
هزینه بلیت کتابخانه اختصاصیدر سال ۱۳۹۹: ۴هزار تومان

موزه مقدم

استاد محسن مقدم، جزو بنیان‌گذاران دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین استاد ممتاز این دانشگاه بود. حتی لباس مخصوص دانشجویان این دانشگاه نیز به دست دکتر مقدم طراحی شد. وی علاقه بسیاری به تاریخ و علوم دیگر داشت. او طی مدت عمر خود از کشورهای مختلف دیدن کرد و آثار مختلفی را به یادگار آورد. استاد محسن مقدم جزو مفاخری بود که پس از فوت وی، دنیای هنر عزادار شد. خانه وی، خانه‌ای بسیار زیبا و دلباز در محدوده مرکز تهران و خیابان امام خمینی است.  این خانه دلباز و دوست‌داشتنی به خانه موزه مقدم تبدیل شده است. در این موزه می‌توانید شاهد کلکسیون بی‌نظیر این استاد و وسایل شخصی وی باشید. در نهایت هم سری به کافه سنتی موزه بزنید که در کنار حوض میز چیده است. بازدید از این موزه در ابتدای بهار بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

هزینه بازدید10هزار تومان
ساعت بازدید9 تا 17
آدرسخیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱

موزه هنرهای معاصر

چنین رسم است که در موزه های تهران و سایر شهرهای ایران، از آثار تاریخی با قدمت صدها سال نگهداری کنند. خب چرا باید نگاهمان به گذشته دور باشد در حالی که در همین نزدیکی و صد سال اخیر، هزاران هنرمند بسیار حرفه‌ای در کنارمان زندگی می‌کردند؟ موزه هنرهای معاصر تهران دقیقاً به همین منظور افتتاح شد. در این موزه می‌توانید از آثار هنری متعدد در رشته‌های مختلف دیدن کنید که به همین عصری که در آن زندگی می‌کنیم تعلق دارند. بازدید از این موزه برای علاقه‌مندان به دنیای هنر بسیار لذت‌بخش خواهد بود. البته باید بدانید که این موزه در دل پارک زیبای لاله قرار دارد. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید.

هزینه بازدید20هزار تومان
ساعت بازدید9 تا 18 و روزهای تعطیل 14 تا 18
آدرستهران، خیابان کارگر شمالی، کنار پارک لاله، موزه هنرهای معاصر

بناهای مذهبی تهران

امامزاده صالح

مقبره امامزاده صالح را می‌توان جزو باصفاترین دیدنی های تهران دانست. امامزاده صالح جزو معروف ترین بناهای مذهبی تهران به شمار می‌آید. امامزاده از نظر موقعیت قرارگیری، در کنار بازار تجریش قرار دارد. بازار تجریش بی‌تردید جزو زیباترین مکان های دیدنی تهران به حساب می‌آید. می‌توانید قبل یا بعد از زیارت امامزاده، سری به بازار تجریش بزنید. امامزاده صالح، یکی از فرزندان امام صادق هستند. بسیاری از مردم به این امامزاده ارادت دارند و برای برآورده شدن حاجات به اینجا می‌آیند. در لحظه سال تحویل و ایام شهادت همانند عاشورا و تاسوعا، مقبره این امامزاده بسیار شلوغ می‌شود.

آدرس: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان تجریش

امامزاده داوود

امامزاده داوود از گذشته محلی برای راز و نیاز و برآورده‌شدن حاجات ساکنین پایتخت به حساب می‌آمده است. این امامزاده در غرب پایتخت قرار دارد. برای زیارت از این امامزاده باید خودتان را به جاده سولقان و روستای کیگا برسانید. مسیر دسترسی به امامزاده داوود از جاده‌ای پرپیچ‌وخم عبور می‌کند؛ پس در روزهای سرد، بارانی یا برفی اصلاً عازم جاده امامزاده داوود نشوید. فضای امامزاده بسیار آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی است. انگار که در خانه خود حضور دارید و می‌خواهید کنار یکی از عزیزانی که سالیان سال است ندیده‌اید، یک دل سیر گریه کنید و درد دلتان را بگویید.

آدرس: کن، جاده سولقان، روستای كيگا، شهرک امامزاده داوود

شاه عبدالعظیم حسنی شهرری

تقریباً می‌توان گفت که بزرگ‌ترین مقبره یک امامزاده در تمام ایران به آرامگاه شاه عبدالعظیم حسنی تعلق دارد. جالب اینجاست که حتی نام منطقه شهر ری را نیز به نام این امامزاده یعنی شاه‌عبدالعظیم می‌شناسند. عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام حسن مجتبی هستند. وی با چهار واسطه از نوادگان حضرت علی نیز به حساب می‌آید. عبدالعظیم حسنی در مدت عمر خود جهادهای بسیار کرد و تلاش داشت تا علم، فرهنگ و دین مردم را احیا کند. او در بین مردم شهرت بسیاری داشت و به همین خاطر پس از فوت او، برای این عزیز حرمی درخور و بزرگ بنا کردند. البته این مقبره در طول زمان به شکل امروزی آن درآمده است. بسیاری زیارت این حضرت را مستحب می‌دانند.

آدرس: شهرری، خیابان مدرس، میدان مدرس

بازارهای تهران

ایران مال

ایران مال تهران جزو بزرگ‌ترین مراکز چندمنظوره در تمام خاورمیانه به حساب می‌آید. وقتی که ساخت این پروژه به پایان رسید، اخبار آن در سطح جهانی مخابره شد. در حال حاضر هنوز هم بخشی از فازهای ایران‌مال افتتاح نشده است؛ اما با وجود این، ایران‌مال برترین مرکز چندمنظوره در تمام ایران به حساب می‌آید. ایران‌مال را بسیاری فقط به‌عنوان یکی از مراکز خرید تهران می‌شناسند. این در حالی است که ایران‌مال را باید در زمره مهمترین مکان های دیدنی تهران قرار داد! دیدنی های تهران فقط به پل طبیعت یا برج میلاد خلاصه نمی‌شوند. در این مجموعه می‌توانید از پردیس سینمایی، بخش ورزشی، رستوران، کافی‌شاپ، کتابخانه ایران مال، شهربازی، شربت خانه ایران مال و… دیدن کنید. این مجموعه برای یک روز کامل گشت‌و‌گذار در تهران جان می‌دهد.

بازار تجریش

بازار تجریش را بی‌تردید باید در فهرست باصفاترین دیدنی های تهران قرار داد. این بازار با تمام بازارهای ایران تفاوت دارد. در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به چشم می‌خورد. همیشه در این بازار زندگی جریان دارد. کسبه بازار همیشه در حال جنب‌وجوش هستند و بسیاری از مردم حتی برای تماشا هم که شده، عازم بازار تجریش می‌شوند. در این بازار انواع میوه‌های خاص استوایی به چشم می‌خورد که باعث شهرت بازار تجریش شده است. بعد از قدم‌زدن در بازار تجریش می‌توانید سری به امامزاده صالح بزنید و پس از آن عازم دربند یا درکه شوید. به این ترتیب یک پکیج کامل از بهترین جاذبه های دیدنی تهران را خواهید دید!

هزینه ورودیرایگان
ساعت دسترسی10 صبح تا 10 شب
آدرستهران، محله تجریش، میدان تجریش

بازار تهران

بازار بزرگ تهران جزو مهمترین جاذبه های تهران است. بازاری که هرچه تصور کنید در آن پیدا می‌شود. از خشکبار تا لباس، از لوازم صنعتی تا لوازم تحریر، از چای تا قهوه و خلاصه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در بازار تهران پیدا می‌شود. بازار تهران یک راسته یا یک خیابان نیست.

از چهارراه سیروس بازار تهران آغاز می‌شود و تا گلوبندک ادامه دارد. در بازار تهران راسته‌های مختلفی به چشم می‌خورند. مثلاً می‌توانید به راسته آجیل‌فروش‌ها بروید یا برای خرید نقره سری به مسجد شاه بزنید. خلاصه که هر بخش بازار بر اساس نوع صنف کسبه آنجا تقسیم‌بندی می‌شود. بازار تهران قیمت را به کمترین نرخ ارائه می‌دهد و برای خرید عمده یا خرید سوغات تهران نیز مناسب است. این بازار آن‌قدر اهمیت دارد که بسیاری از ساکنان شهرهای اطراف با خرید بلیط قطار تهران به پایتخت می‌آیند و برای کسب‌وکار خود خرید عمده می‌کنند.

باغ‌های تهران

باغ ایرانی

خب برویم که سری به باغ‌ها و زیباترین جاهای دیدنی تهران بزنیم. باغ ایرانی تهران یک باغ بسیار زیبا، دیدنی و چشم‌نواز است. چه اهل گل و گیاه باشید چه نه، با ورود به این پارک نمی‌دانید به کدام نقطه چشم بدوزید. مخصوصاً اگر فصل بهار را برای بازدید از این باغ زیبا انتخاب کنید، شاهد رویش لاله‌های صورتی و زرد بسیار زیبا خواهید بود. این باغ در منطقه مرکزی شهر و دل شلوغی پایتخت قرار دارد؛ اما به محض ورود به پارک، انگار درختان گوشتان را می‌گیرند تا صدای بوق و شلوغی را نشنوید، برگ‌ها اکسیژن را مستقیم به ریه شما تزریق می‌کنند و گل‌ها با عطر مشامتان را پر خواهند کرد.

آدرس: شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه شهید صابری

باغ پرندگان

چرا برای تماشای زیبایی یک پرنده باید آن را در قفسی کوچک محصور کنیم؟ آن هم برای پرنده‌ای که خداوند دو بال زیبا به او اعطا کرده تا از لذت پرواز بهره‌مند شود. بعد ما همان پرنده را در یک قفس کوچک می‌کنیم. شاید اگر خودمان را جای آن پرنده قرار دهیم، سنگینی قفس را روی قلب خودمان احساس می‌کنیم. باغ پرندگان تهران یک باغ بسیار بزرگ و زیباست که بالای آن را در ارتفاعات با توری بزرگی پوشیده‌اند. به این ترتیب پرندگان می‌توانند آزادانه پرواز کنند و در امان باشند. در عین حال ما هم در این قفس بزرگ وارد می‌شویم تا از نزدیک شاهد زندگی آن‌ها باشیم. باغ پرندگان برای هر گروه سنی جذاب خواهد بود. البته مدتی پیش توری این باغ آسیب دید و بسیاری از پرندگان فرار کردند!

هزینه ورودی28 هزار تومان
ساعت بازدیدشنبه تا چهارشنبه از 11 صبح تا غروب آفتاب. پنجشنبه و جمعه از 9 صبح تا غروب آفتاب.
شماره تماس02177075214
اینستاگرامbirdsgarden_ir
آدرساستان تهران، خیابان هنگام، خیابان 35متری استقلال، خیابان کوهستان

باغ کتاب

هر باغی که قرار نیست گل و بوستان باشد. باغ کتاب تهران جزو زیباترین جاهای دیدنی پایتخت است که به جای چشممان، ذهنمان را سیراب می‌کند. باغ کتاب یک مجموعه فرهنگی بسیار بزرگ است که نوجوانان را بیشتر هدف قرار می‌دهد. در این مجموعه، نوجوانان هرچه بیشتر با کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی آشنا می‌شوند. باغ کتاب تهران به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و در هر بخش کتاب‌ها و امکانات خاصی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. اگر قصد بازدید از باغ کتاب را دارید، حتماً یک روز کامل را برای آن در نظر بگیرید.

آدرسمیدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران
ساعت کار باغ کتابشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا ۹ شب
پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل از 9 صبح تا ۱۰ شب
هزینه بازدیدرایگان
شماره تلفن گویای باغ کتاب۹۶۰۴۵۵۰۰ (۰۲۱)
شماره تلفن روابط عمومی و امور بین‌الملل۰۲۱۹۶۰۴۵۷۰۰
۰۲۱۹۶۰۴۵۷۰۳
دورنگار۰۲۱۸۸۶۵۷۱۹۱
۰۲۱۸۸۶۵۷۱۹۲
ایمیل باغ کتابinfo@bagheketab.com
آدرس اینستاگرام باغ کتابhttps://www.instagram.com/baghe_ketab
آدرس کانال تلگرام باغ کتابhttps://t.me/TehranBookGarden
آدرس کانال آپارات باغ کتابhttps://www.aparat.com/baghe_ketab
آدرس توئیتر باغ کتابhttps://twitter.com/baghe_ketab

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی ملی ایران بزرگ‌ترین باغ در تمام تهران است. این باغ فقط برای بازدید و لذت‌بردن عموم مردم طراحی نشده است، بلکه یک مجموعه عالی برای نگهداری از انواع گیاهان در معرض انقراض محسوب می‌شود. این باغ بزرگ در منطقه پیکانشهر قرار دارد و جزو زیباترین مکان های تهران به حساب می‌آید. باغ گیاه شناسی بسیار بزرگ است و برای بازدید از تمام بخش‌های آن، باید پیاده‌روی 3 الی 4 ساعته را به جان بخرید. این باغ در شامل بخش‌های مختلفی می‌شود و به‌صورت موضوعی آن را طراحی کرده‌اند. دریاچه‌های مختلف، رودخانه و پل‌های زیبا در این باغ باعث زیبایی دوچندان آن می‌شوند. در فصل بهار می‌توانید به جشنواره گل رز و گل لاله آن بپیوندید و عکس‌های یادگاری بسیاری بگیرید.

هزینه بازدید9.500 تومان
ساعت کارهمه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۳۰ |  فروش بلیط فقط تا ساعت ۱۶:۳۰
آدرستهران، اتوبان تهران ـ کرج، خروجی پیکانشهر، آزادشهر، بیست متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاهشناسی ملی ایران

باغ موزه سینما

از باغ موزه سینما تهران هرچه بگوییم کم است. این باغ موزه در خیابان ولیعصر قرار دارد. در دل این باغ زیبا و قدیمی که قدمت آن به پیش از دوران قاجار باز می‌گردد، عمارتی بسیار باعظمت و زیبا وجود دارد که بی‌شباهت به عمارت‌های یونان باستان نیست. این باغ را امروزه به باغ فردوس تهران یا همان باغ موزه سینمای ایران می‌شناسند. عمارت اصلی این باغ زیبا به موزه‌ای جهت نمایش تاریخ سینمای ایران اختصاص یافته است. در این موزه می‌توانید با صنعت سینما به‌صورت کامل آشنا شوید. جالب است بدانید در این مجموعه سه سالن سینما نیز به چشم می‌خورند. بعد از تماشای فیلم نیز می‌توانید سری به کافه باغ بزنید که بسیار باصفا و دوست‌داشتنی است.

هزینه بازدید3هزار تومان
ساعت بازدیدهمه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۴
آدرسخیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش

باغ موزه قصر

نظرتان درباره ورود به یک زندان قدیمی چیست؟ البته نگران نباشید، لازم نیست نقشه زندان را روی بدنتان بکشید! قطعاً ساکنان تهران حداقل یک بار نام زندان قصر را شنیده‌اند. زندانی که قدمت بسیاری داشت و زمانی در منطقه شهدای ناجا قرار گرفت که آنجا بافت مسکونی نبود. تهران به‌تدریج از هر طرف رشد کرد و تبدیل به شهری شد که امروز شاهد آن هستیم. به همین خاطر این زندان را منحل کردند و بخشی از آن تبدیل به موزه شد. هنوز هم چند برج نگهبانی و ساختمان اصلی زندان در میان باغی بزرگ به چشم می‌خورد. با حضور در این باغ حس عجیبی را تجربه می‌کنید. چه افرادی که در اینجا قدم نگذاشتند و حالا دیگر خبری از زندان و زندانی نیست؟ کاش هیچگاه نیازی به زندان نبود… .

هزینه بازدید
5هزار تومان
ساعت بازدیدروزهای هفته از 8 تا 14 و آخر هفته از 8 تا 13، روزهای تعطیل این باغ تعطیل است
آدرستهران، انتهای خیابان شهید مطهری، خیابان شهدای ناجا، میدان پلیس

باغ موزه مینیاتور

چه باور کنید یا نه، در بین جاذبه های دیدنی تهران، شهر لی لی پوت به چشم می‌خورد و هر کدام از ما می‌توانیم یک گالیور باشیم! باغ موزه مینیاتور در حقیقت انگار که ایران را با یک جادوی جذاب به ابعاد کوچک تبدیل کرده است. در این باغ می‌توانید از ماکت تخت جمشید و سی و سه پل دیدن کنید. خلاصه که باغ موزه مینیاتور یک پکیج کوچک از تمام جاهای دیدنی ایران به حساب می‌آید! بازدید از این باغ برای تمام گروه‌های سنی توصیه می‌شود. کودکان و نوجوانان می‌توانند با نمادهای شهرهای مختلف بیشتر آشنا شوند و برای بزرگسالان تجدید خاطره خواهد بود. اینجا جای خوبی برای تهرانگردی و صد البته ایرانگردی است.

هزینه بازدید5هزار تومان
ساعت بازدید9 تا 18
آدرسخیابان جانبازان غربی، نبش بزرگراه امام علی

باغ موزه نگارستان

درست در مرکز شهر، جایی که سیاست موج می‌زند و نمایندگان مشغول جنگ بر سر قوانین هستند، باغی در قرن‌ها آرامش به سر می‌برد. باغی که همپای هنرمندان است و به آن‌ها عشق می‌ورزد. باغ نگارستان جزو زیباترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. قدمت این باغ به دوران قاجار باز می‌گردد. در آن دوران بهارستان به شکل امروزی نبود و در مرکز شهر قرار نداشت! بلکه تفرجگاهی خارج از شهر محسوب می‌شد! به همین خاطر آن را به‌عنوان تفرجگاه شاهزاده‌های قجری انتخاب کردند! حال این باغ به دست نسل ما رسیده و پاتوقی برای هنرمندان شده است. با بازدید از عمارت اصلی باغ می‌توانید با ده‌ها نقاشی نفیس آشنا شوید و در نهایت یک غذای سنتی عالی در رستوران سنتی باغ نوش جان کنید.

ساعت بازدید از فضا باغ9:00 الی 22:00
ساعت کاری موزه ها9:00 الی 18:00
ساعت کاری رستوران و کافه9:00 الی 22:00
هزینه ورودی باغ3.000 تومان
هزینه ورودی موزه ها5.000 تومان

باغ و دریاچه هنر

در سال 1398، دومین دریاچه بزرگ تهران در نزدیکی باغ کتاب افتتاح شد. این دریاچه، دریاچه هنر ایران نام دارد. دریاچه هنر دارای حدود 20 هزار متر مربع وسعت است و در کنار آن باغی زیبا به مساحت 5 هزار متر مربع به چشم می‌خورد. به همین خاطر آن را با نام باغ و دریاچه هنر ایران می‌شناسند. این باغ و دریاچه، جزو جدیدترین مناطق دیدنی تهران به حساب می‌آید. در صورتی که از باغ کتاب تهران دیدن کرده‌اید، می‌توانید پس از آن خودتان را به باغ و دریاچه هنر ایران برسانید و کمی هم در آنجا وقت بگذارید. این باغ و دریاچه فضایی بسیار خانوادگی دارند و می‌توانید ساعت‌ها در آن وقت بگذرانید.

ساعت بازدیددر حال حاضر به علت شیوع کرونا فقط محوطه بیرونی از ساعت 7 صبح تا نیمه شب امکان بازدید دارد.
شماره تماس 02188648216
آدرستهران، بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو، حد فاصل باغ کتاب و موزه دفاع مقدس

جاهای دیدنی تاریخی تهران

برج طغرل

برج طغرل تهران از نظر تاریخی جزو مهمترین جاهای دیدنی پایتخت به حساب می‌آید. این برج در محدوده بازار و جنوب تهران قرار دارد. برج طغرل یک برج آجری به شکل استوانه است که 48 متر مربع وسعت دارد. ارتفاع برج بدون احتساب گنبد روی آن به حدود 20 متر می‌رسد. جالب است بدانید که برج طغرل به شکلی طراحی شده است که می‌توان از طریق دندانه‌های بالای برج، ساعت را تشخیص داد. پس در حقیقت این برج یک ساعت آفتابی بزرگ به حساب می‌آید که قدمت آن به دوران سلجوقیان باز می‌گردد. اینکه برج طغرل از دوران سلجوقیان تا به امروز تا به این حد سالم و سلامت باقی مانده است، یک معما محسوب می‌شود. بازدید از این برج برای تمامی مسافران و گردشگران سرشار از لذت خواهد بود.

هزینه بازدید10هزار تومان
ساعات بازدیدنیمه اول سال از ساعت 9 تا 18 و در نیمه دوم سال 9 تا 16
آدرستهران، شهرری، خیابان ابن بابویه، روبه‌روی سردر شرقی آرامگاه ابن بابویه

شمس العماره

در دل کاخ گلستان که یکی از مهم‌ترین کاخ های تهران به حساب می‌آید، عمارتی بزرگ به چشم می‌خورد که به شمس العماره شهرت دارد. شمس العماره عمارتی مرتفع است که حدود 35 متر ارتفاع دارد و در آن از سبک معماری اروپایی استفاده شده است. در دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار، ناصرالدین شاه عمارتی مشابه شمس العماره را در سفرهای فرنگ دید و خواست مشابه آن را در دارالخلافه خود داشته باشد و همین کار را نیز کرد. در آن دوران خبری از ساختمان‌های مرتفع و برج‌های امروزی نبود. به همین خاطر وقتی که پادشاه روی شمس العماره می‌ایستید، تا دورترین فاصله تهران را می‌توانست ببیند. شمس العماره در مجموعه کاخ گلستان قرار دارد و بازدید از آن اکیداً توصیه می‌شود. این عمارت جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید.

هزینه ورودی مجموعه: 5 هزارتومان، ورودی شمس العماره: 4 هزارتومان
ساعت بازدیدنیمه اول سال: 9:30 تا 18:30 (فروش بلیط تا 17:30)
نیمه دوم سال: 9 تا 17:00 (فروش بلیط تا 16:00)
روزهای تعطیلکاخ گلستان در روز طبیعت (13 فروردین) و تعطیلی‌های رسمی مربوط به عزاداری‌ها، نظیر عاشورا و تاسوعا و رحلت امام خمینی تعطیل است.
وب‌سایت مجموعهgolestanpalace.ir
شماره تماس02133956662
آدرستهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان

کاروانسرای خانات

در خیابان مصطفی خمینی که به‌سمت جنوب تهران حرکت کنید، بعد از چهارراه مولوی در سمت چپ خیابان با تابلوی ورودی کاروانسرای خانات رو‌به‌رو خواهید شد. قدمت این کاروانسرای بزرگ به دوران صفویه باز می‌گردد. در آن دوران به‌دلیل وجود جاده ابریشم، تاجران بسیاری از این محدوده عبور می‌کردند. به همین خاطر دستور ساخت این کاروانسرا را صادر کرد.

در دوران قاجار نیز این کاروانسرا کاربرد بسیاری داشت. به همین خاطر بخش‌های دیگری را به آن اضافه کردند. این کاروانسرا مدت‌ها بدون کاربرد و خالی از سکنه افتاده بود که نهایتاً با همت شهرداری تهران آن را بازسازی کردند. در حال حاضر این حجره‌های این کاروانسرا به عمده‌فروشان خشکبار اختصاص داده شده است. پس می‌توانید سرکی به این کاروانسرا بکشید و کمی هم پسته خوشمزه برای خودتان تهیه کنید. این کاروانسرا جزو مهمترین جاهای دیدنی تهران و محدوده بازار محسوب می‌شود که به‌خوبی آن را بازسازی کرده‌اند.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید8 صبح تا 18
آدرستهران، شمال میدان شوش، جنوب چهار راه مولوی، میدان امین السلطان، خیابان صاحب جمع

کلیسای سرکیس مقدس

از سمت میدان هفتم تیر که به‌سمت میدان شلوغ ولیعصر حرکت کنید، با عبور از روی پل حافظ، چشمتان به صلیبی بزرگ روی یک ساختمان می‌خورد. این صلیب به کلیسای سرکیس مقدس تعلق دارد. کلیسای سرکیس مقدس جزو مهم‌ترین کلیساهای اقلیت‌های مذهبی و مردم مسیحی تهران به حساب می‌آید. قدمت این کلیسا به دوران پهلوی باز می‌گردد و در بین مردم ارامنه شهرت بسیاری دارد. هنوز هم بسیاری از مراسم مذهبی مهم ارامنه در همین کلیسا برگزار می‌شود. به همین خاطر در هر زمانی که بخواهید، امکان بازدید از فضای داخلی کلیسا وجود نخواهد داشت. برای بازدید نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ اما باید حتماً آداب آن‌ها را رعایت کنید و به عقایدشان احترام بگذارید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدیدبا هماهنگی قبلی
آدرستهران، خیابان کریم خان زند، ابتدای خیابان نجات اللهی

مدرسه دارالفنون

حتماً حداقل یک بار نام مدرسه دارالفنون به گوشتان خورده است. دارالفنون جزو میراثی است که امیرکبیر برایمان به یادگار گذاشت. برای اولین‌بار در سال 1230 با افتتاح دارالفنون، بنیاد آموزش نوین در ایران به وجود آمد. در این مدرسه علوم مختلفی از جمله مهندسی، پزشکی، نجوم و ریاضیات را دانش‌آموزان می‌آموختند. جالب است بدانید که از سال 1378 تا به امروز، مدرسه دارالفنون به جایگاه اسناد سازمان آموزش‌وپروش کشور تبدیل شده است. تا همین چند سال پیش، امکان بازدید از فضای داخلی مدرسه وجود نداشت؛ اما از سال 13987، امکان بازدید از دارالفنون برای عموم مردم آزاد شد. با بازدید از این مدرس می‌توانید با اولین سنگ بنای آموزش نوین در ایران بیشتر آشنا شوید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدیداز شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 16
آدرستهران، میدان امام خمینی(توپخانه)، خيابان ناصرخسرو، پلاک ۲۶۶

مسجد و مدرسه سپهسالار

این اثر تاریخی مهم در خیابان سیروس و محدوده بازار قرار دارد. قدمت مسجد سپهسالار به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی باز می‌گردد. این مسجد بعد از مدرسه چهارباغ اصفهان، دومین مدرسه بزرگ در تمام ایران به حساب می‌آید. مدرسه سپهسالار را بعد از انقلاب به مدرسه مطهری تغییر نام دادند. از نظر ظاهری، گنبدهای مسجد سپهسالار شباهت بسیاری به مساجد ترکیه دارد. به همین خاطر می‌توان آن را الگو گرفته از مساجد ترکی دانست. این مسجد عظمت بسیاری دارد و از نظر معماری یک اثر هنری به حساب می‌آید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدیداز 8 تا 16
آدرستهران، خیابان شهید مصطفی خمینی (سیروس قدیم)، نبش کوچه گلشن

پارک‌های تهران

بوستان آب و آتش

پارک آب و آتش جزو معروف ترین مناطق تهران به حساب می‌آید. اصلاً از ساکنان تهران درباره برترین پارک های تهران بپرسید، قطعاً در فهرست خود، نامی از بوستان آب و آتش نیز خواهند برد. بوستان آب و آتش در سال 1388 افتتاح شده است. دلیل نامگذاری این پارک نیز به‌خاطر بخشی خاص از آن است. در بخشی خاص، از لوله‌های گاز آتش بیرون می‌زند و از کف زمین آب به‌سمت بالا فواره می‌کند. این پارک بسیار زیباست و فضایی خانوادگی دارد. همچنین می‌توانید از آن خودتان را به پل طبیعت برسانید و یک تیر و دو نشان بزنید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرستهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

پارک ارم

پارک ارم تهران که به پارک خرم نیز معروف است، جزو معروف ترین مکان های دیدنی تهران به حساب می‌آید. پارک ارم مجموعه‌ای کامل از شهربازی، باغ‌وحش و استخر روباز است. در پارک خرم می‌توانید سری به فضای سبز بزنید و کنار اعضای خانواده پیک‌نیک را تجربه کنید. خلاصه در پارک ارم هر کسی با هر گروه سنی سرگرم می‌شود. یادش بخیر، وعده بازدید از پارک ارم، وعده نمره 20 کارنامه بسیاری از کودکان ساکنان پایتخت بود. البته هنوز هم این پارک رونق دارد و شلوغ است. پس آن را باید در فهرست بهترین جاهای دیدنی تهران قرار دهید.

پارک جمشیدیه

شما چه پارکی را ترجیح می‌دهید؟ پارک‌های مسطح شهری؟ پارک‌های ساحلی یا پارک‌های کوهستانی؟ پارک جمشیدیه تهران جزو پارک‌های کوهستانی پایتخت است. این پارک را می‌توان در زمره زیباترین پارک های تهران قرار داد. پارک جمشیدیه در فصل پاییز به پاتوق عشاق تبدیل می‌شود. برگ‌های پاییزی فرشی رنگارنگ را برای پیاده‌روی جانانه می‌بافند. البته در نظر داشته باشید که پارک جمشیدیه دارای شیب تندی است و برای دسترسی به بخش‌های بالایی آن باید کلی پله را بالا بروید. جالب است بدانید پارک جمشیدیه مبدأ یکی از مسیرهای صعود به توچال نیز به حساب می‌آید.

آدرس: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر جزو قدیمی ترین پارک های جنگلی تهران است. قدمت این پارک جنگلی به دوران پهلوی دوم و سال 1342 باز می‌گردد. این بوستان به‌صورت تپه و ماهور است و 874 هکتار وسعت دارد. پارک جنگلی چیتگر محیطی خانوادگی دارد و برای پیک‌نیک جان می‌دهد. این پارک پیست دوچرخه‌سواری بسیار عالی هم در خود جای داده است که پاتوق ورزشکاران در صبح‌های جمعه به حساب می‌آید.

آدرس: تهران، حاشیه غربی تهران

پارک جنگلی سرخه حصار

همانند غرب تهران، پارک جنگلی بسیار بزرگ و زیبایی وجود دارد که به پارک جنگلی سرخه حصار شهرت دارد. جالب است بدانید پارک جنگلی سرخه حصار در دوران قاجار شکارگاه و تفرجگاه شاهزاده و پادشاهان قجری بوده است. در حال حاضر بخشی از این پارک به بیمارستان قلب لبافی و بخشی از آن به سپاه تعلق دارد و منطقه نظامی است. پیک‌نیک در این پارک با وجود آلاچیق‌های آماده و باربیکیو پایه‌دار بسیار مزه می‌دهد. انتظامات در این پارک امنیت را حفظ می‌کند و امکان دسترسی به آبخوری و سرویس بهداشتی هم وجود دارد. همچنین پیست دوچرخه‌سواری این پارک بسیار حرفه‌ای است و امکان کرایه دوچرخه نیز در اختیار برای مراجعان وجود دارد.

آدرس: تهران، شمال شرق تهران، پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از جمله زیباترین جاهای دیدنی تهران است. این پارک جنگلی در بخش شمال‌شرقی تهران قرار دارد. بلوار هنگام از میان این پارک جنگلی عبور کرده و آن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. بخش غربی طرفداران بیشتری دارد. پارک جنگلی لویزان روی تپه واقع شده است. به همین خاطر بهتر است برای دسترسی به بخش‌های بالایی از وسیله‌نقلیه استفاده کنید.  البته ورزشکاران در صبح‌ روزهای تعطیل با بالا رفتن از مسیر کوهستانی این پارک، توان بدنی خودشان را به چالش می‌کشند. بالای بخش غربی پارک، بام شیان قرار دارد که به بام لویزان هم شهرت دارد. از این بالا چهره شهر دیدنی است.

آدرس:  تهران، زین الدین، بلوار هنگام

پارک جنگلی طالقانی

کمی قبل‌تر درباره پارک آب و آتش و پل طبیعت صحبت کردیم. پل طبیعت یک مسیر ارتباطی بین پارک آب و آتش و پارک جنگلی طالقانی است. پارک جنگلی طالقانی جزو زیباترین جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید. با ورود به این پارک و قدم زدن در مسیرهایی که درختان همانند سربازان گارد سلطنتی از آن محافظت می‌کنند، متعجب می‌شوید که چطور چنین پارکی در مرکز شهر تهران و در دل شلوغی قرار دارد. این پارک ریه تنفسی مرکز تهران به حساب می‌آید. پارک جنگلی طالقانی پارکی بسیار دنج و خلوت است که برای قرارهای عاشقانه و خلوت‌کردن با خودتان جان می‌دهد.

آدرس: تهران، منطقه سه، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

پارک ژوراسیک

دنیای دایناسورها مربوط به میلیون‌ها سال پیش است. با کمک تکنولوژی دانش شبیه‌سازی، امروزه چهره‌ای از دایناسورها می‌شناسیم. چهره‌ای که شاید به واقعیت بسیار نزدیک باشد. دایناسورها همواره برای کودکان و نوجوانان بسیار هیجان‌انگیز هستند. به همین خاطر در محدوده شمال‌غرب تهران، پارکی با نام پارک ژوراسیک افتتاح شد و در هر گوشه از آن ماکت‌های بزرگ متحرک دایناسورها را قرار دادند. بازدید از این پارک برای کودکان و نوجوانان بی‌نهایت هیجان‌انگیز خواهد بود. پس اگر به‌دنبال بهترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان هستید، پارک ژوراسیک را در فهرست خودتان قرار دهید. این پارک در بین شهرهای اطراف تهران منحصر‌به‌فرد است. به همین خاطر ساکنین شهرهای اطراف برای سرگرمی فرزندانشان با خرید بلیط اتوبوس تهران و تجربه سفری یک روزه هم که شده، خودشان را به پارک ژوراسیک می‌رسانند.

هزینه بلیت در سال 9922500 تومان
ساعات کاریاز شنبه تا چهارشنبه: 10صبح تا 21
پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: 10 صبح تا 22
تلفن گویا02124557
آدرسسعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز

پارک قیطریه

پارک قیطریه جزو مهم‌ترین پارک‌های شمال تهران به حساب می‌آید. این پارک بسیار وسیع است و انواع امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی را در خود جای می‌دهد. با حضور در این پارک می‌توانید خودتان را با سینمای 6 بعدی، زمین‌بازی کودکان، پیست اسکیت، وسایل ورزشی و کتابخانه مشغول کنید. ساختمان فرهنگسرای ملل و نگارخانه‌ای زیبا نیز در بخش میانی پارک قیطریه قرار دارد. پارک قیطریه در بهار و تابستان، هرشب شلوغ می‌شود. در پاییز خلوتی و بارش برگ‌های زرد روی زمین، فضایی عاشقانه را به وجود می‌آورد. در زمستان هم که به‌دلیل موقعیت قرارگیری پارک، این پارک به مکانی عالی برای برف‌بازی تبدیل می‌شود.

آدرس: تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

پارک ملت

اگر بگوییم پارک ملت تهران مهم‌ترین پارک تهران و جزو برترین جاهای دیدنی پایتخت است، اغراق نکردیم. پارک ملت در خیابان ولیعصر و نرسیده به چهارراه پارک‌وی قرار دارد. این پارک در سال 1345 افتتاح شد و 34 هکتار وسعت دارد. در این پارک می‌توانید شاهد حدود 120 گونه درخت، درختچه و گیاهان مختلف باشید. فضای سبز پارک ملت در بین پارک‌های تهران مثال‌زدنی و بی‌نظیر است. این پارک شامل بخش‌های مختلفی می‌شود و بازدید از تمام بخش‌های آن چند ساعتی وقتتان را می‌گیرد. پس برای آنکه یک دل سیر از پارک ملت لذت ببرید، از صبح تا ظهر برای آن وقت بگذارید. نهایتاً در خیابان ولیعصر سری به رستوران‌های خوشمزه بزنید تا خستگی از تنتان در برود.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه نیایش

جاهای دیدنی طبیعی تهران

اوشان، فشم و میگون

اوشان، فشم و میگون دقیقاً در بخش شمال‌شرقی پایتخت قرار دارد. این منطقه جزو زیباترین جاهای دیدنی تهران و تفرجگاهی برای پایتخت‌نشینان است. دره اوشان – فشم جزو مناطق سرد و کوهستانی به حساب می‌آید. به همین خاطر در فصل بهار و تابستان می‌توانید از خنکای هوا در این منطقه نهایت لذت را ببرید. کنار جاده بزنید و خودتان را به رودخانه برسانید. یک هندوانه درون رود بیندازید و بساط کباب را به راه کنید! البته در کنار جاده ساحلی، می‌توانید شاهد صدها رستوران و کافه باشید که برخ از آن‌ها کنار رودخانه تخت دارند. پس حسابی این منطقه برای تفریح جان می‌دهد.

آدرس: تهران، جاده لشگرک، دره اوشان – فشم

دره کن – سولقان

دره کن – سولقان را می‌توان مشابه دره اوشان – فشم دانست که در بخش شمال‌غربی ایران قرار دارد. برای دسترسی به این دره باید خودتان را به انتهای بزرگراه همت برسانید و از شهران، وارده جاده کن – سولقان شوید. در میانه مسیر، وارد دره‌ای خواهید شد که در میان دو کوه قرار دارد و رودی از میان آن عبور می‌کند. شاید کن – سولقان همانند فشم سرسبز نباشد یا رستوران‌های بسیاری به‌خاطر مسائل ایمنی در حاشیه جاده به چشم نخورد؛ اما باز هم پاتوق تفریح ساکنان غرب تهران به حساب می‌آید. روستای کن سولقان تهران روستای کن سولقان تهران نیز برای اقامت بوم‌گردی بسیار مناسب است.

آدرس: غرب تهران، شهران، جاده کن – سولقان

دریاچه سد لار

دریاچه سد لار جزو خاص‌ترین  جاهای دیدنی اطراف تهران است. این دریاچه در نزدیکی منطقه دماوند و در کنار دشت لار قرار دارد. دریاچه سد لار یک دریاچه مصنوعی است که با کمک سد خاکی هسته رسی واقع در دهستان بالا لاریجان شهرستان آمل به وجود آمده است. اگر قصد بازدید از دریاچه سد لار را دارید، بهتر است ابتدای فصل بهار را انتخاب کنید. در این فصل دشت لار پوشیده از شقایق‌های سرخ می‌شود و میزان آب دریاچه به حداکثر مقدار خود می‌رسد. قایق‌سواری، ماهیگیری و آب تنی جزو تفریحاتی است که می‌توانید در دریاچه سد لار تجربه کنید.

آدرس: تهران، دماوند، دشت لار، دریاچه سد لار

دریاچه سد لتیان

سد لتیان جزو برترین جاهای دیدنی اطراف تهران است که در فاصله بسیار کمی از پایتخت قرار دارد. سد لتیان روی سد جاجرود قرار دارد و این سد می‌تواند 30درصد از آب شرب ساکنان تهران را تأمین کند. برای دسترسی به دریاچه سد لتیان، باید خودتان را به منتهی‌علیه شرقی تهران برسانید و وارد جاده قدیم جاجرود شوید. از آنجا با کمک تابلوهای راهنما، خودتان را به دریاچه سد لتیان برسانید، وسیله نقلیه خودتان را پارک کنید و به کنار سد بروید. ماهیگیری، پیک‌نیک، قایق‌سواری و آبتنی جزو تفریحاتی است که می‌توانید در کنار دریاچه سد لتیان تجربه کنید.

آدرس: استان تهران، ۱۰ کیلومتری شمال شرقی تهران، ۵ کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان

روستاهای اطراف تهران

روستای کردان

روستای کردان یکی از روستاهای اطراف تهران است که به‌خاطر آب‌وهوای عالی به یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های ساکنان پایتخت تبدیل شده است. این روستا در منطقه ساوجبلاغ قرار دارد و از نظر جغرافیایی، همسایه منطقه طالقان به حساب می‌آید. این روستا در ابتدا بافتی بکر، طبیعی و بسیار زیبا داشت؛ اما مدتی است که آن را همانند لواسانات، به یک شهر لوکس ویلایی تبدیل کرده‌اند. البته هنوز هم می‌توان مناطقی طبیعی را کنار رودخانه برای پیاده‌روی و پیک‌نیک پیدا کرد؛ اما بیشتر مسافران برای اقامت در ویلاهای لوکس عازم کردان می‌شوند.

آدرس: البرز، ساوجبلاغ، کردان

روستای کن

روستای کن جزو قدیمی‌ترین روستاهای تهران به حساب می‌آید. شاید تعجب کنید اگر بدانید که قدمت این روستا به بیش از 2 هزار سال پیش باز می‌گردد! از میان این روستا، رودخانه‌ای بزرگ و پرآب عبور می‌کند. این رودخانه از توچال سرچشمه می‌گیرد و تا بخش جنوبی تهران ادامه پیدا می‌کند. روستای کن برای پیک‌نیک تابستانی و فرار‌کردن از گرمای تابستان پایتخت جان می‌دهد.

آدرس:  همت غرب، شهران، جاده کن – سولقان

روستای وردیج

روستای وردیج جزو جاهای دیدنی تهران است که کمتر کسی آن را می‌شناسند. حتی خود ساکنان پایتخت نیز به‌ندرت نام این روستا را شنیده‌اند. روستای وردیج، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا است که در بخش شمال‌غربی تهران قرار دارد. کمی بالاتر از روستای وردیج، روستایی دیگر با نام واریش به چشم می‌خورد. به همین خاطر بسیاری از گردشگران، نام روستای وردیج و وارش را در کنار هم می‌آورند. این روستا جزو منطقه 22 شهر تهران به حساب می‌آید و آب‌وهوای سرد و کوهستانی دارد. در این روستا می‌توانید شاهد جاذبه‌های گردشگری بسیار عجیب همانند دشت سنگ مردگان باشید. این روستا در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد می‌شود. توجه داشته باشید در مراجعه به این روستا اصلاً وارد زمین و باغات شخصی مردم محلی نشوید.

آدرس: تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیج

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظرتان درباره جاهای دیدنی این کلان‌شهر وسیع چیست؟ شهری که می‌توان آن را بازتاب از تمام ایران دانست. آیا ساکن تهران هستید؟ یا تا کنون از تهران دیدن کرده‌اید؟ تا کنون از کدام یک از «جاهای دیدنی تهران» بازدید کرده‌اید؟ اگر کسی بخواهد از جاهای دیدنی پایتخت دیدن کند، کدام یک از جاهای دیدنی را به او معرفی می‌کنید؟ آن‌ها را همین‌جا به دوستان خود و همراهان ره بال آسمان هم معرفی کنید. اگر هم دوست دارید با روش های سفر به تهران و هزینه های سفر شوید، سری به مقاله‌هاش بزنید:

هزینه سفر به تهران چقدر است و چطور کمترش کنیم؟

روش های سفر به تهران

بازار تهران مهم‌ترین بازار تهران است.

ایران‌مال بزرگترین مرکز خرید تهران است.

پارک ملت را می‌توان مهم‌ترین پارک تهران دانست.

پارک جنگلی چیتگر را می‌توان مهم‌ترین پارک جنگلی تهران دانست.

کاخ موزه گلستان و نیاوران مهم‌ترین کاخ موزه‌های تهران هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.