22 اپلیکیشن سفر که مسافرت را برایتان دل‌چسب می‌کند

0

اپلیکیشن سفر، دستیار و همراه کسانی است که سروکارشان با انواع مسافرت‌های درون‌شهری و برون‌شهری است. این روزها ما تمامی فعالیت‌ها و کارهای ضروری‌مان را با تلفن‌های هوشمند انجام می‌دهیم. خوب است فهرستی از بهترین اپلیکیشن های سفر را هم در موبایل خود داشته باشیم تا برنامه سفر را دقیق و حساب‌شده بچینیم. این اپلیکیشن‌ها با امکانات سریع و دقیقی که دارند، نیاز ما به ذخیره‌سازی یا به‌خاطرداشتن اطلاعات سفر را به حداقل ممکن رسانده‌اند. از طرف دیگر، کارهایی مثل رزرو بلیط و هتل و برنامه‌ریزی برای سفر که ممکن بود روزها طول بکشد، حالا در چند ثانیه و فقط با دردست‌گرفتن یک گوشی ساده ممکن است. سرتان را درد نمی‌آورم. برویم تا شما را با کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های سفر آشنا کنم که مسافرت را برایتان دل‌نشین و جذاب می‌کند.

فهرست مطالب

اپلیکیشن های رزرو بلیط

اپلیکیشن ره بال آسمان | صفر تا صد گرفتن بلیط در یک اپلیکیشن سفر

با اپلیکیشن سفر ره بال آسمان، همه تدارکات سفر را یکجا دارید. خرید بلیط هواپیما با مقصدهای داخلی و خارجی، خرید بلیط قطار و اتوبوس در کمتر از چند ثانیه در اپلیکیشن گردشگری ره بال آسمان ممکن است. از خدمات منحصربه‌فرد ره بال آسمان، ارائه تقویم قیمتی است تا با مقایسه قیمت روزها و حتی ساعات مختلف، بهترین بلیط را خریداری کنید. اگر هم قصد دارید سفر خود را با یک پرواز چاتری ویژه و ارزان دنبال کنید، بازهم این اپلیکیشن نیاز شما را برطرف می‌کند. برای رزرو هتل یا اقامتگاه خوش‌قیمت هم می‌توانید این اپلیکیشن سفر را انتخاب کنید. تاریخچه تمام خریدهای شما از رزرو هتل گرفته تا خرید بلیط در این اپلیکیشن ثبت می‌شود؛ بنابراین دیگر نگرانی درباره نگهداری اسناد و  اطلاعات سفر خود ندارید.

اپلیکیشن های رزرو هتل و اقامتگاه

اپلیکیشن جاباما | جای سفر رو به جاباما بسپار!

اپلیکیشن جاباما

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که بخواهید برای اقامت خود در شهرهای پرمسافر، به‌دنبال خانه‌های محلی اجاره‌ای باشید؛ اما چشمانتان در انتظار دیدن یک مقوای رنگ‌ورورفته با نوشته «اجاره سوئیت»، به جاده خشک شده باشد. حتم بدانید تنها نیستید و اهالی آن شهرها هم کمتر از شما چشم‌انتظار نمی‌مانند تا مسافری را میزبانی کنند.

اپلیکیشن جاباما

اپلیکیشن سفر جاباما دقیقاً برای پاسخگویی به این نیاز طراحی شده؛ رزرو آنلاین هتل، سوئیت یا اقامتگاه‌های اجاره‌ای. از طرف دیگر، اهالی هر شهر می‌توانند سوئیت‌ها، ویلاها یا آپارتمان‌های خود را در این اپلیکیشن ثبت کنند و برکت پول مسافران را به جیب بزنند. خدا را چه دیدید؟ شاید در همین ماجراها میهمان یک ننه‌جان شمالی شدید که خانه‌اش را در جاباما ثبت کرده تا از تنهایی در بیاید!

اپلیکیشن جاباما

تمامی خدمات جاباما برای ثبت و رزرو اقامتگاه رایگان است. در منوی این اپلیکیشن‌ سفر می‌توانید انواع اقامتگاه بومگردی، مهمانسرا، مجتمع اقامتی، ویلا، سوئیت، هتل‌، هتل آپارتمان، کلبه، متل، کاروانسرا، هاستل، خانه و آپارتمان ببینید و قیمت‌ها و امکانات را مقایسه کنید. جاباما فکر پرداخت هزینه و چالش‌های آن را هم کرده است. پرداخت اجاره‌بها به صورت آنلاین و از درگاه‌های معتبر انجام می‌شود. در این اپلیکیشن، اقامتگاه‌ها را می‌توانید در دسته‌بندی‌های مختلف هتل، سوئیت، ویلا و آپارتمان مشاهده کنید. نظرات کاربران را درباره هریک از اقامتگاه‌ها ببینید و قیمت و نزدیکی آن‌ها را نسبت به موقعیت خود بسنجید. جاباما تخفیف‌های خوبی هم برای  کاربران خود در نظر می‌گیرد و آنان را از آن باخبر می‌کند.

اپلیکشن های مسیریابی

نشان | ایران تو مشتته!

تصویری از اپلیکیشن نشان

حتی اگر تا حالا پایتان را از شهر خودتان بیرون نگذاشته‌اید یا مثل من آدرس خیابا‌ن‌ها و جاهای مهم را یادتان نمی‌ماند، اپلیکیشن نشان یک دوست همراه و یک رفیق راهنمای همیشگی است. اپلیکیشن سفر نشان را نه فقط برای سفرهای درون‌شهری که برای سفر به اقصی‌نقاط دنیا هم می‌توان استفاده کرد. اپلیکیشن نشان کلک‌های بین جاده‌ای مثل نزدیک‌شدن به سرعت‌گیر، ایست پلیس و دوربین کنترل سرعت را هم بلد است. این اپلیکیشن سفر دوست‌داشتنی در مسیریابی‌های خود طرح ترافیک، طرح آلودگی هوا و مسیرهای ترکیبی اتوبوس و مترو را هم در نظر می‌گیرد.

ویژگی‌ها و مزیت‌های اصلی:

  • نمایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا؛
  • نقشه آفلاین و کامل ایران به همراه نمایش ترافیک؛
  • امکان انتخاب بهترین و ارزان‌ترین روش رسیدن به مقصد؛
  • اشتراک‌گذاری و مشاهده موقعیت آنلاین دوستان و هم‌سفران بر روی نقشه با عنوان «کی، کجاست»؛
  • نقشه جهان با امکان مسیریابی به تمامی کشورهای و جاهای دیدنی آن‌ها؛
  • سخن‌گوی فارسی با قابلیت جست‌وجوی نام خیابان‌ها بدون نیاز به مشاهده کامل نقشه؛
  • پیداکردن مکان‌های عمومی و جاذبه‌های گردشگری اطراف مانند رستوران، پمپ بنزین، خودپرداز، هتل و …؛
  • مسیریابی با درنظرگرفتن طرح‌های ترافیک و زوج و فرد؛

گوگل مپس | جهان توی جیبته!

تصویری از گوگل مپس

اپلیکیشن‌های گوگل با خدمات بی‌نظیر و قابلیت‌های کاربردی خود جای هیچ بهانه و اشتباهی نمی‌گذارند. از جمله اپلیکیشن های ضروری برای سفر، برنامه سفر و مسیریابی گوگل مپس است. این اپلیکیشن موقعیت مکانی شما را به‌صورت خودکار شناسایی می‌کند. فقط کافی است مقصد خود را در آن انتخاب کنید تا با معرفی چندین مسیر از مبدأ به مقصد، شما را غافل‌گیر کند. از دیگر مزیت‌های کاربردی این اپلیکیشن، نمایش میزان ترافیک هر مسیر و اطلاع‌رسانی درباره محدودیت ظرفیت خیابان‌ها به‌خاطر اجرای عملیات عمرانی یا وقوع تصادف در آن است. به این ترتیب مسافران می‌توانند بهترین مسیر مناسب را بررسی و انتخاب کنند.

تصویری از گوگل مپس

اپلیکیشن سفر و مسیریابی گوگل مپس فقط ویژه رانندگان نیست. مسافرانی که از اتوبوس‌رانی شهری یا مترو استفاده می‌کنند نیز می‌توانند مسیر دقیق اتوبوس و مترو و زمان تقریبی سفر درون‌شهری خود را در این اپلیکیشن مشاهده کنند. کاربران اپلیکیشن گوگل مپس نظرات خود را برای هر مکان تفریحی یا گردشگری که در آن وقت گذرانده‌اند، ثبت کرده‌اند؛ بنابراین با بررسی این نظرات می‌توانید برای مقصدهای بعدی سفر خود برنامه‌ریزی کرده و از تصمیم خود مطمئن شوید.

تصویری از گوگل مپس

گردشگرانی که به دنبال رستوران یا اقامتگاه مناسب هستند نیز هتل یا رستوران دل‌خواه خود را با بررسی امتیاز و نظرات کاربران درباره هریک از مکان‌ها در این برنامه به‌راحتی پیدا می‌کنند. اپلیکیشن سفر و مسیریابی گوگل مپس را به‌صورت آفلاین نیز می‌توان به کار برد.

Waze | رفیق بی‌کلک سفرها

Waze

waze به‌خاطر امکانات منحصربه‌فردی که دارد، محبوب‌ترین اپلیکیشن مسیریابی در بین کاربران ایرانی به حساب می‌آید. خدماتی مثل اطلاع‌رسانی دقیق مسیرهای پرترافیک، محل قرارگرفتن دوربین‌های کنترل سرعت و چراغ قرمزها، این اپلیکیشن سفر و مسیریابی را کاربردی‌تر کرده است. مسافران برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است مقصد و مبدأ حرکت خود را  مشخص کنند تا نزدیک‌ترین و آسان‌ترین مسیر به آنان پیشنهاد شود.

اپلیکیشن سفر و مسیریابی ویز اشتباهات مسیریابی مسافران را هم اصلاح می‌کند. به این شکل که اگر مسیری را اشتباه رفته باشید، ویز موقعیت جدید شما را شناسایی می‌کند و مجدداً سریع‌ترین مسیر ممکن را پیشنهاد می‌دهد. از کاربری آسان ویز هم نباید به‌سادگی گذشت. امکان جست‌وجوی صوتی مبدأ و مقصد، استفاده از راهنمای مسیریابی صوتی و پشتیبانی کامل از زبان فارسی از ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن سفر است.

اپلیکیشن یادگیری زبان و ترجمه

اپلیکیشن Google Translate | گوگل بلد راهته!

اپلیکیشن Google Translate

ممکن است بخواهید در سفر، پوستر یا نوشته‌ای خاص را بخوانید و دسترسی به مترجم نداشته باشید؛ در این صورت کافی است از نوشته یا آگهی دلخواه خود عکس بگیرید و در اپلیکیشن Google Translate بارگذاری کنید. خواهید دید که این اپلیکیشن نه‌تنها متن روی نوشته را به شما ارائه می‌دهد بلکه آن را به هریک از زبان‌های دل‌خواه شما ترجمه می‌کند. شاید هم بخواهید آن متن را بشنوید؛ برای این کار باید آيکون پخش صوت را در اپلیکیشن سفر Google Translate لمس کنید.

اپلیکیشن کاربردی سفر Google Translate را می‌توانید به‌صورت آفلاین هم استفاده کنید. دیکشنری مربوط به زبان فارسی را به دیتای این نرم‌افزار در موبایل خود اضافه کنید تا از این پس، نسخه مترجم را در هر زمان و مکانی و حتی بدون نیاز به اینترنت همراه خود داشته باشید.

اپلیکیشن iTranslate | داشتن مترجم رایگان، دیگه رؤیا نیست!

اپلیکیشن iTranslate

استخدام مترجم را اغلب برای مدیران و رؤسا دیده‌ایم؛ اما اپلیکیشن iTranslate این امکان را فراهم می‌کند تا هر مسافری یک مترجم همراه داشته باشد. اپلیکیشن سفر iTranslate، یک مترجم صوتی مسلط به 90 زبان زنده دنیا است؛ به این ترتیب گروهی از برترین مترجمان دنیا را فقط با چند لمس کوتاه، حاضر و آماده دارید. واژه‌نامه‌های iTranslate به‌صورت آفلاین هم دردسترس هستند؛ بنابراین دیگر نیازی به استفاده از اینترنت رومینگ هم ندارید و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود.

اپلیکیشن سفر iTranslate را می‌توانید با دو روش ترجمه متن به صوت و ترجمه صوت به صوت استفاده کنید. بانک اطلاعاتی این اپلیکیشن انواع لهجه‌های مربوط به هر زبان را پشتیبانی می‌کند. دیگر امکانات این اپلیکیشن را در زیر مشاهده کنید:

  • دو صدای منحصربه‌فرد مرد و زن برای ترجمه‌های صوتی؛
  • دریافت صوت ترجمه با انواع لهجه‌های مختلف هر زبان؛
  • واژه‌نامه وسیع همراه با واژه‌های مترادف و هم‌معنی؛
  • افزودن لغات محبوب خود به جعبه لایتنر اپلیکیشن؛
  • دسترسی به تاریخچه تمامی لغات معنی‌شده؛
  • اشتراک‌گذاری متون و لغات ترجمه‌شده با دوستان خود.

اپلیکیشن Duolingo | زبان یاد بگیر و سفر کن!

اپلیکیشن Duolingo

می‌گویند نیاز، مادر اختراعات بشر است؛ اما نیاز، مادر به‌خودجنبیدن‌های بشر هم هست. یک مثالش هم اینکه تا سفر به ممالک خارجه نروید و برای دو کلام آدرس‌پرسیدن به تته‌پته نیفتید، نعمت یادگیری زبان دوم را درک نمی‌کنید. اپلیکیشن Duolingo را به‌عنوان اپلیکیشن سفر معرفی کردیم؛ چون پشتیبانی این اپلیکیشن از 30 زبان زنده دنیا، فرصت مناسبی است برای یادگیری زبان دوم در سفر.

اپلیکیشن Duolingo با تمرین‌های مستمر و بازی‌شکلی که دارد، مهارت‌های گفتاری، شنیداری، درک مطلب و نگارش شما را تقویت می‌کند.  Duolingo آزمون تعیین سطح هم دارد؛ بنابراین می‌توانید برای طول سفر خود، اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدت تعریف کنید. آخر سفر خواهید دید که با تمرین‌های مختصر و مفیدی که در این اپلیکیشن داشته‌اید، تا چه اندازه در مهارت‌های زبانی رشد داشته‌اید. از خصوصیات ویژه این اپلیکیشن رایگان‌بودن و داستانی‌بودن سبک تمرینات آن است.

اپلیکیشن های کاربردی سفر

اپلیکیشن FourSquare | راهنمای سفر شکم‌گردها

اپلیکیشن راهنمای شهرگردی  FourSquare

هیچ‌چیز سخت‌تر از گشنه‌ماندن در دیار غربت نیست؛ خصوصاً که نشانی یا شناختی از رستوران‌ها و کافه‌های اطراف نداشته باشید. اپلیکیشن سفر FourSquare، اپلیکیشنی مخصوص شکم‌گردها است یا آن‌هایی که به هر رستوران و فست‌فودی نمی‌توانند اعتماد کنند. این اپلیکیشن کاربردی سفر به شما کمک می‌کند تا از میان لیست بلندبالای رستوران‌های هر شهر، بهترین آن را با توجه به امتیاز و رضایت کاربران انتخاب کنید.

اپلیکیشن راهنمای شهرگردی  FourSquare

همچنین می‌توانید از میان فهرست رستوران‌ها براساس وعده غذایی که سرو می‌کنند و امتیازی که کاربران برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند، مکانی برای صرف غذا انتخاب کنید. در کنار هر رستوران، کافه یا فست‌فود، تصاویری از منوی غذاها و چیدمان محیط بارگذاری شده است تا بتوانید به‌راحتی مکانی مناسب برای قرارهای دوستانه یا کاری پیدا کنید. با اینکه FourSquare یک اپلیکیشن کاربردی سفر است؛ اما شما می‌توانید از آن برای شکم‌گردی در شهر خود استفاده کنید. شاید با این اپلیکیشن به رستوران‌های خوشمزه‌ای سر زدید که از حضور آن‌ها در نزدیکی خود اطلاعی نداشتید.

اپلیکیشن امداد خودرو | بی‌باک سفر کن!

اپلیکیشن امداد خودرو

خرابی ناگهانی اتومبیل آن هم در وسط جاده یا در مسیر سفر از آن نگرانی‌هایی است که چالش همیشگی پدرها در سفرهای خانوادگی است. معطلی در جاده و دردسترس‌نبودن تعمیرگاه نزدیک می‌تواند از مشکلاتی باشد که شیرینی سفر را کم کند. اپلیکیشن امداد خودرو به داد مسافرانی می‌رسد که در جاده گرفتار شده‌اند و تا چندفرسخی‌شان هم خبری از تعمیرکار نیست. مسافران درراه‌مانده می‌توانند با ثبت درخواست در اپلیکیشن امدادخودرو، نزدیک‌ترین تعمیرکار خوب را پیدا کنند. زمان رسیدن امداد خودرویی و موقعیت مکانی آن نیز در اپلیکیشن سفر امداد خودرو برای مسافران نمایش داده می‌شود.

دیگر امکانات این اپلیکیشن سفر کاربردی عبارت‌اند از:

  • دسترسی آسان به خدمات امدادی متنوع؛
  • پیگیری آنلاین درخواست امداد خودرو؛
  • اعلام آخرین تخفیف‌ها و جشنواره‌های امدادی؛
  • مشاهده لیست قیمت‌های انواع تعمیرات، مشاهده صورت‌حساب و امکان پرداخت آنلاین؛
  • قابلیت امتیازدهی به امدادرسانان اعزامی؛
  • ارتباط پیگیر و برخط با مراكز عمليات امدادی؛
  • مکان‌یابی دقیق و راحت؛
  • امکان مشاهده تیم‌های امدادی اطراف شما؛
  • دریافت نوبت و رزرو خدمات تعميرگاهی به‌صورت آنلاین.

اپلیکیشن هواشناس | آمار هوا رو داشته باش!

و بالاخره رسیدیم به اپلیکیشن سفری که آب‌وهوای جای‌جای کشور چهارفصل‌مان را کف دستمان می‌گذارد. اپلیکیشن سفر هواشناس، اطلاعات آب‌وهوایی خود را از طریق کسب خبر از 18 منبع هواشناسی معتبر داخلی و خارجی به دست می‌آورد. سپس این اطلاعات را با یکدیگر ترکیب کرده و با محاسبه میانگین آن‌ها، دقت پیش‌بینی را افزایش می‌دهد.

اپلیکیشن هواشناسی

اپلیکیشن سفر هواشناس به زبان فارسی است و اطلاعات دقیق وضعیت آب‌وهوایی و آلودگی هوای هر شهر ایران را در خود دارد. مزیت دیگر این اپلیکیشن در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های هواشناسی در این است که تقویم و تاریخ شمسی در این اپلیکیشن استفاده شده است. زمان و تاریخ شمسی حس خوب استفاده از یک نرم‌افزار ایرانی را منتقل می‌کند.

سایر امکانات اپلیکیشن سفر هواشناس:

  • نمایش وضعیت آب‌وهوایی تمام جاده‌های کشور و جهان؛
  • نمایش آلودگی هوای تمام استان‌ها و شهرهای کشور؛
  • نمایش چندین نوع نقشه زنده ماهواره‌ای از آسمان کشور؛
  • پشتیبانی از تمام نقاط جهان با ساعت محلی هر مکان؛
  • دریافت و نمایش اطلاعات آب‌و‌هوا بدون نیاز به اینترنت؛
  • نمایش وضعیت آب‌و‌هوا به‌صورت ساعتی و لحظه‌ای؛
  • نمایش گزارش هواشناسی در 10سال گذشته و تا 60 سال آینده؛
  • ارسال پیامک هشدار چند ساعت قبل از بارش باران و برف (بدون نیاز به اینترنت یا بازبودن برنامه)؛
  • امکان تنظیم ارسال پیامک وضعیت آب‌و‌هوایی روز بعد برای هر شب رأس ساعت 9؛
  • نمایش هفتگی اطلاعات آب‌وهوا با امکاناتی مانند نمایش درصد احتمال بارش باران و…؛
  • نمایش رطوبت هوا، سرعت باد و احتمال بارش باران برای هر روز یا هفته انتخابی؛
  • امکان اشتراک اطلاعات وضعیت آب‌وهوایی با دیگران از طریق نر‌م‌افزارهای پیام‌رسان و همچنین ایمیل، پیامک و…؛
  • استفاده از جی‌پی‌اس برای مکان‌یابی.

اپلیکیشن Google Trips | راهنمای گردشگری گوگل!

اپلیکیشن Google Trips

ویژگی شاخص اپلیکیشن سفر Google Trips، امکان ذخیره و دسترسی آفلاین به اطلاعات ذخیره‌شده سفرهایتان است. این اپلیکیشن کاربردی سفر، براساس موقعیت مکانی که در آن هستید، پیشنهادهایی برای اقامت یا بازدید از جاهای دیدنی ارائه می‌دهد که در نزدیکی شما هستند. ناگفته پیداست که این اپلیکیشن از سوی شرکت گوگل معرفی شده است؛ بنابراین می‌توانید از امنیت و امکانات آن مطمئن باشید.

اپلیکیشن Google Trips

با استفاده از اپلیکیشن سفر Google Trips می‌توانید قبل از سفر، از آب‌وهوا و جاهای دیدنی اطراف اقامتگاه خود مطلع شوید. این اپلیکیشن با جست‌وجوی پیشرفته‌ای که دارد مناسب‌ترین پیشنهادهای مطابق با سلیقه و نیاز شما را معرفی می‌کند. نظرات و گالری تصاویر کاربران راجع‌به جاهای دیدنی در این اپلیکیشن فراهم شده‌اند تا با دقت و بررسی بیشتری برای حرکت به مقصد محبوب خود آماده شوید. این اپلیکیشن در هربار به‌روزرسانی نقشه، پایگاه اطلاعات خود را درباره مکان‌ها، اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری ارتقا می‌دهد.

اپلیکیشن PackPoint | بار سفرت رو راحت ببند!

اپلیکیشن PackPoint

آماده‌شدن برای سفر و اضطراب ناشی از جاگذاشتن لوازم یا انجام بعضی کارها، همیشه از دغدغه‌های خانواده‌ها برای سفر بوده است. راه‌حلی که اغلب برای رهایی از این مسئله پیشنهاد می‌شود، استفاده از دفترچه و خودکار و تهیه چک لیست مسافرت است. حالا با ورود موبایل‌های هوشمند در زندگی‌ها، دفترچه و چک‌لیست جای خودشان را به اپلیکیشن PackPoint داده‌اند.

اپلیکیشن PackPoint

اپلیکیشن سفر PackPoint کمک می‌کند تا متناسب با هر سفری، لیستی از وظایفی که باید انجام دهید یا وسایلی را که باید آماده کنید، داشته باشید. حتی می‌توانید با گزینه اشتراک‌گذاری این اپلیکیشن، چک‌لیست خود را با دوستان و آشنایان در میان بگذارید تا آن‌ها نیز در این کار با شما همراهی کنند.

اپلیکیشن PackPoint

ويژگی‌های منحصربه‌فرد اپلیکیشن سفر PackPoint عبارت‌اند از:

  • ایجاد فهرستی از مجموعه وساdل لازم برای سفر؛
  • وجود دسته‌بندی‌های مختلف برای اضافه‌کردن وسایل خود به آن‌ها؛
  • اتصال برنامه به TripIt و ایجاد لیست وسایل لازم به‌صورت کاملاً خودکار؛
  • انتقال‌دادن لیست وسایل تعیین‌شده به Evernote؛
  • ویجت‌های گرافیکی برای دسترسی به اطلاعات بدون اجرای برنامه؛
  • دسترسی به اطلاعات آب‌و‌هوایی مقصد.

اپلیکیشن پول و ارز رایج

اپلیکیشن XE Currency | صرافی همراه سفر

اپلیکیشن XE Currency

اپلیکیشن سفر XE Currency یک ماشین‌حساب ارزی است. به‌وسیله این اپلیکیشن تبدیل ارزهای مختلف کشورها به یکدیگر را انجام دهید و در کمتر از چند ثانیه از آخرین نرخ ارزهای گوناگون مطلع شوید. کار با این اپلیکیشن بسیار آسان است. کافی است ارز کشور مبدأ و ارز کشور مقصد را وارد کرده و دکمه تبدیل را لمس کنید. اپلیکیشن سفر XE Currency هم‌زمان به‌صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است. پس از اینکه آخرین نرخ ارزهای مختلف را با اتصال اینترنت به‌روزرسانی کردید، می‌توانید محاسبات بعدی را به‌صورت آفلاین انجام دهید. اگر هم بخواهید تاریخچه‌ و آماری از تغییرات نرخ ارز در طول دوره‌های گذشته مشاهده کنید، می‌توانید نمودار رشد هریک از ارزها را با انتخاب دوره هفتگی، ماهانه یا سالیانه ملاحظه کنید. خبر خوش اینکه این اپلیکیشن از ارز ایران هم پشتیبانی می‌کند.‏‏

اپلیکیشن ایمنی سفر

اپلیکیشن SAS Survival Guide | ایمن سفر کن!

اپلیکیشن SAS Survival Guide

مستند راز بقا همیشه محبوب‌ترین مستند تماشایی من بوده است. سردرآوردن از کار آدم‌های کنجکاو کله‌شقی مثل خودم که دست خالی به دل طبیعت می‌زنند و جان سالم به در می‌برند، بسیار هیجان‌انگیز است. البته بعدها فهمیدم چندان هم دسشتان خالی نبوده و برعکس کلی لوازم و ابزار حرفه‌ای داشته‌اند تا در وقت مناسب رو کنند. یکی از این ابزارها اپلیکیشن سفر SAS Survival Guide است. این اپلیکیشن از روی کتابی با همین عنوان که در میلیون‌ها نسخه به فروش رفته است، طراحی شده و البته رایگان است. اپلیکیشن سفر SAS Survival Guide پر از نسخه‌های مراقبتی و حفاظتی در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

کتاب منبع این اپلیکیشن نوشته مربی سابق SAS، جان لوفتی وایزمن است؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید برای بقای در طبیعت به آموزش‌های سرسخت‌ترین نیروهای جنگی بریتانیا اعتماد کنید.

این برنامه شامل بخش‌های:

  • اطلاعات اولیه بقا از جمله: آتش‌سوزی ساختمان، یافتن آب، پیمایش توسط ستاره‌ها، کیت بقا، سیگنال‌ها و کدها؛
  • امکان جستجو بین آموزش‌ها؛
  • بیش از 100 مسابقه سوال برای آزمایش اینکه آیا آنچه برای زنده ماندن لازم است دارید یا خیر؛
  • چک لیست بقا برای کمک به شما برای آماده‌شدن برای سفر.

و در نسخه پیشرفته شامل امکانات زیر است:

  • متن کامل کتاب SAS Survival Guide در 9 فصل؛
  • 16 فیلم ارائه نکات ارزشمند بقا از خود لوفتی؛
  • گالری عکس گیاهان خوراکی، دارویی و سمی؛
  • دستگاه سیگنالینگ کد مورس؛
  • قطب‌نما خورشیدی؛
  • ابزار جست‌وجو برای اسکن کل کتاب بر اساس موضوع؛
  • بخش جامع کمک های اولیه.

اپلیکیشن اقامت ارزان در سفرهای خارجی

اپلیکیشن Airbnb | توی غربت غریب نمون!

‏اپلیکیشن سفر Airbnb را می‌توان نسخه بین‌المللی اپلیکیشن سفر جاباما نامید. این اپلیکیشن خوراک کسانی است که می‌خواهند انتخاب‌های مکان اقامتی خود را گسترش دهند. در اپلیکیشن Airbnb بیش از نیم‌میلیون اقامتگاه مختلف از سرتاسر شهرهای جهان ثبت شده است؛ بنابراین دست شما در انتخاب اقامتگاه مقرون‌به‌صرفه و مناسب بازِ باز است. این اپلیکیشن سفر به شما این فرصت را می‌دهد تا موقعیت مکانی جاهای دیدنی و اقامتگاه‌های محبوب خود را ذخیره کنید. محل اقامت خود را از هر نوع دلخواه هتل، اقامتگاه بومگردی، کلبه جنگلی یا حتی پنت هاوس رزرو کنید و به‌صورتی امن هزینه آن را بپردازید. اپلیکیشن Airbnb خدمات رزرو و اجاره اقامتگاه را به صورت دوطرفه برای مسافران و مالکان دارد. مالکان می‌توانند در تلفن همراهشان خانه‌های خود را اجاره دهند و قبل از قرارداد با مستاجران خود آشنا شوند.

اپلیکیشن Couchsurfing | رفیق راهت رو پیدا کن!

می‌گویند مهندسان یا راهی خواهند ساخت یا راهی خواهند یافت؛ اما مثل اینکه این حکمت درباره گردشگران هم صادق است. گردشگران در سرتاسر جهان وقتی فهمیدند عشقشان به سفر، کفاف هزینه‌های آن را نمی‌دهد، تصمیم گرفتند خودشان فکر چاره کنند. اپلیکیشن  coachsurfing حاصل ابتکار گردشگرانی است که خواستند دوستان مجازی خود که آن‌ها هم عاشق مهمانی و سفر هستند را بیابند و بیشتر با آن‌ها معاشرت کنند. به این ترتیب دیگر خبری از هزینه‌های هنگفت اقامت و یا نداشتن راهنما در کشور غریب نیست.

application

Coachsurfing جامعه‌ای بالغ بر 12 میلیون کاربر سفردوست است که علاقه دارند گردشگرانی از کشورهای دیگر را به مهمانی بپذیرند. همچنین کاربران می‌توانند در این اپلیکیشن سفر برای خود پروفایل اختصاصی بسازند و از تجربه‌های سفر خود بگویند یا عکس آن‌ها را آپلود کنند. اپلیکیشن سفر  coachsurfing آماده است تا دوست‌های ندیده و و نشناخته شما را از سراسر دنیا برایتان پیدا کند و ترتیب ملاقاتی بدهد. گردشگران می‌توانند در این اپلیکیشن یک رویداد سفر گروهی ایجاد و دوستان خود را دعوت کنند.

اپلیکیشن Couchsurfing

فهرست کاربردهای این اپلیکیشن سفر به شرح زیر است:

  • ‏بهترین میزبان را در مقصدتان پیدا کنید؛
  • ‏دوستان جدید پیدا کنید؛
  • ‏گردشگران را بدون رفتن به سفر ببینید؛
  • به خدمات اقامت رایگان در یک خانه محلی دسترسی داشته باشید (به‌عنوان یک مسافر)؛
  • به یک مسافر اسکان دهید (به‌عنوان یک میزبان)؛
  • افراد مختلفی را از سرتاسر جهان ملاقات کنید (به‌عنوان عضوی از یک جامعه گردشگری).

اپلیکیشن HostelWorld | جای خوش‌قیمت رزرو کن!

اپلیکیشن HostelWorld

هتل‌ها یک برادر صاف و ساده دارند به نام «هاستل». هاستل تصمیم گرفته عطای امکانات پرجلال و جبروت برادران پنج‌ستاره‌اش را به لقای‌شان ببخشد. درعوض قصد دارد به مسافرانی که دوست دارند خدمات ارزان‌تری تجربه کنند، اقامت بدهد. شاید برایتان سؤال باشد که هاستل چیست؟ هاستل‌ها فضای اشتراکی هستند که در هر اتاق 2 تا 8 تخت دارند و امکانات بهداشتی آن‌ها شامل دستشویی و حمام، بیرون اتاق قرار دارد. دست برتر دیگر هاستل‌ در رقابت با هتل این است که امکانات طبخ غذا مثل اجاق گاز، فر خوراک‌پزی و قابلمه و قاشق و… در آن وجود دارد. با این توضیح هزینه‌های صرف غذا در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها هم در جیبتان می‌رود و سفر ارزانی خواهید داشت.

اپلیکیشن HostelWorld

حالا این هاستل‌ها را کجا می‌توان پیدا کرد؟ در اپلیکیشن سفر HostelWorld! با این اپلیکیشن می‌توانید هاستل‌های خوش‌قیمت اطرافتان را با نظرات کاربران درباره آن یکجا ببینید. اگر هم از جا و امکانات و تمیزی آن اقامتگاه‌ها خوشتان آمد، همان لحظه آن را رزرو کنید و هزینه‌ ناچیزش را بپردازید.

TripAdvisor |  شبکه اجتماعی گردشگران

TripAdvisor

اپلیکیشن سفر TripAdvisor کمک می‌کند تا در کشور غریب، غریب نمانید. TripAdvisor یک شبکه اجتماعی سفر هم هست؛ به این صورت که می‌توانید سؤالات خود درباره کشوری که به آن سفر کردید را از کاربران مختلف بپرسید و تجربه‌ها و توصیه‌های آنان در سفر به این کشور را بشنوید. این اپلیکیشن سفر خیالتان را از بابت رزرو هتل، هواپیما و قطار برای سفر آسوده می‌کند تا فقط به سیر و سیاحت مشغول شوید.

TripAdvisor

در این اپلیکیشن، جست‌وجوی رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید هر کشور فقط با چند لمس کوچک ممکن است. با نصب اپلیکیشن Tripadvisor امتیازات و نظرات کاربران درباره مکان‌های دل‌خواه خود را مشاهده کرده و با دقت و تحقیق بیشتری برای دریافت خدمات مناسب‌تر هزینه می‌کنید.

TripAdvisor

گزینه محبوب من در این اپلیکیشن، cool things to do است. همان موقعی که حوصله‌تان سر رفته و به‌دنبال یک تفریح توپ و تماشایی هستید، این منو فهرستی از بهترین تفریحاتی را پیشنهاد می‌کند که در دور و اطراف شما قرار دارد. دیدید؟ با این اپلیکیشن سفر، همه جای دنیا، سرای شماست.


چند خطر بزرگ که در سفر جاده ای شما را تهدید می‌کند

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر

اپلیکیشن CDC TravWell | سالم سفر کن!

قوانین سفر و اقامت در هر کشوری متفاوت از دیگری است؛ طوری که باید قلم و دفتر دست بگیرید و از لیست واکسن‌های ضروری گرفته تا نوع پوشش و آداب رفت‌وآمد در هریک از آن‌ها را یادداشت کنید تا به دردسر نیفتید. اپلیکیشن سفر  CDC Travel تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین سفر به کشورهای مختلف را به تفکیک و شمرده در خود دارد. با این اپلیکیشن دیگر به حمل دفترچه و بروشورهای پردنگ‌وفنگ و حتی اتصال اینترنت نیازی ندارید. شما می‌توانید شماره‌تماس‌های ضروری اورژانس، پلیس و … هر کشور را در این اپلیکیشن بیابید و حتی گزارش پزشکی و داروهای مصرفی خود را در آن ذخیره کنید. با این توضیحات، اپلیکیشن سفر  CDC Travel یک اپلیکیشن سلامت سفر هم هست، که در این ایام کرونایی حسابی به دردتان می‌خورد.

اپلیکیشن App in the Air | بانک اطلاعاتی سفرهای شما!

App in the Air

بعضی افراد آن‌قدر با حمل‌ونقل هوایپمایی انس گرفته‌اند که ما هم تصمیم گرفته‌ایم لقب پروازی بهشان بدهیم مثل استاد پروازی، مدیر پروازی و حتی مسافر پروازی. این افراد به‌صورت دائم در حال عبورومرور و حرکت از پروازی به مقصد و سفری دیگر هستند؛ بنابراین حفاظت از اطلاعات هریک از این سفرها مثل اطلاعات هویتی‌شان، مهم و حیاتی است. اپلیکیشن سفر App in the Air آمده تا دردسر فراموشی یا گم‌کردن این اطلاعات را از سر مسافران کم کند.

اپلیکیشن سفر App in the Air برای این زمانه که حتی تهیه بلیط هم اینترنتی شده و بلیط کاغذی در کار نیست، مفید است. این اپلیکیشن اطلاعات دقیق شماره و ساعت پرواز را از ایمیل و تقویمتان بیرون می‌کشد و همه را درون خود شیک و مجلسی ذخیره می‌کند؛ بنابراین فهرستی از تمامی سفرهای عمرتان را در آن خواهید دید.

اپلیکیشن Pin Drop | برنامه سفرت رو راحت بریز!

Pin Drop

ممکن است بخواهید حین خواندن مقاله جاهای دیدنی شیراز در مجله گردشگری ره بال آسمان، آدرس دقیق هر جاذبه را روی نقشه ذخیره کنید تا در اولین فرصت، سری به آن‌ها بزنید. متأسفانه خیلی از نقشه‌های مسیریابی امکان دسته‌بندی و نام‌گذاری مکان‌ها را ندارند؛ درنتیجه شما هروقت بخواهید مکان‌های ذخیره‌شده خود را پیدا کنید باید مثل پیداکردن سوزنی در انبار کاه، دنبال مکان دل‌خواه خود بگردید. اگر شما هم دوست دارید برنامه‌ریزی سفر را خودتان در دست بگیرید، اپلیکیشن  Pin Drop را نصب کنید. با این اپلیکیشن قبل از شروع سفر، رستوران‌ها، هتل‌ها و باغ و شهربازی‌ها را مشخص کنید تا با خیال آسوده و مدیریت زمان موفق، به مقصد سفر رهسپار شوید.

Pin Drop

مزیت ویژه اپلکیشن pin Drop امنیت آن در نگهداری از مکان‌های ثبت‌شده و حفظ اطلاعات خصوصی شماست. استفاده از این اپلیکیشن رایگان است؛ مگر اینکه بخواهید از قابلیت‌های نسخه پیشرفته آن به‌عنوان شبکه اجتماعی استفاده کنید. اپلیکیشن سفر  Pin Drop تاریخچه سفرهای شما را هم ذخیره می‌کند؛ بنابراین بعد از پایان سفر می‌توانید یک دل سیر بنشینید و سفرنامه‌تان را از روی آن بنویسید.

با نصب اپلیکیشن های سفر، تمامی برنامه‌‎ریزی‌های مسافرت را به فناوری بسپارید و با دل خوش فقط به سفرتان برسید. حتماً شما هم از اپلیکیشن‌های متنوعی برای مسیریابی یا رزرو هتل و اجاره سوئیت در سفرهایتان استفاده کرده‌اید که شیرینی یک سفر آسان و راحت را دوبرابر کرده‌اند. اگر شما هم از این سبک اپلیکیشن‌ها راضی بودید یا اپلیکیشن کاربردی سفر می‌شناسید، با دوستانتان در ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

بهترین اپلیکیشن مسیریابی برای کاربران ایرانی، اپلیکیشن نشان و برای عموم کاربران اپلیکیشن گوگل مپس است.

جاباما بهترین اپلیکیشن رزرو هتل و اقامتگاه با قابلیت اجاره خانه‌های محلی برای گردشگران است.

اپلیکیشن iTranslate و Google Transalte بهترین مترجم‌های رایگان برای سفر هستند.

اپلیکیشن Foursquare، اپلیکیشنی مناسب برای پیداکردن رستوران‌ها و فست‌فودهای مطمئن در سفرهای خارجی و داخلی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.