برج سلمان مشهد | ققنوسی از خاکستر برخاسته

0

مشهد یک شهر توریستی مهم در خراسان رضوی به حساب می‌آید که پتانسیل بسیاری برای تبدیل‌شدن به یک جاذبه گردشگری عالی را دارد. ازاین‌رو می‌توانید در قسمت‌های مختلف این شهر، شاهد حضور انواع مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری و توریست باشید. یکی از مهم‌ترین مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری، ایجاد مراکز چندمنظوره در این شهر است. امروز در این بخش از راهنمای سفر مشهد قصد داریم تا برج سلمان مشهد، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید چندمنظوره این شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

برج سلمان مشهد کجاست؟

برج سلمان در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های مشهد، یعنی خیابان راهنمایی واقع شده است. انتخاب محل احداث این برج بسیار هوشمندانه بوده و باعث شهرت هرچه بیشتر آن شده است. وجود پارکینگ اختصاصی بزرگ و همچنین دسترسی ساده، بسیاری از ساکنان مشهد را به‌سمت این برج می‌کشاند. همچنین لازم ‌به ‌ذکر است که برج سلمان مشهد در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد و همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از گردشگران، زائران و حتی مردم محلی این مجتمع را برای خرید خود انتخاب کنند.

مسیر دسترسی به برج سلمان

ورودی اصلی برج سلمان در تقاطع خیابان راهنمایی و سلمان فارسی و ورودی مستقل بخش اداری در خیابان راهنمایی قرار دارد. همچنین لازم ‌به ‌ذکر است که یک ورودی فرعی از شرق برج در خیابان بخارایی برای دسترسی پرسنل و کارکنان بخش خدمات وجود دارد.

  • دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

در وهله اول باید بدانید که این برج در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد؛ اما هنگام غروب، باید خودتان را برای ترافیک‌های سنگین آماده کنید. از طرف دیگر با وجود پارکینگ 5طبقه برج، لازم نیست که نگران یافتن جای پارک خودرو باشید و مستقیماً می‌توانید وارد پارکینگ مجموعه شوید. بهترین مسیر دسترسی به برج سلمان، از طریق میدان فردوسی است. شما خودتان را به میدان فردوسی برسانید و وارد بلوار سازمان آب شوید. این بلوار را به‌سمت جنوب ادامه دهید. بلوار سازمان آب نهایتاً به خیابان راهنمایی متصل می‌شود. کمی جلوتر بین راهنمایی 17 و 19، برج سلمان را خواهید دید. ورودی بخش تجاری برج در تقاطع خیابان راهنمایی و سلمان فارسی قرار دارد.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

ایستگاه مترو طالقانی و ایستگاه مترو فلسطین، نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این برج محسوب می‌شوند که هر دو در بلوار احمد آباد قرار دارند. از این بلوار نیز باید با تاکسی خودتان را به برج سلمان برسانید. همچنین می‌توانید از ترمینال‌های اتوبوس مشهد، اتوبوس‌هایی را سوار شوید که در ایستگاه چهارراه راهنمایی توقف دارند. از این ایستگاه تا برج سلمان، فقط چند قدم فاصله است.

فاصله برج تجاری سلمان تا حرم

اگر بخواهید از حرم به سمت این برج تجاری بروید، حدود ۶ کیلومتر راه در پیش رو دارید. البته گول عدد ۶ را نخورید. خیابان احمدآباد مشهد مرکز مجتمع‌های درمانی و مطب‌های مختلف است و معمولاً فقط نیمه‌شب‌ها خلوت است. برای همین با ماشین شخصی ممکن است حتی بیشتر از نیم ساعت در ترافیک بمانید. سریع‌ترین راه این است که خودتان را به مترو شهدا یا بسیج برسانید و از آنجا به یکی از ایستگاه‌های فلسطین یا طالقانی بروید و بقیه راه را پیاده طی کنید.

معرفی برج سلمان مشهد

مجتمع چندمنظوره سلمان مشهد یکی از بهترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. این برج مجموعاً 18 طبقه دارد و دارای 358 واحد تجاری و 82 واحد اداری است. در این مرکز خرید شما می‌توانید انواع کالاهای لوکس و برند را تهیه کنید. اصناف مختلفی همانند لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، موبایل، کامپیوتر، لوازم دکوری و لوکس، صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی و لوازم کودک، کیف و کفش و پوشاک در این برج حضور دارند. البته لازم ‌به ‌ذکر است که اکثر مردم محلی، این برج را به مکانی مناسب برای خرید «مانتو» می‌شناسند. گویا در برج سلمان مشهد مانتوسراهای مدرن و لوکسی وجود دارند که دارای فروش بسیاری نیز هستند.

برج سلمان در زمینی به مساحت 104هزار و 437 مترمربع و زیربنای 71هزار مترمربع و 18 طبقه شامل طبقات همکف و زیرهمکف ساخته شده است. فقط طبقات منفی یک، همکف، اول، دوم و سوم به بخش تجاری و مابقی 12 طبقه، به بخش اداری اختصاص یافته است. به همین خاطر این برج را بیشتر باید یک مجتمع اداری چندمنظوره دانست؛ اما تنوع بی‌نظیر بخش تجاری آن باعث شهرت بی‌نظیر سلمان در تمامی مشهد شده است.

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد برج سلمان مشهد

  • قرارگیری در یکی از مسیرهای تجاری پرتردد، یعنی حد فاصل سه راه راهنمایی تا میدان فردوسی؛
  • هم‌جواری با پارک خطی قره‌خان که فضایی مناسب برای حضور شهروندان به حساب می‌آید و شهرداری امکانات خاصی را در آن در نظر گرفته است؛
  • پیاده‌رویی تعریض شده و مناسب برای رفت‌وآمد مراجعه‌کنندگان؛
  • دارای تنوع بی‌نظیر اصناف؛
  • قرارگیری بخش‌های مختلف تجاری، اداری، خدماتی و فرهنگی در کنار یکدیگر؛
  • وجود پارکینگ اختصاصی بزرگ.
هزینه ورودی رایگان
ساعات کار9 صبح تا 11 شب
شماره تلفن05138481010
آدرسمشهد، بلوار احمدآباد، خیابان راهنمایی، بین راهنمایی 17 و 19، برج سلمان

ماجرای آتش سوزی برج سلمان مشهد چه بود؟

در سال 1395، حادثه‌ای بسیار ناگوار و تلخ در این برج رخ داد. طی این حادثه، بخش‌هایی از برج سلمان در شلعه‌های آتش سوخت. خوشبختانه آتش‌نشانی به‌سرعت وارد عمل شد و از بروز هرگونه آسیب جانی جلوگیری کرد. با وجود این، برج خسارت بسیاری دید و آسیب جدی به اصناف داخل آن وارد شد. البته بسیاری از اصناف، تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی بودند و جبران خسارت برای آن‌ها انجام شد. از طرف دیگر مسئولان مجتمع به‌سرعت دست‌به‌کار شدند و بازسازی و مرمت برج را آغاز کردند.

مرمت تمامی خسارات، کار بسیار دشواری بود؛ اما با همت مسئولان سلمان، به‌سرعت درب‌های این مرکز خرید به روی مراجعه‌کنندگان باز شد. جالب است بدانید که بسیاری معتقد هستند پس از آتش‌سوزی ظاهر این مرکز خرید زیباتر از گذشته شده است! با این حادثه نام برج سلمان بر سر زبان‌ها افتاد و پس از بازسازی، بسیاری از افراد حتی فقط از روی کنجکاوی به این مجتمع سر می‌زدند. از طرف دیگر وجود خدمات عالی و تنوع بی‌نظیر بخش تجاری برج سلمان باعث شد تا در اولین بازدید، مراجعه‌کنندگان جذب این مجموعه شوند. در همین داستان کوتاه می‌توان به این نتیجه رسید که «عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد!».

بخش‌های مختلف برج سلمان مشهد را بهتر بشناسید

همان طور که اشاره کردیم، برج سلمان دارای بخش‌های اداری، تجاری و فرهنگی است. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را به‌صورت کامل با بخش‌های مختلف این برج 18‌طبقه آشنا کنیم.

بخش تجاری برج سلمان

در بخش تجاری برج سلمان 370 واحد با ابعاد و متراژ مختلف حضور دارند. بر اساس متراژ و موقعیت قرار‌گیری، اصناف مختلفی در کنار یکدیگر هستند و همین موضوع خرید را برای مراجعه‌کنندگان ساده‌تر می‌کند. این مرکز خرید به صنف خاصی تعلق ندارد و شما می‌توانید تنوع بی‌نظیری از انواع لوازم خانگی، تلفن همراه، رایانه، لوازم صوتی و تصویری، لوازم دکوری و لوکس، صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی و لوازم کودک، کیف و کفش و پوشاک را در این مرکز خرید بیابید. البته لازم‌ به‌ ذکر است که بیشتر اصناف داخل برج سلمان، به پوشاک بزرگسالان و مخصوصاً مانتوهای شکیل اختصاص یافته‌ است.

طبقات تجاری دارای راهروهایی بسیار عریض با چشم‌انداز مشرف به وید مرکزی هستند. در این بخش 18 لاین آسانسور نفربر و حمل بار تعبیه شده است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند برای دسترسی خود به طبقات مختلف از آن‌ها استفاده کنند. همچنین چندین لاین پله برقی نیز در بین طبقات در نظر گرفته شده است تا باعث سهولت در دسترسی شود. پس از حریق سال 1395، در این مرکز از بهترین سیستم اعلام و همچنین اطفاء حریق استفاده می‌شود و لازم نیست که نگران بروز حوادث این چنینی باشید. علاوه بر آن سیستم حرارتی و برودتی این مجموعه عملکردی بسیار مطلوب دارد و همواره می‌توانید دمای آسایش را در این مرکز خرید احساس کنید.

راهنمای طبقات بخش تجاری

  • طبقه زیر همکف: هایپرمارکت، فروشگاه طلا، جواهرات، نقره و بدلیجات؛
  • طبقه همکف: انواع پوشاک، کیف، کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی؛
  • طبقه اول: فرش، مبل و سایر لوازم خانگی؛
  • طبقه دوم: تلفن همراه، رایانه و لوازم صوتی و تصویری؛
  • طبقه سوم: رستوران ملل و مرکز سرگرمی کودکان.

بخش اداری برج سلمان

دفتر اداری برج اداری تجاری سلمان مشهد

واحدهای اداری برج سلمان از طبقات چهارم تا یازدهم قرار گرفته‌اند. این واحد‌ها دارای معماری و طراحی بسیار برجسته و منحصر‌به‌فردی هستند و جزء بهترین واحدهای اداری در تمام مشهد به حساب می‌آیند. برای تقسیم‌بندی بخش‌های داخلی، عمدتاً از پارتیشن‌بندی استفاده شده است و طراحی واحدها به‌صورت اپن آفیس است. در طراحی تعدادی از واحد‌ها، بهره‌برداری دو مدیریتی از یک واحد پیش‌بینی شده است. واحد‌های اداری در مساحت‌های متنوع، بین 29 تا 137 متر در اختیار شرکت‌ها و دفاتر مختلف قرار می‌گیرند. به منظر سهولت در دسترسی کارکنان بخش اداری، ورودی مجزا برای بخش اداری تعبیه شده است. در این برج همان‌طور که اشاره کردیم، مجموعاً 82 واحد اداری وجود دارد.

  • هایپرمارکت رفاه

فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین هایپرمارکت‌ها در تمام ایران به حساب می‌آیند. این برند معمولاً در همه شهرها یک یا چند شعبه دارد. در طبقه زیرهمکف بخش تجاری برج سلمان مشهد، یکی از شعب بسیار بزرگ هایپرمارکت رفاه قرار دارد. این فروشگاه فضای بسیار وسیعی دارد و گزینه مناسبی برای تأمین مایحتاج خانواده‌ها محسوب می‌شود. در این فروشگاه بیش از هزاران قلم کالا اعم از مواد غذایی، انواع شوینده، لوازم خانگی و غیره وجود دارد و در چند ساعت می‌توانید خرید ماهانه منزل خود را انجام دهید. وجود پارکینگ اختصاصی، آسانسور، پله برقی و فضای بزرگ رفاه باعث شده تا این شعبه از هایپرمارکت رفاه، یکی از محبوب‌ترین شعب رفاه در تمام مشهد باشد.

  • پارکینگ برج سلمان

پارکینگ برج سلمان مشهد

برج سلمان پنج طبقه با مساحت کل 18هزار و 300 مترمربع به‌صورت سرپوشیده و روباز را به پارکینگ اختصاص داده است. این پارکینگ مجموعاً 520 خودرو ظرفیت دارد و استفاده از آن برای عموم آزاد است. البته باید در نظر داشته باشید که برخی از این پارکینگ‌ها به مالکان بخش اداری و تجاری تعلق دارد. پس بهتر است پیش از پارک خودرو، به علائم روی دیوار دقت کنید. نظارت دائمی با دوربین‌های مداربسته توسط نگهبان‌ها انجام می‌شود تا امنیت خودروی شما را فراهم کنند. همچنین این پارکینگ مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق است، پس لازم نیست نگران بروز اتفاقات ناگوار باشید.

  • فودکورت برج سلمان

امروزه تقریباً تمامی مجتمع‌های تجاری بزرگ، دارای فودکورتی مجلل هستند و برج سلمان مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست. فودکورت برج سلمان طراحی بی‌نظیری دارد و با ظاهر آرام و شیک خود باعث شده تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان، نه برای خرید از بخش تجاری، بلکه فقط برای استفاده از فودکورت این مجموعه راهی برج سلمان شوند. فودکورت برج سلمان ظاهری بسیار لوکس دارد و برای برگزاری مناسبت‌های خاص نیز گزینه مناسبی به حساب می‌آید. در فودکورت برج سلمان، می‌توانید شاهد تنوعی بی‌نظیر از انواع برندها و منوهای مختلف باشید. مدیریت مجموعه به‌دقت تلاش کرده تا انواع برندهای سنتی، ایرانی، بین‌المللی و فست‌فود در این فودکورت حضور داشته باشند تا نیاز مشتریان به‌خوبی برآورده شود.

  •  کافه و رستوران برج سلمان

در طبقه سوم برج سلمان شاهد حضور رستوران ملل با ظرفیت 800 نفر خواهید بود. این رستوران یکی از لوکس‌ترین و بهترین رستوران های مشهد به حساب می‌آید و حتی می‌توان گفت که شهرت این رستوران، باعث افزایش محبوبیت برج سلمان بین ساکنین مشهد نیز شده است. از طرفی در طبقه دوازدهم برج نیز رستورانی عالی با چشم‌اندازی بی‌نظیر به‌سوی مشهد وجود دارد. این رستوران دارای ظرفیت 150 نفر است و در مقایسه با رستوران ملل، فضای کمتری دارد. از طرفی در طبقه زیرهمکف نیز می‌توانید از خدمات کافه کنج در کنار آبنما بهره‌مند شوید. در این کافه امکان سفارش انواع نوشیدنی، غذاهای سبک و میان‌وعده وجود دارد.

  • مسجد برج سلمان

سرویس بهداشتی و نمازخانه برج سلمان مشهد

برج سلمان مشهد دارای نمازخانه بسیار لوکس و مجهزی است. این نمازخانه شامل بخش‌های متعددی همانند نمازخانه مجزای بانوان و آقایان، سرویس بهداشتی و وضوخانه می‌شود. ورود به این مسجد مجلل و زیبا برای عموم آزاد است و بسیاری از کسبه اطراف برج نیز برای اقامه نماز به این مسجد مراجعه می‌کنند.

جاذبه‌های اطراف برج سلمان مشهد

  • باغ ملک‌آباد؛
  • بازار گوهرشاد؛
  • شهربازی ملت؛
  • بوستان ششصد دستگاه؛
  • کوهسنگی.

خب دوستان عزیز و همراهان گرامی ره بال آسمان ، به‌صورت کامل با برج سلمان مشهد آشنا شدید. نظر شما درباره این برج چیست؟ از نظر شما واقعاً این برج شهرت خود را به آتش‌سوزی سال 1395 مدیون است؟ آیا در آینده نزدیک شاهد افتتاح بخش‌های مختلف این برج خواهیم بود؟ در مقایسه با برج آرمیتاژ یا سایر جاهای دیدنی مشهد، به نظر شما برج سلمان در چه جایگاهی قرار دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

برج سلمان در خیابان راهنمایی، تقاطع سلمان فارسی قرار دارد.

خیر، این برج در طرح ترافیک مشهد قرار ندارد.

بله، این برج دارای 5 طبقه پارکینگ طبقاتی به صورت روباز و سرپوشیده است.

این برج 18 طبقه دارد.

این برج 90 متر ارتفاع دارد.

برای دسترسی به برج سلمان می‌توانید از میدان فردوسی وارد خیابان سازمان آب شوید و مستقیم ادامه دهید. دسترسی از بلوار احمد‌آباد نیز امکان پذیر است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به برج سلمان ایستگاه مترو فلسطین یا طالقانی است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.