فاصله تهران کیش | سفر به کیش با روش‌های مختلف چقدر طول می‌کشد؟

2

جزیره کیش را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران معرفی کرد. سالانه افراد بسیاری با خرید بلیط هواپیما کیش، بلیط قطار، بلیط اتوبوس یا با خودرو شخصی به‌سوی این جزیره سفر می‌کنند تا اوقات خوش و به‌یاد‌ماندنی را برای خود رقم بزنند. از جمله سؤالات که برای بسیاری از افراد پیش از سفر مطرح می‌شود این است که فاصله تهران کیش با هواپیما چقدر است؟ آیا سفر به این جزیره به‌صورت زمینی امکان‌پذیر است؟ اگر پاسخ مثبت است به چه صورت؟ چه مسافتی باید طی شود؟‌ با مطرح شدن این سؤالات از سوی کاربران بر آن شدیم تا با ارائه مطلبی، تمامی اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیارتان قرار دهیم. از‌این‌رو اگر خیال سفر به کیش از مبدأ تهران را در سر دارید، پیش از اقدام برای خرید بلیط هواپیما تهران کیش یا هر بلیط دیگری، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. 

فاصله تهران تا کیش چقدر است؟

فاصله تهران تا کیش چقدر است؟ 

فاصله تهران کیش بر‌اساس نوع وسیله نقلیه‌ای که با آن سفر می‌کنید، متفاوت است. به‌عنوان مثال با خرید بلیط هواپیما تهران کیش می‌توانید به‌راحتی و در زمانی کوتاه به جزیره کیش قدم بگذارید. اما از آنجایی که خرید بلیط هواپیما گران تمام می‌شود، بسیاری ترجیح می‌دهند که با روش‌های دیگری به این جزیره سفر کنند که مسافت طولانی‌تری دارند، اما به مراتب ارزان‌ترند. در ادامه در‌خصوص تمامی روش‌های ممکن برای سفر به کیش توضیح داده‌ایم. همچنین فاصله زمانی تهران تا کیش با وسایل نقلیه مختلف را عنوان کرده‌ایم. 

فاصله تهران کیش با هواپیما

فاصله تهران کیش با هواپیما

راحت‌ترین روش برای سفر به کیش، هواپیماست. با انتخاب این روش، در فرودگاه تهران سوار هواپیما می‌شوید و در جزیره کیش فرود می‌آیید. مسافت هوایی تهران به کیش حدود ۱۰۴۳ کیلومتر است. پرواز تهران به کیش نیز حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد؛ از‌این‌رو شما با خرید بلیط هواپیما کیش تهران می‌توانید خود را در کمتر از ۲ ساعت، به جزیره کیش برسانید. 

فاصله تهران کیش با قطار

فاصله تهران کیش با قطار

دسترسی به جزیره کیش با قطار به‌صورت مستقیم، امکان‌پذیر نیست. چنانچه انتخاب شما برای سفر به این جزیره قطار است، باید برای خرید بلیط قطار تهران به بندرعباس اقدام کنید. فاصله تهران تا بندرعباس با قطار ۱۰۵۰ کیلومتر است که پیمودن این مسیر با قطار حدود ۱۵ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. 

در ادامه پس از رسیدن به بندرعباس، باید با تاکسی‌های شهری یا ون‌های مسافر‌بری به‌سوی بندر چارک یا بندر آفتاب حرکت کنید. فاصله بندرعباس تا بندر چارک حدود ۲۶۰ کیلومتر و تا بندر آفتاب حدود ۲۹۵ کیلومتر است. دسترسی به بندر چارک از بندرعباس، با تاکسی یا ون حدود ۳ ساعت ۳۱ دقیقه و دسترسی به بندر آفتاب نیز حدود ۴ ساعت زمان می‌برد. 

در بندر چارک یا بندر آفتاب می‌توانید سوار لنج‌های مسافر‌بری، قایق‌های اتوبوسی یا کشتی‌های مسافر‌بری شوید و به‌سوی جزیره زیبای کیش حرکت کنید. فاصله زمانی بندر چارک تا جزیره کیش نیز حدود ۸۰ دقیقه (۱ ساعت و ۲۰ دقیقه) است. دسترسی به جزیره کیش از بندر آفتاب با شناور‌های مسافربری نیز حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در‌نهایت به‌صورت کلی می‌توان گفت که فاصله تهران کیش با قطار از نظر زمانی حدود ۲۰ ساعت است. 

فاصله تهران کیش با اتوبوس

فاصله تهران کیش با اتوبوس 

سفر با اتوبوس را می‌توان به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش سفر به کیش معرفی کرد. پیش از آنکه به بررسی فاصله تهران کیش با اتوبوس بپردازیم، باید بگوییم که سفر به جزیره کیش با اتوبوس، از مبدأ تهران، کاملاً مشابه سفر به این جزیره با قطار است. از‌این‌رو اگر انتخاب شما اتوبوس است، پیش از هر‌کاری ابتدا باید برای خرید بلیط اتوبوس تهران بندرعباس اقدام کنید. فاصله تهران تا بندرعباس با اتوبوس حدود ۱۳۰۰ کیلومتر است و پیمودن این مسیر با اتوبوس، حدود ۱۴ تا ۱۶ ساعت طول می‌کشد.

پس از رسیدن به بندرعباس، باقی مسیر مشابه مسیری است که در بخش قبلی توضیح دادیم. برای این کار ابتدا باید خود را به یکی از بنادر چارک یا آفتاب برسانید. سپس از آنجا با شناور‌های مسافربری، به سمت جزیره کیش روانه شوید. همان طور که گفتیم، فاصله بندرعباس تا بندر چارک حدود ۲۶۰ کیلومتر (۳ ساعت ۳۰ دقیقه) و فاصله بندرعباس تا بندر آفتاب نیز حدود ۲۹۵ کیلومتر (۴ ساعت) است. همچنین دسترسی به جزیره کیش از طریق شناور‌ها از مبدأ بندر چارک حدود ۸۰ دقیقه (۱ ساعت و ۲۰ دقیقه) و از مبدأ بندر آفتاب حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. به‌صورت کلی می‌توان گفت که مسافت زمانی تهران تا کیش با اتوبوس نیز حدود ۲۰ ساعت خواهد بود. 

فاصله تهران کیش با خودرو شخصی

فاصله تهران کیش با خودرو شخصی

برای سفر به جزیره کیش با خودرو شخصی نیز ابتدا باید خود را به بندرعباس برسانید. دسترسی به بندرعباس از مبدأ تهران، با خودرو شخصی، از دو مسیر امکان‌پذیر است که در ادامه در‌خصوص هردو مسیر‌ها توضیح داده‌ایم:‌ 

  • مسیر اول

فاصله تهران کیش با خودرو شخصی در مسیر نزدیک تر

 در این مسیر باید از شهر‌های قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، شهربابک، سیرجان عبور کنید تا به بندرعباس برسید. مسافت این مسیر حدود ۱۳۸۲ کیلومتر است و پیمودن آن با خودرو شخصی حدود ۱۵ ساعت و ۷ دقیقه طول می‌کشد. 

  • مسیر دوم

فاصله تهران کیش با خودرو شخصی در مسیر دور تر

 با انتخاب این مسیر از شهر‌های تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، یاسوج، شیراز و بندرعباس عبور خواهید کرد. مسیر دوم ۱۵۰۶ کیلومتر بوده که پیمودن آن با خودرو شخصی حدود ۱۷ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. 

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، از آنجایی که فاصله بین بندر‌عباس تا کیش زیاد است، هیچ شناور یا کشتی مستقیم از بندرعباس به کیش نمی‌رود؛ در نتیجه برای دسترسی به جزیره کیش، ابتدا باید خود را به یکی از بنادر چارک، آفتاب یا لنگه برسانید. فاصله بندرعباس تا بندر چارک ۲۶۰ کیلومتر (۳ ساعت ۳۰ دقیقه)، تا بندر آفتاب ۲۹۵ کیلومتر (۴ ساعت) و تا بندر لنگه ۱۸۶ کیلومتر (۲ ساعت ۲۴ دقیقه) است. 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان در‌خصوص انواع روش‌های سفر به کیش و فاصله تهران کیش با روش‌های مختلف سخن گفتیم. آیا تا‌کنون تجربه سفر به کیش را داشته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، برایمان بنویسید که چه روشی را برای سفر به این جزیره انتخاب کردید؟ پیمودن مسیر تهران تا کیش چقدر طول کشید؟ همچنین بنویسید که اکنون با خواندن این مطلب انتخاب شما برای سفر به این جزیره جذاب، کدام وسیله نقلیه است؟

مسافت هوایی تهران به کیش حدود ۱۰۴۳ کیلومتر است. پرواز تهران به کیش نیز حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که مسافت زمانی تهران تا کیش با اتوبوس نیز حدود ۲۰ ساعت خواهد بود. برای این کار ابتدا باید با اتوبوس به بندرعباس رفته و سپس خود را به یکی از بنادر چارک یا آفتاب برسانید. سپس از آنجا با شناور‌های مسافربری، به سمت جزیره کیش روانه شوید.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که فاصله تهران کیش با قطار از نظر زمانی حدود ۲۰ ساعت است. ۱۵ ساعت و ۲۰ دقیقه فاصله زمانی تهران تا بندر‌عباس با قطار، ۳ تا ۴ ساعت فاصله زمانی بین بندر‌عباس تا بندر چارک یا بندر آفتاب و ۳۰ تا ۸۰ دقیقه، فاصله زمانی بندر چارک یا بندر آفتاب تا جزیره کیش است.

برای این کار ابتدا باید با قطار به‌سوی بندرعباس حرکت کنید که حدود ۱۵ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. سپس باید از بندرعباس به بندر چارک یا بندر آفتاب بروید. فاصله زمانی بندرعباس تا بندر چارک حدود ۳ ساعت ۳۰ دقیقه و با بندر آفتاب حدود ۴ ساعت است. در‌نهایت باید سوار شناور‌های مسافربری شوید و به‌سوی جزیره کیش سفر کنید. فاصله زمانی بندر چارک تا جزیره کیش نیز حدود ۸۰ دقیقه (۱ ساعت و ۲۰ دقیقه) است. دسترسی به جزیره کیش از بندر آفتاب با شناور‌های مسافربری نیز حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

سفر به بندر‌عباس از تهران با خودرو شخصی، از دو مسیر امکان‌پذیر است. در مسیر اول باید از شهر‌های قم، کاشان، اصفهان، شهررضا، شهربابک، سیرجان عبور کنید تا به بندر عباس برسید. مسافت این مسیر حدود ۱۳۸۲ کیلومتر است و پیمودن آن با خودرو شخصی حدود ۱۵ ساعت و ۷ دقیقه طول می‌کشد. با انتخاب مسیر دوم از شهر‌های تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، یاسوج، شیراز و بندرعباس عبور خواهید کرد. مسافت مسیر دوم ۱۵۰۶ کیلومتر بوده که پیمودن آن با خودرو شخصی حدود ۱۷ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

2 نظرات
  1. امیر می گوید

    لطفاً مسیر ماشین شخصی را درست کنید که مردم سرگردان نشوند همه راهها به بندرعباس ختم نمی‌شود…….‌

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام امیر عزیز، برای سفر زمینی به کیش، بهتره به بندرعباس رفت. من دقیقاً متوجه اعتراض شما نشدم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.