موزه اسباب بازی آنتالیا | موزه‌ای برای سفر به دوران خوش کودکی

0

موزه اسباب بازی آنتالیا مکانی است برای سفر به کودکی. در این موزه اسباب‌ بازی‌های خاطره‌سازی نگهداری می‌شود. گردشگران با دیدن این اسباب‌بازی‌ها، سری به تونل تاریخ می‌زنند و با تاریخچه ساخت عروسک آشنا می‌شوند. در این موزه اسباب‌‌ بازی‌هایی وجود دارد که تاریخ ساخت آن‌ها به سال‌ها قبل باز می‌گردد. ناگفته پیداست موزه اسباب‌ بازی، مکانی جذاب برای کودکان است. کودکان با حضور در این موزه با اسباب بازی‌هایی آشنا می‌شوند که نیاکانشان را سرگرم می‌کرده است. از آنجایی که در این موزه اسباب بازی‌های قدیمی نگهداری می‌شود، گشت‌و‌گذار در آن برای بزرگ‌ترها نیز یادآور روزگار شیرین کودکی به حساب می‌آید. این موزه به بسیاری از جاهای دیدنی آنتالیا نزدیک است. در ادامه اطلاعات جالبی برای گردشگری در موزه اسباب بازی آنتالیا مطرح می‌‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب، سیاحت در این موزه بیشتر خوش بگذرد.

موزه اسباب بازی آنتالیا کجاست؟

موزه اسباب بازی آنتالیا

شهر آنتالیا محله‌های زیادی با جاذبه‌های گردشگری چشمگیر دارد. یکی از این محله‌ها که اسم‌و‌رسم خوبی در بین گردشگران پیدا کرده، محله‌ای است با نام کالیچی. این محله که به آن کالچی یا کالیجی نیز گفته می‌شود، قدمتی به درازای تاریخ دارد. موزه اسباب بازی در این محله واقع شده است. جاذبه‌های گردشگری محله کالیچی و قدمت آن، مسیر رسیدن به این محله را هموار کرده است. در محله کالیچی، منطقه‌ای با نام موراتپاشا (Muratpaşa) وجود دارد. از این منطقه راه چندانی با موزه اسباب بازی آنتالیا ندارید. جالب است بدانید برخی از بهترین هتل های آنتالیا در اطراف کالیچی قرار دارند؛ در نتیجه با انتخاب هتل در کالیچی، می‌توانید گردشگری خود را از موزه اسباب بازی آغاز کنید.

تاریخچه موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا

مدیران گردشگری آنتالیا در ۲۰۱۱ موزه اسباب بازی این شهر را افتتاح کردند. اکنون بیشتر از یک دهه از افتتاح این موزه می‌‌گذرد و روزبه‌روز گردشگران بیشتری جذب آن می‌شوند. موزه اسباب بازی در کنار اینکه عروسک‌ها و سرگرمی‌های کودکانه‌ای را از دوران بسیار دور به نمایش گذاشته، مکانی فرهنگی هنری برای اهمیت نقش مادر و پدر در ترتیب کودکان به حساب می‌آید. به همین دلیل در این موزه از موزه های آنتالیا دوره‌های آموزشی برای ترتیب کودک برگزار می‌شود. بازی‌های خلاقانه، سرگرمی‌های آموزشی و اطلاعات تربیتی آموزنده‌ای در موزه اسباب بازی برای والدین و کودکان مهیاست. به لطف این شرایط، موزه اسباب بازی به مکانی جذاب برای گردشگرانی تبدیل شده که اهمیت زیادی به فرزندان دلبند خود می‌‌دهند.

ویژگی‌های موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا

وقتی از اسباب‌ بازی صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید عروسک است. با این حساب می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی موزه اسباب بازی، عروسک‌های این موزه است. بسیاری از این عروسک‌ها، شخصیت‌های کارتونی هستند که در ابعاد مختلف بازسازی شده‌اند. از طرف دیگر از آنجایی که با موزه‌ای مخصوص اسباب‌ بازی روبه‌رو هستیم، قسمت مهمی از این موزه به اسباب بازی‌های آنتیک و قدیمی اختصاص دارد. جالب است بدانید نزدیک به ۳هزار عروسک در موزه اسباب بازی نگهداری می‌شود. بسیاری از این عروسک‌ها ساخت دست مردمان ترکیه قدیم هستند. برخی از این عروسک‌ها نیز به دست عروسک‌سازهای مطرح ساخته شده‌اند و کلکسیونی هستند. در موزه اسباب بازی فقط عروسک‌های ترکی نگهداری نمی‌شود. مسئولان موزه، عروسک‌ها و اسباب‌ بازی‌هایی را از سرتاسر دنیا به این موزه آورده‌اند. عروسک‌هایی از آرژانتین، فرانسه، روسیه، ایتالیا، انگلستان، ژاپن و آلمان در موزه اسباب بازی خودنمایی می‌کنند.

موزه اسباب بازی آنتالیا

برخی از اسباب‌ بازی‌های این موزه به اندازه‌ای با ظرافت درست شده‌اند که با نمونه واقعی آن‌ها مو نمی‌زنند. به همین دلیل اگر از تماشای ماکت‌های مینیاتوری لذت می‌برید، موزه اسباب بازی انتخاب مناسبی برای شماست. در این موزه اسباب بازی‌هایی از اوایل سده ۱۸۶۰ تا اواخر ۱۹۰۰ نگهداری می‌شود. با گشت‌و‌گذار در این موزه می‌توانید پیشرفت صنعت اسباب بازی و ساخت محصولات جدید را در بازه‌های زمانی متفاوت مشاهده کنید.

جاهای تفریحی موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه اسباب بازی فقط به عروسک‌های عتیقه‌ آن ختم نمی‌شود. در این موزه کارگاه‌های آموزشی و هنری نیز وجود دارد. به لطف چنین کارگاه‌هایی، علاقه‌مندان هنر کودک، با شیوه‌های ساخت عروسک و اسباب بازی آشنا می‌شوند. پدر و مادرها نیز با شرکت در کارگاه‌های آموزشی، جدیدترین روش‌های تعامل با کودک را فرا می‌‌گیرند. برگزاری کارگاه‌های هنری در موضوعاتی مانند اریگامی، نقاشی، طراحی با شن و ترسیم کاریکاتور از دیگر ویژگی‌های تفریحی آموزشی موزه اسباب بازی به حساب می‌آید. با این حساب می‌توان گفت گشت‌و‌گذار در موزه اسباب بازی فرصتی است تا در کنار تماشای عروسک‌های زیبا و قدیمی، سری به دنیای کودکان بزنید و کودک‌ درونتان را زنده نگه دارید.

امکانات موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه اسباب بازی به لحاظ امکانات رفاهی نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد. سالن آموزش، عکاسخانه، کیوسک اطلاعات، سرویس بهداشتی و تهویه مطلوب را می‌توان از مهم‌ترین امکانات موزه اسباب بازی نام برد.

بهترین زمان بازدید از موزه

از آنجایی که بیشتر قسمت‌های موزه اسباب بازی آنتالیا در مکانی مسقف قرار دارد، در تمامی فصل‌های سال می‌توانید راهی این موزه شوید. با این حال با توجه به اینکه مطمئن هستیم فقط به قصد دیدن موزه اسباب بازی، راهی آنتالیا نمی‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم بهار را برای سفر به این شهر و گشت‌و‌گذار در موزه اسباب بازی انتخاب کنید. آنتالیا تابستان هم تماشایی است و گرمای قابل تحملی دارد. این شهر پاییزهای تماشایی دارد که از گشت‌و‌گذاری عاشقانه نوید می‌دهد. گردشگری در موزه اسباب بازی آنتالیا در زمستان نیز خوش می‌گذرد. در این فصل هزینه سفر به آنتالیا کمتر است و فروشگا‌ه‌ها و هتل‌ها تخفیف‌های چشمگیری را برای مسافران در نظر می‌گیرند.

اطلاعات بازدید از موزه اسباب بازی آنتالیا

اطلاعات بازدید موزه اسباب بازی آنتالیا

درهای موزه اسباب بازی همه‌روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ پس‌ازظهر به روی گردشگران باز است. ورودی موزه اسباب بازی رایگان است. با این حال برای بازدید از برخی از قسمت‌های این موزه باید بلیط تهیه کنید.
آدرس موزه اسباب بازی: ترکیه، آنتالیا، مراتپاشا

جاهای دیدنی نزدیک به موزه

جاهای دیدنی نزدیک به موزه اسباب بازی آنتالیا

برای شما گفتیم که موزه اسباب بازی در محله مراتپاشا قرار دارد. این محله که به آن مراد پاشا هم می‌‌گویند، در محله‌ای معروف با نام کالیچی واقع شده است. در این محله‌ها تا چشم کار می‌کند جاهای دیدنی آنتالیا مشاهده می‌شود. حیف است که راهی موزه اسباب بازی شوید و سری به دیگر جاهای دیدنی این ناحیه نزنید. شهر باستانی کالیچی مهم‌ترین مکان دیدنی در این ناحیه به حساب می‌آید. این شهر به لحاظ تاریخی، یکی از آثار باستانی مهمِ منطقه است. محله مراتپاشا فاصله کمی با ساحل لارا دارد. در این ساحل بساط انواع تفریحات آنتالیا برپاست. به علاقه‌مندان گردشگری در جاهای دیدنی آنتالیا با جاذبه‌های طبیعی پیشنهاد می‌کنیم پس از گشت‌و‌گذار در موزه اسباب بازی، سری به آبشار دودن بزنند. این آبشار فقط ۱۰ کیلومتر دورتر از آنتالیاست و آبی خروشان و طبیعتی سرسبز دارد.

مسیر دسترسی به موزه اسباب بازی آنتالیا

برای رسیدن به موزه اسباب بازی باید راه محله کالیچی را در پیش بگیرید. اولین انتخاب برای رسیدن به این محله، تاکسی است. تاکسی‌های اینترنتی با کمال‌میل گردشگران را از سرتاسر آنتالیا به کالیچی می‌‌رسانند. اگر هم میانه خوبی با اتوبوس‌سواری یا مترو دارید، کافی است از کیوسک‌های گردشگری، آدرس ایستگاه اتوبوس یا مترو کالیچی را بپرسید و به این محله برسید. در قسمتی از این محله شخصیت‌های عروسکی از کارتون‌های خاطره‌انگیزی مانند سیندرلا و پینوکیو خودنمایی می‌کنند. حضور این عروسک‌های بزرگ نوید از این می‌دهد که به موزه اسباب بازی رسیده‌اید. این موزه چیزی حدود نیم‌ساعت از فرودگاه بین‌المللی آنتالیا دورتر است.

موزه اسباب بازی آنتالیا، مکانی دیدنی برای گردشگرانی است که همراه خانواده راهی این شهر شده‌اند. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از این موزه با شما در میان گذاشتیم، سفر به آنتالیا حسابی به شما خوش بگذرد و یکی از بهترین سفرهای خارجی‌تان را تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوشی از سفر به آنتالیا دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

موزه اسباب بازی در محله مرادپاشا قرار دارد.

در این موزه چیزی حدود ۳ هزار عروسک نگهداری می‌شود. برخی از این عروسک‌ها آنتیک هستند و تماشای ‌‌آن‌ها خاطره‌های خوش دوران کودکی را در ذهن گردشگران تداعی می‌کند.

سالن آموزش، عکاسخانه، کیوسک اطلاعات، سرویس بهداشتی و تهویه مطلوب را می‌توان از مهم‌ترین امکانات موزه اسباب بازی نام برد.

شهر تاریخی کالیچی، آبشار دودن و ساحل لارا از جاهای دیدنی آنتالیاست که فاصله کمی با موزه اسباب بازی این شهر دارد.

درهای موزه اسباب بازی همه‌روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ پس‌ازظهر به روی گردشگران باز است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.