بهترین مقاصد سفر از کیش | سفر از مرکز تفریحات آبی به سرتاسر ایران

0

کیش یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری ایران است و سالانه مسافران فراوانی راهی این جزیره می‌شوند. تفریحات هیجان‌انگیز این جزیره سبب شده است که کیش انتخاب اول گردشگران برای سفر در تمام طول سال باشد؛ اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کردید که شاید دیدن همیشگی این تفریحات برای ساکنان خود این جزیره آن‌قدر هم جذاب نباشد و دنبال تفریح دیگری باشند؟ از آنجایی که ما به این موضوع فکر کرده‌ایم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این نوشته به معرفی مقاصد سفر از کیش بپردازیم تا ساکنان این جزیره با خیال راحت سراغ سفر به نقاط مختلف کشور بروند. پس همراه ما باشید.

بهترین مقاصد سفر از کیش در بهار

  • اصفهان | شهر گنبدهای فیروزه‌ای

تصویری از اصفهان

اصفهان شهری با معماری‌های منحصربه‌فرد و زیبا در قلب ایران است که زیبایی‌هایش دل از هر بیننده‌ای می‌رباید. شهری با تاریخچه‌ای باشکوه که همین زیبایی‌ها سبب شده است به آن لقب نصف جهان اعطا شود. در این شهر گنبد و مناره‌های آبی فیروزه‌ای مساجد با رنگ آسمان رقابت می‌کند و کوچه و خیابان‌هایش محل جوشش چشمه‌ها و رویش گل‌هاست. اگر قصد دارید بلیط هواپیما اصفهان را بخرید و به این شهر سفر کنید، می‌توانید سراغ جاذبه‌هایی نظیر کوهستان پارک صفه، پارک ناژوان، باغ پرندگان و آکواریوم اصفهان، باغ گل‌ها، میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، عمارت عالی قاپو، عمارت چهل ‌ستون، سی و سه پل، پل خواجو، مسجد شیخ لطف الله، کلیسای وانک و آتشگاه این شهر بروید. اماکن تاریخی با شهرت جهانی، خدمات عالی شهری و زیرساخت‌های مدرن، اصفهان را به یکی از بهترین مقاصد سفر ساکنان کیش در بهار تبدیل کرده است و سبب شده است بلیط هواپیما کیش اصفهان در دسته پرفروش‌ترین بلیط‌های شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد.

  • شیراز | شهر شعر و ادب

تصویری از شیراز

نفس‌کشیدن در شهری با فرهنگی غنی و قدمتی هزاران‌ساله که شعر و عاشقی از در و دیوارش سرازیر است، یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظه‌های زندگی است. شیراز یکی از بزرگ‌ترین مراکز توریستی ایران است و می‌توان در آن آثار باستانی برجای مانده از ۳هزار سال پیش و تمام اشعاری را یافت که شاعران در لابه‌لای شهر پنهان کرده‌اند. شیراز هر آنچه که باید برای عرضه داشته باشد را دارد؛ از تاریخ شگفت‌انگیز آن گرفته تا طبیعت روح‌بخش، هنر، شعر، ادبیات و… . دشت ارژن، دریاچه مهارلو، آبشار دم اسب، چشمه جوشک، دروازه قرآن، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، حافظیه، سعدیه، نارنجستان قوام، حرم شاهچراغ(ع) و مسجد نصیر الملک از جمله جاذبه‌های گردشگری شیراز است. با همه این توصیفات نباید از فروش زیاد بلیط هواپیما شیراز تعجب کرد. از آنجایی که شیراز نسبتاً به کیش نزدیک است، بیشتر ساکنان این جزیره با خرید بلیط هواپیما کیش شیراز در فصول خوش‌آب‌وهوا مانند بهار به این شهر دوست‌داشتنی سفر می‌کنند.

  • رشت | شهر باران

تصویری از شهر رشت

مگر می‌شود صحبت از طبیعت زیبای شمال کشور شود و ذهنمان ناخودآگاه به سمت رشت زیبا نرود؟ طبیعتی سرسبز و روح‌نواز، قرارگرفتن در نزدیکی دریای خزر و آب‌وهوای مطلوب از مشخصه‌های رشت است که باعث شده از سایر شهرهای کشور متمایز باشد. علاوه بر تمامی این زیبایی‌های خدادادی، رشت جاذبه‌های دیگری هم دارد که سبب شده است گردشگران زیادی به خرید بلیط هواپیما رشت و سفر به این شهر روی بیاورند. رودخانه گوهر رود، تالاب عینک، دریاچه سد سنگر، چشمه آب شور لاکان، پارک جنگلی سراوان، میدان شهرداری رشت، مسجد سفید، خانه ابریشمچی، هتل فردوسی، بقعه خواهر امام و امامزاده هاشم تنها بخشی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی رشت هستند. همین زیبایی‌ها سبب شده است بیشتر افراد از کیش بلیط هواپیما کیش رشت را بخرند و راهی این شهر پر از زیبایی شوند.

بهترین مقاصد سفر از کیش در تابستان

  • ایلام | عروس زاگرس

تصویری از طبیعت ایلام

ممکن است تاکنون نام عروس زاگرس یا شهر کوهستان‌های سبز را شنیده باشید. این القاب متعلق به سرزمینی به نام ایلام است که رنگ‌های جذاب و چشم‌نواز فراوانی در دشت‌های آن وجود دارد و به‌خوبی در حصار رشته کوه‌های زاگرس خودنمایی می‌کند. این شهر تاریخی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان همواره گردشگران را در نیمه اول سال مخصوصاً تابستان به سوی خود می‌کشاند. ایلام مرکز استان لرستان است و قدمت آثار برجای‌مانده در آن حکایت از دوران ساسانیان می‌دهد. رشته کوه قالقیران، دره ارغوان، منطقه حفاظت‌شده مانشت، آبشار گچان، دریاچه سد ایلام، آبشار سرطاف، آبشار وه ریز، تپه خرگوشان، پارک جنگلی چغاسبز، قلعه اسماعیل خان، تخت خاتون، قلعه والی، موزه تاریخ طبیعی، کاخ فلاحتی، مسجد والی و مسجد صاحب‌الزمان ایلام از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ایلام هستند. ما به آن دسته از افراد که قصد دارند در گرمای تابستان از یک شهر خوش‌آب‌وهوا با طبیعتی چشم‌نواز و جاذبه‌های تاریخی باشکوه دیدن کنند، خرید بلیط هواپیما ایلام و سفر به این شهر را پیشنهاد می‌کنیم. ایلام موقعیتی عالی برای ساکنان کیش برای فرار از گرمای تابستان است. بنابراین در خرید بلیط هواپیما کیش ایلام در یک روز گرم تابستانی شک نکنید.

  • کرمانشاه | درهم‌آمیزی طبیعت و تاریخ

تصویری از طبیعت کرمانشاه

ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی در پناه رشته کوه‌های زاگرس در کنار تاریخی ماندگار  و آب‌وهوایی مطلوب همراه با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز کرمانشاه را به یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای تابستانی تبدیل کرده است. کرمانشاه از زمان‎‌های گذشته تا به امروز، مرکز عمده فعالیت‌های فرهنگی و تجاری غرب ایران بوده و همچنان برای بسیاری از تاجران و بازرگانان سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخودار است. شهر افسانه‌های عاشقانه شیرین و فرهاد و بیستون باشکوه که در کنار فرهنگ غنی کرمانشاه این شهر را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل کرده است. بیستون، طاق بستان، محله ۲۲ بهمن، تکیه معاون الملک و تالاب هشیلان تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی کرمانشاه است و همین جاذبه‌ها گردشگران زیادی را در نیمه اول سال به‌سوی خرید بلیط هواپیما کرمانشاه و سفر به این شهر می‌کشاند. از آنجایی که آب‌وهوای کرمانشاه در فصل تابستان بسیار بهتر از کیش است، بیشتر اهالی این جزیره تصمیم می‌گیرند با خرید بلیط هواپیما کیش کرمانشاه سفری مفرح و مطلوب به مقصد کرمانشاه را تجربه کنند.

  • تبریز | شهر اولین‌ها

تصویری از شهر تبریز

تبریز یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است که با پیشینه‌ای غنی گردشگران فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند. انواع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را می‌توان در تبریز یافت. در واقع جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌قدری است که برای دیدن همه آن‌ها باید چند روزی زمان گذاشت و با برنامه‌ریزی گردش را شروع کرد. تالاب قوریگل، کوه‌های رنگی، آلاداغ لار، کوه سهند، روستا و دره لیقوان، کویر قوم تپه، دریاچه قوچ گلی داغی، آبشار اسکندر، عمارت شهرداری، ربع رشیدی، ارگ علیشاه، برج آتش نشانی، برج خلعت پوشان، مقبره الشعرا، مقبره دو کمال، حمام نوبر، بازار تبریز، مسجد کبود، مسجد مقبره، مسجد ثقه الاسلام، مسجد جامع، بقعه عون بن علی، خانه اردوبادی، خانه امیرنظام گروسی، خانه سلماسی، خانه مشروطه، خانه صرافلار، خانه سرخه‌ای، خانه استاد شهریار و خانه پروین اعتصامی ازجمله دیدنی‌های تبریز هستند. بنابراین نباید تعجب کرد که چرا بلیط هواپیما تبریز این‌چنین پرفروش است. درضمن فراموش نکنید که تبریز در تابستان آب‌وهوای بسیار خوبی دارد؛ بنابراین خرید بلیط هواپیما کیش تبریز و سفر به این شهر در تابستان را به‌شدت به اهالی کیش پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین مقاصد سفر از کیش در پاییز

  • تهران | مهم‌ترین شهر ایران

تصویری از شهر تهران

تهران شهری در دامنه رشته کوه البرز است که هر طرف آن را بنگرید، می‌توانید چشم‌اندازی از قله دماوند را ببینید. این شهر متفاوت و مدرن با کاخ‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و از همه مهم‌تر مردمانی مهربان و دوست‌داشتنی در تمام طول سال از مسافران مختلفی پذیرایی می‌کند. زمانی که وارد تهران شوید، متوجه می‌شوید که تهران ترکیبی از ساختار مدرنیته و سنتی است که با اصالت چندهزارسال‌اش، همواره مستحکم و استوار باقی مانده است. این شهر علاوه بر اینکه مرکز امور اداری و سیاسی کشور است و افراد زیادی برای انجام اموری از این قبیل وارد تهران می‌شود، جاذبه‌های گردشگری فراوانی هم دارد. پارک ارم، پل طبیعت، بام لند، برج میلاد، برج آزادی، مجموعه‌ کاخ گلستان، مدرسه‌ دارالفنون، خانه‌ مقدم، حمام نواب، کاروانسرای خانات، پل شاه عباسی جاجرود، مسجد امام خمینی، کلیسا تادئوس و کلیسای سرکیس مقدس همه از دیدنی‌های تهران هستند. همه این موضوعات سبب شده است که بلیط هواپیما تهران به پرفروش‌ترین بلیط هواپیمایی کشور تبدیل شود. البته ناگفته نماند که آب‌وهوای پاییزهای تهران بسیار دل‌نشین و مناظر شهر بسیار چشم‌نواز است. درنتیجه ساکنان کیش می‌توانند برای سفر در فصل پاییز روی خرید بلیط هواپیما کیش تهران حساب باز کنند.

  • مشهد | پایتخت دل‌ها

تصویری از شهر مشهد

مشهد پایتخت معنوی ایران است و هرساله مسافران متعددی برای زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم راهی این شهر می‌شوند. بنابراین می‌توان مشهد را یکی از قطب‌های اصلی گردشگری ایران دانست و نباید از فروش زیاد بلیط هواپیما مشهد تعجب کرد؛ اما مشهد علاوه بر جنبه زیارتی‌بودنش، به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و مراکز خرید فراوانش نیز طرفداران بسیاری دارد. طرقبه، شاندیز، عنبران، جاغرق، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کوهسنگی، چالیدره، دره هفت حوض، غار مغان، آبشار آب‌گرم و روستای شاهان گرماب بخشی از جاذبه‌های طبیعی مشهد هستند که در فصل پاییز بسیار خوش‌آب‌وهوا و زیبا می‌شوند. اگر هم به تاریخ علاقه داشته باشید، می‌توانید سراغ بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه فردوسی، عمارت خورشيد، حمام شاه، برج رادکان، میل اخنگان یا اخنجان، بقعه هارونیه و آرامگاه امیر غیاث ‌الدین ملک‌شاه (مسجد هفتاد و دو تن) بروید. بنابراین به همه اهالی کیش پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارند در یک فصل خوش‌آب‌وهوا سفر زیارتی جانانه‌ای را تجربه کنند، بلیط هواپیما کیش مشهد را در یکی از ماه‌های پاییز بخرند و راهی این شهر شوند.

  • ساری | دنیایی از دیدنی‌ها

تصویری از ساری

ساری، شهری میان جنگل و دریا با طبیعتی بکر یکی از شهرهای حاشیه دریای خزر است که خود به‌تنهایی دنیایی از دیدنی‌هاست. ساری بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر استان مازندران و مرکز آن است و از آنجایی که نسبت به دیگر شهرها امکانات بیشتری دارد، گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند. علاوه بر دریا و کوه و جنگل، این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیگری هم دارد که سبب محبوبیت این شهر و فروش زیاد بلیط هواپیما ساری شده است. جاذبه‌هایی نظیر چشمه‌های باداب سورت، دریاچه الندان، آبشار اوبن، پارک جنگلی شهید زارع، منطقه سلیمان تنگه و سد شهید رجایی، میدان ساعت ساری، شاطر گنبد، برج رسکت، عمارت کلبادی، مسجد جامع عباسی، برج سلطان زین العابدین، امامزاده یحیی ساری و تکیه پهنه کلا بخشی دیگر از جاذبه‌های ساری هستند که دوست‌داران تاریخ و طبیعت را به سوی خود می‌کشانند. از زیبایی مناظر ساری در پاییز هم نگوییم که بی‌نظیر است. بنابراین اگر ساکن کیش هستید و قصد دارید در فصل پاییز به یک منطقه خاص و زیبا سفر کنید، در خرید بلیط هواپیما کیش ساری و سفر به این شهر شک نکنید.

بهترین مقاصد سفر از کیش در زمستان

  • کرمان | تاریخی کهن در دل کویر

تصویری از جاذبه های دیدنی کرمان

کرمان از آن دسته شهرهای تاریخی در جنوب شرقی ایران است که بسیاری از کارشناسان پیدایش آن را به هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح نسبت می‌دهند. شهری عجین‌شده با کویر که بسیاری از زیبایی‌های آن غافل شده‌اند. درست است که در کرمان خبری از جنگل و دریا نیست؛ اما باغ‌های زیبایی نظیر باغ رفسنجان و کویرهای بی‌نظیر با شب‌های پر از ستاره فراونی وجود دارد که به‌خوبی دلتان را می‌برند. جاذبه‌های کرمان کم نیست و در فصل زمستان که هوا خوب و خنک است، مسافران زیادی سراغ خرید بلیط هواپیما کرمان و سفر به این شهر می‌روند تا از این جاذبه‌ها دیدن کنند. دره زبان مار، دره سختی، آبشار‌های سیمک، تنگه برج، قلعه دختر، باغ فتح آباد کرمان، مدرسه حیاتی، گنبد مشتاقیه، یخدان مویدی، گنبد جبلیه، مسجد چهل ستون و مسجد جامع کرمان ازجمله جاهای دیدنی کرمان هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. از مردمان مهمان‌نواز و مهربان این شهر هم نگوییم که با لهجه شیرین کرمانی هر زمان که به کمک نیاز داشتید، صادقانه کمکتان خواهند کرد. این شهر مقصد خوبی برای سفرهای زمستانی اهالی کیش به‌حساب می‌آید. بنابراین اگر قصد دارید در زمستان سفری متفاوت را تجربه کنید، می‌توانید سراغ خرید بلیط هواپیما کیش کرمان و سفر به این شهر بروید.

  • یزد | شهر بادگیرها و قنات‌ها

تصویری از جاذبه های دیدنی یزد

یزد با معماری سنتی و ارزشمندی که در دل خود جای داده است، چندین سال است که یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران داخلی و خارجی ایران به حساب می‌آید. البته در کنار جاذبه‌های تاریخی و معماری شگفت‌انگیز و متحیرکننده یزد، جذابیت‌های دیگری نظیر آیین و مراسم‌های باشکوه، غذاهای محلی، خونگرمی مردمان یزد و… در این شهر تاریخی وجود دارد که بسیاری را به سمت خرید بلیط هواپیما یزد و سفر به این شهر می‌کشاند. یکی از دلایل معروفیت یزد، بادگیرها و قنات‌هایش است که سبب شده‌ است به یزد لقب «اولین شهر خشت خام دنیا» را اعطا کنند. این شهر که در مرکز ایران قرار دارد، چند سالی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و همین موضوع سبب جلب توجه گردشگران و معماران سرتاسر دنیا به یزد شده است. مجموعه دیدنی میر چخماق (شامل میدان، آب انبار، خانقاه، مدرسه، کاروانسرا، چاه آب و بازار)، نارین قلعه (نارنج قلعه)، باغ و بادگیر دولت‌آباد، موزه آب، خانه لاری‌ها، دخمه زرتشتیان (برج خاموش، برج سکوت)، خان بازار، شیرکوه، بازار مسگرها، موزه قصر آینه و روشنایی، عمارت خانه پدری، بازار زرگری تنها بخش اندکی از جاذبه‌های یزد هستند. بنابراین اگر در کیش زندگی می‌کنید و قصد تجربه سفری متفاوت در زمستان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما کیش یزد را بخرید و راهی این شهر اسرارآمیز شوید.

  • بندرعباس | بندر مهم و توریستی ایران

تصویری از بندر عباس

بندرعباس بزرگ‌ترین بندر جنوب ایران است که یکی از مناطق توریستی جنوب ایران به‌حساب می‌آید. بندرعباس یکی از مهمان‌نوازترین شهرهای استان هرمزگان است که علاوه بر اهمیت تجاری‌اش، ظرفیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی دارد. وجود بازارهای مختلف با قیمت‌هایی مناسب از دلایل اصلی پرطرفداربودن بلیط هواپیما بندرعباس و سفر به این بندر است؛ اما نمی‌توان از جاذبه‌های دیدنی این بندر نیز چشم‌پوشی کرد. چشمه‌ آب گرم گنو، آبشار تزرج، غار نمکی خرسين، چشمه‌ سبزپوشان، عمارت کلاه فرنگی بندرعباس، حمام گله‌ داری، پل لاتیدان، قلعه‌ فین، معبد هندوها، مسجد گله داری، مسجد جامع دلگشا، مسجد ناصری، امام‌ زاده سید مظفر و امام‌زاده سیدکامل بخشی از این جاذبه‌ها هستند. از آنجایی هم که فاصله کمی با کیش دارد، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سفرهای زمستانی اهالی کیش به‌حساب بیاید. درنتیجه اگر قصد دارید سفری جذاب به این بندر زیبا داشته باشید، برنامه سفر زمستانی‌تان را بچینید و با خرید بلیط هواپیما کیش بندرعباس راهی این بندر شوید.

در این نوشته به معرفی بهترین مقاصد سفر از کیش پرداختیم تا اهالی این جزیره بتوانند در روزهای خوش آب‌وهوای سال به نقاط مختلف کشور سفر کنند. مسلماً ما فقط به چند نمونه از این شهرها اشاره کردیم و جای بسیاری از شهرها در این نوشته خالی است. بنابراین اگر شما شهر دیگری هم مدنظر دارید، حتماً آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید تا اهالی عزیز جزیره کیش از اطلاعات شما استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.