پارک آب و آتش تهران | تفریحگاهی در انتهای پل طبیعت

0

گشت‌وگذار در پارک آب و آتش تهران را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که پس از گذراندن روزهای پرهیاهو در پایتخت ایران، در جست‌جوی مکانی برای تفریح و سرگرمی هستند. کمتر کسی تهران را به داشتن جاذبه‌های گردشگری پربازدید می‌شناسد. با این حال فضاهای سبز آکنده از گیاهان معطر، امکانات تفریحی متنوع و جوان‌پسند و نزدیکی به پل طبیعت و بوستان نوروز، بوستان آب و آتش را به یکی از پرطرف‌دارترین جاهای دیدنی تهران تبدیل کرده است. روزانه عده زیادی از گردشگران و اهالی شهر تهران برای گردش و استراحت از این پارک دوست‌داشتنی دیدن می‌کنند. امکانات ورزشی‌، مکان‌های تفریحی و مسیر دسترسی به پارک آب و آتش از موضوعاتی است که در ادامه معرفی این پارک به آن می‌پردازیم.

 

فهرست مطالب

پارک آب و آتش کجاست؟

تصویر زیبا از بوستان آب و آتش و دلیل اهمیت ویژه

پارک آب و آتش در شمال تهران در منطقه ۳ در اراضی عباس آباد قرار دارد. مساحت این پارک بزرگ بیشتر از ۲۴ هزار مترمربع است. این پارک در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد و یکی از پارک‌های نسبتاً جدید تهران است. به مرور زمان بخش‌های مختلفی به این مجموعه اضافه شد که باعث شد بوستان آب و آتش یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین فضاهای سبز تهران تبدیل شود. در واقع مجموعه بزرگی که اکثراً آن را با نام پارک آب و آتش تهران می‌شناسند، مجموعه‌ای از چند پارک و امکانات تفریحی است. این پارک‌ها و مراکز تفریحی عبارتند از بوستان حضرت ابراهیم که شامل فواره‌های مشهور پارک، برج‌های آتش و آمفی‌تئاتر است. همچنین بخش دیگر بوستان بنادر است و فانوس دریایی مشهور در آن قرار دارد. از دیگر قسمت‌های پارک می‌توان به پل ابریشم، گنبد مینای تهران، فودکورت راه چوبی و فودکورت جزیره اشاره کرد.

آسمان نمای گنبد مینا و سینما گیم هفت بعدی بخشی از بوستان منظومه شمسی است. در نهایت بوستان نوروز بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهد که دریاچه مصنوعی خزر و میدان مشاهیر در آن قرار دارد. البته هر کدام از این قسمت‌ها دارای نام مجزاست؛ ولی اکثر اهالی تهران آن را در مجموع به نام بوستان آب و آتش می‌شناسند.

در گوشه و کنار پارک آب و آتش تندیس‌های متنوعی نظرتان را جلب خواهد کرد. اگر از علاقه‌مندان به هنر باشید، از دیدن این تندیس‌ها لذت خواهید برد. مشهورترین مجسمه مجموعه تندیس‌های پارک آب و آتش، مجسمه سیاوش و اسب است که با ابعاد ۴ متر ارتفاع، ۳ متر طول و ۱/۲۰ متر عرض توسط دکتر عباس افتخاری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ساخته شده است. این مجسمه به داستان مظلومیت سیاوش و گذر او از آتش برای اثبات پاکدامنی و بی‌گناهی خود در شاهنامه اشاره می‌کند.

آدرس پارک آب و آتش

مسیرهای دسترسی به پارک آب و آتش

آدرس پارک و آب و آتش از سمت خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک و انتهای کوچه ژوبین است. اگر بخواهید از سمت ونک بروید، یا با مترو خودتان را به پارک برسانید، ایستگاه شهید حقانی، بهترین راه رسیدن به این پارک است.

بوستان آب و آتش ۲۴ساعته باز است؛ ولی بخش‌های مختلف آن مثلاً آسمان‌نمای گنبد مینا ساعت کار اختصاصی خودشان را دارند. پل طبیعت هم ساعت کاری محدودی دارد و از ۶ صبح تا ۳۰دقیقه بامداد برای گشت‌وگذار در آن فرصت دارید. اگر برای بازدید از هر بخش پرسشی دارید با شماره  ۰۲۱۸۸۱۹۴۵۷۴ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دلیل اهمیت پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش تهران در کنار پل طبیعت زیبا و منتهی به پارک طالقانی تهران

پارک آب و آتش یکی از پارک‌های نسبتاً جدید تهران است و امکانات مختلفی دارد که شامل امکانات رفاهی و فرصت‌هایی برای تفریح و سرگرمی است. از جمله جذابیت‌های این پارک می‌توان به فواره‌ها و برج‌های آتش‌ اشاره کرد. ضمناً این مجموعه تفریحی فضایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و البته پیست اسکیت هم دارد.

وجود زمین بازی مخصوص کودکان باعث شده که خانواده‌ها با خیال راحت این پارک را برای تفریح خود انتخاب کنند. کودکان و نوجوانان در امنیت کامل می‌توانند در پیست اسکیت، از این تفریح پرهیجان لذت ببرند.

یکی از دلایل محبوبیت پارک آب و آتش این است که در کنار پل طبیعت قرار دارد. در واقع پل طبیعت این پارک را به پارک طالقانی متصل می‌کند. جذابیت پل طبیعت و چشم‌اندازهای زیبایی که دارد باعث شده از پارک آب و آتش هم استقبال شود؛ چون معمولاً افرادی که از پل طبیعت دیدن می‌کنند به پارک‌ها و جاذبه‌های اطراف آن هم سر می‌زنند.

اگر اهل تفریحات پرهیجان مثل دوچرخه‌سواری و اسکیت نیستید، باز هم در پارک آب و آتش تهران سرگرمی جذابی وجود دارد که از آن لذت ببرید. مثلاً در آسمان‌نمای گنبد مینا، علاقه‌مندان به نجوم می‌توانند از تفریحات، کارگاه‌ها و فیلم‌هایی با موضوع نجوم لذت ببرند. علاقه‌مندان به غذا می‌توانند در رستوران‌ها، فودکورت‌ها و کافه‌ها، انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ را امتحان کنند و کسانی که اهل پیک‌نیک و دورهمی‌های ساده و لذت‌بخش گروهی هستند در آلاچیق‌ها و فضای سبز بوستان حضرت ابراهیم اوقات خوشی را دور هم تجربه می‌کنند.

امکانات پارک آب و آتش تهران

امکانات بوستان آب و آتش

پارک آب و آتش امکانات رفاهی کاملی دارد و برای یک تفریح خانوادگی، مقصد کامل و خوبی است. از جمله امکانات این مجموعه تفریحی می‌توان به رستوران و فودکورت با غذاهای متنوع، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، دستگاه‌های خودپرداز، آبخوری، نمازخانه، سطوح شیب‌دار مخصوص عبور و مرور ویلچر و کالسکه، آلاچیق‌هایی برای پیک‌نیک و… اشاره کرد.

مکان های تفریحی پارک آب و آتش تهران

یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت پارک آب و آتش برای اهالی تهران و مسافران این شهر این است که تفریحات متنوعی دارد و امکانات آن کامل است. یعنی فرقی نمی‌کند که چه سلیقه‌ای داشته باشید یا همراه با چه کسی به پارک سر بزنید؛ در هر صورت جاذبه‌ای وجود دارد که سرگرمتان کند و از آن لذت ببرید. در ادامه مهم‌ترین تفریحات پارک آب و آتش را معرفی می‌کنیم:

  • آمفی تئاتر پارک آب و آتش

آمفی تئاتر پارک آب و آتش یک محوطه وسیع و باز است. در طول سال مراسم مذهبی، جشن و حتی تئاتر خیابانی در آن برگزار می‌شود. سایبان چادری پارک، یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های سازه‌های غشایی در ایران است که شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا آن را طراحی و ساخته است. این سایبان چادری ۷۰۰ مترمربع وسعت دارد و در فضای زیر آن ۷۵۰ نفر به راحتی اسکان داده می‌شوند. این آمفی تئاتر در بوستان حضرت ابراهیم قرار دارد.

  • برج‌های آتش

برج‌های آتش یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های پارک برای مردم است. این برج‌ها به نماد بوستان آب و آتش تبدیل شده‌اند. این چهار برج در ضلع شرقی بوستان واقع شده‌اند و ارتفاع آن‌ها ۱۰ متر است. بالای این برج‌ها و معمولاً شب‌ها، شعله‌های آتش زبانه می‌کشد و ارتفاع شعله‌ها بین ۱ تا ۸ متر است. دیدن منظره برج‌های آتش در تاریکی شب، برای بازدیدکنندگان پارک جذاب است.

  • فواره های آب

فواره های آب بوستان آب و آتش

فواره‌های آب در یک فضای دایره‌ای قرار دارند. از ۲۴۰ نقطه این قسمت از پارک، آب تا ارتفاع ۱۰ متر به سمت آسمان پرتاب می‌شود. این فواره‌ها به مکانی جذاب برای آب بازی در پارک آب و آتش تهران به خصوص در فصل تابستان تبدیل شده ‌است و بچه‌هایی که همراه خانواده به پارک سر می‌زنند، از آن لذت می‌برند. این فواره‌ها در نزدیکی برج‌های آتش و در بوستان حضرت ابراهیم قرار دارد.

  • پرده های فولادین

پرده‌های فولادین پارک در واقع تصاویری از وقایع زندگی حضرت ابراهیم را به تصویر کشیده‌اند. این پرده‌های فولادین دور تا دور بوستان حضرت ابراهیم قرار گرفته‌اند و تماشای آن‌ها برای علاقه‌مندان به هنر و دوست‌داران آشنایی با زندگی پیامبران، جالب توجه خواهد بود.

  • فانوس دریایی

فانوس دریایی یکی از نمادهای بوستان آب و آتش تهران است. این سازه بزرگ و زیبا حال‌وهوای دریا و سبک زندگی ساحلی را در گوشه‌ای از پارک زنده کرده است. قبلاً امکان بالارفتن از فانوس وجود داشت؛ ولی اکنون این امکان وجود ندارد و هنوز مشخص نیست که دوباره چه زمانی فرصت می‌کنید پارک و فضای اطراف آن را از بالای فانوس ببینید. این فانوس دریایی بخشی از بوستان بنادر است.

  • پل طبیعت

پل طبیعت به یکی از نمادهای زیبای شهر تهران و یکی از تفریحگاه‌های محبوب پایتخت تبدیل شده است. البته پل طبیعت بخشی از پارک نیست و فقط آن را به پارک طالقانی متصل می‌کند. افرادی که به پارک آب و آتش تهران سر می‌زنند، معمولاً برای گشت‌وگذار در پل طبیعت هم وقت می‌گذارند. این پل ۲۷۰ متر طول دارد و ارتفاع آن از زمین ۴۰ متر است. از بالای پل طبیعت می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از تهران را تماشا کنید و لذت ببرید. این پل به زیبایی نورپردازی شده و شب‌ها منظره‌ای خیره‌کننده دارد.

پل طبیعت علاوه بر فضای سبز و نیمکت‌هایی برای نشستن، کافه و رستوران هم دارد. در واقع یک مرکز تفریحی کامل و جذاب است که ساعاتی را می‌توانید در سه طبقه آن به گشت‌وگذار مشغول شوید و از دیدن تهران از ارتفاع ۴۰متری بوستان حضرت ابراهیم لذت ببرید. برای گشت و گذار در پل طبیعت از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب وقت دارید.

  • دریاچه مصنوعی خزر

دریاچه مصنوعی خزر یکی از بخش‌های پرطرفدار پارک است. بازدیدکنندگان پارک دور دریاچه قدم می‌زنند، در آلاچیق‌ها به استراحت می‌پردازند و از دکه‌های غذاخوری انواع خوراکی‌های لذیذ و غذاهای متنوع را تهیه و نوش جان می‌کنند.

  • میدان مشاهیر

در انتهای بوستان آب و آتش و در مقابل ورودی این پارک از بلوار آفریقا، یک میدان مستطیل شکل ساخته شده که به نام میدان مشاهیر شناخته می‌شود. ابتدای این میدان یک دروازه دارد که با سبک معماری اصیل ایرانی ساخته شده و دور تا دور آن نیز تعدادی از مجسمه‌های مشاهیر ایرانی قرار گرفته است. این فضای باز مکان مناسبی برای اسکیت‌سواری است و البته مسابقات رباتیک هم در این قیمت از پارک آب و آتش تهران برگزار می‌شود. میدان مشاهیر در بوستان نوروز واقع شده است.

  • گذر گردشگری

گذر گردشگری نزدیک آمفی تئاتر پارک آب و آتش قرار دارد. وسعت آن ۳۶۰۰ مترمربع است و ۴۰ غرفه دارد. در این غرفه‌ها فروشندگان انواع صنایع دستی و سوغات از گوشه و کنار ایران را عرضه می‌کنند. معمولاً غرفه‌های این قسمت از پارک عصرها و شب‌ها فعالیت می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به صنایع دستی و سوغات بومی کشورمان هستید، فرصت گشت‌وگذار در این قسمت از پارک را از دست ندهید.

  • پیک‌نیک و دورهمی در پارک آب و آتش

در بوستان آب و آتش مثل بعضی دیگر از پارک های تهران نمی‌توانید در فضای پارک و در بخش فضای سبز زیرانداز پهن کرده و آتش و باربیکیو برپا کنید. برای دورهمی و پیک‌نیک در این پارک فقط می‌توانید از آلاچیق‌هایی که در سراسر پارک قرار دارد استفاده کنید. این کار برای حفظ نظم و ظاهر زیبای پارک انجام می‌شود.

  • پیست دوچرخه‌سواری پارک آب و آتش تهران

بوستان آب‌ و آتش دارای یک مسیر دوچرخه‌سواری ۳/۵ کیلومتری است. اگر دوست دارید در این پارک دوچرخه سواری کنید، باید خودتان دوچرخه داشته باشید؛ چون در این پارک فعلاً امکان کرایه دوچرخه وجود ندارد و فقط مسیر آن برای دور زدن در فضای سبز بوستان در نظر گرفته شده است.

  • اسکیت سواری در پیست اسکیت پارک آب و آتش

اسکیت یکی از تفریحات محبوب بچه‌ها و بزرگ‌ترهاست؛ ولی در بیشتر پارک‌ها به خاطر شلوغی، رفت و آمد و نداشتن فضای مناسب، اسکیت‌سواری ممکن نیست و گاهی ممکن است خطرآفرین هم باشد. اگر از علاقه‌مندان به اسکیت هستید در پارک آب و آتش می‌توانید در پیست اسکیت با خیال راحت بازی کنید. این پیست اسکیت یکی از اولین پیست‌های استاندارد اسکیت در ایران است. این پیست وسعتی ۴۵۰۰مترمربعی دارد و جالب است بدانید که علاوه بر کلاس آموزش اسکیت، کلاس‌های ورزشی دیگری مثل بی ام ایکس، رزمی، هوازی و فیتنس هم در این مجموعه برگزار می‌شود. این مجموعه فروشگاه و گیم‌نت و بوفه هم دارد.

ساعت کاری اسکیت پارک آب و آتش

  • شنبه تا چهارشنبه ۱۵ تا ۲۲
  • پنجشنبه و جمعه ۱۲ تا ۲۲
  • شماره تلفن مجموعه: ۰۲۱۸۸۱۹۴۶۵۶
  • ورزش در پارک آب و آتش

اگر خانه شما در نزدیکی پارک آب و آتش تهران باشد می‌توانید هر روز برای ورزش‌کردن به این پارک سر بزنید و از امکانات مختلف آن استفاده کنید. علاوه بر پیست اسکیت و مسیر دوچرخه‌سواری در این پارک امکانات دیگری هم برای ورزش‌کردن قرار گرفته است. وسایل ورزش همگانی در بوستان نوروز، میزهای پینگ‌پنگ در نزدیکی دریاچه مصنوعی، بدمینتون در فضای آمفی تئاتر و اطراف دریاچه خزر و همچنین مسیر پیاده‌روی که در سرتاسر بوستان قرار دارد، امکان انواع ورزش را برای شما فراهم می‌کنند.

  • آسمان‌نمای گنبد مینا

آسمان نمای گنبد مینا یکی از بزرگ‌ترین آسمان نماها در خاورمیانه است. این سازه زیبا یکی از معروف‌ترین بخش‌های پارک است. اگر از علاقه‌مندان به نجوم هستید، فرصت بازدید از این مجموعه را از دست ندهید. در این مرکز از رصد آزاد، تماشای فیلم‌های آموزشی و مستند، شرکت در کارگاه‌های مختلف آموزشی و حتی اردوهای آموزشی لذت می‌برید. این آسمان نما در بوستان نوروز واقع شده است. گنبد مینا یک مجموعه علمی کامل است که معمولاً در مرکز توجه همه افراد به‌خصوص نوجوانان کنجکاو قرار می‌گیرد.

  • سینماگیم هفت بعدی آب و آتش

در سینما گیم هفت بعدی پارک آب و آتش تهران می‌توانید بازی‌های کامپیوتری را در فضایی هفت‌بعدی و با افکت‌های جذاب و هیجان‌انگیز تجربه کنید. سینما گیم 7 بعدی را مهندسان کشور کانادا طراحی کرده و ساخته‌اند. این سینما به غیر از تصاویر سه بعدی دارای امکانات دیگری مثل حرکت فوق پیشرفته صندلی‌ها، طوفان، رعد و برق و تحریک پا، نورهای رنگی، صدای دالبی و… است.  همچنین هر یک از صندلی‌های آن به یک تفنگ لیزری مجهز شده است. این تفریح پرهیجان برای همه افراد از ۷ سال گرفته تا ۷۰ سال و بیشتر مناسب است.

رستوران ها و کافه های پارک آب و آتش

یکی از بخش‌های جدانشدنی تفریحات ما، خوردن خوراکی‌های خوشمزه و غذاهای لذیذ است. در این پارک فرصت‌های فراوانی برای غذاخوردن در رستوران و امتحان‌کردن خوراکی‌های کافه‌ها وجود دارد. اگر این تفریح را دوست دارید، در محدوده پارک آب و آتش و اطراف آن گزینه‌های زیادی در انتظار شماست. یکی فودکورت‌های پارک آب و آتش و دیگری رستوران ها و کافه های پل طبیعت که در نزدیکی پارک قرار دارند. رستوران های پارک آب و آتش تهران تنوع قابل ملاحظه‌ای دارند؛ اما ممکن است بعضی از آن‌ها کیفیت قابل قبولی نداشته باشند یا هزینه آن‌ها زیاد باشد.

  • فودکورت راه چوبی

این فودکورت معروف‌ترین فودکورت پارک است. یک فضای چوبی، آلاچیق، برکه کوچک آب و میز و صندلی دارد. فودکورت راه چوبی در نزدیکی فانوس دریایی قرار گرفته است. انواع غذاهای دریایی، فست فود، غذاهای ایتالیایی و غذاهای ایرانی در منوی آن پیدا می‌شود. نوشیدنی سرد و گرم، دسر و انواع بستنی از دیگر خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در فودکورت راه چوبی می‌توانید امتحان کنید.

  • فودکورت جزیره

فودکورت جزیره برای کسانی ایدئال است که دوست دارند در فضایی شبیه به دریا و کشتی، غذای خود را نوش جان کنند. در این قسمت از پارک آب و آتش تهران، پرده‌های بزرگ شبیه بادبان و یک عرشه بزرگ دارد که میز و صندلی‌ها روی آن قرار دارند. تنوع غذاهای آن قابل توجه است تا جایی که هر سلیقه‌ای هم داشته باشید، ناراضی بیرون نمی‌آیید. این فودکورت پارکینگ عمومی هم دارد.

  • فودکورت راه سبز

فودکورت راه سبز در بوستان نوروز قرار دارد. تنوع منوی آن به اندازه دو فودکورت دیگر نیست و برای انتخاب غذا و نوشیدنی و دسر، انتخاب‌های محدودتری دارید. فضای آن نیز به اندازه دو فودکورت دیگر خاص و جذاب نیست.

  • دکه‌های فروش خوراکی و تنقلات

غیر از فودکورت‌ها که در آن‌ها می‌توانید غذاهای متنوع را امتحان کنید، در گوشه و کنار پارک، دکه‌های متعددی برای فروش انواع خوراکی‌های خیابانی وجود دارد. از این دکه‌ها می‌توانید تنقلات، بستنی و آبمیوه و سایر اسنک‌ها را با توجه به فصل خریداری کنید.

  • رستوران ها و کافه های پل طبیعت

در پل طبیعت هم چندین رستوران و کافه آماده پذیرایی از مهمانان است. اگر دوست دارید غذای خود را در ارتفاع و هم‌زمان با تماشای چشم‌اندازهای زیبایی از تهران نوش جان کنید، حتماً به پل طبیعت در نزدیکی پارک آب و آتش تهران سر بزنید.

ورودی های پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم سه ورودی دارد که شما با توجه به مسیر خودتان می‌توانید ورودی مدنظر را انتخاب کنید:

  • ورودی اصلی

ورودی اصلی پارک در ضلع شمالی آن قرار دارد و در ابتدای بزرگراه حقانی است.

  • ورودی خیابان شهیدی

کسانی که با خودروی شخصی به پارک آب و آتش تهران می‌روند معمولاً این ورودی را اتخاب می‌کنند و ماشین خود را در خیابان شهیدی یا یکی از پارکینگ‌های این خیابان پارک می‌کنند.

  • ورودی بلوار آفریقا (جردن)

برای اینکه از ورودی بلوار آفریقا خودتان را به پارک آب و آتش برسانید از بزرگراه مدرس وارد میدان آرژانتین شوید و سپس به سمت شمال تهران حرکت کنید. بعد از ساختمان راه آهن در اولین فرعی، مسیر پارکینگ یا خیابان شهیدی را دنبال کنید.

جاذبه‌های اطراف بوستان آب و آتش

یکی از دلایل محبوبیت پارک آب و آتش این است که به چند جاذبه دیدنی و پارک دیگر تهران نزدیک است. در واقع وقتی به پارک آب و آتش می‌روید، برای لذت‌بردن از جاذبه‌های دیگر لازم نیست راه دوری بروید و می‌توانید برای دیدن جاذبه‌های زیر هم وقت بگذارید.

  • پل طبیعت

پل طبیعت یکی از مشهورترین پل‌های عابر پیاده در ایران، در نزدیکی پارک آب و آتش تهران قرار دارد. این پل چشم‌اندازهای زیبایی از شهر پیش روی شما می‌گشاید. علاوه بر اینکه دارای معماری جذاب و خیره‌کننده‌ای است، از نظر امکانات تفریحی هم کم و کسری ندارد.

  • پارک جنگلی طالقانی

پارک طالقانی یکی از پارک‌های جنگلی تهران است. بزرگ‌ترین پرچم ایران در این پارک نصب شده و با پل طبیعت به پارک آب و آتش متصل می‌شود. راه‌های چوبی برای پیاده‌روی، امکانات ورزشی و تفریحی و همینطور آلاچیق و منقل همه آن چیزی است که برای تفریح در این پارک پیدا می‌شود.

نکاتی مهم قبل از رفتن به بوستان آب و آتش:

  • این پارک مسیر مخصوص دوچرخه سواری و اسکیت دارد. به همین دلیل اجازه ندارید در محوطه پارک اسکیت و دوچرخه‌سواری کنید. همچنین در محوطه آمفی تئاتر هم اجازه بازی والیبال ندارید.
  • ورود حیوانات خانگی به پارک ممنوع است.
  • در فضای پارک خصوصاً روی چمن‌ها امکان نشستن و پهن‌کردن زیرانداز وجود ندارد. برای این کار آلاچیق‌هایی در نظر گرفته شده است.
  • روشن‌کردن آتش در فضای پارک و در آلاچیق‌ها ممنوع است.
  • استفاده از قلیان و روشن‌کردن سیگار در این پارک ممنوع است.

مسیر دسترسی به پارک آب و آتش


پارک آب و آتش دسترسی نسبتاً راحتی دارد و به همین دلیل است که در مرکز توجه اهالی تهران و مسافران قرار دارد. هم با ماشین شخصی و هم با وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید به‌راحتی خودتان را به این پارک برسانید.

  • دسترسی با خودروی شخصی

اگر قصد دارید با خودروی شخصی راهی پارک آب و آتش تهران شوید، ابتدا باید خودتان را به بزرگراه حقانی برسانید. در مسیر غرب به شرق این بزرگراه، بعد از اینکه از چهارراه جهان کودک عبور کردید، وارد خیابان علامه شهیدی (دیدار سابق) شوید. این خیابان در ضلع غربی پارک آب و آتش قرار دارد. برای پارک‌کردن خودرو می‌توانید از فضاهای اطراف این خیابان، پارکینگ عمومی پارک آب و آتش، پارکینگ اختصاصی ایثارگران، پارکینگ رستوران‌های پارک یا پارکینگ عمومی فودکورت استفاده کنید.

قبل از رفتن در نظر داشته باشید که اطراف پارک آب و آتش در روزهای تعطیل و آخر هفته شلوغ و پرترافیک است. پس اگر روی پارک‌کردن در حاشیه خیابان برنامه‌ریزی کرده‌اید، ممکن است بعداً به دردسر بیفتید.

اگر حوصله رانندگی ندارید، دردسرهای پیداکردن پارکینگ را دوست ندارید یا اصلاً به خودروی شخصی دسترسی ندارید، جای نگرانی نیست. با وسایل حمل‌ونقل عمومی هم می‌توانید خودتان را به پارک آب و آتش برسانید و از جاذبه‌ها و تفریحات آن لذت ببرید.

  • دسترسی با مترو

برای اینکه با مترو به پارک آب و آتش بروید باید خط یک مترو (کهریزک تجریش) را سوار شوید. در ایستگاه حقانی از قطار پیاده شوید. از ایستگاه به بعد مسیرتان را با توجه به تابلوهای راهنما پیدا کنید.

  • دسترسی با اتوبوس

اگر قصد دارید از اتوبوس استفاده کنید باید اتوبوس‌هایی را سوار شوید که از بزرگراه رسالت عبور می‌کنند یا اتوبوس‌هایی که به مقصد پایانه حقانی حرکت می‌کنند. از پایانه حقانی تا پارک آب و آتش را می‌توانید پیاده طی کنید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرستهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

در بلاگ ره بال آسمان جاهای دیدنی تهران و سایر نقاط ایران را معرفی می‌کنیم تا وقتی که امکان سفر فراهم شد، با خیال راحت و با آگاهی کامل، مقصد سفرتان را انتخاب کنید. اگر از پارک آب و آتش تهران بازدید کرده‌اید، خاطره بازدیدتان را با سایر مخاطبان ره بال آسمان در میان بگذارید. کدام بخش این پارک بیشتر برایتان جذاب بود؟

پارک آب و آتش در شمال تهران در منطقه ۳ در اراضی عباس آباد قرار دارد. آدرس پارک و آب و آتش از سمت خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک و انتهای کوچه ژوبین است.

از جمله امکانات این مجموعه تفریحی می‌توان به رستوران و فودکورت با غذاهای متنوع، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، دستگاه‌های خودپرداز، آبخوری، نمازخانه، سطوح شیب‌دار مخصوص عبور و مرور ویلچر و کالسکه، آلاچیق‌هایی برای پیک‌نیک و… اشاره کرد.

مکان‌های تفریحی پارک آب و آتش عبارت‌اند از آمفی تئاتر پارک آب و آتش ،برج‌های آتش، فواره های آب، پرده های فولادین، فانوس دریایی، پل طبیعت، دریاچه مصنوعی خزر، میدان مشاهیر، گذر گردشگری و دوچرخه‌سواری.

برای ایکه با مترو به پارک آب و آتش بروید باید خط یک مترو (کهریزک تجریش) را سوار شوید. در ایستگاه حقانی از قطار پیاده شوید. از ایستگاه به بعد مسیرتان را با توجه به تابلوهای راهنما پیدا کنید.

پل طبیعت و پارک جنگلی طالقانی از جمله جاذبه‌های دیدنی اطراف بوستان آب و آتش هستند.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.