ساحل بنود بوشهر | موج و دریا در جوار صخره‌هایی زیبا و تنها

0

انتظارتان از ساحل چیست؟ زمینی شنی، افق دریای آبی و صندلی‌هایی با چتر آفتاب‌گیر که در محوطه‌ای وسیع کنار آب دریا چیده شده‌اند؟ خب! این تصویر معمول و رایج است؛ اما سواحلی هم وجود دارند که با سواحل عادی حسابی فرق می‌کنند و دیدنشان تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی است. ساحل بنود بوشهر در روستایی به همین نام از آن مکان‌های زیبا و متفاوتی است که تجربه تازه‌ای از دیدن دریا و ساحل در اختیارتان می‌گذارد. در بنود با صحنه‌ای کلیشه‌ای و تکراری از دریا و ساحل روبه‌رو نیستیم؛ بلکه ساحلی که می‌بینیم با صخره‌هایی زیبا و پرابهت، عجیب و دیدنی و متفاوت شده است.

ساحل بنود بوشهر کجاست؟

نمایی از ساحل بنود بوشهر

شهر عسلویه را که می‌شناسید؟ بنود حدود ۱ ‌ساعت و نیم با این شهر فاصله دارد. اگر اهل فیلم و سینما باشید یا دست‌کم فیلم محمد رسول ‌الله را دیده باشید، حتماً این ساحل برایتان آشنا خواهد بود؛ چون صحنه‌هایی از این فیلم در این ساحل فیلم‌برداری شده است. بی‌شک، ساحل بنود فیلم محمد رسول الله را به یادتان می‌آورد. در واقع، ساحل بنود، با زیبایی و شکوهی که دارد، جان می‌دهد برای ساختن تصاویری به‌یادماندنی در فیلمی باشکوه و پراهمیت.

ساحل بنود در بوشهر، صخره‌هایی با شکل‌های زیبا و اندازه‌های بزرگ وجود دارند. اگر می‌خواهید به دیدن این ساحل بروید، باید راهی روستای هم‌نامش شوید و به ۶کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه برسید. این ساحل در جنوبی‌ترین نقطه استان بوشهر قرار دارد و از جاهای دیدنی اطراف بوشهر به شمار می‌آید . اگر بخواهیم بر اساس متر و کیلومتر بگوییم نیز فاصله روستای بنود تا عسلویه حدود ۳۵ کیلومتر است. این را هم بدانید که ساحل از روستا کمی فاصله دارد و این‌طور نیست که از داخل روستا دورنمای دریا مشخص باشد.

مشخصات ساحل بنود عسلویه چیست؟

ساحل بنود عسلویه صخره‌هایی بلند و عمودی دارد. امواج دریای زیبا با شکوه و صلابت به صخره‌ها می‌خورند و صحنه‌های جذابی ایجاد می‌کنند. اگر صبح زود یا در هنگام غروب خورشید به ساحل بروید، صحنه‌های زیبایی از عظمت خلقت را در این ساحل مشاهده خواهید کرد. در بنود امکان تفریح هم هست؛ مثلاً اگر دوست داشته باشید، امکان امتحان‌کردن ورزش‌های ساحلی، شنا یا قایق‌سواری برایتان وجود خواهد داشت. درازکشیدن در ساحل و تماشای نور مهتاب در شب‌های آرام روستا نیز تصویری به‌یادماندنی در خاطرتان ثبت می‌کند.

جاهای دیدنی اطراف ساحل بنود را می‌شناسید؟

جاهای دیدنی اطراف ساحل بنود بوشهر را هم فراموش نکنید. در ادامه از آن‌ها خواهیم گفت. اگر راهی بنود شدید و به‌دنبال جاهای دیدنی عسلویه بودید، از این مکان‌ها هم دیدن کنید:

  • بندر مقام – ساحل مقام؛
  • ساحل نایبند عسلویه؛
  • ساحل تبن عسلویه؛
  • ساحل سیراف؛
  • جزیره مارو.

با تور ساحل بنود یا به‌طور شخصی می‌توانید راهی جنوب شوید و از بهترین ساحل بکر عسلویه بازدید کنید. علاوه بر این مکان‌ها، در مجاورت ساحل بنود بوشهر از مکان‌های زیر هم دیدن کنید:

  • غار دریایی

تصویری از غار دریایی ساحل بنود بوشهر

در روستای بنود، در نزدیکی ساحل بنود عسلویه، غاری دریایی وجود دارد. ابتدا غار کوچکی دیده می‌شود که بعد از عبور از آن، غار بزرگ‌تری با دو دهانه وجود دارد. این غار بسیار زیباست. بدون دیدن آن، سفرتان به جنوب را پایان ندهید که ضرر خواهید کرد. از دهانه غار، موج‌های دریا وارد آن می‌شوند. اگر اهل عکس و عکاسی باشید، تصاویر خاصی از این صحنه‌ها ثبت خواهید کرد. شما هم از آن افرادی هستید که به عکاسی علاقه دارند یا دست‌کم در مسافرت‌ها به ثبت و ضبط تصاویر جذاب و خاطره‌انگیز فکر می‌کنند؟

  • چشمه کلات

کوه‌هایی صخره‌ای و سبز چشم‌نوازند، نه؟ معلوم است که چشم‌نواز و دیدنی‌اند. در سفرتان به ساحل بنود بوشهر، برای رسیدن به چنین منظره‌ای، باید به نزدیکی عسلویه بروید و سراغ چشمه کلات را بگیرید. صخره‌های سبز این منطقه، در کنار چشمه پرآبی که دارد، سفری خاص و دیدنی برایتان رقم خواهند زد.

  • پارک ملی نایبند

تصویری از پارک ملی عسلویه

پارک ملی نایبند نیز نزدیک ساحل عسلویه است. این پارک منطقه‌ای حفاظت‌شده به ‌حساب می‌آید و نخستین پارک ملی دریایی ایران است. وجود برخی جانوران سبب شده پارک ملی نایبند از ‌نظر محیط‌زیست اهمیت بسزایی داشته باشد، جانورانی مانند:

  • آهو؛
  • قوچ؛
  • پلنگ؛
  • میش؛
  • گونه‌های خاصی از آهو (آهوی هندی).

جنگل‌هایی حرایی این منطقه نیز زیبا و البته مهم‌اند و برای همین نیاز به مراقبت و محافظت ویژه دارند.

  • دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه مجموعه‌ای تفریحی است که در منطقه عسلویه ساخته شده. در این دهکده انواع تفریحات وجود دارد، مثلاً رستوران، امکانات بازی کودکان، شهربازی، سینما چندبُعدی، موتورجِت و قایق. در پازارگاد عسلویه گاهی به مناسبت‌های مختلف مانند عید نوروز، مراسمی مانند کنسرت و نمایش هم برگزار می‌شود.

  • پارک ساحلی نخل تقی

نمایی از پارک ساحلی نخل تقی

پارک ساحلی نخل تقی از دیگر دیدنی ‌های دیگر نزدیک به ساحل بنود است. ساحل نخل تقی در ۳۳کیلومتری بنود قرار دارد و بزرگ‌ترین پارک ساحلی ایران به‌ شمار می‌رود. دیدنی‌های زیادی در این مکان انتظارتان را می‌کشد:

  • ماهیگیری؛
  • فانوس دریایی؛
  • پیست اسکیت؛
  • دوچرخه‌سواری؛
  • انواع تفریحات آبی؛
  • کافی‌شاپ‌های لنجی.

دیدنی‌های دیگری هم در نزدیکی بهترین ساحل عسلویه، ساحل بنود وجود دارد. اگر راهیِ این منطقه شدید، با کمی پرس‌وجو از بومی‌ها می‌توانید درباره تمامشان اطلاعات بگیرید و از آن‌ها بازدید کنید. ساحل بنود بوشهر تجربه متفاوتی از ملاقات با دریا در اختیارتان قرار می‌دهد. دیدن صخره‌هایی بزرگ و زیبا در کنار موج‌هایی که شجاعانه به سنگ‌های پرشکوه صخره می‌خورند تصاویری از طبیعتی ویژه‌اند. دیدنشان را از دست ندهید. جنوب ایران سرشار از شگفتی است. از موقعیت جغرافیایی و سیاسی آن که بگذریم، چاه‌های نفت و حساسیت‌های راهبردی‌اش را که کنار بگذاریم، بازهم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بهترین زمان سفر به ساحل بنود بوشهر چه زمانی است؟

ساحل بنود بخشی از جنوب ایران زیبایمان است. تابستان‌ها حسابی گرم و شاید گاهی تحمل‌ناپذیر می‌شود. اگر می‌خواهید به این مکان بروید و از آن دیدن کنید، باید برای برنامه‌ریزی سفرتان آگاهانه‌تر و بادقت‌تر عمل کنید. بهتر است در اواخر پاییز یا اوایل بهار به بنود بروید. ساحل بنود ساحلی بکر نیست و بالاخره پای گردشگران به آن رسیده است؛ البته آن‌چنان هم درگیر ارتباط با گردشگران نشده و هنوز رنگ‌وبویی بکر دارد و از آلودگی‌ها و زشتی‌ها دور مانده و حالتی ناب و بکر دارد. حتی با وجود اینکه فاصله ساحل بنود بوشهر با عسلویه معروف اندک است، در آن خبری از آلودگی و کثیفی نیست.

برای اقامت در بنود کجا برویم؟

برای اقامت در بنود گزینه‌های متنوعی در اختیارتان است. می‌توانید شب را در کنار ساحل بنود بگذرانید؛ البته اگر به‌اندازه کافی شجاع و اهل کمپینگ هستید. اگر آمادگی چنین تجربه‌ای را ندارید، جای نگرانی نیست. می‌توانید به عسلویه یا بندر سیراف بروید. بندر سیراف در فاصله ۷۵کیلومتری بنود است. در آنجا امکان اجاره ویلا و مکان‌های اقامتی وجود دارد. در دهکده گردشگری پازارگاد نیز سوئیت‌ها و ویلاهایی برای اقامت وجود دارند. از نظر اقامت و ماندن در بنود با مشکل روبه‌رو نخواهید شد. جنوبی‌ها بسیار مهمان‌نوازند. اقامت در روستاها و شهرهای این ناحیه برایتان به خاطره‌ای خوش از مراوده با مردمانی باصفا تبدیل خواهد شد. البته بازدید از نقاط گردشگریِ متفاوت و جذاب آن هم جای خود دارد.

مسیر دسترسی

هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار
آدرساستان بوشهر، 35کیلومتری عسلویه

طبیعتِ جنوبِ نازنین مسحورکننده است و ما را به‌خاطر داشتن کشوری با شگفتی‌های بی‌نظیر جادو می‌کند. سفر به این منطقه تجربه‌ای است که تا مدت‌ها لذت و حسش در خاطرتان می‌ماند. اگر به ساحل بنود سری زدید، نهایت تلاشتان را برای حفظ زیبایی، نظافت و مراقبت از آن به کار بگیرید. طبیعت را دوست بدارید و مطمئن باشید تشعشع انرژی‌های پاک آن به زندگی همه ما بازمی‌گردد. طبیعتی بیمار و مریض در چرخه‌ای معیوب همه ما را به ویرانی می‌کشاند؛ پس دقت کنید و مسئولانه به نقاط مختلف طبیعت سفر کنید. ما در ره بال آسمان از شما درخواست می‌کنیم که اگر راهی جنوب شدید، به طبیعت احترام بگذارید و اجازه ندهید که تخریب، زشت و نابود شود. تا به حال به جنوب رفته‌اید؟ بوشهر، ساحل بنود بوشهر یا عسلویه را دیده‌اید؟

استان بوشهر، ۳۵کیلومتری عسلویه، روستای بنود.

 نابیند، ساحل تبن، جزیره مارو، ساحل سیراف، بندر مقام.

 بله، تورهای گردشگری متنوعی راهی ساحل بنود بوشهر می‌شوند.

3.5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.