رستوران خاور خانم | جایی میان جنگل و دریا

2

گیلان برویم یا مازندران؟ این سوالی فلسفی برای شمال‌دوستان است. اما برای اینکه از این دوراهی سخت نجات‌تان بدهیم، راه‌کاری ایدئال در آستین داریم. بله! پیشنهاد ما به شما، رفتن به چابکسر زیباست. چابکسر زیبا، جزئی از استان گیلان است اما دقیقا در مرز میان دو استان مازندران و گیلان قرار دارد و می‌تواند به دوراهی‌ها در انتخاب مقصد شمال‌گردی‌تان پایان بدهد. یکی از اصلی‌ترین دلایل شهرت چابکسر، خاور خانم و رستوران بی‌نظیر اوست. اگر بدانید که این بانو در چه مکان دل‌انگیزی و با چه غذاهای رنگارنگی از مهمانان و مسافران پذیرایی می‌کند، دیگر لحظه‌ای هم برای رفتن به چابکسر تردید به دلتان راه نمی‌دهید. اصلا خاور خانم کیست؟ با ره بال آسمان همراه باشید تا از رستوران خاور خانم برایتان بیشتر بگوییم.

آشنایی با رستوران خاور خانم

داستان زندگی خاور خانم را که بدانید، متوجه می‌شوید که هیچ موفقیتی اتفاقی نیست. فکر، تلاش و امیدواری و خوش‌بینی نسبت به آینده است که باعث می‌شود، بعضی از افراد روز به روز موفق‌تر شوند و متضاد همه اینهاست که باعث می‌شود، برخی دیگر همیشه غصه بخورند و هیچ کار مفیدی انجام ندهند. اگر فکر می‌کنید که رستوران خاور از آن مکان‌هایی است که به این زن موفق، ارث و میراث رسیده کاملا در اشتباهید.

خاور خانم در کنار همسرش به موفقیت در ساخت این رستوران رسیده است و با پذیرایی درجه یک و نابی که از مشتریانش به عمل می‌آورد، توانسته روز به روز موفق‌تر شود و نام چابکسر را هم در میان گردشگران و مسافران مطرح کند. اما اجازه بدهید که وارد داستان شویم و از ماجرای جالب ورود خاور به دنیای رستوران‌داری بگوییم.

همسر خاور خانم یعنی اکبرآقای لطفی‌نژاد مشاغل مختلفی را تجربه کرده بوده و بعد از فراز و نشیب‌هایی در کارش، با خاور خانم روی زمین‌های کشاورزی‌شان مشغول به کار بوده‌اند که یک روز، سرنوشت تصمیم می‌گیرد، این افراد سخت‌کوش و لایق را وارد مسیر و جاده‌ای تازه کند. ماجرا از کجا شروع می‌شود؟

داستان ورود خاور خانم به دنیای غذاها

خاور خانم در رستورانش

شمالی‌ها دستپخت‌هایی عالی و درجه یک دارند. کمتر بانوی شمالی هست که روش طبخ غذاهای خوش‌طعم این خطه را به‌خوبی نداند و شگردهای اختصاصی خودش برای رنگ و لعاب‌دادن به غذاهای مختلف را نداشته باشد. خاور جان هم از این دسته افراد جدا نبوده و نیست. دستپخت خاور در کنار موقعیت مکانی منزلشان باعث می‌شود که جرقه رستوران‌داری در ذهن او زده شود.

خانه خاور خانم در مکانی واقع است که میان جنگل و دریا قرار دارد. این یعنی، داشتن مکانی فوق‌العاده برای زندگی که بیشتر افراد از آن به عنوان جایی برای گذران پیک‌نیک و تفریح استفاده می‌کنند. روزی از روزهای بارانی گیلان، زمانی که خاور روی ایوان منزلش نشسته بوده است، خانواده‌ای مسافر را در حوالی منزل می‌بینید که به واسطه بارش باران در حال خیس‌شدن بوده‌اند و امکان برپایی جوج معروف و نوشابه را در جنگل‌های اطراف خانه خاور خانم از دست داده بودند.

خاور مهربان از آنها می‌خواهد تا بندآمدن باران به منزل او بروند و همین باعث شکل‌گیری دوستی میان آنها و خاور خانم می‌شود. دیگر جرقه‌های کلیدخوردن رستوران خاور خانم رو به درخشان‌ترشدن می‌گذارد. دوستیِ شکل‌گرفته میان خاور و مسافران باعث می‌شود که این زن دوست‌داشتنی، مسافران را به چند وعده غذا مهمان کند و طعم درجه یک دستپختش هم دلیلی می‌شود که آن مسافران، نشانی خاور خانم را به همه آشنایان و اقوامی بدهند که به چابکسر سفر می‌کنند.

بالکن خانه خاور خانم به تدریج و با استقبالی که از دست‌پختش می‌شود به رستورانی بدل می‌شود که اگر چه در ابتدا کوچک و محدود به همان بالکن ۲۰ متری بود اما در حال حاضر، بنایی چند طبقه و بزرگ است.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی رامسر، روی لینک زیر کلیک کنید:

منظره و مشخصات رستوران خاور خانم

اگر دلتان پر می‌کشد که به شمال ایران بروید و در سفرتان، سری هم به رستوران خاور خانم بزنید، کاملا حق دارید. اجازه بدهید که با شرح و توصیف این مکان، دهانتان را بیشتر آب بیندازیم. اگر بخواهیم دقیق‌تر از مکان رستوران خاور برایتان بگوییم، لازم است تا به سراغ معرفی روستای سرولات برویم. این روستا در سه کیلومتری شهر چابکسر قرار دارد.

علاوه بر زیبایی‌های طبیعی سرولات، رستوران مذکور از جمله نقاط قابل‌توجه و دیدنی آن شده است و کسانی که به حوالی رامسر و چابکسر سفر می‌کنند، معمولا بدون امتحان‌کردن غذاهای منوی رستوران خاور خانم چابکسر به سفرشان خاتمه نمی‌دهند.

رستوران خاور دارای منظره‌ای رو به طبیعت است. جنگل، ابر، کوه و نمایی از دریا چیزهای کمی برای جذاب‌شدن مجموعه‌ای تفریحی نیستند. حال اگر همه اینها در کنار هم وجود داشته باشد، نتیجه آن چیزی نخواهد بود به جز صف‌های عریض و طویل از مشتریانی که دوست دارند در فضایی بکر و زیبا از دستپخت بانویی شمالی لذت ببرند.

در مراجعه به رستوران خاور، امکان نشستن در بالکن رستوران یا سالن‌های آن هم وجود دارد. در هر حال، چه بالکن را انتخاب کنید و چه داخل سالن بنشینید به خاطر موقعیت مکانی و اشراف ساختمان به طبیعت، با مناظری بسیار زیبا مواجه خواهید شد که غذاخوردن را برایتان دل‌پذیرتر می‌کند. اما اگر از ما می‌شنوید حتما طوری برنامه‌ریزی کنید که امکان نشستن در بالکن برایتان فراهم شود و از منظره طبیعت لذت بیشتری ببرید.

منوی رستوران خاور خانم و جزئیات آن

تجربه حضور در رستوران خاور برای شکموها، تجربه‌ای دیوانه‌کننده است. چون فقط شکموها و افراد خوش‌خوراک هستند که درک می‌کنند انتخاب از میان چلو جوجه ترش، چلوماهی، ترش تره، مرغ شکم‌پر، باقلاقاتق و…، چقدر سخت است. برنج‌های کته‌ای و همراهی آنها با قالبی کره دهان را آب می‌اندازد. قبول دارید؟ مواد لازم برای تهیه غذاهای رنگارنگ سنتی این رستوران بسیار تازه هستند و اغلب به‌طور روزانه تهیه می‌شوند. یکی از دلایل عمده کیفیت و خوش‌طعمی غذاها هم دقیقا همین تازگی است.

پشت هر موفقیتی، تعهد و درست‌کاری وجود دارد. به‌کار بردن مواد تازه و باکیفیت در غذاهای رستوران خاور خانم هم از دلایل اصلی موفقیت او و مجموعه کاری‌اش است که در کنار هم جمعی حدود ۶۰ نفر هستند. این یعنی خاور، نه تنها زنی توانا برای راه‌اندازی کسب‌وکاری برای خود بوده، بلکه توانسته است، تعداد زیادی از اهالی روستا را هم سر کار بیاورد و سفره‌هایشان را رنگین کند.

نکته مهم درباره فضای رستوران

نکته قابل تأمل دیگری که درباره رستوران خاور وجود دارد، این است که فضایی خودمانی و صمیمانه دارد. یعنی در آن، خبری از دکوراسیون مجلل یا به قول امروزی‌ها لاکچری نیست. همه چیز در نهایت سادگی اما درستی تنظیم شده است.

میز و صندلی‌ها، در و دیوار، ظروف پذیرایی و حتی شکل و شمائل پذیرایی از مشتریان اصلا شبیه رستوران‌های مجللی نیست که با هزینه‌ای گزاف، اطوارهای فراوان و نهایتا غذایی عادی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. در رستوران خاور خانم، سادگی، کیفیت و صمیمانگی پرسنل و ادب‌شان و از همه مهم‌تر، چهره خندان و روی خوش خود خاور خانم است که بیشتر از هر چیزی جلب‌توجه می‌کند.

نمایی کلی از رستوران خاور خانم

قیمت غذاهای رستوران خاور خانم چابکسر هم بسیار معقول و مقرون‌به‌صرفه است. یعنی انصاف در قیمت‌گذاری هم از ویژگی‌های مهمی است که در این رستوران محلی زیبا به آن توجه زیادی می‌شود. با مرور لیست قیمت رستوران خاور خانم به شرف و انصاف او درود خواهید فرستاد. در کنار غذایی که سفارش می‌دهید از سیرترشی، زیتون پرورده، ماست محلی و دوغ این مجموعه هم غافل نشوید. امتحان‌کردن غذاهای شمالی خاص مثل باقلاقاتق هم ایده خوبی خواهد بود. پس به آن فکر کنید.

نشانی و اطلاعات رستوران خاور

برای رفتن به رستوران خاور خانم باید به چابکسر بروید و از آنجا راهی روستای سرولات شوید. در لیمه‌سرا به رستوران خواهید رسید و می‌توانید بخشی از سفرتان را با خاطره غذاخوردن در این مکان لذت‌بخش‌تر کنید.

با مرور داستان احداث و پا گرفتن این رستوران می‌توان فهمید که وجود فردی تلاش‌گر، منصف و درست‌کار چگونه می‌تواند موجب رشد مجموعه‌ای کاری شود، گردشگری را توسعه بدهد، چندین نفر را به سر کار بیاورد و از همه مهم‌تر، خاطراتی شیرین را برای مردم رقم بزند. وجود این رستوران در حوالی چابکسر باعث شده تا در اطراف آن هم کسب و کارهایی پررونق شکل بگیرد. مثلا فروش صنایع‌دستی در نزدیکی رستوران از جمله مزایای دیگری است که خاور خانم باعث و بانی آنها بوده است.

ساعت بازدید ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
شماره تماس۰۹۱۱۳۴۴۴۹۳۴
آدرساستان گیلان، ۳ کیلومتری چابکسر، روستای سرولات

اگر به شمال رفتید حتما سرزدن به خاور خانم را هم در برنامه‌هایتان قرار بدهید. مطمئن هستیم که از این تجربه شیرین خوشتان خواهد آمد. فقط یادتان باشد که در روزهای تعطیل معمولا ترافیک سنگینی به سمت رستوران در جریان است و برای اینکه نوبت‌تان شود هم باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید که البته ارزشش را دارد.

4/5 (3 نظر)
2 نظرات
  1. احسان می گوید

    واقعا می ارزه اون جاده ی تنگ روستایی رو بری برسی به این دنیای هیجان انگیز! خیلی خوشمزه و عالین غذاهاش

  2. مریم سلیمی می گوید

    سلام اصلا نرین غذاهاش افتضاحه، پولتون رو دور میندازین، تو جوجه کباب زعفرانی رنگ زعفران ریخته بودن، چنجه شون رو معلوم نیست چی زده بودن همه از هم وا میرفت، برنجشون رو جوش شیرین زده بودن احساس سیری نکنی بازم سفارش بدی، غذای بی کیفت و گرون قیمت???

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.