جنگل پلکانی کلاله | جنگلی با نغمه دلنشین پرندگان

0

دورشدن از هیاهوی شهر و فشارهای روانی زندگی و پناه‌آوردن به طبیعت زنده و گوش‌دادن به نوای آن موجب شده است که دوست‌داران طبیعت و گردشگران بی‌شماری کوله‌بار سفر را بسته و رهسپار نقاط دور و نزدیک شوند. حتماً شما از این دسته افراد هستید که منتظرید در فرصت مناسبی که برایتان پیش می‌آید، باروبندیل سفر را بسته و عازم دل طبیعی شوید. در همین راستا، یکی از جاهای دیدنی گلستان، جنگل پلکانی کلاله است که مسافران گلستان و شهر کلاله در سفر خود سری به آن می‌زنند. در این مقاله قصد داریم شما را با این جنگل تماشایی و جالب آشنا کنیم.

جنگل پلکانی کلاله کجاست؟

جنگل پلکانی کلاله در نزدیکی‌های شهر کلاله گلستان و در روستای گونیلی واقع شده است. برای دسترسی به این محل ابتدا باید به شمال ایران شهر گرگان سفر کرده و از آنجا خودتان را به شهر کلاله برسانید. در آنجا هم با تاکسی می‌توانید به این جنگل بروید.

زیبایی‌های جنگل پلکانی کلاله

نمایی زیبا از جنگل پلکانی کلاله

هنگام ورود به این جنگل از دیدن ظاهر آن شگفت‌زده خواهید شد. شما می‌توانید از طریق پله‌هایی که به صورت طبیعی در جنگل هستند به بالا یا پایین بروید. هر گوشه از این جنگل، رؤیایی و خاطره‌انگیز و منحصربه‌فرد است.

به اطراف این جنگل که بنگرید، دو کوه بلند را مشاهده خواهید کرد که گویی جنگل را در آغوش خود گرفته‌اند. به هنگام قدم‌زدن در زیر پایتان تخته‌سنگ‌هایی را می‌بینید که تصاویر زیبا و خیره‌کننده‌ای را در مسیرها ایجاد کرده است. شاید دلتان بخواهد در بازدیدی که از این جنگل دوست‌داشتنی دارید به کوه‌نوردی نیز بپردازید و از هیجان آن نهایت لذت را ببرید.

تصویری از طبیعت جنگل پلکانی کلاله

وقتی در این جنگل زیبا قدم می‌زنید از شنیدن نغمه پرندگان نهایت لذت و احساس خوب را به دست خواهید آورد. شاید هم با دیدن آن همه زیبایی با خود فکر کنید که بهتر است چند تا عکس سلفی از خودتان بگیرید. اگر هم دسته جمعی به این جنگل سفر کرده‌اید، برپایی یک پیک‌نیک می‌تواند لحظات شیرین و به‌یادمادنی را برای شما رقم بزند.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی گلستان، روی لینک زیر کلیک کنید:

جاهای دیدنی نزدیک جنگل پلکانی کلاله

در نزدیکی این جنگل جذاب، جاهای دیدنی دیگری هم وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه به معرفی برخی از این جاذبه ها پرداخته‌ایم.

  • روستای گچی سو

تصویری از روستای گچی سو

روستای گچی سو یکی از جاهای دیدنی در نزدیکی جنگل پلکانی است. این روستا مکانی است که در آن زیارتگاه خالد نبی واقع شده است. گردشگران بسیاری برای دیدن این مکان به بالای تپه‌ای می‌روند که زیارتگاه روی آن واقع شده است. اگر داخل روستا گشت‌وگذاری داشته باشید، از دیدن صنایع دستی اصیل و بومی آن مثل قالی ترکمن احساس خوشایندی به شما دست خواهد داد. علاوه بر این می‌توانید از غذاهای خوشمزه محلی و نان داغ و تازه هم میل کنید.

  • چشمه آق سو

تصویری از چشمه آق سو

چشمه آق سو یکی دیگر از جاهای دیدنی گلستان در نزدیکی جنگل پلکانی است. این چشمه‌ زلال و خروشان در میان جنگل‌های سرسبز واقع شده است و منظره‌ای چشم‌نواز و زیبا را ایجاد می‌کند. در این چشمه امکان شناکردن هم وجود دارد و می‌توانید برای دقایقی از این ورزش مهیج نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی

جنگل پلکانی کلاله مابین دو کوه قرار دارد که چشمه‌های متعددی در لابه‌لای آن جریان دارند. همه این ویژگی‌ها چشم‌انداز بسیار زیبایی را به جنگل داده است و جزو زیباترین جنگل‌های ایران به شمار می‌رود.

هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفربهار و تابستان
آدرساستان گلستان، کلاله، روستای گونیلی

جنگل پلکانی کلاله مسلماً می‌تواند یکی از تماشایی‌ترین جنگل های ایران باشد. در مدت اقامتتان در گلستان، با ورود به این جنگل سراسر زیبایی و راه‌رفتن روی تخته‌سنگ‌های آن که گویی پلکان است، احساس خوشایند و جالبی به شما دست خواهد داد. البته توصیه می‌شود پس از بازدید از این جنگل چشم‌نواز، از سایر جاهای دیدنی نزدیک به این جنگل هم بازدید کنید. اگر هم تاکنون از این جنگل بازدید کرده‌اید و در آن به گشت‌وگذار پرداخته‌اید، خوشحال می‌شویم تجارب سفرتان را با ره‌ بال آسمان به اشتراک بگذارید.

جنگل پلکانی کلاله در نزدیکی‌های شهر کلاله گلستان و در روستای گونیلی واقع شده است.

روستای گچی سو، زیارتگاه خالد نبی و چشمه آق سو از جاهای دیدنی اطراف جنگل پلکانی کلاله است.

بهار و تابستان بهترین فصل سفر به جنگل پلکانی کلاله است.

3.7/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.