گنبد مینا تهران | سفری به کهکشان از دل پایتخت

0

آسمان بخش مرموزی از زندگی انسان است که هنوز قسمت وسیعی از آن ناشناخته باقی مانده. زمانی که سر‌مان را بالا می‌گیریم و به آسمان شب نگاه می‌کنیم، ستاره‌هایی را می‌بینیم که شاید صدها هزار سال پیش از بین رفته‌اند و فقط نور آن‌ها به چشم ما می‌رسد. وقتی درباره دورترین اجرام آسمانی می‌خوانیم، خواهیم دید که همه کهکشانی که در آن قرار داریم، ذره‌ای ناچیز از عالم هستی است. یکی از راه‌های آشنایی با این پدیده شگرف، سرزدن به گنبد مینا تهران است. با این مکان آشنا هستید؟ اگر اسم گنبد مینا برایتان ناآشناست، نگران نباشید. امروز قصد داریم این مکان یا همان آسمان نمای گنبد مینا تهران را به شما معرفی کنیم که چند سالی از افتتاح آن می‌گذرد. با ما همراه باشید تا بتوانید از دل پایتخت به آسمان شب سفر کنید.

آشنایی با گنبد مینا تهران

نمایی از گنبد مینا

زمانی که از بزرگراه همت در حال عبور باشید، در محدوده پارک آب و آتش، ساختمانی عجیب که همانند خورشید است، به چشم شما خواهد خورد. این ساختمان عجیب همان گنبد مینا تهران و بزرگ‌ترین آسمان نمای خاورمیانه است. گنبد مینا سازه‌ای با معماری بسیار عجیب در تهران است که هنر معماری استادان ایرانی را به دید تمام جهان می‌رساند. همان طور که می‌دانید، پارک آب و آتش، پارکی موضوعی است و بخش‌های مختلفی دارد. گنبد مینا یا همان آسمان نمای تهران نیز در بوستانی با نام بوستان منظومه شمسی واقع شده است و دسترسی راحتی از پل طبیعت دارد.

نمایی از آسمان نما گنبد مینا

این آسمان نما در مجموعه 1هزار و 850 مترمربعی واقع شده است و یک معبد عالی برای عاشقان علم نجوم که جزو جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که ایده ساخت چنین آسمان نمای زیبایی در سال 1388 برای اولین‌بار مطرح شد. پس از گذشت ۵ سال کار مداوم، نهایتاً در سال 1393، این آسمان نمای بزرگ به بهره‌برداری رسید. اگر کمی به نحوه طراحی گنبد مینا تهران دقت کنید، شباهت‌های فراوان این اثر را با رصدخانه مراغه خواهید یافت. مهندسان و طراحان نیز به این مسئله اشاره کرده‌اند که در تلاش بودند تا از این گنبد معروف در طراحی خود استفاده کنند. ساختمان اصلی آسمان نما تهران دارای دو کاربرد مختلف شبیه‌ساز آسمان و سالن سه‌بعدی است.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

آشنایی با معماری گنبد مینا

زمانی که برای اولین‌بار گنبد مینا به چشمتان بخورد، قطعاً معماری منحصربه‌فرد آن شما را جذب خواهد کرد. ساخت این بنا با الهام از خورشید، خدای آفتاب بابلیان، ایزدبانوی خورشید در اساطیر ژاپنی، شمس و آماتراسو انجام شده است. به طور کلی معماری گنبد مینا شامل بخش‌های زیر می‌شود:

نمایی از سقف بنا گنبد مینا

  • سقف بنا

سقف بنا به سبک گنبدسازی سنتی ایران از دو پوسته ساخته شده است. این یعنی یک بخش از سقف شامل شبکه فلزی و بخش داخلی همان سقف سالن آسمان نما است. اگر از داخل به سقف نگاه کنید، شکل آن دقیقاً بر اساس ساختار مدارهای منظومه شمسی ساخته شده است.

نمایی از ورودی گنبد مینا

  • ورودی

ورودی مجموعه گنبد مینا به شکل تشعشعات یا همان پرتوهای خورشیدی طراحی شده است. پس از ورود به مجموعه، تصاویری از اجرام سماوی به چشم شما می‌خورد که ناخودآگاهتان را برای بازدید آماده خواهد کرد.

نمایی از طراحی داخلی گنبد مینا

  • طراحی داخلی

در طراحی داخلی این بنا تلاش بر این بوده است که تا حد امکان از المان‌های آسمانی استفاده شود تا ذهن بازدیدکنندگان را برای درک بهتر آسمان آماده کنند. به‌عنوان مثال در بین ستون‌ها، کره‌هایی برای نمایش سیاره‌های منظومه شمسی قرار داده شده‌اند. همچنین در راستای ایجاد جو کاملاً علمی، روی دیوارها انواع تابلوهای علمی تخیلی به چشم می‌خورند.

تماشای شگفتی آسمان در گنبد مینا

نمایی از تماشای شگفتی آسمان در گنبد مینا

علم نجوم را می‌توان یکی از گسترده‌ترین علوم جهان هستی دانست. البته با وجود این حجم از گستردگی، شاید فقط بخش ناچیزی از جهان هستی را شناخته باشیم. آیا تا به حال درباره پیدایش زمین و کهکشان راه شیری کنجکاو شده‌اید؟ آیا تا به حال در این باره فکر کرده‌اید که چند میلیون ستاره در کهکشان راه شیری وجود دارد؟ سیاه چاله، کرم چاله و سفید چاله چیست؟ یا اینکه ستارگانی که در آسمان شب می‌بینیم، چند هزار سال نوری با ما فاصله دارند؟ زمانی که به آسمان می‌نگریم، چشم ما فقط قادر به تماشای بخش ناچیزی از جهان هستی است. اگر به کشف ناشناخته‌ها و دنیای ستارگان علاقه‌مند هستید، می‌توانید سری به گنبد آسمان بزنید.

نمایی از شبیه‌سازی آسمان گنبد مینا

در این آسمان نمای بزرگ، سالنی برای شبیه‌سازی آسمان تعبیه شده است. زمانی که در این آسمان نما حضور دارید، انگار که درون یک سفینه فضایی قرار گرفته‌اید و از کنار پنجره به تماشای ستارگان نشسته‌اید. شبیه‌سازی آسمان در گنبد مینا تهران به‌خوبی انجام می‌شود و حس‌وحال عجیبی را به بازدیدکنندگان انتقال می‌دهد. این شبیه‌سازی نسبت به آسمان نماهای دیگر خاورمیانه کیفیت بسیار بیشتری دارد. انگار می‌خواهید دست خود را دراز کنید و یکی از ستارگان آسمان را درون مشت خود نگه دارید. حین برنامه درباره علم نجوم به بازدیدکنندگان توضیحات کاملی داده می‌شود تا بتوانند شناخت بهتری از اجرام آسمانی داشته باشند.

رصد ستارگان در هوای آزاد

نمایی از رصد ستارگان در هوای آزاد

یکی از نوآوری‌هایی که گنبد مینا تهران را به مراتب جذاب‌تر کرده، رصد ستارگان در هوای آزاد است. بازدیدکنندگان هر هفته روز سه‌شنبه از ساعت 19 تا 21 می‌توانند به‌صورت رایگان از بخش رصد گنبد مینا دیدن کنند. البته بازدید از این بخش به مساعدبودن شرایط جوی نیز بستگی دارد. در بخش رصد ستارگان گنبد مینا، چند تلسکوپ و ابزارآلات رصد ستارگان تعبیه شده است و به بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهد تا بتوانند از ستارگان آسمان شب دیدن کنند. اگر در این ساعت رویدادهای خاص علم نجوم همانند کسوف، خسوف، بارش شهاب سنگ یا نمایان‌شدن یکی از سیارات در آسمان رخ دهد، می‌توانید این رویداد مهم را از نزدیک تماشا کنید.

آشنایی با بخش‌های مختلف گنبد مینا

مجموعاً آسمان نمای گنبد مینا تهران را باید به دو بخش موزه علوم و سالن نمایش فیلم‌های دوبعدی و سه‌بعدی تقسیم کرد. در ادامه هر بخش را به‌صورت مجزا به شما معرفی خواهیم کرد.

  • موزه علوم گنبد مینا

نمایی از سالن سینما گنبد مینا

موزه و گالری علوم گنبد مینا در زمینی به مساحت 1هزار متر مربع واقع شده است. در این موزه داستان زمین به‌صورت کامل روایت می‌شود. آیا تا به حال برایتان این سؤال به وجود آمده است که تاریخ زمین از کجا آغاز می‌شود؟ آیا تئوری‌های مختلف درباره پیدایش زمین را می‌دانید؟ به نظر شما کدام تئوری بیشتر به واقعیت نزدیک است؟ در این موزه علوم شما می‌توانید با تمام تئوری‌های زمین‌شناسی و علوم مرتبط با زمین آشنا شوید. این بخش به تاریخ زمین و نحوه پیدایش انسان‌های اولیه اشاره می‌کند.

نمایی از سینمای سه بعدی گنبد مینا

سالن معروف سینمای سه‌بعدی گنبد مینا نیز دقیقاً در مرکز این سازه زیبا قرار گرفته است. به‌صورت کلی باید گفت که تمامی روایات درباره زمین، در این سالن به سه قسمت مختلف تقسیم می‌شود. در ابتدا می‌توانید به‌صورت کامل در زمینه پیدایش زمین اطلاعات کسب کنید. در مرحله بعدی صحبت از آینده به میان می‌آید و درباره اینکه در آینده قرار است چه بلایی بر سر سیاره‌های منظومه شمسی بیاید. این اطلاعات بسیار جالب و مهیج خواهد بود. در نهایت نیز شما را با اجرام دور آسمانی آشنا خواهند کرد که شاید تاکنون شناختی از آن‌ها نداشته‌اید. مجموعاً پس از این گردش علمی جذاب، اطلاعات بسیار جالبی در زمینه علم نجوم خواهید داشت. حتی شاید طرز فکر شما به جهان خلقت کاملاً تغییر کند.

  • بخش زمین، سیاره زنده

نمایی از جدول مندلیف گنبد مینا

زمین، سیاره‌ای زنده است که پناهگاه میلیون‌ها موجود زنده محسوب می‌شود. شناخت سیاره‌ای که با مهربانی تمام از ما مراقبت می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. در این بخش از موزه علوم گنبد مینا، علوم مختلفی همانند زمین شناسی، اقلیم شناسی، جغرافیای طبیعی و علوم وابسته به زمین به بازدیدکنندگان معرفی می‌شوند. این بخش جایی برای کسب اطلاعات درباره پیدایش زمین است در قسمتی از این بخش، جدول مندلیوف به شکلی جالب معرفی می‌شود و شما با انواع کانی‌ها، سنگ‌های منحصربه‌فرد، شهاب سنگ‌ها و همچنین فسیل‌هایی که هزاران سال قدمت دارند، آشنا خواهید شد.نمایی از ابزارهای دست ساز

یک گوشه از این سالن، میزبان مجسمه دانشمند بزرگ ایرانی، ابوریحان بیرونی است. این دانشمند، یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان ایرانی در زمینه علم نجوم و ریاضیات است. در همین بخش شما با نحوه اندازه‌گیری جرم حجمی کانی‌ها به وسیله ابزارهای دست‌ساز ابوریجان بیرونی آشنا خواهید شد.

نمایی از نمایشگر دیواری

در بخش دیگری از این موزه، نمایشگری دیواری را خواهید دید که یک ابتکار بی‌نظیر به حساب می‌آید. روبه‌روی این نمایشگر دیواری، یک چرخ گردان به چشم می‌خورد که با چرخاندن آن، می‌توانید زمان را هزار سال به جلو یا عقب ببرید! با این کار شما با گذشته زمین بهتر و بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین می‌توانید تغییرات اقلیمی زمین طی هزار سال اخیر را به‌خوبی درک کنید.

نمایی از ویترین‌هایی شیشه‌ای

علاوه بر همه این‌ها، ویترین‌هایی شیشه‌ای در راهرو موزه قرار دارند که در آن‌ها انواع ابزارهای قدیمی نجوم به نمایش گذاشته شده‌اند. تماشای این ابزارها می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. در دوران ابوریحان بیرونی، با این ابزارها که بیشتر شبیه به ابزار سحر و جادو می‌مانند، دنیای ستارگان را رصد می‌کردند. در میان ابزارهای باستانی موجود در این موزه، می‌توان به پیل تیسفون اشاره کرد که بیش از ۲هزار سال قدمت دارد و نشان می‌دهد که قوم ایرانی از دوران گذشته در زمینه علم نجوم بسیار پیشرفته بوده است.

  • زمین، زیستگاهی بی‌نظیر

نمایی از نمایشگرهای زمین زیستگاهی بی‌نظیر

اگر درباره سیاره‌های دیگر مطالعه کنید، خواهید دید که برخی از آن‌ها باران اسیدی دارند و در برخی دیگر به جای آب، رودخانه مذاب جریان دارد. این شرایط منحصر‌به‌فرد زمین است که آن را به زیستگاهی بی‌نظیر تبدیل می‌کند. تقریباً می‌توان گفت که علم زیست‌شناسی، ارتباطی مستقیم با زمین و زمین‌شناسی دارد. شرایط اقلیمی زمین است که باعث می‌شود یک گیاه در بخشی خاص از زمین رشد کند و در بخش دیگر اصلاً محصول ندهد. همچنین وجود پوشش‌گیاهی و اقلیمی یک منطقه باعث افزایش یا کاهش جمعیت گونه‌های جانوری آن منطقه می‌شود. در این بخش موزه، همین مسائل به‌صورت انیمیشن به شما نشان داده می‌شود.

نمایی دیگر نمایشگرهای گنبد مینا

در این بخش شما می‌توانید با گونه‌های جانوری و گیاهی منحصربه‌فرد ایران نیز آشنا شوید که در جای دیگر دنیا وجود ندارند. حیوانات منحصربه‌فرد ایران را در این بخش یا به‌صورت تاکسیدرمی شده یا به شکل مجازی به شما نمایش می‌دهند و همین سبک ارائه اطلاعات بر جذابیت این بخش می‌افزاید. همچنین در این بخش می‌توانید با مجسمه علمای ایرانی همانند جرجانی حکیم، پزشک مشهور ایرانی قرن ششم و سایر نوابغ ایران نیز آشنا شوید.

  • ویدئووال

نمایی از ویدئووال

زمانی که در موزه علوم گنبد مینا تهران قدم می‌زنید، خواهید دید که دورتادور دیوارهای اطراف موزه، صفحه‌های نمایش بسیار بزرگی نصب شده‌اند که انواع فیلم‌های آموزشی و علمی تخیلی را پخش می‌کنند. شاید با خودتان بگویید که پخش چندین و چند فیلم به‌صورت همزمان باعث می‌شود تا همهمه عجیبی در سالن به وجود بیاید. جالب است بدانید که این ویدئووال‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که فقط زمانی می‌توانید صدای آن را بشنوید که نزدیشان شوید. در ساخت این ویدئووال‌ها از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است و شما را به شکلی کاملاً جذاب با دنیای ستارگان آشنا می‌کند.

  • فضا، آینده‌ای مبهم

بد نیست بدانید که وضعیت در سیاره زهره، دومین سیاره منظومه شمسی بسیار عجیب است. در این سیاره از آسمان اسید سولفوریک می‌بارد و به جای آب، ماگما در آن جریان دارد. حال بد نیست بدانید که بر اساس تحقیقات انجام شده، چند میلیارد سال پیش، سیاره زهره نیز همانند زمین جایی بسیار زیبا بوده و انسان می‌توانسته در آن سکونت کند! در حال حاضر انسان با افزایش جمعیت، آسیب زیادی به زمین وارد می‌کند. ازبین‌رفتن لایه اوزون باعث می‌شود که جو زمین نابود شود. با ورود اشعه UV به زمین، حیات نیز به سمت انقراض می‌رود. همه این مسائل باعث می‌شود تا انسان به فکر بیفتد و سیاره‌ای مشابه زمین را برای ادامه حیات خود پیدا کند. هیچ‌کس نمی‌داند؛ اما با بررسی تاریخ می‌توان پیش‌بینی کرد که آینده انسان نیز در سیاره‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

نمایی از ماکت گنبد مینا

به همین خاطر انسان با ارسال کاوشگرها و سفینه‌های مختلف به سیارات دیگر، تلاش می‌کند تا به دنبال حیات یا شرایط مساعد برای حیات در سیارات دیگر بگردد. ساختار این کاوشگرها و سفینه‌ها بسیار خاص و منحصربه‌فرد است. این باعث افتخار هر ایرانی است که کشور عزیزمان نیز توانسته ماهواره‌ای با نام امید و یک کاوشگر کوچک با نام مصباح را تولید کند. در این بخش موزه به‌صورت کامل با آینده و سرنوشت انسان در سیاره‌های دیگر و نحوه کاوش حیات در منظومه شمسی آشنا خواهید شد. در بخشی از موزه می‌توانید از ماکت کاوشگر مصباح و همچنین ماهواره امید دیدن کنید.

همان طور که می‌دانید، وزن ارتباط مستقیمی با جاذبه زمین دارد. از طرف دیگر میزان جاذبه در سیارات مختلف منظومه شمسی، متفاوت است؛ پس با حضور در سیارات مختلف، وزن شما نیز تغییر خواهد کرد. در این بخش ترازوهای سیاره‌ای را نیز می‌توانید مشاهده کنید. با وزن‌کردن خود روی هر یک از این ترازوها متوجه می‌شوید که وزن شما در سیاره‌هایی همانند عطارد، زهره، مشتری، مریخ، اورانوس، نپتون، پلوتون و همچنین ستاره خورشید چقدر خواهد بود!

  • آینه جادویی

آینه جادویی نام یکی از آیتم‌های جذاب گنبد مینا تهران است. در این بخش آینه‌هایی جادویی و دیجیتال روی دیوار نصب شده‌اند که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید در هر لحظه لباس متفاوتی را بر تن خود ببینید. در بین لباس‌های انتخابی، انواع لباس مشاهیری که مجسمه آن‌ها در موزه وجود دارد نیز به چشم می‌خورد. همچنین با کمک آینه‌های جادویی می‌توانید لباس فضانوردی بر تن کنید و ببینید که اگر فضانورد باشید، چه شکلی خواهید بود!

  • سالن نمایش گنبد مینا تهران

نمایی از سالن نمایش گنبد مینا تهران

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، گنبد مینا تهران دارای دو بخش کاملا مجزاست. درباره بخش موزه علوم به‌صورت کامل با شما عزیزان صحبت کردیم و حال نوبت به سالن نمایش می‌رسد. سالن نمایش یک سالن شیب‌دار با ظرفیت 150 نفر و پرده گنبدی شکل با قطر 18 متر است. پرده این سالن بر خلاف سالن‌های سینما، روی سقف قرار گرفته است. در این سالن فیلم‌های دوبعدی و همچنین سه‌بعدی با موضوعات متنوعی همچون زمین شناسی، ستاره‌شناسی و علوم مرتبط با فضا پخش می‌شود. تصویرسازی این فیلم‌ها به شکلی کاملاً هنرمندانه انجام شده است. با تماشای این تصاویر احساس می‌کنید که واقعاً در فضا حضور دارید و در حال تماشای ستارگان از فاصله نزدیک هستید. فقط به یاد داشته باشید که فیلم‌های این سالن در سانس‌های مختلف، متفاوت هستند.

اطلاعات بازدید، سانس‌ها، زمان و هزینه ورود به گنبد مینا تهران

هزینه ورودیبرای هر سانس بازدید، 25 هزار تومان
شماره تماس02188194685
آدرستهران، بزرگراه حقانی، پارک آب و آتش، بوستان منظومه شمسی، آسمان نمای گنبد مینا

زمان بازدید از گنبد مینا تهران: این مجموعه فقط در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خدمات‌رسانی انجام می‌دهد. در روزهای سه‌شنبه نیز در صورت مساعدبودن هوا، امکان رصد ستارگان در هوای آزاد وجود دارد.

سانس‌های بازدید از گنبد مینا تهران: معمولاً نیم‌ساعت اول به بازدید از موزه‌ها و یک ساعت دیگر به تماشای آسمان نما و سالن نمایش اختصاص می‌یابد. در هر سانس امکان دارد یک فیلم سه‌بعدی و همچنین دو فیلم دوبعدی به نمایش در بیاید.

سانس‌های گروهی: برای بازدید از گنبد مینا تهران در گروه‌های 50 تا 150 نفره، حتماً باید پیش از مراجعه، هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

مسیر دسترسی به گنبد مینا تهران

  • مسیر جردن

برای دسترسی به گنبد مینا از خیابان جردن یا همان آفریقا، باید خودروی شخصی داشته باشید. امکان استفاده از تاکسی، مترو یا اتوبوس از طریق این مسیر وجود ندارد. شما ابتدا باید خودتان را به بزرگراه مدرس برسانید. در این بزرگراه، از خروجی آرژانتین خارج شوید. زمانی که از خروجی آرژانتین خارج شدید، در مسیر خیابان جردن قرار خواهید گرفت. همین طور مسیر را به سمت شمال ادامه دهید و پس از ساختمان بزرگ راه آهن، اولین فرعی را به سمت راست بپیچید تا به پارکینگ مجموعه برسید. همین جا می‌توانید خودرو خود را پارک کرده و پیاده به گنبد مینا بروید.

نمایی از مسیر دسترسی به گنبد مینا تهران

  • مسیر حقانی

شما می‌توانید خودتان را به میدان ونک برسانید و از آنجا وارد بزرگراه حقانی شوید. سپس وارد خیابان شهیدی شده و از پارکینگ پارک آب و آتش، به سمت گنبد مینا راه بیفتید. لازم به ذکر است که در میدان ونک، اتوبوس و تاکسی برای دسترسی به پارک آب و آتش وجود دارد.

برنامه‌های مختلف آسمان نمای تهران

در آسمان نمای تهران برنامه‌های مختلفی بر اساس مناسبت‌های متفاوت اجرا می‌شود. شما می‌توانید در انواع برنامه‌های گردشگری رصد و زمین‌شناسی، برنامه‌های ویژه مناسبت‌های مختلف همانند پرتاب اولین فضاپیما به فضا، بازدید‌های علمی آموزشی و بازدید‌های رسمی شرکت کنید. برای اطلاع از همه برنامه‌های گنبد مینا تهران می‌توانید از طریق این لینک، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید.

جاذبه‌های اطراف آسمان نمای گنبد مینا

نمایی از پارک آب و آتش

  • فاصله تا پیست اسکیت پارک آب و آتش: 10 متر؛
  • فاصله تا سینما گیم هفت‌بعدی: 10 متر؛
  • فاصله تا پل طبیعت: 250 متر؛
  • فاصله تا فانوس دریایی: 250 متر؛
  • فاصله تا فواره های پارک آب و آتش: 500 متر؛
  • فاصله تا پارک طالقانی: 500 متر.

نکاتی که باید پیش از بازدید از آسمان نمای گنبد مینا در نظر داشته باشید

  • در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مجموعه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
  • توجه داشته باشید که این مجموعه فقط در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خدمت‌رسانی می‌کند.
  • سانس‌های سالن نمایش را می‌توانید از وب‌سایت گنبد مینا دریافت کنید؛ در هر سانس یک فیلم خاص پخش می‌شود.
  • رصد ستارگان فقط در شرایط مساعد جوی امکان‌پذیر است.
  • فروش بلیت فقط به شکل حضوری انجام می‌شود، پس بهتر است 30 دقیقه پیش از شروع سانس، در محل حضور داشته باشید.

دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره آسمان نمای گنبد مینا تهران چیست؟ آیا تا به حال از این مجموعه زیبا دیدن کرده‌اید؟ به نظر شما نقاط ضعف و قوت این مجموعه چیست؟ آیا تا به حال از آسمان نمای دیگری بازدید کرده‌اید؟ اگر اینطور است، از نظر شما به لحاظ مقایسه، کیفیت عملکرد گنبد مینا تهران چطور است؟ نظر و تجربه خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم.

گنبد مینا در پارک آب و آتش تهران، در محدوده شهید حقانی قرار دارد.

این مجموعه فقط چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه باز است.

اگر وضعیت آب‌هوایی مساعد باشد، امکان رصد ستارگان در روزهای سه‌شنبه هم وجود دارد.

برای ورودی گنبد مینا باید ۲۵هزار تومتن پرداخت کنید. امکان بازدید از بخش‌های مختلف هم با پرداخت هزینه جداگانه مهیاست.

بله. همه اتبوس‌ها یی که در ایستگاه شهید حقانی توقف دارند، شما را به این مجموعه می‌برند. برای رفتن با مترو هم باید در ایستاه شهید حقانی از مترو پیاده شوید.

خیر. از آنجایی که تور بازدید از این مجموعه بیش از ۵۰ نفر است، تا اطلاع ثانوی نمی‌توان از این مجموعه بازدید کرد.

به وبسایت مجموعه مراجعه کنید یا با شماره 02188194685 تماس بگیرید.

4.3/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.