10 مقصد پیشنهادی برای سفر از مشهد در ایام پساکرونا

0

تصور سفری درست و حسابی در ایام پس از کرونا کار دشواری است؛ به هر حال مدت زیادی است که با این موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و روزهای سخت بسیاری را گذراندیم. این روزهای سخت از نظر افراد مختلف در حوزه گردشگری متفاوت است. عده‌ای از مسافران مجبور شدند سفرهایشان را از همان ابتدا کنسل کنند و در برخی مواقع حتی هزینه‌ای که بابت رزرو پرداخت کرده بودند هم به آن‌ها بازگردانده نشد. برخی دیگر به دلیل قرنطینه‌بودن شهر مدنظرشان مجبور به تغییر مقصد شدند که چندان برایشان رضایت‌بخش نبود.

از آن طرف بسیاری از ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی مجبور به تعلیق پروازهایشان شده و بسیاری از هتل‌ها تعطیل شدند. بنابراین هرکداممان به‌نحوی برای سفر بعد از کرونا لحظه‌شماری می‌کنیم. در این میان می‌خواهیم به مشهد بپردازیم؛ چراکه مشهد از آن دسته شهرهایی است که همیشه رفت‌وآمد زیادی را تجربه کرده است و در طول سال مسافران زیادی با خرید بلیط هواپیما مشهد یا دیگر وسایل نقلیه به این شهر وارد و از آن خارج می‌شوند. بنابراین ما به فکر معرفی 10 مقصد پیشنهادی برای سفر از مشهد در ایام پساکرونا افتادیم. اگر شما هم در مشهد زندگی می‌کنید یا برای سفر به این شهر رفته‌اید و حال درحال برنامه‌ریزی برای سفر بعدی در ایام بعد از کرونا هستید، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

تهران | پایتخت پرجنب‌وجوش ایران

مسلماً بعد از بهبود شرایط و فراهم‌بودن امکانات سفر، اولین مقصدی که مشهدی‌ها برای سفر انتخاب خواهند کرد، تهران است. این شهر قلب تپنده ایران است و به دلایل مختلف به‌عنوان اولین مقصد مشهدی‌ها برای سفر بعد از کرونا انتخاب می‌شود؛ از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان این شهر گرفته تا بازارهای پرجنب‌وجوش و ادارات مهم کشور در این شهر قرار دارند.

قطعاً آن دسته از مسافران مشهدی که مجبورند برای انجام امور کاری به تهران سفر کنند، مقصدشان هم از قبل مشخص شده است؛ اما اگر به قصد گردش و تفریح به تهران سفر می‌کنید، بهتر است گشتی در پارک ارم، پل طبیعت، بام لند، مجموعه‌ کاخ گلستان، مدرسه‌ دارالفنون، خانه‌ مقدم، حمام نواب، کاروانسرای خانات و چندین و چند جای دیدنی دیگر بزنید. شک نکنید بعد از بازدید از این اماکن، برای خرید دوباره بلیط هواپیما مشهد تهران سرودست می‌شکنید. اگر هم به قصد خرید کالای خاصی، سراغ تهیه بلیط هواپیما تهران می‌روید، می‌توانید سراغ مرکز خرید تیراژه، کوروش‌مال، مگا مال، پالادیوم، الماس، بازار بزرگ تهران و… بروید و خریدی دل‌چسب را تجربه کنید.

کیش | تجربه تفریحات آبی مهیج بعد از کرونا

آیا کسی را سراغ دارید که تاکنون نام جزیره کیش را نشنیده باشد؟ این جزیره‌ لوکس و زیبا در جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس با سواحل زیبا و تفریحات متنوعش، هر گردشگری را به‌سوی خود جذب می‌کند. از آنجایی که بلیط هواپیما مشهد کیش قیمت‌های مختلفی دارد و در تمام روزهای هفته موجود است، دسترسی راحت‌تری را بابت سفر به کیش به مسافران می‌دهد. حقیقتاً سفری متفاوت به جزیره کیش آن هم بعد از مدت‌ها قرنطینه و خانه‌نشینی، عجیب می‌چسبد.

آنجا می‌توانید سراغ تفریحات آبی مثل جت اسکی، قایق‌سواری، غواصی، ماهی‌گیری، شنا و… بروید تا به خاطر آورید هیجان چگونه بود. همچنین می‌توانید به گشت‌وگذار در اماکن تاریخی کیش مانند قنات تاریخی کیش، شهر حریره یا کشتی یونانی بروید و بعد از قدم‌زدن در ساحل زیبای جزیره، خودتان را به صرف غذایی خوشمزه در یکی از رستوران‌های معروف کیش مانند رستوران میرمهنا، فودکورت دامون، رستوران کوه نور و… مهمان کنید. بنابراین معطل نکنید و همین الآن بلیط هواپیما کیش را بخرید و سفری هیجان‌انگیز را آغاز کنید.

شیراز | شهر شکوفه‌های بهارنارنج

مگر می‌شود بعد از مدت‌ها خانه‌نشینی و تحمل بیماری و ناراحتی، سری به شیراز دوست‌داشتنی نزد؟ این شهر زیبا با مردمانی مهمان‌نواز، در بیشتر ایام سال آب‌وهوای خوبی دارد و با وجود انواع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، جزو محبوب‌ترین مقاصد سفر مشهدی‌هاست. با سفر به این شهر و قدم‌زدن در کوچه خیابان‌های دلپذیرش که روح را نوازش می‌دهند، می‌توان طعم زندگی شیرین و زیبای همیشگی را دوباره چشید.

بعد از خرید بلیط هواپیما مشهد شیراز و سفر به این شهر می‌توانید از حافظیه، سعدیه، بازار و حمام وکیل، نارنجستان قوام و… دیدن کنید و از آن همه زیبایی لذت ببرید. روزگاری سعدی و حافظ بزرگ از کوچه و خیابان‌های اینجا عبور کرده و عطر شعر و عاشقی در سرتاسر آن‌ها پیچیده است. همچنین می‌توانید به زیارت حرم شاهچراغ بروید و از آنجا سری به بازار مشیر بزنید و سوغاتی ارزنده برای عزیزانتان تهیه کنید؛ بنابراین در تصمیمتان لحظه‌ای درنگ نکنید و همان موقع بلیط هواپیما شیراز را بخرید.

اصفهان | نصف جهان پس از کرونا

اصفهان زیبا با رود خروشان زاینده رود و سی و سه پل معروفش، سالیان سال است که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای مشهدی‌ها و تمام ایرانیان به‌شمار می‌رود. این شهر و زیبایی‌هایش به‌قدری زیاد است که خاطرات تلخ روزهای کرونایی را از ذهنتان پاک می‌کند؛ چگونه بگوییم؟ اصلاً حالتان را از این رو به آن رو می‌کند.

کافی است سری به میدان نقش جهان بزنید و چند صباحی را به قدم‌زدن در محوطه آن بپردازید؛ معماری خاص بنا و صدای سم اسبان به همراه آوای زنگوله‌های ریز دورتادور حوض بزرگ یا لحظه‌ای نظاره‌کردن نقوش ریز و درشت بنای عالی قاپو با قدمتی چندصدساله، شما را غرق در تاریخ کرده و تمام خاطرات بدتان را تا مدت‌ها محو می‌کند. با همه این توصیفات هنوز هم در خرید بلیط هواپیما مشهد اصفهان مردد هستید؟ فراموش نکنید در روزهای پیک سفر، بلیط هواپیما اصفهان کمیاب می‌شود؛ پس به محض اینکه تصمیمتان قطعی شد، بلیتتان را بخرید.

قشم | بزرگترین و زیباترین جزیره خلیج فارس

سفر به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و قدم‌زدن در ساحلش، لذت دیگری دارد. بله، درباره قشم صحبت می‌کنیم. قشم دوست‌داشتنی که به جزیره عجایب هفتگانه ایران معروف است، یکی از پرترددترین مقصدهای گردشگری مشهدی‌ها در ایام پساکرونا و حتی قبل از آن است. با سفر به این جزیره می‌توانید از انواع تفریحات آبی نظیر پاراسل، جت اسکی، غواصی، شنا و… لذت برده و به اصطلاح تنی به آب برسانید. همچنین می‌توانید سراغ گشت‌وگذار در جزیره و مناطق اطراف آن بروید و از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی منطقه نظیر جزایر ناز، جنگل حرا، پارک کروکدیل قشم، قلعه پرتغالی ها، چاه های تلا و… دیدن کنید.

از بازارهای محبوب و متنوع قشم هم نگوییم که یکی از دلایل اصلی فروش زیاد بلیط هواپیما مشهد قشم و سفر مشهدی‌ها به این جزیره است. این بازار متنوع با قیمت مناسب، از مغازه‌داران بزرگ تا مسافران معمولی را برای خرید جذب خود می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید بعد از کرونا خریدی مفصل و قیمت‌مناسب را تجربه کنید یا به‌دنبال گردش و تفریحی لذت‌بخش هستید، بلیط هواپیما قشم را بخرید و راهی این جزیره شوید.

تبریز | شهر اولین‌های ایرانمان

هیچ شهری بیشتر از تبریز جاذبه دیدنی ندارد، باور کنید. تبریز که به شهر اولین‌ها معروف است، سالانه گردشگران متعددی را میزبانی می‌کند. سهم مشهدی‌ها از این تعداد، کم نیست. تالاب قوریگل، کوه های رنگی آلاداغ لار، کوه سهند، روستا و دره لیقوان، کویر قوم تپه، دریاچه قوچ گلی داغی، آبشار اسکندر و.. ازجمله جاذبه‌های طبیعی تبریز هستند که در نیمه اول سال جمعیت باورنکردنی از مسافران را به خود می‌بینند.

عمارت شهرداری، ربع رشیدی، ارگ علیشاه (ارگ تبریز)، برج آتش نشانی، برج خلعت پوشان، مقبره الشعرا، مقبره دو کمال، حمام نوبر، بازار تبریز، مسجد کبود، مسجد مقبره، مسجد ثقه الاسلام، بقعه عون بن علی و… نیز فقط تعدادی از چندین آثار تاریخی تبریز هستند که بازدید از تمامشان، حداقل چندروزی زمان می‌برد. با توجه به این توصیفات متوجه شدید که چرا بلیط هواپیما تبریز از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین بلیط‌هاست. اگر شما هم مشتاق شده‌اید به این شهر بروید، لحظه‌ای تردید نکنید. البته فراموش نکنید قبلش، بلیط هواپیما مشهد تبریز را تهیه کنید تا سفری راحت‌تر و ایمن‌تر داشته باشید.

اهواز | شهری با مردمان مهربان و خونگرم

تصویری از شهر اهواز

نام اهواز که می‌آید، ذهنمان به سمت مردمانی خون‌گرم و مهربان می‌رود که حتی در گرم‌ترین روزهای این شهر نیز به گرمی از مسافرانشان میزبانی می‌کنند. این شهر در مرکزیت استان خوزستان است و هفتمین شهر پرجمعیت کشور به ‌حساب می‌آید و سالانه میزبان مسافرهای بی‌شماری از سرتاسر کشور است.

تصویری از پل اهواز

این شهر با جاذبه‌های طبیعی نظیر پارک کوهساران یا همان بام اهواز، آبشار مصنوعی، تالاب بامدژ و پل طبیعت کیانپارس و جاذبه‌‌های تاریخی مانند کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی، کاروانسرای معین التجار و دانشکده سه گوش برای بسیاری از گردشگران مشهدی جذاب است. البته یکی از دلایل خرید بلیط هواپیما اهواز توسط مشهدی‌ها، وجود پالایشگاه‌های نفت و گاز این شهر هم هست. به هر حال مشهد نیز یکی از قطب‌های اقتصادی و تجاری کشور است و طبیعی است که تردد میان این دو شهر مهم کشور زیاد باشد. همین موضوع بلیط هواپیما مشهد اهواز را به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌ها تبدیل کرده است.

ساری | شهری محبوب در شمال کشور

یکی از 10 مقصد پیشنهادی برای سفر از مشهد در ایام پساکرونا بدون شک ساری است. این شهر زیبای شمالی از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل‌های سرسبز و دل‌انگیز ختم می‌شود. ساری که یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت شمال ایران محسوب می‌شود، با آب‌وهوای مطبوع و آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری زیبا و متنوع‌اش، افراد زیادی را از سرتاسر ایران، مخصوصاً مشهد به سمت خود جذب می‌کند.

چشمه های باداب سورت، دریاچه الندان، آبشار اوبن، پارک جنگلی شهید زارع، منطقه سلیمان تنگه، سد شهید رجایی، میدان ساعت ساری، شاطر گنبد، برج رسکت، عمارت کلبادی و… چند نمونه از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ساری هستند. با خرید بلیط هواپیما مشهد ساری می‌توانید علاوه بر لذت از زیبایی‌های دریای خزر و جنگل‌های اطرافش، از دیگر جاذبه‌ها نیز دیدن کنید و لحظات خوشی را برای خودتان رقم بزنید. البته ناگفته نماند که قیمت بلیط هواپیما ساری از هرکجای ایران در ایام تعطیلی یا خوش‌آب‌وهوا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

آبادان | شهر پالایشگاه و انرژی کشور

همه ما بعد از شنیدن نام آبادان، به یاد عینک رِی‌بن و لهجه شیرین آبادانی می‌افتیم. این شهر با مردمانی سخاوتمند، علاوه بر جاذبه‌های دیدنی فراوان، پالایشگاه و نیروگاه‌های نفت و گاز بسیاری را در دل خود جای داده است. جاذبه‌هایی نظیر رودخانه بهمنشیر، اروندرود، جزیره مینو، محله لین، محله بوارده، محله بریم، بازار ته لنج، بازار ماهی فروشان، استادیوم تختی، سینما رکس و… همگی ارزش یک‌بار دیدن را دارند. البته عمده بلیط هواپیما مشهد آبادان که فروخته می‌شوند، به قصد انجام امور اداری و کاری است؛ چراکه مشهد در خراسان رضوی و آبادان در خوزستان هر دو از قطب‌های اقتصادی کشور به‌حساب می‌آیند و بلیط هواپیما آبادان حتی در روزهای کرونایی نیز مشتریان بسیاری دارد.

رشت | نگین سبز ایران

وقتی سخن از زیباترین شهرهای ایران با آب‌وهوایی مطلوب و مناظری چشم‌نواز به میان می‌آید، همیشه رشت در صدر قرار می‌گیرد. این شهر جذاب و سرسبز در ساحل دریای خزر، گزینه‌ای عالی برای زدودن خستگی و خاطرات ایام سخت کرونایی است. تفاوتی ندارد که شما مشهدی باشید و با خرید بلیط هواپیما مشهد رشت خودتان را به این شهر رسانده باشید یا با وسیله شخصی‌تان به این شهر سفر کرده باشید؛ این شهر با جاذبه‌های فراوانش، آن‌قدر جذاب و خوش‌آب‌وهواست که در هر صورت خاطره‌ای خوش را برای شما به یادگار می‌گذارد.

رودخانه گوهر رود، تالاب عینک، دریاچه سد سنگر، چشمه آب شور لاکان، پارک جنگلی سراوان، میدان شهرداری رشت، مسجد سفید، خانه ابریشمچی، بقعه خواهر امام، امامزاده هاشم و… از جمله جاذبه‌های گردشگری رشت هستند. بنابراین با خرید بلیط هواپیما رشت، به خود لذت تجربه‌ای آرامش‌بخش در کنار دریا و جنگل‌های این شهر را هدیه بدهید.

در این نوشته سعی کردیم 10 مقصد پیشنهادی خودمان برای سفر از مشهد در ایام پساکرونا را به شما معرفی کنیم. با کمک این نوشته آشنایی نسبی با هر کدام از این شهرها و جاهای دیدنی‌شان پیدا کردید. حال می‌توانید با خیال راحت بلیط هواپیما مدنظرتان از مبدأ مشهد را بخرید و بعد از اطمینان از بهبود شرایط بهداشتی، راهی مقصد مدنظرتان بشوید. البته ممکن است قبل از کرونا به این شهرها سفر کرده باشید و شناخت نسبی از هرکدامشان داشته باشید. بنابراین خوشحال می‌شویم نظراتتان را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.