کدام ایرلاین های داخلی بیزینس کلاس دارند؟

2

ایرلاین های داخلی خدمات رفاهی شایسته‌ای در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این خدمات در دو کلاس بیزینس (تجاری) و اکونومی (اقتصادی) دسته‌بندی می‌شوند. با این حال انصافاً باید گفت امکانات کلاس بیزینس این ایرلاین‌ها یک سروگردن بالاتر از کلاس اقتصادی است. به همین منظور مسافرینی که می‌خواهند سفری اشرافی را به خود هدیه دهند، عموماً سراغ پرواز با کلاس بیزینس می‌روند. خوشبختانه ایرلاین های داخلی در حوزه کلاس بیزینس عملکرد مطلوبی دارند. ناگفته پیداست زمانی می‌توانید بهترین ایرلاین داخلی با کلاس بیزینس را انتخاب کنید که با این خطوط هوایی آشنایی داشته باشید. از آنجایی که همیشه بهترین‌ها را برای همراهان خود می‌خواهیم، در ادامه با هم بررسی می‌کنیم که کدام ایرلاین های داخلی بیزینس کلاس دارند. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، با کلاس بیزینس آشنایی کامل پیدا کنید و آگاهی لازم برای انتخاب بهترین ایرلاین داخلی با کلاس بیزینس را به دست آورید.

هواپیمایی آتا

معرفی بهترین ایرلاین های داخلی با کلاس بیزینس را با هواپیمایی آتا آغاز می‌کنیم که آوازه پروازهای آن در سرتاسر ایران پیچیده است. شرکت هواپیمایی آتا با هدف ایجاد ارتباط هوایی بین شهرهای غرب و شمال غرب ایران تأسیس شده است. هواپیمایی آتا به شهرهای بندرعباس، شیراز، ارومیه، مشهد، کرمانشاه، کیش، تبریز، قشم، اهواز و بیرجند پرواز دارد. خوشبختانه کلاس بیزینس در بسیاری از این پروازها در نظر گرفته شده است. هواپیماهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مسافرین را در کلاس‌های مختلف به مقصد می‌رسانند.

  • ۱۰ فروند امبرائر ۱۴۵؛
  • ۲ فروند بوئینگ ۷۳۷؛
  • ۳ فروند ایرباس اِی ۳۲۰؛
  • ۸ فروند بوئینگ اِم‌.‌دی؛
  • ۴ فروند مک‌دانل داگلاس اِم‌.‌دی ۸۳.

هواپیمایی زاگرس

هواپیمایی زاگرس از آن دسته ایرلاین‌های داخلی است که پروازهای کلاس بیزینس را به مقصد‌های مختلفی انجام می‌دهد. کلاس بیزینس این خط هواپیمایی خدماتی اشرافی برای مسافرین مهیا می‌‌کند. امکانات این کلاس به اندازه‌ای است که نظیر آن‌ها را در کمتر کلاس بیزینس داخلی دیده‌ایم. هواپیمایی زاگرس با نزدیک به بیست فروند هواپیما در فرودگاه‌های مختلف ایران فعالیت می‌کند. فهرست این هواپیما‌ها به شرح زیر است:

  • ۳ فروند مک‌دانل داگلاس اِم‌.‌دی ۸۳؛
  • ۶ فروند مک‌دانل داگلاس ام.‌دی ۸۲؛
  • ۱ فروند ایرباس ۳۱۹؛
  • ۷ فروند ایرباس ۳۲۰؛
  • ۲ فروند ایرباس ۳۲۱.

هواپیمایی وارش

هواپیمایی وارش پروازهای کلاس بیزینس را در خطوط داخلی و بین‌المللی فراهم کرده است. شرکت هواپیمایی، با تکیه بر خدمات شاهانه در کلاس بیزینس توانست جای خود را در دل مسافرین مشکل‌پسند باز کند. خوشبختانه کلاس بیزینس هواپیمایی وارش به بیشتر شهرهای بزرگ ایران، پرواز دارد. در این زمینه می‌توان به ساری، مشهد، تبریز، تهران، بندرعباس، شیراز، اصفهان و قشم اشاره کرد. بلیط‌های کلاس بیزینس هواپیمایی وارش به‌صورت پروازهای لحظه آخری، پروازهای چارتر و پروازهای سیستمی عرضه می‌شود. این شرکت هواپیمایی با ۵ فروند هواپیما در خطوط هوایی خود فعالیت می‌کند که فهرست آن‌ها به شرح زیر است:

  • ۳ فروند بوئینگ ۷۳۷؛
  • یک فروند سری ۳۰۰؛
  • یک فروند سری ۵۰۰.

ایرلاین کیش

تجربه ثابت کرده بیشتر ایرلاین‌های خصوصی ایران، خدمات کلاس بیزینس را در اختیار مسافران قرار می‌‌دهند. برای نمونه می‌توان به هواپیمایی کیش ایر اشاره کرد. این هواپیمایی به بیشتر فرودگاه‌های مهم ایران پرواز دارد. برای سفری سریع، اشرافی و خاطره‌ساز به شهرهای مشهد، اصفهان، کیش، ساری، اهواز، شیراز، کرمانشاه، بندرعباس، رشت، آبادان و عسلویه می‌توانید با خیال‌راحت روی کلاس بیزینس ایرلاین کیش حساب باز کنید. اگر هم قصد سفر خارجی دارید و راهی کویت و دبی هستید، از پروازهای کلاس بیزینس ایرلاین کیش کمک بگیرید. برای اینکه خاطر شما را از کیفیت پروازهای کلاس بیزینس کیش ایر جمع کنیم، خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره‌ای کنیم که کیش ایر عضو انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی است. دریافت گواهنامه آیوسا را نیز می‌توان یکی دیگر از افتخارهای کیش ایر دانست. هواپیماهای ایرلاین کیش از قرار زیر هستند:

  • ۲ فروند ایرباس اِی ۳۲۱ با ظرفیت ۱۷۷ نفر؛
  • ۲ فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۱۰۰ نفر؛
  • ۷ فروند مک‌دانل‌داگلاس ام.‌دی ۸۰ با ظرفیت ۱۵۶ نفر.

هواپیمایی کاسپین

هزارویک دلیل برای محبوبیت هواپیمایی کاسپین در بین مسافرین اشرافی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌‌ها، کلاس بیزینس پروازهای کاسپین است. پروازهای مشهد تهران و تهران به شیرازِ هواپیمایی کاسپین از کلاس بیزینس بهره می‌برند. پروازهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، ایران‌گردی را به خاطره‌ای اشرافی و ماندگار در ذهن گردشگران تبدیل می‌کند. این کلاس برازنده سلاطین دنیای تجارت به حساب می‌آید. اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید خودتان را حسابی تحویل بگیرید، در انتخاب کلاس بیزینس هواپیمایی کاسپین شک نکنید. فهرست هواپیماهای این ایرلاین به شرح زیر است:

  • ۵ فروند مک‌دانل داگلاس اِم‌.دی ۸۰؛
  • ۵ فروند بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک.

ایران ایرتور

امکان ندارد جایی از پروازهای کلاس بیزینس صحبت به میان آید و نامی از هواپیمایی ایران ایرتور مطرح نشود. جالب است بدانید ایران ایرتور با بیشتر از ۱۰۰۰ کارمند، یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های ایرانی به حساب می‌آید. جالب‌تر اینکه ۱۱ فروند هواپیمای ترازاول در این ایرلاین برای خدمت به مسافران صف کشیده‌اند. ایران ایرتور به شهرهای بزرگی مانند اصفهان، بندرعباس، تبریز، زاهدان، بیرجند، چابهار، شیراز،‌آبادان، عسلویه، مشهد، زنجان، کرمانشاه و رشت پرواز دارد. بسیاری از این پروازها کلاس بیزینس را برای مسافرین مهیا می‌کنند. طرفداران پروازهای خارجی نیز برای سفر هوایی خاطره‌انگیز به استانبول می‌توانند از ایران ایرتور کمک بگیرند. این ایرلاین از هواپیماهای مختلفی بهره می‌گیرد که فهرست آن‌‌ها از این قرار است:

  • ۴ فروند ایرباس اِی ۶۰۰ – ۳۰۰ با ظرفیت ۲۸۰ نفر؛
  • ۲ فروند ایرباس ای ۳۰۰ – ۳۱۰ با ظرفیت ۲۵۰ نفر؛
  • یک فروند ایرباس ای ۳۲۰ – ۳۰۰ با ظرفیت ۱۷۳ نفر؛
  • ۵ فروند مک‌دانل دانگلاس ام‌.دی ۸۲ و مک‌دانل داگلاس ام.‌دی ۸۳ با ظرفیت ۱۶۰ نفر.

هواپیمایی سپهران

هواپیمایی سپهران، پروازهای خود را ابتدا در منطقه‌های جنوبی ایران آغاز کرد. کلاس بیزینس ایرلاین سپهران به اندازه‌ای اشرافی بود که شرایط را برای گسترش پروازهای این خط هوایی به دیگر قسمت‌های ایران مهیا کرد. بلیط‌‌های کلاس بیزینس هواپیمایی سپهران در حالت‌های لحظه آخری، چارتر و پروازهای سیستمی فروخته می‌شود. هواپیمایی سپهران به بسیاری از شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، زاهدان، بندر عباس، کیش، عسلویه، چابهار و یزد پرواز دارد. بعضی از این پروازها خدمات کلاس بیزینس را در اختیار مسافرین می‌گذارند. این ایرلاین به لحاظ پروازهای داخلی نیز شرایطی برای سفر راحت گردشگران بین‌المللی به شهرهای زیبای باکو، تفلیس، ارمنستان، استانبول، بحرین، دوحه، مسقط، کراچی و دبی فراهم کرده است. پروازهای ایرلاین سپهران با هواپیماهای زیر انجام می‌شود:

  • یک فروند بوئینگ ۳۰۰ – ۷۳۷؛
  • ۳ فروند هواپیمای بوئینگ ۵۰۰ – ۷۳۷.

هواپیمایی پارس ایر

انصافاً باید گفت بخش خصوصی عملکرد چشمگیری در صنعت هوانوردی ایران داشته است. در این زمینه می‌توان به شرکت هواپیمایی پارس ایر اشاره کرد. پروازهای این شرکت به دو گروه اصلی اکونومی و بیزینس تقسیم می‌شود. خدمات اشرافی در پروازهای بیزینس پارس ایر به مسافرین عرضه می‌شود. به لطف این خدمات، پروازهای بیزینس پارس ایر همانند خاطره‌ای خوش برای همیشه در ذهن مسافرین باقی می‌ماند. صندلی‌های راحت و جادار، امکانات رفاهی اشرافی و غذاهای متنوع و خوشمزه از مهم‌ترین ویژگی‌های پروازهای بیزینس پارس ایر به حساب می‌آید. این ایرلاین پروازهای متنوعی به سرتاسر ایران دارد. فرودگاه‌های کیش، تهران، یاسوج، بیرجند، جاسک و شهرکرد پذیرای هواپیماهای ایرلاین پارس ایر هستند. بعضی از پروازهایی که به آن‌ها اشاره کردیم کلاس بیزینس را پیش روی مسافرین قرار می‌دهند. پروازهایی که از آن‌ها صحبت کردیم با هواپیماهای زیر انجام می‌شود:

  • چندین فروند ایرباس ۳۲۰؛
  • چندین فروند فوکر؛
  • چندین فروند امبرایر.

هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان نه‌تنها در بین ایرلاین‌های داخلی، بلکه در بین ایرلاین‌های بین‌المللی به داشتن کلاس بیزینس شاهانه و مجلل معروف است. این هواپیمایی در انجمن بین‌المللی هوانوردی یاتا حضور دارد. چندین گواهینامه بین‌المللی نیز در کارنامه افتخارهای هواپیمایی آسمان خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید آسمان، یکی از پرتعدادترین ایرلاین‌های داخلی است. جالب‌تر اینکه بسیاری از هواپیماهای این ایرلاین، پروازهای کلاس بیزینس را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند. هواپیمایی آسمان هر هفته حدود ۴۰ پرواز به فرودگاه‌های سرتاسر ایران دارد. در این زمینه می‌توان به شهرهای آبادان، اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایلام، بجنورد، بم، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، پارس آباد، تبریز، تهران، خوی، دزفول، رامسر، رشت، سیرجان، رفسنجان، زاهدان، ساری، سبزوار، سنندج، سهند، شیراز، چابهار، طبس، عسلویه، قشم، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، لار، لامرد، مراغه، مشهد، نوشهر، یاسوج و یزد اشاره کرد که هواپیماهای ایرلاین آسمان در آن‌ها فرود می‌آيد.

کلاس بیزینس هواپیمایی آسمان در پروازهای خارجی نیز آوازه‌ای خوشنام دارد. هواپیماهای آسمان به فرودگاه‌های کویت، دوشنبه، نجف، استانبول و مسقط پرواز دارند. این پروازها عموماً با هواپیماهای زیر انجام می‌شوند:

  • ۵ فروند هواپیمای اِی‌.‌تی‌.آر وی ۲؛
  • ۷ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰؛
  • ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷؛
  • یک فروند ایرباس اِی ۳۴۰؛
  • ۵ فروند ایرباس اِی ۳۲۰.

هواپیمایی ماهان

برای تعریف از هواپیمایی ماهان کافی است به این نکته اشاره کنیم که این ایرلاین نزدیک به ۴۰ فروند هواپیما دارد. بسیاری از این هواپیماها کلاس بیزینس را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند. مسافرینِ این کلاس در طول پرواز با غذاهای اعیانی ایرانی و فرنگی پذیرایی می‌شوند. به این خوراکی‌های خوشمزه،‌ نوشیدنی‌های گوارا را نیز اضافه کنید. در کابین کلاس بیزینس تلویزیون الی‌.سی‌.‌دی نصب شده تا مسافرین به تماشای برنامه‌های دل‌خواه مشغول شوند. امکان خرید از برندهای بین‌المللی در حین پرواز، کیف هدیه‌ای که لوازم آرایش و نوشت‌افزار در آن قرار دارد به همراه کیف هدیه مخصوص کودکان و بالشت ضدعفونی‌شده به‌عنوان دیگر خدمات اشرافی کلاس بیزینس پروازهای ماهان شناخته می‌شود.

فرودگاه‌های تهران، مشهد، تبریز، بندرعباس، زاهدان، کرمانشاه، قشم، شیراز، اصفهان، ساری، اهواز، یزد، بوشهر، گرگان، اردبیل، ارومیه و سنندج پذیرای هواپیماهای ماهان هستند. ناگفته نماند کلاس بیزینس در پروازهای خارجی ماهان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پرواز هواپیماهای ماهان به فرودگاه‌های بین‌المللی بیرمنگام، کلمبو، دوسلدورف، بانکوک، آلماتی، اربیل، آنکارا، کویت، پکن، کوالالامپور، بغداد و نجف برقرار است. هواپیماهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم این پروازها را انجام می‌دهند.

  • ۱۰ فروند بائی (BAE) ۱۴۶ – ۳۰۰؛
  • ۸ فروند ایرباس اِی ۳۱۰ – ۳۰۰؛
  • ۶ فروند ایرباس اِی ۶۰۰ – ۳۰۰؛
  • ۵ فروند ایرباس اِی ۳۴۰ – ۳۰۰؛
  • ۷ فروند ایرباس اِی ۳۴۰ – ۶۰۰؛
  • ۲ فروند بوئینگ ۷۴۷ – ۴۰۰؛
  • یک فروند بوئینگ ۷۴۷ – ۳۰۰.

هواپیمایی معراج

برای تعریف از هواپیمایی معراج کافی است به این نکته اشاره کنیم که پروازهای تشریفاتی کارمندان عالی‌رتبه دولت با این هواپیمایی انجام می‌شود. ایرلاین معراج در طول سال‌های گذشته افتخارهای بی‌شماری را در کارنامه‌اش دارد. در این زمینه می‌توان به کسب رتبه نخست کمترین تاخیر در پرواز اشاره کرد. این رکورد به ۱۳۹۳ باز می‌گردد. در آن زمان هواپیمایی معراج رکورد شگفت‌انگیز میانگین ۷ دقیقه تأخیر در پرواز را به کارنامه افتخارهایش اضافه کرد. هواپیمایی معراج طیف گسترده‌ای از کلاس‌های پرواز را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. پروازهای فِرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی در فهرست بلیط‌های ایرلاین معراج مشاهده می شود. هواپیماهای ایرلاین معراج به شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قشم، کیش، چابهار و عسلویه پرواز می‌کنند. برای پرواز به فرودگاه‌های بین‌المللی نیز می‌توانید روی هواپیماهای ایرلاین معراج حساب باز کنید. پروازهای هواپیمایی معراج در فرودگاه‌های بین‌المللی اسپارتا، ازمیر، نجف و استانبول فرود می‌آیند. هواپیماهای زیر این پروازها را انجام می‌‌دهند:

  • ۲ فروند ایرباس ۳۰۰ – ۶۰۰؛
  • ۳ فروند ایرباس ۳۲۰ – ۲۰۰؛
  • ۲ فروند ایرباس ۳۱۹ – ۱۰۰.

کلاس بیزینس در ایرلاین‌ های داخلی تجربه‌ای خاص و اشرافی از سفرهای هوایی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. امیدواریم اطلاعاتی که ایرلاین‌های ایرانی با کلاس بیزینس در اختیار شما گذاشتیم، سفری خاطره‌‌انگیز و شاهانه را برایتان به ارمغان بیاورد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از مسافرت با هواپیما به جاهای دیدنی ایران دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

هواپیمایی آرتا، زاگرس، وارش، ایرلاین کیش، ایران ایرتور، سپهران، ماهان و معراج کلاس بیزینس را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

ایرلاین معراج از آن دسته هواپیمایی‌های داخلی است که پرواز فرست کلاس دارد.

صندلی‌های راحت و جادار، تنوع غذایی، نوشیدنی‌های گوارا و بالشت ضدعفونی‌شده از امکاناتی است که بیشتر کلاس‌های بیزینس در پروازهای ایرانی از آن‌ها بهره می‌برند.

تجربه ثابت کرده بیشتر فرودگاه‌های بزرگ ایران پذیرای پروازهای کلاس بیزینس هستند.

هواپیمایی وارش، ایرلاین معراج، ایرلاین کیش، هواپیمایی سپهران و هواپیمایی پارس ایر در گروه ایرلاین‌های داخلی به حساب می‌آیند که پرواز کلاس بیزینس به فرودگاه‌های بین‌المللی دارند.

2 نظرات
  1. مهدی می گوید

    از همه شرکتا که الکی تعریف کرده بودید.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام آقا مهدی.
      می‌شه لطفا دلیلتون رو هم بگید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.