هزینه سفر به نجف | اطلاعاتی که در سفر به نجف حتماً باید بدانید

0

یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید محاسبه‌کردن است. قبل از سفر باید بدانید که حدوداً چقدر هزینه می‌کنید. این کار باعث می‌شود شما در یک محدوده امن حرکت کنید و در اوخر سفر با کمبود بودجه مواجه نشوید. محاسبه هزینه سفر برای سفرهای خارجی اهمیت بیشتری دارد؛ چراکه ارزش واحد پول ما اختلاف زیادی با واحد پول دیگر کشورها دارد. حتماً شما هم اهمیت این موضوع را می‌دانید که عبارت هزینه سفر به نجف را جست‌وجو کرده‌اید. در همین صفحه بمانید تا با ریز هزینه‌ها آشنا شوید؛ در این جلسه قلم و کاغذ و ماشین حساب همراه داشته باشید.

هزینه خرید بلیط هواپیما نجف

هزینه خرید بلیط هواپیما نجف

مهم‌ترین مسئله در سفر وسیله‌ای است که با آن سفر می‌کنید. سفر هوایی به نجف همواره بهترین راه و البته گران‌ترین راه سفر است. امنیت پروازهای هوایی قابل مقایسه با سفرهای زمینی نیست. از نظر امکانات بیشتر و طول مسیر کمتر هم پرچم هواپیما بالاست. اگر تجربه سفر هوایی داشته باشید، می‌دانید که این ادعا صحت دارد. ممکن است هزینه این سفر شما را بترساند؛ اما بدانید و آگاه باشید که قیمت بلیط هواپیما نجف نوسان زیادی دارد. زمان سفر، تعطیلات پیش‌رو، روز سفر، نوع پرواز و فاصله مبدأ تا مقصد از عوامل اثرگذار بر قیمت بلیط است. برای آگاه‌شدن از نرخ بلیط، جدول زیر را با دقت مطالعه کنید. قیمت‌های زیر بر اساس پژوهش‌ها در مرداد 1402نوشته شده است.

نام شهر قیمت بلیط
 تهران حدود 3.500.000 تومان تا 9.000.000 تومان
اصفهان حدود 2.800.000 تومان تا 6.000.000 تومان
مشهد حدود 3.500.000 تومان تا 9.000.000 تومان
تبریز حدود 2.000.000 تومان تا 9.500.000 تومان
شیراز حدود 6.500.000 تومان تا 7.600.000 تومان
بندر عباس حدود 5.400.000 تومان تا 6.000.000 تومان
رشت حدود 5.800.000 تومان تا 8.500.000 تومان

 هزینه تور نجف (تور هوایی، تور زمینی)

 هزینه تور هوایی نجف

برای سفر اربعین می‌توانید بلیط خود را از طریق لینک زیر رزرو کنید:

سفر با تور امکانات بسیاری دارد. مهم‌ترین مزیتی که در این نوع سفر وجود دارد راحتی مسافران است. شما نیاز ندارید از این سایت به آن یکی بروید یا بین انتخاب این پرواز و آن یکی بمانید. برای خرید بلیط اتوبوس نجف یا هواپیما نجف مشکلی ندارید؛ چراکه زحمت این کار با تور است. همچنین انتخاب نوع غذا، هتل و هزینه رفت‌وآمد بین شهری به عهده تور است؛ پس از بابت این مسائل نگرانی نخواهید داشت. گزینه‌هایی که ذکر کردیم در هزینه تور نجف تأثیر دارد.

 هزینه تور زمینی نجف

فاصله هتل تا حرم، لوکس‌بودن هتل، نوع غذا، تعداد روزهای سفر، هوایی یا زمینی‌بودن از مهم‌ترین فاکتورهای سفر است. فاکتور اثرگذار دیگر در هزینه تور نجف مبدأ حرکت است؛ مثلاً تور نجف از تهران قیمت متفاوتی با تور نجف از اهواز دارد. تور نجف به‌تنهایی وجود ندارد تقریباً تمام تورها، ترکیبی از نجف و کربلا هستند. اکثر تورهای کربلا و نجف هم 8 روز و 7 شب است. اقامت شما به این شکل است که معمولاً 5 روز از سفر را در کربلا و 2 روز در نجف ساکن هستید. تور نجف هوایی از 13 تا 19 میلیون تومان است. تور زمینی به نجف در رِنج 6 تا 9 میلیون تومان قرار دارد.

هزینه اقامت در نجف

هزینه اقامت در نجف

هزینه اقامت در نجف بستگی به هتل انتخابی شما دارد. سفرتان به نجف می‌تواند خیلی اقتصادی باشد؛ یا  دوست دارید در این سفر هتلی لوکس را انتخاب کنید؟ انتخاب شما هرچه که باشد می‌تواند هزینه سفرتان را تغییر اساسی دهد. قیمت هتل‌های نجف در حدود 10 دلار تا 75 دلار به‌ازای یک شب است.

یک هتل چهار ستاره در شهر نجف عراق

با نرخ فعلی دلار که 48000 تومان است؛ هزینه اقامت شما در محدوده 960.000 تومان تا 3.600.000 تومان قرار می‌گیرد. هتل‌های نجف بر اساس امکاناتی که دارد و بر اساس فاصله تا حرم درجه‌بندی می‌شوند. برای کاهش هزینه‌هایتان، می‌توانید هتل‌هایی که دورتر از حرم هستند را انتخاب کنید.

هزینه خورد و خوراک در نجف

هزینه خورد و خوراک در نجف

دینار عراق اختلاف نرخ نسبتاً زیادی با ریال ایران دارد. به همین علت باید هزینه خورد و خوراک را هم محاسبه کنید. انواع غذاهای سنتی عراقی در حالت معمول با مزاج ما ایرانی‌ها سازگار نیستند. علاوه بر این گرمای هوا ممکن است مسافران را دچار گرما‌زدگی کند؛ به همین علت بهتر است از غذاهای آماده پرهیز کنید. بهداشت غذاهای کوچه و خیابان‌های نجف تعریفی ندارد. داستان سفر به نجف در اربعین متفاوت است هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت غذا. رستوران‌های عراق کیفیت قابل قبولی دارند.

با توجه به نرخ امروز دینار یعنی 35.000 تومان در مرداد 1402 هزینه غذا در نجف به شرح زیر است:

نوع رستوران قیمت غذا
فست‌فود حدود 500.000 تا 700.000 تومان
رستوران‌ ارزان قیمت حدود 600.000 تا 840.000 تومان
رستوران معمولی حدود 1.225.000 تا 1.400.000 تومان
رستوران لوکس حدود 3.500.000 تا 4.200.000 تومان

هزینه رفت و آمد در نجف

هزینه رفت و آمد در نجف

هزینه رفت‌‌وآمد درون شهری را باید به هزینه سفر به نجف اضافه کنید. بعضی از تورهای زمینی نجف رفت‌‌وآمد درون شهری را راحت کرده‌اند؛ این تورها ماشین را کاپوتاژ می‌کنند تا خستگی مسافران را کاهش دهند. در سفر انفرادی به نجف یا سفر با خانواده بدون تور باید رفت‌وآمد درون‌شهری و بین‌شهری را هم محاسبه کنید. در نجف از ماشین سواری، ون و اتوبوس برای حمل‌ونقل مسافران استفاده می‌شود. ماشین‌های سواری ظرفیت 4 نفره دارند و کرایه‌ای که ذکر کرده‌ایم برای هر نفر است.

در ادامه لیستی از کرایه ماشین در نجف را ارائه می‌دهیم. این هزینه‌ها هم مانند هزینه‌های قبلی بر مبنای دینار است؛ پس خیلی تعجب نکنید.

مسیر ماشین کرایه
مرز مهران تا نجف اتوبوس و ون 595.000 تومان
مرز مهران تا نجف سواری برای هر نفر 875.000 تومان
نجف تا کربلا اتوبوس و ون 122.500 تومان
نجف تا کربلا سواری برای هر نفر 210.000 تومان
نجف تا کاظمین اتوبوس و ون 315.000 تومان
نجف تا کاظمین سواری برای هر نفر 490.000 تومان

هزینه مکالمات و اینترنت

هزینه مکالمات و اینترنت

زندگی بدون تماس و اینترنت خیلی سخت است؛ خصوصاً در سفر زیارتی مانند سفر به نجف. در سفر به نجف می‌توانید از دو راه، هزینه مکالمه خود را بپردازید. این دو هزینه را نمی‌توانید از لیست هزینه سفر به نجف حذف کنید. نرخ تماس خروجی با نجف برای هر دقیقه 9.000 تومان و نرخ تماس ورودی 6.000 تومان است. هر پیامک 1.300 تومان و هر مگابایت اینترنت همراه 500 تومان است. باید ذکر کنیم که این قیمت‌ها مربوط به اربعین 1401 است.

هزینه مکالمات و اینترنت در نجف

راه اولی که ذکر کردیم، رومینگ‌کردن سیمکارت است. راه دوم خرید سیمکارت عراقی است. سیم کارت زین و سیم کارت کورک تلکام بین 15.000 تا 20.000 تومان است. سیم کارت آسیاسل از 30.000 تومان بیشتر نیست. قیمت این سیم کارت‌ها با اینترنت 100.000 تا 300.000 تومان است. لازم  است ذکر کنیم که این سیم کارت‌ها تا یک ماه فعال هستند.

هزینه خرید سوغاتی

هزینه خرید سوغاتی

اختلاف قیمت بین دلار و دینار با ریال باعث شده اکثر مسافران نجف از خرید سوغات خودداری کنند. سوغات نجف شامل مهر، جانماز، سجاده، تسبیح، عقیق، دُر، چادر نماز، عود و دستگاه عود است. اگر بتوانید در نجف مغازه‌ای پیدا کنید که ریال ایران قبول کند، هرچه دل تنگتان می‌خواهد خرید کنید. اما نکته این است که اکثر مغازه‌های عراق اجناسشان را به دلار و دینار می‌فروشند که با توجه به قیمت‌ها اصلاً صرفه اقتصادی ندارد. بعضی از کالاها با کیفیت بهتر در ایران به فروش می‌رسند. به همین علت‌هایی که گفتیم پیشنهاد ما این است که سوغات را از ایران تهیه کنید تا ضرر نکنید.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی

هزینه بازدید از جاهای دیدنی

جاهای دیدنی نجف تنوع آنچنانی ندارند؛ تمام دیدنی‌ها نجف و کربلا مذهبی و تاریخی هستند. تقریباً بازدید از تمام دیدنی‌های نجف رایگان است. سفر به نجف زمینی این مزیت را دارد که رفت‌وآمد به جاهای دیدنی آسان‌تر است. نجف مساجد متعددی دارد که بازدید از آن‌ها رایگان است. حرم مطهر امام علی (ع)، مسجد الراس، مسجد سهله، مسجد حنانه، مسجد الخضرا و قبرستان وادی السلام از دیدنی‌های مهم نجف و اطراف نجف به حساب می‌آید؛ پس درباره هزینه‌های این قسمت از سفر نباشید. تنها هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، هزینه رفت‌وآمد است.

پیاده روی اربعین به نجف

پیاده روی اربعین به نجف

سفر به نجف در تابستان سختی‌های بسیاری دارد. امسال اربعین در تابستان که این سختی افزایش می‌یاد؛ اما کسی که عاشق امام علی (ع) باشد سختی برایش معنی ندارد. وسایل سفر به نجف در زمستان با تابستان تفاوت بسیاری دارد؛ صحبت در این باره را باید به زمان دیگری بسپاریم. سفر اربعین دو مرحله دارد: رفتن تا مرز و رفتن تا مقصد.

پیاده روی اربعین به نجف عراق

می‌توانید تا مرز با هواپیما بروید و بقیه مسیر را پیاده ادامه دهید؛ راه دیگر این است که با اتوبوس تا مرز بروید و بقیه راه را پیاده بروید. اگر راه دوم را انتخاب کنید هزینه سفر به نجف برای شما 1.500.000 تومان می‌شود. ممکن است راه اول را انتخاب کنید؛ در این صورت هزینه سفر شما افزایش می‌یابد. در ایام اربعین قیمت بلیط هواپیما بسیار افزایش می‌یابد. در پیاده روی اربعین مهم‌ترین هزینه مربوط به رفت و آمد است؛ خورد و خوراک، محل اقامت و رفت‌وآمد بین‌شهری رایگان است. هزینه بازگشت از نجف بین محدوده 350.000 تا 870.000 است.

سایر هزینه های سفر در اربعین به نجف

هزینه‌های مربوط به مدارک مبلغ به تومان
دریافت فرم 1000
وجه سازمان شهرداری 3.750
سازمان نیروی انتظامی 75.000
هزینه انگشت نگاری 15.000
هزینه دادرسی 20.000
عکس و احراز هویت 42.000
هزینه دفتر 33.000
جمع کل هزینه‌ها 204.000

بهترین زمان سفر به نجف

بهترین زمان سفر به نجف

زمان سفر اثر مهمی در هزینه سفر به نجف دارد. سفر به نجف در نوروز از گران‌ترین زمان‌های سفر به نجف است؛ چراکه جمعیت بسیاری به زیارت عتبات می‌روند. هوای گرم نجف در تابستان قابل تحمل نیست؛ به همین علت بهترین زمان سفر به نجف بهار و پاییز است. زمستان و تابستان عراق هوای سختی دارد؛ تابستان گرمای هوا نفس‌کشیدن را سخت می‌کند و زمستان سوز هوا به مغز جان آدم رسوخ می‌کند.

چند خط بالاتر گفتیم که نوروز از شلوغ‌ترین زمان‌های سفر است؛ این گرانی بدون علت نیست. افرادی که شاغل هستند یا کودکان مدرسه‌ای دارند، نمی‌توانند در پاییز به نجف سفر کنند؛ چنین افرادی باید نوروز را انتخاب کند.

ترفندهای کاهش هزینه در نجف

ترفندهای کاهش هزینه در نجف

کارهای کوچکی در سفر هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانید هزینه سفرتان را کاهش دهید. با کاهش ذره‌ذره هزینه‌ها نتیجه‌ای بزرگ به دست می‌آورید. در ادامه ترفندهای کاهش هزینه در نجف را معرفی می‌کنیم:

  • انتخاب تور اقتصادی:

اولین کاری که می‌توانید انجام دهید انتخاب یک تور اقتصادی است؛ تورهای حرم تا حرم یعنی تور نجف از قم یا تور نجف از مشهد، اکثراً قیمت‌های مناسبی دارند. به غیر از تورهای حرم تا حرم تورهای اقتصادی دیگری هم هستند؛ این تورها شامل هتل‌های ارزان قیمت‌تر، روز سفر کمتر و غذاهای معمولی است.

  • انتخاب هتل‌های اقتصادی:

هتل‌های دورتر از حرم ارزان قیمت‌تر هستند؛ هتل‌هایی که استخر و امکانات خاص ندارند هم انتخاب خوبی به حساب می‌آیند.

  • خرید سوغات از ایران:

در قسمت بالا گفتیم که سوغات نجف گران هستند؛ به همین علت بهتر است که سوغات را از ایران خریداری کنیم.

  • زمان سفر:

زمان‌هایی مانند اوایل تابستان و زمستان نجف خلوت است. در زمان‌هایی مانند اربعین، محرم، صفر و تولد امام علی (ع) نجف خیلی شلوغ است. بلیط هواپیما و اتوبوس در این ایام قیمت بالایی دارند؛ پس زمان‌های خاص را برای سفر به نجف انتخاب نکنید.

  • رفت‌ و آمد گروهی:

برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به نجف بهتر است گروهی رفت و آمد کنید تا هزینه سفرتان کاهش پیدا کند. بهتر است به جای سواری با اتوبوس یا ون رفت‌وآمد کنید.

تقریباً تمام نکاتی که درباره هزینه سفر به نجف نیاز دارید را معرفی کردیم. سفرهای هوایی و سفر با تور از پرطرفدارترین روش‌های سفر به نجف است. نکات تکمیلی درباره سفر به این شهر زیارتی را در راهنمای سفر به نجف معرفی کرده‌ایم. برای خرید بلیط هواپیما نجف می‌توانید به سایت ره بال آسمان مراجعه کنید. سؤال و پیشنهادهایتان را در بخش نظرات مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

تور هوایی نجف 9 تا 13 میلیون است.

تور زمینی 6 تا 9 میلیون است.

رنج قیمت هتل‌های نجف از 960.000 تا 3.600.000 تومان برای یک شب اقامت است.

می‌توانید با 1.500.000 تومان در اربعین به نجف سفر کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.