آبشار هفت بهشت گلستان | آبشاری پلکانی با طبیعتی بکر

0

در این مقاله قصد داریم سری به استان گلستان بزنیم؛ استانی که هرچقدر هم به آن سفر کنیم باز هم جاهای دیدنی نادیده بسیاری دارد که ما را با شگفتی رو‌به‌رو می‌کند. گلستان از ضلع شمالی خود با کشور ترکمنستان، از جنوب با استان سمنان، از شرق با استان خراسان شمالی و از غرب با استان مازندران و دریای خزر همسایه است. این استان زیبا سرشار از مناظر و دیدنی‌‌های متفاوت است از جمله دیدنی‌های کوهستانی، جلگه ای، ساحلی، بیابانی، جنگلی، مرتعی، تالاب‌‌های مختلف و انوع آبشارها. امروز می‌خواهیم به یکی از آبشارهای بی‌نظیر این استان، آبشار هفت بهشت گلستان، سفر کنیم؛ پس کوله‌بارتان را ببندید و در این سفر جذاب همراه ره بال آسمان باشید.

 آبشار هفت بهشت کجاست؟

عکس آبشار هفت بهشت گلستان

این آبشار در بهشت خان ببین و در روستای شفیع آباد فندرسک قرار دارد. روستای شفیع آباد حدود 23 هکتار مساحت و بیش از 500 سال قدمت دارد. برای رفتن به این مکان، ابتدا به سمت جنگل بروید و سپس در مسیر خلاف جهت رودخانه حرکت کنید. پس از عبور از رودخانه‌های کوچک و بزرگ و آبشارهای متعدد و به مدت زمان 1:30 تا 2 ساعت می‌توانید به این آبشار اسرارآمیز برسید و غرق در زیبایی‌ها و عظمت آن شوید. اگر مدت زمان رسیدن به این آبشار شما را ترسانده، پیشنهاد ما این است که ترس خود را کنار بگذارید و خود را از دیدن این منظره بکر و وصف‌ناپذیر محروم نکنید؛ زیرا مسیر رسیدن به این آبشار به‌قدری زیباست که اصلاً متوجه گذر زمان نمی‌شوید.

ویژگی های آبشار هفت بهشت

ارتفاع آبشار هفت بهشت شفیع آباد فندرسک، حدود 20 متر است. ریزش آب در طول زمان منجر به فرسایش ریزشگاه این آبشار شده است و از آن فضایی پلکانی و بی‌نظیر ساخته است. اگر هنگامی که به این آبشار می‌روید آب آن فراوان باشد، ممکن است نتوانید طرح پلکانی آن را به‌خوبی ببینید؛ اما اگر در آن هنگام ریزش آب کم باشد، به‌راحتی می‌توانید حالت پلکانی آن را مشاهده کنید.

امکانات آبشار هفت بهشت

این آبشار جزء مناطق بکر و تازه کشف‌شده گلستان است؛ از این رو امکانات رفاهی زیادی ندارد. برای رسین به این بهشت گمشده، باید سختی‌های مسیرش همچون عبور از دل رودخانه‌ها، عبور از یال‌ها و صخره‌هایی باشیب تند را به جان بخرید. البته اگر شما آدم طبیعت‌گردی هستید قطعاً از سختی‌های این مسیر نیز لذت می‌برید و بکر بودن آن، مسیر را برایتان جذاب‌تر هم خواهد کرد. توصیه ما به شما این است که، برای امن‌تر کردن سفر خود، تا حد امکان از همراه‌کردن خانواده با خود در این سفر خودداری کنید تا ازوقوع خطرات احتمالی جلوگیری شود.

تفریحات آبشار هفت بهشت

اگر شما ذاتاً طبیعت‌گرد باشید، هیچ لذت و تفریحی برایتان بیشتر از قدم‌زدن در طبیعت و کشف مناطق بکر و جدید نیست. در این آبشار شما می‌توانید از تفریحاتی نظیر صخره‌نوردی سبک، جنگل‌نوردی و کوهپیمایی لذت ببرید. آبشار هفت بهشت شفیع آباد فندرسک، بهترین مکان برای جدایی از دود‌ و دم شهر است. جایی که می‌توانید رها باشید، پا را به آب بسپارید و با خیال راحت فریاد شادی سردهید.

جاهای دیدنی اطراف آبشار هفت بهشت گلستان

اطراف آبشار هفت بهشت، پر از جاهای دیدنی و آبشارهای کوچک و بزرگ مختلف است که هرکدام از آن‌ها مکانی بکر برای گردش و تفریح است. در واقع این آبشار عضوی از مجموعه آبشارهای اوتره است که از بکرترین جاهای دیدنی گلستان است و افراد بومی این منطقه آن را کشف کرده‌اند. این مجموعه که در جنوب روستای شفیع آباد فندرسک قرار دارد، شامل آبشارهای اوشرشره، او گردگر، هفت بهشت و اوتره می‌شود.

آبشار زیبای او گردگر

در اطراف هفت بهشت گلستان، آبشار دیگری هم هست که بسیار تماشایی است. آبشار اوگردگر، آبشاری زیباست با ارتفاع 30 متر که از دیواری سنگی سرازیر می‌شود و منظره‌ای بی‌نظیر را به وجود می‌آورد.

آبشار اوشرشره

این آبشار زیبا در جنوب شرقی رودخانه اوتره قرار دارد و ارتفاع محل ریزش آن 15 متر است. آبشار او شرشره در دل یک صخره سنگی واقع شده است که کناره‌های آن را خزه‌ها فراگرفته‌اند. اطراف این آبشار، مملوء از آبشارهای کوچک است که از حدفاصل 150متری این آبشار شروع می‌شوند و چشم‌اندازی زیبا برای این منطقه به ارمغان می‌آورند.

آبشار اوتره

این آبشار، نزدیک‌ترین آبشار به آبشار هفت بهشت گلستان است و درست در بالای آن قرار دارد. میزان آبدهی آبشار اوتره از دیگر آبشارهای این منطقه بیشتر است و ارتفاع آن حدوداً 25 متر است. بستر این رودخانه از سنگ‌های مادر صاف و یکنواخت تشکیل شده است.

بهترین زمان بازدید از آبشار هفت بهشت

آبشار هفت بهشت گلستان از بهمن تا اوایل فروردین پرآب‌تر از بقیه سال است؛ اما از آنجایی که این منطقه پر از رودخانه و آبشار است، بهتر است که در فصول مساعد سال به آن سفر کنید تا از سرمای احتمالی درامان بمانید. اگر هم در فصول سردتر سال به این مکان رفتید، حتماً لباس گرم همراه خود بردارید.

مسیر دسترسی آبشار هفت بهشت

این آبشار واقع در شمال ایران، گلستان و در انتهای روستای شفیع‌آباد فندرسک است. روستای شفیع آباد فندرسک در ضلع جنوبی و کیلومتر 55 جاده گرگان-گنبد قرار دارد. مسیر دسترسی به این آبشار کمی سخت است و برای رسیدن به آن، باید از سمت راست جنگل به سمت رودخانه بروید، سپس مسیر رودخانه را بر خلاف جهت آن طی کنید تا زمانی که به آبشار هفت بهشت شفیع آباد برسید. در نظر داشته باشید که ممکن است در مسیر خود مجبور باشید از یال‌ها و صخره‌هایی با شیب تند عبور کنید.

ما سعی کردیم در این مقاله شما را با یکی از جاهای بکر کمتر شناخته‌شده در استان گلستان، آشنا کنیم. امیدواریم که این راهنما برایتان مفید بوده باشد و فصل تازه‌ای برای سفرهای هیجان‌انگیزتان گشوده باشد. توصیه می‌کنیم در این سفر حتماً تجهیزات لازم نظیر وسایل صخره‌نوردی، کوهپیمایی، لباس گرم، آذوقه و غذای کافی برای طول مسیرتان همراه خود بردارید و ترجیحاً با خانواده و کودکان خود به این آبشار نروید. در آخر سفری امن، سلامت و پر از خاطرات شیرین برایتان آرزومندیم. اگر شما به این آبشار سفر کرده‌اید، حتماً تجاربتان را برای ره بال آسمان بنویسید تا در ساخت سفری شیرین‌تر برای دیگر مسافران این خطه سهیم باشید.

در استان گلستان، جنوب روستای شفیع آباد فندرسک

آبشار اوشرشره، آبشار اوتره، آبشار اوگردگر

صخره‌نوردی و کوهپیمایی

این آبشار در فصول بهمن تا اوایل فروردین پرآب است؛ اما فصول مساعد سال برای رفتن به این آبشار، از نظر آب‌وهوا، مناسب‌تر است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.