قیمت بلیط هواپیما برای کودکان چقدر است؟

0

حتماً شما هم کودک خردسال یا نوزادی دارید که می‌خواهید در سفر همراهتان باشد و الآن اینجایید که بدانید هزینه بلیط هواپیما برای کودکان چطور محاسبه می‌شود؟ خب ما شما را خیلی منتظر نمی‌گذاریم و یکراست می‌رویم سراغ اصل مطلب که جواب پرسشتان را بگیرید. البته از آنجایی که سؤالات شما درباره قیمت بلیط هواپیما برای کودکان متنوع و متفاوت است، اجازه بدهید که جوابش را در بخش‌های مختلف و جداگانه برایتان بنویسیم.

تعریف کودک از نگاه شرکت‌های هواپیمایی

تعریف کودک از نگاه شرکت‌های هواپیما

در تعریفی که شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌کنند، هر بچه‌ای تا قبل از ۲سالگی نوزاد محسوب می‌شود و از ۲ تا ۱۲ سال هم کودک. با این تعریف حتی اگر یک روز از تولد دوسالگی فرزندتان گذشته باشد، کودک محسوب می‌شود. از ۱۲سالگی به بعد هم فرزند شما در گروه بزرگسالان جا می‌گیرد و بهای بلیطش به‌طور کامل حساب می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان

قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان

فرقی نمی‌کند که از ایرلاین ایرانی بلیط تهیه کرده‌اید یا خارجی، معمولاً همه شرکت‌های هواپیمایی حدود ۱۰ تا ۱۵درصد از بهای کل بلیط بزرگسال را بابت بیمه نوزاد از شما می‌‌گیرند. این نکته را فراموش نکنید که به نوزاد شما صندلی یا پذیرایی خاصی تعلق نمی‌گیرد و این مبلغ فقط برای صدور کارت پرواز وی است. البته برخی از ایرلاین‌های خارجی برای نوزاد هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و برخی معتقدند که باید صندلی جداگانه بگیرید و به همین علت مبلغ یک فرد بزرگسال را از شما می‌گیرند؛ اما آنچه در اکثر قریب‌به‌اتفاق شرکت‌های هواپیمایی رایج است، همان مبلغ ۱۰ تا ۱۵درصد کل بلیط است.

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان

برای جواب این سؤال باید ۲ تا سؤال را جواب دهید. یکی اینکه قرار است بلیطتان را از کدام ایرلاین تهیه کنید. دیگر اینکه می‌خواهید بلیط سیستمی تهیه کنید یا بلیط چارتر؟

البته قصد گیج‌کردنتان را نداریم. خلاصه موضوع این است که در پروازهای چارتر فرقی بین کودک و بزرگسال وجود ندارد و شما برای تهیه هر صندلی باید قیمت کامل بلیط را بپردازید. در اکثر بلیط‌های سیستمی، بلیط کودک ۵ تا ۱۲ سال، چند درصد ارزان‌تر از بلیط بزرگسال است و این مبلغ از ۱۵ تا ۵۵درصد، فرق می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید که قیمت بلیط کودکتان دقیقاً چقدر درمی‌آید، هنگام انتخاب بلیط به بخش جزئیات بروید و مبلغ مصوب ایرلاین را ببینید.

امکان پرواز کودک بدون حضور والدین

امکان پرواز کودک بدون حضور والدین

معمولاً شرکت‌های هواپیمایی از صدور بلیط برای کودکان تنها خودداری می‌کنند. البته در برخی از شرایط بسیار مهم و ضروری و در صورتی که قیم و سرپرست کودک وکالت تام داشته باشد و با شناسنامه معتبر و اسناد درست به کانتر ایرلاین در فرودگاه مراجعه کند، ممکن است اجازه این کار برایش صادر شود. البته این شرایط آنقدر سخت و پیچیده است که گاهی غیرممکن به نظر می‌رسد. معمولاً فقط برای کودکان بیشتر از ۵ سال می‌توان چنین اجازه‌ای صادر کرد و اگر کودک شما فقط یک روز به پنج‌سالگی‌اش هم مانده باشد، صدور بلیط اتفاق نمی‌افتد.

نکات مهم برای پرواز همراه با کودک

نکات مهم برای پرواز همراه با کودک

  • کودکان مثل ما بزرگسالان درک درستی از پرواز با هواپیما ندارند، مخصوصاً اگر بار اولشان باشد یا به بیماری ترس از ارتفاع یا اختلالات قلبی و عصبی دیگر دچار باشند. با این توضیح بهتر است قبل از سفر در ذهنشان تصویر روشنی از پرواز ترسیم کرده و آن‌ها را به‌گونه‌ای آگاه کنید که در طول مسیر اذیتتان نکنند.
  • همان طور که می‌دانید فشار هوای داخل کابین هواپیما در نوسان است و گاهی باعث گوش‌درد می‌شود. به همین دلیل در زمان شتاب‌گرفتن هواپیما و شروع به پرواز، حتماً از کودکتان بخواهید با خوردن شکلات یا جویدن آدامس، جلوی این عارضه را بگیرد.
  • می‌توانید یکی دو کتاب داستان محبوب کودکتان را همراه داشته باشید تا در طول مسیر سرگرم شود یا اینکه فیلم مدنظرش را از قبل دانلود کنید تا در طول مسیر سرگرم تماشا شود. فقط توجه داشته باشید که هنگام برخاستن ونشستن هواپیما، اجازه روشن‌کردن وسایل الکترونیکی خود را ندارید.
  • حتماً مدراک شناسایی کودکتان را همراه داشته باشید. همه ایرلاین‌ها از سوارکردن کودک بدون مدرک شناسایی، خودداری می‌کنند.
  • حتماً قبل از سوارشدن به هواپیما، میزان خواب و استراحت کودکتان را تنظیم کنید تا در طول مسیر دچار بدخوابی یا کلافگی نشود.
  • برای کودکتان اسباب‌بازی سبک و مقداری تنقلات تهیه کنید تا در صورت تأخیر در پرواز، از آن استفاده کند.
  • اگر کودکتان را به‌تنهایی به جایی می‌فرستید، حتماً آدرس، نام و مشخصات کامل را همراه وی قرار دهید.

در این مطلب برای شما درباره قیمت بلیط هواپیما برای کودکان و چگونگی نرخ‌گذاری آن گفتیم. در مقاله «مراقبت از کودکان در سفر با هواپیما» هم نکات خوبی برایتان نوشته‌ایم. در نهایت هم اگر هرگونه پرسش یا ابهامی دارید می‌توانید با پشتیبانی ۲۴ساعته ره بال آسمان در میان بگذارید تا راهنمایی‌تان کنند. شما چه تجربه‌هایی از سفر با کودکتان دارید؟ لطفاً در بخش نظرات برای ما بنویسید. در انتها به شما لیستی از محبوب ترین ایرلاین های ایران می‌دهیم که خدمات مقبولی برای کودکان دارند. این مقاله هم خواندنی هستند:

کدام ایرلان های داخلی بیزینس کلاس دارند

بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه کدامند؟

فرزند شما از بدو تولد تا ۲سالگی، نوزاد و از ۲ تا ۱۲سالگی کودک محسوب می‌شود.

بستگی دارد چه ایرلاینی را انتخاب کنید؛ اما در اکثر ایرلاین‌ها بین ۱۰ تا ۱۵درصد بهای کل بلیط برای نوزاد محاسبه می‌شود.

بسته به شرکت هواپیمایی انتخابی شما، این مبلغ بین ۱۵ تا ۵۵درصد مبلغ کل بلیط محسوب می‌شود. البته برای تهیه بلیط چارتر باید کل مبلغ را پرداخت کنید.

هنگام تهیه بلیط سیستمی به بخش جزئیات بلیط بروید. در آنجا قیمت بلیط مشخص می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.