فاصله مشهد کیش چقدر است؟

0

فاصله مشهد کیش به‌‌اندازه‌ای زیاد است که باید آن را با وسیله‌ای راحت و سریع طی کنید. عروس جزیره‌های ایران ۱۷۴۰ کیلومتر از مشهد دورتر است. از آنجایی که کیش، جغرافیایی جزیره‌ای دارد، خبری از ایستگاه راه‌آهن و اتوبوس بین‌شهری در آن نیست؛ در نتیجه در بیشتر مواقع فاصله مشهد کیش با هواپیما طی می‌شود. این شرایط باعث شده تا خرید بلیط هواپیما کیش برای مشهدی‌ها به اولین گزینه برای سفر به این جزیره تبدیل شود. از طرف دیگر بندرعباس، نزدیک‌ترین شهر به کیش است که ایستگاه راه‌آهن و اتوبوس دارد. به لطف این ایستگاه‌ها، مسافرین از مشهد یا دیگر شهرهای ایران با قطار یا اتوبوس به بندرعباس می‌آیند. پس از اینکه گلویی تازه کردند و خستگی گرفتند، راه جزیره کیش را در پیش می‌گیرند که تقریباً نصف بیشتر روزشان را درگیر می‌کند. در ادامه برای شما از فایده‌‌های خرید بلیط هواپیما مشهد کیش می‌گوییم و به دیگر روش‌های رسیدن به این جزیره رؤیایی می‌پردازیم.

روش‌های طی‌کردن مسافت بین مشهد کیش

روش‌های طی‌کردن فاصله مشهد کیش

فاصله مشهد کیش را با چهار روش هواپیما،‌ قطار، خودروی شخصی و اتوبوس‌های بین‌شهری می‌توانید طی کنید. کیش ۱۷۴۰ کیلومتر از مشهد دورتر است. این فاصله در مسیر هوایی به ۱۲۰۳ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند؛ در نتیجه فاصله مشهد کیش با هواپیما در عرض یک ساعت و ۵۰ دقیقه طی می‌شود. ایرلاین‌های ایرانی پروازهای باکیفیت و مطمئنی بین مشهد و کیش برقرار کرده‌اند.

این پروازها در کلاس‌های اکونومی و بیزینس انجام می‌شود. به لحاظ خرید بلیط هواپیما نیز خاطرتان جمع باشد. ایرلاین‌های ایرانی و شرکت‌های گردشگری، انواع بلیط لحظه‌آخری، سیستمی و چارتر را برای طی‌کردن فاصله مشهد کیش با هواپیما فراهم کرده‌اند.

ناگفته نماند همان‌گونه که اشاره کردیم، در جزیره کیش خبری از ایستگاه راه‌آهن و اتوبوس بین‌شهری نیست. به همین دلیل برای پشت‌سرگذاشتن فاصله مشهد کیش با قطار، باید به بندرعباس بروید. این شرایط درباره طی‌کردن فاصله مشهد کیش با اتوبوس نیز وجود دارد. اکنون که صحبت از سفر زمینی به کیش مطرح شد، خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که این سفر حدود یک شبانه‌روز کامل به طول می‌انجامد.

فاصله مشهد کیش با هواپیما

فاصله مشهد کیش با هواپیما چقدر است؟

فاصله مشهد کیش را به‌راحتی می‌‌توانید با هواپیما طی کنید. تعداد زیاد مسافران مشهد کیش، شرایطی برای افزایش تقاضای پرواز در این مسیر فراهم کرده است؛ در نتیجه بیشتر ایرلاین‌های ایرانی در مسیر مشهد کیش، پرواز دارند. در این زمینه می‌توان به ایرلاین‌های سپهران، کیش ایر، ایران ایرتور، وارش، معراج، آتا و زاگرس اشاره کرد. این ایرلاین‌ها، پروازهای راحت و باکیفیتی را برای طی‌کردن فاصله مشهد با هواپیما فراهم کرده‌اند.

پروازهای بین کیش و مشهد در فرودگاه‌های بین‌ المللی کیش و فرودگاه هاشمی‌ نژاد مشهد انجام می‌شود. با توجه به جایگاه ویژه کیش در دل مشهدی‌ها، اهالی این شهر علاقه زیادی به گردشگری در کیش نشان می‌دهند؛ برای همین هم هست که تقریباً در تمامی روزهای هفته شاهد پروازهای مشهد کیش هستیم.

تجربه ثابت کرده ایرلاین‌های داخلی عموماً پروازهای مشهد کیش را برای ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر تنظیم می‌کنند. گاهی اوقات نیز پروازهای مشهد کیش در ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر زمان‌بندی می‌شود. فصلی که در آن قصد مسافرت دارید، تأثیر بسیاری در تغییر ساعت پرواز مشهد کیش دارد. وضعیت پروازهای کیش مشهد نیز از همین قرار است. این پروازها عموماً یکی دوساعت پس از نشستن هواپیمای مشهد در فرودگاه کیش، آغاز می‌شود. پرواز کیش مشهد در بیشتر مواقع در ساعت‌های ۹ صبح تا ۱۲ عصر و ۳ عصر انجام می‌شود. گاهی اوقات نیز این پروازها در ۱۲ ظهر تا ۱۹ ظهر انجام می‌شود. به این ترتیب با خرید بلیط هواپیما کیش مشهد خیالتان راحت است که می‌توانید اتاقتان را تحویل بدهید و به فرودگاه بروید.

انواع بلیط هواپیما مشهد کیش

انواع بلیط هواپیما مشهد کیش

فاصله مشهد کیش را زمانی با خیال راحت طی خواهید کرد که هزینه بلیط هواپیما مشهد کیش بیش‌از‌حد نباشد. از طرف دیگر امکانات داخل کابین هواپیما نیز نقش مهمی در کیفیت مسافرت دارد. به همین دلیل برای خرید بلیط هواپیما مشهد کیش باید وسواس بیشتری به‌خرج دهید. ایرلاین‌های ایرانی کلاس‌های مختلفی را برای پروازهای داخلی و خارجی کرده‌اند. این پروازها به دو کلاس اکونومی و بیزینس تقسیم می‌شود.

بلیط هواپیما مشهد کیش با کلاس اکونومی

بلیط هواپیما مشهد کیش با کلاس اکونومی

همان‌گونه که از نام کلاس اکونومی پیداست، قیمت کمتری دارد. به لحاظ امکانات نیز انصافاً باید گفت کلاس پرواز اکونومی رضایت بیشتر مسافران را فراهم می‌کند. برای آشنایی بیشتر از امکانات و ویژگی‌های پرواز کلاس اکونومی و خرید بهتر بلیط هواپیما مشهد کیش، نگاهی به ویژگی‌های کلاس پرواز اکونومی بیندازید. یکی از مهم‌ترین فایده‌های کلاس اکونومی، هزینه کمتر نسبت به سایر کلاس‌های پرواز است. این کلاس برای مسافرانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هستند، گزینه‌ مناسبی است.

با توجه به این که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی امکان رزرو آنلاین بلیط در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند، رزرو بلیط کلاس اکونومی با استفاده از این امکانات بسیار ساده و راحت است. با توجه به طراحی و ساختار کلاس اکونومی، بیشتر هواپیماها به مسافران این کلاس فضای کافی و مناسبی را برای استراحت و راحتی در طول پرواز ارائه می‌دهند. به لطف این طراحی، فاصله مشهد کیش را به‌راحتی طی می‌کنید و از پرواز خسته نمی‌شوید. ناگفته نماند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در کلاس اکونومی، خدمات متنوعی شامل غذا و نوشیدنی به مسافران خود ارائه می‌دهند.

بلیط هواپیما مشهد کیش با کلاس بیزینس

بلیط هواپیما مشهد کیش با کلاس بیزینس

فاصله مشهد کیش را اگر می‌خواهید با پروازی شاهانه سپری کنید، سراغ بلیط کلاس بیزینس را بگیرید. مهم‌ترین ویژگیِ کلاس بیزینس، فاصله بیشتر صندلی‌های آن نسبت به کلاس اکونومی است. به لطف این ویژگی، مسافران فضای بیشتری برای لم‌دادن و استراحتِ حین پرواز در اختیار دارند. به لحاظ تنوع غذایی نیز طیف گسترده‌تری از خوراکی‌های خوشمزه برای مسافران کلاس پرواز بیزینس مشهد کیش مهیاست. در کابین مسافرانِ این کلاس پروازی، چند صفحه‌نمایش‌ هم نصب است.

بسته به ایرلاینی که انتخاب کرده‌اید، سرگرمی‌های مختلفی در این صفحه‌نمایش‌ها برای مسافران فراهم می‌شود. ترانسفر با قیمت مناسب، عملیات ترانزیت با کیفیت بیشتر و برخی مزایای دیگر، مسافران را به تهیه بلیط این کلاس ترغیب می‌کند. همچنین افراد در کلاس بیزینس مجاز به حمل بار بیشتری نسبت به کلاس اکونومی بلیط هواپیما مشهد کیش هستند. از آنجایی که کیش، بورس بهترین مراکز خرید ایران است، می‌توانید هرچقدر دلتان خواست سوغاتی بخرید و نگران سقف بار مجاز هواپیما نباشید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد در کلاس بیزینس می‌توانید بار بیشتری با خود ببرید.

فاصله مشهد کیش با قطار

فاصله مشهد کیش با قطار

فاصله مشهد کیش را مستقیماً نمی‌توانید با قطار طی کنید. همان‌گونه که اشاره کردیم، کیش ایستگاه راه‌آهن ندارد. ابتدا باید از ایستگاه راه‌آهن مشهد به ایستگاه راه‌آهن بندرعباس بروید. سپس خستگی کوتاهی بگیرید و از بندرعباس راهی جزیره زیبای کیش شوید. سفری که از آن صحبت می‌کنیم چیزی حدود ۲۱ ساعت طول می‌کشد. از آنجایی که فاصله مشهد کیش با قطار، بسیار زیاد است، در این فاصله از شهرهای بی‌شماری گذر می‌کنید. برای نمونه می‌توان به مسیر راه‌آهن شیراز اشاره کرد. در این مسیر با کویری خوش‌منظره و خیال‌انگیز روبه‌رو می‌شوید.

پس از اینکه به ایستگاه راه‌آهن بندرعباس رسیدید، باید راه بندر چارک را در پیش بگیرید. در اسکله‌های این بندر، کشتی‌های مسافربری انتظار گردشگران را می‌کشد. این کشتی‌ها، مسافران را به جزیره زیبای کیش می‌برند. کشتی‌سواری در این مسیر چیزی حدود ۳ ساعت به طول می‌انجامد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت فاصله مشهد کیش با قطار و کشتی، مجموعاً‌ چیزی حدود ۲۴ ساعت زمان می‌‌برد.

فاصله مشهد کیش با قطارهای مختلف

فاصله مشهد کیش با قطارهای مختلف

قطارهای مختلفی بین مشهد و کیش تردد دارند. از آنجایی که رسم داریم بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، پیشنهاد می‌کنیم بلیط مشهد کیش با قطار ۴ ستاره غزال را امتحان کنید. انصافاً باید گفت کوپه‌‌های این قطار امکانات رفاهی شایسته‌ای دارند. قسمتی از واگن‌های این قطار به حالت اتوبوسی است. در این قسمت چیزی حدود ۴۰ ردیف صندلی تعبیه شده است. در قسمت دیگر نیز کوپه‌هایی در ظرفیت‌های ۴ نفره قرار دارد.

به مسافرانی که همراه خانواده سفری به کیش دارند، کوپه‌‌های خانوادگی قطار غزال را پیشنهاد می‌کنیم. به قطاری که گفتیم، قطار ۶ تخته اپتیما رجا را نیز اضافه کنید. کوپه‌‌های این قطار در کلاس‌های درجه یک‌،‌ درجه ۲ و درجه ۳ دسته‌بندی شده‌اند. بلیط این قطار قیمت مناسب‌تری دارد. اگر به دنبال سفری راحت و ارزان هستید و می‌خواهید فاصله مشهد کیش را بدون دردسر طی کنید، مسافرت با قطار انتخاب مناسبی برای شماست.

بلیط قطار مشهد کیش در پایگاه‌ آنلاین بیشتر شرکت‌های گردشگری فروخته می‌شود. این بلیط در حالت‌های کوپه‌ای و تکی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. قطار مشهد کیش در ساعت ۱۲ ظهر راه‌آهن مشهد را ترک می‌گویند. این ساعت بسته به فصلی که در آن هستید، ممکن است تغییر کند.

فاصله مشهد کیش با اتوبوس

فاصله مشهد کیش با اتوبوس

اتوبوس، بهترین انتخاب برای مسافرانی است که نمی‌خواهند برای سفر به کیش بیش‌از‌حد هزینه کنند. همان‌گونه که در بررسی فاصه مشهد کیش با قطار مطرح کردیم، در کیش خبری از پایانه مسافربری بین‌شهری نیست؛ در نتیجه باید ابتدا با اتوبوس به بندرعباس بروید. این سفر چیزی حدود ۱۸ ساعت طول می‌کشد. پس از رسیدنِ اتوبوس به بندرعباس، باید به چارک بروید. سپس در چارک، سوار کشتی‌های مسافربری شوید و به کیش برسید. این فاصله در حدود ۲ تا نهایتاً ۳ ساعت زمان می‌برد. با توجه به فاصله طولانی بین مشهد کیش، اتوبوس‌های مختلفی در این مسیر فعالیت می‌کنند.

اتوبوس‌‌های معمولی امکاناتی ساده و قیمتی مناسب دارند. با این حال فضای بین صندلی‌های این اتوبوس‌ها کوچک است. به همین دلیل می‌توانید سراغ اتوبوس‌های VIP مشهد بندرعباس را بگیرید. چیدمان‌ صندلیِ این اتوبوس‌ها فضای بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌دهد. بسته به اتوبوسی که انتخاب کرده‌اید، صندلی‌های این اتوبوس در حالت تخت‌خواب‌شو و نیمه‌تخت‌خواب قرار می‌گیرند.

فاصله مشهد کیش با خودروی شخصی

فاصله مشهد کیش با خودروی شخصی

مسافران اهل دلی را سراغ داریم که از هر فرصتی برای زدن به دل جاده و سفر بهره می‌گیرند. فاصله مشهد کیش انصافاً زیاد است. با این حال این فاصله جلوی چنین مسافرانی را نمی‌گیرد. در این سفر از شهرهای بسیاری گذر می‌کنید. اگر فرصت داشته باشید، می‌توانید در هر کدام از این شهرها اتراق کنید و پس از اینکه حسابی خستگی گرفتید، دوباره به جاده بزنید. سفر با خودروی شخصی از مشهد به جزیره کیش برای مسافران جوانی که فرزند همراه ندارند و کهنسالی همسفر آن‌‌ها نیست، انتخابی مناسب به نظر می‌رسد. ناگفته نماند این سفر به لحاظ هزینه‌، چندان ارزان تمام نمی‌شود. پرکردن باک خودرو و استهلاک آن از هزینه‌هایی است که برای طی‌کردن فاصله مشهد کیش نباید از آن‌ها غافل شوید.

در این روش باید ابتدا راه کرمان را در پیش بگیرید و در نهایت راهی بندرعباس شوید. مسیری که از آن صحبت کردیم چیزی حدود ۱۹ ساعت طول می‌کشد. البته مسیرهای دیگری نیز برای طی مسیر مشهد کیش وجود دارد. در نهایت پس از اینکه به بندرعباس رسیدید، روانه بندر چارک شوید تا با کشتی‌های خودروبر، به همراه وسیله نقلیه خود به کیش برسید.

این روش ممکن است دردسرهای زیادی داشته باشد؛ اما انصافاً نباید از فایده‌های سفر با خودرو شخصی گذشت. دست مسافران در سفر با خودروی شخصی برای انتخاب زمان و تاریخ مسافرت باز است. از طرف دیگر مسافرانی که با خودروی شخصی به کیش می‌روند، از آنجایی که وسیله شخصی زیر پای آن‌هاست، هزینه‌ای کمتر برای گشت‌و‌گذار در کیش پرداخت می‌کنند.

فاصله مشهد کیش را با تمامی روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید طی کنید. امیدواریم به لطف این اطلاعات، بهترین روش برای رسیدن به کیش را انتخاب کنید و سفری خاطره‌ساز داشته باشید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی از سفر به کیش دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

فاصله هوایی مشهد کیش ۱۲۰۳ کیلومتر است. این فاصله در عرض یک‌ساعت‌و نیم تا دو ساعت طی می‌شود.

کیش ۱۷۴۰ کیلومتر از مشهد دورتر است. برای طی‌کردن این فاصله به حدود ۲۴ ساعت زمان نیاز دارید.

هواپیما، قطار، اتوبوس‌ بین‌ شهری و خودروی شخصی از وسیله‌های رایج برای تردد در مسیر مشهد کیش به حساب می‌آید.

هواپیما، راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای طی مسیر مشهد کیش است.

اتوبوس‌های بین‌شهری به‌عنوان بهترین روش برای رسیدن به جزیره کیش به حساب می‌آیند.

قطار و اتوبوس‌های بین‌ شهری، مسافران را از مشهد به بندرعباس می‌برند. سپس باید از بندرعباس به چارک بروید. در این بندر کشتی‌های مسافربری پهلو‌ گرفته‌اند تا گردشگران را به جزیره کیش برسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.