بهترین پرواز تهران قشم کدام است و چگونه تهیه‌اش کنیم؟

0

بهترین پرواز تهران قشم را باید با دقت انتخاب کنید. این دقت بی‌دلیل نیست؛ زیرا شرکت‌های گردشگری و دفترهای هواپیمایی، خدمات و قیمت‌های مختلفی برای بلیط هواپیما تهران قشم لحاظ کرده‌اند. انصافاً باید گفت تنوع این خدمات به‌اندازه‌ای است که انتخاب بهترین بلیط تهران به قشم به کاری دشوار برای مسافران تبدیل می‌شود. از آنجایی سفری راحت و بی‌دردسر را برای همراهان خود آرزو داریم، در ادامه درباره انواع پرواز تهران قشم از نظر ایرلاین، نوع هواپیما، کلاس پرواز و نوع بلیط صحبت می‌‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، راه‌و‌چاه خرید بلیط هواپیما قشم دست شما بیاید و سفری خوش‌قیمت و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

بهترین پرواز تهران قشم از نظر ایرلاین

بهترین پرواز تهران قشم از نظر ایرلاین

جالب است بدانید در نوروز ۱۴۰۲ چیزی بیشتر از نیم‌ میلیون گردشگر راهی قشم شده‌اند که مبدأ بیشترشان تهران بوده است. خوشبختانه می‌توان گفت بیشتر ایرلاین‌های ایرانی پروازهایی بین تهران و قشم برقرار کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به ایرلاین‌های ساها، قشم ایر، چابهار ایر، معراج ایر، ایران ایر و زاگرس ایر اشاره کرد. به ایرلاین‌هایی که گفتیم، هواپیمایی ماهان را نیز اضافه کنیم. وجود این تعداد ایرلاین، دست مسافران را برای انتخاب بهترین پرواز تهران قشم باز گذاشته است؛ در نتیجه به لحاظ قیمت نیز ایرلاین‌های داخلی پروازهای متفاوتی را بین تهران قشم برقرار می‌کنند. اکثر افرادی که پرواز راحت و خاص می‌طلبند، معمولاً سراغ ایرلاین‌های هما، ایران ایرتور و ماهان می‌روند؛ هرچند سایر ایرلاین‌ها هم دست کمی از این سه شرکت هواپیمایی برتر ایران ندارند.

بهترین پرواز تهران قشم از نظر نوع هواپیما

بهترین پرواز تهران قشم از نظر نوع هواپیما

زمانی سفر بیشتر خوش می‌گذرد که سوار هواپیمایی راحت و مطمئن شده باشید. به همین دلیل امکان ندارد جایی صحبت از خرید بلیط هواپیما مطرح شود و به نوع هواپیما اشاره نشود. محبوبیت این خط پرواز در بین مسافران باعث شده تا ایرلاین های ایرانی از هواپیماهای متنوعی برای پرواز تهران قشم کمک بگیرند. هواپیماهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به لحاظ امکانات و شرایط پرواز نیز خدمات متنوعی برای مسافران فراهم کرده‌اند. تجربه ثابت کرده ایرباس ۳۲۰، ایرباس ۳۰۰، ایرباس ۳۴۰، ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۷۷، به‌عنوان گل سرسبد هواپیماهای ایران به حساب می‌آیند.

ایرباس ۳۲۰

ایرباس ۳۲۰

شرکت هواپیماسازی ایرباس، یکی از بهترین سازنده‌های هواپیماهای تجاری در تمامی دنیاست. ایرباس‌های این شرکت به لحاظ تجربه پرواز و امنیت نظیر ندارد. برای نمونه می‌توان به ایرباس ۳۲۰ اشاره کرد. مدل‌های مختلفی از این هواپیما در آسمان ایران به پرواز در می‌آیند. بسیاری از فرایند هدایت این هواپیما بر عهده رایانه‌های بسیار پیشرفته است. تعبیه‌شدن این رایانه‌ها در کابین خلبان ایرباس ۳۲۰، خطاهای انسانی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. ایرباسی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ قرارگیری صندلی‌ها نیز کابینی راحت و خوش‌نشین برای مسافرها فراهم کرده است. صندلی‌های این هواپیما در ردیف‌های ۴، ۵ و ۶تایی کنار هم قرار گرفته‌اند. به لطف این چیدمان، فضای راهروی داخل کابین مسافران افزایشی پیدا کرده است. در نتیجه مهمانداران و مسافران فضای بهتری برای حرکت در راهرو هواپیما در اختیار دارند. جالب است بدانید ایرباس ۳۲۰ فقط در بین ایرلاین‌های ایرانی محبوبیت ندارد.

این هواپیما یکی از محبو‌ب‌ترین ایرباس‌های دنیاست. به همین دلیل ایرباس ۳۲۰ به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین هواپیماهای ایرباس شناخته می‌شود. فروش ایرباس ۳۲۰ با بوئینگ ۷۳۷ برابری می‌کند. ایرباس ۳۲۰ طراحی بسیار خاصی دارد. به لطف این طراحی، فرودها و صعود‌های این هواپیما به‌اندازه‌ای آرام انجام می‌شود که مسافر تکان‌های شدیدی را حس نکند. خوشبختانه چندین فروند ایرباس۳۲۰ در ناوگان هواپیمایی ایران فعالیت می‌کنند. ماهان یکی از معروف‌ترین ایرلاین‌های ایرانی است که پروازهای ایرباس ۳۲۰ را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

ایرباس ۳۰۰

ایرباس ۳۰۰

هرکجا که صحبتی از بهترین پرواز تهران قشم باشد، نامی از ایرباس ۳۰۰ به میان می‌آید. این هواپیما نخستین بار در ۱۹۶۹ به پرواز در آمد. ایرباس ۳۰۰ توانسته از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از کم‌حادثه‌ترین هواپیماهای دنیا به پرواز در آید. به همین دلیل به‌رغم اینکه مدت زیادی از ساخت اولین فروند‌های ایرباس ۳۰۰ می‌گذرد، این هواپیما همچنان مطمئن و خوش‌پرواز شناخته می‌شود. دیرینگی این هواپیما در ایرلاین‌های بین‌المللی، راه را برای ورود چندین فروند ایرباس ۳۰۰ به ناوگان مسافربری هوایی ایران باز کرده است. در نتیجه ایرلاین‌های داخلی مختلفی را سراغ داریم که از ایرباس ۳۰۰ بهره گرفته‌اند. در این زمینه می‌توان به ایرلاین‌های ماهان، ایران ایر تور، ایران ایر، معراج و قشم ایر اشاره کرد. بر اساس آخرین آمار، ۲۶ فروند ایرباس ۳۰۰ در آسمان ایران به پروازهای مسافری مشغول هستند.

برای آن دسته از مسافرانی که دنبال بهترین پرواز تهران قشم هستند، خبر فرخنده‌ای داریم. ایرباس، کابین هواپیماهای این برند را شبیه به هم طراحی می‌کند. به لطف این طراحی، خلبان با حضور در ایرباس‌های مختلف، احساس سردرگمی نمی‌کند و به‌راحتی به همه‌چیز تسلط دارد. از آنجایی که راحتی و امنیت مسافران، حرف اول را در پروازهای هوایی می‌زند، ایرباس تمهیدات ویژه‌ای برای هواپیمای ایرباس ۳۰۰ در نظر گرفته است. پیشرانه‌های این هواپیما به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا صدای زیاد آن‌ها داخل کابین مسافرین نفوذ پیدا نکند. از طرف دیگر انصافاً باید گفت ایرباس ۳۰۰، فضای مناسبی را برای کابین مسافران در نظر گرفته است؛ در نتیجه صندلی‌های این هواپیما با فاصله‌ای مناسب در کنار هم قرار گرفته‌اند. این طراحی از سفری راحت و دلنشین برای مسافران حکایت دارد.

ایرباس ۳۴۰

ایرباس ۳۴۰

بسیاری از مسافرینی که دنبال انتخاب بهترین پرواز تهران قشم هستند، ایرباس ۳۴۰ را انتخاب می‌کنند. این انتخاب بی‌دلیل نیست و از ویژگی‌های راحت و پرواز امن ایرباس ۳۴۰ خبر می‌دهد. هواپیمایی که از آن صحبت می‌‌کنیم نسبت به دیگر ایرباس‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم تازه‌تر ساخته شده است؛ در نتیجه با هواپیمایی‌ مدرن روبه‌رو هستیم که خدمات شایسته‌ای دارد. اولین فروند از هواپیماهای ایرباس ۳۴۰ در ۱۹۹۱ به پرواز درآمد. از آن زمان تاکنون ایرباس‌های ۳۴۰ در معروف‌ترین ایرلاین‌های بین‌المللی فعالیت دارند.

این ایرباس با امکانات اشرافی و پروازی مطمئن جای خود را در دل تشریفات دولتی نیز باز کرده است. در این زمینه می‌توان به پروازهای تشریفاتی اعضای دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که با ایرباس ۳۴۰ انجام می‌شود. محبوبیت این ایرباس شرایط را برای ورود آن به ایرلاین‌های ایرانی فراهم کرده است. چندین ایرلاین معتبر داخلی از این هواپیما برای پرواز تهران قشم بهره می‌گیرند. در این زمینه می‌توان به هواپیمایی ماهان اشاره کرد.

ایرباس ۳۵۰

ایرباس ۳۵۰

اگر به‌عنوان گل سرسبد ایرباس‌های فعال در ایرلاین‌های ایران می‌گردید، در انتخاب ایرباس ۳۵۰ شک نکنید. برای تعریف از این هواپیما کافی است به این نکته اشاره کنیم که ایرباس ۳۵۰ رقیب سرسخت بوئینگ ۷۸۷ به حساب می‌آید. ایرباس ۳۵۰ به لحاظ طراحی بدنه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بدنه هواپیمایی که از آن صحبت می‌کنیم با فیبر کربن و پلیمر تقویت‌شده ساخته شده است. این هواپیما وزن مناسب‌تری نسبت به دیگر رقبای هم‌رده دارد. ترکیباتی که برای ساخت بدنه ایرباس ۳۵۰ استفاده‌شده، در کنار کاهش وزن، مقاومت بدنه این هواپیما را افزایش می‌دهد. این شرایط امنیت بیشتری برای پروازهای ایرباس ۳۵۰ فراهم می‌کند. از طرف دیگر ایرباس ۳۵۰ به پیشرانه‌های کم‌صدایی مجهز شده است؛ در نتیجه صدای چندانی از پیشرانه‌های ایرباس ۳۵۰ به داخل کابین مسافران هواپیما نفوذ پیدا نمی‌کند.

بوئینگ ۷۷۷

بوئینگ ۷۷۷

برای شما گفتیم که بوئینگ، یکی از رقبای اصلی ایرباس به حساب می‌آیدبوئینگ ۷۷۷، یکی از معروف‌ترین هواپیماهای این شرکت است که در آسمان تهران قشم به پرواز در می‌آید. این هواپیما در بسیاری از ویژگی‌ها گوی سبقت را از ایرباس‌های ترازاول ربوده است. اولین ویژگی که در بوئینگ ۷۷۷ خودنمایی می‌کند، فضای دلباز کابین مسافرین این هواپیماست. به لطف این فضا،‌ صندلی‌های داخل کابین مسافران با فاصله‌ای مناسب در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ در نتیجه در طول سفرهای هوایی با بوئینگ ۷۷۷ احساس خستگی نمی‌کنید. از طرف دیگر قسمت بالای صندلی‌های مسافران این بوئینگ به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا فضای بیشتری برای مسافران فراهم شود.

به لحاظ امکانات پرواز نیز خاطرتان جمع باشد که بوئینگ ۷۷۷، تجربه‌ای خاص از بهترین پرواز تهران قشم برای شما فراهم می‌کند. جالب است بدانید بوئینگ ۷۷۷، یکی از پهن‌پیکرترین هواپیماهای دنیاست. به لطف این طراحی، بوئینگ ۷۷۷ تا ۵۰۰ مسافر را در سفرهای هوایی همراهی می‌کند. بوئینگ ۷۷۷، در کنار ایرباس ۳۵۰ به‌عنوان هواپیماهایی شناخته می‌شوند که پروازی اشرافی و شاهانه دارند؛ بنابراین به لحاظ قیمت ممکن است بلیط این هواپیماها گران‌تر باشد. با این حال غم به دل خود راه ندهید، مطمئن باشید هزینه‌ای که برای پرواز تهران قشم با بوئینگ ۷۷۷ خرج می‌کنید، ارزشش را دارد. از طرف دیگر آشنایی با انواع بلیط‌های چارتر، لحظه‌آخری و سیستمی، کمک شایانی به شما برای انتخاب بلیطی خوش‌قیمت می‌کند. به همین منظور در ادامه با هم به روش‌های انتخاب بهترین پرواز تهران قشم از نظر قیمت می‌پردازیم.

بهترین بلیط هواپیما تهران قشم از نظر قیمت

بهترین بلیط هواپیما تهران قشم از نظر قیمت

دلیل‌های مختلفی برای انتخاب بهترین پرواز تهران قشم وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، قیمت است. ایرلاین‌های ایرانی و شرکت‌های گردشگری، راه‌های مختلفی را برای خرید بلیط هواپیما تهران قشم فراهم کرده‌اند. به لطف این شرایط می‌توانید بسته به بودجه‌ای که برای سفر کنار گذاشته‌اید، بهترین‌ها را تجربه کنید. پرواز‌های تهران قشم به دو گروه اکونومی و بیزینس تقسیم می‌شود. هر کدام از این پروازها امکانات متفاوت و قیمتی مختلف دارند. به همین دلیل بررسی قیمت بلیط هواپیما تهران قشم را با اشاره به کلاس‌های اکونومی و بیزینس ادامه می‌دهیم و در انتها درباره روش‌های خرید انواع بلیط صحبت می‌کنیم.

بلیط اکونومی پرواز تهران قشم

بلیط اکونومی پرواز تهران قشم

مسافران مختلف با شرایط مالی متفاوت به فکر خرید بلیط هواپیما تهران به مقاصد مختلف هستند. این شرایط ایرلاین‌های ایرانی را به فکر ایجاد کلاس‌های مختلف پرواز انداخته است. کلاس اکونومی، یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های پرواز تهران قشم به حساب می‌آید. هزینه بلیط این کلاس، مناسب‌تر است. با این حال امکانات آن نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد. صندلی‌های پرواز اکونومی فاصله‌‌ای کمتر به یکدیگر دارد. این فاصله به‌اندازه‌ای نیست که دردسر چندانی در حین پروازِ مسافران ایجاد کند. از طرف دیگر منوی غذاهای این کلاس پروازی نیز به خوراکی‌های خاصی محدود است.

سقف بار همراه مسافران نیز در این کلاس پروازی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. به لحاظ امکانات سرگرمی نیز شرایط چندانی برای کلاس اکونومی پرواز تهران قشم وجود ندارد. از آنجایی که فاصله هوایی تهران قشم چیزی برابر با ۱۰۸۳ کیلومتر است، مسافران نهایتاً ۲ ساعت بیشتر در پرواز به‌سر نمی‌برند؛ پس نبود سرگرمی یا فاصله کمتر صندلی‌های کلاس اکونومی را به‌راحتی می‌توان در این مدت‌ زمان کم تحمل کرد.

بلیط بیزینس پرواز تهران قشم

بلیط بیزینس پرواز تهران قشم

کلاس پرواز بیزینس برای مسافرانی در نظر گرفته شده که دنبال امکانات بهتری برای سفر با هواپیما می‌گردند. صندلی‌های این کلاس پرواز نسبت به کلاس اکونومی، فضای بیشتری داردایرلاین‌های ایرانی سرگرمی‌های مختلفی را برای مسافران کلاس پرواز بیزینس تهران قشم آماده کرده‌اند. در این کلاس پرواز، ملحفه تمیز و بالشت‌ضدعفونی‌شده نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. در کنار این امکانات، ممکن است ایرلاینی که برای پرواز تهران قشم انتخاب کرده‌اید، شرایط رفاهی متنوع دیگری را نیز در نظر بگیرد. به این نکته نیز اشاره کنیم که مسافران کلاس بیزینس تهران قشم، مجاز به حمل بار بیشتری نسبت به کلاس اکونومی هستند. این شرایط برای مسافرانی که سنگین سفر می‌کنند و چمدان‌های زیادی دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

انواع بلیط پرواز تهران قشم

انواع بلیط پرواز تهران قشم

زمانی بهترین پرواز تهران قشم را می‌توانید انتخاب کنید که قیمت این پرواز با بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، سازگاری داشته باشد. این شرایط باعث شده تا بلیط پرواز تهران قشم درانواع سیستمی، چارتر و لحظه آخری فروخته شود. ناگفته نماند شرایط دیگری نیز باعث تغییر بلیط پرواز تهران قشم می‌شود. برای نمونه این بلیط در بهار و پاییز گران‌تر است. روزهای پرگردشگر نیز با افزایش نسبی قیمت بلیط پرواز تهران قشم روبه‌رو هستیم. از طرف دیگر زمستان‌ها و روزهای بین هفته قیمت این بلیط کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه آگاهی از انواع بلیط‌های پرواز تهران قشم، نقش مهمی در خرید بلیطی خوش‌قیمت دارد. به همین منظور خالی از لطف نیست اگر نگاهی به انواع بلیط پرواز تهران قشم بیندازیم و ببینیم چه شرایطی باعث تفاوت قیمت این بلیط‌ها می‌شود.

بلیط سیستمی پرواز تهران قشم

بلیط سیستمی پرواز تهران قشم

ایرلاین‌های ایرانی بلیط هواپیماهای خود را به دو روش مستقیم و غیرمستقیم به فروش می‌رسانندبلیطی که از آن صحبت می‌کنیم تاریخ پرواز مشخصی دارد و می‌توانید آن را یک یا چند ماه قبل از سفر، رزرو کنید. در دنیای گردشگری به این بلیط، سیستمی می‌گویند. دفترهای هواپیمایی و آژانس‌های گردشگری به‌راحتی بلیط سیستمی را استرداد می‌کنند. ناگفته نماند به لحاظ زمانی هر چقدر به تاریخ پرواز نزدیک‌تر باشید، جریمه‌ عودت بلیط بیشتر می‌شود. بلیط سیستمی برای مسافران زمان‌سنجی مناسب است که مدت‌ها پیش برنامه سفر تهران قشم را مشخص کرده‌اند.

بلیط چارتر پرواز تهران قشم

بلیط چارتر پرواز تهران قشم

شرکت‌های گردشگری رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند تا تجربه‌ای خاص از بهترین پرواز تهران قشم برای مسافران فراهم کنند. به همین دلیل این شرکت‌ها قسمتی یا تمامی صندلی‌های کابین مسافران هواپیما را از ایرلاین‌های ایرانی اجاره می‌کنند؛ در نتیجه دست شرکت‌های گردشگری برای تعیین قیمت بلیط پرواز تهران قشم باز می‌شود. به چنین شرایطی چارتر می‌گویند. تجربه ثابت کرده گاهی اوقات شرکت‌های گردشگری دست‌و‌دلبازی به‌خرج می‌دهند و بلیط چارتر را با قیمتی مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهند. لازم به ذکر است بلیط چارتر را به‌راحتی نمی‌توانید مانند بلیط سیستمی، استرداد کنید.

بلیط پرواز لحظه آخری تهران قشم

بلیط پرواز لحظه آخری تهران قشم

اگر به دنبال تجربه بهترین پرواز تهران قشم با مناسب‌ترین قیمت هستید، حتماً بلیط پرواز لحظه‌ آخری را برای سفر انتخاب کنید. این بلیط درواقع همان بلیط چارتر است. زمانی که تمامی بلیط صندلی‌های پرواز چارتر فروخته نمی‌شود، شرکت‌های گردشگری قیمت این بلیط‌ها را کاهش می‌دهند تا انگیزه‌ای برای خرید بلیط ایجاد شود. از آنجایی که بلیط لحظه‌ آخری در بازه زمانی کمی مانده به پرواز به فروش می‌رسد، استرداد آن ممکن نیست.

بهترین پرواز تهران قشم را به‌راحتی می‌توانید با اطلاعاتی که از این پرواز مطرح کردیم، انتخاب کنید. امیدواریم این اطلاعات، پروازی خاطره‌ساز برای شما به ارمغان بیاورد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای خرید انواع بلیط دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

پروازهای اکونومی از دیگر کلاس‌های پرواز تهران قشم خوش‌قیمت‌تر هستند.

ایرلاین ماهان یکی از بهترین ایرلاین‌ها در پرواز تهران قشم به حساب می‌آید. انصافاً باید گفت از امکانات رفاهیِ ایران ایر و ایران ایر تور نیز نمی‌توان گذشت.

کلاس بیزینس پرواز تهران قشم امکانات شاهانه‌ای دارد و از صندلی‌های بسیار راحتی برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.