۱۰ پرواز داخلی برای سفرهای بهاری تهرانی ها

0

بهار یعنی شروع روزهای خنک و مطلوبی که خانه‌ماندن را دشوار ساخته و شما را به سفر و گشت‌وگذار وسوسه می‌کند؛ مخصوصاً تهرانی‌هایی که می‌خواهند برای چند روز هم که شده، از ترافیک و شلوغی این شهر دور بمانند. بعضی‌ها دوست دارند به زیارتی جانانه در مشهد مقدس بروند. عده‌ای ترجیح می‌دهند به شهرهایی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان مانند شیراز، اصفهان یا تبریز سفر کنند. برخی دیگر نیز سفر چندروزه‌شان با سفرهای کاری به مقاصد صنعتی مانند اهواز و آبادان ترکیب شده و بعد از اتمام کارشان باید سریعاً به استان تهران بازگردند.

در این میان عده‌ای هم قصد دارند به دریای جنوب ایران سفر کنند و از سواحل و تفریحات آبی شهرهایی مانند کیش، قشم، چابهار و بوشهر لذت ببرند. فرقی نمی‌کند جزو کدام دسته باشید؛ ما تصمیم گرفتیم در این نوشته 10 مقصد محبوب تهرانی‌ها برای سفرهای بهاری را لیست کنیم تا پایتخت‌نشینان هر زمان که اراده کردند بهاری متفاوت را تجربه کنند، به‌راحتی درباره مقصد سفرشان تصمیم بگیرند و راهی سفر شوند. پس اگر شما هم دوست دارید این 10 مقصد را بشناسید، تا انتهای نوشته همراهمان باشید.

مشهد | زیارت بهاری

مشهد اولین مقصدی است که هر تهرانی برای سفر به ذهنش می‌رسد. به هر حال این شهر بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را در دل خود جای داده است و میان ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. البته نمی‌توان از آب‌وهوای مطلوب مشهد در بهار چشم‌پوشی کرد. آ‌ب‌وهوایی خنک و بارانی با شکوفه‌های خوش‌بو و رنگارنگ در سرتاسر شهر که حال‌وهوایی دوست‌داشتنی را برای این شهر به ارمغان می‌آورند. در این فصل ییلاقات اطراف مشهد مانند طرقبه و شاندیز آب‌وهوای کم‌نظیری دارند و بسیاری از مشهدی‌ها و مسافران این شهر برای گشت‌گذار در این منطقه سرودست می‌شکنند. همین موضوع بلیط هواپیما تهران مشهد را در لیست پرترددترین بلیط‌های هواپیمایی قرار می‌دهد. پس دست به‌کار شوید و با خرید بلیط هواپیما مشهد ، خودتان را در بهترین شرایط آب‌وهوایی به این شهر مقدس برسانید.

کیش | تفریحات آبی هیجان‌انگیز

فکر نمی‌کنم کسی هم پیدا شود که از زیبایی‌های کیش خبردار نباشد. این جزیره زیبای جنوب کشورمان، هرساله میزبان مسافران زیادی از سرتاسر ایران و حتی دیگر کشورهای جهان است. دلیلش هم سواحل زیبا و تفریحات متنوع‌اش است. جت اسکی، غواصی، قایق‌سواری، ماهیگیری، کارتینگ و… همه و همه از تفریحات جزیره کیش به حساب می‌آیند. اگر بخواهیم مسافران این جزیره را دسته‌بندی کنیم، تهرانی‌ها بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند.

به هرحال پایتخت‌نشینان تعدادشان زیاد است و برای رهایی از شلوغی و ترافیک شهرشان، به‌دنبال سفری خاص و پرهیجان، حتی سالی یک‌بار هستند. بیشتر مسافران معتقدند بهترین زمان سفر به کیش، زمستان تا بهار است. بنابراین حال که در اردیبهشت هستیم (بهار 1400)، چه اتفاقی بهتر از خرید بلیط هواپیما تهران کیش و سفر به این جزیره؟ پیشنهاد ما این است که تا دیر نشده است، بلیط هواپیما کیش را بخرید و با سفر به این جزیره، خاطرات خوشی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

اصفهان | گشتی بهاری در تاریخ

اصفهان را که همه ما می‌شناسیم و می‌دانیم که به نصف جهان معروف است. این شهر با جاذبه‌های تاریخی فراوان و باشکوه در مرکز کشور جا خوش کرده است و مهد هنر و تمدن ایران به‌شمار می‎‌آید. میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، عمارت چهل ستون، پل سی و سه پل، پل خواجو، مسجد شیخ لطف الله، کلیسای وانک، کاخ هشت بهشت و… ازجمله معروف‌ترین آثار تاریخی اصفهان هستند که تعداد فراوانی از آن‌ها به ثبت جهانی هم رسیده‌اند.

از آب‌وهوای خوب این شهر در بهار هم نگوییم که بسیار دل‌انگیز است؛ درختانی سرسبز و پر از شکوفه که با خنکای نسیم بهاری همراه است و هوش از سرتان می‌برد. همین دلایل اصفهان را به یکی از پرترددترین مسیرهای سفر تهرانی‌ها در بهار و بلیط هواپیما تهران اصفهان را در لیست پرفروش‌ترین بلیط‌های این فصل تبدیل کرده است. با خرید بلیط هواپیما اصفهان می‌توانید در سریع‌ترین و بهترین حالت ممکن خود را به این شهر دوست‌داشتنی برسانید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید.

شیراز | عطر اردیبهشتی بهارنارنج

خوشا شیراز و وصف بی‌مثالش. همین یک تکه شعر کافی است برای وصف شهر شیراز. شهر شعر و عاشقی ایران که از دیرباز تاکنون محبوب دل تمام ایرانیان بوده و هست. این شهر جدای از بناهای تاریخی و زیبایش نظیر حافظیه، سعدیه، بازار و حمام وکیل، نارنجستان قوام و…، از طبیعت چشم‌نوازی در داخل و خارج از شهر هم برخوردار است. اگر در فصل بهار بلیط هواپیما شیراز را بخرید و راهی این شهر شوید، تازه متوجه می‌شوید که ما از چه سخن می‌گوییم؛ عطر شکوفه‌های بهارنارنج در کوچه و خیابان‌های زیبای شیراز با آب‌وهوایی خنک و دل‌انگیز درآمیخته و تجربه‌ای وصف‌ناپذیر را برای شما رقم می‌زند.

پس تهرانی‌های عزیز، اگر قصد دارید در فصل بهار سفری خاطره‌انگیز به یکی از زیباترین شهرهای ایران را تجربه کنید، بی‌شک شیراز گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. فقط حواستان باشد که در این فصل مسافران زیادی همانند شما شیفته این شهر شده و چمدان‌هایشان را برای سفر می‌بندند. پس هر زمان که تصمیمتان برای سفر قطعی شد، همان موقع بلیط هواپیما تهران شیراز را بخرید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

تبریز | سفری بهاری در شهر اولین‌ها

تبریز که به شهر اولین‌ها معروف است، یکی از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای ایران برای گشت‌وگذارهای نیمه اول سال به حساب می‌آید. بناهای تاریخی و طبیعی این شهر به‌قدری زیاد است که گاه مسافران برای انتخاب جاهای دیدنی آن سردرگم می‌شوند. تبریز سومین شهر بزرگ ایران است و این موضوع به‌علاوه ظرافت‌ها و زیبایی‌های منحصربه‌فردش باعث شده است که در طول تاریخ، بارها و بارها به‌عنوان پایتخت حاکمان مختلف انتخاب شود. عمارت شهرداری، ربع رشیدی، ارگ علیشاه (ارگ تبریز)، برج آتش نشانی (برج یانقین)، تالاب قوریگل، کوه‌های رنگی آلاداغ لار، روستا و دره لیقوان و چندین و چند جاذبه دیگر همگی از دلایلی است که در طول سال تهرانی‌ها اقدام به خرید بلیط هواپیما تبریز می‌کنند تا به این شهر زیبا سفر کنند.

البته فراموش نکنید که این شهر با وجود سرما و یخبندان‌های پاییز و زمستانش، تابستان‌های گرمی دارد و گرم‌ترین ماه سال متعلق به تیرماه است. با این توضیح می‌توان تبریز را یکی از 10 مقصد محبوب تهرانی‌ها برای سفر در بهار برشمرد. حال اگر تمایل دارید سفر بهاری متفاوتی را تجربه کنید،  بلیط هواپیما تهران تبریز را بخرید و راهی این شهر جذاب شوید.

قشم | جزیره عجایب هفتگانه ایران در بهار

قشم زیبا از آن دسته مقاصد پرطرفدار تهرانی‌هاست. این جزیره که به جزیره عجایب هفتگانه ملقب است، با سواحل دل‌انگیز و جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیرش، هر گردشگری را جذب خود می‌کند. از دره ستارگان مشهور گرفته تا جنگل حرای شگفت‌انگیز و چاه‌های تلا، همگی در نوع خود بسیار منحصربه‌فرد و جذابند. آب‌وهوای این جزیره در تابستان گرم و طاقت‌فرساست و معمولاً تعداد مسافران در این فصل کاهش می‌یابد؛ اما به محض رسیدن ایام سرد سال، رفته‌رفته بر تعداد گردشگران این جزیره زیبا افزوده می‌شود.

همین موضوع باعث می‌شود که تعطیلات نوروز به‌دلیل آب‌وهوای خوش بهاری و فرصت طولانی‌اش، به یکی از شلوغ‌ترین ایام سال برای خرید بلیط هواپیما قشم و سفر به این جزیره تبدیل شود. البته در این میان، مسافران تهرانی بیشترین سهم را در خرید بلیط هواپیما تهران قشم و رساندن خود به این جزیره زیبا دارند. اگر قصد دارید در کنار لذت از انواع تفریحات آبی و زیبایی‌های دریای خلیج فارس، از دیدن بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی مناطق گرمسیری لذت ببرید، حتماً بازدید از جزیره قشم را در برنامه خود قرار دهید.

اهواز | سفری بهاری از جنس صمیمیت

نام اهواز را که می‌شنویم، یاد مردمان خون‌گرم و مهمان‌نواز این شهر می‌افتیم که با همان لهجه شیرین جنوبی‌شان، دور رود کارون جمع شده‌اند و غرق در شادی و آوازخوانی‌ هستند. به‌راستی که این شهر حال‌وهوایی دیگر دارد. پارک کوهساران، آبشار مصنوعی، تالاب بامدژ، پل طبیعت کیانپارس، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، کاروانسرای معین التجار، دانشکده سه گوش و… از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان این شهر هستند.

البته علت اصلی سفر بسیاری از مسافران تهرانی به این شهر و خرید بلیط هواپیما تهران اهواز، وجود پالایشگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی اهواز است. این شهر یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعتی کشور محسوب می‌شود و همین موضوع اهواز را به یکی از پرترددترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. حال اگر قصد دارید در فصل بهار چه برای گردش و تفریح و چه انجام امور کاری به اهواز سفر کنید، بهتر است همین الآن بلیط هواپیما اهواز را بخرید؛ چراکه هرچه به تاریخ پرواز نزدیک‌تر شویم، قیمت بلیط‌ها هم افزایش می‌یابد.

چابهار | سفری پر از شگفتی و هیجان

چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که با وجود جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و آب‌وهوای همیشه مطلوبش، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای بهاری تهرانی‌ها تبدیل شده است. آب‌وهوای این بندر در هر چهار فصل سال مطلوب و دل‌نشین است؛ یکی از دلایل نام‌گذاری این بندر هم از همان عبارت «چهاربهار» می‌آید. این بندر زیبا که به عروس سیستان و بلوچستان معروف است، روبه‌روی اقیانوس هند و در ساحل دریای عمان واقع شده است و با جاذبه‌های طبیعی مثال‌زدنی‌اش، همواره ایرانیان فراوانی را جذب خود می‌کند.

کوه های مریخی یا مینیاتوری، بندر گواتر، تالاب لیپار، غارهای سه گانه بان مسیتی و کوه گِل فشان، فقط چند نمونه از دیدنی‌های خاص بندر چابهار هستند؛ اما در کنار جاذبه‌های طبیعی این بندر، نباید ویژگی جغرافیایی خاص آن در منطقه را نادیده گرفت. درواقع می‌توان چابهار را یکی از دروازه‌های بزرگ بازرگانی ایران در نظر گرفت که سهم ویژه‌ای در اقتصاد ایران و منطقه دارد. درنتیجه تعداد زیاد فروش بلیط هواپیما چابهار در طول سال، مخصوصاً بلیط هواپیما تهران چابهار و سفر به این بندر آن‌قدرها هم عجیب نیست.

بوشهر | لذت دیدن ساحل جنوب در بهار

حدس می‌زنیم که تقریباً همه شما نام پایتخت انرژی ایران را شنیده‌اید و می‌دانید که این لقب متعلق به بوشهر دوست‌داشتنی است. این شهر علاوه بر داشتن 24درصد ازذخایر انرژی ایران و اهمیت اقتصادی‌اش در ایران و منطقه، از سواحل زیبا و بناهای تاریخی بی‌شماری برخودار است. بنابراین اگر بخواهیم دلیل سفر تهرانی‌ها یا حتی تمامی اهالی ایران به بوشهر را برشماریم، احتمالاً بیشتر از تعداد انگشتان دست خواهد بود.

این شهر همانند سایر شهرهای جنوبی ایران در فصل تابستان گرم و مرطوب است؛ اما از اواخر پاییز تا اواسط بهار آب‌وهوایی مطلوب و خوشایند انتظار شما را می‌کشد. پس حالا دلیل افزایش فروش بلیط هواپیما بوشهر در فصل‌های سرد سال را متوجه می‌شوید. البته نمی‌توان تعداد بلیط هواپیما تهران بوشهر در کل سال را کم دانست؛ چراکه تهرانی‌های زیادی برای انجام امور کاری به بوشهر سفر می‌کنند.

آبادان | باشکوه و باصفا

بعد از بوشهر و اهواز، حال سراغ آبادان می‌رویم. این شهر خوش‌آب‌ورنگ در جنوب غربی ایران با مردمان باصفا و خونگرمش شناخته می‌شود. آبادان با جاذبه‌های دیدنی فراوانش نظیر رودخانه بهمنشیر، اروندرود، جزیره مینو، قوام مختلف، محله لین، محله بوارده، محله بریم و… سالانه گردشگران فراوانی را جذب خود می‌کند. البته که دلایل قرار دادن آبادان در لیست ۱۰ پرواز داخلی برای سفرهای بهاری تهرانی ها محدود به جاذبه‌ها و مردمانش نمی‌شود. چراکه آبادان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پالایشگاه‌های نفت و گاز منطقه را در خود جای داده و از جمله مهم‌ترین شهرهای اقتصادی کشور محسوب می‌شود. همین موضوع بلیط هواپیما آبادان را بیش از پیش محبوب کرده است و بیشتر تهرانی‌ها با خرید بلیط هواپیما تهران آبادان ، خود را برای انجام امور مختلف به این شهر می‌رسانند.

کلام آخر

در این نوشته از 10 مقصد محبوب تهرانی ها برای سفرهای بهاری صحبت کردیم. سفرمان از پایتخت تپبنده ایران شروع شد و به بارگاه مطهر امام رضا(ع) رسید. از آنجا سراغ جزیره محبوب کیش و تفریحات آبی هیجان‌انگیزش رفتیم و بعد از گشت‌وگذاری کوتاه، به نصف جهان و بناهای تاریخی باشکوهش رسیدیم. سپس دوباره چمدان‌ها را بستیم و به شهر عشق و عاشقی، یعنی شیراز سفر کردیم و با عطر شکوفه‌های بهار نارنج زندگی کردیم. بعد هم توقفی در شمال غربی ایران، یعنی تبریز شهر اولین‌ها داشتیم و دوباره به جزیره عجایب هفتگانه ایران، یعنی قشم دل‌انگیز سفر کردیم.

با اهوازی‌های خونگرم هم‌آواز شدیم و سپس به چابهار مشهور پرواز کردیم. با گذر از کوه‌های مریخی و گل فشان، به بوشهر باصفا رسیدیم و از عظمت این شهر به وجد آمدیم. درنهایت هم سری به آبادان زدیم و از زیبایی‌هایش لذت بردیم و از آنجا خودمان را به تهران رساندیم.

۰امیدواریم شما هم مانند ره بال آسمان از این سفر مجازی با کلمات و نوشته‌ها لذت برده باشید. اگر به هرکدام از این شهرها سفر کردید و خاطره خوشی دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.