معروف ترین غذاهای کره ای که همه دوستشان دارند

2

کره جنوبی کشوری شگفت‌انگیز با آداب‌ورسوم، نگرش و غذاهایی خاص و منحصربه‌فرد است. غذاخوردن در کره جنوبی تنها سیرکردن شکم نیست؛ بلکه تجربه‌ای لذت‌بخش است که با فرهنگ مردم عجین شده است. به همین دلیل غذاهای کره‌ای محبوبیت بین‌المللی دارند و در سطح جهانی پرطرفدارند. در این نوشته از مجله گردشگری ره بال آسمان می‌خواهیم معروف ترین غذاهای کره ای را به شما معرفی کنیم و از عطر و طعمشان برایتان بگوییم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

کیمچی | Kimchi

Kimchi کیمچی از معروف ترین غذاهای کره ای

کیمچی بدون شک یکی از معروف ترین غذاهای کره ای است که حتماً شما هم نام آن را شنیده‌اید. این غذای بومی و باسابقه از تخمیر سبزیجات مختلف تهیه می‌شود و تقریباً در خانه همه خانواده‌های کره ای حضور پررنگ دارد.

کیمچی

کیمچی در واقع چیزی شبیه به ترشی است که به‌عنوان چاشنی کنار غذا سرو می‌شود. کلم، کاهو، هویج، پیازچه، ترب سفید، ادویه‌های تندوتیز مانند فلفل، پاپریکا و نوعی فلفل قرمز به نام گوچوجانگ، سیر و زنجبیل رنده‌شده، پیاز، آرد برنج، شکر، آب و سس سویا از مواد اصلی کیمچی هستند.

عکس کیمچی

بااین‌حال این ترکیب وحی نازل نیست و می‌توانید در تهیه کیمچی هر چقدر می‌خواهید خلاقیت به خرج دهید؛ برای درست‌کردن این غذا ریش و قیچی دست خودتان است و می‌توانید هر طور که صلاح می‌دانید مواد آن را کم یا زیاد کنید. این غذای کره ای نه‌تنها طرز تهیه آسانی دارد؛ بلکه خواص بسیاری نیز برای بدن دارد. در کره بیش 100 نوع کیمچی در شهرهای مختلف تهیه می‌شود که آن‌ها را خالی یا کنار غذا می‌توان مصرف کرد.

بولگوگی | Bulgogi

بولگوگی از معروف ترین غذاهای کره ای

بولگوگی غذایی خوشمزه و آبدار است که از گریل گوشت گاو، مرغ یا خوک تهیه می‌شود. برای پخت بولگوگی ابتدا گوشت را با مواد مختلف مانند سس سویا، شکر، فلفل سیاه، روغن، پیازچه، قارچ و زنجبیل مزه‌دار می‌کنند. البته طبخ این غذای کره ای به سلیقه آشپز بستگی دارد و افراد مختلف تکه‌های گوشت را در مواد متفاوت می‌خوابانند تا طعم خاصی بگیرد.

عکس بولگوگی

برای اینکه طعم مواد حسابی به خورد گوشت برود، نیم ساعت تا حتی یک شبانه‌روز به این ترکیب استراحت می‌دهند. سپس گوشت طعم‌دار را روی صفحه گریل می‌پزند و با برنج، کاهو یا مخلفاتی مانند کیمچی میل می‌کنند. البته در روش‌های خانگی به‌جای گریل‌کردن می‌توان گوشت را در ماهیتابه و درون روغن نیز سرخ کرد.

Bulgogi

نکته جالب درباره سرو این غذا در برخی از رستوران‌های کره ای این است که صفحه گریل را روی میز پذیرایی قرار می‌دهند تا مشتریان خودشان غذایشان را کبابی کنند. برای همین هم می‌گوییم غذای کره ای فقط برطرف‌کردن گرسنگی نیست؛ بلکه نوعی تجربه و سبک زندگی به‌حساب می‌آید.

هوئه دوک | Hoeddeok

هوئه دوک

هوئه دوک یکی از معروف ترین غذاهای کره ای است که رضایت هر ذائقه و سلیقه‌ای را جلب می‌کند. این خوراکی لذیذ شباهت زیادی به پنکیک دارد و در گوشه‌وکنار خیابان‌های کره جنوبی فروخته می‌شود. هوئه دوک یا هوتوک اولین‌بار در قرن نوزدهم از چین وارد خیابان‌های کره شده و تا به امروز آنجا ماندگار شده است.

عکس هوئه دوک

این غذای کره ای خوشمزه از آرد گندم، شیر، شکر، مخمر و آب تهیه می‌شود و کمی شیرین‌تر از پنکیک‌های رایج است. داخل بافت نرم هوتوک ترکیبی از دارچین، شکر قهوه‌ای، تکه‌های بادام و کنجد و عسل می‌ریزند و آن را در ماهیتابه سرخ می‌کنند. هوئه دوک بافت عجیبی دارد که سطح بیرونی آن ترد و داخل آن نرم است.

Hoeddeok

اگر خوراکی‌های شیرین را دوست دارید، حتماً طعم بی‌نظیر هوتوک را امتحان کنید. البته این خوراکی انواع مختلفی دارد که هوئه دوک پیتزا، هوئه دوک چای سبز و هوئه دوک ذرت تنها چند نوع از آن‌هاست.

بیبیمباپ | Bibimbap

بیبیمباپ از معروف ترین غذاهای کره ای

همان‌طور که گفتیم کافی است کمی برنج، سبزیجات و ادویه به کره ای‌ها دهید تا با ترکیب آن‌ها طعم‌های جادویی خلق کنند. بیبیمباپ یکی دیگر از معروف ترین غذاهای کره ای است که از برنج، سبزیجات سرخ‌شده و طعم‌دار به نام نامول، گوچوجانگ (رب فلفل قرمز)، قارچ، گوشت و تخم‌مرغ تهیه می‌شود.

عکس بیبیمباپ

این غذای کره ای توانست در سال 2011 در لیست خوشمزه ترین غذاهای دنیا قرار گیرد و رتبه 40 را از آن خود کند. بیبیمباپ در واقع یکی از غذاهای ملی کره محسوب می‌شود که ترکیبی از برنج پخته‌شده با مخلفات متنوع است.

Bibimbap

در ورژن‌های سنتی، این غذا را با گوشت و زرده تخم‌مرغ خام تهیه می‌کردند؛ اما شکل خام آن ممکن است سلیقه خیلی‌ها نباشد و بسیاری از افراد ترجیح دهند ترکیبات این غذا را پخته‌شده مصرف کنند. میکرو گرینز، دولسوت و یانگ پون چند نوع مشهور و شناخته‌شده از بیبیمباپ در جهان است.

دوکبوکی | Ddukbokkie

دوکبوکی

دوکبوکی یا تئوکبوکی (Tteokbokki) ترکیبی از مزه‌های تند و شیرین است که در بیشتر غرفه‌های خیابانی کشور کره جنوبی به فروش می‌رسد. این غذای معروف کره ای شامل کیک برنجی است که از آرد برنج، روغن کنجد، نمک و آب‌جوش تهیه می‌شود.

عکس دوکبوکی

این مواد که خوب با هم ترکیب شدند، به‌شکل رولی در می‌آیند و سپس به‌همراه پیازچه خردشده، ماهی کولی خشک‌شده، سیر، رب چیلی، تخم‌مرغ آب‌پز و سایر چاشنی‌ها و ادویه‌ها پخته و سرو می‌شود. دوکبوکی از معروف ترین غذاهای کره ای است و در شمار خوشمزه‌ترین غذاهای تند دنیا قرار دارد.

سون دوبو جیگائه | Soondubu Jigae

سون دوبو جیگائه

اگر می‌خواهید برنج خود را با یک خورشت تمام‌عیار کره‌ای ترکیب کنید، سون دوبو جیگائه می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این خورشت تند و خوشمزه از ترکیب توفو، گوشت گاو یا خوک و خوراکی‌های دریایی، قارچ و گوچوجانگ تهیه می‌شود.

عکس سون دوبو جیگائه

سون دوبو جیگائه را معمولاً در کاسه‌های بزرگ سنگی و داغ سرو می‌کنند و آن را با برنج کته نوش جان می‌کنند. برخی از افراد زمان سرو این خورشت روی آن یک تخم‌مرغ خام می‌شکنند که این کار به سلیقه افراد بستگی دارد. در دستور پخت خورشت توفو دست سرآشپز کاملاً باز است و می‌تواند با ترکیب مواد مختلف، به طعم دلخواه خود برسد.

سئولئونگ تانگ | Seolleongtang

سئولئونگ تانگ از معروف ترین سوپ های کره ای

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای کره ای که در این بخش قصد معرفی آن را داریم، سئولئونگ تانگ است. این غذای مقوی و مغذی نوعی سوپ است که از استخوان و گوشت سینه گاو تهیه می‌شود. در این سوپ سنتی ادویه‌هایی همچون نمک، فلفل سیاه، سیر و پیازچه نیز اضافه می‌کند تا طعم و سلامت آن تقویت شود.

سمگیوپسال | Samgyepsal

سمگیوپسال

سمگیوپسال یکی از لاکچری‌ترین غذاهای کره ای است که طرف‌داران زیادی دارد. محبوبیت این غذا به حدی زیاد است که سوم مارس در کره جنوبی به‌افتخار این غذا روز سمگیوپسال نام‌گذاری شده است. مردم کره معتقدند خوردن این غذا انسان را در برابر آلودگی و جذب گردوغبار ایمن می‌کند؛ هرچند که واقعیت چیزی خلاف این افسانه است و خوردن سمگیوپسال می‌تواند جذب مواد شیمیایی محلول در روغن را بیشتر می‌کند.

عکس سمگیوپسال

این غذای معروف کره ای از تکه‌های گریل‌شده گوشت گاو یا خوک تهیه می‌شود. پس از آنکه گوشت را گریل کردند آن را به روغن کنجد و ادویه آغشته کرده و با سیر، پیازچه و پیاز در کاهو می‌پیچند و میل می‌کنند. بد نیست بدانید در سال‌های دور اولویت اول برای طبخ سمگیوپسال گوشت گاو بود که با برنامه‌ریزی‌های دولت گوشت خوک و مرغ جایگزین آن شدند.

جاپچه | Japchae

جاپچه

اگر از هواداران نودل هستید، پیشنهاد ویژه‌ای داریم. جاپچه یکی از ساده‌ترین غذاهای کره ای است که می‌توانید به‌آسانی آن را تهیه کنید. این غذا شامل نودل به‌همراه انواع سیب‌زمینی شیرین، سبزیجات و گوشت یا مرغ است. مواد اضافی این غذا کاملاً سلیقه‌ای است و شما مختارید هرچه که عشقتان می‌کشد به آن اضافه کنید. جاپچه را می‌توان هم به‌صورت سرد و هم گرم و تازه نوش جان کرد.

گوپچانگ | Gopchang

گوپچانگ

گوپچانگ یکی از عجیب‌ترین غذاهای کره ای است که همچون کله‌پاچه ظاهری غیرموجه، اما طعمی عالی دارد. البته اینکه عطر و طعم این غذا باب میلتان است یا خیر تا حد زیادی به ذائقه شما بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی گوپچانگ از آن دست غذاهای کره ای است که در این کشور به‌خوبی از آن یاد می‌شود.

عکس گوپچانگ

گوپچانگ از روده کوچک احشام، مخصوصاً گاو تهیه می‌شود. برای طبخ این غذای کره ای، روده گاو را تکه‌تکه و طعم‌دار می‌کنند و آن را به‌صورت سرخ‌شده یا کبابی مصرف می‌کنند. گوپچانگ را می‌توان در مهمانی‌های خانوادگی و جشن‌های مردم کره به‌وفور دید.

سامگیه تانگ | Samgyetang

سامگیه تانگ

سامگیه تانگ یا به زبان ساده همان سوپ مرغ جیسینگ یکی از سالم‌ترین غذاهای کره ای است که میان گردشگران نیز محبوبیت زیادی دارد. عطر و بوی این سوپ سنتی کره ای معمولاً روزهای تابستان از خانه کره ای‌ها به مشام می‌رسد که حسابی اشتهایتان را باز می‌کند.

عکس سامگیه تانگ

سوپ مرغ جیسینگ از مرغ، جیسینگ، برنج، سیر، عناب کره ای، پیاز و ادویه‌جات معطر و خوش‌طعم تهیه می‌شود. این غذا ارزش غذایی بالایی دارد و انتخابی سالم و مغذی به شمار می‌رود.

گیمباپ | Gimbap

گیمباپ

یکی از جذاب‌ترین غذاهای کره ای گیمباپ است که ظاهر شیک آن در نگاه اول دل شما را می‌برد. این غذا از ترکیب گوشت قرمز، برنج، سبزیجات سرخ‌شده، انواع ادویه‌جات و تربچه شیرین تهیه می‌شود که در برگ گیاهی دریایی پیچیده می‌شود. گیمباپ در نهایت به‌شکل دایره‌ای و لقمه‌ای برش داده و سرو می‌شود.

هائه مول پاجون | Haemul Pajeon

هائه مول پاجون

هائه مول پاجون یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای کره ای است. این پنکیک پرملات و گیاهی طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد و شما را به خیابان‌های کره می‌برد. شما می‌توانید این پنکیک را با سبزیجاتی که در یخچال دارید تهیه کرده و با سس، سالاد یا نان نوش جان کنید.

جاجانگمیون | Jajangyeon

جاجانگمیون

جاجانگیمون یکی از خوشمزه‌ترین و درعین‌حال معروف ترین غذاهای کره ای است که به نودل سیاه شهرت دارد. این غذا از نودل دست‌ساز و سس لوبیای سیاه (جاجانگ) تهیه می‌شود و قدمتی چندین و چند ساله دارد. جاجانگیمون را چینی‌های مهاجر وارد کره کردند و اکنون سال‌هاست که به بخشی از فرهنگ غذایی مردم کره تبدیل شده است.

عکس جاجانگمیون

یکی از رسوم جالب مردم کره که در 14 آوریل برگزار می‌شود با این غذای سنتی گره خورده است. در این روز تاریخی که روز سیاه نام دارد، مجردها یک دورهمی برگزار می‌کنند و در مراسمی نمادین جاجانگیمون می‌خورند. خوردن این غذا در کنار هم به نشانه همدردی با هم به‌دلیل نداشتن رابطه عاطفی و تنهایی است. از دیگر ترکیبات این غذا می‌توان به پیاز، کلم، سیب‌زمینی، کدو سبز، زنجبیل، روغن کنجد، شکر و ادویه‌جات مختلف اشاره کرد.

هوباکجوک | Hobakjuk

هوباکجوک

هوباکجوک نوعی دسر کره ای است که به فرنی کدو حلوایی نیز مشهور است. این دسر لذیذ با کوفته‌های آرد برنج و کدو حلوایی تهیه می‌شود و طعمی شیرین دارد. بافت فرنی کدو حلوایی نیز جالب است و تکه‌های ریز آرد برنج زیر دندان احساس می‌شود. این دسر انتخاب خوبی برای صبحانه و برای کسانی است که قدرت جویدن زیادی ندارند؛ مانند بیماران و افراد سالمند.

نائنگ میون | Naengmyeon

نائنگ میون

نائنگ میون یکی از رایج‌ترین غذاهای کره شمالی است. این غذا با نام نودل سیاه سرد نیز شناخته می‌شود که از رشته‌های بلند و باریک نودل، تکه‌های گلابی کره‌ای، برش‌های نازک خیار، تربچه، گوشت گاو، ترشی و تخم‌مرغ آب‌پز تهیه می‌شود.

عکس نائنگ میون

برای تهیه نائنگ میون از نودل گندم سیاه، سیب‌زمینی شیرین یا معمولی، ریشه گیاهان، چای سبز، کودزو و جلبک دریایی استفاده می‌شود که انتخاب هر کدامش کاملاً سلیقه‌ای است. این غذا با سس خردل تند و سرکه و در کاسه‌های بزرگ سرو می‌شود.

پات بینگسو | Patbingsu

پات بینگسو

پات بینگسو یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین دسرهای کره ای است که هم طعم آن بسیار دلنشین است و هم ظاهر رنگارنگ و دلبری دارد. این دسر شامل یک کاسه یخ و شیر غلیظ‌شده است که با تکه‌های میوه و بینگسو (لوبیا قرمز) تزئین می‌شود.

عکس پات بینگسو

پات بینگسو از غذاهای سنتی کره است که قدمتش به دوران حکومت چوسان‌ها برمی‌گردد. این دسر در ابتدا تنها ترکیبی از یخ، کیک برنج، خمیر لوبیا قرمز و پودر آجیل بود که کم‌کم ترکیبات دیگری همچون انواع میوه، شربت، شیر و خامه به آن اضافه شد.

گالبیجیم | Galbijjim

گالبیجیم

گالبیجیم غذایی گوشتی است که از دنده‌های گوشت گاو تهیه می‌شود. این غذا معمولاً با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است و طعمی جذاب و دلنشین دارد. البته گاهی این غذای کره ای را با دنده گوشت خوک نیز طبخ می‌کنند.

عکس گالبیجیم

برای تهیه گالبیجیم، دنده گوشت را در سس سویا، زنجبیل، سیر، پیاز سبز و روغن کنجد به‌خوبی مزه‌دار می‌شود. سپس این ترکیب را می‌پزند و به‌صورت خورشت در مهمانی‌ها و جشن‌ها استفاده می‌کنند.

گودئونگو جوریم | Godeungo Jorim

گودئونگو جوریم

اگر هوس غذای دریایی کرده‌اید، گودئونگو جوریم یکی از بهترین غذاهای کره ای است که باید حتماً طعم آن را بچشید. این غذا حتی برای افرادی که بوی ماهی را دوست ندارند، پیشنهاد می‌شود؛ زیرا آن‌قدر چاشنی و ادویه به ماهی اضافه می‌شود که بوی زهم آن دیگر احساس نمی‌شود.

عکس گودئونگو جوریم

گودئونگو جوریم در واقع نوعی ماهی خال‌خالی است که در سس تند و چاشنی برای مدتی خوابانده می‌شود. سپس در یک ماهیتابه مقداری تربچه ورقه‌شده می‌ریزند و فیله‌های ماهی طعم‌دار را به آن اضافه می‌کنند. در انتها سس معروف این غذا که شامل فلفل قرمز، سیر و پیاز خردشده است روی موارد ریخته شده و این ترکیب برای حدود 10 تا 15 دقیقه آب‌پز می‌شود.

سون دائه | Soondae

سون دائه

سون دائه یکی از عجیب‌ترین غذاهای کره ای است که ممکن است به ذائقه برخی افراد خوش نیاید. این غذای از روده خوک تهیه می‌شود که آن را با مواد مختلف مانند خون خوک، جو و نخودفرنگی پر می‌کنند. سون دائه که به سوسیس خونی نیز معروف است در شهرهای مختلف کره به روش‌های متفاوت طبخ می‌شود.

سایر غذاهای معروف کره ای

سایر غذاهای معروف کره ای

اگرچه تا اینجا شماری از «معروف ترین غذاهای کره ای» را به شما معرفی کردیم؛ اما غذاهای خوشمزه و رنگارنگ این کشور فقط به چند غذای بالا محدود نمی‌شود. در ادامه تعدادی دیگر از غذاهای شناخته‌شده کره ای را برایتان آورده‌ایم.

  • مرغ سرخ شده کره ای | Korean Fried Chicken؛
  • رولت تخم‌مرغ کره ای | Korean Egg Roll؛
  • مافین تخم‌مرغ | Gyeranppang؛
  • اودنگ یا کیک ماهی | Odeng؛
  • دامپلینگ | Dumpling؛
  • خرچنگ با سس سویا | Ganjang Gejang؛
  • پنکیک غذاهای دریایی | Haemul Pajeon؛
  • اختاپوس تند کره ای | Nakji Bokkeum؛
  • سوپ کیمچی | Kimchi Jjigae؛
  • بوسام | Bossam؛
  • چیماک | Chimaek؛
  • چئوتانگ | Chueotang؛
  • گوگیگوئی | Gogigui؛
  • کوکی چای | Dasik؛
  • بونگ اوپنگ | Bungeoppang؛
  • موچی | Mochi؛
  • مندو | Mandu؛
  • یاکسیک | Yaksik؛
  • سوپ جامبونگ | Jimbbong.

معروف ترین غذاهای کره ای در رستوران های کشور

معروف ترین غذاهای کره ای در رستوران های کشور

اگر با خواندن این مقاله فکر خوردن غذاهای کره ای به سرتان زد، هیچ نگران نباشید؛ زیرا نیاز نیست باروبندیل خود را ببندید و راهی کره جنوبی شوید؛ بلکه شما می‌توانید در رستوران‌های بین‌المللی شهر خود یا شهرهای اطراف این غذاهای لذیذ را امتحان کنید.

غذاهای کره ای در رستوران های کشور

رستوران سو، سوان، رستوران بونسای، چاپ‌چاپ، مانسون لانژ و کافه‌رستوران مهر و ماه از معروف‌ترین رستوران‌های کره ای در تهران هستند که درهایشان همیشه به روی شما باز است. غذاخوردن در این رستوران‌ها تجربه جالبی برایتان خواهد بود که امکانی فراهم می‌کند تا طعم غذایی متفاوت را امتحان کنید.

تجربه عطر و مزه غذاهای بی‌نظیر کره ای

تجربه عطر و مزه غذاهای بی‌نظیر کره ای

در این نوشته از ره بال آسمان از معروف ترین غذاهای کره ای برایتان گفتیم. غذاهای خوش رنگ‌ولعاب کره ای شما را به دل فرهنگ این کشور می‌برند و تجربه‌ای شیرین از سفر به سرزمین مزه‌های خاص و متفاوت را برایتان رقم می‌زنند. آیا شما تا حالا غذاهای کره ای را امتحان کرده‌اید؟ نظر شما درباره این غذاها چیست؟ کدام‌یک از غذاهای کره ای با ذائقه شما جور در می‌آید؟ در بخش نظرات از تجربیاتتان برایمان بگویید.

2 نظرات
  1. ایمان می گوید

    سلام یک تجربه شخصی اینکه قبل از خوردن گالبیجیم به هیچ وجه قهوه نخورید یا اگر میخورید مطمئن باشید سرویس بهداشتی در شعاع 100متریتون باشه ( با توجه به تجربه من شعاع 30 متری بهتره )

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس ایمان عزیز برای انتقال تجربه‌تون. 👍😎

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.