خوشمزه‌ ترین غذاهای دنیا مال کدام کشورهاست؟

0

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به شهرها و کشورهای مختلف دنیا، امتحان‌کردن غذاهای بومی و محلی آن‌هاست. غذاها و آداب غذاخوردن هر منطقه، ما را به دل فرهنگ آن نقطه از جهان می‌برد و رازهایی جذاب ذائقه و علایق مردم را نشانمان می‌دهد. اگر دوست دارید با خوشمزه‌ ترین غذاهای دنیا آشنا شوید و سفری مهیج به دنیای عطرها و طعم‌ها تجربه کنید، تا پایان این مقاله با ما باشید.

قورمه‌سبزی | محبوب‌ترین غذای ایرانی

قورمه‌سبزی

در لیست بلندبالای خوشمزه ترین غذاهای دنیا، اولین غذایی که ما قصد داریم سراغش برویم، یک غذای بی‌نظیر ایرانی با شهرت جهانی است. قرمه‌سبزی غذایی اصیل و پرطرف‌دار است که از هزاران سال پیش جای خود را میان سفره‌های ایرانی پیدا کرده است. عطر بهشتی این غذا و طعم فوق‌العاده‌اش به‌همراه برنج ایرانی، ترکیبی است که مثالش را هیچ کجا پیدا نمی‌کنید!

قورمه‌سبزی | محبوب‌ترین غذای ایرانی

برای تهیه قرمه‌سبزی از سبزی‌های معطر مانند گشنیز، تره، جعفری، شنبلیله و اسفناج استفاده می‌شود. البته نوع و میزان سبزی در این خورشتِ محبوب، در شهرهای مختلف کشور با هم متفاوت است. نتیجه طبخ این سبزیجات معطر با گوشت و سایر مخلفات، خورشتی با عطروبوی استثنایی است که هوش از سر آدم می‌برد.

قورمه‌سبزی همراه با لیمو

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین شنبه از آذر هر سال به روز جهانی قرمه‌سبزی معروف شده است. عطر این غذای سالم و کامل برای خیلی‌ از ما یادآور خاطرات خوش و دورهمی‌های خانوادگی است که نمی‌شود آن را با هیچ‌ چیز عوض کرد.

لاهماجون | پیتزای خاص ترکیه

لاهماجون

در میان لیست خوشمزه ترین غذاهای دنیا نوعی پیتزای برشته و خوشمزه به چشم می‌خورد که با نام لاهماجون شناخته می‌شود. این پیتزای ترکی، از خمیری نازک تهیه می‌شود که روی آن با گوشت چرخ‌کرده، سس شیرین سالسای گوجه، فلفل‌های آتشین چیلی و سبزیجات خردشده پیاز، جعفری و گوجه تزئین می‌شود.

لاهماجون | پیتزای خاص ترکیه

یک گاز از این پیتزای تند و شیرین کافی است تا اشتهایتان را باز کند و طعم آن برای همیشه زیر دندانتان برود. این غذای محبوب و سنتی در ترکیه طرف‌داران بسیاری دارد و در هر کوچه و پس‌کوچه‌ای ردپای از آن دیده می‌شود. اگر می‌خواهید حس‌وحال خیابان های استانبول را به خانه خود بیاورید، شاید بد نباشد همین حالا دست به کار شوید و این پیتزای ترکی را آماده کنید.

قابلی پلو | غذای خوشمزه افغانستان

قابلی پلو

«قابلی پلو» یا «کابلی پلو»، یکی از معروف ترین غذاهای دنیا است که اصالت آن به شمال کشور افغانستان بازمی‌گردد. این غذای کامل و مقوی، طعمی شیرین دارد و عطرش حسابی اشتهای شما را بازمی‌کند.

قابلی پلو | غذای خوشمزه افغانستان

در تهیه این غذای سنتی و بومی افغانستان از برنج، گوشت گوسفند، خلال پسته و بادام، کشمش و هویج استفاده می‌شود. نتیجه ترکیب این مواد با ادویه‌های مخصوص، غذایی خوش‌رنگ و خوش‌عطر است که سخت می‌توان قید خوردنش را زد. اگر از خوردن غذاهای شیرین لذت می‌برید، بد نیست یک بار طعم این غذا را بچشید. در برخی از رستوران های مشهد این غذای خاص سرو می‌شود.

حمص | امضای خاورمیانه

حمص

مگر می‌شود حرف از خوشمزه ترین غذاهایی دنیا باشد و نامی از حُمص به میان نیاید؟ حمص یک غذای اصیل مدیترانه‌ای – عربی است که در خاورمیانه محبوبیت فراوانی دارد. این خوراکی خوشمزه ترکیبی جادویی از نخود پخته‌شده به‌همراه ارده، روغن زیتون، آب‌لیمو و سیر له‌شده است.

حمص | امضای خاورمیانه

حمص واژه‌ای عربی به معنای نخود است که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پیش‌غذاهای کشورهایی مانند لبنان، اردن، مصر و فلسطین شناخته می‌شود. البته توجه داشته باشید که این خوراکی لذیذ ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و خوردن آن با نان پیتا یا سایر نان‌ها می‌تواند یک وعده کامل باشد.

غذای حمص

اگر می‌خواهید یک غذای گیاهی و بدون گوشت را امتحان کنید، حمص یکی از آن گزینه‌های جذاب است که می‌توانید در لیست خود جای دهید. در تهیه این غذا شما هیچ محدودیتی ندارید و دستتان باز است که هر چقدر می‌خواهید خلاقیت چاشنی کار کنید. شما آزادید با اضافه‌کردن ادویه‌ها و سبزی‌های معطر به طعم دل‌خواه خود برسید و تجربه‌ای خوشمزه و در عین حال آسان و کم‌هزینه برای خود رقم بزنید. اگر هم زمان یا حوصله درست‌کردن حمص را ندارید، غم به دلتان راه ندهید. کافی است نام حمص را در یکی از اپلیکیشن‌های سفارش غذا جست‌وجو کنید تا بهترین رستوران‌های شهرتان را به شما معرفی کند.

سوشی | معروف ترین غذای ژاپنی

سوشی

یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا که شهرت زیادی دارد، سوشی است. سوشی نوعی غذای خاص است که شاید با ذائقه هر کسی جور نباشد؛ اما از سوی دیگر، طرف‌داران پروپاقرصی دارد که شیفته این غذای ژاپنی هستند.

سوشی | معروف ترین غذای ژاپنی

سوشی یکی از معروف‌ترین فینگرفودهای ژاپنی با ظاهری وسوسه‌انگیز است که از طبخ ویژه نوعی برنج با ماهی خام و سبزیجات تهیه می‌شود. محبوبیت این خوراکی فقط محدود به رستوران‌های ژاپن نیست؛ بلکه در بسیاری از مناسبت‌ها و جشن‌های سراسر دنیا نیز پای سوشی در میان است!

سوشی یکی از معروف‌ترین فینگرفودهای ژاپنی

سوشی‌ها انواع مختلفی دارند که اساس آن‌ها طبخ ژاپنی برنج است. در این غذای سنتی، علاوه‌ بر برنج از خوراکی‌های دریایی مانند میگو، ماهی، جلبک دریایی و سبزیجات نیز استفاده می‌شود.

سوشی

اگر هوس خوردن سوشی به سرتان زده و حالا حالاها امکان سفر به ژاپن را ندارید، نگران نباشید! رستوران‌های معروف بسیاری در تهران وجود دارند که سوشی‌های بی‌نظیری طبخ می‌کنند. رستوران‌های کنزو، سوشی‌خانه، واسابی، چاپ‌چاپ، ناکایا، کاتسو و جاده ابریشم از بهترین رستوران های دریایی تهران هستند که شما را به دل ژاپن می‌برند و مهمان سوشی‌هایی لذیذ با طعمی اصیل می‌کنند.

کوشاری | غذای محبوب مصریان

کوشاری

یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای دنیا که نامش شاید کمتر به گوشتان خورده باشد، کوشاری نام دارد. کوشاری غذایی اصیل و محبوب در کشور مصر محسوب می‌شود که تقریباً با ذائقه همه مصریان متناسب است!

کوشاری | غذای محبوب مصریان

این غذای بومی از عدس، پاستا، برنج، پیاز سرخ‌شده، نخود و سس گوجه‌فرنگی مخصوص تهیه می‌شود. اگر گشتی در خیابان‌های مصر بزنید، در گوشه و کنار شهر عطروبوی این غذای خیابانی به مشامتان می‌رسد و حسابی شما را وسوسه می‌کند.

کوشاری با مخلفات

کوشاری گزینه‌ای مناسب برای گیاه‌خوارانی است که مشتاقند طعم جدیدی را تجربه کنند. اگرچه در ترکیبات این غذای سنتی مواد ساده‌ای به کار رفته است؛ اما جزء آن دسته غذاهایی است که به یک بار امتحان کردنش می‌ارزد.

 

خاچاپوری | غذای معروف گرجستان

خاچاپوری

خاچاپوری یکی از مشهورترین غذاهای دنیاست که اصل‌ونسبش به گرجستان برمی‌گردد. این خوراکی خوشمزه در واقع نانی پرشده از پنیر، تخم‌مرغ، سبزیجات خردشده و ادویه است که به‌عنوان صبحانه، میان‌وعده یا شام استفاده می‌شود. این‌طور بگوییم که فرقی نمی‌کند کله سحر هوس خوردن این نان پنیری را بکنید یا عصر و شب؛ زیرا خوردن این خوراکی لذیذ در هر ساعتی از روز حسابی می‌چسبد.

خاچاپوری | غذای معروف گرجستان

محبوبیت خاچاپوری در گرجستان به‌حدی زیاد است که هزینه تهیه آن معیاری برای تعیین تورم در شهرهای این کشور است. اگر سری به گرجستان زدید، فراموش نکنید این غذای ملی و بومی را در دکه‌ها و رستوران‌های شهر امتحان کنید.

بورک | غذای خیابانی شبه‌جزیره بالکان

بورک

بورِک خوراکی خوشمزه خیابان‌های شبه‌جزیره بالکان یعنی کشورهایی همچون یونان، رومانی، صربستان، بخش اروپایی ترکیه، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان و آلبانی است. این غذای لذیذ از نوعی خمیر شیرین به نام فیلو یا خمیر نان تهیه می‌شود. بخش میانی بورک با مواد مختلفی مانند گوشت گاو یا گوسفند، مرغ یا ماهی، اسفناج و سایر سبزیجات، تخم‌مرغ، پیاز و ادویه پُر می‌شود.

بورک | غذای خیابانی شبه‌جزیره بالکان

بورک انواع متعددی دارد که از نظر شکل ظاهری و مواد میانی با یکدیگر متفاوت‌ هستند؛ بنابراین چه گیاه‌خوار باشید و چه از طعم گوشت در غذاهای خود لذت ببرید، بورک انتخابی بی‌نظیر برای شماست. این غذای سنتی با طعم عالی و تنوع بالا را می‌توان به‌صورت گرم یا سرد نوش جان کرد. بورک جزء آن دسته از معروف ترین غذاهای دنیاست که هر کسی بسته به سلیقه و ذائقه خود می‌تواند آن را سرو کند.

خوراک کیمچی | معروف‌ترین خوردنی کُره

خوراک کیمچی

مگر می‌شود به سراغ خوشمزه ترین غذاهای دنیا رفت و سراغی از کیمچی نگرفت؟ کیمچی غذای ملی و معروف کره جنوبی است که قدمتش به دو هزار سال قبل می‌رسد. غذای بومی کره، طعم ترش و تندی دارد و باتوجه‌به میزان نمک و شکر یا مدت‌زمان تخمیرش، طعم آن متفاوت است.

خوراک کیمچی | معروف‌ترین خوردنی کُره

در تهیه کیمچی از سبزیجات متفاوت استفاده می‌شود؛ اما ترکیب سنتی آن از موادی مانند کلم، پیازچه، تربچه در آب نمک، سیر، فلفل قرمز، سس ماهی و زنجبیل تشکیل می‌شود. این غذا راهی برای نگهداری سبزیجات در فصل زمستان است. برای کیمچی، صدها دستورپخت بر اساس هر فصل و منطقه وجود دارد که در ترکیبات آن گاهی هویج، خیار، سس سویا و… دیده می‌شود.

با سایر غذاهای کره‌ای اینجا آشنا شوید:

معروف ترین غذاهای کره ای که همه دوستشان دارند

پد تای | غذای مشهور تایلندی

پد تای

در فهرست خوشمزه ترین غذاهای دنیا، نوعی نودل به نام «پد تای» دیده می‌شود که در غذاخوری‌ها و خیابان‌های تایلند بسیار محبوب است. پد تای غذای ملی تایلند و مشهورترین غذای این شهر است که از نودل برنجی، نیمرو، تکه‌های توفو، تمر هندی، سیر، فلفل، سس ماهی یا میگو و شیره خرما تهیه می‌شود.

پد تای | غذای مشهور تایلندی

طعم منحصربه‌فرد و ظاهر جذاب این غذا، بسیاری از گردشگران را وسوسه می‌کند تا یک بار هم که شده آن را امتحان کنند. پد تای ترکیبی اعجاب‌انگیز از چندین و چند مزه است که تجربه‌ خوردنش ممکن است برایتان جالب باشد. این غذا را هم با ماهی و میگو و هم بدون آن و با سس مخصوص سرو می‌کنند؛ پس اگر گیاه‌خوار هستید، نگران نباشید و با خیال راحت نسخه بدون گوشتش را امتحان کنید.

تاکو | غذای مکزیکی

تاکو

تاکو غذای سنتی مکزیک است که از دو بخش تشکیل شده است. قسمت بیرونی آن نوعی نان تورتیلای پخته‌شده از گندم یا ذرت است که مواد میانی را درون آن می‌ریزند. تاکو را با موادی مانند گوشت گاو، غذاهای دریایی، سبزیجات و لوبیا، پنیر، گوشت مرغ و خوک و هر چیزی که فکرش را بکنید می‌توان پر کرد. تورتیلا دور فیلینگ پیچیده می‌شود و با انواع چاشنی مانند سس سالسا، آب‌لیمو، نمک و فلفل، سس تند و سس آووکادو طعم‌دار و تزئین می‌شود.

تاکو | غذای مکزیکی

اگرچه تاکو یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی مکزیک است؛ اما این روزها این خوراکی خوش‌طعم به‌خوبی جای خود را میان خوشمزه ترین غذاهای دنیا باز کرده است. اگر می‌خواهید مزه‌ای متفاوت را تجربه کنید، تاکو می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

لازانیا | غذای پرطرف‌دار ایتالیایی

لازانیا | غذای پرطرف‌دار ایتالیایی

از هر چه که بگذریم، از لازانیا نمی‌توان گذشت! لازانیا یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیاست که قابلیت این را دارد که هر سلیقه‌ای را راضی کند. این غذای ایتالیایی احتمالاً قدیمی‌ترین شکل پاستا در جهان است که از پاستای ورقه‌ای پهن و مسطح تشکیل می‌شود.

لازانیا

لازانیا سه بخش اصلی دارد که شامل خمیر پاستا، مواد میانی و سس مخصوص و پنیر می‌شود. انتخاب مواد میانی لازانیا به ذائقه افراد بستگی دارد و از گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات، مرغ، گوجه‌فرنگی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، ذرت و… تشکیل می‌شود. سس پیتزا و پنیر موتزارلا نیز بخش هیجان‌انگیز این غذای خوشمزه است که طعم آن را بهتر و لطیف‌تر می‌کند.

لازانیای گوشت

لازانیا این روزها در هر نقطه از جهان سرو می‌شود و یکی از غذاهای اصلی منوی اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها است. اگر شما هم عاشق لازانیا هستید، حتماً آن را در کشورهای دیگر به‌خصوص ایتالیا نیز امتحان کنید. فقط هنگام خوردن این غذای وسوسه‌انگیز مراقب انگشت‌هایتان باشید!

پیروگی | دلمه بامزه لهستان

پیروگی | دلمه بامزه لهستان

در میان مشهورترین غذاهای دنیا، نوعی دلمه خمیری مخصوص لهستان به چشم می‌خورد که پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌های این کشور است. پیروگی ظاهری شبیه به پیراشکی دارد که داخل آن با گوشت چرخ‌کرده، پنیر خردشده، سیب‌زمینی، پیاز، قارچ، کلم سفید، کالباس، اسفناج، سوسیس و کلم ترش پُر می‌شود. سپس این خمیر با مواد درونش در کره و روغن سرخ شده و پس از آن در آب جوشانده می‌شود.

پیروگی

پیروگی را می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی میل کرد. فیلینگ این خوراکی خوشمزه سلیقه‌ای است و می‌تواند شامل هر یک از مواد بالا یا سایر مواد دل‌خواه باشد. طعم این دلمه لهستان بسته به ترکیباتش ممکن است شیرین، نمکی یا تند باشد.

دوبلین کادل | غذای ملی ایرلندی‌ها

دوبلین کادل | غذای ملی ایرلندی‌ها

در این بخش می‌خواهیم شما را با یک غذای سنتی ایرلندی آشنا کنیم که در فهرست خوشمزه ترین غذاهای دنیا همچون نگینی می‌درخشد! دوبلین کادل غذای محبوب و ملی ایرلند است که طبخ آن تلفیقی از آشپزی اسکاتلندی و انگلیسی است. این غذا از سیب‌زمینی، جعفری، پیاز، کالباس بیکن و سوسیس تهیه می‌شود.

دوبلین کادل

برای تهیه دوبلین کادل همه مواد با هم در قابلمه ریخته می‌شود و با شعله آرام برای ساعت‌ها می‌پزد تا نرم و لطیف شود. البته به ترکیبی که گفتیم، مایعات کمی مانند آب گوشت یا عصاره مرغ و گاو برای غوطه‌وری و طعم‌دهی بیشتر اضافه می‌شود. بخار مایعات و گرمای ناشی از آن به طبخ کامل مواد و کاراملی‌شدن آن‌ها کمک می‌کند.

دوبلین کادل در کنار نان

دوبلین کادل کمی شیرین است و در روزهای سرد زمستان حسابی شما را گرم می‌کند. اگر می‌خواهید حتی زمانی که گرمای شومینه لرز و سرما را از بدنتان بیرون نمی‌کند، از درون گرم شوید، حتماً دست به کار شوید و این غذا را برای خود تهیه کنید.

کاری ویندالو | خورش تند و تیز هند

کاری ویندالو | خورش تند و تیز هند

اگر از طرف‌داران غذای تند و آتشین هستید، حتماً برای یک بار هم که شده کاری ویندالو را امتحان کنید. ویندالو یکی از انواع کاری است که در کشور هند و به‌خصوص منطقه گوا بسیار محبوب است. این غذا از گوشت خوابانده‌شده در سرکه خرما و سیر، پیاز، شکر قهوه‌ای، دانه خردل، فلفل، زنجبیل و کمی آب و ادویه تهیه می‌شود.

کاری ویندالو

کاری ویندالو نوعی خورشت هندی است که همراه با نان یا برنج سرو می‌شود. این غذا در منوی رستوران‌های هندی حرف اول را می‌زند و طرف‌داران زیادی دارد. ویندالو در حقیقت از نوعی غذای پرتغالی الهام گرفته که نشان‌دهنده آثار استعمار بر فرهنگ غذایی مردم است. نمونه اصلی این غذا آن‌‌چنان که می‌گویند هم تند نیست و وجود سایر چاشنی‌ها طعمی متفاوت به آن داده است.

سوپ نودل فو | صبحانه قهرمانان

سوپ نودل فو | صبحانه قهرمانان

سوپ نودل فو غذای ملی ویتنام است که از آن به‌عنوان صبحانه قهرمانان یاد می‌شود. در تهیه این سوپ از تکه‌های گوشت یا مرغ، نودل، پیاز، لیموترش و سبزیجات معطر مانند ریحان، نعنا، گشنیز و جوانه گندم استفاده می‌شود. در ویتنام ده‌ها نوع سوپ فو وجود دارد که معروف‌ترینش در هانوی طبخ می‌شود.

سوپ نودل فو

اگر می‌خواهید خود را مهمان یکی از غذاهای گرم و خوشمزه ویتنامی کنید، سوپ فو همان چیزی است که باید به سراغش بروید. گاهی برای طعم‌دهی به این سوپ از هویج، سیر تازه، قارچ، سس ماهی، سس چیلی و ادویه نیز استفاده می‌شود. اگر مشکلی با موادی که نام بردیم نداشته باشید، احتمال اینکه این غذا به مذاق شما خوش آید، زیاد است.

ساراواک لاکسا | غذای سنتی مالزی

ساراواک لاکسا | غذای سنتی مالزی

در میان خوشمزه ترین غذاهای دنیا نوعی سوپ تند و تیز مخصوص مالزی به چشم می‌خورد که ساراواک لاکسا نام دارد. لاکسا نوعی سوپ نودل مرسوم در شبه‌جزیره مالایا است که تلفیقی از آشپزی چینی و مالایایی محسوب می‌شود و انواع بسیار متنوعی دارد.

ساراواک لاکسا

ساراواک لاکسا یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای کشور مالزی است که از نودل برنج، ماهی یا میگو، گوشت مرغ، شیر نارگیل، تمبر هندی و ادویه‌های آتشین مانند سس سامبال تهیه می‌شود. این غذای مقوی و تند برای افرادی که طرف‌دار غذاهای آتشین هستند، بسیار وسوسه‌کننده است. مردم مالزی معمولاً ساراواک لاکسا را در وعده صبحانه میل می‌کنند تا برای یک روز پرانرژی آماده شوند.

گولاش | مجارستانی اصل

گولاش

گولاش غذایی محبوب در اروپای مرکزی است که ریشه آن به مجارستان برمی‌گردد. مواد اصلی این سوپ بی‌نظیر مجارستانی، گوشت گاو یا گوساله، بره یا خوک، سیب‌زمینی، هویج، کرفس و سبزیجاتی همچون جعفری و پاپریکای فراوان است. نوع پاپریکایی که در گولاش استفاده می‌شود در طعم آن بسیار تأثیرگذار است و بسته به آن، طعم این غذا می‌تواند تند، شیرین یا نیمه‌شیرین باشد.

بوریتو | صبحانه مشهور مکزیک

بوریتو | صبحانه مشهور مکزیک

بوریتو نوعی صبحانه مکزیکی با تنوع بسیار است که برای هر ذائقه پیشنهادی خاص در چَنته دارد. این غذا ترکیبی از نان تورتیلای گندم با موادی مانند گوشت، مرغ، سبزیجات، نیمرو، کالباس، پنیر و فلفل چیلی و سس‌های تند و خوشمزه است.

بوریتو

نوعِ گیاهی بوریتو نیز از موادی همچون سیب‌زمینی، کاهو، گوجه و پنیر پُر می‌شود که طعمی فوق‌العاده دارد. محبوبیت این غذا به‌حدی است که از آن در سایر کشورهای جهان به‌عنوان صبحانه و میان‌وعده استفاده می‌کنند.

مرغ جرک | مرغ گریل تند جامائیکا

مرغ جرک

یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا، مرغ جرک است که ترکیبی جادویی از عطر و مزه‌های جامائیکایی را در دل خود جای داده است. این مرغ گریل‌شده، با سیر، جوز هندی، فلفل فرنگی، آویشن و دارچین به‌خوبی طعم‌دار می‌شود و سپس روی زغال یا چوب پخته می‌شود. اگر می‌خواهید یک غذای سنتی و تند را امتحان کنید، قطعاً مرغ جرک از آن انتخاب‌هایی است که از آن پشیمان نمی‌شود.

جامبالایا | طاس کباب لذیذ آمریکا

جامبالایا | طاس کباب لذیذ آمریکا

جامبالایا یکی از لذیذترین غذاهای ایالت لوئیزیانای آمریکاست. این غذا نوعی تاس کباب است که معمولاً در روزهای یک‌شنبه سرو می‌شود و با فرهنگ این منطقه عجین شده است. جامبالایا از انواع گوشت مانند گوشت مرغ، خرگوش، میگو، خرچنگ، سوسیس، فلفل دلمه، سیر، کرفس و سس مخصوص تهیه می‌شود.

جامبالایا

کافی است یک قاشق از جامبالایا را در دهان خود بگذارید تا مجموعه‌ای از طعم‌های متفاوت و جدید زیر دندانتان برود. اگر روزی مسیرتان به کافه‌ها و رستوران‌های نیواورلینز باز شد، فراموش نکنید این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

خوراک کلم و سیب‌زمینی | صبحانه سنتی انگلیسی

خوراک کلم و سیب‌زمینی | صبحانه سنتی انگلیسی

خوراک کلم و سیب‌زمینی نوعی صبحانه سنتی انگلیسی است که در اواخر دهه 1800 برای استفاده از سبزیجات باقی‌مانده در یخچال پدید آمد! در این صبحانه مقوی از تکه‌های سبزیجات مانند هویج، لوبیا، کلم، پوره سیب‌زمینی استفاده می‌شود. اگر کمی گوشت سرد هم در یخچال دارید، معطل نکنید و آن را با سایر مواد ترکیب کنید.

خوراک کلم و سیب‌زمینی

این مواد با هم در یک ماهیتابه ریخته می‌شوند و به‌حدی سرخ می‌شوند تا قهوه‌ای شوند. خوراک کلم و سیب‌زمینی را می‌توان با ترشی یا سس مخصوص میل کرد.

بی بیم باپ | غذای خاص کره جنوبی

بی بیم باپ

بی‌بیم‌پاپ یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای دنیاست که در کره جنوبی طبخ می‌شود. این غذا، کاسه‌ای از برنج داغ به‌همراه سبزیجات طعم‌دار یا کیمچی، سس سویا و فلفل چیلی است که گاهی با تخم‌مرغ خام یا تکه‌های گوشت سرو می‌شود.

سفری پرماجرا و لذت‌بخش به سرزمین طعم و مزه

خوشمزه‌ ترین غذاهای دنیا

در این مقاله از مجله گردشگری ره بال آسمان ما از خوشمزه ترین غذاهای دنیا گفتیم و شماری از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کردیم. غذاهای سنتی هر کشور دریچه‌ای به فرهنگ آن منطقه است که پیوند ما را با مردم محلی عمیق‌تر می‌کنند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به جاهای مختلف از امتحان‌کردن طعم‌ها و مزه‌های جدید غافل نشوید. شما چه غذاهای خوشمزه دیگری را می‌شناسید که ما در این مقاله به آن اشاره نکرده‌ایم؟ مشتاقانه منتظر شنیدن تجربیات شما در بخش نظرات هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.