راهنمای سفر به نجف | صفر تا صد یک سفر جذاب

0

سفر به نجف با تمام سفرهایی که تا به حال داشته‌اید متفاوت است. نجف مقصد کسانی است که با جان و دل می‌گویند آمدم ای شاه پناهم بده. حتی اگر قصد شما سفر زیارتی نباشد حال‌‌وهوای نجف شما را دگرگون می‌کند. اما رسیدن به مقصد چم‌وخم خاص خود را دارد. برای رفتن به نجف به همراهی قدرتمند نیاز دارید. این همراه باید در صف انتظار همراه شما انتظار بکشد، زیر آفتاب سوزان عراق قدم بزند و البته راه بلد باشد. اگر افتخار بدهید باید بگوییم که ما می‌توانیم چنین همراهی باشیم. ما در طول سفر دست شما را رها نمی‌کنیم. همراهی ما از اینجا شروع می‌شود از راهنمای سفر به نجف اشرف؛ پس شما هم همراه ما باشید.

نجف دقیقاً کجاست؟

نجف دقیقاً کجاست؟

نجف سومین شهر مهم عراق به حساب می‌آید. این کلان شهر مرکز استانی با همین نام است. فاصله نجف تا پایتخت عراق یعنی شهر بغداد حدوداً 160 کیلومتر است. دانستن درباره نام این شهر خالی از لطف نیست. نجف به زمین مستطیل شکلی گفته می‌شود که ارتفاع بیشتری نسبت به زمین‌های اطراف دارد؛ این زمین در محاصره آب‌های اطراف قرار دارد. موقعیت جغرافیایی شهر نجف کاملاً به نام این شهر شباهت دارد. این نوع نام‌گذاری علم گذشتگان را نشان می‌دهد.

گفتیم که نجف شهری پررونق و مشهور است. مسافرهای خارجی بسیاری به این شهر قدم می‌گذارند که تعدادی از آن‌ها تاجر و مابقی زائر هستند. جمع کثیری از این زائران ایرانی هستند. علت این سیل زائر هم مشخص است؛ نجف مدفن اولین امام شیعیان یعنی حضرت علی (ع) است. البته اماکن مذهبی و غیرمذهبی دیگری در نجف وجود دارند؛ اما هیچ‌ کدام به اندازه مرقد اما علی (ع) شهرت ندارند. مسافران ایرانی راه‌های مختلفی را برای سفر به نجف انتخاب می‌کنند.

بهترین راه سفر به نجف چیست؟

بهترین راه سفر به نجف چیست؟

پاسخ به پرسش «بهترین راه سفر به نجف چیست» به عوامل بسیاری بستگی دارد. برای مثال برخی افراد منظورشان از بهترین روش سفر، راحتی، لوکس‌بودن و امکانات عالی سفر است. ممکن است این افراد برای انتخابشان دلایل شخصی داشته باشند یا کودک و سالخورده‌ای همراهشان باشد و برای راحتی آن‌ها، بهترین هواپیما، بهترین هتل و بهترین امکانات رفاهی را بپسندند. در چنین شرایطی کم و زیاد شدن مبلغ چندان مهم نیست. برخی دیگر منظورشان از بهترین، ارزان‌ترین است و سفر با اتوبوس و هتل‌های معمولی را هم تاب می‌آورند و تنها هدفشان رسیدن به نجف و زیارت است. با همه این پیش‌فرض‌ها، روش های مختلف سفر به نجف را در ادامه می‌آوریم.

سفر با تور

سفر با تور

از نظر گردشگران سفر با تور راحت‌ترین راه سفر به نجف است. سفر با تور مزیت‌های بسیاری دارد. برای مثال شما نیاز ندارید از این سایت به آن یکی بروید تا هتلی با امکانات مناسب پیدا کنید یا اینکه نگرانی بابت صرف وعده‌های غذایی یا رفت‌و‌آمد به سمت حرم و جاهای دیدنی نجف ندارید؛ چراکه می‌دانید مدیر کاروان یا مسئول تور، تدارک همه چیز را دیده است. البته عیب بزرگ سفر با تور عجله است؛ شما باید همیشه گوش به زنگ باشید تا جا نمانید. قیمت تور نجف نوسانات بسیاری دارد و مهم‌ترین فاکتور اثرگذار در آن، فاصله مبدأ شما تا شهر نجف است. برای مثال خیلی فرق می‌کند که از تهران عازم نجف هستید یا کرمانشاه یا مشهد. اکثر تورهای در دسترس، تورهای کربلا و نجف هستند. بسته به زمان تور، شما 2 تا 3 روز در نجف اقامت دارید. مدت زمان تور هم در قیمت آن اثر چشمگیری دارد.
وسیله نقلیه‌ای که شما را به نجف می‌برد، ملاک اثرگذار دیگری در قیمت تور است. تورهای زمینی از همه ارزان قیمت‌تر هستند؛ در این نوع تور رفت و برگشت شما با اتوبوس است. سفر زمینی اتلاف وقت زیادی دارد و شما چند ساعتی را پشت مرز یا در توقف‌ها از دست می‌دهید. تور بعدی تور هوایی به نجف است. این تورها گران‌ترین قیمت را دارند؛ اما در عوض مدت زمان سفر کوتاه است و البته راحتی مطلوبی هم دارد. تور ترکیبی نوع دیگر سفر به نجف است؛ در این تورها بخشی از رفت و برگشت با اتوبوس است و بخشی با هواپیما. این نوع سفر طرفداران کمتری نسبت به دو تور قبلی دارد. از نظر قیمت هم مابین دو نوع سفر قبلی قرار دارد. در ایین بخش راهنمای سفر به نجف باید بگوییم که حتی اگر با هواپیما به نجف سفر کنید، برای امنتقال به کربلا یا شهرهای دیگر لازم است اتوبوس را تحمل کنید.

سفر شخصی

سفر شخصی

سفر شخصی نسبت به سفر با تور شور و شوق بیشتری دارد. این نوع سفر برای افرادی خوب است که دوست دارند برای ذره‌ذره سفرشان خودشان برنامه بریزند؛ از نحوه سفر بگیر تا اقامتگاه و حتی صبحانه. سفر شخصی آزادی عمل بسیاری به شما می‌دهد. شما دیگر نیاز ندارید منتظر همسفری‌های خود باشید یا در مقصدی که دوست ندارید، توقف کنید. مزیت مهم دیگر صرفه‌جویی در هزینه است‌؛ شما همه کارها را خودتان انجام می‌دهید و نیازی ندارید در قبال انجام این وظایف به شخص دیگری پول بپردازید. می‌توانید بودجه‌‌ تور را بین دیگر هزینه‌های سفر تقسیم کنید؛ مثلاً اقامتگاهی مناسب‌تر رزرو کنید یا زمان سفرتان را بیشتر کنید. سفرهای شخصی هم مانند سفر با تور سه نوع هستند. سفر هوایی، زمینی و ترکیبی سه راهی است که می‌تواند شما را به نجف برساند. این مدل سفرها برای افرادی که در کربلا یا نجف دوست و آشنا دارند هم بسیار مناسب است.

سفر در اربعین به نجف

سفر در اربعین به نجف

نکاتی که در راهنمای سفر به نجف ذکر کردیم، برای ایام معمولی سال است نه ایام شلوغی مانند اربعین. اگر دوست دارید یک دل سیر در کنار حرم بنشینید یا هر لحظه سفرتان را در صحن‌ها باشید، نباید در اربعین به نجف سفر کنید. ممکن است بگویید در ایام اربعین کربلا شلوغ می‌شود و نجف خلوت است؛ متأسفانه باید این عقیده را رد کنیم. ممکن است نجف نسبت به کربلا خلوت‌تر باشد؛ اما کاملاً خلوت هم نیست. مردم محلی و شهرهای نزدیک به نجف و جاماندگان کربلا به هر شکل شده خودشان را به نجف می‌رسانند تا سهمی از این ایام داشته باشند. سفر در اربعین مانند دیگر ایام مهم و تعطیلات با افزایش قیمت همراه است؛ مخصوصاً اگر سفرتان هوایی باشد. ممکن است از چند ماه زودتر بلیط‌های اربعین تمام شوند. سفر هوایی در اربعین اصلاً صرفه اقتصادی ندارد.

برای سفر اربعین می‌توانید بلیط خود را از طریق لینک زیر رزرو کنید:

سفر زمینی به نسبت بهتر از سفر هوایی است. صف انتظار در سفر زمینی طولانی است و باید صبور باشید؛ اما اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه در دسترس هستند. سفر به نجف در اربعین هنگام بازگشت چالش برانگیز می‌شود؛ جمعیتی که یک هفته‌ای خود را به نجف رسانده بودند حالا قصد دارند یک روزه برگردند. این کار باعث ازدحام جمعیت و کمبود وسیله نقلیه می‌شود. بسیاری از تورها در ایام اربعین به نجف سفر نمی‌کنند؛ چراکه شلوغی اماکن مذهبی کارشان را دوچندان می‌کند؛ پس برای سفر در اربعین به نجف گزینه‌های محدودی پیش رو دارید.

معرفی فرودگاه نجف

معرفی فرودگاه نجف

اگر با خرید بلیط هواپیما نجف به این شهر سفر کرده باشید، نیاز است درباره موقعیت فرودگاه این شهر بدانید. در قسمت شرقی شهر نجف، فرودگاه بین المللی النجف قرار دارد. این فرودگاه در گذشته فرودگاهی نظامی بود که در سال 2008 به فرودگاه مسافربری تغییر کاربری داد. نمی‌توانیم نام فرودگاه نجف را در لیست فرودگاه‌های مجهز دنیا قرار دهیم؛ اما همین فرودگاه معمولی با امکانات قابل قبول یکی از فرودگاه‌های مهم کشور عراق قرار می‌گیرد.

با گذشت زمان تعداد پروازهای فرودگاه النجف افزایش پیدا کرد و باعث شد امکانات این فرودگاه مطلوب شود. با مسائلی که عراق پشت سر گذاشته است وجود این فرودگاه مانند معجزه به نظر می‌رسد. این فرودگاه یک باند آسفالته دارد که طول آن ۳هزار متر و عرضش 45 متر است. پروازهای مختلف از کشورهای مختلف از جمله ایران در فرودگاه النجف انجام می‌شود. از سال 2009 ایرلاین‌های مختلفی شروع به همکاری با این فرودگاه کردند. تعدادی از ایرلاین‌های مشهور مانند ایرلاین قطر ایرویز در لیست پروازهای النجف قرار دارد.

آب و هوای نجف

آب و هوای نجف

عراق با هوای گرمش شناخته می‌شود. شهر نجف در اکثر مواقع هوایی گرم و خشک دارد. هوای نجف در تابستان و زمستان سوزان است؛ در تابستان آفتاب می‌سوزاند و در زمستان سرما. هوا در تابستان‌های نجف تا 46 درجه و گاهی بیشتر هم می‌رسد. با اینکه در زمستان هوای نجف برفی نیست؛ اما سرمای وحشتناکی بر شهر حاکم است. از سفر به نجف در تابستان خصوصاً دو ماه آخر و در زمستان خودداری کنید؛ مخصوصاً اگر سفرتان با خانواده است. این هوا برای افراد مسن و کودکان چندان خوشایند نیست. بهترین زمان سفر به نجف فصل بهار است. در این فصل هوا گرم است: ولی غیرقابل تحمل نیست. اگر امکان سفر در بهار برایتان مهیا نشد، پاییز را انتخاب کنید.

جاهای دیدنی نجف

جاهای دیدنی نجف

کمتر کسی درباره جاهای دیدنی نجف اطلاعات دارد. اکثر تورها و سفرهای شخصی سفر زیارتی است و زمان زیادی برای سیاحت باقی نمی‌ماند. اما بهتر است درباره دیدنی‌های جذاب نجف هم بدانید تا کمی از زمانتان را برای بازدید از آن‌ها خالی کنید. برجسته‌ترین جای دیدنی نجف حرم مطهر امام علی (ع) است. اماکن مذهبی شهر نجف شامل مسجد الخضرا، مسجد سهله، قبر حضرت آدم، مسجد حنانه، قبرستان وادی السلام، قبر کمیل بن زیاد نخعی و قبر حضرت نوح می‌شود. بیت الخمینی یکی دیگر از جاهای دیدنی نجف است. این خانه متعلق به امام خمینی در زمان تبعیدشان به نجف بوده است.

قصر خونرع، برج باستانی نمرود و قلعه نجف از اماکن تاریخی شهر نجف هستند. بعد از اماکن تاریخی نوبت به جاذبه‌ طبیعی نجف می‌رسد. بحر النجف یا دریاچه نجف جاذبه‌ای طبیعی و زیبای شهر نجف است. این دریاچه عمیق نیست؛ اما نام آن در کتاب‌های تاریخی با به‌عنوان یک شگفتی نوشته شده است. با توجه به شرایط اقلیمی عراق واقعاً وجود این دریاچه شگفتی است.

کدام هتل نجف بهتر است؟

کدام هتل نجف بهتر است؟

نجف شهری گردشگری است و سالیانه گردشگران و زائران بسیاری به آن سفر می‌کنند. به همین علت تعداد زیادی هتل در نجف وجود دارد. هرکدام از این هتل‌ها امکانات مختلف و قیمت‌های مختلفی دارند. در این راهنمای نجف ما هتل‌های نجف را در سه دسته به شما معرفی می‌کنیم.

هتل‌های نزدیک به حرم امام علی (ع)

هتل‌های نزدیک به حرم امام علی (ع)

شلوغ‌ترین قسمت نجف در خیابان‌های نزدیک به حرم امام علی (ع) قرار دارد. هتل‌هایی که در این خیابان‌ها ساخته شده‌اند بسیارند؛ اما کمیت هتل‌ها کیفیت آن‌ها را تضمین نمی‌کند. تعداد زیادی از این هتل‌ها کیفیت پایینی دارند و کمتر کسی حاضر به اقامت در این هتل‌ها است. با کمی دقت و جست‌وجو می‌توانید هتلی با کیفیت خوب در نزدیکی حرم پیدا کنید. هتل ارض السهله به حرم نزدیک است و می‌توانید پیاده خود را به حرم برسانید. این هتل در شارع رسول قرار دارد. هتل کوثر از دیگر هتل‌های نزدیک به حرم است. این هتل درست روبه‌روی صحن الزهرا قرار دارد. هتل البیان هم در شارع رسول قرار دارد؛ اما از دو هتل دیگر دورتر است. پیشنهاد خیلی افراد هتل‌های نزدیک به حرم است؛ چراکه بازارها هم در این خیابان‌های نزدیک حرم قرار دارند.

هتل‌های لوکس نجف

هتل‌های لوکس نجف

اقامت در هتل‌های لوکس نجف برای همه افراد خوشایند است. هرکسی دوست دارد در هتلی اقامت کند که تمام امکانات رفاهی را داراست. با کمی بودجه اضافه می‌توانید به‌راحتی چنین امکاناتی را داشته باشید. هتل قصد الدر نجف، هتلی با 5 ستاره است. ستاره ششم هم می‌تواند فاصله کم آن تا حرم باشد. هتل بستان نجف هتلی است که هم به حرم نزدیک است و هم از لحاظ کیفیت در سطح خوبی قرار دارد. پیشنهاد دیگر هتل المقام از نظر امکانات شبیه به دو هتل قبلی است؛ اما با حرم فاصله زیادی دارد. هتل زمزم در رده هتل‌های 5 ستاره قرار دارد. با اقامت در این هتل می‌توانید تصویری زیبا از حرم امام علی (ع) داشته باشید.

هتل‌های ارزان قیمت نجف

هتل‌های ارزان قیمت نجف

مدیریت هزینه‌ها در سفر مهم است. در سفرهای خارجی مانند سفر به نجف این اهمیت دوچندان می‌شود. هتل‌های ارزان‌قیمت بسیاری در نجف وجود دارد به همین علت باید در انتخاب دقت کنید. بعضی هتل‌های نجف امکاناتی در حد یک مسافرخانه دارند؛ اما هزینه‌ هتل را دریافت می‌کنند؛ یعنی این هزینه نسبت به امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد زیاد است. وضع بهداشت و امنیت این هتل‌ها تعریفی ندارد. قطعی برق و نبود موتور برق در هوای گرم عراق عذابی است که اگر دقت نکنید دچارش می‌شوید. تعدادی از هتل‌های ارزان قیمت عراق هستند که امکانات مناسبی در ازای مبلغ دریافتی به شما ارائه می‌دهند. هتل‌ نور النجف، هتل رایه حیدر و ولایه علی امکانات خوبی دارند، تمیز و قابل اعتماد هستند.

سوغات نجف چیست؟

سوغات نجف چیست؟

سفر است و قدم‌زدن در بازار تا حدی که پاهایتان را احساس نکنید. خرید سوغات برای نزدیکان از دیگر لذت‌های سفر است. سوغات عتبات عالیات مشخص است. دشداشه، عطر، تسبیح، مهر، سجاده، جانماز، عطرهای عربی و ادویه از سوغات خاص نجف است. سنگ‌های خاص نجف بهترین سوغات این شهر عراقی به حساب می‌آید.

بهترین مراکز خرید نجف کدامند؟

بهترین مراکز خرید نجف کدامند؟

اکثر سفرها به نجف سفر زیارتی است. اکثر جمعیت از حرم به طرف هتلشان حرکت می‌کنند؛ پس تجمع جمعیت در اطراف حرم امام علی (ع) است. خوشبختانه بازار اصلی شهر هم در این منطقه قرار دارد. بازار اصلی دو قسمت دارد. یکی از قسمت‌ها سوق قاضی است که در ناحیه غربی حرم قرار دارد. ناحیه دوم سوق حویش نام دارد که در قسمت شرقی حرم واقع شده است. این بازار سنتی است و می‌توانید در آن سوغات نجف و خوراکی‌های خاص منطقه را خریداری کنید. بازارهای مدرن و مراکز تجاری زیادی در نجف وجود ندارد. اگر به پاساژگردی علاقه دارید، می‌توانید به مرکز خرید نجف سیتی مال مراجعه کنید.

سیم کارت های نجف

سیم کارت های نجف

اگر سیم کارتتان رومینگ نباشد، تماس با سیم کارت‌های ایرانی در خارج از کشور با هزینه‌های سرسام‌آور همراه است. به همین علت استفاده از آن‌ها چندان به صرفه نیست. برای ارتباط با خانواده خود در ایران بهتر است سیم کارت عراقی خریداری کنید؛ چراکه سرویس‌های عراق ضعیف است و ممکن است رومینگ کاربرد نداشته باشد. برای خریداری این سیم کارت‌‌ها می‌توانید به نمایندگی‌های مشترک آسیا سل و زین مراجعه کنید.

هزینه سفر به نجف چقدر است؟

هزینه سفر به نجف چقدر است؟

هزینه های سفر به نجف به دو بخش قبل از سفر و هنگام سفر تقسیم می‌شود. در ادامه هر دو را به‌تفصیل بررسی می‌کنیم تا راهنمای سفر به نجف تکمیل شود.

هزینه های قبل از سفر

هزینه های قبل از سفر

قبل از اینکه راهی نجف شوید باید درباره هزینه‌های قبل از سفر بدانید. سفر به خارج از کشور هزینه‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. مهم‌ترین هزینه از نظر راهنمای سفر به نجف، مربوط به پاسپورت و عوارض خروج از کشور است. این هزینه‌ها زیاد نیستند؛ اما اجنتناب ناپذیرند. اگر از قبل پاسپورت دارید، حتماً قبل از سفر اعتبار آن را چک کنید تا سفرتان مسئله‌دار نشود. عوارض خروج از کشور هزینه دیگری است که قبل از سفر باید بپردازید. مدتی است که سفر به عراق برای زیارت، به ویزا نیاز ندارد.

مشمولان سرباز وظیفه باید هزینه بیشتری برای خروج از کشور بپردازند. برای اطلاعات بیشتر درباره خروج مشولان به سایت‌های مربوط مراجعه کنید. بعضی افراد دوست دارند با ماشین شخصی به نجف سفر کنند. این افراد باید هزینه کابوتاژ، گواهینامه و پلاک بین‌المللی و مابه‌التفاووت قیمت بنزین را به لیست هزینه‌ها اضافه کنند. فراموش نکنید که هزینه بنزین در عراق خیلی بیشتر از ایران است. برای رانندگی در کشورهای خارجی شما حتماً به گواهینامه بین‌المللی احتیاج دارید؛ پس قبل از سفر برای صدور آن اقدام کنید.

هزینه اقامت

هزینه اقامت

درباره امکانات هتل‌ها و هزینه‌های آن‌ها صحبت کردیم. هتل‌های نزدیک به حرم بهترین گزینه هستند؛ اما فراموش نکنید که نباید سراغ هتل‌های خیلی ارزان بروید. امنیت و امکانات این هتل‌ها تضمین شده نیست. هتل‌های لوکس نجف در فاصله‌های متعددی از حرم قرار گرفته‌اند که می‌توانید با خیال راحت مناسب‌ترین هتل را انتخاب کنید. هزینه اقامت در نجف از روزی ۱۰ دلار شروع می‌شود.

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک

تا چند سال پیش می‌توانستید با ریال ایران در شهرهای زیارتی عراق خرید کنید؛ اما امروزه با نوسان قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی، چنین امکانی وجود ندارد. به همین علت باید قبل از سفر حتماً پول‌های خود را تبدیل کنید. اگر با تور به نجف سفر کرده‌ باشید که غذا به عهده تور است. هتل‌ها هم غذاهای با کیفیتی دارند. اگر قصد دارید خودتان غذا یا خوراکی تهیه کنید، باید مراقب بهداشت آن باشید. از فروشگاه‌های بین‌ راهی و دست فروش‌ها خوراکی نخرید. این خوراکی‌ها ممکن است باعث مسمومیت یا بیماری شما شوند. رستوران‌ها گزینه‌ای امن برای خرید هستند. ایرانی‌ها غذای رستوران سوباط را دوست دارند. این رستوران در خیابان مصطفی جمال الدین نجف واقع شده است. در ادامه هم چند تا از غذاهای سنتی و پرطرفدار نجف را برایتان می‌آوریم.

  • قیمه نجفی

قیمه نجفی

قیمه نجفی غذایی عربی است که بیشتر در ایام اربعین پخته می‌شود. این غذا مانند خورشت قیمه خودمان است با این تفاوت که حبوبات اصلی آن نخود است نه لپه. نمی‌شود در سفر به نجف غذاهای این شهر را امتحان نکنید.

  • فصولیا

فاصولیا

فصولیا نوعی خوراک عربی است که بیشتر با نان سرو می‌شود. این غذا بسیار ساده اما خوشمزه است. گوشت مرغ و لوبیا سفید دو ماده اصلی این غذا هستند که ادویه‌های عربی به آن طعم بهشت داده است.

  • البریانی عراقی

البریانی عراقی

البریانی عراقی همان بریانی اصفهان نیست. این غذا از مشهورترین غذاهای نجف است و نوعی پلو به حساب می‌آید. برای پخت این غذا از برنج، گوشت مرغ، بادام هندی، زنجبیل و هل سایبده‌شده استفاده می‌شوند.

هزینه تلفن و اینترنت

هزینه تلفن و اینترنت

این نکته از مفید‌ترین نکاتی است که در راهنمای سفر به نجف باید ذکر شود. خرید سیم کارت نجف هزینه چندانی ندارد؛ اما می‌توانید برای صرفه‌جویی هر چند نفر یک سیم کارت خریداری کنید. هزینه تماس به ایران زیاد است و تفاوتی ندارد خط شما عراقی باشد یا از خط رومنیگ شده استفاده کنید. خرید بسته‌های اینترنتی و استفاده از آن برای تماس صوتی و تصویری، مقرون به‌صرفه‌تر است.

هزینه حمل نقل در شهر و بین شهرهای کاظمین و کربلا

هزینه حمل نقل در شهر و بین شهرهای کاظمین و کربلا

هزینه حمل و نقل بین شهری در سفر با تور حذف می‌شود؛ چراکه قبل از سفر شما تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده‌اید. اگر سفرتان شخصی است این هزینه به هزینه‌های سفرتان اضافه می‌شود. قبل از حرکت بهتر است درباره کرایه از چند راننده سؤال کنید. اکثر ایرانی‌ها به عربی مسلط نیستند و در این سفرها پول بیشتری پرداخت می‌کنند.

هزینه خرید سوغات

هزینه خرید سوغات

با قیمت‌هایی که امروزه سرشان به سقف آسمان رسیده خرید سوغات از برنامه اکثر زائران ایرانی حذف شده است؛ البته این گرانی به علت اختلاف قیمت واحد پول‌ها است. ایرانی‌ها بیشتر برای سوغات سنگ‌هایی مانند عقیق، مهر و جانماز خریداری می‌کنند. خرید پوشاک و اسباب بازی و وسایلی مانند این‌ها رایج نیست؛ راستش اصلاً صرفه اقتصادی ندارد. راهنمای سفر به نجف باید در هر موقعیت راهنما باشد؛ پس بدانید و آگاه باشید که این وسایل با کیفیت بهتر و قیمت کمتر در ایران پیدا می‌شوند.

پیشنهاد برای کاهش هزینه های سفر به نجف

کاهش هزینه های سفر به نجف

اگر بخواهید خیلی از هزینه سفرتان کم کنید، بهتر است با تور سفر کنید. تورها بهترین امکانات را با توجه به بودجه شما پیدا می‌کنند و بسیاری از نگرانی‌های شما را کم می‌کنند. برای سفرهای شخصی بهتر است از هزینه هتل شروع کنید. در قسمت بالاتر پیشنهادمان را گفته‌ایم. خرید سیم کارت و حذف سوغات گزینه‌های دیگری است که می‌تواند ذره‌ذره برای شما پول ذخیره کند. قیمت بلیط‌ در اربعین، تولد امام علی (ع) و شهادت ایشان به بالاترین میزان خود می‌رسد؛ تغییر تاریخ سفر می‌تواند هزینه شما را کاهش دهد.

شماره های ضروری نجف

شماره های ضروری نجف

شاید در نگاه اول این موضوع برای شما بی‌اهمیت جلوه کند؛ اما دانستن شماره‌های ضروری هر کشور احتیاطی است که اکثر ایرانی‌ها آن را رعایت نمی‌کنند. این شماره‌ها را در قسمت یادداشت‌ها ذخیره کنید یا از این قسمت راهنمای سفر به نجف عکس بگیرید تا تمام جوانب احتیاط را رعایت کرده باشید.

  • کد کشور: 00964
  • کد شهر نجف: 33
  • شماره پلیس: 122104
  • آمبولانس: 122
  • آتش‌نشانی: 122115
  • تلفن سفارت ایران در نجف: 7814132819
  • آدرس سفارت ایران در نجف: نجف، منطقه حی السعد، خیابان 60

نکات مهم برای سفر به نجف

نکات مهم برای سفر به نجف

  • هوای گرم نجف برای ما ایرانی‌ها مناسب نیست؛ پس تا جایی که می‌توانید در فصل‌های خنک سفر کنید تا خدای نکرده، بیماری سفرتان را خراب نکند.
  • بهتر است در سفر به نجف شخصی باتجربه همراهتان باشد.
  • قبل از سفر شخصی به عراق سعی کنید تا حدی با این زبان آشنا شوید تا جایی که اگر نیازتان شد بتوانید کارتان را حل کنید.
  • ذائقه ما ایرانی‌ها با مردم عراق تفاوت دارد؛ اگر غذایی را دوست نداشتید، مناسب رفتار کنید.
  • اگر سفرتان شخصی است، قبل از سفر تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص کنید تا برای خرید بلیط به مشکل برنخورید.

این هم از راهنمای سفر به نجف. امیدواریم از سفر به عراق و آشنایی با مردم مهمان‌نوازش لذت ببرید. خاطرات خوش را قوی‌ترین فراموشی‌ها پاک نمی‌کند. آرزو داریم ره بال آسمان در یکی از این خاطرات خوش همراهتان بوده باشد. منتظر خواندن نظرات و سؤالاتتان هستیم.

بیشترین تردد به نجف از مرز مهران صورت می‌گیرد. این مرز تا نجف 303 کیلومتر فاصله دارد.

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، یزد و اهواز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.