موزه های رشت | لذت موزه‌گردی در بهشت استان گیلان

0

احتمالاً شما هم با ما هم‌نظر هستید که در میان شهر‌های شمالی ایران، رشت چیز دیگری است! این شهر با طبیعتی فریبنده، فضای شهری پر‌نشاط و چشم‌نواز و جاذبه‌های دیدنی متعدد، از زیبا‌ترین شهر‌های کشور ایران به شمار می‌آید. بسیاری از ایرانیان، با فرارسیدن ایام تعطیل سال برای خرید بلیط هواپیما رشت اقدام می‌کنند تا خود را هرچه سریع‌تر به این شهر زیبا برسانند. برخی دیگر عاشق مسیر سفر هستند و سفر با ماشین شخصی یا اتوبوس و قطار را ترجیح می‌دهند. در شهر رشت جاذبه‌های مختلفی پیش روی شماست. یکی از این جاذبه ها نیز موزه های رشت هستند. موزه‌ها جزء مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. از‌این‌رو اگر خیال سفر به رشت را در سر دارید و موزه‌گردی جزء تفریحات محبوب شماست، این مطلب را از دست ندهید. 

موزه میرزا کوچک خان جنگلی

خانه موزه میرزا کوچک خان جنگلی از مهم‌ترین جاهای دیدنی رشت به‌ شمار می‌آید. این خانه موزه همان طور که از نامش پیداست، در گذشته محل زندگی یکی از بزرگ‌ترین و نام‌آشنا‌ترین مشاهیر ایران، یعنی میرزا کوچک‌خان جنگلی بوده که اکنون به موزه‌ای برای بازدید عموم تبدیل شده است. این خانه موزه با‌صفا با معماری زیبا و سنتی، اشیاء قدیمی نفیسی را در دل خود جای داده است. توصیه می‌کنیم اگر به رشت سفر کردید، بازدید از این موزه دیدنی را از دست ندهید. اگر هم دلتان خواست بعد از بازدید موزه به مراکز خرید رشت سری بزنید، شانا بوتیک از بهترین‌های لباس و پوشاک در نزدیکی همین موزه است. خبر خوش اینکه اگر اقامت شما در هتل رستوران اردیبهشت، از محبوب‌ترین هتل های رشت است، کمتر از 6 دقیقه تا این موزه بی‌نظیر فاصله دارید.

  • اطلاعات بازدید از موزه میرزا کوچک خان جنگلی 

آدرسرشت، استاد سرا، خیابان سهیل دبیری، جنب دفتر اسناد رسمی
شماره تماس۰۱۳۳۳۲۴۲۳۶۶
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۵:۰۰ تا ۲۱:۰۰
هزینه بازدیدرایگان 
  • آدرس موزه میرزا کوچک خان جنگلی روی نقشه گوگل 

موزه باستان شناسی و مردم شناسی 

موزه باستان شناسی و مردم شناسی از دیدنی‌ترین موزه های رشت است که به دلیل وجود آثار بسیار ارزشمند در آن، به «موزه گنجینه»‌ نیز شهرت دارد. این موزه، تاریخ و فرهنگ غنی مردمان رشت را به‌زیبایی به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید که قدمت برخی از آثار موجود در موزه با‌ستان شناسی و مردم شناسی، به پیش از تولد مسیح باز‌می‌گردد! این آثار باستانی شامل کتیبه‌های باستانی، مهره‌های چندهزارساله، سکه‌های بسیار قدیمی، اشیاء سفالی، مجسمه‌های کوچک دست‌ساز و… می‌شود.

  • اطلاعات بازدید از موزه باستان شناسی و مردم شناسی 

آدرسگیلان، رشت خیابان طالقانی(بیستون)، روبروی زایشگاه دکتر فامیلی
شماره تماس۰۱۳۳۳۲۴۶۳۶۲
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰
هزینه بازدیدبرای گردشگران داخلی ۳هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۲۰ هزار تومان
  • آدرس موزه باستان شناسی و مردم شناسی روی نقشه گوگل

موزه میراث روستایی رشت 

موزه میراث روستایی گیلان از مهمترین موزه های رشت و گیلان است که در پارک جنگلی سراوان رشت قرار دارد و محیط بی‌نظیر آن هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. با بازدید از این موزه می‌توانید به‌خوبی با معماری، فرهنگ، سبک زندگی، غذاهای محلی، صنایع‌ دستی، پوشاک و… مردم مناطق مختلف استان گیلان آشنا شوید. جالب است بدانید در این موزه ۲۸ مجموعه مسکونی وجود دارند که در آن‌ها فضای روستایی و سنتی شمال ایران به شکلی هنرمندانه بازسازی شده است. ممکن است بعد از گردش در این موزه بزرگ، دلتان برای چشیدن غذای‌های رشتی لک بزند؛ در این صورت نزدیک‌ترین رستوران‌ های رشت به محل شما، رستوران جاوید در بخش سنگر این شهر است.

  • اطلاعات بازدید از موزه میراث روستایی رشت

آدرساستان گیلان، کیلومتر ١٨ آزادراه رشت- قزوین، نرسیده به پلیس راه، کیلومتر ۳ جاده‌ سراوان- شفت
شماره تماس۰۱۳۳۶۶۹۰۹۷۰
ساعات بازدیدشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰
هزینه بازدیدبرای گردشگران داخلی ۵ هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۲۰۰ هزار تومان
  • آدرس موزه میراث روستایی رشت

موزه تاریخ طبیعی

در معرفی موزه های رشت، موزه منحصر‌به‌فرد تاریخ طبیعی را نباید از قلم انداخت. این موزه با طراحی خاص و بی‌نظیرش، مکانی عالی برای آشنایی با گونه‌های جانوری مختلف است؛‌ چرا‌که در این موزه امکان تماشای تاکسیدرمی گونه‌های جانوری مختلف (حتی گونه‌های منقرض‌شده) وجود دارد و تمامی اطلاعات مربوط به آن‌ها نیز برای بازدید‌کنندگان ارائه شده است. همچنین در بخشی از این موزه می‌توانید صحنه‌هایی حیرت‌انگیز از زیستگاه‌های باز‌سازی‌شده استان گیلان را تماشا کنید. 

  • اطلاعات بازدید از موزه تاریخ طبیعی

آدرسگیلان، رشت، خيابان رسالت، اداره كل حفاظت محيط زيست
شماره تماس۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰
هزینه بازدیدرایگان
  • آدرس موزه تاریخ طبیعی روی نقشه گوگل

موزه آبزیان رشت  

موزه آبزیان رشت فضایی است به وسعت ۹۰ متر‌مربع که بیش از ۷۰۰ گونه خاص آبزی را در خود جای داده و اطلاعات جالبی را در‌خصوص آن‌ها ارائه کرده است. این موزه در مقایسه با سایر موزه های رشت، شهرت کمتری دارد و اغلب بازدید‌کنندگان آن دانشجویان مقاطع مختلف رشته شیلات و رشته‌های مرتبط هستند. با‌این‌حال توصیه می‌کنیم اگر به شهر زیبای رشت سفر کردید، برای خلق تجربه‌ای متفاوت و جذاب، حتماً از این موزه منحصر‌به‌فرد بازدید کنید. 

  • اطلاعات بازدید از موزه آبزیان رشت

آدرسگیلان، رشت، دانشکده فنی‌وحرفه‌ای میرزا کوچک خان
شماره تماس۰۱۳۱۳۳۸۲۳۵۲۳
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۴:۳۰
هزینه بازدیدرایگان

موزه شهرداری رشت

بی‌شک چیزی که بیش از همه افراد را به خرید بلیط قطار رشت و سفر به این شهر ترغیب می‌کند، گشت‌و‌گذار در میدان شهرداری و گرفتن عکسی یادگاری در کنار کاخ زیبای شهرداری رشت است. ساختمان با‌شکوه و زیبای موزه شهرداری رشت، جلوه‌ای زیبا به شهر رشت بخشیده و جزء مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر به‌شمار می‌آید. همچنین می‌توان این ساختمان را به‌عنوان یکی از موزه های رشت معرفی کرد؛ چرا‌که گردشگران می‌توانند از فضای جذاب درون این شاهکار معماری نیز بازدید کنند. میدان شهرداری رشت از دیدنی‌های کم‌نظیر رشت است که در سال 2017 برنده جایزه بین‌المللی بزرگترین رقابت طراحی جهان شده است.

  • اطلاعات بازدید از موزه شهرداری رشت

آدرسگیلان، رشت، میدان شهرداری
شماره تماس۰۱۳۳۳۶۶۴۰۹۲
ساعات بازدیدشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰ و جمعه‌ها تعطیل
هزینه بازدیدرایگان
  • آدرس موزه شهرداری رشت روی نقشه گوگل

موزه پست رشت 

موزه پست رشت (پست موزه مدرسه) یکی از نوستالژیک‌ترین و جذاب‌ترین موزه های رشت است. در این موزه گلچینی از تمبرهای دوره‌های قبل و بعد از انقلاب و مجموعه‌ای جذاب از پاکت‌های تمبر، نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه‌ای از اقلام قدیمی مربوط به حوزه ارتباطات، برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است. این موزه برای نسلی که نامه‌نگاری را تجربه کرده‌اند، بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است؛ از‌این‌رو اگر عضو این نسل هستید، توصیه می‌کنیم در سفر به رشت، بازدید از این موزه را از دست ندهید. 

  • اطلاعات بازدید از موزه پست رشت

آدرسگیلان، رشت، میدان شهرداری
ساعات بازدیدشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰ و جمعه‌ها تعطیل
  • آدرس موزه پست رشت روی نقشه گوگل 

همان طور که وعده داده بودیم، در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، موزه های رشت را معرفی کرده و از جذابیت‌های آن‌ها سخن گفتیم. در نهایت مثل همیشه فراموش نکنید که اگر تجربه سفر به عروس گیلان و بازدید از موزه های رشت را داشته‌اید، نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و مخاطبان خوش‌ذوق و خوش‌سفر ما به اشتراک بگذارید.

در این موزه از آثار باستانی ارزشمندی شامل کتیبه‌های باستانی، مهره‌های چند هزار ساله، سکه‌های بسیار قدیمی، اشیاء سفالی، مجسمه‌های کوچک دست‌ساز و… نگهداری می‌شود.

با بازدید از موزه میراث روستایی رشت، می‌توانید به‌خوبی با معماری، فرهنگ، سبک زندگی، غذاهای محلی، صنایع‌ دستی، پوشاک و… مردم مناطق مختلف استان گیلان آشنا شوید.

در این موزه گلچینی از تمبرهای دوره‌های قبل و بعد از انقلاب و مجموعه‌ای جذاب از پاکت‌های تمبر، نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه‌ای از اقلام قدیمی مربوط به حوزه ارتباطات، برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

موزه تاریخ طبیعی مکانی عالی برای آشنایی با گونه‌های جانوری مختلف در زیستگاه‌های شمال کشور است.

تمامی موزه های رشت، جذابیت‌های خاص خود را دارند؛ اما می‌توان موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شهر رشت به‌عنوان بهترین و مهم‌ترین موزه رشت معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.