معرفی بهترین کافه های مشهد به ترتیب محله‌ها

0

ساکنان شهرهای بزرگ عاشق این هستند که در میانه هیاهو و مشغله‌های زندگی برای ساعاتی در یکی از کافه های مشهد با دوستان خود وقت بگذرانند. کافه‌ها حالا مدت‌هاست که جای خود را در میان گروه‌های دوستانه، دانشجویی و کاری باز کرده‌اند؛ تا جایی که انتخاب همیشگی بسیاری از خانواده‌ها برای برگزاری جشن‌های تولد، میهمانی‌ها یا حتی قرارهای دونفره، محیط دل‌باز کافه‌ها و پذیرایی آن‌هاست. از حق نگذریم کافه های مشهد هم با ارتقای سطح خدمات، کیفیت غذاها و نوشیدنی‌ها و طراحی خلاقانه محیط، نزد میهمانان و گردشگران این شهر سرافراز شده‌اند. اگر برای سفر مشهد آماده می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار بازدید از جاهای دیدنی مشهد هم‌نشینی در کافه‌های این شهر را تجربه کنید.
بلیط هواپیما مشهد
بلیط قطار مشهد
بلیط اتوبوس مشهد

فهرست مطالب

بهترین کافه های مشهد در محله هاشمیه

اینکه نام محله هاشمیه را در اول لیستمان آوردیم، دلیل مشخصی دارد. هاشمیه یکی از مناطق شیک و جوان‌پسند مشهد است که در سال‌های گذشته، رشد چشمگیری داشته. برج‌های مسکونی لاکچری، مراکز خرید خاص، رستوران‌ها و فست‌فودی‌های معروف همه در این منطقه دور هم جمع شده‌اند. به‌طور خلاصه بخواهیم بگوییم، هاشمیه محلی برای دوردور کردن جوانان مشهدی است؛ به همین دلیل هم کافه‌های این محله، انتخاب اول جوانان است.

کافه هالیدیز

اغلب کافه را به محیطی دنج و آرام می‌شناسیم؛ اما کافه هالیدیز از آن کافه‌رستوران‌‌هایی است که امکان سرو سفارش‌های شما را در سالن کافه یا آلاچیق‌های فضای روباز فراهم می‌کند؛ بنابراین کافه هالیدیز در کنار اینکه یکی از کافی شاپ های مشهد است، یکی از بهترین رستوران های مشهد هم هست. کافه هالیدیز همچنین محیط زیبا و دل‌نشینی برای برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌های خانوادگی دارد که در فضای VIP کافه رستوران می‌توانید از آن استفاده کنید.

کافه رستوران هالیدیز علاوه بر منوی پذیرایی معمول کافی‌ شاپ‌ ها، فهرستی از غذاهای ایرانی، انواع کباب‌ها و فست‌فود نیز پیش روی شما می‌گذارد؛ بنابراین می‌توانید برای استراحتی کوتاه یا برگزاری مهمانی‌های خانوادگی، به فرصت هم‌نشینی در این کافه فکر کنید. اگر نام کافه هالیدیز را در گوگل جست‌وجو کنید، رتبه عالی این کافه شما را مطمئن می‌کند که با یکی از بهترین کافه های مشهد سر و کار دارید.

نشانیبلوار شهید صارمی، صارمی 23، بین هاشمیه 11 و صارمی 23/18
ساعت کاری۸ تا ۲۴
شماره تماس09152680008
صفحه اینستاگرامholidays.cafe.restaurant@

کافه قنادی شوکت

اگر می‌خواهید حس خلوت در کافه ‌های فرانسه را در کافی شاپ های مشهد تجربه کنید، کافه شوکت این انتظار شما را برآورده می‌کند. قنادی با پخت و سرو منحصربه‌فرد و فضای دل‌باز و چشم‌نواز، دل‌خواه مهمانان خاص‌پسند این کافه است. این کافی ‌شاپ، فقط یکی از 31 کافی ‌شاپ واقع در خیابان هنرستان مشهد است. با وجود فضای رقابتی و تعداد و تنوع کافی ‌شاپ ‌های این محله، کافه شوکت بهترین رتبه را از میان نظرات کسب کرده است. اگر صبح زود به این کافی ‌شاپ مراجعه می‌کنید، پیشنهاد ما چشیدن طعم صبحانه‌های فرانسوی این کافه است.

نشانیبلوار شهید صارمی، بین میدان صارمی و صارمی 31
شماره تماس05138699528 - 09903682202
صفحه اینستاگرامchouquette.patisserie@

کافه ویو کوهسر

همان ‌طور که از نام کافی ‌شاپ ویو پیداست در محیط باز و با چشم‌اندازی وسیع و چشم‌نواز از مجتمع تفریحی اقامتی کوهسر قرار دارد. این کافه از آن دسته کافی شاپ های مشهد است که برای خلوت‌های دوستانه و تفریحات خانوادگی مناسب است. نوشیدنی‌های موجود در منوی کافی‌ شاپ ویو کوهسر شامل انواع دسر، قهوه، انواع چای و دمنوش‌های طبیعی است که می‌توانید در هوای مطبوع و پاک کوهپایه‌ای از نوشیدن آن‌ها لذت ببرید.

خوردنی‌های این کافه فقط در انواع کیک و دسر خلاصه نمی‌شود. انواع فست‌فود و غذاهای ایرانی و خارجی برای پذیرایی وجود دارد. حتماً تاکنون متوجه شده‌اید که فضای کافه ویو کوهسر برخلاف سایر کافی‌ شاپ‌ ها اصلاً خلوت نیست؛ بنابراین لازم است قبل از مراجعه به این کافه، رزرو تلفنی یا حضوری را در اولویت قرار دهید. کافه ویو از نظر ظرفیت توریست‌پذیری در صدر کافی شاپ های مشهد قرار دارد.

نشانیبین هاشمیه ۶۰ و ۶۲ مجموعه کوهسر، ورودی b
شماره تماس05138841609

کافه رومی

کافه رومی مشهد، پاتوق صبحانه آن دسته از علاقه‌مندان هم‌نشینی در کافه های مشهد است که محل کارشان به محله هاشمیه نزدیک است. بدون شک شروع صبح کاری با یک صبحانه لذیذ و گرم، جان تازه‌ای به کارمندان و دانشجویان می‌دهد.

کافه رومی هم طی یک قرار نانوشته با مشتریانش عهد بسته است تا با تهیه دمنوش‌های گرم و سرد، چایی تازه‌دم و صبحانه‌های ایرانی و خارجی، آن‌ها را برای یک روز شاد و پرانرژی آماده کند. برخورد دوستانه و تردستی کارکنان کافه رومی در سرو صبحانه‌، خیالتان را راحت می‌کند که با آرامش و سر ساعت به محل کارتان می‌رسید.

نشانیهاشمیه 40، نبش 40.1
شماره تماس09396698313
صفحه اینستاگرامrumi.group@

کافه بیسان

کافه بیسان همراه روزهای شلوغ کاری شماست؛ همان روزهایی که می‌خواهید در کنار همکاران و دوستانتان درباره یک پروژه کاری یا گروهی همفکری کرده و در کافه‌ای جمع‌وجور، نوشیدنی یا صبحانه هم میل کنید. کارکنان کافه بیسان هر روز میز و صندلی‌های کافه را طوری می‌چینند تا فضای راحت و آرام کافه، جای دنجی برای خلوت، تمرکز و رسیدگی‌ به کارهای شخصی‌تان باشد.

البته امکان خرید قهوه بیرون‌بر هم از این کافه فراهم است تا شور و انرژی روزتان را میهمان این کافه باشید. محیط جوان‌پسند و معاشرت با جوان‌های باانگیزه و هدفمند که درباره برنامه روزانه‌شان صحبت می‌کنند، علاقه شما را برای بازدید دوباره از این کافه دوبرابر می‌کند.

نشانیهاشمیه ۲۸ روبه‌روی هاشمیه 28.5
شماره تماس05138819985
ساعت کاریشنبه تا پنجشنبه ۷:۳۰ تا ۲۳
جمعه: ۱۵ تا ۲۳
صفحه اینستاگرامbisaan.coffee@

کافه ایوان

کافه ایوان در دو فضای روباز و سرپوشیده آماده استقبال از مشتریانش است. اگر از هواداران پروپاقرص کافه ایوان درباره علت علاقه‌شان به این کافه بپرسید، حتماً به استفاده از مواد اولیه تازه و درجه‌یک در تهیه خوراکی‌ها اشاره می‌کنند. اهالی هنرمند و باتجربه این کافه، طوری با دقت و ظرافت غذا و نوشیدنی را سر میزتان می‌چینند که خاطره پذیرایی دلنشین و صمیمی‌شان در یادتان ماندگار شود.

کافه ایوان در سه وعده صبحانه، ناهار و شام میزبان قدم‌های شماست تا با نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک‌های تازه و غذاهای خوش‌طعم خود به استقبالتان بیاید. قیمت‌های این کافه نیز در مقایسه با بسیاری از کافه‌های هم‌محله‌ای‌اش مناسب‌تر است؛ پس اگر به‌دنبال کافه های اقتصادی مشهد هستید، نام کافه ایوان را گوشه ذهنتان داشته باشید.

نشانیبین هاشمیه 6 و 8، جنب ورودی پارکینگ
شماره تماس05191004345
صفحه اینستاگرامeivan_cafe@

کافه دالاهو

کافه دالاهو یکی از زیباترین کافه های مشهد است که وقتی به آن قدم می‌گذارید، خیال می‌کنید به نمایشگاهی از یادگاری‌های قدیمی خانه‌های ایرانی دعوت شده‌اید. میزهایی که با رومیزی گلدار چین‌دار پوشیده شده‌اند، تابلوهای رنگارنگ و قاب‌های چشم‌نوازی که شما را به یاد نقاشی‌های قدیمی می‌اندازند، گنجه‌های چوبی، حصیرهای شکیل که به شکل دیوارکوب و گلدان در آمده‌اند، همگی فقط بخشی از سلیقه و هنرمندی اهالی کافه دالاهو است.

اهالی کافه دالاهو می‌خواهند وقتی به این کافه قدم می‌گذارید، حس ورود به یک خانه امن و صمیمی ایرانی را داشته باشید و از خلوت در آنجا سرمست آرامش و خیال شوید. با همه این توضیحات، مبادا فکر کرده باشید منوی نوشیدنی و خوراکی‌های این کافه هم مثل طراحی داخلی‌اش قدیمی است. انواع لاته، آیس‌کافه‌، موکا، شربت‌های خنک، شِیک و بستنی و صبحانه‌های ایرانی، فرانسوی و انگلیسی را در منوی پذیرایی این کافه خواهید دید.

نشانیخيابان صارمی ۲۳ پلاک 95
شماره تماس09045118691- 09156990300
صفحه اینستاگرامdalahoo.cafe@

بهترین کافه های وکیل آباد

بهترین کافه های وکیل آباد

از پارک ملت تا خود پارک وکیل آباد بلوار بسیار طویل و عریضی وجود دارد با نام بلوار وکیل آباد. در حاشیه این بلوار، چندین و چند کافی‌شاپ، رستوران و حتی مرکز خرید جذاب وجود دارد که پاتوق خیلی از جوانان مشهدی است. یکی از خوبی‌های این بلوار، وجود مترو در امتداد آن است. با این توضیح نیازی نیست از خودتان ماشین داشته باشید. کافی است سوار مترو شوید و با یک بلیط ارزان، خودتان را به کافه مدنظرتان برسانید.

بهترین کافه های وکیل آباد

نکته جالب‌تر این است که بسیاری از افراد با هدف تفریح در طرقبه و شاندیز، به وکیل آباد می‌روند و با دیدن ازدحام ماشین‌ها و ترافیک سنگین، سر ماشین را کج کرده و به سمت یکی از کافه‌رستوران‌های وکیل آباد می‌روند. همین استقبال باعث می‌شود مواد غذایی و محصولات این کافه‌ها همیشه تر و تازه بماند.

کافه خیابان سی ‌ام

میهمانان کافه خیابان سی ‌ام اغلب این کافه را برای میان‌وعده‌ها و قرارهای دونفره انتخاب می‌کنند. این کافه با اضافه‌کردن انواع خوراک، قهوه، کیک، دمنوش و نوشیدنی‌های مناسب میان‌وعده و صبحانه را مهیا کرده است. خبر خوش اینکه این کافه جزو آن دسته از کافه های مشهد است که بیرون‌بر هم دارد؛ بنابراین برای سفارش غذا و تحویل آن درب منزل می‌توانید همه‌روز از ساعت 6 عصر تا 10 شب با این کافه تماس بگیرید.

نشانیبلوار حافظ، بین حافظ 15 و 17
شماره تماس05138676660
صفحه اینستاگرام30thstreetcafe@

کافه بهشت

کافه بهشت جزو آن دسته از کافی شاپ های مشهد است که در مسیر وکیل آباد قرار دارد. این کافه از نظر نزدیکی به ایستگاه‌ مترو عالی است؛ به این ترتیب می‌توانید با کمترین هزینه برای گذراندن یک روز مفرح و صمیمی به سمت این کافه حرکت کنید. در هر صورت کافی‌شاپ بهشت با فضایی آکنده از گیاهان سبز و گل‌های خوش‌بو و باطراوت منتظر شماست تا خستگی یک روز مهیج را به لطافت و آرامش تبدیل کند.

نشانیابتدای جاده شاندیز، خیابان فرهیختگان
شماره تماس۰۹۳۶۲۶۹۷۷۶۹
صفحه اینستاگرامbagh_behesht.vip@

کافه دلنشین

از دیگر کافی شاپ های مشهد که در محدوده کوهپایه‌ها و ارتفاعات مشهد قرار دارد، کافه دلنشین واقع در محله کوهستان پارک و بلوار وکیل آباد است؛ بنابراین بیشترین نزدیکی را به بهترین بوستان ها و پارک های مشهد دارد. کافه دلنشین با دو طبقه فضای مجزا آماده است تا کافه برای جشن تولد و کافه برای قرار دونفره را به صورت هم‌زمان ارائه دهد.

کافه دلنشین

این تنوع خدمات و ظرفیت فضا به این دلیل ایجاد شده است تا بتواند از میهمانان با سلایق و نیازهای متفاوت پذیرایی کند و لحظات خوشی برایشان بسازد. پس از استراحت در کافه دلنشین می‌توانید از مجموعه سفال طبرستان که در همان نزدیکی است دیدن کنید و با دست‌سازه‌های سفال ایرانی بیشتر آشنا شوید.

نشانیانتهای وکیل آباد، پایانه وکیل آباد، آخرین ایستگاه مترو
شماره تماس09158293514

کافه رستوران اپیزود

کافه رستوران اپیزود با طراحی داخلی ویژه‌اش، خود را در دسته کافه های لاکچری مشهد جای داده است. کافه اپیزود از مهمانانش در محیطی با دیوارهای شیشه‌ای و گل و گیاهان سبز و چشم‌نواز پذیرایی می‌کند. فضای کافه آنقدر وسیع و بزرگ است که می‌توانید برگزاری جشن‌هایی مثل تولد، ولنتاین و دورهمی‌های خانوادگی‌تان را به اهالی این کافه بسپارید.

کارکنان کافه اپیزود با تجربه و مهارت کافه‌داری خود نشان داده‌اند که جشن شما را در نهایت آرامش و شادی برگزار می‌کنند تا در طول مراسم، آب در دلتان تکان نخورد. از ویژگی‌های خاص این کافه، سرو انواع غذاهای ایتالیایی معروف و خوش‌آب‌ورنگ است؛ پس اگر چشیدن طعم غذاها و پیتزاهای ایتالیایی را هوس کردید، سری به کافه ایپزود بزنید.

نشانیبین وکیل آباد 61 و 63
شماره تماس05138933334  - 09198576971
صفحه اینستاگرامepisodecafe@

کافه رستوران راندو

کافه رستوران راندو

کافه رستوران راندو، دو فضای سرپوشیده و روباز را برای پذیرایی از مشتریان مهیا کرده است. در هر فصل سال که به کافه راندو بروید با نوشیدنی‌های سرد و گرم آن فصل، گلویی تازه می‌کنید و سرگرم زیبایی‌های دور و اطراف می‌شوید.

کافه رستوران راندو

کافه راندو با طراحی صمیمانه و دلنشینی که دارد از بهترین کافه های مشهد برای دورهمی های دوستانه و قرارهای عاشقانه است. از مهمان‌نوازی اهالی کافه راندو همین‌قدر بگوییم که اگر کافه را برای تولد یا مراسمتان رزرو کردید، بادکنک‌آرایی و تزیین را برای شما رایگان حساب می‌کنند.

نشانیبین وکیل آباد 18 و 20 طبقه اول، پلاک 386
شماره تماس09350596400
صفحه اینستاگرامcoffeeshop_rando@

کافه سی

بعضی آدم‌ها دنبال کافه‌ای دنج و راحت هستند که بتوانند در گوشه‌گوشه آن خاطره بسازند و آن را به پاتوقی برای روزهای شاد و غمگین خود تبدیل کنند. کافه سی با برخورداری از سه سالن داخلی، روباز و روف گاردن همان جایی است که چنین فرصتی را برای میهمانان خود فراهم می‌کند.

هریک از شما که می‌خواهید فرصت خلوت و تنهایی داشت باشید، از مناظر درختان سربه‌فلک‌کشیده و سرسبز لذت ببرید یا هوای تازه و پراکسیژن روف گاردن را به ریه‌هایتان هدیه کنید، بازدید از کافه سی را در نظر داشته باشید. هر ساعت از روز که برای صرف صبحانه، ناهار یا شام به این کافه رسیدید، عطر و بوی غذای گرم، اشتهایتان را قلقلک می‌دهد. اگر هم دلتان برای یک خلوت کوتاه و آرامش‌بخش تنگ شده است، خودتان را به یک فنجان قهوه میهمان کنید.

نشانینبش هنرستان 2، درب پارکینگ بیمارستان جوادالائمه
شماره تماس09021303730
صفحه اینستاگرامcafe.see@

کافه پالیزی

برای یک هم‌نشینی خودمانی همراه با خوراک‌های فست‌فودی و جوان‌پسند، به کافه پالیزی بروید. انواع پیتزا، پاستا، همبرگر و استیک‌های لذیذ و خوش‌عطروبو در منوی این کافه جا گرفته‌اند تا مشتریان را راضی کنند. از کیفیت و تازگی مواد اولیه غذاهای کافه پالیزی هم مطمئن باشید.

غذاها و نوشیدنی‌های این کافه به دست کارکنان مشتری‌مدار و باتجربه سرو می‌شود تا خاطره‌ یک پذیرایی در محیطی زیبا و روح‌نواز را در یادتان ماندگار کنند. کافه پالیزی 100 نفر ظرفیت دارد و همین دلیل کافی است تا برای برگزاری جشن‌های بزرگ و دوستانه‌تان به آن اعتماد کنید.

نشانیبلوار وکیل آباد بلوار باهنر نبش باهنر ۴
شماره تماس05138839638- 09300638949
صفحه اینستاگرامcafe.palizi@

کافه مسیر

کافه مسیر یکی دیگر از کافه های مشهد برای قرارهای دونفره و دوستانه است که فضایی امن و راحت برای گفت‌وگو دارد. هروقت نیاز داشتید جلسه کاری ساده یا قرار دوستانه خودتان را با صرف یک فنجان قهوه یا نوشیدنی خنک، برگزار کنید، کافه مسیر از شما استقبال می‌کند.

ویژگی دیگر کافه مسیر، سرو صبحانه‌های متنوع و تازه در آن است؛ بنابراین برای میل‌کردن صبحانه‌های انگلیسی، صبحانه‌های ایرانی مثل املت، صبحانه سرد مثل کره و مربا و املت با طعم‌های مختلف از این کافه دیدن کنید.

نشانیبین وکیل آباد 7 و 9
شماره تماس09339873127
صفحه اینستاگرامcafe.masir@

کافه لاوندر

کافه لاوندر با فضای مبله و فضای وسیعی که دارد، یک موقعیت عالی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی شماست. به‌خصوص اینکه این کافه در مسیر جاده طرقبه مشهد هم قرار دارد و گردشگرانی که برای تفریح و گردش به این منطقه راهی می‌شوند به‌راحتی می‌توانند برای دقایقی در این کافه نفسی تازه کنند. کافه لاوندر سه طبقه فضای خود را به سه سبک مدرن، کلاسیک و طبیعت‌گرا طراحی کرده است.

کارکنان باسلیقه این کافه به مناسبت هریک از روزهای کریسمس، یلدا، نوروز و… محیط کافه را با نمادهای آن مناسبت تزیین می‌کنند؛ بنابراین اگر در این مناسبت‌ها به این کافه بروید، می‌توانید با فضای رنگارنگ و شاد آن عکس بگیرید. کافه لاوندر غذا و نوشیدنی‌های وعده‌های غذایی ناهار و شام را هم تهیه و سرو می‌کند. پس در مسیر سفر به طرقبه از بابت غذا هم خیالتان راحت است. شمایی که به‌دنبال کافه مشهد برای دورهمی هستید، حتماً نام این کافه را به خاطر داشته باشید.

نشانیبلوار امام رضا، نبش امام رضا 1
شماره تماس09152393989
صفحه اینستاگرامcafe.lavender1401@

بهترین کافه های مشهد در محله آزادشهر

محدوده آزاد شهر و مخصوصاً راسته بلوار امامت پر است از فروشگاه‌های لباس و کیف و کفش. مسلم است که ساعت‌ها دور زدن در مغازه‌ها آدم را خسته و تشنه می‌کند و می‌طلبد که کافه یا رستورانی باشد تا خستگی خرید را از تن مردم بیرون کند. از سویی این محدوده به دانشگاه فردوسی مشهد و خوابگاه‌های دانشجویی هم نزدیک است و در بسیاری اوقات دانشجویان خوابگاهی برای فروخوردن بغض غربت یا برای استراحتی متفاوت به این کافه‌ها سر می‌زنند.

کافه گلدون

خاطره یک روز خوش فوتبالی یا پخش مسابقات هیجان‌انگیز والیبال و المپیک را در کافه گلدون ثبت کنید. کافه گلدون با اینکه از دو طبقه فضای ساختمان استفاده می‌کند؛ اما دنج و کوچک است و فقط پذیرای 30 نفر از میهمانان خود است؛ بنابراین اگر می‌خواهید با گروه از دوستان خود برای تماشای مسابقه‌ای مهیج به این کافه بروید، حتماً از قبل به فکر رزرو تلفنی یا حضوری آن باشید. این کافه یکی از معدود کافه های مشهد است که با نمایش مسابقات ورزشی بر روی پرده و به‌وسیله پروژکتور، جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است.

نشانیبلوار ملک آباد، بلوار خیام، خیام جنوبی 10، کوچه زنبق
شماره تماس05137660135

کافه ماهان

گاهی اوقات می‌خواهیم در فضایی بیرون از خانه برای برگزاری جشن‌های تولد یا سالگرد ازدواج، مراسمی ویژه و در عین حال خودمانی و دوست‌داشتنی برگزار کنیم. کافه ماهان از کافه های مشهد است که از صفر تا صد تدارکات این جشن‌ها را مطابق با سلیقه ما تهیه می‌کند. این کافه حتی برای اینکه محفل خودمانی و گرم خود را صمیمانه و خلوت‌تر برگزار کنیم، فضای VIP خود را که در طراحی و ظرفیت متفاوت از سایر بخش‌هاست، در اختیارمان قرار می‌دهد. این کافه را می‌توان جزو کافه بازی های مشهد نیز نام برد؛ چرا که وسایل بازی‌هایی مثل پینگ‌پنگ، فضای گیم‌ سنتر و فوتبال دستی نیز در آن آماده تماشای شور و رقابت مهمانان این کافه است.

نشانیالهیه 25، باغشنی 9
شماره تماس09152017274

کافه پین

کافه پین

گاهی اوقات نیاز است تا در حین رفتن به سر کار یا دانشگاه، یک قهوه فوری خرید و راه را ادامه داد. در این مواقع بهترین کار، انتخاب یک کافه بیرون‌بر و صرف قهوه در آنجا است. کافه پین جزو کافه های بیرون بر مشهد است که در محله امامت قرار دارد و انواع قهوه‌های دمی و ترکیبی را برای مشتریانش تهیه می‌کند. اگر زمانی نیاز به قهوه فوری داشتید و از این محله عبور کردید، سری به کافه پین بزنید و قهوه‌های داغش را امتحان کنید.

نشانیالهیه، خیابان محمدیه 18، تقی‌زاده 6
شماره تماس09120134583
صفحه اینستاگرامpincafe.takeaway@

کافه اونانیس

کافه اونانیس در بین شهروندان مشهدی به فینگرفودهای ایرانی و غذاهای سنتی خوشمزه‌اش معروف است. خیلی وقت‌ها دلمان به جای غذای حجیم، یک میان‌وعده سبک و بامزه می‌خواهد که از قضا با سلیقه و هنرمندی هم تزیین شده باشد. کافه اونانیس، استاد پخت و سرو چنین میان‌وعده‌هایی است. به این ترتیب مشتریان علاوه بر آنکه دلی از عزا در بیاورند، از شکل و شمایل تارت‌ها و فینگرفودها هم لذت دیداری می‌برند.

نشانیفرهنگ ۱۴، بین معاد ۷ و ۹
شماره تماس05136012412
صفحه اینستاگرامcofee.onanis@

بهترین کافه های مشهد در اطراف دانشگاه فردوسی

از تفریحات دلچسب و به‌یادماندنی دوران دانشجویی، کافه‌گردی و دورهمی‌های هم‌دانشگاهی‌هاست. دانشجویان دانشگاه فردوسی که از شهرهای دور و نزدیک به این شهر آمده‌اند، ساعات آخر هفته خود را در کافه های مشهد می‌گذرانند. جالب است بدانید کافه‌چی‌های مشهدی هم وقتی اشتیاق دانشجویان برای کافه‌گردی در مشهد را دیدند، به تعداد کافه های مشهد اطراف دانشگاه فردوسی اضافه کردند. به این ترتیب بعضی از بهترین و جوان‌پسندترین کافه‌‌ها در نزدیکی این دانشگاه راه‌اندازی شدند. در ادامه با هم با برخی از معروف‌ترین این کافه‌ها آشنا می‌شویم.

کافه کلارو (کافه کلارو در حال حاضر تعطیل است)

از کافه های مشهد که در حوالی دانشگاه فردوسی قرار دارد، کافه کلارو است. نزدیکی به موزه دانشگاه فردوسی و مجموعه ورزشی پرداد از برتری‌های این کافه است. خبر خوب برای همشهری‌های مشهدی اینکه با توجه به مجاورت این کافه به ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌رانی شهری به‌راحتی و بدون نگرانی درباره ترافیک می‌توانید بازدید از این کافه را در اولویت‌های خود قرار دهید.

نشانیبلوار وکیل آباد، بین وکیل آباد 5 و 7
شماره تماس09153096215

کافه تراس

ممکن است بخواهید یک روز شاد و مفرح را در مجموعه بازی پارک ملت و در کنار دوستان و هم‌درسی‌های خود تجربه کنید. در این صورت پس از چندساعت بازی، پیاده‌روی و گشت‌وگذار در بخش‌های تفریحی و متنوع این مجموعه، بهتر است روزتان را با خوردن غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ و تازه به خاطره تبدیل کنید. برای این کار کافه تراس، گزینه‌ای است که از انتخاب آن پشیمان نمی‌شوید.

کافه رستوران تراس از 8 صبح تا نیمه‌شب هر روز، برای سه‌ وعده غذایی و میان‌وعده‌ها از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. داشتن فضای سرپوشیده و روباز، امکان انتخاب خوراکی‌ها از روی پیشخوان سلف‌سرویس و میزآرایی شیک و مدرن از جمله مزایای این کافه است که مشتریان آن را دوچندان می‌کند. از طرف دیگر نزدیکی به زمین بازی پینت‌بال آریا، انتشارات به‌نشر و مجموعه فرهنگی تئاتر شهر، کافه تراس را در میان رقبای خود منحصربه‌فرد کرده است.

نشانیبلوار امامت، بین امامت 6 و 8
شماره تماس05131660
صفحه اینستاگرامterrace.food.complex@

کافه گیلدا (کافه گیلدا در حال حاضر تعطیل است)

یکی از دغدغه‌های همیشگی پدر و مادرها برای بیرون‌بردن بچه‌ها، دردسترس‌نبودن اغذیه سالم و جای مناسب برای استراحت آن‌هاست. زمین کودکان پارک ملت مشهد از جاهای تفریحی مشهد است که طرف‌داران زیادی در بین کودکان دارد. مژده ما به شما والدین مشهدی یا میهمانان شهر مشهد این است که نگران فضای استراحت برای کودکان خود نباشید؛ چرا که کافه گیلدا یکی از مجهزترین کافه های مشهد است که می‌توانید پس از گردش و تفریح در زمین پارک کودکان پارک ملت آن را برای قرارهای دوستانه و تفریحات خانوادگی خود انتخاب کنید.

نشانیبزرگراه آزادی، آزادی 2
شماره تماس09108873058

کافه رزماری

ممکن است نزدیک رستوران معین درباری باشید؛ اما ترجیح دهید به‌ جای انتخاب غذاهای سنتی و رفتن به این رستوران پررفت‌وآمد به کافه‌ای خلوت و آرام بروید. در این صورت در میان کافه های مشهد، کافه رزماری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این رستوران امکان استفاده از بار سرد، بار گرم، صبحانه و غذای فست‌فودی برایتان فراهم است؛ پس به راحتی می‌توانید مسیرتان را از رستوران به کافه رزماری تغییر دهید و میهمان فضای دلنشین و شیک این کافه باشید.

نشانیبین کلانتری ۱۱ و۱۳، جنب رستوران معین درباری
شماره تماس09364174427
صفحه اینستاگرامrosemary_house_restauran@

بهترین کافه های مشهد در اطراف حرم مطهر

اکثر مسافران مشهد، به هوای زیارت امام رضا به این شهر می‌آیند. قدم‌زدن در بازارها و خرید سوغات مشهد هم به یکی از آداب زیارت تبدیل شده است. همگی می‌دانیم که انتخاب یک سوغاتی مناسب برای دوستان و آشنایان و چانه‌زدن و تخفیف‌گرفتن از مغازه‌دارهای اطراف حرم، چه پروسه سخت و زمان‌بری است. اینجاست که کافه‌های اطراف حرم به دادتان می‌رسند تا گلویتان را تازه کرده و جان تازه‌ای برای ادامه خرید به شما بدهند.

کافه الیزه

یکی از شیک ترین کافه های مشهد که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا قرار گرفته است، کافه الیزه هتل الماس مشهد است. خیلی از مسافران مایلند بعد از اینکه عازم این شهر شدند و چشمشان را به زیارت حضرت شمس‌الشموس روشن کردند، در گوشه‌ای با خانواده خود خلوت کنند.

از پیشنهادهای ما برای هم‌نشینی در یک محیط صمیمی و آرام برای قرارهای کاری یا دونفره، مراجعه به کافه الیزه این هتل است. البته از آنجا که این کافه در یکی از مجلل‌ترین هتل ‌های مشهد قرار دارد، هزینه متفاوتی خواهد داشت. این کافه همچنین پذیرای سفارش‌های میهمانی‌‌ها و جشن‌های شما به‌همراه گل‌آرایی و تزئینات لازم این قبیل مراسم است.

نشانیخیابان  امام رضا، امام رضا 6
شماره تماس05138058
صفحه اینستاگرامelizeh_cafe_restaurant@

کافه قهوه ترکان

کافه قهوه ترکان را می‌توان یکی از نزدیکترین کافه های مشهد به مراکز دیدنی و تاریخی مشهد دانست. حمام مهدی قلی بیک (موزه مردم‌شناسی مشهد) و باغ موزه نادری مشهد از جاذبه‌ های دیدنی این شهر هستند. می‌توانید قبل یا بعد از استراحت در کافه قهوه ترکان برای تماشای این مکان‌‌ها عازم شوید. چیدمان این کافه نیز با هنرهای دستی و تابلو نقاشی‌های زیبا آراسته شده است؛ بنابراین هم‌زمان که قهوه ترک خود را می‌نوشید می‌توانید در تماشای آثار هنری غرق شوید.

نشانیخیابان آیت الله شیرازی (بالا خیابان)، شیرازی 2
شماره تماسندارد

کافه هتل جواد

کافه هتل جواد از آن جمله کافه های مشهد که در فضای عمومی هتل های مشهد ساخته شده است. از طرفی نزدیکی این کافه به شهربازی معارفی، حرم مطهر، بازار رضا و بازار سرشور از مزیت‌های این کافه است که آن را به انتخابی مناسب برای مسافرین و گردشگران تبدیل می‌کند؛ بنابراین کسانی که برای گردش در مراکز خرید مشهد به این محله سری می‌زنند یا آنانی که برای بعد از زیارت به دنبال فضایی برای تجدید قوا هستند، این کافه را انتخاب می‌کنند. اینترنت رایگان، میان‌وعده‌های لذیذ و فضایی دل‌باز و شیک از ویژگی‌های این کافه است.

نشانیخیابان امام رضا، بین امام رضا 1 و 3، کوچه شهید انتظاری
شماره تماس09155090548
صفحه اینستاگرامjavadhotelofficiall@

کافه حوالی

کافه حوالی در خانه‌ای قدیمی با معماری سنتی ایرانی راه‌اندازی شده است. اهالی کافه حوالی می‌گویند: «وقتی دیدیم این روزها خانه‌های قدیمی دارند از بین می‌روند تا جایشان را ساختمان‌های سیمانی و با معماری فرنگی بگیرند، تصمیم گرفتیم کاقه حوالی را در یکی از خانه های قدیمی مشهد یعنی خانه تاریخی پیشه‌وران برپا کنیم، بدون اینکه در نمای خانه و بخش‌های آن دستی ببریم.»

صاحبان خوش‌ذوق کافه حوالی انواع و اقسام شربت‌ و دمنوش‌های ایرانی را در حیاط باصفا و اتاق‌های چشم‌نواز این کافه سرو می‌کنند. حوض پرآب و زلال، تخت‌ها و میز و صندلی‌های چوبی، اتاق‌های خوش‌نقش‌و‌نگارو درختان و گل‌های سرسبز و باطراوت، فقط بخشی از زیبایی‌های کافه حوالی را تشکیل می‌دهند.

نشانیشهید دیالمه 3، کوچه درختی، پلاک 43
شماره تماس09364174427
صفحه اینستاگرامhavalicafe@

بهترین کافه های منطقه سجادشهر

آن‌هایی که ساکن مشهد هستند یا سال‌هایی در این شهر زندگی کرده‌اند، می‌دانند که منطقه سجاد یکی از مناطق اعیان‌نشین این شهر است. خانه‌های لوکس، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هایی که کالاهای برند دارند، ماشین‌های خارجی و خلاصه همه چیز این محله نشان می‌دهد که پول ساکنان اینجا از بارو بالا می‌رود. با این توضیحات، اگر با منویی مواجه شدید که رقم‌های عجیبی دارد، چندان تعجب نکنید.

کافه کیوسک

کافه کیوسک در بین میهمانان دائمی خود به‌عنوان یکی از خلاق‌ترین کافه های مشهد شناخته می‌شود. این نظر را خود شما هم در اولین بازدید از این کافه تصدیق می‌کنید. دیوارهای نقاشی‌شده کافه با طرح‌های شاد و فانتزی، صندلی‌های خوش‌رنگ چوبی، آویزهای جورواجور سازه‌ای و چتری، همه‌وهمه از تلاش‌های خلاقانه صاحبان این کافه برای ساختن لحظات هرچه خاطره‌انگیزتر است.

با این تعاریف کافه کیوسک از آن کافه ‌هایی است که برای بچه‌ها هم سرگرم‌کننده و جذاب است؛ بنابراین دفعه بعدی که می‌خواستید برای گردش و سرگرمی کودکان، کافه‌ای در نظر بگیرید، به فضای راحت و جادار کافه کیوسک فکر کنید.

نشانیبلوار سجاد،خیابان حامد جنوبی ۱۲
شماره تماس05136024128
صفحه اینستاگرامkiosk99@

کافه فنجون (در حال حاضر تعطیل است)

کافه فنجون با قرارگرفتن در محله سجاد مشهد، خود را در فهرست 24 کافی‌ شاپ این محله جای داده است که برای جذب میهمانان بیشتر رقابت می‌کنند. می‌توان از روی امتیازهای برتری که کاربران گوگل برای این کافه در نظر گرفته‌اند متوجه شد که این کافه در این رقابت از جمله کافه های پیشتاز و پرطرف‌دار است.

کافه فنجون دارای دو فضای سرپوشیده با چیدمان چوبی و فضای روباز با آب‌نما و میزهای متعدد، می‌تواند تا 150 نفر میهمان بپذیرد. اینترنت رایگان، امکان سفارش‌های بیرون‌بر و رزرو مجالس خانوادگی نیز از دیگر ویژگی‌های این کافه است.

نشانیخیابان سجاد، بین خیابان بزرگمهر و خیابان سجاد، پاساژ آرین، طبقه ۱
شماره تماس05137632348

کافه شکر

محله سجاد از معدود محلات مشهد است که تعداد زیادی از کافه های مشهد را در خود جای داده است. با این وجود، کافه شکر به‌عنوان یکی ازکافه های این محله توانسته است با داشتن ویژگی‌هایی همچون خوش‌برخوردی کارکنان، منوی خوردنی‌های گوناگون و خوش‌قیمت و داشتن دو محیط روباز و سرپوشیده خود را در فهرست بهترین کافی شاپ های مشهد جای دهد.

پیشنهاد ما به میهمانان کافه شکر، امتحان پاستای مخصوص این کافه است. البته کافه شکر فقط به این یک شعبه اکتفا نکرده و هم‌اکنون سه شعبه از کافه‌های خود را در محلات مختلف مشهد تأسیس کرده است.

نشانی شعبه یکبلوار سجاد، خیابان بهارستان 2
نشانی شعبه دوجاده طرقبه، بعد از پمپ بنزین، سمت چپ
نشانی شعبه سهبزرگمهر شمالی 1، بیمارستان مادر
شماره تماس05137676664 -05137677689

کافه پلاتو

کافه پلاتو با داشتن محیط بزرگ و مشتریان پروپاقرص شاید در نگاه اول شلوغ و پرهیاهو به نظر بیاید؛ ولی چیدمان منحصربه‌فرد و منظم این کافه با میز و صندلی‌های کوچک و خواستنی، توانسته است آرامش و گرمای لازم برای یک دورهمی دوستانه را فراهم کند. اختصاص محیط  VIP برای جشن‌های خانوادگی، این کافه را به کافه ‌ای مناسب برای قرارهای دونفره یا کاری آماده کرده است.

تابلوهای نقاشی هنرمندانه روی دیوارهای روشن این کافه، جلوه و زیبایی آن را دوچندان کرده است؛ بنابراین اگر به دنبال کافه‌ ای شایسته برای حس‌وحالی شاعرانه و صمیمی هستید، کافه پلاتو به‌عنوان هنری‌ترین کافی شاپ مشهد منتظر شماست.

نشانیبلوار سجاد، بین بهارستان و سجاد 9
شماره تماس09155008563

کافه دانژه

کافه دانژه از باسابقه ترین کافه های مشهد است که در محله سجاد قرار دارد. جالب است بدانید در دهه هفتاد که کمتر کافه‌ای در شهر مشهد وجود داشت، کافه دانژه در کنار کافه هتل هما و دوسه کافه دیگر با قهوه و کیک‌های خوش‌طعم از مشتریانش میزبانی می‌کرد. در همه این سال‌ها کافه دانژه با بستنی‌های قیفی رنگارنگ خود جای خاصی در بین شهروندان مشهدی باز کرده است.

گارسون آبادانی با لهجه شیرین و آداب معاشرت باصفای خود، جرو نمادهای خواستنی این کافه به حساب می‌آید. دومین خوراکی پرطرف‌دار کافه دانژه از سال‌های دور تابه‌حال اسنک‌های ترد و تازه با دورچین بامزه‌اش است. کیفیت عالی و قیمت مناسب خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها از دلایل محبوبیت و ماندگاری این کافه است که حتی مشتریانش هم از آن یاد می‌کنند.

نشانیبلوار سجاد، نبش چهارراه بهارستان، چهارراه بهار
شماره تماس۰۵۱۳۷۶۱۷۴۳۸
صفحه اینستاگرامcafe_danjeh_@

کافه مون

کافه مون از جدیدترین کافه های مشهد است که در ابتدای بلوار ملک در محله سجاد قرار دارد. این کافه را جمعی از کافه‌چی‌های باتجربه مشهدی می‌گردانند؛ به همین خاطر است که با حضور در این کافه، از آرامش و برخورد حرفه‌ای کارکنان شگفت‌زده خواهید شد. اتاق‌های کافه مون بسته به سبک ملاقات‌های شما با طرح‌های مختلف تزیین شده‌اند؛ پس به‌راحتی می‌توانید میز دلخواه خودتان را برای هم‌نشینی انتخاب کرده و از صرف قهوه یا نوشیدنی‌تان لذت ببرید.

کافه مون

ممکن است دوست یا همراه شما رژیم غذایی گیاه‌خواری را رعایت کند. بشقاب متنوع سبزیجات، غذای ویژه کافه مون برای همراه گیاه‌‌خوارتان است تا او هم خوراکی دلخواه خودش را داشته باشد. اگر هم از طرف‌داران پروپاقرص فست‌وفود هستید، حتماً برگر و پنیرهای لذیذ این کافه را امتحان کنید.

نشانیبین ابوذر 20 و 22
شماره تماس05138433360
صفحه اینستاگرامmoon__cafe_@

کافه رستوران جاوی

شهروندان مشهدی، کافه رستوران جاوی را به صبحانه‌های مقوی و متنوعش می‌شناسند. خیلی‌ها دوست دارند وقتی قرار است روز پرکار و پرمشغله‌ای داشته باشند، اول با صرف یک صبحانه پروپیمان برای شروع آن آماده شوند. کافه جاوی، فضای باز کافه خود را هر روز صبح آب‌وجارو می‌کند تا صبح زود، میزبان جمعیت سحرخیزی باشد که برای صرف صبحانه به آنجا می‌آیند. میز و صندلی‌های چوبی مرتب چیده شده و گل‌های شمعدانی که بر گلبرگ‌هایشان شبنم نشسته، چشم‌انتظارند تا با نمایش زیبایی‌هایشان به استقبال مشتریان بیایند.

قیمت‌های منوی کافه جاوی باعث می‌شود تا این کافه را در فهرست کافه های نسبتاً گران مشهد بگذاریم؛ اما طراحی چشم‌نواز فضای باز و پوشیده کافه، تنوع غذاهای باکیفیت و تروتازه، و انواع نوشیدنی‌های بار گرم و سرد این کافه به هزینه که برای آن می‌پردازید، می‌ارزد. همه این‌ها باعث می‌شود تا کافه جاوی از بهترین کافه های مشهد برای قرار عاشقانه و دورهمی‌های دوستانه به حساب بیاید.

نشانیسجاد شهر،خ مینا،خ مینا سوم،خ ۱۰/۳ بهارستان
شماره تماس09303030912
صفحه اینستاگرامjavi_cafe_restaurant@

کافه رستوران اسپرلوس

کافه رستوران اسپرلوس از دیگر کافه های لاکچری مشهد است که با فضاهای روباز و سرپوشیده زیبا و لوکس خود در میان دیگر کافه‌های محله سجاد شناخته می‌شود. وقتی به این کافه قدم می‌گذارید با تماشای معماری سنگ‌نما و درها و پنجره‌های مدرن اطمینان پیدا می‌کنید که در کافه‌ای متفاوت و خاص حضور دارید. میزها و صندلی‌های کافه اسپرلوس در فضایی وسیع کنار هم چیده شده‌اند تا مشتریان، فضای شخصی و راحت خود را داشته باشند.

همچنین اگر به کارکنان این کافه بسپارید تا یک میز دونفره برای قرارهای عاشقانه یا کاری مهم شما در نظر بگیرند، به‌سرعت و در نهایت سلیقه طراحی میز دلخواه شما را انجام می‌دهند. اگر برای صرف ناهار یا شام به این کافه می‌روید، حتماً استیک‌های آبدار و لذیذ این کافه را امتحان کنید.

نشانیسجاد، خیابان بهار، نبش بهارستان 17
شماره تماس05137666444
صفحه اینستاگرامsperlous.restaurant@

کافه رستوران ژیوان

نام کافه ژیوان برای هواداران کافه های ایتالیایی مشهد آشناست. از جمله معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی که می‌توانید در این کافه از چشیدن طعمشان لذت ببرید، انواع پاستا، پیتزا و صبحانه سرد و گرم است.

محل ویژه برای برگزاری تولد و جشن ولنتاین هم به دلخواه شما تزیین و آماده می‌شود؛ فقط کافی است تلفنی با این کافه تماس بگیرید و سفارش رزرو میز خود را ثبت کنید. محیط سرپوشیده و روباز این کافه، این فرصت را برایتان فراهم می‌کند تا در روزهای گرم تابستان یا برف و بارانی زمستان، دستتان در انتخاب مکان دلخواه باز باشد.

نشانیسجاد ، نبش حامد جنوبی 12
شماره تماس05136084326
صفحه اینستاگرامcafe_zhivan@

کافه رستوران هرمس

کافه هرمس، انواع قلیان های سنتی و میوه‌ای را در فضای روباز کافه روی میزهای رنگارنگ چیده است. قلیان‌های کافه هرمس در طعم‌ها و عطرهای متنوع تنباکوی ایرانی فراهم شده‌اند تا مشتریان با ذائقه‌های مختلف، دست خالی از این کافه بیرون نروند.

در منوی کافه هرمس همچنین نام انواع غذاهای فست‌فودی، ایرانی و فرنگی به چشمتان می‌خورد که با انتخاب هریک از آن‌ها می‌توانید دلی از عزا در بیاورید. فضای باز کافه هرمس آنقدر باصفا و دلباز است که حیف است غذایتان را در آنجا نوش جان نکنید.

نشانیبلوار سجاد، خیابان یاسمن،خیابان یاسمن یکم
شماره تماس05137632099
صفحه اینستاگرامhermes.caferestaurant@

بهترین کافه های مشهد در محله گوهرشاد

محله گوهرشاد از جمله محلات مشهد است که بخش بزرگی از آن متعلق به آستان قدس رضوی است؛ به همین دلیل رشد و توسعه این محله هم به‌تدریج اتفاق افتاد و فضای کاربری مسکونی، اداری‌انتظامی و تجاری به آن اضافه شد. بازار گوهرشاد و مجتمع تجاری تابان از معروف‌ترین مراکز این محله‌اند. بهترین جا برای استراحت پس از خریدگردی در بازار گوهرشاد و مجتمع تابان، خلوت در کافه های این محله و هم‌نشینی به صرف یک نوشیدنی گواراست.

کافه دوسولی

از کافه های مشهد که یکی از انتخاب‌های همیشگی جوانان و دانشجویان مشهدی است، کافه رستوران دوسولی است. کافه رستوران دوسولی با داشتن دو منوی پذیرایی همزمان برای فست‌فود و نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع دسرها، توانسته است، نشان محبوب‌ترین کافی شاپ های مشهد را به خود اختصاص دهد. کافه دوسولی هم قدردان این شور و شوق میهمانان خود هست. به این نحو که همه‌روزه با نوشتن یک جمله امیدبخش روی تخته جادویی کافه، حال‌وهوای آنان را عوض می‌کند.

غذای این کافه رستوران در دو مکان سرپوشیده و روباز سرو می‌شود؛ پس دانشجویان، کارمندان و بزرگ و کوچک می‌توانند برای رفع خستگی بعد از یک روز سخت و پرتلاش برای استراحت یا تجدید قوا به این کافه مراجعه کنند. کافه دوسولی با داشتن چیدمان دلنشین و راحت و نورپردازی‌های ملایم و خاص، فضای لطیف و بانشاطی برایتان فراهم می‌کند تا لحظات خاطره‌انگیزی در آن داشته باشید.

نشانیقاضی طباطبایی 10، سوزنچی 5، مجتمع گرند
شماره تماس 05137112277- 05137112266
صفحه اینستاگرامdusoleilcafe@

کافه رستوران لیان

کافه رستوران لیان درواقع یک رستوران پرطرف‌دار است که نوشیدنی‌ها و غذاهای کافه‌ای هم دارد. غذاهای این کافه بیشتر اوقات، انواع پیتزا، پاستا، سالاد و استیک‌ را شامل می‌شود. با داشتن همین ویژگی، این کافه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوردن فست‌فود سالم و خوشمزه تبدیل شده است. نوشیدنی‌های گوارای کافه لیان مثل مارگاریتا، موهیتو و اپل تینی هم طراوت و نشاط تازه‌ای به جانتان می‌بخشند.

کافه رستوران لیان در دو طبقه طراحی شده و بیش از ۶۰ نفر ظرفیت دارد؛ بنابراین جزو بهترین کافه های مشهد برای تولد یا دورهمی دوستانه و خانوادگی است. خیابان‌های اطراف کافه لیان، فضای کافی و رایگان برای پارک ماشین دارند؛ پس راحت و بی‌دغدغه از پذیرایی و آرامش کافه لذت ببرید و خاطرات خوش بسازید.

اگر دوست دارید جشن تولدتان را در کافه رستوران لیان برگزار کنید فقط کافی است مبلغی را به‌صورت جداگانه بپردازید تا تزیینات تولد را برای میز شما انجام دهند. این کافه رستوران، تراس و فضای VIP هم دارد که بنا به درخواست شما، آنجا را هم برای پذیرایی و مراسم شما آماده می‌کنند.

نشانیبلوار جانباز 5.1، کوچه یاس 23، روبه‌روی پارکینگ مروارید
شماره تماس09153087583 - 09369471466
صفحه اینستاگرامlian.cafe.restaurant@

بهترین کافه های الهیه

الهیه مشهد چند سالی است که پاگرفته است. تا چند سال پیش، قیمت خانه در این منطقه بسیار مناسب بود؛ بنابراین اکثر زوج‌های جوان که دلشان خانه‌های شیک و نوساز می‌خواست، در الهیه خانه خریدند. ناگفته پیداست که اکثر ساکنان این منطقه را جوانان تشکیل داده‌اند و استقبال از کافه‌ها نیز در این منطقه بیشتر از بافت تاریخی شهر است.

کافه مینیاتور

کافه مینیاتور در نزدیکی بوستان مینیاتوری مشهد احداث شده است و تشابه اسمی این کافه با بوستان نیز به‌همین دلیل است. بوستان مینیاتوری مشهد نمایشگاهی از سازه‌های کوچک از جاهای دیدنی ایران عزیز است که همه‌روزه تعداد زیادی از اهالی شهر مشهد و مسافران را به تماشای خود دعوت می‌کند. پس از بازدید از این بوستان هنری، می‌توانید برای استراحت و صرف میان‌وعده‌های دل‌چسب، این کافه را انتخاب کنید.

نشانیبلوار سجادیه، سجادیه 26، سلیمی، بین سلیمی4 و الهیه 21
شماره تماس09225866170
صفحه اینستاگرامminiature.park@

کافه بیست و یک

دکوراسیون فانتزی و رنگارنگ کافه بیست ویک محیطی جذاب و مهیج برای جوانان به حساب می‌آید. وقتی به این کافه قدم می‌گذارید گروه‌های دو تا چندنفره را می‌بینید که یا دور هم جمع شده‌اند و با شور و حرارت درباره پروژه‌های کاری‌شان صحبت می‌کنند یا سرگرم خاطره‌گویی و درددل‌های خودمانی‌اند.

مشتریان با دیدن اتاق‌ها با طراحی متفاوت و جمع‌های دوستانه، گرم تماشا و لذت‌بردن از صمیمیت و حال خوب کافه می‌شوند و حالشان سر جا می‌آید. اگر از مدیر کافه بیست و یک درباره ویژگی منحصربه‌فرد کافه‌اش بپرسید، به شما خواهد گفت که کیک‌های تازه با طعم‌های متنوع این کافه را در هیچ‌کدام از دیگر کافه های مشهد پیدا نمی‌کنید.

نشانیبین وکیل آباد ۵ و ۷
شماره تماس09227219921
صفحه اینستاگرامcafe_.21@

بهترین کافه های محله کوثر

محله کوثر برخلاف نزدیکی به سایر خیابان های معروف مشهد مثل بلوار وکیل‌آباد، هاشمیه، صارمی و حر از آرامترین محلات مشهد است. همین ویژگی باعث شده است تا تعدادی از شیک ترین کافه های مشهد در این محله دایر شوند. دنج و راحت بودن فضای این محله باعث شده است تا کافه های این محله به بهترین موقعیت برای قرارهای دونفره و عاشقانه تبدیل شوند.

کافه بازی فکر نو (در حال حاضر تعطیل است)

کافه بازی فکر نو در دسته کافه ‌بازی ‌های شهر مشهد قرار می‌گیرد. ویژگی جذاب این کافه در مقایسه با کافه‌ بازی ‌های مشابه خود این است که آموزش رایگان بازی‌ها را در محیطی مهیج و شاد برای آقایان و بانوان فراهم می‌کند. شما در کافه بازی فکر نو می‌توانید بازی‌های گروهی مثل مافیا، مونوپولی، اسم فامیل و پانتومیم را به‌راحتی با بردگیم‌های رومیزی که این کافه در اختیار شما قرار می‌دهد، اجرا کنید.

کافه بازی فکر نو

کافه بازی فکر نو همه آن چیزی که برای یک بازی گرم و خاطره‌انگیز لازم دارید از جمله پذیرایی شامل نوشیدنی‌های سرد و گرم برای شما آماده می‌کند. البته شرکت در این بازی‌ها اجباری نیست. شما می‌توانید با تماشای ‌بازی‌ها از حضور در این کافه لذت ببرید.

نشانیخیابان کوثر شمالی 1/8، پلاک 12
شماره تماس05138815549

کافه لوه

اگر در فکر رزرو نوبت کافه برای قرار دونفره هستید، کافه لوه با حال‌و‌هوای خاص یک دیدار شاعرانه چشم‌انتظار شما و مهمانانتان است. کافه لوه در طراحی فضای خود برای دیدارهایی از این دست، حتی پیشنهادهای شما برای تزئین میز اختصاصی، میزان نور و آرایش گل‌ها را با آغوش باز می‌پذیرد. نور کمرنگ کافه، استفاده از چوب تیره برای دکور و گلدان‌های سبزرنگ کوچک، مقدمات لازم برای دیداری آرام و دل‌نشین را فراهم می‌کند.

نشانیخیابان کوثر، خیابان کوثر شمالی 8
شماره تماس05138827757

کافه نون

افرادی که قصد بازدید از نگارخانه بخارا را دارند یا کسانی که می‌خواهند بعد از تماشای آثار نمایشگاه بخارا در این باره به گفتگو بپردازند، کافه نون را میزبان دورهمی‌های هنرمندانه خود بدانند. کافه نون انواع نان‌ و شیرینی‌های تازه فرانسوی، قهوه‌های دم‌کرده و اسپرسو، چای و نوشیدنی‌های سرد را برای پذیرایی از مشتریان خود سرو می‌کند. نظرات کاربران گوگل این کافه را به‌عنوان یکی از دنج‌ترین کافه های مشهد و با امتیاز بالای کیفیت پذیرایی‌ معرفی می‌کند. البته این کافه شعبه‌های متعددی در شهر مشهد دارد.

آدرس شعبه کوثربلوار کوثر، خیابان کوثر 2
شماره تماس شعبه کوثر۰۵۱۳۳۸۱۵۰۰۲
آدرس شعبه راهنماییمشهد، خیابان راهنمایی - نبش راهنمایی ۲۰
شماره تماس شعبه راهنمایی۰۵۱۳۸۴۵۱۲۹۲
آدرس شعبه فرامرز عباسیمشهد ، نبش چهارراه فرامرز عباسی
آدرس شعبه دانشگاهمشهد، چهار راه دکترا ، کنار عینک نایس
شماره تماس شعبه دانشگاه۰۵۱۳۸۴۳۱۰۰۱
آدرس شعبه ابوذرمشهد، خیابان احمدآباد، بین ابوذر ۱۰و۱۲
شماره تماس شعبه ابوذر۰۵۱۳۸۴۶۶۸۶۹
آدرس شعبه سجادمشهد، بلوار سجاد، سجاد 13، شقایق شمالی
شماره تلفن شعبه سجاد۰۵۱۳۷۶۰۷۹۱۱
آدرس شعبه فرودگاهفرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد، بعد از گیت بازرسی، مشترک با هواپیمایی سپهران
صفحه اینستاگرامcafe.noon@

کافه مربع سیاه

کافه مربع سیاه محله سجاد از ساده‌ترین و شیک‌ترین کافه های مشهد است که به کروسان‌های گرم و تازه‌اش معروف است. جوان‌های بااستعداد این کافه هر روز با ایده‌ای نو برای استقبال از میهمانان این کافه آماده می‌شوند. آن‌ها اسموتی‌های ترش و شیرین، قهوه‌های دمی و ترکیبی و انواع دمنوش‌های معطر را با روش خاص خود تهیه می‌کنند تا مشتریان با هر سلیقه‌ای، نوشیدنی دلخواه خودشان را نوش جان کنند.

فضای کافه مربع سیاه، بسیار زیبا اما ساده طراحی شده است؛ بنابراین مدت زمانی که در این کافه حضور دارید، کمتر صدا یا شلوغی، حواستان را پرت می‌کند. همچنین هر ساعت از روز که برای صرف وعده‌های صبحانه، ناهار یا شام به این کافه بروید، غذا آماده است.

نشانیسجاد، بزرگمهرشمالی 1، کوچه لاله
شماره تماس05137616215
صفحه اینستاگرامblack.square.cafe@

کافه هترا

کافه هَترا با تنوعی که در طراحی فضاهای پذیرایی، تولد، محیط روباز و سرپوشیده خود دارد، لقب یکی از شیک ترین کافه های مشهد را از آن خود کرده است. سالن تولد این کافه با بادکنک‌های رنگارنگ تزیین شده است و میزها و صندلی‌ها طوری چیده شده‌اند تا مهمانان شما بتوانند به‌راحتی در جشن شرکت کنند و جشن شاد و خاطره‌انگیزی را در کنار یکدیگر داشته باشند.

اگر هم دوست دارید یک قرار دونفره عاشقانه را در کافه هترا برگزار کنید، با این کافه تماس بگیرید تا فضای اختصاصی امن و آرام شما را حاضر کنند. بعضی کافه های مشهد با فضای روباز، مکان راحتی برای گرمای تابستان یا سرمای زمستان نیستند؛ اما اهالی کافه هترا برای این مسئله هم فکر چاره بوده‌‌اند.

آن‌ها با قراردادن اتاقک‌های شیشه‌ای در فضای روباز این کافه، این امکان را فراهم کرده‌اند تا در هر آب‌وهوایی، بتوانید از تماشای مناظر اطراف و آسمان آبی لذت ببرید. چیدمان داخلی کافه هم ساده اما چشم‌نواز و دوست‌داشتنی است. جایی که می‌توانید در آن نفسی تازه کنید و در خلوت آرامش‌بخش آن، برای دقایقی غرق خیال و فکرهای روشن شوید.

نشانیباهنر 3، کوثر 6.1، پلاک 25
شماره تماس09151140921
صفحه اینستاگرامhatra_cafe@

بهترین کافه های کوهسنگی

لذت گشت‌وگذار در کوه‌ها، دریاچه‌ها و باغ‌های کوهسنگی مشهد زبانزد خاص و عام است. گردشگران و زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند، برای ساعاتی در این پارک خوش می‌گذرانند و سر کیف می‌آیند. البته پارک کوهسنگی پاتوق تفریح و سرگرمی شهروندان مشهدی هم هست. اگر در حوالی محله کوهسنگی بودید و حال رفتن به پارک را نداشتید، از طرفی هم دنبال راه ساده‌تری برای خوش‌گذرانی بودید، رفتن به کافه های این محله گزینه خوبی است.

کافه حسپرسو

کافه حسپرسو در نگاه اول شما را به یاد خانه‌های شیروانی شهرهای شمالی می‌اندازد. میز و صندلی‌های چوبی که با پارچه‌های نخی گلدوزی شده‌اند، دیواره‌های خشتی که با پاشیدن آب، عطر خاک باران‌خورده می‌گیرند، ظرف‌‌ها، استکان‌های کمر باریک، تخت‌ها، متکا و قاب‌های کوچک که نقش و رنگ نوستالژی دارند، همه‌وهمه نشانه‌هایی از کافه با شمایل یک خانه روستایی اصیل و زیبا هستند.

کافه حسپرسو از متفاوت ترین کافه های مشهد است که با چیدمان و تزیین خلاقانه‌ای که داشته، دل بسیاری از کافه‌گردان مشهدی را به دست آورده است. اگر دل شما هم هوای خانه مادربزرگ و حس و حال قدیم‌ها را کرده، سری به کافه حسپرسو بزنید و یک استکان چایی قندپهلو میهمانشان باشید.

نشانیناصرخسرو ۲۷، انتهای شهید اسلامی ۴، نبش صنایع۵/۱
شماره تماس09152205080
صفحه اینستاگرامhespresso.cafe@

کافه تایم

نمای بیرونی کافه تایم از بیرون آنقدر متفاوت و جذاب هست که ناخودآگاه آن را از بین چندین خانه و در ورودی فروشگاه، تشخیص می‌دهید. نمای بیرونی کافه را آجرهای رنگی، پنجره‌های بامزه و صندلی‌های چوبی کوچک و بزرگ تشکیل می‌دهند. از ویژگی‌های مشتری‌پسند کافه تایم، امکان سفارش نوشیدنی و خوراکی و ارسال آن به نشانی دلخواه شما است.

همچنین اگر مایل باشید می‌توانید سفارشتان را تحویل بگیرید و در فضای بیرونی آن را نوش جان کنید. تصور کنید همان‌طور که دارید دسر یا نوشیدنی دلچسبتان را می‌چشید، از نسیم و هوای تازه بیرون کافه تایم هم حظ می‌برید و سرگرم تماشای دور و اطراف می‌شوید؛ حتی فکرش هم خواستنی است!

نشانیبلوار کلاهدوز 2، داخل پارکینگ الیت
شماره تماس09395118700 05138459794
صفحه اینستاگرامcafe.time.mhd@

کافه نیکافه

مشتریان کافه نیکافه دلداده شیک‌ها، بستنی‌ها و قهوه‌های خوش‌طعم این کافه‌اند. منوی پذیرایی نوشیدنی‌های سرد و گرم این کافه آنقدر همه‌چیز تمام و متنوع است که کام تمامی مشتریان را شیرین می‌کند.

این کافه در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از مشتریانش پذیرایی می‌کند؛ با وجود این، قیمت‌های اقتصادی غذاهای فست‌فودی، فرنگی و ایرانی این کافه از دلایلی است که مشتریان را همه‌روزه به این کافه می‌کشاند. از طرفی محیط دنج و نور ملایم و نیمکت‌های چوبی این کافه شما را یاد کافه های قدیمی مشهد می‌اندازد. در حالی که منوی پذیرایی و روش سرو غذاها در این کافه کاملاً به‌روز و جدید است.

نشانیکوهسنگی، کوهسنگی 23، بلوار ابوذر غفاری، بین ابوذر غفاری 31 و ابوذر غفاری 33
شماره تماس05138331095
صفحه اینستاگرامnikafe.nk@

بهترین کافه های احمدآباد

احمدآباد در بین شهروندان و گردشگران پروپاقرص شهر مشهد به فاخرترین محله مشهد معروف است. برخی از معروف‌ترین نمادهای این شهر مثل شعبه‌های مختلف چرم مشهد، شعبه مرکزی هتل هما و ساختمان پزشکان معتمد، مجتمع‌های فروش موبایل و بوتیک‌های لوکس پوشاک و کیف و کفش در این محله قرار گرفته‌اند. اگر وسعت جیبتان به بازارگردی در محله احمدآباد می‌رسد، برای صرف نوشیدنی یا غذا به کافه های این محله سری بزنید.

کافه اوپال

از دیگر کافه های مشهد که در کنار ارائه خدمات کافی‌ شاپ، غذاهای ایتالیایی نیز سرو می‌کند، کافه رستوران اوپال است. غذاهای این کافه رستوران را آشپزهای حرفه‌ای می‌پزند؛ بنابراین طعم اصیل غذاهای ایتالیایی را در خود دارند. از طرف دیگر طبخ غذا در پیشخوان و روبه‌روی نگاه مشتری از نکات جذاب و اطمینان‌بخش کافه رستوران اوپال است. فضای دل‌باز و رنگ‌‎های شاد و روشن این کافه نیز از ویژگی‌هایی است که هر مشتری‌ را مجذوب خود می‌کند.

نشانیبلوار ملاصدرا، ملاصدرا 2
شماره تماس05138401086
صفحه اینستاگرامopal.cafe.resturant@

کافه رترو (در حال حاضر تعطیل است)

کسانی که مسیر روزمره آن‌ها، محله احمدآباد مشهد است، می‌توانند برای توقف و لب‌ترکردنی کوتاه به کافه رترو سری بزنند. این کافه با چیدمان ساده و کوچک خود حداکثر تا 20 نفر از مشتریان خود را مهمان می‌کند. مشتریان همیشگی کافه رترو عاشق دونات‌ها، ترامیسو‌ها، برگرها و لازانیاهای خوش‌طعم، خوش‌برخوردی کارکنان و سکوت گرم و گیرای این کافه هستند. همچنین اگر به کافه رترو مراجعه کنید متوجه می‌شوید که موسیقی‌های پس‌زمینه این کافه شامل خاطره‌انگیزترین ترانه‌های نوستالژی است.

نشانیاحمد آباد، بین قائم و پاستور، پشت ایستگاه مترو قائم
شماره تماس09359351097

کافه ورسیج

بازار موبایل پرهیاهوی ورسیج جایی است که کافه ورسیج آرام و امن را در خود جای داده است. کافه ورسیج که نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌های متنوع را سرو می‌کند به داشتن بشقاب میوه‌های خوش‌رنگ و کوکی‌های طبیعی و سالم مشهور است.

کافه ورسیج با طراحی داخلی حرفه‌ای، محیط کافه را هم برای قرارهای کاری رسمی و هم برای قرارهای دوستانه یا دونفره آماده کرده است. علاوه بر این خانواده‌ها و گروه‌ها می‌توانند برای برگزاری مراسم‌های با تعداد بیشتر در این کافه، رزرو نوبت تلفنی یا حضوری انجام دهند.

نشانیاحمد آباد، حد فاصل پاستور و قائم، مرکز خرید ورسیج، طبقه منهای ۱
شماره تماس05138468860
صفحه اینستاگرامversigcoffee@

کافه دلی

احتمالاً وقتی در خیابان سناباد قدم می‌زدید، نمای آجری یک خانه که سر نبش کوچه‌ای خودنمایی می‌کرده است را دیده‌اید. خانه‌ای با دریچه‌های چوبی نیمه‌باز که به طرف کوچه باز شده‌اند و با رقصشان در باد، چشم‌انتظار میهمانانشان هستند. نمای داخلی کافه دلی را هم آجرهای روشن با میزهای مرتب‌چیده‌شده چوبی تشکیل می‌دهد که حس گرما، صفا و صمیمیت را به شما می‌بخشد.

علاوه بر سالن سرپوشیده داخل کافه، حیاط پشت بام هم با گلدان‌ها و تخت‌های چوبی تزیین شده تا اگر مشتریان دوست داشتند، ملاقات یا پذیرایی‌شان را در فضای نیمه‌روباز برگزار کنند. منوی غذایی کافه دلی در حال حاضر فقط صبحانه‌های ایرانی و فرنگی را شامل می‌شود؛ اما دسرهای خوشمزه، نوشیدنی‌های گرم و خنک این کافه در هر ساعت از شبانه‌روز، کامروایتان می‌سازد.

نشانیانتهای سناباد 30 مسعود غربی
شماره تماس05138411619
صفحه اینستاگرامdeli__cafe@

حالا که در گردش میان کافه های کم‌نظیر و دنج شهر مشهد با ره بال آسمان همراه شدید، زمان آن است که تجربیات خودتان را با در میان بگذارید. کدام یک از این کافه ها را بیشتر دوست داشتید؟ خاطره دورهمی در کدام کافه را به یاد دارید؟ منتظر شنیدن خاطرات شما هستیم تا راهنمای سفر مشهد را به کمک یکدیگر کامل کنیم.

کافه‌ های پیو، زینو و لوه از کافه های خلوت و چشم‌نواز مشهد برای قرارهای دونفره است.

برای جشن‌های تولد، سالگرد ازدواج و مراسم‌های بزرگ دوستانه یا خانوادگی، کافه های پلاتو و کافه هالیدیز از بهترین گزینه‌ها هستند.

کافه دوسولی بهترین کافی شاپ برای ثبت خاطرات دانشجویی است.

کافه ترکان در نزدیکی موزه‌های تاریخی و کافه کلارو در اطراف مجموعه‌های سرسبز ورزشی از نزدیکترین کافه ها به مراکز گردشگری مشهد هستند.

کافه های شکر، دوسولی و فنجون از کافه ‌هایی هستند که امکان سرو غذا در محیط روباز کافه را نیز دارند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.