فاصله مشهد تهران با وسایل مختلف چقدر است؟

8

فاصله مشهد تهران چیزی حدود ۹۰۰ کیلومتر است. ناگفته پیداست برای طی چنین مسافتی، باید آماده باشید و روش‌های سفر از مبدأ به مقصد را بدانید. خوشبختانه از آنجایی که مشهد یکی از کلان‌شهرهای مذهبی دنیاست و تهران پایتخت ایران، مسیرهای مختلفی برای سفر بین این دو شهر کشیده شده است. ناگفته پیداست هواپیما، انتخابی مناسب برای طی فاصله مشهد تا تهران به حساب می‌آید. از طرف دیگر خودروی شخصی را داریم. سفر با خودروی شخصی انتخاب مناسبی برای مسافرانی است که می‌خواهند مدیریت کاملی بر سفر خود داشته باشند و هر کجا که دلشان خواست، توقف کنند و به استراحت و گشت‌و‌گذار مشغول شوند. فاصله تهران تا مشهد را با قطار نیز می‌توان پیمود. قطارهای مختلفی با امکانات متفاوت در این مسیر تردد می‌کنند. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، بهترین روش را برای گذران این مسیر انتخاب کنید و سفری خاطره‌ساز داشته باشید.

فاصله مشهد تهران با هواپیما

فاصله مشهد تهران با هواپیما

فاصله مشهد تهران با هواپیما به‌‌راحتی و در زمان بسیار کمی طی می‌شود. به لحاظ تعداد پرواز نیز خاطرتان جمع باشد که با یکی از پرپروازترین سفرهای هوایی داخلی روبه‌رو هستید. درخواست زیاد برای خرید بلیط هواپیما مشهد باعث شده تا بهترین ایرلاین‌های ایران پروازهای متعددی برقرار کنند. این پروازها در کلاس‌های اکونومی و بیزینس انجام می‌شود. پروازهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به لحاظ زمانی، تفاوتی با هم ندارند. درواقع مسافران کلاس اکونومی و بیزینس در یک بازه زمانی مشخص، فاصله مشهد تا تهران را با هواپیما طی می‌کنند.

با این حال امکانات رفاهی کلاس‌های پرواز بیزینس از خدمات کلاس اکونومی مشهد تهران بیشتر است. فاصله هوایی تهران تا مشهد، چیزی حدود ۷۳۰ کیلومتر است. هواپیماهای مسافربری تیزپرواز، این فاصله را در عرض یک تا یک‌ونیم ساعت (۶۰ تا ۹۰ دقیقه) طی می‌کنند. به لحاظ زمان پرواز نیز خاطر شما جمع باشد که تقریباً در تمامی روزهای سال شرایط پرواز تهران مشهد و بالعکس، مهیاست.

مطمئن باشید بدون دلیل هواپیما را برای طی فاصله تهران تا مشهد پیشنهاد نکرده‌ایم. خرید بلیط هواپیما فایده‌های زیادی نسبت به سفر اتوبوسی، قطار و رانندگی با خودروی شخصی دارد. از آنجایی که از کنار امکانات پرواز هواپیما برای طی فاصله مشهد تا تهران نمی‌توان گذشت، به فایده‌های خرید بلیط هواپیما مشهد تهران اشاره کنیم.

هواپیما، راحت‌ترین روش برای سفرهای بین‌شهری به حساب می‌آید. از آنجایی که مسافران نهایتاً دو ساعت در مسیر هوایی مشهد تهران حضور دارند، احساس خستگی نمی‌کنند و با انرژی به مقصد می‌رسند. امکانات رفاهی هواپیما نیز یکی دیگر از فایده‌های مهمِ آن برای انتخاب سفر هوایی بین مشهد و تهران است. کلاس بیزینس هواپیما، صندلی‌های بسیار راحتی دارد. در این کلاس غذاهای خوشمزه و سرگرمی‌های متنوعی برای مسافران مهیا شده است. از طرف دیگر کلاس اکونومی بلیط هواپیما تهران نیز به لحاظ امکانات چیزی کم‌و‌کسر ندارد.

فاصله مشهد تهران با قطار

فاصله مشهد تهران با قطار

بلیط قطار مشهد تهران با روش‌های آنلاین و آفلاین فروخته می‌شود. این بلیط را می‌‌توانید در بازه زمانی قبل از سفر رزرو کنید و مسافرتی برنامه‌ریزی‌شده و دقیق را ترتیب دهید. طی‌کردن فاصله مشهد تهران با قطار، دست مسافران را برای انتخاب انواع قطارهای مختلف با سرعت‌های متفاوت و خدمات متنوع باز می‌گذارد. قطارهای تهران مشهد با سرعت‌های مختلفی حرکت می‌کنند. بین تهران تا مشهد چیزی حدود ۹۰۰ کیلومتر راه‌آهن کشیده شده است. در این مسیر ایستگاه‌‌های زیادی وجود دارد. بسته به قطاری که انتخاب کرده‌اید، توقف‌های مختلفی در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود. به لحاظ امنیت نیز می‌توان گفت سفر بین مشهد و تهران با قطار، یکی از مطمئن‌ترین روش‌‌های مسافرت به حساب می‌آید.

این شرایط، محبوبیت قطار را برای طی فاصله تهران تا مشهد و بالعکس فراهم کرده است؛ در نتیجه چندین شرکت با نام‌‌های رجا، فدک و سفیر در این مسیر فعالیت می‌کنند. شرکت‌هایی که از آن‌ها نام بردیم، قطارهایی با امکانات مختلف پیش روی مسافران قرار می‌دهند. چیزی بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت زمان می‌برد تا فاصله مشهد تهران را با قطارهای معمولی طی کنید. با این حال اگر عجله دارید، می‌‌توانید با خرید بلیط قطارهای سریع‌السیر، در زمان کمتری به مقصد برسید. قطارهای سریع‌السیر در عرض ۶ تا ۸ ساعت فاصله مشهد تا تهران را طی می‌کنند.

انواع قطار مشهد تهران

انواع قطار مشهد تهران

فاصله مشهد تهران انصافاً طولانی است. به همین دلیل شرکت‌های فعال در صنعت ‌راه‌آهن، قطارهای مختلفی برای طی این مسیر در نظر گرفته‌اند. این قطارها در کنار امکانات متفاوت، به لحاظ قیمت دست مسافران را برای خرید بلیط قطار مشهد با قیمت‌هایی متنوع باز می‌گذارند. قطارهای فدک و نورالرضا در کنار قطار زندگی و قطار سریع‌السیر پردیس به‌عنوان بهترین قطارهای مشهد تهران شناخته می‌شوند. این قطارها رنج سفر را برای مسافران در حین طی‌کردن فاصله تهران تا مشهد کاهش می‌دهند. قطارهایی که از آن‌ها صحبت کردیم، کلاس‌های مسافریِ مختلفی دارند. بدون شک آشنایی با این قطارها، به مسافران کمک می‌کند تا بهترین قطار را برای طی‌کردن فاصله مشهد تهران انتخاب کنند.

قطار زندگی

قطار زندگی

اگر می‌خواهید فاصله تهران تا مشهد را با قطاری شیک و اشرافی طی کنید، قطار زندگی همان چیزی است که دنبال آن می‌گردید. کوپه‌های این قطار از امکانات اشرافی داخل آن خبر می‌دهد. قطار زندگی در گروه قطارهایی با کابین‌های ۵ ستاره قرار می‌گیرد. قطاری که از آن صحبت می‌کنیم در بازه‌های زمانی یک روز در میان، بین شهرهای مشهد و تهران حرکت می‌کند. جالب است بدانید قطار زندگی به‌رغم امکانات اشرافی، سرعت چندانی ندارد. طی‌کردن فاصله مشهد تهران با این قطار چیزی حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد. قطار زندگی ۳ کلاس مسافری دارد. هر کدام از این کلا‌س از قیمتی متفاوت برخوردار است. به همین دلیل دست مسافران باز می‌مانند تا بسته به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اند، بهترین قطار مشهد تهران را انتخاب کنند.

قطار فدک

قطار فدک

اولین قطار فدک در ۱۳۹۳ بین مشهد و تهران فعالیت کرد. این قطار از آن زمان تاکنون توانسته جای خود را در دل مسافران به‌عنوان بهترین قطار مشهد تهران باز کند. بلیط قطار فدک در ۵ کلاس مسافریِ مختلف فروخته می‌شود. در این زمینه می‌توان به کلاس عصرانه، اکونومی، بیزینس و ویژه‌ قطار فدک اشاره کرد. اگر به دنبال سفری لوکس و اشرافی به مشهد یا تهران هستید و می‌خواهید حسابی خودتان را تحویل بگیرید، قطار فدک انتخاب بسیار مناسبی برای شماست.

قطار نورالرضا

قطار نورالرضا

قطار نورالرضا به‌عنوان یکی دیگر از قطارهای ۵ ستاره مشهد تهران شناخته می‌شود. تمامی تجهیزات داخل این قطارها توسط شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی تعبیه شده است. واگن قطارهای نورالرضا را نیز چینی‌ها ساخته‌اند. هرکدام از واگن‌های این قطار چیزی حدود ۴۰ نفر را در خود جای می‌دهند. کوپه‌های قطار نورالرضا بسیار مجهز هستند و طراحی شیک و راحتی دارند. به لحاظ امکانات داخلی نیز خاطرتان جمع باشد با یکی از بهترین قطارهای مشهد تهران روبه‌رو هستید. وجود این امکانات شرایط مناسبی برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. اگر همراه اعضای خانواده راهی مشهد یا تهران هستید و می‌خواهید سفری شاهانه و راحت را تجربه کنید، سراغ قطار نورالرضا را بگیرید.

قطار تندرو پردیس

قطار تندرو پردیس

فاصله مشهد تهران را می‌توانید با قطار تندرو پردیس در زمان کمتری طی کنید. همان‌گونه که اشاره کردیم، قطارهای معمولی این فاصله را در عرض ۱۰ تا ۱۱ ساعت طی می‌کنند. با این حال قطار تندرو پردیس، فاصله مشهد تا تهران را فقط در عرض ۸ ساعت پشت سر می‌گذارد. این قطار به لحاظ امکانات رفاهی نیز در گروه قطارهای ۴ ستاره ایران قرار دارد. خاطر شما جمع باشد که در کنار سرعت، قطار پردیس امکانات شایسته‌ای برای مسافران فراهم می‌کند.

از آنجایی که قطار پردیس، سرعت بیشتری نسبت به دیگر قطارهای این مسیر دارد، پنجره‌های کوپه‌های قطار در برابر گردوخاک عایق‌بندی‌شده تا جلوی نفوذ غبار ناشی از سرعت زیاد قطار به داخل کوپه‌ها گرفته شود. اکنون که صحبت از امکانات قطار تندرو پردیس به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به این نکته نیز اشاره کنیم که قطار تندرو پردیس از تجهیزات گرمایش و سرمایش بسیار مجهزی بهره می‌برد.

فاصله مشهد تهران با اتوبوس

فاصله مشهد تهران با اتوبوس

همان طور که می‌دانید هواپیما و قطار، هزینه‌ای نسبتاً سنگین روی دست مسافران قرار می‌دهند. به همین دلیل اگر به دنبال سفری خوش‌قیمت هستید و می‌خواهید هزینه‌های مسافرت را مدیریت کنید، خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران را پیشنهاد می‌کنیم. همان‌گونه که اشاره کردیم، فاصله تهران تا مشهد ۸۹۹ کیلومتر است. این فاصله با اتوبوس‌های بین شهری در عرض ۱۰ تا ۱۲ ساعت طی می‌شود. بهترین شرکت‌های مسافربری بین‌شهری در شهرهای مشهد و تهران دفتر دارند. اتوبوس‌های این شرکت‌ها در بازه‌های زمانی مشخص بین مشهد و تهران حرکت می‌کنند. شرکت‌های مسافربری برای راحتی بیشتر مسافران، اتوبوس‌های وی.‌آی.‌پی (VIP) را نیز در این مسیر قرار داده‌اند. صندلی‌های بعضی از این اتوبوس‌ها تخت‌خواب‌شو است و صندلی بعضی دیگر از اتوبوس‌های وی‌.‌آی.‌پی در مسیر مشهد تهران، در حالت نیمه‌تخت‌خواب قرار می‌گیرد.

تجربه ثابت کرده راننده‌های اتوبوس مسیر مشهد تهران و بالعکس، جاده سمنان را برای تردد بین این دو شهر انتخاب می‌کنند. این جاده کوتاه‌ترین مسیر برای تردد میان مشهد و تهران است. بلیط اتوبوس مشهد تهران در پایانه‌های امام رضا، معراج و راه ابریشم مشهد فروخته می‌شود. برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد نیز می‌توانید به پایانه‌های شمال، جنوب، غرب و شرق تهران بروید.

فاصله مشهد تهران با ماشین شخصی

فاصله مشهد تهران با ماشین شخصی

همه می‌دانیم که رانندگی در مسیر مشهد تهران، دشواری‌های خاص خودش را دارد. فاصله تهران تا مشهد، مشخص است. با این حال بسته به صلاحدید راننده و دیگر مسافرانِ خودروی شخصی، فاصله مشهد تا تهران را می‌توان در بازه‌های زمانی متفاوتی طی کرد. اگر به قول قدیمی‌ها گازکوب برانید، در عرض ۹ ساعت و ۳۶ دقیقه مسیر مشهد تهران را طی می‌کنید. این مسیر در رانندگی با توقف، چیزی حدود ۱۱ تا نهایتاً ۱۶ ساعت طول می‌کشد.

علاقه‌مندان سفر با خوردوی شخصی حتماً به‌خوبی می‌دانند که جاده‌های مختلفی برای طی‌کردن فاصله مشهد تهران وجود دارد. یکی از این جاده‌ها از سمنان می‌گذرد و جاده دیگر از مسیر خوش‌آب‌و‌هوای شمال. اگر عجله دارید و می‌خواهید سریع به مقصد برسید، جاده سمنان انتخاب مناسبی برای شماست. جاده شمال نیز انتخاب مناسبی برای گردشگران طبیعت‌دوستی است که عجله‌ای ندارند. برای انتخاب بهترین جاده مشهد تهران، در ادامه به ویژگی‌های هر کدام از این جاده‌ها اشاره می‌کنیم.

سفر به مشهد از جاده سمنان

سفر به مشهد از جاده سمنان

همان‌گونه که اشاره کردیم، بیشتر راننده‌های اتوبوس برای تردد میان مشهد و تهران، جاده سمنان را انتخاب می‌کنند. این جاده چیزی حدود ۹۰۰ کیلومتر مسافت دارد و در عین حال پیچ‌و‌خم چندانی ندارد. از طرف دیگر محبوبیت این جاده در بین راننده‌ها، شرایطی برای ساخت استراحتگاه‌های بین‌راهی در آن فراهم کرده است. این استراحتگاه‌ها به چندین چشمه سرویس بهداشتی، نمازخانه و فروشگاه‌های بین راهی مجهز هستند. به لطف این شرایط، فاصله مشهد تهران را با خودروی شخصی به‌راحتی طی خواهید کرد و هر زمان که در حین رانندگی خسته شدید، به یکی از این استراحتگاه‌ها می‌روید و تجدید قوا می‌کنید. جاده سمنان از سه‌ راه افسریه تهران شروع می‌شود و از شهرهای ایوانکی، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور، ملک‌آباد می‌گذرد تا به مشهد برسد.

سفر به مشهد از جاده شمال

سفر به مشهد از جاده شمال

جاده سمنان، جاده‌ای خوش‌‌مسیر برای تردد بین مشهد تهران به حساب می‌آید. با این حال به این نکته نیز باید اعتراف کرد که این جاده آب‌و‌هوای گرم و خشکی دارد و خبر چندانی از منظره‌های تماشایی در آن نیست. به همین دلیل اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و عجله‌ای برای تردد بین مشهد و تهران ندارید، راه جاده شمال را در پیش بگیرید. این جاده از جنگل و دریا می‌گذرد و پر است از منظره‌های طبیعی. آب‌و‌هوای خوش و منظره‌های دلگشای جاده شمال بهانه‌ای است برای گردشگرانی که همراه خانواده قصد سفر بین شهرهای مشهد و تهران را دارند.

ناگفته نماند به لحاظ زمان، جاده شمال چیزی حدود ۳ ساعت طولانی‌تر از جاده سمنان است. با این حال منظره‌های تماشایی این جاده به اندازه‌ای است که رنج سفر را احساس نخواهید کرد. تردد بین مشهد و تهران از جاده شمال، چیزی حدود ۱۳ ساعت زمان می‌برد. در این جاده از شهرهای رودهن، آبعلی، آمل، قائم‌شهر، بابل، ساری، نکا، گلوگاه، کرد کوی، گرگان، آزاد شهر، مینو دست، آشخانه، بجنورد، قوچان و چناران عبور می‌کنید.

سفر به مشهد از جاده فیروزکوه

سفر به مشهد از جاده فیروزکوه

به گردشگران ماجراجویی که از طبیعت‌گردی سیر نمی‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم فاصله مشهد تهران را از جاده فیروزکوه طی کنند. این جاده از بعضی از شهرهای شمالی می‌گذرد. جاده فیروزکوه حدود ۹۰۰ کیلومتر است. تمامی این مسافت آسفالت‌ شده و با جاده‌ای اتوبان‌مانند روبه‌رو هستید. قسمت‌هایی از جاده فیروزکوه از مسیرهای کوهستانی می‌گذرد. به همین دلیل این جاده را به گردشگران ماجراجو پیشنهاد می‌کنیم. در مسیر این جاده از بسیاری از جاهای دیدنی شمال عبور می‌کنید. برای نمونه می‌توان به غار رود افشان، غار بورنیک و شهر فیروزکوه اشاره کرد. چشمه‌های آب‌معدنی زیبا و سودمندی نیز در مسیر این جاده وجود دارد. رانندگی در جاده فیرروزکوه ممکن است نسبت به جاده سمنان کمی بیشتر طول بکشد. با این حال مطمئن باشید جاهای دیدنی این جاده به راه پر پیچ‌و‌خم آن میرزد.

فاصله مشهد تهران را با تمامی روش‌هایی که اشاره کردیم می‌توانید پشت سر بگذارید. هر کدام از این روش‌ها، لطف خاص خودشان را دارند. امیدواریم با توضیحاتی که درباره فاصله مشهد تا تهران مطرح کردیم، بهترین مسیر را برای تردد بین مشهد و تهران انتخاب کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای سفر بین مشهد و تهران دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

مشهد دقیقاً ۸۹۸ کیلومتر از تهران دورتر است.

اتوبوس‌های بین‌شهری فاصله مشهد تهران را در عرض ۱۰ تا ۱۲ ساعت طی خواهید کرد.

هواپیما، مسافران را در عرض یک‌و‌نیم تا نهایتاً ۲ ساعت بین تهران و مشهد منتقل می‌کند.

فاصله مشهد تهران را با اتوبوس در عرض ۱۰ تا ۱۲ ساعت طی خواهید کرد.

هواپیما، بهترین روش برای مسافرت بین شهرهای مشهد و تهران است.

اتوبوس بین‌شهری، بهترین روش برای مسافرتی مقرون‌به‌صرفه بین مشهد و تهران است.

8 نظرات
  1. کامران حیدری می گوید

    والا ماچند بار مسیر کرمانشاه مشهد رو رفت و برگشت داشتیم ولی تو هواپیما یه اب معدنی یا یه شکلات نمیدادن دیگه پذیرایی چی…گذشت اون روزا که تو هواپیماها از مسافران پذیرایی میشد

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، همه هواپیما‌ها ملزم به پذیرایی حداقلی هستند. اگه زمانتون به صرف شام یا ناهار هم نزدیک باشه، غذای گرم یا ساندویچ سرد سرو می‌شه حتماً. البته پذیرایی توی ایام کرونا حذف شد و فقط آب‌معدنی، ماسک و پدر الکلی بود. احتمالا شما در اون ایام مسافر بودید.

  2. صدر می گوید

    سلام
    سپاس فراوان، استفاده کردم. ممنون
    فقط کلمه ی (انصافا) زیاد استفاده شده.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      ممنونیم برای موضوعی که مطرح کردید.

      1. فراهانی می گوید

        با سلام
        فقط هتل ایساتیس مشهد ساکن نشوید. من از علی بابا هتل ایساتیس مشهد را گرفتم با هزینه سنگین و شرایط بسیار نامناسبی داشت و خیلی خجالت زده همراهان شدم.

        1. بانو تقیان می گوید

          سلام دوست عزیز. برای تجربه تلختون متأسفیم. کاش این موضوع رو با واحد شکایات هتل ایساتیس مشهد هم در میون بذارید.

  3. ح خ می گوید

    سلام.این مطااب قدیمی هست.بلیط افلاین نداریم.قطار پردیس در مسیر مشهد تهران دیگر نیست

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. اینجا یه شرکت گردشگریه و همکارامون هم به‌طور حضوری و هم اینترنتی، در حال فروش انواع بلیط هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.