جنگل چهل چای مینودشت | بازدید از جنگلی انبوه در دامنه کوه

0

وقتی به نقشه ایران نگاه می‌کنید، انگار روبانی سبز و شاداب از شرق تا غرب شمالی آن کشیده‌اند که هر تکه‌اش، آن‌قدر دیدنی است که اگر بخواهید همه آن را به‌دقت بگردید، چندسالی طول می‌کشد. برای مثال جاهای دیدنی گلستان آن‌قدر جذاب و زیادند که حتی انتخاب از میان آن‌ها و برنامه‌ریزی برای دیدنشان هم زمان زیادی می‌برد. یکی از این دیدنی‌ها، جنگل چهل چای مینودشت است. صدای آب، درختان زیبایی که در هر فصلی به شکلی جذاب درمی‌آیند و حال‌وهوای قدم‌زدن در جنگل چهل چای مینودشت بسیار فوق‌العاده است تا جایی که به آن تکه‌ای از بهشت می‌گویند و حقیقتاً این نام برازنده آن است. اگر شما هم به‌دنبال تفریحی آرامش‌بخش می‌گردید، نام این مکان را در ذهن خود یادداشت کنید تا در آینده‌ای نزدیک راهی آنجا شوید.

جنگل چهل چای مینودشت کجاست؟

بی‌شک قبل از سفر به این منطقه جذاب باید اول بدانید که جنگل چهل چای مینودشت کجاست . مینودشت یکی از شهرستان‌های استان گلستان زیباست. جنگل چهل چای هم در حوالی آن قرار دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، جنگل چهل چای در حدود ۷کیلومتری مینودشت و در جنوب‌شرقی این شهر قرار می‌گیرد.

این بخش از مینودشت هرآنچه را از طبیعتی سبز و خرم انتظار دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. با سفر به این منطقه،‌ غرق در تماشای ترکیب منحصربه‌فردی از مراتعی سبز و دیدنی، جنگلی پردرخت، چشمه‌ها و رودهای پرخروش و زیبا می‌شوید.

ویدئوی زیبا از جنگل جهل چای

دیدنی های جنگل چهل چای مینودشت

به‌طور کلی، اگر بخواهیم علمی و دقیق صحبت کنیم، باید بگوییم که جنگل چهل چای مینودشت حالت تپه ماهوری دارد و پوشش گیاهی آن از نوع مرتع است. مساحت این جنگل به حدود ۵۹هکتار در شمال ایران می‌رسد.

اجازه بدهید که به سراغ ویژگی‌های منحصربه‌فرد این جنگل هم برویم. جنگل چهل چای مینودشت در گروه جنگل‌های پهن‌برگ خزری قرار دارد. این جنگل در دامنه کوه‌های البرز جا خوش کرده و یکی از زیباترین جنگل های ایران را به وجود آورده است. در این جنگل هم درختان بلندقد دیده می‌شود و هم درختچه‌ها و گیاهان بوته‌ای و علفی. همین‌ها هستند که سبزی بی‌چون‌وچرایی به جنگل داده‌اند. تصویری که از جنگل مینودشت در خاطر ثبت می‌شود، تصویری کلاسیک از یک زیبایی بکر است؛ دشت، کوه، درختان انبوه و چشمه و رودی روان.

مسیرهای دسترسی به مینو دشت

مینودشت سرِ راه تهران مشهد قرار دارد. به‌عبارت دقیق‌تر، در محدوده مرکزی مسیر تهران مشهد است و می‌تواند یکی از مقاصد ناب برای ایران‌گردی‌ باشد. مسیر دسترسی به جنگل چهل چای مینودشت خیلی ساده است و جاده‌ای آسفالت شما را بی‌دردسر به این جنگل می‌رساند. وقتی به جنگل چهل چای می‌رسید با امکاناتی برای تفریح روبه‌رو می‌شوید. در این جنگل محوطه‌هایی برای نشستن و تفریح مسافران در نظر گرفته شده است. همچنین رستوران، فروشگاه و سرویس بهداشتی هم در آنجا وجود دارد که اقامت مسافران را راحت‌تر می‌کند.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرساستان گلستان، 7کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مینودشت

اگر پس از خواندن این متن از سایت ره بال آسمان، قصد سفر به جنگل چهل چای را دارید، از شما خواهش می‌کنیم که نظافت را رعایت کنید و مراقبت طبیعت باشید. جنگل‌های کهن و سرسبز، میراث طبیعت برای ما هستند. فقط بحث زیبایی این مناطق و نشاطی که به قلب‌مان می‌دهد نیست. از نظر جغرافیایی و زیست‌محیطی هم این جنگل‌ها و طبیعت آن برای حیاتمان ضروری و واجبند؛ پس کار پسندیده‌ای نیست که با سهل‌انگاری و اشتباه، با دستان خودمان آن را تخریب کنیم. شما چه توصیه یا خاطره‌ای از سفر به این مکان دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

جنگل چهل چای در حدود ۷کیلومتری مینودشت و در جنوب‌شرقی این شهر قرار دارد.

جنگل چهل چای در 492 کیلومتری مشهد قرار دارد.

3/5 (6 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.