هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

2

سفر به مشهد در برنامه اکثر ایرانی‌ها قرار دارد. امروزه به‌علت مسائل اقتصادی اکثر افراد ترجیح می‌دهند بی‌گدار به آب نزنند و قبل از سفر همه قیمت‌ها را بررسی کنند و بهترین تصمیم را بگیرند. با اتمام این مقاله نگرانی شما درباره هزینه سفر به مشهد به حداقل می‌رسد؛ چراکه می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید، به مشهد سفر کنید. در این سفر شما را ضروریات را نگه می‌دارید و چیزهایی که از نظرتان اضافه است را حذف می‌کنید. در ادامه هزینه سفر با وسایل مختلف، سفر با تور یا سفر مستقل و دیگر موضوعاتی را که در هزینه سفر تأثیرگذار است، معرفی کنیم؛ پس با حواس جمع همراه ما باشید.

هزینه خرید بلیط هواپیما مشهد

هزینه خرید بلیط هواپیما مشهد

اگر بودجه متوسط یا اندکی دارید، سفر با هواپیما برای شما در آخر لیست قرار می‌گیرد. قیمت بلیط هواپیما نوسان بسیاری دارد، خصوصاً در تعطیلات و آخر هفته‌ها. اگر در تعطیلات با هواپیما به مشهد سفر کنید، ضرر می‌کنید. این مسائل در صورتی است که بودجه برای شما مهم باشد. اگر از این نظر مشکلی ندارید، هواپیما را انتخاب کنید. متوسط هزینه سفر به مشهد با هواپیما برای یک نفر برابر است با هزینه بنزین یک خودرو با چهار سرنشین از تهران تا مشهد. باید بگوییم که این هزینه فقط برای رفت است و بلیط برگشت هزینه جدا دارد. راحتی، امکانات بیشتر و زمان سفر کوتاه از مزیت‌های این وسیله نقلیه است. اگر هواپیما تأخیر نداشته باشد، شما در کوتاه‌ترین زمان به مشهد می‌رسید. خستگی سفر با هواپیما تقریباً صفر است. البته یادتان باشد که در کنار بودجه‌ای که برای خرید بلیط هواپیما مشهد گذاشته‌اید، هزینه حمل‌ونقل در شهر را هم حساب کنید.

تا امروز (خرداد ۱۴۰۲)، هزینه بلیط هواپیما اکونومی مشهد از مبدأ شهرهای مختلف به شرح زیر است:

نام شهرقیمت بلیط
تهرانحدود ۱.۷۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۲۰۰۰.۰۰۰ تومان
اصفهانحدود ۱.۷۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰۰.۰۰۰ تومان
یزدحدود ۱.۲۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰۰.۰۰۰
کرمانحدود ۱.۳۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۸۰۰۰.۰۰۰ تومان
شیرازحدود ۱.۷۰۰۰.۰۰۰ تومان
کیش۸۰۰.۰۰۰ تا ۳ میلیون تومان
رشتحدود ۱.۱۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۴۰۰۰.۰۰۰
اهوازحدود ۲.۱۰۰.۰۰۰ تومان
بندرعباسحدود ۲.۱۰۰۰.۰۰۰ تومان
کرمانشاهحدود ۲.۳۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
ساری
حدود ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان
بوشهرحدود ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان
تبریزحدود ۱.۷۰۰۰.۰۰۰ تومان
چابهارحدود ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
دزفولحدود ۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان
عسلویه حدود ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
گرگانحدود ۹۰۰.۰۰۰ تومان
ماهشهرحدود ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان
ارومیهحدود ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان

هزینه خرید بلیط قطار مشهد

هزینه خرید بلیط قطار مشهد

پرطرفدارترین روش سفر به مشهد سفر با قطار است. این وسیله توانسته کمی از راحتی هواپیما را با قیمت مناسب اتوبوس در کنار هم گذاشته و پکیجی کامل در اختیار مسافران قرار دهد. با یک جست‌وجوی ساده قیمت بلیط قطار مشهد را پیدا می‌کنید. ممکن است از نظر شما قیمت سفر با قطار هم زیاد باشد؛ اما نکته‌ مهمی وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید. اگر با قطار درجه 2 یا 3 سفر کنید، ممکن است هزینه بلیط شما از اتوبوس VIP هم ارزان‌تر شود.

مدت زمان سفر این قطارها کمتر از اتوبوس است. این قطارها چندان راحت نیستند؛ اما از اتوبوس بهتر هستند. قطارهای درجه اول و لوکس که دیگر حرفی برای گفتن باقی نگذاشته‌اند. اگر محل زندگی شما تا مشهد فاصله زیادی دارد، مثلاً جنوب کشور هستید، قطار برای شما بهترین گزینه است به دیگر روش‌ها برتری دارد. سفر با اتوبوس برای شما بسیار سخت است و سفر با ماشین شخصی هم 24 ساعت رانندگی بی‌وقفه می‌طلبد؛ پس قطار را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که هزینه رفت‌وآمد در شهر مشهد را به لیست هزینه‌ها اضافه کنید.

نام شهرقیمت بلیط
تهرانقطار لوکس: از ۷۰۰.۰۰۰ تا ۷۹۲.۰۰۰ تومان
قطار متوسط: از ۳۵۰.۰۰۰ تا ۵۰۰.۰۰۰ تومان
قطار ارزان: از ۲۶۰.۰۰۰ تا ۴۳۰.۰۰۰ تومان
اصفهانقطار پنج ستاره بیزینس:‌۱.۹۲۳.۰۰۰ تومان
قطار پنج ستاره اکونومی: ۱.۰۱۸.۰۰۰ تومان
قطار چهار ستاره چهار تخته: حدود ۶۰۰.۰۰۰ تومان
یزدچهار ستاره چهار تخته: ۴۷۳.۰۰۰ تومان
کرمانقطار سه ستاره چهار تخته: ۳۸۸.۰۰۰تومان
قطار سه ستاره شش تخته: ۳۲۴.۰۰۰ تومان
شیرازقطار چهار ستاره چهار تخته: ۶۰۲.۰۰۰ تومان
قطار چهار ستاره شش تخته: ۵۲۶.۰۰۰ تومان
اهوازسه ستاره شش تخته: ۵۲۶.۰۰۰ تومان
چهار ستاره چهار تخته: ۶۰۲.۰۰۰ تومان
بندرعباسچهار ستاره چها رتخته: ۵۸۰.۰۰۰ تا ۶۴۲.۰۰۰ تومان
ساری
سه ستاره شش تخته: ۲۸۰.۰۰۰
چهار ستاره چهار تخته: ۳۷۵.۰۰۰ تومان
تبریزقطار سه ستاره چهار تخته: ۳۲۰.۰۰۰ تا ۳۸۸.۰۰۰ تومان
ارومیهقطار چهار ستاره سبز ۸۶۲.۰۰۰ تومان
قطار چهار ستاره ۶۲۴.۰۰۰ تومان
قمپنج ستاره اکونومی: ۹۲۴.۰۰۰ تومان

هزینه خرید بلیط اتوبوس مشهد

هزینه خرید بلیط اتوبوس مشهد

سفر به مشهد با اتوبوس ارزان‌ترین انتخاب است. اگر تعطیلاتتان طولانی است و قصد دارید زیاد در مشهد بمانید یا به هر شکلی که شده هزینه‌ها را کم کنید، یکی از این راه‌ها خرید بلیط اتوبوس است. اگر برنامه سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای دارید، باید اتوبوس را انتخاب کنید. اتوبوس‌های VIP کمی گران‌تر از اتوبوس‌های معمولی است؛ اما صندلی‌های به نسبت راحت‌تری دارد. افرادی که با اتوبوس زیاد سفر می‌کنند این تفاوت را با گوشت و استخوان احساس می‌کنند.

معایب سفر با اتوبوس از مزایای آن بیشتر است. سفر با اتوبوس به مشهد طولانی‌ترین زمان را نسبت به دیگر وسایل دارد؛ برای مثال اگر از تهران با اتوبوس به مشهد بیایید حدود 12 ساعت در راه هستید، رسیدن به ترمینال و رسیدن به اقامتگاه هم زمان می‌برد؛ پس تقریباً 15 ساعت رسیدنتان به مشهد طول می‌کشد. جابه‌جایی چمدان‌ها ممکن است هزینه شما را افزایش دهد. اضافه‌کردن هزینه حمل‌ونقل داخل شهر را فراموش نکنید. در جدول زیر پرترددترین شهرهای ایران را بررسی کرده‌ایم. برای دیدن سایر مسیرها هم می‌توانید از لینک بلیط اتوبوس مشهد استفاده کنید.

نام شهراتوبوس عادیاتوبوس VIP
تهرانندارد۳۲۰.۰۰۰ تومان
اصفهان262.000 تومان400.000 تومان
رشتندارد434.000 تومان
تبریزندارد535.000 تومان
یزد257.000 تومان330.000 تومان
شیرازندارد444.000 تومان
کرمان195.000 تومان320.000 تومان
ساری180.000 تومان234.000 تومان
گرگان166.000 تومان221.000 تومان
قمندارد390.000 تومان
قزوینندارد360.000 تومان
اراکندارد382.000 تومان
همدان334.000 تومان427.000 تومان
چابهار ندارد540.000 تومان
زاهدان185.000 تومان330.000 تومان
زنجانندارد419.000 تومان
ارومیهندارد540.000 تومان

هزینه سفر با ماشین شخصی مشهد

هزینه سفر با ماشین شخصی مشهد

رانندگی طولانی‌مدت بزرگ‌ترین مسئله سفر به مشهد با ماشین شخصی است. البته مزایای این نوع سفر زیاد است. رانندگی سخت است؛ اما می‌توانید هر زمان که خواستید توقف کنید و در این زمینه محدودیتی ندارید. این نوع سفر برای افرادی مناسب است که قصد دارند مدیریت زمان و هزینه به عهده خودشان باشد. این نوع سفر بهترین نوع برای مدیریت هزینه‌هاست؛ شما می‌توانید اقامتگاه، غذا، رفت‌وآمد شهری، بازدید‌های داخل شهر و… را خودتان مدیریت کنید و هزینه‌هایی که از نظرتان اضافه است را کاهش دهید.

بعضی از جاهای دیدنی مشهد خودرو نقیله عمومی ندارد و این دیگر مزیت سفر با خودرو شخصی است. هزینه‌های شما در این سفر شامل اقامتگاه، نوع و تعداد وعده غذا، بنزین و هزینه جاهای گردشگری داخل شهر می‌شود. در این سفر شما نیازی به جمع‌شدن افراد تور ندارید یا زمانتان برای پیداکردن تاکسی هدر نمی‌رود. البته یادتان باشد که در عین اینکه سفرتان کاملاً خودکفاست، مهم این است که این خودکفایی برای شما مزیت است یا عیب.

هزینه سفر با تور به مشهد

هزینه سفر با تور به مشهد

یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفر به مشهد سفر با تور است. هزینه سفر به مشهد با تور بسیار متنوع است و به شهر مبدأ، وسیله نقلیه، اقامتگاه، غذا، روز سفر و فاصله اقامتگاه تا حرم بستگی دارد. برای مثال مهم است که اقامت شما در هتل پنج‌ستاره قصر طلایی باشد یا یکی از هتل آپارتمان‌های دور از حرم.

تورهای مشهد اکثراً 2 شب و 3 روز تا 4 شب و 5 روز برگزار می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این نوع سفر این است که شما دغدغه خرید بلیط، رزرو اقامتگاه، وعده غذایی یا انتخاب وسیله ندارید. یکی از مسائل سفر با تور محدودبودن انتخاب‌هاست. با این حال افراد بسیاری سفر با تور را انتخاب می‌کنند. در حال حاضر تورهای هوایی ۳روزه، از مبدأ تهران به مشهد، از ۴میلیون تومان شروع شده و تا ۴۰ میلیون تومان هم ممکن است برسد.

سایر هزینه های سفر به مشهد

سایر هزینه های سفر به مشهد

هزینه اقامت

هزینه اقامت

اقامتگاه‌های مشهد بسیار متنوع هستند هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت. واقعاً نمی‌توانیم بازه قیمتی خاصی برای اقامتگاه به شما معرفی کنیم. اقامتگاه‌های دور از حرم قیمت خوبی دارند؛ اما هزینه حمل‌ونقل به هزینه‌های شما اضافه می‌شوند. هتل‌های نزدیک به حرم قیمت بیشتری دارند و از نظر کیفیت بسیار متنوع هستند. هزینه اقامت در هتل‌های لوکس و چند ستاره برای اکثر افراد زیاد است و بیشتر برای توریست‌ها و گردشگران خارجی مناسب است. انتخاب اقامتگاه تماماً بستگی به شما و بودجه مد نظرتان دارد؛ پس با دقت خیلی زیاد انتخاب کنید.

اقامت لوکس و لاکچریاز ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومان تا ۳.۶۰۰۰.۰۰۰ برای یک شب
اقامت با قیمت متوسطاز ۳۵۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۵۰۰۰.۰۰۰ تومان برای یک شب
اقامت اقتصادیاز ۲۰۰.۰۰۰ تومان تا ۴۰۰.۰۰۰ برای یک شب

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک

یکی از تفریحات مشهدی‌ها رستوران‌گردی است. شهری مانند مشهد با این حجم از مسافر اینقدر رستوران دارد که رستوران‌گردی به تفریح تبدیل شود؛ اما ممکن است این تفریح برای جیب شما چندان مناسب نباشد. چراکه شما بودجه محدودی را باید به خورد و خوراک اختصاص دهید. به همین علت باید با قلبی ناراحت قید این تفریح جذاب را بزنید. البته می‌توانید چندتا از رستوران‌ها یا هتل‌های مشهور را امتحان کنید. اگر سفرتان با تور باشد که همان اول کار، پول غذا را پرداخت می‌کنید؛ اما اگر با تور همراه نیستید، محاسبه این بخش به عهده خودتان است. هزینه این بخش از سفر بستگی به این دارد که شما خودتان آشپزی می‌کنید یا به رستوران می‌روید؟ رستوران انتخابی شما، اقلامی که برای آشپزی می‌خرید و حتی غذایی که انتخاب می‌کنید قیمت متفاوتی دارد به همین علت نمی‌توانیم مشخص کنیم که چقدر از هزینه سفر به خوراک بستگی دارد. هزینه رستوران در مشهد تقریباً با دیگر کلان‌ شهرها مانند اصفهان، تهران و شیراز یکی است.

یک پرس غذا در رستوران لاکچریاز پرسی ۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۲۰۰۰.۰۰۰ تومان
یک پرس غذا در رستوران معمولیاز پرسی ۶۵.۰۰۰ تومان تا ۲۵۰.۰۰۰ تومان
یک پرس فست‌فود در رستوران ایتالیاییاز ۲۰۰.۰۰۰ تا ۸۰۰.۰۰۰ تومان
یک پرس فست‌فود در رستوران معمولیاز ۸۰.۰۰۰ تومان تا ۲۰۰.۰۰۰ تومان
ساندویچ در بوفه‌های سطح شهراز ۳۵.۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰ تومان

هزینه خرید و سوغاتی

هزینه خرید سوغاتی

این بخش از سفر بیشتر برای اطرافیان مسافر جذاب است تا خود مسافر. از شوخی گذشته خرید سوغات رسم شیرینی است، خصوصاً در سفر خاصی مانند سفر به مشهد. اکثر افراد از مشهد زرشک، هل، زعفران، نبات، تسبیح و جانماز خریداری می‌کنند. به همین علت اکثر مغازه‌ها این اقلام را دارند؛ پس نیاز به جست‌وجوی بسیار نیست. در جدول زیر پرطرفدارترین سوغاتی‌های مشهد را برایتان آورده‌ایم. توجه داشته باشید که قیمت این سوغاتی‌ها با توجه به مرکز خرید و نوع بسته‌بندی، می تواند متفاوت باشد. برای مثال یک مثقال زعفران از برندهای معروف و در بسته‌بندی‌های لاکچری، مسلماً گران‌تر از همان محصول در بسته‌بندی معمولی است. از سویی برای خرید از مرکز خرید آرمیتاژ یا پاساژهای خیابان سجاد، باید بودجه بیشتری نسبت به مرکز خرید فردوسی یا پاساژهای اطراف حرم در نظر بگیرید.

یک کیلو زرشکاز ۱۳۰.۰۰۰ تومان تا ۱۸۰.۰۰۰ تومان
یک مثقال زعفراناز ۲۷۰.۰۰۰ تومان تا ۳۵۰.۰۰۰ تومان
نباتاز کیلویی ۷۰.۰۰۰ تا ۱۵۰.۰۰۰
نخود و کشمش از کیلویی ۱۰۰ تا کیلویی ۱۸۰.۰۰۰ تومان
انواع تسبیحاز ۳۰.۰۰۰ تومان تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان
انواع جانماز و سجادهاز ۳۵.۰۰۰ تومان تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

هزینه تفریح و سرگرمی در مشهد

هزینه تفریح و سرگرمی در مشهد

نمی‌توانیم تفریحاتی که در مشهد وجود دارد را بشماریم. درست مانند تعداد این تفریحات، هزینه آن‌ها هم متفاوت است. شما می‌توانید بسته به بودجه‌ای که برای سفر به مشهد در نظر گرفته‌اید، سفری لوکس داشته باشید یا یک سفر جمع‌وجور. هرکدام از این سفرها خاطراتی می‌آفرینند که تکرارشان ناممکن است. پیست اسکی، پارک‌های آبی، مراکز خرید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادرشاه و باغ‌های مشهد تعدادی از جاهای دیدنی مشهور مشهد هستند که در هزینه سفر به مشهد تفاوت ایجاد می‌کنند.

نکته: می‌توانید از سایت‌هایی مثل تخفیفان یا نت برگ، برای برخی از این پارک‌ها و شهربازی‌ها کد تخفیف بگیرید.
ورودی جاهای دیدنی و موزه‌هااز ۱۰.۰۰۰ تومان تا ۳۰.۰۰۰ تومان
ورودی پارک‌هارایگان
ورودی شهربازی‌هااز ۱۰.۰۰۰ تا ۳۰.۰۰۰ تومان
میانگین بازی‌های شهربازی ملتاز ۳۰.۰۰۰ تومان تا ۷۰.۰۰۰ تومان
ورودی پارک‌های آبیاز ۱۶۰.۰۰۰ تومان
ورودی چالیدرهاز ۲۰۰.۰۰۰ تومان تا ۶۰۰.۰۰۰ تومان
مجموعه پروفسور بازیمااز ۵۰.۰۰۰ تومان
سرزمین عجایبورودی ۱۵.۰۰۰ تومان و هزینه ۱۰ تا ۱۵ بازی،حداقل حدود ۵۰۰.۰۰۰ تومان
کارالندورودی ۳۰.۰۰۰ تومان و هر بازی حدود ۵۰.۰۰۰ تومان

امیدواریم با خواندن این مقاله حدودی از هزینه سفر به مشهد دستتان آمده باشد. بعضی از شما چند قدم جلوتر هستند و بلیط سفرشان را هم گرفته‌اید. فراموش نکنید که به این متن امتیاز دهید. اگر سؤال یا ابهامی درباره سفر به مشهد داشتید در قسمت پایین آن را با ما به اشتراک بگذارید. اصلاً نگران هزینه‌ها نباشید مشهد برای همه سلایق و بودجه‌ها امکانات دارد. ممنون که همراه با ما به بلیط قطار چک کردید، چرتکه به دست گرفتید و از این رستوران به آن هتل آمدید. ره بال آسمان از همراهی شما بسیار خرسند است. سفر خوش.

بستگی به تور انتخابی شما دارد. همراهی با تور به معنای ارزانی آن نیست. برتری تور به این است که شما از بابت اقامتگاه، غذا و رفت‌وآمد نگرانی ندارید. اگر تورهای اقتصادی را انتخاب کنید، هزینه سفرتان بسیار کمتر خواهد شد.

اگر زمانتان کم و مسافتتان زیاد است، هواپیما بهترین وسیله خواهد بود. در غیراین‌صورت، قطار پنج‌ستاره یا اتوبوس وی‌آی‌پی هم وسیله‌های خوبی‌برای سفر به مشهد هستند.

اقامتگاه، غذا و نوشیدنی، تفریحات، حمل‌ونقل داخل شهر، سوغات و احیاناً هزینه‌های درمان.

معمولاً در ایام امتحانات مدارس یا روزهای خیلی سرد سال، تعداد زائران کمتر شده و بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها با قیمت کمتری از شما پذیرایی می‌کنند.
در روزهای تعطیل رسمی مثل عید نوروز و تعطیلی مدارس، هزینه‌ها چند برابر می‌شود.

2 نظرات
  1. عباس کاشفی می گوید

    مرسی که همه چیز رو با جزئیات کامل نوشتین…

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس از شما بابت توجهتون و انرژی مثبتی که به ما دادید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.