بازارهای ته لنجی ایران | فرصت مغتنمی برای خرید ارزان

20

بازارهای ته لنجی جنوب نه‌تنها جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد این منطقه دارند، بلکه در فرهنگ مردمان جنوب ایران نیز ریشه دوانده‌اند. در این بازارها از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. به لطف این شرایط، بازارهای ته لنجی بهشت علاقه‌مندان خرید هم به حساب می‌آیند. با این حساب حیف است که راهی جنوب شوید و در کنار گشت‌و‌گذار در مناطق دیدنی،‌ خریدی جانانه از این بازارها نداشته باشید. از آنجایی که رسم داریم همراهان خود را راهی بهترین جاهای دیدنی ایران کنیم، در ادامه با هم نگاهی به این بازارهای مهیج نگاهی می‌ندازیم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب تا انتها، راهنمای کاملی برای انتخاب بهترین بازار ته لنجی ایران باشد.

بازارهای ته لنجی چگونه جایی است؟

قبل از اینکه با هم نگاهی به بهترین بازارهای ته لنجی داشته باشیم، باید ببینیم اصلاً این بازارهای ته لنجی چه هستند؟ جالب است بدانید مدت‌ها پیش ملوانان جنوب اجازه داشتند ۶ مرتبه در سال، جنس به کشور وارد کنند. این بارها در ته لنج قرار می‌گرفت. در نهایت نیز به بازارهای محلی منتقل و فروخته می‌شود. قرار گرفتن اجناس خارجی در تهِ لنج، بهانه‌ای شد تا بازارهایی که این کالاها در آن‌ها به فروش می‌رسید با نام بازار ته لنجی شناخته شود. بازار ته لنجی درواقع نوعی بازار مکاره است که در آن اجناس بسیار متنوعی فروخته می‌شود. انواع کفش، پوشاک، عینک، عطر و ادکلن، موادغذایی و ادویه‌های معطر از بهترین برندهای خارجی در این بازارها مشاهده می‌شود: زیرا اجناس ته لنجی از دبی و دیگر کشورها به ایران وارد می‌شود.

به لطف پیشرفت فناوری، این روزها ته لنجی آنلاین هم راه افتاده و کانال اجناس ته لنجی در فضای مجازی وجود دارد. قیمت فروش عمده ته لنجی در این بازارها اختلاف چشمگیری با دیگر بازارهای ایران دارد. پوشاک ته لنجی، انواع کفش ته لنجی در پایگاه‌های دیجیتالی مانند سایت های ته لنجی فروخته می‌شود. این بازارها عموماً شلوغ هستند و باید برای خرید سراغ بهترین بازار ته لنجی را بگیرید. به همین منظور در ادامه فهرستی از بازارهای ته لنجی جنوب ایران را با شما در میان می‌گذاریم.

بازار ته لنجی امام آبادان

بازارهای ته لنجی جنوب کشور یکی از دیگری پرطرفدارتر هستند. با این حال بازار ته لنجی امام آبادان، یکی از معرو‌ف‌ترین بازارها در جنوب ایران شناخته می‌شود. در این بازار هر کالایی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. بازار ته لنجی امام آبادان بورس بهترین برندهای لوازم آرایش خارجی است. این بازار همیشه شلوغ و پرمشتری است. از طرف دیگر گرمای آبادان مجالی برای بازبودن این بازار در ظهرهای تابستان نمی‌دهد. به همین دلیل اگر می‌خواهید خریدی جانانه در یکی از بهترین بازارهای ته لنجی کشور داشته باشید، صبر کنید تا هوا خنک شود. به لحاظ قیمت نیز بازار ته لنجی امام آبادان فروشنده‌های خوش‌انصافی دارد. با این حال باز هم چانه‌زدن فراموش نشود.

آدرس بازار ته لنجی امام آبادان: همان‌گونه که از نام این بازار پیداست، در خیابان امام آبادان قرار دارد.

پاساژ ‌صدف چابهار

بازارهای ته لنجی ایران هر کدام ويژگی خاصی دارد. در این بین پاساژ صدف چابهار به فروش لوازم الکترونیک معروف است. این بازار در منطقه آزاد تجاری چابهار در پاساژ صدف در بلوار شهید ریگی واقع شده است. در پاساژ صدف چابهار بهترین لوازم آرایشی، کفش و مواد خوراکی فروخته می‌شود. در کنار لوازم روزمره، در این بازار محصولات بهترین برندهای لوازم خانگی هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. جالب است بدانید طبقه دوم پاساژ صدف چابهار به فروش گوشی هوشمند و تجهیزات جانبی آن اختصاص دارد. در این طبقه به‌روزترین گوشی‌های هوشمند از بهترین برندهای دنیا به فروش می‌رسد. ناگفته نماند قیمت‌های اجناس برقی و گوشی‌های هوشمند این بازار ممکن است اختلاف چندانی با دیگر بازارها نداشته باشد. با این حال از آنجایی که در این بازار فقط کالاهای مارک فروخته می‌شود، با خیال‌راحت می‌توانید برند دلخواه خود را انتخاب کنید.

آدرس بازار ته لنجی پاساژ صدف چابهار: بلوار شهید ریگی

بازار عرب ها کیش

بازارهای ته لنجی جنوب ایران جایی برای خرید بهترین برندهای خارجی است. به همین دلیل کیش‌گردها راه بازار عرب ها را در پیش می‌گیرند. تاریخ ساخت این بازار به دوران پهلوی باز می‌گردد. قدیمی‌بودن آن باعث شده تا فروشنده‌های خوش‌انصافی هم داشته باشد. به لطف این شرایط، بازار عرب ها نسبت به دیگر بازارهای کیش، قیمت‌های مناسب‌تری دارد. به لحاظ اجناس نیز با طیف گسترده‌ای از کالاهای ته لنجی مانند کفش، پوشاک، اسباب‌بازی و موادغذایی روبه‌رو هستیم. بازار عرب‌ ها کیش به لحاظ مساحت یکی از بازارهای کوچک کیش به حساب می‌آید. این شرایط باعث می‌شود تا با گشت‌و‌گذاری کوتاه در این بازار، سریعاً کالای دلخواه را با قیمت مناسب پیدا کنید. همان‌گونه که از نام این بازار پیداست، بیشتر فروشنده‌های آن عرب‌زبان هستند. به همین دلیل بهتر است اصطلاح‌های خرید و چانه‌زنی عربی را فرا بگیرید.

آدرس و بازار عرب ها کیش: میدان سعدی، محله عرب‌ها، خیابان لارک،‌ خیابان هامور

خیابان فردوسی خرمشهر

بازارهای ته لنجی جنوب در کنار عرضه بهترین برندهای خارجی، خریدی خاطره‌انگیز برای گردشگران فراهم می‌کند. یکی از این بازارها در خیابان فردوسی خرمشهر قرار دارد. این بازار، بورس اجناس کادویی است. به همین دلیل اگر مراسمی در پیش رو دارید و می‌خواهید با تقدیم هدیه‌ای فاخر، سربلند از این مراسم بیرون بیایید، بازار ته لنجی خیابان فردوسی خرمشهر شما را ناامید نمی‌کند. انواع لوازم آشپزخانه، پوشاک، لوازم‌ آرایشی، تجهیزات الکترونیک و کیف‌ و کفش در بازار خیابان فردوسی خرمشهر فروخته می‌شود. جالب اینجاست خیابان فردوسی به لحاظ موقعیت نیز در یکی از مناطق خوش‌مسیر خرمشهر واقع شده است. به لطف این شرایط فرصتی پیدا می‌کنید تا در کنار خرید از یکی از بهترین بازارهای ته لنجی کشور، از دیگر جاهای دیدنی خرمشهر بازدید کنید.

آدرس بازار فردوسی خرمشهر: خیابان فردوسی

بازار میشی سیریک

بازار های ته لنجی جنوب ایران هرکدام تاریخچه‌ای جالب دارند. یکی از جالب‌ترین این بازارها، بازار میشی سیریک است. میشی روستایی قدیمی با تاریخچه‌ای چندصدساله‌ است که در مسیر میناب و جاسک قرار دارد. مردمان این روستا همانند دیگر روستاهای ایران به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و نانی بخورونمیر در می‌آورند. با این حال اخیراً سایه همای سعادت روی سر اهالی میشی افتاد تا این منطقه به یکی از بهترین بازارهای ته لنجی کشور تبدیل شود. اولین حجره در بازار میشی چیزی حدود ۴۰ سال پیش افتتاح شد. از آن زمان تاکنون این بازار گسترش چشمگیری داشته است. این روزها نزدیک به ۳۰ مغازه در بازار میشی مشاهده می‌شود. انواع پوشاک مارک، کیف‌و‌کفش‌های باکیفیت، لوازم آشپزخانه، تجهیزات دیجیتال و لاستیک خودرو در بازار میشی فروخته می‌شود.

آدرس: بازار میشی در روستای میشی قرار دارد. این روستا چیزی حدود ۱۵۰ کیلومتر از بندرعباس دورتر است.

بندر دیلم و گناوه بوشهر

معرفی بازارهای ته لنجی ایران را با معرفی بازار بندر دیلم و گناوه بوشهر به پایان می‌رسانیم. گناوه جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد استان بوشهر دارد. جالب است بدانید گناوه چیزی بیشتر از ۱۵ مرکز خرید بزرگ دارد. معروف‌ترین این بازارها، بازار بندر دیلم است. بهترین کالاهای برند از بازارهای عراق و کویت در بازار بندر دیلم فروخته می‌شود. این بازار به لحاظ قیمت نیز، اجناس را با قیمت‌های رقابتی پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. بندر دیلم تاریخچه‌ای باستانی دارد. به لطف این شرایط در کنار خرید، فرصتی پیدا می‌کنید تا گشتی در جاهای دیدنی بندر دیلم بزنید.

آدرس: بازار بندر دیلم در ۶۸‌کیلومتری بندر ساحلی گناوه قرار دارد.

بازارهای ته لنجی جنوب ایران بهترین مکان برای خرید کالاهای باکیفیت با قیمتی‌ مناسب است. امیدواریم اطلاعاتی که با شما در میان گذاشتیم، خریدی خاطره‌انگیز را در این بازارها برای شما رقم بزند. در پایان از آنجایی که می‌دانیم همراهان ما در ره بال آسمان نبض بازار را در اختیار دارند و بازارهای مختلف ایران را می‌شناسند، پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌های خود از خرید در بازارهای ته لنجی را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

بازار ته لنجی مکانی برای فروش اجناس خارجی باکیفیت در جنوب ایران است. این بازارها در قسمت‌های مختلف جنوب ایران پراکنده شده‌اند.

تجربه نشان داده عموماً اجناس بازار ته لنجی تفاوت چشمگیری به لحاظ قیمت با دیگر بازارهای ایران دارد.

در بازارهای ته لنجی کالاهای متنوعی مانند کیف‌و‌کفش، پوشاک آقایان و بانوان، لوازم آرایشی، تجهیزات الکترونیک و لوازم آشپزخانه فروخته می‌شود.

بازار بندر دیلم، بازار عرب ها کیش، بازار میشی سیریک و بازار امام آبادان از بهترین بازارهای ته لنجی ایران به حساب می‌آیند.

از آنجایی که ملوان‌ها اجناس را در ته لنج قرار می‌دادند، به این بازارها ته لنجی گفته می‌شود.

20 نظرات
  1. علی می گوید

    مرحبا

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس

  2. حسین احمدی می گوید

    این عکس مربوط به بازار میشی نیست لطفا اصلاحش کنید کافیه یه سرچ بزنید بازار میشی

    1. بانو تقیان می گوید

      چشم جناب احمدی عزیز، بررسی می‌کنیم.

  3. وحید می گوید

    سلام میخواستم لوازم جانبی گوشی به صورت عمده تهیه کنم
    ایا سایت ته لنجی جهت سفارش هست؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام وحید عزیز
      نه متأسفانه. ضمن اینکه این طور وسایل رو بهتره حضوری تهیه کنید؛ چون ممکنه توی بار آسیب ببینند.

  4. فاطمه می گوید

    مفید بود، ممنون

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس از شما فاطمه عزیز، خوشحالیم که مطلب برایتان مفید بوده.

  5. احسان می گوید

    سلام خانم تقیان در بازارهای ته لنجی کدوم کالاها اختلاف قیمت بیشتری دارند نسبت ب داخل کشور؟من قصد خرید عمده دارم پیشنهاد شما کدوم بازار

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام احسان عزیز. حتماً متوجه نوسان قیمت دلار در ایران هستید و اینکه هر جنسی که برای بازارهای ته‌لنجی میاد، هر دفعه از کشور مختلفیه و مسلما قیمت‌ها هم نوسان داره. من متأسفانه در این زمینه نمی‌تونم توضیح دقیقی به شما بدم.

  6. محسن می گوید

    سلام وقت بخیر میخواستم چاقوی ته لنجی ارزان تهیه کنم میشه راهنماییم کنیدممنون

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام محسن عزیز، نه متأسفانه. این مقاله فقط توصیفیه و کسی از بازاری‌ها اینجا در اطراف ما نیست.

  7. محسن می گوید

    هرکی فروش ته لنجی چاقو خبر داره به این شماره پیام بده ممنون
    09191448818

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام محسن عزیز. این مقاله فقط توصیفیه و کسی از بازاری‌ها اینجا در اطراف ما نیست.

  8. ابوالفضل می گوید

    سلام
    بهترین بازار اجناس استوک در جنوب کجا هست

    1. بانو تقیان می گوید

      ابوالفضل عزیز، متأسفانه آمار دقیق نداریم.

    2. پیمان می گوید

      استوک باید بری گناوه . ‌ . البته من دیدم بیشتر ماشین لباس شویی و ظرف شویی هست که حتی زبان ژاپنی روش هست . . اینکه مطمئن هستند یا نه رو تضمین نمیکنم . .

  9. حمزه می گوید

    دوستان کسی اگه از بازار ته لنجی کیف خبر داده به این شماره پیام بده
    ۰۹۱۸۷۴۲۴۲۵۳

  10. احسان می گوید

    سلام
    من اومدم قشم واسه لباس مصرف شخصی نه عمده
    ولی قیمت ها خیلی با تهران فرقی نداره هیچی نتونستم بخرم
    اینجام بازار ته لنجی داره؟ یا جایی که بشه لباس به قیمت خوب خرید؟!

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      سمت مراکز خرید درگهان برید. ضمن اینکه بعضی لباس‌های تک‌سایز در سبد هستند که قیمتشون خیلی کمتره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.