مراکز خرید مشهد | گشتی در 20 بازار معروف و شیک و ارزان

36

کلان‌شهر مشهد به‌عنوان یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای ایران، در بازه‌های زمانی مختلف سال، پذیرای میلیون‌ها زائر و گردشگر است که با خرید بلیط وسایل نقلیه عمومی مانند بلیط هواپیما مشهد خود را به این شهر می‌رسانند. مشهد علاوه بر اینکه میزبان اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری مذهبی ایران، یعنی حرم مطهر امام رضا(ع) است، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی بسیاری را نیز در دل خود جای داده است. مثلاً طبیعت زیبای اطراف مشهد مانند طرقبه و شاندیز با باغ‌ها و رستوران‌های باصفایش، موزه‌ها و آثار تاریخی بسیاری همچون آرامگاه فردوسی و مراکز خرید مشهد از دلایل جذب توریست به این شهر دیدنی است.

در حقیقت وجود بازارها و مراکز خرید متنوع و متعدد مشهد، می‌تواند از دلایل اصلی جذب مسافر به این شهر باشد؛ چراکه نیاز هر قشری را برآورده می‌کند. از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید مشهد مانند بازار رضا گرفته تا مجتمع‌های جدید و مدرن مانند مرکز خرید آرمیتاژ، همه و همه گرد هم آمده‌اند تا لذت خرید از این کلان‌شهر را چند برابر کنند. این مراکز خرید با تنوع در محصولات و قیمت، در نقاط مختلف شهر قرار گرفته‌اند تا دسترسی به آن‌ها برای گردشگران و حتی مشهدنشینان راحت‌تر شود. حال اگر قصد سفر به مشهد را دارید، مطمئناً این سؤال برایتان پیش می‌آید که مناسب‌ترین بازار برای خرید کجاست؟ ما در این نوشته تصمیم گرفته‌ایم معروف ترین، شیک ترین و ارزانترین مراکز خرید مشهد را معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر خرید کنید و از سفر زیارتی سیاحتی خود لذت ببرید.

فهرست مطالب

معروف ترین مراکز خرید مشهد

تنوع مراکز خرید در مشهد بسیار زیاد است؛ تا جایی که هر کجا می‌روید بی‌شک مجتمع‌های تجاری یا پاساژهای متنوع می‌بینید که اکثرشان هم اجناس با کیفیت خوب و قیمت مناسب عرضه می‌کنند.  در ادامه معروف‌ترینشان را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید پروما | ترکیب تنوع و مدرنیته

مرکز خرید پروما یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید مشهد است که پاسخگوی نیاز هر سن و سلیقه‌ای است. نمای بیرونی این مجتمع تفریحی‌تجاری، شبیه یک مکعب شیشه‌ای است و به‌دلیل قرارداشتن در مسیر حرم امام رضا(ع) و دسترسی راحت، گزینه بسیار مناسبی برای زائران به‌حساب می‌آید. طبقه همکف پروما یک فروشگاه بزرگ متشکل از مواد غذایی، انواع لوازم خانه و البسه است و به‌دلیل تنوع زیاد اجناس این فروشگاه، گاهی برخی از گردشگران حتی فرصت نمی‌کنند به طبقه‌های دیگر سر بزنند. ناگفته نماند می‌توانید روی پروما در کنار خرید برای خود، برای خرید سوغات مشهد هم حساب باز کنید. همچنین اگر در طول خرید خسته شدید و احتیاج به استراحت و یک وعده غذایی خوشمزه داشتید، می‌توانید از رستوران و کافی‌شاپ این مجتمع استفاده کنید. البته پروما از یک شهربازی سرپوشیده نیز برخوردار است که برای سرگرم‌کردن کودکانتان مکان بسیار مناسبی است.

تلفن تماس05137637401
ساعات کاریشنبه تا پنج‌شنبه: از 9 صبح تا 12 شب
جمعه: از 10:30 صبح تا 12 شب
آدرسمشهد، بلوار فردوسی، میدان جانباز

بازار بزرگ بین المللی سپاد | پروژه‌ای عظیم از تفریح و سرگرمی

باغ پرندگان مشهد،یکی از جاذبه های تفریحی مشهد

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد که با هدف تفریح و سرگرمی در این شهر بنا شد، بازار بزرگ بین المللی سپاد است. زمانی که کلنگ این پروژه بر زمین خورد، هنوز بازارهای محلی و قدیمی با امکانات محدود در شهر فعالیت می‌کردند. سرمایه‌گذاران این پروژه قصد داشتند یک مجموعه عالی از تفریح و سرگرمی ایجاد کنند تا مسافران دور از هیاهو و شلوغی شهر، به خرید و سرگرمی مشغول شوند. چندین دهنه مغازه، دو مجتمع خرید بزرگ، یک پارک آبی، یک شهربازی بزرگ، باغ پرندگان، شهربازی سرپوشیده برای روزهای سرد سال و چندین رستوران و فست‌فود در این پروژه قرار داشت. هر چند این روزها مراکز خرید اطراف حرم معمولاً مشتری بیشتری دارند؛ اما قیمت مناسب و تنوع محصول باعث شده که بازار سپاد هنوز مانند قبل مملو از گردشگر باشد. اگر می‌خواهید سفر پروپیمانی به مشهد داشته باشید، قبل از سفر حتماً راهنمای سفر مشهد را بخوانید.

مجتمع الماس شرق | الماسی در خراسان

یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید مشهد برای مسافران، مرکز خرید الماس شرق است. این مجتمع در 6 طبقه ساخته شده و با گنبد آبی‌رنگی که روی سقف آن قرار دارد، علاوه بر شباهت به یک الماس درخشان، معماری مذهبی مشهد را نیز یادآوری می‌کند. شما می‌توانید در این مجتمع، انواع مانتو و البسه مردانه و زنانه را با کیفیت و قیمت مناسب بیابید. تنوع اجناس الماس شرق، باعث شده است که این مکان به یکی از بهترین مراکز خرید سوغات مشهد نیز تبدیل شود. حتی اگر به قصد خرید لوازم خانگی به مشهد سفر کرده‌اید، می‌توانید روی الماس شرق حساب کنید. اگر هم حس‌وحال خرید ندارید و فقط به قصد تفریح و سرگرمی به مشهد آمده‌اید، الماس شرق با دارابودن شهربازی، سینما پنج بعدی، آکواریوم شهر دریایی مشهد، عکاس‌خانه، رستوران و کافی‌شاپ آماده پذیرایی از شما است. دوست دارید رنگ و بوی تازه‌ای به حال‌هوای خانه‌تان ببخشید؟ کافی است به بازار گل خیام مشهد در فاصله ۲.۵کیلومتری مجتمع الماس شرق بروید و چند گل خوش‌عطروبو برای خانه‌تان بخرید.

تلفن تماس05137113111
ساعات کاری10 صبح تا 23 شب
آدرساتوبان چراغی، میدان خیام بلوار خیام شمالی

مرکز خرید وصال | خرید و سرگرمی

یکی دیگر از مراکز خرید معروف، مجتمع وصال مشهد است. این مجتمع در نزدیکی مجتمع الماس شرق قرار دارد و با معماری مدرن و جالب، خود را از سایر مراکز خرید مشهد متمایز کرده است. وصال به مرکز خرید مبل و ملزومات عروس معروف است و از ابتدا در راستای ارائه ملزومات عروس و داماد مانند لباس و پارچه، آینه و شمعدان، لوازم آرایشی، کیف و کفش و… طراحی و ساخته شده است. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می‌توانید از سایر امکانات تفریحی این مجتمع مانند موزه پروفسور بازیما و شهربازی سرپوشیده که از جذابترین شهربازی های مشهد هستند، استفاده کنید و در رستوران‌های باکیفیت این مجتمع، غذایی خوشمزه بخورید. البته هر 6 طبقه این مجتمع به لوازم عروس و داماد اختصاص ندارد و می‌توانید در بین آن‌ها انواع فروشگاه‌های البسه، کفش، لوازم آرایشی، سرویس‌های چوبی و چندین فروشگاه برند هم بیابید.

تلفن تماس05137115555
ساعات کاری10 صبح تا 11 شب
آدرسمشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق

مرکز خرید ویلاژ توریست | خرید در همسایگی طرقبه

ویلاژ توریست مشهد یکی از جدیدترین مراکز خرید ساخته‌شده در این شهر است که در همین مدت کوتاه، از شهرت چشم‌گیری برخوردار شده است. در این مجتمع تجاری انواع برندهای خوب لباس، کیف، کفش، شال و روسری وجود دارد که به‌طور حتم، بسیاری از نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. اگر هنگام خرید احساس خستگی و گرسنگی کردید یا قصد داشتید کودکان همراهتان را سرگرم کنید، می‌توانید به فودکورت، هایپرمارکت، شهربازی سرپوشیده و سینمای این مجتمع مراجعه کنید. موقعیت مکانی ویلاژ توریست طوری است که انواع و اقسام مراکز خرید بزرگ و معتبر و گروهی از بهترین رستورا‌ن های مشهد، اطراف آن را فراگرفته‌اند و لذت خرید را برای شما چندبرابر می‌کنند. اگر با خودرو برای خرید از ویلاژتوریست رفتید، گردش در پارک وکیل آباد مشهد را هم امتحان کنید. این پارک از زیباترین جاهای دیدنی مشهد است که امکانات متنوعی مثل زمین بازی کودکان، سالن ورزشی و باغ وحش دارد.

تلفن تماس05135510956
05135510958
ساعات کاریاز ساعت 9:30 صبح تا 12 شب
آدرسمشهد، ابتدای جاده طرقبه، ویلاشهر، مجتمع تجاری تفریحی ویلاژتوریست

خیابان ایثار و راهنمایی | بورس مانتو

مشهد یکی از بهترین مراکز خرید پوشاک به‌خصوص از نوع زنانه است. تقریباً 90درصد خانم‌هایی که به مشهد سفر می‌کنند، قصد خرید مانتو دارند و به‌دنبال جایی هستند که علاوه بر تنوع، قیمت مناسبی هم داشته باشد. مراکز خرید مختلفی در مشهد وجود دارند که انواع لباس زنانه و مانتو را عرضه می‌کنند؛ اما اگر بخواهیم متنوع‌ترین آن‌ها را نام ببریم، باید بازار مانتو در خیابان ایثار یا همان خیابان طلاب معروف را به شما معرفی کنیم. این خیابان طولانی پر از مغازه‌های مانتوفروشی است که می‌توانید مدل‌های مختلف با قیمت‌های گوناگون را در آن‌جا بیابید. خیابان ایثار در منطقه طبرسی و نزدیک حرم امام رضا(ع) قرار دارد.

علاوه بر خیابان ایثار، بازار مانتو دیگری در خیابان راهنمایی وجود دارد که شیک ترین مانتوفروشی ها در مشهد را در خود جای داده است. شما می‌توانید جدیدترین مانتوها را با کیفیت عالی در این بازار بیابید. حتی می‌توانید کیف، کفش، شال و روسری را نیز از خیابان راهنمایی بخرید و خرسند به خانه برگردید. این بازار در خیابان احمد آباد و روبه‌روی مجتمع تجاری خورشید قرار دارد.

شیک ترین مراکز خرید مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ | لوکس و مدرن

مجتمع آرمیتاژ، یک مرکز خرید لوکس در خیابان هفت تیر مشهد است. این برج ۳۴طبقه با معماری مدرن، مرتفع‌ترین برج مشهد است و طراحی آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند در کمال زیبایی، دنیایی از امکانات مدرن را پیش‌رویتان قرار دهد. از طبقه منفی یک تا چهارم این برج تجاری است و انواع برندهای داخلی و خارجی کالاهایی مانند پوشاک، عطر، ساعت، محصولات چرمی، طلا و لوازم خانگی را ارائه می‌دهند. سایر طبقات نیز شامل بخش‌های اداری، موزه‌ها و گالری‌ها و… می‌شود.

فودکورت، کافی‌شاپ و رستوران‌های متنوع و باکیفیتی در این مجتمع وجود دارند که محلی مناسب برای رفع خستگی و گذراندن وقت هستند. ازجمله این رستوران‌ها، می‌توان به رستوران دیدنی و بین‌المللی آرمیتاژ اشاره کرد که با نمایی شگفت‌انگیز و سرویس‌دهی ویژه، آماده خدمت‌رسانی به شما است. در مجتمع آرمیتاژ، امکانات دیگری نظیر گالری هنری، پردیس سینمایی، شهربازی و شهر مشاغل برای کودکان، سالن بولینگ، بیلیارد، استخر، سونا و جکوزی و خدماتی همچون ماساژ و لاندری نیز وجود دارد که همین امر باعث تفاوت آرمیتاژ با سایر مراکز خرید مشهد شده است.

تلفن تماس05131905000
ساعات کاریشنبه تا چهارشنبه: 10 صبح تا 10 شب
پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل: 10 صبح تا 2 ظهر
آدرسمشهد، نبش هفت تیر 8، خیابان گلشن

مرکز خرید خورشید | تلفیق زیبایی و نور

یکی از شیک‌ترین مراکز خرید مشهد، مجتمع تجاری خورشید است. این شیک‌بودن تنها به معماری و ظاهر مجتمع خلاصه نمی‌شود؛ بلکه اجناس داخل آن نیز بسیار لوکس هستند. این مرکز خرید ۹طبقه‌ای، در یکی از خیابان های معروف مشهد، یعنی خیابان احمدآباد و روبه‌روی خیابان راهنمایی قرار دارد و همین امر باعث شده است تا زائران حرم امام رضا(ع) راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشند. در مرکز خرید خورشید، فروشگاه برندهای معروفی نظیر منگو، کت، دیاموند و کوتون با ارائه کالاهای مختلفی ازجمله پوشاک مردانه و زنانه، کیف، کفش و لوازم آرایشی مشغول به فعالیت هستند. علاوه بر اجناس باکیفیت مرکز خرید خورشید، می‌توان به کافی شاپ دنج و لوکس بیسکوییت که در طبقه دوم مجتمع قرار دارد، اشاره کرد.

ساعات کاریاز 10 صبح تا 2 بعدازظهر و 5 عصر تا 10:30 شب
آدرسمشهد، خیابان احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا

مجتمع تجاری اداری پاژ | تشریفاتی و مجلل

مجتمع پاژ، یکی از مجتمع‌های شیک و باشکوه مشهد است که تازه تأسیس شده و با نام مرکز بین‌المللی مالی‌اقتصادی مشهد نیز شناخته می‌شود. این مجتمع عظیم و تشریفاتی، برترین واحدهای اداری و تجاری را در برمی‌گیرد و بخش‌های مختلفی ازجمله هایپرمارکت و پارکینگ در آن وجود دارد. همچنین مدیریت این مجموعه در نظر دارد که در آینده‌ای نزدیک، امکانات دیگری نظیر سالن‌های سینما و تئاتر، کتاب‌خانه عمومی، کتاب‌خانه دیجیتال برای نابینایان و… را جهت رفاه حال گردشگران و ساکنین مشهد به این مجتمع اضافه کند.

علاوه بر این‌ها، بخش مجزایی به نام شهر غذا با انواع رستوران، فودکورت و کافی‌شاپ در مجتمع پاژ وجود دارد که در منوی آن‌ها، انواع غذاهای ایرانی، خارجی و فست‌فود به‌چشم می‌خورد. این منوی متنوع با قیمت‌های متفاوت، بسیاری از ذائقه‌ها را راضی کرده و باعث محبوبیت مجتمع پاژ در میان گردشگران شده است.

تلفن تماس05137057500
ساعات کاریاز ساعت 9:30 صبح تا ساعت 10:30 شب
آدرسمشهد، ضلع شمال غربی میدان جانباز ،مجتمع تجاری اداری پاژ

مرکز خرید مروارید | جایی برای برندپوشان

یکی دیگر از مراکز خرید لوکس مشهد، برج اداری‌تجاری یا همان مرکز خرید مروارید گوهرشاد واقع در خیابان جانباز است. شما می‌توانید در معماری این مجتمع، تلفیقی از المان‌های طراحی مدرن و ایرانی را ببینید و با گشت‌گذار در میان فروشگاه برندهای معروفی همچون مانگو، ال‌سی‌وایکیکی و… که در این مجتمع واقع شده است، خستگی یک هفته کاری را از تن به‌در کنید.

در طبقات همکف و اول این مجتمع ۲۲طبقه‌ای، به انواع مغازه‌های عرضه پوشاک، وسایل دکوری و لوازم خانگی دسترسی خواهید داشت. وجود اولین و بزرگ‌ترین ترامپولین پارک ایران، بازی‌های واقعیت مجازی یا VR، شهر مشاغل کودکان، رستوران کودک و رستوران صفدری شاندیز VIP از دیگر ویژگی‌های مرکز خرید مروارید گوهرشاد است که باعث افزایش محبوبیت آن شده است.

تلفن تماس05137603400
ساعات کاریاز ساعت 09:00 صبح تا 10:00 شب
آدرسمشهد، بلوار جانباز

مرکز خرید آلتون | شیک ترین بازار کیف و کفش

مرکز خرید آلتون یک سازه عظیم و زیبا در میان برج‌های مشهد است و نمای خارجی ساخته‌شده از شیشه و آلکوبان آن، جلوه‌ای خاص به این مجتمع بخشیده است. مرکز خرید آلتون در یکی دو دهه اخیر، در نزدیکی حرم امام رضا‌(ع) بنا شده است و در همین زمان کوتاه به شهرت زیادی دست یافته است. بیشتر فروشگاه‌های این مرکز خرید لاکچری و جذاب، در حوزه صنعت کیف و کفش مشغول به فعالیت هستند و اغلب برندهای معروف چرم ایرانی نیز در این برج نمایندگی دارند. در این مجتمع، یک شعبه از مجموعه خرید هایپر فامیلی، رستوران پسران کریم و لوازم خانگی برند فیلیپس وجود دارد و همین امر باعث محبوبیت بیش از پیش مرکز خرید آلتون شده است.

تلفن تماس05138491351
ساعات کاریاز ساعت 9:30 صبح تا ساعت 10 شب
آدرسمشهد، بلوار دانشگاه، بین دانشگاه 22 و 24 ،مجتمع تجاری آلتون

مرکز خرید کاسپین مد | مخصوص برندبازان

اگر از طرفداران پوشاک لوکس و برند هستید، پیشنهاد ما به شما مرکز خرید کاسپین مد است. این فروشگاه یکی از شعب مجموعه‌های زنجیره‌ای کاسپین مد است و محصولات بیش از ۲۰ برند بین‌المللی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و ترکیه مانند منگو، اسپرینگ فیلد، دیزل، جینوکس و… را عرضه می‌کند. همچنین برندهای معروف ایرانی در صنعت طلا و جواهر نیز در مرکز تجاری کاسپین مد شعبه دارند.

تلفن تماس05137678661
ساعات کاریاز ساعت 8 صبح تا ساعت 11 شب
آدرسمشهد ،بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر، مجتمع تجاری کاسپین مد

ارزانترین مراکز خرید مشهد

بازار رضا | قدیمی و نوستالژیک

بازار رضای مشهد یک بازار قدیمی و نوستالژیک در قلب شهر مشهد است و با تنوع بالا در اجناس و قیمت مناسبش، از گذشته تاکنون گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این بازار همسایه حرم امام رضا(ع) است؛ به طوری که می‌توانید از داخل صحن حرم وارد بازار رضا شوید. شما می‌توانید در این بازار از انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه گرفته تا انواع و اقسام انگشترهای عقیق، تسبیح‌های مختلف و جانمازهای زیبا را پیدا کنید. همین امر باعث شده است که بازار رضا به یکی از مهم‌ترین مراکز خرید سوغات در مشهد تبدیل شود. اگر به‌دنبال بهترین مرکز خرید زعفران در مشهد هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این بازار بزنید؛ قطعاً می‌توانید این سوغات ناب خراسان را در بازار رضا گیر بیاورید و از عطر آن مست شوید.

ساعات کاریاز ساعت 9 صبح تا ساعت 12 شب
آدرسضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب) ،بازار رضا

بازار مرکزی | از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

بازار مرکزی یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد است و نزدیک حرم امام رضا(ع) قرار دارد. این مرکز خرید محل بسیار مناسبی برای خرید بسیاری از سوغاتی‌های مشهد مانند زرشک، زعفران، مهر و جانماز و سجاده، انگشترهای فیروزه و عقیق است و می‌توان در آن انواع پوشاک، بدلیجات، لوازم آرایشی‌بهداشتی و فرش را با قیمت مناسب یافت. یکی از کالاهایی که به جرأت می‌توان گفت بهترین نوعش در این بازار بزرگ به چشم می‌خورد، چادر مشکی است.

تلفن تماس05132222571
ساعات کاریاز ساعت 9 صبح تا ساعت 12 شب
آدرسچهارراه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی، بازار مرکزی مشهد

مرکز خرید آرمان | لذت خرید با مناظر زیبای صخره‌ای

مرکز خرید آرمان یکی دیگر از مراکز خرید نوساخت مشهد است که در نزدیکی حرم امام رضا(ع) قرار دارد. در این مجتمع تجاری، انواع کالاهای ضروری و زینتی به همراه رستوران‌، کافی‌شاپ، پارکینگ و انواع و اقسام لوازم آسایش و راحتی گردشگران فراهم شده است. بیشتر فروشگاه‌های این مرکز خرید به فروش انواع و اقسام لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول‌اند؛ اما می‌توانید اجناس دیگری مانند البسه، خشکبار و ادویه‌جات را نیز از مرکز خرید آرمان مشهد خریداری کنید.

طراحی داخلی منحصربه‌فرد مرکز خرید آرمان، آن را از بسیاری از مراکز خرید مشهد متمایز کرده است؛ طراحی بی‌نظیر صخره‌ای که در عین حیرت‌برانگیزبودنش، در واقع نوعی آب‌نما است و به فضای داخلی این پاساژ رنگ و لعابی دلربا بخشیده است.

تلفن تماس05133900000
ساعات کاریاز ساعت 9 صبح تا ساعت 12 شب
آدرسمشهد ،خیابان نواب صفوی، نرسیده به بلوار وحدت، مجتمع تجاری آرمان

بازار فردوسی | متنوع و ارزان

یکی دیگر از مراکز خرید معروف مشهد که نزدیک به دو دهه مشغول به فعالیت است، با نام بازار فردوسی شناخته می‌شود. متنوع‌بودن اجناس این بازار همراه با قیمت ارزان و اختصاص‌دادن هر طبقه به یک نوع محصول، باعث شده است که این مرکز خرید در هر ساعت از شبانه روز بازدیدکننده‌های فراوانی داشته باشد. این طبقه‌بندی به این صورت است که طبقه ۱- مختص سیسمونی نوزاد و لباس کودک، طبقه همکف مختص پوشاک آقایان و خانم‌ها، طبقه ۱+ مختص بورس مانتو و روسری و طبقه ۲+ به لوازم عروس و داماد، ساعت، بدلیجات، طلا و جواهر اختصاص داده شده است. با توجه به این تنوع کالا و قیمت‌های مناسب، احتمال اینکه دست خالی از این فروشگاه خارج شوید خیلی کم است.

تلفن تماس05132513001
ساعات کاریاز ساعت 9 صبح تا ساعت 11 شب
آدرسمشهد، انتهای بلوار مفتح، نرسیده به میدان مفتح، بازار فردوسی یک و دو

مجتمع تجاری آسمان | خریدی کامل و ارزان نزدیک حرم

یکی از مراکز خرید مهم و قابل توجه در شهر مشهد، مجتمع تجاری آسمان است. این مرکز خرید از سلسله مراکز خرید خیابان 17 شهریور مشهد است و در حوالی حرم امام رضا(ع) قرار دارد. اگر قصد دارید انواع مختلف البسه را در همان نزدیکی حرم بخرید و هزینه زیادی را هم متحمل نشوید، مجتمع تجاری آسمان را از دست ندهید. نگران جای پارک هم نباشید؛ این مرکز خرید به یکی از بزرگ‌ترین پارکینگ‌های طبقاتی مشهد مجهز است.

تلفن تماس051333496020
ساعات کاریاز ساعت 9:30 صبح تا ساعت 12 شب
آدرسمشهد، میدان ۱۷ شهریور، مجتمع تجاری آسمان

کیان سنتر مشهد | دو قلوهای ناهمسان

معرفی کیان سنتر مشهد

مجتمع تجاری کیان سنتر مشهد سال‌ها پیش به جمع مراکز خرید مشهد اضافه شد. آن روزها مردم استقبال خوبی از این پروژه کردند و همین موضوع باعث شد که کارفرمایان به فکر احداث مجتمع دوم بیفتند. این دو مجتمع تجاری در این سال‌ها هنوز جای خودش را در دل شهروندان دارد. انواع پوشاک، اسباب بازی، لوازم لوکس تزئینی برای منزل و غیره همه در این دو مجتمع پیدا می‌شوند. برای سرگرمی بچه ها هم در کیان سنتر ۲، شهربازی سرپوشیده با نام لگو سیتی (شهر آجری) احداث شد. این شهربازی برای کودکان کمتر از ۷ سال بسیار سرگرم کننده است. البته یکی دو بازی برای بزرگسالان و به همین تعداد بازی برای نوجوانان هم هست؛ اما اکثر بازی‌ها کودکان کمتر از ۷ سال را سرگرم می‌کند. اگر در امتداد بلوار جانباز به سمت خیابان اندیشه حرکت کنید به سرزمین موج های آبی مشهد می‌رسید. به این ترتیب می‌توانید جمع کودکان و بزرگسالان همراه خودتان را به یک آب‌تنی هیجان‌انگیز مهمان کنید.

متنوع ترین مراکز خرید وسایل خانه در مشهد

سرای بلور | هر آنچه برای منزلتان نیاز دارید

اگر به‌قصد خرید لوازم خانگی به مشهد سفر کرده‌اید، بهتر است اول از سرای بلور شروع کنید. این محله علاوه‌بر مغازه‌های مستقل و جدا، تعداد زیادی پاساژ دارد که در هر یک چندین واحد تجاری قرار گرفته است. برخی از مغازه‌های این بازار، صرفاً عمده‌فروش هستند؛ اما برخی مغازه‌ها، انواع ظروف چینی، لوازم آشپزی و پخت‌و‌پز را به‌صورت غیرعمده با قیمت‌های بسیار پایین‌تری می‌فروشند. بنابراین اگر به‌دنبال خرید لوازم منزلتان با قیمت عالی هستید، سرای بلور مشهد را فراموش نکنید.

ساعات کاریهمه روزه از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 21، به‌جز پنج‌شنبه بعدازظهر و جمعه
آدرسخیابان امام رضا، بین میدان آب و میدان برق، چهارراه دانش، دانش‌غربی 11

بازار امیر | بازار بزرگ لوازم خانگی

بازار لوازم خانگی امیر مشهد یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های مشهد است که بسیاری از لوازم خانگی، از یخچال و گاز برقی گرفته تا انواع و اقسام پلوپز و سرخ‌کن و ماکروویو را در فروشگاه‌های خود جای داده است. این بازار نمایندگی رسمی بسیاری از برندهای مشهور دنیا ازجمله سامسونگ، ال جی و برندهای ایرانی ازجمله اسنوا است. مجتمع لوازم خانگی امیر مشهد علاوه بر لوازم خانه، مرکز خوبی برای خرید لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون، دی وی دی پلیر و سینماهای خانگی است.

ساعات کاریهمه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب به‌غیر از جمعه‌ها و روزهای تعطیل
آدرسمشهد، بزرگ‌راه کلانتری، نرسیده به میدان حافظ، مجتمع تجاری امیر

مجتمع تجاری اطلس | جامع‌ترین مرکز خرید لوازم خانه

مجتمع تجاری اطلس یک مرکز خرید بزرگ و معتبر در مشهد است که یک مجتمع تجاری‌تفریحی کامل به‌شمار می‌رود. این مجتمع در همین چند سال اخیر احداث شده است و در آن انواع لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم صوتی و تصویری و فرش به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است که بهترین برندها در زمینه لوازم خانه در این مجتمع شعبه دارند. علاوه بر این‌ها، چند سالن ویژه سینمایی، کتاب‌فروشی شهر کتاب، یک فودکورت بزرگ به همراه کافی‌شاپ در مجتمع تجاری اطلس قرار دارند تا خرید شما به یک تفریح تمام و کمال تبدیل شود.

تلفن تماس05137017
ساعات کاریاز ساعت 9 صبح تا ساعت 11 شب
آدرسمشهد، میدان حافظ، نبش کوشش 39، مجتمع تجاری اطلس

بازار گوهرشاد | یادگار بانو گوهرشاد

یکی دیگر از بازارهای معروف شهر مشهد، بازار گوهرشاد است. این بازار قدیمی با ارائه شیک‌ترین و مرغوب‌ترین لوازم خانه و آشپزخانه، از گذشته تاکنون انتخاب بسیاری از مشهدیان و گردشگران بوده است. این بازار بزرگ در چند طبقه با عرضه انواع لوازم برقی و خانگی، بلور و کریستال، پارچه، عطر و ادکلن، کفش، سیسمونی نوزاد، لوازم‌التحریر و اسباب بازی آماده خدمت‌رسانی به شما است.

تلفن تماس05137253744
ساعات کاری10 صبح تا 13:30 ظهر و 16:30 عصر تا 10 شب
آدرسمشهد، بلوار شهید صادقی (سازمان آب)، بین میدان راهنمایی و چهارراه ششصد دستگاه، بازار گوهرشاد

مشهد یکی از گسترده‌ترین بازارهای ایران را دارد و تقریباً هر سلیقه‌‌ای را پوشش می‌دهد. چه برندباز باشید و به‌دنبال کالاهای شیک باشید، چه هدفتان تهیه اجناس ارزان باشد، در هر صورت شهر مشهد کالایی برای ارائه به شما خواهد داشت. ما سعی کرده‌ایم در این نوشته از ره بال آسمان، بسیاری از مراکز خرید مشهد را معرفی کنیم تا اگر خرید مفصلی دارید، بتوانید با خرید بلیط قطار مشهد یا بلیط اتوبوس مشهد خود را به این شهر برسانید و بدون دردسر مقصدتان را انتخاب کنید و کالای مدنظرتان را بخرید. اگر شما هم مرکز خرید خوبی می‌شناسید که ما از قلم انداخته‌ایم، ممنون می‌شویم آن را معرفی کنید. اگر هم می‌خواهید درباره سایر هزینه‌ها اطلاع کاملی داشته باشید، حتماً مقاله هزینه سفر به مشهد را مطالعه کنید.

۱. نزدیک ترین مراکز خرید به حرم امام رضا(ع) کجاست؟

بازار رضا، بازار مرکزی، مرکز خرید آرمان و مجتمع تجاری آسمان از جمله مراکز خرید نزدیک به حرم امام رضا(ع) هستند.

۲. مراکز خرید لوکس و مدرن مشهد کدامند؟

مرکز خرید آرمیتاژ، مرکز خرید خورشید، مجتمع تجاری اداری پاژ، مرکز خرید مروارید، مرکز خرید آلتون و مرکز خرید کاسپین مد جزو شیک‌ترین مراکز خرید مشهد هستند.

۳. مراکز خرید متنوع و ارزان مشهد کدامند؟

بازار رضا، بازار مرکزی، مرکز خرید آرمان، بازار فردوسی و مجتمع تجاری آسمان مناسب برای خریدهای ارزان قیمت هستند.

۴. شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید مشهد کدامند؟

معروف ترین مراکز خرید مشهد عبارتند از مرکز خرید پروما، مجتمع الماس شرق، مرکز خرید ویلاژ توریست، مرکز خرید وصال،خیابان ایثار و راهنمایی.

۵. برای خرید وسایل منزل کدام مراکز خرید مناسبند؟

سرای بلور، بازار امیر، مجتمع تجاری اطلس و بازار گوهرشاد مناسب برای خرید لوازم خانگی است.


36 نظرات
  1. جمالی می گوید

    خیابان 17شهریور پر پاساژ و مغازه هست از سوغات تا پوشاک و اینا کلا همه چیو میشه از اینجا تهیه کرد قیمتاشون هم مناسبه

  2. T.mahnaz می گوید

    من اکثر مواقع از ۱۷ شهریور خرید میکنم،واسه کسایی که فروشگاه لباس دارن تو شهرهای دیگه اینجا پر از تولیدی و فروشگاهه، روسری و لباس کودک خیییلی تنوع داره

  3. R.F می گوید

    سلام خانم زینب عابدینی من خودم در مشهد هستم شما یک بورس فوق العاده لباس رو از جای انداخته ایدکه واقعا مختص برند مسندان هستش که من خودم از اونجا خرید می کنم و واقعا راضی هستم.
    و اونجا پاساژ قسطنتنیه هستش که در خیابان احمد آباد مشهد قرار دارد
    ممنون می شوم اگر در سایتتون قرار بدید.

    با تشکر

  4. هستی می گوید

    سلام. میشه افرادی که جاهای مناسب مشهد رو بلدن راهنمایی کنن من اینجاهایی که توی این سایت اومده رو اکثرا رفتم ولی قیمتاشون از شهر خودمون خیلی گرون تره. مغازه یا پاساژ های قیمت مناسب مشهد که واقعا ارزش رفتن رو داشته باشن کجاست؟ الان ۱۷شهریور و الماس شرق و بازار رضا با اینکه خیلی به پایین بودن قیمت معروفن اما از جاهای دیگه خیلی گرون ترن چون مسافر های عرب از اون جاها خرید میکنن قیمت بالاست

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام هستی عزیز.
      امیدوارم در مشهد به شما خوش بگذره.
      بستگی داره که چه چیزهایی برای خرید مدنظرتون باشه.
      برای مثال برای پوشاک ارزان می‌شه به منطقه ایثار مشهد رفت یا برای خشکبار و آجیل سری به میدان توحید (چهار راه میدان بار) مشهد بزنید. این بازارها نسبت به یاسوج، اصفهان، تهران، تبریز و چند شهر دیگه ارزون‌تر هستند؛ اما به نسبت برخی شهرهای دیگه گرون‌ترند.

    2. علی می گوید

      سلام ،دوست عزیز
      اگر به دنبال پوشاک برند،خارجی وکارکرده هستید!باقیمتهای بسیار عالی در بازارچه عباسقلی خان (بوتیک افغان)مراجعه کنید!
      کسانی را که برای خرید به آنجا مراجعه میکنند،قطعاشماراشگفت زده خواهدکرد!

      1. بانو تقیان می گوید

        بله علی عزیز، بازار عباسقلی‌خان مجموعه‌ای از وسایل کوهنوردی استوکه که نسبت به قیمتشون، عموماً کارهای بسیار خوبیه.

  5. زهره می گوید

    الماس شرق رو امروز رفتیم
    کیفیت جنس ها در حد افتضاح
    برای کسانی که عادت به پوشیدن لباس های شیک و برند دارن اصلا توصیه نمیشه
    اجناس بنجل و به درد نخور

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      الماس شرق اکثراً لباس‌های راحتی و معمولی داره و اجناسش هم برای عموم مردم مناسبه. اگه دنبال خریدهای برند هستید، بهتره به آرمیتاژ گلشن، فروشگاه‌های سمت خیابان سجاد یا بلوار جانباز سری بزنید.

  6. فاطمه می گوید

    ما که هر موقع میایم مشهد،تنها بازاری که میریم ،بازار رضا هست چون هم تو مسیر حرم هست ،هم تنوع مغازه ها زیاده ،به نسبت جاهای دیگه قیمت هاش هم خوبه،ولی بعد خوندن این مقاله سعی میکنم دفعه های بعد از بقیه مراکز تجاری هم دیدن کنم.

    1. بانو تقیان می گوید

      فاطمه عزیز، شما برای خرید هر محصولی می‌تونید به بازارهای مختلف مراجعه کنید. برخی از این پاساژها امکانات سرگرمی هم برای بچه‌ها و امکانات رفاهی برای همه مراجعه‌کنندگان دارند و محصولاتشون خیلی متنوع و به‌روز هستند.

  7. علی می گوید

    سلام، یه پاساژ خوب و شیک که لباس‌های مردانه داشته باشه مثلا کاپشن و شلوار شیک معرفی کنید ممنون میشم

    1. بانو تقیان می گوید

      علی عزیز، اکثر پاساژها لباس مردانه دارند. اگر دنبال لباس با قیمت مناسب هستید، بازار هفده شهریور برای شما مناسب است. اگر هم دنبال لباس‌های برند هستید، فروشگاه‌های خیابان سجاد و پاساژها و مراکز فروش اطراف میدان جانباز، لباس‌های برند عرضه می‌کنند.

  8. سمیرا می گوید

    جالبه که پروما در قزوین هم هست. پرومای مشهد با مال قزوین خیلی فرق داره؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سمیرای عزیز، پروما قرار بوده که یه مجموعه زنجیره‌ای در همه شهرهای ایران باشه. من پرومای قزوین رو ندیدم که مقایسه کنم.

  9. مریم می گوید

    منطقه ایثار مشهد برای خرید مانتو خیلی مناسبه چون قیمتای خیلی خوبی داره.

    1. بانو تقیان می گوید

      بله مریم عزیز، همین طوره

  10. ابراهیم می گوید

    اطلس را امروز سر زدیم. اصلا برای خرید سوغاتی مناسب نیست چون فقط لوازم منزل دارد. پیشنهاد نمیکنم.

    1. بانو تقیان می گوید

      ابراهیم عزیز، مرکز خرید اطلس در گروه مراکز خرید برای لوازم منزل دسته‌بندی شده. برای افرادی مناسبه که دنبال خرید جهیزیه هستند یا می‌خوان وسایل خونه رو نو کنند. البته طبقه سینماییش هم برای کودکان بخش جداگانه و جالبی داره و همین طور سالن وی‌آی‌پی داره که امکانات رفاهی بیشتری نسبت به بقیه سالن‌ها داره.

      اینجا می‌تونید مفصل‌تر درباره این مرکز خرید بخونید:
      https://blog.rahbal.com/atlas-mall/

  11. مهشید می گوید

    غار گردشگری مجتمع تجاری آرمان خیلی زیبا بود البته ورودی دارد و باید جداگانه پرداخت کنید. بخش فودکورتش غذاهای خوبی دارد و قیمتشان هم مناسب است ولی مغازه ها خیلی رونق ندارند.

    1. بانو تقیان می گوید

      مهشید عزیز، ممنونیم بابت انتقال تجربه‌تون.

  12. فرزانه می گوید

    بازار جنت مشهد چه جوریه؟ این رو هم توضیح می‌دید؟

    1. بانو تقیان می گوید

      فرزانه عزیز، بازار جنت یکی از قدیم ترین و اصیل‌ترین بازارهای مشهده که به ورودی با‌الجواد نزدیک‌تره. توی این بازار می‌تونید انواع لباس مجلسی و چند نمونه مانتوی مجلسی پیدا کنید. معمولاً اقوام درجه یک عروس و داماد برای خرید لباس مجلسی به این بازار سر می‌زنند.

  13. مریم می گوید

    سلام عزیز ممنون از راهنمایی خوبتون موفق باشید

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مریم عزیز، خوشحالیم که مطلب رو دوست داشتید. ما هم از شما ممنونیم برای درج دیدگاهتون.

  14. نگارین می گوید

    سلام وقتتون بخیر.عذرمیخوام برای خرید پارچه ،(مجلسی خیر،در حد نخی یا کرپ و لینن) کجامیتونم برم؟پارچه کار شده مد نظرم نیست.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، نمایندگی‌های عاقبتی چند جای شهر هستند که انواع پارچه‌ها رو دارند. توی منطقه آزادشهر و سر چهارراه میلاد، چندتایی پارچه فروشی هست که تقریبا تنوع خوبی هم دارند.

  15. علی می گوید

    سلام من حدود سی و پنج ساله حداقل دو سه ماه تو مشهدم تنها چیزی که ارزونتر از شهر ما بود کت وشلوار مردانه، هیچ چیزی رو من در این سالها نبوده که از مشهد بگیرم و از شهر ما که شهری مرزی است ارزونتر باشه،اجناس تهران رو تو شهر ما از مشهد مناسبتر میدن

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، طبیعیه که اجاس در شهرهای مرزی همیشه از سایر شهرهای ایران ارزون‌تر باشه. درباره بقیه شهرها نظری ندارم.

  16. مهلا می گوید

    سلام، مرکز خرید مهر کوهسنگی چطور؟ چجور مکانی هست؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مهلا عزیز
      مرکز خرید مهر هم یکی از مراکز خرید جدید این شهره که انواع فروشگاه‌های کفش، کیف، لباس‌های مجلسی و راحتی رو داره و قیمتش هم مناسبه. روزهای جمعه هم جمعه‌بازار مشهد توی این مرکز خرید برگزار می‌شه که حال‌وهوای قشنگی داره.

  17. الها می گوید

    سلام لطفا جاهایی که تومشهد بورس لباس کودک ومانتو ولباس مجلسی هست رو معرفی کنید واینکه لباساش خوب باشن نسبتا

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام الهه عزیز
      اکثر مراکزی که کعرفی شده، همه این پوشاک رو دارند.
      معروف‌ترینشون برای خرید اقتصادی، مراکز خرید هفده شهریور، پاساژ فردوسی، خیابان ایثار و مجتمع الماس شرق هستند.
      برای خریدهای برند بهتره سراغ مرکز خریدهای سمت بلوار سجاد برید. البته چند تا نمایندگی از برندهای ترکی هم در خیابان جانباز دیده می‌شه.
      لب

  18. مهدی می گوید

    سلام. در مشهد جای خاصی مثل خیابان ایثار که بورس مانتو هست برای شلوار و پیراهن مردانه هم وجود داره. مثل شلوار لی و کتان با قیمت مناسب.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. همون حوالی، پاساژ فردوسی قیمتای خوبی داره.
      یه فروشگاه توی خیابان دکترا هست که فقط محصولات جین عرضه می‌کنه. همچنین توی محدوده خیابان امامت و آزاد شهر چند مغازه هستند که انواع شلوار جین و کتان عرضه می‌کنند.
      اگه ماشین دارید، یه سر به اول جاده طرقبه بزنید. فروشگاه‌های اون محدوده هم قیمتای مناسب داره.

  19. Fahime می گوید

    جایی توی مشهد میشناسین که لباس ست زوج داشته باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.