ویزا و انواع آن | راهنمای صفر تا صد گرفتن ویزا

0

به بیان ساده، ویزا مجوز یا سندی برای ورود به کشوری مشخص و اقامت در آن (برای مدت‌زمان معین) است که توسط دولت همان کشور، برای اتباع سایر کشور‌ها صادر می‌شود. از‌این‌رو اگر شما بخواهید به هر دلیلی وارد کشوری دیگر شوید، باید برای دریافت ویزای آن اقدام کنید. ویزا‌ها بر‌اساس هدف سفر یا مهاجرت و تعداد دفعات ورود و خروج، انواع مختلفی دارند. در‌نتیجه آشنایی با انواع ویزا، پیش از اقدام برای دریافت آن، امری الزامی است. به همین جهت در این مطلب، لیستی کامل از انواع ویزا بر‌اساس هدف سفر یا مهاجرت و تعداد دفعات ورود و خروج تهیه کرده و در‌خصوص هر‌یک توضیحاتی ارائه کرده‌ایم. همچنین در ادامه راجع‌به مدارک لازم برای دریافت، شرایط صدور و روش‌های اخذ ویزا و… نیز سخن گفته‌ایم. با ما همراه باشید. 

فهرست مطالب

انواع ویزا بر‌اساس هدف سفر یا مهاجرت 

  • ویزای توریستی انفرادی

ویزای توریستی انفرادی نوعی ویزاست که اغلب از ۱۵ روز تا ۶ ماه اعتبار دارد. هدف این نوع ویزا، همان طور که از نامش پیداست، صدور اجازه برای اقامتی کوتاه‌مدت، به قصد گردش و تفریح در کشوری دیگر است. 

توجه کنید که ویزای توریستی انفرادی، همان طور که از نامش مشخص است، فقطبرای یک شخص صادر می‌شود و فقط برای همان شخص اعتبار دارد؛ از‌این‌رو اگر قصد دارید تنها سفر کنید، این گزینه مناسب شماست. در غیر این صورت، ویزای توریستی گروهی گزینه بهتری است. 
  • ویزای توریستی گروهی

ویزای توریستی گروهی از انواع ویزا توریستی است که برای افرادی که به‌صورت خانوادگی، گروهی یا همراه با تور سفر می‌کنند، کاربرد دارد. این نوع ویزا اغلب برای گروه‌های ۵ تا ۱۵‌نفره صادر می‌شود و از نوع ویزای یک‌بار ورود یا سینگل است. تفاوت این نوع ویزا با ویزای توریستی انفرادی این است که ویزای توریستی گروهی در مدت‌زمان کوتاه‌تری صادر می‌شود و قیمت آن نیز مناسب‌تر است. 

در ادامه راجع‌به ویزای یک‌بار ورود یا سینگل توضیح داده‌ایم.
  • ویزای پزشکی یا درمانی

ویزای پزشکی یا درمانی برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند به‌منظور برخورداری از خدمات پزشکی کشوری خارجی، به آن کشور سفر کنند. با داشتن این مدرک، فرد می‌تواند برای مدتی مشخص (تا پایان فرايند درمان) در کشور مد‌نظرش اقامت داشته باشد.

  • ویزای تجاری و بازرگانی

ویزای تجاری و بازرگانی یکی دیگر از انواع ویزا است که اغلب برای بازرگانان و صاحبان مشاغل صنعتی که با شرکت‌های کشور‌های خارجی، روابط کاری و تجاری دارند، صادر می‌شود. فرد با داشتن چنین سندی می‌تواند به‌منظور انجام امور کاری، تجاری و بازرگانی در کشور مد‌نظر خود برای مدتی مشخص اقامت داشته باشد یا رفت‌و‌آمد کند. 

  • ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی برای متقاضیانی صادر می‌شود که دارای پذیرش از دانشگاه‌های کشور‌های خارجی، در یکی‌ از سطح‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا هستند. همچنین گاهی ممکن است این مدرک برای اشخاصی که دارای پذیرش در کلاس‌های آموزش زبان در کشور مقصد هستند، نیز صادر شود. با داشتن این ویزا، فرد اجازه دارد تا برای مدتی مشخص در کشور مقصد برای تحصیل، حضور داشته باشد. 

مدت‌زمان اعتبار ویزای تحصیلی، به عوامل مختلفی ازجمله مقطع تحصیلی فرد، وابسته است. 
  • ویزای ثبت شرکت

در میان انواع ویزا، ویزا ثبت شرکت بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند کسب‌و‌کار خود را در کشورهای خارجی راه‌اندازی کنند. برای اخذ این مجوز باید برنامه تجاری (بیزینس پلن) خود را به دولت کشور مقصد ارائه کنید. در‌صورتی‌که برنامه شما برای تأسیس شرکتی جدید در کشور مقصد، قوی بوده و تأیید شود، ویزای ثبت شرکت از سوی دولت برای شما صادر خواهد شد. 

  • ویزای خانوادگی

اگر یکی از اعضای خانواده یا بستگان نزدیک شما دارای اقامت دائم و تابعیت یک کشور باشد، می‌توانید از طریق آن، ویزای خانوادگی دریافت کنید. این نوع ویزا اغلب برای همسر و فرزندان شخصی صادر می‌شود که دارای اقامت دائم آن کشور است. البته در برخی شرایط خاص، ممکن است برخی دیگر از بستگان شخص نیز بتوانند این نوع مجوز را دریافت کرده و از طریق آن مهاجرت کنند. 

  • ویزای دیدار با خانواده و بستگان

ویزای دیدار با خانواده و بستگان از انواع ویزا کوتاه‌مدت است که معمولاً به مدت ۳ تا ۶ ماه اعتبار دارد. این نوع ویزا برای خانواده و بستگان درجه اول و درجه دوم شخصی که در کشوری خارجی اقامت دارد، صادر می‌شود.

لازمه صدور ویزای دیدار با خانواده و بستگان، ارسال دعوت‌نامه از سوی شخص مقیم کشور مقصد، برای بستگان درجه اول و درجه دوم است.
  • ویزای زیارتی

عکس ویزای زیارتی

ویزای زیارتی به‌صورت انفرادی، گروهی یا از نوع ویزاهای خاص (مانند ویزای طرح سماح که ویژه مراسم اربعین کشور عراق است) برای متقاضیان صادر می‌شود. اعتبار این نوع ویزا اغلب تا ۶۰ روز است. 

  • ویزای سرمایه‌گذاری

امروزه بسیاری از کشور‌ها به سرمایه‌گذاران در ازای سرمایه‌گذاری اقتصادی در کشورشان، ویزا یا همان حق اقامت می‌دهند. از‌این‌رو یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کشور‌های خارجی، سرمایه‌گذاری است. 

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری باید شرایط خاص داشته باشید. این شرایط برای هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. به‌طور مثال برخی از کشور‌ها به افراد کمتر از ۵۵ سال ویزای سرمایه‌گذاری نمی‌دهند. 
  • ویزای سیاسی

عکس ویزای سیاسی

ویزای سیاسی یکی دیگر از انواع ویزا است که فقط برای اشخاصی خاص، از جمله مقامات دولتی، سیاستمداران و دیپلمات‌ها، صادر می‌شود. صدور این نوع مجوزها برای سفر‌هایی با هدف حضور در جلسات دولتی، مذاکرات سیاسی، انجام کسب‌وکارهای سیاسی دولت و… صورت می‌گیرد. 

  • ویزای شینگن

ویزای شینگن (شنگن) از پر‌طرف‌دار‌ترین انواع ویزا است؛ چرا‌که این نوع ویزا در سراسر دنیا ارزش و اعتبار بسیار خاصی دارد. در اصطلاح شنگن به منطقه‌ای از قاره اروپا گفته می‌شود که شامل ۲۶ کشور مختلف می‌شود. این کشور‌ها طی پیمانی مشترک، تمامی محدودیت‌های مرزی را برای تردد اتباع خود، حذف کرده‌اند. در‌واقع اگر شما ویزای شینگن داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی به تمامی کشور‌های عضو پیمان شینگن، سفر کنید. به‌عبارتی‌دیگر لازم نیست برای ورود به هر کشور، ویزایی مجزا اخذ کنید. 

دقت کنید که حضور دارندگان ویزای شینگن در کشور‌های عضو پیمان شینگن، فقط برای مدت‌ زمان معین و شرایطی مشخص، امکان‌پذیر است. 
  • ویزای کاری

ازجمله راه‌های مهاجرت و اقامت در کشورهای مختلف، دریافت ویزای کاری است. افراد بسیاری هستند که تمایل دارند در کشور‌های خارجی مشغول‌به‌کار شده و مقیم آنجا شوند. این افراد برای رسیدن به هدف خود، ابتدا باید بتوانند ویزای کاری دریافت کنند. 

شرایط اخذ ویزای کاری، همچون سایر انواع ویزا، در کشور‌های مختلف متفاوت است؛ اما یکی از شرایط مهم برای گرفتن این ویزا، داشتن سابقه شغلی مرتبط با رشته تحصیلی است. 
  • ویزای کنفرانس علمی

ویزای کنفرانس علمی یکی از خاص‌ترین انواع مجوز اقامت است که به‌منظور شرکت در کنفرانس و همایش علمی، برای اشخاصی خاص و واجد شرایط، صادر می‌گردد. همچنین این نوع ویزا برای اشخاصی صادر می‌شود که برای ارائه مقاله علمی خود لازم است در کشور‌های خارجی حضور داشته باشند. 

از جمله الزمات مهم برای اخذ ویزای کنفرانس علمی، داشتن دعوت‌نامه برای شرکت در کنفرانس و همایش است. 
  • ویزای مطبوعاتی

عکس ویزای مطبوعاتی

ویزای مطبوعاتی در میان انواع ویزا، جزو ویزا‌های خاص به‌ شمار می‌آید. این نوع مدارک مختص افرادی همچون خبرنگاران و روز‌نامه‌نگاران است که در حوزه مطبوعات فعالیت دارند. توجه کنید که این نوع ویزا فقط برای سفر‌هایی با هدف انجام فعالیت‌های مطبوعاتی، صادر می‌شود.

  • ویزای نمایشگاهی

ویزای نمایشگاهی، برای شرکت در نمایشگاه‌های بزرگ و معتبری که سالانه در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، صادر می‌شود. این نوع نمایشگاه‌ها معمولاً طرف‌داران بسیاری دارند. این افراد به‌منظور شرکت در این نمایشگاه‌ها می‌توانند برای دریافت ویزای نمایشگاهی اقدام کرده و با استفاده از آن برای مدتی مشخص، به کشور مقصد سفر کنند.

  • ویزای هنری

ویزای هنری

ویزای هنری مختص افراد فعال در زمینه‌های هنری، همچون نقاشان، بازیگران، خوانندگان، موسیقی‌دانان و… بوده و به‌جهت شرکت در همایش‌های فرهنگی و هنری، جشنواره‌های بین‌المللی، گالری‌ها، همکاری با سازمان‌های خارجی و… صادر می‌شود. هنرمندان می‌توانند برای انجام سفر‌های خارجی با هدف انجام کار‌هایی مرتبط با فعالیتشان، برای دریافت این مجوز اقدام کنند. 

  • ویزای ورزشی

ویزای ورزشی نیز جزو خاص‌ترین انواع ویزا به شمار می‌آید که فقط مختص ورزشکاران و مربیان ورزشی است. این نوع مدارک برای ورزشکاران و مربیانی صادر می‌شود که برای ادامه فعالیت‌های ورزشی خود لازم است مقیم کشوری دیگر شده یا برای مدتی در آن کشور حضور داشته باشند. به‌عنوان مثال فوتبالیستی که با یک تیم خارجی قرارداد می‌بندد، می‌تواند از طریق اخذ ویزای ورزشی، در کشور مربوطه اقامت داشته باشد. همچنین ورزشکاران و مربیان، برای شرکت در مسابقات بین‌المللی، باید برای دریافت ویزای ورزشی اقدام کنند. 

  • ویزای استارت‌آپ 

ویزای استارت‌آپ یکی از دیگر انواع اسنادی است که برای اشخاصی که قصد دارند در کشوری دیگر، کسب‌و‌کاری جدید، با ایده‌ای خلاقانه و نوآورانه اجرا کنند، صادر می‌شود. در‌واقع اگر شخصی بخواهد کسب‌و‌کاری را در کشوری خارجی راه‌اندازی کند که تا پیش از این وجود نداشته است، باید با ارائه ایده و بیزینس پلن خود، برای دریافت ویزای استارت‌آپ اقدام کند. 

  • ویزای بازنشستگی 

در پایان معرفی انواع ویزا بر‌اساس هدف سفر یا مهاجرت، می‌خواهیم در‌خصوص ویزای بازنشستگی توضیح دهیم. افرادی که بازنشسته شده‌اند، در‌صورتی‌که تمکن مالی داشته باشند، می‌توانند به‌منظور رسیدن به رفاه و آرامش بیشتر، برای دریافت ویزای بازنشستگی و مهاجرت به کشوری دیگر، اقدام کنند. 

لازم به ذکر است که حد‌اقل سن مجاز برای دریافت این نوع ویزا، در برخی از کشور‌های دنیا، ۵۰ سال و در برخی دیگر از کشور‌ها، ۵۵ سال است. 

انواع ویزا بر‌اساس تعداد دفعات ورود و خروج 

  • ویزای صفر بار ورود یا ترانزیت فرودگاهی | Airport Transit Visa

در برخی از سفر‌ها لازم است در فرودگاه‌های بین‌المللی یکی از کشور‌های بین‌راهی، پرواز خود را عوض کنید. برای چنین توقف‌هایی در برخی از کشور‌ها، داشتن ویزای صفر بار ورود یا ترانزیت فرودگاهی الزامی است. با داشتن این مجوز می‌توانید تا پرواز بعدی خود در سالن‌های استراحت یا هتل‌های فرودگاه بمانید. 

لازم به ذکر است که برخی کشور‌ها به دارندگان ویزای صفر بار ورود، اجازه خروج از فرودگاه و گردش در شهر را نمی‌دهند؛ اما در برخی از کشور‌ها با داشتن این ویزا می‌توانید تا پرواز بعدی خود، از فرودگاه خارج شده و گشت‌و‌گذاری کوتاه در شهر را تجربه کنید. 
  • ویزای یک‌بار ورود یا سینگل | Single Visa

با داشتن ویزای یک‌بار ورود یا سینگل می‌توانید فقط برای یک بار، در بازه زمانی اعتبار ویزا، وارد کشور مقصد شوید. 

اعتبار ویزای یک‌بار ورود یا سینگل، با یک بار ورود به کشور مقصد و خروج از آن، تمام می‌شود. 
  • ویزای دو بار ورود یا دابل | Double Visa

یکی دیگر از انواع ویزا، ویزای دو بار ورود یا دابل است. با داشتن ویزای دو بار ورود می‌توانید تا پایان تاریخ اعتبار ویزا، دو ورود و خروج به کشور مقصد داشته باشید. 

اعتبار ویزای دو بار ورود یا دابل، با دو بار ورود به کشور مقصد و خروج از آن، تمام می‌شود. 
  • ویزای چند بار ورود یا مالتیپل (مولتی) | Multiple Visa

عکس ویزای چند بار ورود یا مالتیپل (مولتی)

با داشتن ویزای چند بار ورود یا مالتیپل می‌توانید تا زمان فرارسیدن تاریخ انقضای ویزا، هر چند بار که می‌خواهید به کشور مقصد رفت‌و‌آمد کنید. 

ویزای الکترونیکی (E-visa) | جایگزین ویزای فیزیکی

امروزه ویزای الکترونیکی (E-visa) جایگزین انواع ویزا فیزیکی شده است. تمامی مراحل برای اخذ ویزای الکترونیکی، از ثبت درخواست گرفته تا ارائه مدارک لازم و دریافت آن، همگی به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. در‌واقع متقاضیان برای دریافت E-visa دیگر لازم نیست به‌صورت حضوری به سفارت‌خانه یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه کنند. همچنین جالب است بدانید با این مدرک الکترونیکی، دیگر هیچ برچسب یا مهری در پاسپورت شما باقی نخواهد ماند؛ چرا‌که این نوع ویزا صرفاً از روی شماره پاسپورت فرد متقاضی، برای وی صادر می‌شود. 

مدارک لازم برای دریافت انواع ویزا

به‌صورت کلی مدارک لازم برای دریافت ویزا با‌توجه به نوع ویزا، روش اخذ آن و کشور مقصد متفاوت است. در ادامه فقط مدارکی را که میان روش‌های اخذ انواع ویزا و کشور‌های مختلف، مشترک هستند را عنوان کرده‌ایم:

  • گذرنامه دارای اعتبار؛
  • تکمیل فرم درخواست؛
  • مدارک مالی؛
  • عکس؛
  • مدارک شغلی؛
  • بیمه.

سؤالات افسر مرزی برای صدور انواع ویزا

عکس سؤالات افسر مرزی برای صدور انواع ویزا

خوب است بدانید که در هنگام ورود به کشور مقصد، افسران مرزی از شما سؤالاتی می‌پرسند که اساس آن‌ها بر پایه اطلاعاتی است که در فرم‌های خود پر کرده‌اید. دقت کنید که افسران مرزی این اختیار را دارند که به شما اجازه ورود بدهند یا ویزای شما را باطل کنند. عمده این سؤالات در‌خصوص موضوعات زیر است:

  • هدف از مسافرت؛
  • صحت مدارک؛
  • آدرس محل اقامت؛
  • وضعیت مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر.
نکته: گاهی اوقات ممکن است افسران سؤالات عجیبی از شما بپرسند! به‌طور مثال ممکن است از شما بخواهند سیبیل خود را توصیف کنید! دقت کنید که نباید به این سؤالات بخندید یا حتی عصبانی شوید؛ چرا‌که ممکن است افسران مرزی شما را ریجکت کنند. سعی کنید به تمامی سؤالات، هر‌چند که عجیب و خنده‌دار باشند، با‌ جدیت پاسخ دهید. 

شرایط صدور انواع ویزا

شرایط صدور ویزا بر‌اساس نوع ویزا، کشور مقصد، هدف سفر یا مهاجرت، مدت‌زمان ویزا و… برای هر فرد، متفاوت است. در معرفی انواع ویزا سعی کردیم تا مهم‌ترین شرط صدور هر‌کدام را به‌صورت کوتاه و مختصر عنوان کنیم. در این بخش می‌خواهیم شرایط مشترک اغلب کشور‌ها برای صدور ۳ ویزای پر‌طرف‌دار را بررسی کنیم. 

  • شرایط صدور ویزا شینگن

  1. تمکن مالی مناسب: متقاضی دریافت ویزای شینگن باید دارای تمکن مالی مناسبی باشد. در‌واقع وی باید مدارکی را برای اثبات تمکن مالی خود ارائه کند تا مشخص شود که فرد در پرداخت هزینه‌های اقامت و خرج‌های روزانه در کشور مقصد، دچار مشکل نمی‌شود.
  2. گردش حساب کافی: برای دریافت این نوع از انواع ویزا، ارائه مدارک و مستندات گردش حساب سه‌ماه اخیر متقاضی، برای ثبت درخواست ویزای شینگن، الزامی است. هرچه گردش حساب شما (بر‌اساس یورو) بیشتر باشد، شانس شما برای دریافت ویزای شینگن بیشتر می‌شود.
  3. مشخص‌کردن هدف سفر به منطقه شینگن: مشخص‌کردن هدف سفر به منطقه شینگن توسط متقاضی، به افسران مرزی کمک می‌کند تا راحت‌تر برای اعطا ویزا تصمیم‌گیری کنند. 
  • شرایط صدور ویزا کاری

  1. دریافت و ارائه دعوت‌نامه از سوی یک کارفرما در کشور مقصد: اغلب کشور‌ها برای اعطای ویزای کاری، از متقاضیان، دعوت‌نامه کاری می‌خواهند. این دعوت‌نامه باید از سوی شرکت، مؤسسه یا کارفرما ارسال شود. 
  2. تسلط به زبان کشور مقصد: فرد متقاضی ویزای کاری باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته و دارای مدارک معتبر زبان باشد.
  3. داشتن تحصیلات و سوابق کاری منطبق با مدرک تحصیلی: در بسیاری از کشور‌ها داشتن سوابق کاری برای دریافت ویزای کاری الزامی نیست؛‌ اما مشخص است که سوابق کاری، به‌عنوان امتیازی مؤثر، شانس دریافت ویزای متقاضی را افزایش می‌دهد. 
  • شرایط صدور ویزا تحصیلی 

  1. داشتن حداقل نمره تأیید شده در دانشگاه کشور مقصد: هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو از کشور‌های دیگر، حد‌اقل معدلی را تعریف می‌کند که متقاضی باید معدلش بالاتر از حد‌اقل تعیین شده باشد. 
  2. داشتن پشتیبان مالی: داشتن تمکن مالی برای متقاضیان ویزای دانشجویی، همان داشتن پشتیبان مالی است. پشتیبان مالی باید بتواند تمامی هزینه‌های تحصیل و مخارج زندگی در کشور مد‌نظر را پوشش دهد.  

انواع روش‌های اخذ انواع ویزا

  • اخذ ویزا با مراجعه حضوری: برای دریافت ویزای برخی از کشور‌ها، مراجعه حضوری خود شخص، برای ارائه مدارک و انجام مصاحبه الزامی است. 
  • انجام مراحل اخذ ویزا توسط واسطه‌ها: برای دریافت ویزای برخی از کشور‌ها می‌توانید به شخصی متخصص در این حوزه وکالت دهید تا تمامی مراحل اخذ ویزا را به‌ وکالت از شما انجام دهد.
  • انجام مراحل اخذ ویزا به‌صورت آنلاین: در برخی مواقع، انجام تمام مراحل لازم برای اخذ ویزا به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. 
  • اخذ ویزا در بدو ورود: گاهی اوقات ویزای افراد به‌محض ورود به کشور مقصد، صادر می‌شود. 

نرخ انواع ویزا در سال ۲۰۲۲

عکس نرخ انواع ویزا در سال ۲۰۲۲

هزینه اخذ ویزا بر‌اساس عوامل مختلف، متغیر است. از جمله این عوامل می‌توان به شرایط متقاضی، نوع ویزا، کشور مقصد، مدت‌زمان اعتبار ویزا و… اشاره کرد. از‌این‌رو بهتر است برای اطلاع از هزینه حدودی اخذ ویزا، با شخصی متخصص در این حوزه مشورت کنید تا بر‌اساس شرایط و اهداف شما، هزینه حدودی را تخمین بزند. 

سخت‌گیر ترین کشورها در زمینه صدور ویزا

برخی از کشور‌ها برای صدور ویزا سخت‌گیر‌تر هستند و اغلب دریافت ویزا از این کشور‌ها کار دشواری است. به‌عنوان مثال در زمینه صدور ویزای شینگن، کشور‌های فرانسه، پرتغال، هلند، بلژیک و مالت، بسیار سخت‌گیر‌تر از سایر کشور‌های عضو پیمان شینگن، عمل می‌کنند. 

کشورهایی که بدون ویزا می‌توان به آن‌ها سفر کرد

عکس کشورهای بدون ویزا

جالب است بدانید که برای ورود به برخی از کشور‌ها، داشتن ویزا الزامی نیست. به‌عنوان مثال برای سفر به ترکیه، گرجستان، قبرس و… نیازی به اخذ ویزا نیست. در‌ ادامه لیست کشور‌هایی که ایرانیان می‌توانند بدون داشتن ویزا به آن‌ها سفر کنند را آورده‌ایم:

  • قاره آسیا

ارمنستان۹۰ روز 
مالری۱۴ روز
ترکیه ۹۰ روز
گرجستان ۴۵ روز
قطر بدون محدودیت
  • قاره اقیانوسیه

ایالات فدرال میکرونزی۳۰ روز
جزایر کوکبدون محدودیت
نیوویبدون محدودیت
  • کارائیب

دومینیکا۲۱ روز
هائیتی۹۰ روز
  • قاره آمریکا

اکوادور۹۰ روز
ونزوئلا ۱۵ روز

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، همان طور که وعده داده بودیم، انواع ویزا را معرفی کردیم. لازم به ذکر است که پروسه دریافت ویزا برای سفر و مهاجرت، امری کاملاً پیچیده بوده و برای هر فرد، مسیری منحصر‌به‌فرد دارد؛‌ از‌این‌رو باید بدانید که اطلاعاتی که در این مطلب ارائه کردیم، فقط سطح کوه یخ بود. درنتیجه توصیه ما به شما این است که اگر می‌خواهید در این مسیر قدم بگذارید، از مؤسسه‌های معتبر و فعال در این حوزه و مشاوران حقوقی مجرب، کمک بگیرید. در‌نهایت فراموش نکنید که اگر در این زمینه، اطلاعات یا تجربیات مفیدی دارید با به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها در بخش نظرات، ما و مخاطبانمان را نیز از دیدگاه‌های ارزشمند خود، بهره‌مند کنید.

از پر‌طرفدار‌ترین انواع ویزا می‌توان به ویزای شینگن، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

ویزای توریستی نوعی ویزا است که اغلب از ۱۵ روز تا ۶ ماه اعتبار دارد.

از جمله مهم‌ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی، می‌توان به داشتن معدل مورد تأیید دانشگاه مد‌نظر در کشور مقصد و داشتن پشتیبان مالی، اشاره کرد.

با داشتن ویزای چند بار ورود یا مالتیپل می‌توانید تا زمان فرارسیدن تاریخ انقضای ویزا، هر چند بار که می‌خواهید به کشور مقصد، رفت‌و‌آمد کنید.

به‌صورت کلی مدارک لازم برای دریافت ویزا با‌توجه به نوع ویزا، روش اخذ آن و کشور مقصد متفاوت است؛ از مدارکی که میان تمام روش‌های اخذ انواع ویزا و کشور‌های مختلف مشترک هستند، می‌توان به گذرنامه دارای اعتبار، تکمیل فرم درخواست، مدارک مالی، عکس، مدارک شغلی و بیمه اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.