کافه کتاب های مشهد | یک فنجان اسپرسو رو در رو با نویسنده محبوب

5

شهر مشهد از آن دست شهرهایی است که این روزها در همه جوانب رشد خوبی کرده است. از توسعه حرم گرفته تا مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها، ییلاق‌ها و غیره همه و همه در این سال‌ها انجام شده و این شهر را به یک شهر توریستی جذاب برای زائران و مسافران تبدیل کرده است. یکی دیگر از جاذبه های موجود در این شهر توریستی، کافه کتاب های آن هستند. شهر مشهد با توجه به پیشینه فرهنگی‌اش پر از اماکن و فضاهای فرهنگی و تاریخی و هنری است. در همین راستا در سال‌های اخیر، با فراگیر شدن راه‌اندازی کافه کتاب‌ها، این اماکن نیز به داشته‌های این شهر افزوده شده‌اند. امروز می‌خواهیم شما را با تعدادی از بهترین و معروف‌ترین کافه کتاب های مشهد آشنا کنیم. امیدواریم در این مقاله اوقات خوبی را برایتان رقم بزنیم

فهرست مطالب

آشنایی با کافه کتاب | پدیده‌ای نوظهور و جذاب

عکس آشنایی با کافه کتاب

اگر شما از آن دسته از افراد باشید که ترجیح می‌دهند موقع مطالعه، کنار دستشان یک فنجان چای یا قهوه یا لیوانی دمنوش باشد و عطر کیک شکلاتی و انواع نوشیدنی در فضا بپیچد، احتمالاً کافه کتاب محیط مناسبی برایتان است. همچنین اگر دوست دارید در محیطی دل‌چسب، همراه تسکین اعصابتان با یک لیوان جوشانده گل‌گاوزبان، مطالعه کنید یا کتابی را هم برای کتابخانه شخصی‌تان تهیه کنید، یکی از پیشنهادهای درخور، حضور در کافه کتاب است.

حتی اگر می‌خواهید موقع میل‌کردن نوشیدنی محبوبتان، صرفاً دور و برتان کتاب باشد و هیچ کاری هم نکنید اما چشم و روحتان را نام رمان‌ها و دیوان‌ها و کتاب‌های فلسفی و روان‌شناسی از «بینوایان» تا «جنگ و صلح»، «پیرمرد و دریا»، «شاهنامه»، «دیوان حافظ»، «شوهر آهوخانم»، «سووشون»، «تاریخ ایران»، «تاریخ فلسفه»، «روان‌شناسی کمال» و «پله‌پله تا ملاقات خدا» نوازش دهد، کافه کتاب های مشهد گزینه خوبی برای شما هستند.

برای سفر به مشهد به اطلاعات دقیق‌تری نیاز دارید؟ مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

 کافه کتاب آفتاب

با ورود به کافه کتاب آفتاب خیال می‌کنید به یک باغ کتاب دعوت شده‌اید. این کافه از پرطرفدارترین کافه کتاب های مشهد و پاتوق برخی اهالی قلم و مطالعه در محله قائم است. کافه کتاب آفتاب که وسعت خوبی هم دارد در واقع یک خانه‌باغ بزرگ با چشم‌اندازهای زیبا و دیدنی است. داخل خانه کافه آفتاب هم اتاق‌های بزرگ و کوچکی قرار دارند که کتابخانه‌های چوبی پرنقش‌ورنگ را داخل خود جای داده‌اند. بسته به حال‌وهوایتان می‌توانید سفارش خوراکی یا نوشیدنی‌تان را از کافه تحویل بگیرید یا به حیاط بروید و مشغول مطالعه شوید.

متولیان آفتاب گاهی برنامه‌هایی مثل هم‌صحبتی و گفت‌وگوی گروهی با اهالی شعر و ادب راه می‌اندازند. در این مراسم مؤلفان و مترجمان رو در روی علاقه‌مندان می‌نشینند و درباره موضوعی مثل کتاب تازه خود، صحبت می‌کنند. پیش از این، لیلی گلستان، حبیبه جعفریان، سالار عبدٌه، محمدکاظم کاظمی، جعفر شیرعلی‌نیا، رضا امیرخانی، سپیده حبیب و… در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند. همچنین دو اتاق ویژه در کافه کتاب آفتاب در نظر گرفته‌اند که به اتاق کوچیکه و اتاق بزرگه معروف است و همان جایی است که کلاس‌های مدرسه آفتاب برگزار می‌شود.

اتاق ایوان هم ساکت‌ترین گوشه آفتاب است و کنج دل‌خواه کسانی است که می‌خواهند برای ساعتی از هیاهو دور باشند و به مطالعه یا کار عمیق بپردازند. رویدادهای این کافه آنقدر زیبا و جذاب است که گاه هوس می‌کنید همین حالا بلیط هواپیما مشهد بگیرید و به دیدن این پاتوق فرهنگی زیبا بروید.

اطلاعات بازدید کافه کتاب آفتاب

آدرسبلوار احمدآباد، نبش قائم 4
شماره تماس05138478792
ساعت کاری8 صبح تا 11 شب
صفحه اینستاگرامCafe_ketab_aftab@

کافه شهر کتاب

نام شهر کتاب‌های پایتخت را شنیده‌اید؟ همان مجموعه فروشگاه‌هایی که کتاب و نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی مانند بازی‌های فکری عرضه می‌کنند. مشهد هم یک شهر کتاب دارد و شهر کتابش یک کافه. شما می‌توانید در این محیط جذاب با کتاب و انواع نوشیدنی همراه شوید و حتی قهوه بیرون‌بر تهیه کنید. در شهر کتاب مشهد هم برنامه‌های فرهنگی از قبیل دیدار با نویسنده و شاعر و ترانه‌سرا و آیین امضای کتاب به دست صاحبان قلم برگزار می‌شود. مصطفی مستور، شمس لنگرودی، مونا برزویی، محمدعلی بهمنی و مصطفی رحماندوست از صاحب‌قلمانی هستند که در این برنامه‌ها حضور داشته‌اند.

اطلاعات بازدید کافه شهر کتاب

آدرس شعبه مرکزیضلع جنوبی تقاطع بلوار قرنی و کلاهدوز - چهارراه ابوطالب - پلاک ۱۳۹۸
ساعت کاری شعبه مرکزی8:30 صبح تا 22:30 | جمعه‌ها 10:30 تا 22:30
صفحه اینستاگرام شعبه مرکزیmashhadbookcity@
شماره تماس شعبه مرکزی05137139027
آدرس شهر کتاب شاهنامهبلوار سجاد - بزرگمهر شمالی 2 - نبش شقایق 1
ساعت کاری شهر کتاب شاهنامههمه‌روزه 9 صبح تا 22 | روزهای تعطیل 11 صبح تا 22 شب
صفحه اینستاگرام شهر کتاب شاهنامهshahnameh.bookcity@
شماره تماس شهر کتاب شاهنامه05137651474

مجموعه چشمه دلشدگان

نشر چشمه برای کتاب‌خوان‌های ایران نامی آشناست. این انتشاراتی در مشهد هم نمایندگی دارد؛ البته از آن دست نمایندگی‌‌هایی که چیزی بیشتر از محل عرضه کتاب است. مجموعه فرهنگی چشمه دلشدگان در طبقه بالای کتابفروشی‌اش، به مشتریان خدمات کافه‌ای می‌دهد. این مجموعه به‌جز فروش کتاب‌های روز، یکی از کافه کتاب های مشهد است که برنامه‌های جانبی هم برگزار می‌کند. شاخص‌ترین این برنامه‌ها حضور اهالی سرشناس فرهنگ و قلم و سخنرانی برای مخاطبان است.

حسین سناپور، احمد پوری، عبدالله کوثری، سوسن شریعتی، اسدالله امرایی، محمد طلوعی، مریوان حلبچه‌ای و امید صباغ نو از جمله این افراد هستند که با علاقه‌مندان در مجموعه چشمه دلشدگان دیدار کردند. برج آرمیتاژ مشهد با وجود فودکورت، شهربازی و جذابیت‌های بصری زیبایی‌اش از جاهای دیدنی مشهد به حساب می‌آید که در نزدیکی مجموعه دلشدگان قرار دارد؛ پس اگر فرصت بازارگردی دارید، به این مرکز خرید سری بزنید.

اطلاعات بازدید کافه کتاب چشمه دلشدگان

آدرسبین وکیل‌آباد 18 و 20 (بین هفتِ تیر و هنرستان)، پلاک ۳۸۶
شماره تماس05138680808
ساعت کاری8 صبح تا 11 شب
صفحه اینستاگرامCheshmeh.delshodegan@

کافه کتاب ری‌را

کافه ری‌را اعتقاد دارد اگر حال شما در فضایی که برای کار و مطالعه‌تان در نظر گرفتید، خوب باشد به احتمال زیاد نتیجه می‌گیرید. سالن شاملو کافه کتاب ری‌را دقیقاً به همین منظور طراحی شده تا محیطی گرم و آرام برای انجام پروژه‌های شخصی، دانشجویی و دورهمی‌های کاری فراهم کند. این کافه حتی در کنار دورهمی‌های کاری، رویدادی به نام «دیدار بی‌هوا» را شروع کرده تا دور هم جمع بشوید و دوستی‌ها و همکاری‌های تازه بسازید.

این آشنایی جدید می‌تواند زمینه‌ساز کتاب‌خوانی‌های موفق‌تر و هدفمندتر باشد و آغازی برای کسب درآمدها و تجربه شود. ممکن است بخواهید جشن تولد دوست کتابخوانتان را در یکی از کافه کتاب های مشهد بگیرید تا همان جا از بین قفسه‌ کتاب‌ها، هدیه‌ دل‌خواهش را انتخاب کند؛ در این صورت باز هم رفتن به کافه کتاب ری‌را از بهترین گزینه‌هاست.

کافه کتاب ری را

آدرسفکوری 45 (بین هاشمیه و سرافرازان)، نبش بهاران 3
شماره تماس09059118624
ساعت کاری8 صبح تا 11 شب
صفحه اینستاگرامReeraa.complex@

کافه کتاب آنجا

از برنامه‌های پرطرف‌دار بچه‌های آن‌جا برنامه‌هایی مثل رونمایی از کتاب تازه‌منتشرشده یک نویسنده و برگزاری جشن امضای آن است. همچنین دورهمی‌های حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی این کافه کتاب در مشهد از جلساتی است که مشتریان کافه آنجا برایش سر و دست می‌شکنند. همچنین هر هفته برنامه‌های فرهنگی مثل نشست‌های گپ‌وگفت درباره نقد و بررسی کتاب، مباحث علوم انسانی و آموزش نویسندگی و موسیقی در این کافه بر پا می‌شود.

اگر به‌زودی به یک جشن تولد دعوتید یا دوست دارید برای آشنای هنردوستتان هدیه‌ای ببرید، غرفه هنرهای دستی کافه کتاب آنجا، محصولات زیبا و کاربردی‌ای مثل کیف‌های پارچه‌ای دست‌دوز، تابلوهای رنگارنگ و لوازم تحریر چشم‌انتظار شما است. به این ترتیب علاوه بر اینکه در کنار علاقه‌مندان، چندصفحه‌ای کتاب می‌خوانید، لوازمی برای مطالعه و نوشتن بهتر به دست می‌آورید که به خواندن و نوشتن بهترتان کمک می‌کند.

کافه کتاب آنجا

آدرسبلوار دندان‌پزشکان، نبش دندانپزشکان 15
شماره تماسشماره تماس 09362306823
ساعت کاری8 صبح تا 12 شب
صفحه اینستاگرامAnja_book@

خانه تجربه

خانه تجربه یکی دیگر از کافه کتاب های مشهد است که واقعاً شبیه خانه است. این خانه محیطی جمع و جور و حیاط‌دار است که در آن می‌توان از کتاب و خوردنی و نوشیدنی و کلاس‌های هنری و جلسات کتابخوانی بهره برد. آدم‌های عاشقان مطالعه‌ای هم این کافه را می‌گردانند یا در برنامه‌هایش شرکت می‌کنند. تجربه‌کردن لحظاتی خوب در خانه تجربه با رفتن به بلوار هفت تیر میسر می‌شود.

کافه کتاب تجربه

آدرسهفت تیر 15، پلاک 40
شماره تماس05138678911
ساعت کاری8:30 صبح تا 22 شب | جمعه‌ها 17 تا 22
صفحه اینستاگرامTajrobeh_home@

کافه کتاب پرواز

کافه کتاب پرواز در معرفی خود می‌گوید «به این دلیل نام پرواز را انتخاب کردیم چون داخل هواپیماییم!» قضیه نام‌گذاری از این قرار است که وقتی میدان مادر را به سمت خیابان ادیب بچرخید و مسیر خیابان پشتی سینما سیمرغ را دنبال کنید به هواپیمای عظیم و پرجلال و جبروتی بر می‌خورید که کنار پیاده‌رو جا خوش کرده است. آنچه که این کافه را از دیگر کافه کتاب های مشهد متمایز می‌کند این است که ورودی در هواپیما با فرش قرمز پوشیده شده و آماده استقبال از همسفران پروازی است. وقتی از پله‌های هواپیما بالا بروید، خیال می‌کنید به یک سفر هوایی واقعی دعوت شده‌اید. به فضای داخل هواپیما که قدم بگذارید پنچره‌های پوشیده با پرده توری و میز و صندلی‌های مرتب‌چیده‌شده را می‌بینید و با دیدن حال‌وهوای شاد و پرآب‌ورنگ و تزیینات هنرمندانه داخل کافه کتاب پرواز غرق تماشا می‌شوید.

پس از آن می‌توانید یکی از میزهای کنار پنجره را انتخاب کنید یا برای خرید کتاب یا لوازم تحریر به فروشگاه کافه بروید. کابین هواپیمای این کافه کتاب در مشهد آنقدر زیبا و رمانتیک طراحی شده که با خودتان می‌گویید کاش کابین هواپیماها در سفرها هم همین قدر راحت و چشم‌نواز بود. اگر بخواهید جشن تولد یا جشنی خاطره‌انگیز را در این کافه کتاب مشهد برگزار کنید، اهالی کافه پرواز میز دل‌خواهتان را مطابق با سلیقه شما آماده می‌کنند.

اطلاعات بازدید کافه کتاب پرواز

آدرسادیب ۲۳، پشت سینما سیمرغ، هواپیما
شماره تماس09371497005
09307503077
ساعت کاریشنبه تا پنجشنبه  ۸ تا ۲۳ شب و جمعه‌ها از  ۱۴ عصر تا ۲۲ شب
صفحه اینستاگرام@cafeparvaz.mashhad

کافه کتاب بیخوابی

کافه کتاب بی خوابی مشهد از آن دسته کافه های مشهد است که با ورود به آن احساس می‌کنید به خانه‌ای آشنا و صمیمی وارد شدید. این کافه کتاب در مشهد دو فضای داخلی و حیاط دارد که بسته به حال‌وهوایتان می‌توانید هریک از آن‌ها را برای نشستن انتخاب کنید. با ورود به هریک از این فضاها گلدان‌های تروتازه و متنوع، میز و صندلی‌های چوبی بزرگ و کوچک، قفسه‌های کتاب جورواجور و مبلمان راحت و دوست‌داشتنی می‌بینید که با دقت و ظرافت تمام چیده شده‌اند. برای رفتن به این کافه از کافه کتاب های مشهد در روزهای برف و بارانی و گرم سال هم نگران نباشید. سایبانی بزرگ در وسط حیاط تهیه شده تا از تن و جان شما و کتاب‌های نازنینتان در برابر حرارت گرمای تابستان و برف‌وباران زمستان مراقبت کند.

کافه کتاب بی‌خوابی، فضای کار اشتراکی آرام و راحتی هم دارد که بدون پرداخت هزینه یا دادن سفارش می‌توانید بدون محدودیت زمانی تا چند ساعت در آن به کار مشغول شوید. این کافه کتاب مشهد چیدمانی شبیه سالن‌های مطالعه دارد و پس از خرید کتاب می‌توانید همان جا کنار یکی از میزها بنشینید و مطالعه را شروع کنید. جلسات نقد و بررسی کتاب و نشست‌های ادبی از دیگر دورهمی‌های پرطرف‌دار این کافه است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً به آن سری بزنید.

اطلاعات بازدید کافه کتاب بی خوابی

آدرستقاطع هفت تیر و صامی، ساختمان بالای آجیل شور و شیرین، پلاک ۹۹، طبقه ۴، واحد ۲۰
شماره تماس05138909074
ساعت کاریهر روز هفته از ساعت ۹ تا ۱۰ شب و جمعه‌ها از ۴ عصر تا ۱۰ شب
صفحه اینستاگرام@insomnia.book.cafe

کافه هنرخانه درخت

با انتخاب کافه کتاب درخت به نمایشگاهی از هنرهای دستی خوش‌آب‌ورنگ وارد می‌شوید. به هر گوشه این کافه کتاب نگاهی بیندازید، چشمتان به جمال تابلوهای نقاشی، قاب‌های چوبی منبت‌کاری‌شده، ریسه‌های رنگارنگ بافته‌شده و گلدان‌های کوچک و بزرگ روشن می‌شود. تمامی تزیینات و وسایل قدیمی که در این کافه می‌بینید با ذهن لطیف هنرمندانه ساخته و پرداخته شده است؛ به‌حدی که از خلاقیت و ذوق طراحان این کافه کتاب مشهد، انگشت به دهان می‌مانید. بخشی از این آثار هنری در قفسه‌های مرتب گذاشته شده‌اند تا در صورت تمایل برای هدیه به دوستان یا چیدمان خانه، آن‌ها را تهیه کنید.

در گوشه‌ای دیگر، کافه‌ هنرخانه درخت را خواهید دید. همین طور که سفارش نوشیدنی یا خوراکی دل‌خواهتان را داده‌اید، می‌توانید سر میزی بنشینید و خودتان را به دقایقی خلوت و کتاب‌خوانی میهمان کنید. کافه هنرخانه درخت فضای روباز و سرپوشیده را با هم دارد.

اطلاعات بازدید کافه هنرخانه درخت

آدرسصیاد ۲۴(ویلا ۴)، پلاک ۱۶
شماره تماس09304772527
ساعت کاریهر روز ۹ تا ۲۴ شب
صفحه اینستاگرام@derakht.artgallery

کافه کتاب اکنون

تصور کنید وسط جلسه‌ کاری آنلاین هستید که خیلی برایتان مهم است و ذهنتان تازه دارد موضوع جلسه را درک می‌کند یا زمانی که برای یک امتحان نهایی سخت مشغول مطالعه هستید و با هزار و یک ترفند بالاخره جناب تمرکز، رخی به شما نشان داده اما ناگهان! برادر کوچک‌ترتان هوس بازی با شما به سرش می‌زند و با سروصدا به اتاقتان می‌آید یا مادرتان گوشی تلفن را برایتان می‌آورد تا خودتان مستقیماً به مخاطب پست خط سلام برسانید.

در چنین شرایطی دلتان لک می‌زند برای یک خلوت آرام که از قضا این خلوت دل‌پذیر در کافه کتاب اکنون برایتان فراهم است. کافه اکنون از آن دسته کافه کتاب های مشهد است که انواع کارگاه‌های گروهی در زمینه روان‌شناسی، داستان‌نویسی و سینما و همچنین مراسم بزرگداشت هنرمندان و مشاهیر را برگزار می‌کند.

اگر همراه با کودک دلبندتان برای شرکت در این کارگاه‌ها یا انجام کار و جلسات می‌روید، اتاق کودک کافه کتاب اکنون با آغوش باز و انواع اسباب‌بازی‌ها و وسایل نقاشی از کودکتان پذیرایی می‌کند. این کافه کتاب در مشهد قفسه‌های بالابلندی از کتاب‌ها و مجلات در موضوعات متنوع و به‌روز دارد. شما می‌توانید همان جا این کتاب‌ها را حضوری بخرید یا به خانه بروید و با بررسی بیشتر از همین کافه به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

اطلاعات بازدید کافه کتاب اکنون

آدرسبلوار سجاد، چهارراه گلریز 4، یاس ۳
شماره تماس05137611806
ساعت کاریهر روز از ساعت ۹ تا ۲۳ شب
صفحه اینستاگرام@aknoon_home

کافه کتاب اثر

کافه کتاب اثر از همان در ورودی تا حیاط با باغچه گل‌کاری‌شده و اتاق‌های دنج و صمیمی‌اش شما را به یاد سریال دوست‌داشتنی خانه سبز می‌اندازد. درون خانه با عکس‌های یادگاری قدیمی، پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی و قفسه‌های سفیدرنگ با کتاب‌ها و گلدان‌ها تزیین شده است.

میز و صندلی‌ها هم دورتادور اتاق، مرتب و آرام نشسته‌اند تا برای دقایقی میزبان شما باشند و آنجا را خانه خودتان بدانید. اگر قسمت پذیرایی این کافه کتاب مشهد برای مطالعه‌تان راحت نیست می‌توانید به اتاق‌های کافه کتاب اثر سری بزنید و گوشه دنج خودتان را پیدا کنید. اگر خودتان از علاقه‌مندان هنر و ادبیات هستید یا دوستی دارید که جانش برای ادبیات و شعر در می‌رود، خود و دوستتان را به هم‌نشینی در این کافه دعوت کنید.

اطلاعات بازدید کافه کتاب اثر

آدرسکوثر شمالی سوم، شماره ۱۵
شماره تماس09921925304
ساعت کاریهر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳ شب
صفحه اینستاگرام@asarcafe

کافه کتاب سها

کافه کتاب سها

کافه کتاب سها شما را به تماشا و هم‌نشینی کتاب در حال‌وهوای دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی میهمان می‌کند. تفاوت جالب این کافه با سایر کافه کتاب های مشهد این است که گوشه‌هایی از این کافه کتاب مشهد را رادیو و تلویزیون‌های قدیمی، تابلوهای عکس از مشاهیر و هنرمندان و گرامافون‌های پخش موسیقی تزیین کرده است. اتاق به اتاق کافه کتاب سها با هنرهای دستی ریز و درشت آراسته شده و آب و رنگی صمیمی و گرم به آن بخشیده است؛ بنابراین هر اتاقی و منظره‌ای که دوست داشتید را انتخاب می‌کنید و سرگرم کتاب‌خوانی می‌شوید.

اگر هم دلتان هوای خنکای نسیم برخاسته از حوض آبی فیروزه‌ای را کرد، به حیاط می‌روید و روی تخت‌ پهلو به پهلوی پشتی‌های نرم و روبه‌روی درختان سربه‌فلک‌کشیده می‌نشینید و نفسی تازه می‌کنید. به گفته اهالی این کافه کتاب در مشهد، هنوز بخش فروش کتاب کافه راه‌اندازی نشده؛ اما هریک از مشتریان کافه می‌توانند کتاب دل‌خواهشان را از قفسه بردارند و همان جا کتاب‌خوانی را شروع کنند.

اطلاعات بازدید کافه کتاب سها

آدرسچهارراه لشکر، ملک‌الشعرای بهار ۱۵، پلاک ۱۴۰
شماره تماس09031160921
ساعت کاریهر روز از ساعت ۸ تا ۲۳ شب
صفحه اینستاگرام@sohacafee

کافه کتاب ارغوان

قدم‌به قدم که در اتاق‌های کافه کتاب ارغوان پیش می‌روید، قفسه‌های رنگارنگ کتاب را می‌بینید. این قفسه‌ها با کتاب‌هایی از موضوعات مختلف و جذاب پر شده‌اند. کافه کتاب ارغوان با نام رنگی‌ترین کافه کتاب طرقبه در بین طرف‌داران کافه‌گردی معروف است. خود شما هم با ورود به این کافه و تماشای آب‌ورنگ متفاوت این کافه کتاب در مقایسه با دیگر کافه کتاب های مشهد، این موضوع را تأیید می‌کنید. کافه کتاب ارغوان از سه فضای داخلی، حیاط و بالکن تشکیل شده که بنا به حال‌وهوای خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

این کافه کتاب در مشهد برای قرارهای عاشقانه و دورهمی‌های دوستانه بهترین گزینه است؛ چراکه فضای بزرگ و دنج آن، راحتی و آرامش دل‌خواه شما را دارد. با توجه به استقبال زیاد مشتریان کافه کتاب ارغوان، بسیاری از کتاب‌های پرفروش ایران و جهان برای خرید موجود است. حتی اگر به راهنمایی برای مطالعه کتاب با موضوع خاصی نیاز داشتید، از راهنمایی‌های حرفه‌ای اهالی کافه ارغوان کمک بگیرید. مطمئن باشید از خرید و مطالعه آن کتاب‌ها پشیمان نمی‌شوید.

اطلاعات بازدید کافه کتاب ارغوان

آدرسطرقبه، صاحب‌الزمان ۲۱، پلاک ۲
شماره تماس09156053233
ساعت کاریهر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۵:۳۰ تا ۲۲
صفحه اینستاگرام@arghavan.bookcafe

کافه کتاب هزارتو

شاید خود شما به برگزاری یک دورهمی با کتاب‌بازها علاقه‌مند باشید و بخواهید یک کافه کتاب در مشهد پیدا کنید که برای هم‌نشینی مناسب باشد. در این صورت کافه کتاب هزارتو آماده است تا از شما و دوستان کتاب‌خوانتان میزبانی کند. این کافه کتاب مشهد در واقع در محله احمدآباد مشهد قرار دارد و فضایی ایدئال برای مطالعه آزاد و اجرای رویدادهای هنری است.

زیربنای کافه هزارتو یک خانه قدیمی است که با داشتن حیاطی دلباز، اتاق‌‌هایی با وسایل خاطره‌انگیز و قفسه‌های آراسته‌شده با تنوعی از کتاب‌های رنگارنگ، جایی دنج و مفرح برای کتاب‌خوانی و مطالعه است. اگر دوست داشته باشید می‌توانید طعم نوشیدنی‌های گرم و سرد کافه کتاب هزارتو را هم در کنار ورق‌زدن کتابتان امتحان کنید.

اطلاعات بازدید کافه کتاب هزارتو

آدرسابوذر غفاری ۲۴، پلاک ۸۹
شماره تماس09151239501
ساعت کاریهر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۳ شب
صفحه اینستاگرام@hezartoo.cafe

کافه کتاب ستاره ها

کافه کتاب ستاره ها

اهالی فرهنگ و ادب مشهد کافه کتاب ستاره‌ها را با جلسات و کارگاه‌های جوان‌پسندش می‌شناسند. این کتاب مشهد با دعوت از هنرمندان، نویسندگان و شاعران به علاقه‌مندان این حوزه کمک می‌کند تا مسیر حرفه‌ای خودشان را در زمینه ادبیات بیابند. گاهی اوقات هم وقتی کتاب جدیدی منتشر می‌شود، نویسنده کتاب تصمیم می‌گیرد به‌جای انتخاب دیگر کافه کتاب های مشهد، جشن امضای کتابش را در این کافه کتاب برگزار کند. به این ترتیب اگر گوش‌به‌زنگ باشید فرصت دیدار با نویسنده یا شاعر محبوبتان را خواهید داشت.

برای اینکه در دورهمی‌های این کافه کتاب در مشهد خوش بگذرانید و گلویی هم تازه کنید، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم مثل موهیتو، شربت‌ها و قهوه‌های خوش‌طعم برایتان فراهم است. کتابفروشی‌ کافه کتاب ستاره‌ها علاوه بر اینکه کتاب‌های پرمخاطب روز را به شما معرفی می‌کند، با شرکت در جشنواره‌های تخفیف تشویقتان می‌کند تا کتاب را ارزان‌تر بخرید و کتاب‌های بیشتری بخوانید.

اطلاعات بازدید کافه کتاب ستاره ها

آدرسسناباد ۱۷، کافه ستاره‌ها
شماره تماس09352139256
ساعت کاریهر روز از ساعت ۹ تا ۲ ظهر و از ۴ عصر تا ۱۰ شب
صفحه اینستاگرام@ck_setareha

کافه کتاب محاکا

کافه کتاب محاکا جایی است که شما را به تعریف از ماجراهای زندگی و طرح سرنوشتتان دعوت می‌کند. اهالی محاکا می‌گویند اولین کتابی که باید فصل به فصل و خط به خطش را بخوانیم و با شیرینی حکایت‌هایش، جانمان را سیراب کنیم کتاب وجود خودمان است. با آمدن فصل بهار زندگی، با شور و ذوق ابرهای بی‌قرار همراه شویم و تا اوج آسمان پرواز کنیم. در روزهای گرم تابستانش، شربت آسودگی و خیال را سر بکشیم و روزهای برگ‌ریزان پاییزش عاشقی کنیم. وقتی هم سوز سرمای زمستانش را حس کردیم، یک نوشیدنی داغ برای خودمان بریزیم و از تماشای دانه‌های برف لبریز روشنی شویم.

این کافه کتاب مشهد به‌تازگی یک خانه‌تکانی مفصل را از سر گذرانده است و همین باعث شده تا فضای کافه رنگ‌وبوی جدیدی بگیرد. حالا کافه محاکا به جایی دنج و صمیمی برای گفت‌وگوهای آرام و دوستانه تبدیل شده است. دورتادور دیوارها و طاقچه‌ها هم المان‌های خاطره‌انگیزی از گذشته‌ها کار کرده‌اند تا شما سفری عمیق و کشفی هنرمندانه از روزگارتان را تجربه کنید. در فروشگاه کافه کتاب از یک نگارخانه و گالری هنرمندانه با لوازم تحریر و کتاب‌ها دیدن می‌کنید که نمونه‌اش را کمتر جایی پیدا می‌کنید. تابلوهای نقاشی‌خط، آینه‌های رنگارنگ، مجسمه‌های رومیزی دل‌نشین و جاشمعی‌های درخشان از زیباترین کاردستی‌های موجود در این نگارخانه هستند.

اطلاعات بازدید از کافه کتاب محاکا

آدرسبلوار احمدآباد، نبش ملاصدرا، کنار پاساژ زبانکده آفاق
شماره تماس05138440884
ساعت کاری8 صبح تا 12 شب
صفحه اینستاگرام@mohaka_cafe

کافی شاپ کتاب

کافی شاپ کتاب مشهد را جوانان خوش‌فکری می‌چرخانند که معتقدند بعضی‌ آدم‌ها را قهوه می‌سازد و بعضی دیگر را کتاب؛ برای همین طعم قهوه را هم‌نشین کتاب کرده‌اند تا هیچ مراجعی دست خالی از کافه بیرون نرود. بسته به فصلی که در آن برای هم‌نشینی در کافی شاپ کتاب می‌روید، می‌توانید نوشیدنی سرد، گرم یا شیرینی و خوراکی دل‌خواهتان را سفارش دهید و همراه با مطالعه کتاب، نوش جان کنید. کافی شاپ کتاب هر دو فضای سرپوشیده و روباز را با هم دارد؛ پس در انتخاب جای نشستن‌تان آزادید تا میز دلخواه و راحت خودتان را پیدا کنید.

دست‌اندرکاران خوش‌ذوق کافی شاپ کتاب یک دفترچه خاطرات هم دارند که اگر مایل باشید می‌توانید خاطره بازدیدتان از کافه را در آن بنویسید. اگر این دفترچه خاطرات را ورق بزنید متوجه می‌شوید که آدم‌های زیادی در سال‌های گذشته، کنار همین میز و صندلی‌ها در این کافه کتاب مشهد نشسته بودند؛ آدم‌هایی که دلواپس یک اتفاق در آینده بوده‌اند، از روایت دیدار عاشقانه‌شان نوشته‌اند یا از حس خوبی گفته‌اند که وقتی به این کافه کتاب می‌آیند در جانشان می‌نشیند.

اطلاعات بازدید از کافی شاپ کتاب مشهد

آدرسانتهای خیابان هفت تیر ۱۹، نبش حافظ ۲۳
شماره تماس۰۵۱۳۸۹۳۶۳۰۹
ساعت کاری8 صبح تا 12 شب
صفحه اینستاگرام@the_book_cafe

کافه کتاب باز

کافه کتاب باز یک کافه چندمنظوره است که ترکیبی از برنامه‌های کافه بازی، کافه کتاب و کافی‌شاپ در آن برگزار می‌شود. برای مثال در بخش بازی این کافه، انواع سناریوهای مافیا به‌صورت گروهی اجرا می‌شود. برای بازی در این سناریوها باید اسم بنویسید و مهارتتان را در کنار بازی با حرفه‌ای‌های مافیا بیازمایید.

کافه کتاب باز، دورهمی‌های گروهی و کلاس‌های آموزشی با موضوع هنر و ادبیات دارد. دوره‌های آموزشی داستان‌نویسی، بحث و گفت‌وگو درباره فیلم و کتاب، جشن امضای کتاب‌ و شب شعرها در این قسمت از کافه کتاب طرف‌داران پروپاقرصی دارد که حسابی کافه را شلوغ می‌کنند. کافی شاپ کتاب باز هم با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های تروتازه‌اش کمک می‌کند تا انرژی دورهمی‌تان نیفتد.

مدیریت کافه کتاب باز برای اینکه بتواند فعالیت‌های آموزشی، هنری و سرگرمی‌اش را درست برنامه‌ریزی کند، باشگاه مشتریانش را راه انداخته است. با عضویت در این باشگاه عضو ثابت کافه کتاب باز مشهد می‌شوید و می‌توانید با استفاده از کارتتان تخفیف‌های ویژه غذا، بار و دورهمی‌ها را دریافت کنید.

اطلاعات بازدید از کافه کتاب باز مشهد

آدرسبین چهارراه دانش‌آموز و معلم ۲۸، پلاک ۷۰۴
شماره تماس09156841007
ساعت کاری8 صبح تا 12 شب
صفحه اینستاگرام@ketabbaz_cafe

کافه کتاب ارسطو

وقتی با عجله پله‌های زیرگذر پارک ملت را پایین می‌رود که خودتتان را به مترو برسانید یا سراغ دوستانتان در پارک ملت بروید، ویترین شیشه‌ای تزیین‌شده با جدیدترین کتاب‌ها و همهمه میهمانان در کافه کتاب ارسطو چشمتان را می‌گیرد. کمی که قدم‌هایتان را آهسته‌تر بردارید و به سمت ورودی کافه حرکت کنید، جمع‌های دو و چندنفره جوانان مشهدی و دانشجویان را می‌بینید که دورتادور میزهای این کافه کتاب مشهد را گرفته‌اند. کمی که سر بچرخانید قفسه‌های بزرگ و کوچکی که انواع کتاب‌های درسی و غیردرسی در آن‌ها چیده شده‌اند را خواهید دید.

از آنجایی که دانشجویان و دانش‌آموزان پای ثابت بازدید از کافه کتاب ارسطو مشهد هستند، اهالی کافه هرچند وقت یک بار تخفیف‌های خوبی برایشان در نظر می‌گیرند. اگر قرار است برای یک دورهمی با بیشتر از چهار نفر به این کافه بروید و احتمالاً بیشتر از یک ساعت در آنجا بمانید، حتماً از قبل میرتان را رزرو کنید؛ به هرحال کافه کتاب ارسطو در نزدیکی پرطرف‌دارترین جاذبه تفریحی مشهد یعنی پارک ملت قرار گرفته و مشتریان زیادی دارد که باید به همه‌شان برسد. تا وقتی که در کافه ارسطو هستید، می‌توانید با سفارش نوشیدنی و خوراکی از خودتان پذیرایی کنید.

اطلاعات بازدید از کافه کتاب ارسطو مشهد

آدرسبوستان کتاب، زیرگذر پارک ملت، سمت دانشگاه فردوسی
شماره تماس05136095693
ساعت کاری۹ صبح تا ۲۱ شب
صفحه اینستاگرام@arastoo_book_cafe

کافه کتاب پرسش

با ورود به کافه کتاب پرسش خیال می‌کنید به یک سالن مطالعه با فضایی دل‌نشین و آرام قدم گذاشته‌اید. کافه کتاب پرسش بعضی از میزهایش را به میزهای کار اشتراکی و بعضی دیگر را برای دیدارهای دوستانه در نظر گرفته است؛ بنابراین حتی اگر برای صرف یک نوشیدنی یا گپ دوستانه به آنجا می‌روید از شما درخواست می‌شود تا حد امکان آهسته صحبت کنید تا فضای آرامی برای مطالعه دیگر مشتریان فراهم شود. اگر از کسانی هستید که کار کردن در فضای کار اشتراکی بیشتر به مذاقتان خوش می‌آید، میزهایی با نام «برای مطالعه» یا «کار تنهایی» برای شماست.

شاید بخواهید خودتان کارگاه آموزشی یا جلسات کاری‌تان را در بیرون از شرکت برگزار کنید؛ در این صورت اهالی کافه پرسش با کمال میل در اتاق جلسات کارگاهی از شما استقبال می‌کنند. مشتریان کافه کتاب پرسش می‌گویند اینکه کافه پرسش با نام کافه کتاب فعالیت می‌کند ابداً باعث نشده در طراحی کافه یا سرو نوشیدنی‌ها و کیک‌های خوشمزه کم بگذارد. برعکس آن‌ها می‌گویند سلیقه و رفتار عالی کارکنان این کافه کتاب مشهد را پسندیده‌اند و دوست دارند بازهم به آنجا بروند.

اطلاعات بازدید از کافه کتاب پرسش مشهد

آدرسنبش وکیل آباد ۶ (قبل از کوثر)
شماره تماس05136095693
ساعت کاری۸:۳۰ صبح تا ۲۳:۳۰ شب
صفحه اینستاگرام@porsesh__book__cafe

کافه کتاب پاگرد

کافه کتاب پاگرد از کافه کتاب های مشهد است که تازه به عرصه کافه‌کتاب‌داری وارد شده است؛ به همین خاطر فقط چند دسته کتاب محدود در کتابخانه‌اش دارد که آن‌ها را هم فقط داخل کافه می‌توانید مطالعه کنید. باقی فضای کافه در واقع یک خانه دوبلکس است که به‌وسیله پله‌ها و پاگرد بهم متصل می‌شوند.

خود اهالی کافه گفته‌اند پاگرد یعنی محل استراحت بعد از پیمودن چند پله؛ پس این کافه کتاب مشهد جای مناسبی برای یک خلوت کوتاه و آرام‌بخش است که شاید کتاب هم سهمی در آن داشته باشد، نه بیشتر. صبحانه گرم در این کافه کتاب هم طرف‌داران خاص خودش را دارد که حسابی نمک‌گیرش شده‌اند.

اطلاعات بازدید از کافه کتاب پاگرد مشهد

آدرسوکیل آباد ۲۳، سیدمرتضی ۵
شماره تماس09156488978
ساعت کاری۹:۳۰ صبح تا ۱۲ شب
صفحه اینستاگرام@cafe.pagard

کافه کتاب پژواک

کافه کتاب مشهد از کافه کتاب های تازه‌تأسیس مشهد به حساب می‌آيد که در مدت کوتاهی که از آغاربه‌کارش می‌گذرد حسابی خوش درخشیده است. محیط کافه کتاب پژواک و برخورد کارکنانش آنقدر صمیمی و گرم است که انگار با یک آشنای قدیمی از دنیای کتاب دیدار تازه می‌کنید. اگر در خرید کتاب با موضوعی خاص سردرگم هستید، دوستان شما در این کافه کتاب راهنمایی‌تان می‌کنند تا کتاب دل‌خواهتان را بیابید.

برای علاقه‌مندان نشست‌های فرهنگی ادبی هم در این کافه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود. از جمله این برنامه‌ها، برگزاری دورهمی‌های شعر و ترانه و جشن رونمایی از کتاب جدید است. اگر صفحه مجازی کافه کتاب پژواک در اینستاگرام را دنبال کنید هر روز خبر و معرفی تازه‌ای از دنیای کتاب ایران و جهان دستگیرتان می‌شود. شاید بخواهید کنار میز مطالعه‌تان، جایی برای یک کار زیبا از صنایع دستی ایران هم باز کنید. در این صورت باز هم فروشگاه کافه کتاب پژواک آماده است تا میزتان را با محصولات فروشگاهش بیارایید.

اطلاعات بازدید از کافه کتاب پژواک مشهد

آدرسبین حافظ ۱۵ و ۱۷
شماره تماس05138920411
ساعت کاری۸:۳۰ صبح تا ۱۲ شب
صفحه اینستاگرام@pezhvak.bookcafe

کافه کتاب دیدار

اگر دوست دارید دنبال‌کننده همیشگی دورهمی‌ها و نشست‌های ادبی و هنری باشید، کافه کتاب دیدار را به‌عنوان پاتوق کتاب‌خوانی‌تان انتخاب کنید. تحلیل فیلم، بحث و گفت‌وگو درباره کتاب‌ها، جلسات دورخوانی کتاب و برگزاری جشن‌های باستانی یلدا و نوروز به‌طور منظم در این کافه کتاب مشهد برپا می‌شود.

از مزیت‌های رفتن به کافه کتاب دیدار این است که فقط با یک سفارش می‌توانید بدون محدودیت زمانی در آنجا بمانید و از مطالعه کتاب و تماشای فضای زیبای حیاط و اتاق‌ها لذت ببرید. مشتریان کافه کتاب دیدار می‌گویند مدت‌ها دنبال یک دوست کتاب‌خوان بوده‌اند که مثل آن‌ها گفت‌وگو درباره کتاب را دوست داشته باشد و این کافه کتاب در مشهد جایی بوده که آشنایی با دوست‌های کتاب‌خوانشان را مدیون آن هستند.

اطلاعات بازدید از کافه کتاب دیدار مشهد

آدرسبزرگراه هاشمی رفسنجانی (میثاق)، بلوار فاطمیه، فلاحی 13/3 ، بهورز 4، بهورز 8/6 ، بهورز 4/7
شماره تماس09309566135
ساعت کاری۱۰ صبح تا ۲۳ شب
صفحه اینستاگرام@didar_book_cafe

کافه کتاب اتللو

کافه کتاب اتللو، یک کافه کتاب در مشهد برای بازی‌های گروهی مثل مافیا و پانتومیم، دورهمی‌های دوستانه و کمی هم کتابخوانی است. اهالی کافه کتاب اتللو دوست دارند در مدتی که در این کافه کتاب مشهد هستید بهتان خوش بگذرد؛ پس هر آنچه از دنیای سرگرمی می‌شناختند، کنار هم جمع کردند تا برای هر سلیقه‌ای پاسخی داشته باشند. موجودی کتاب‌های این کافه خیلی محدود است؛ به همین خاطر فقط اجازه دارید کتاب‌ها را سر میزتان مطالعه کنید و بعد سر جایش برگردانید. کافه کتاب اتللو فروشگاه کتاب ندارد.

اطلاعات بازدید از کافه کتاب اتللو مشهد

آدرساحمدآباد، انتهای ناصرخسرو ۲۳ (انتهای اسلامی ۶)، پشت بن‌بست
شماره تماس09120992832
ساعت کاری۸ صبح تا ۲۴ شب
صفحه اینستاگرام@othello_art1
آدرس وبسایتmohaka.ir

کافه کتاب یاس | این کافه کتاب مشهد در حال حاضر تعطیل است

بزرگ‌ترین کتابفروشی مشهد و شاید ایران، فروشگاه شماره یک انتشارات آستان قدس رضوی یا همان به‌نشر است. این کتابفروشی چندطبقه قدیمی حدود دو سال پیش یکی از کافه کتاب های مشهد را هم با نام کافه کتاب یاس در کنار بخش کتاب‌ها و بازی‌های ویژه کودکان راه‌اندازی کرد. فضایی آرام و خلوت که در آغاز مخصوص بانوان بود؛ اما بعد، خدماتش همگانی شد. البته کرونا بساط برنامه‌های جانبی پرتعداد این مکان فرهنگی را هم برچیده تا مانع از تشویق مردم به کتابخوانی شود. از آن زمان تاکنون کافه کتاب یاس تعطیل است.

کافه کتاب سلام | این کافه کتاب مشهد در حال حاضر تعطیل است

برگزاری کلاس‌های هنری و نشست‌های کتاب‌خوانی و نمایش دست‌سازه‌های هنری جزو برنامه‌های ویژه یکی دیگر از کافه کتاب های مشهد به نام کافه کتاب سلام است؛ محیطی که در آن برای صرف نوشیدنی و مطالعه کتابی خواندنی، هم می‌توانید از فضای باز حیاط و هم از فضای سرپوشیده داخل استفاده کنید. یکی دیگر از برنامه‌های این کافه، حضور نویسندگان شناخته‌شده در دورهمی‌های ادبی آن است. محمدحسن شهسواری، مهدی یزدانی خُرم، مرتضی کربلایی‌لو و محمد طلوعی برخی از این نویسندگانند. پیش از این کافه سلام در خیابان ابن سینا مستقر بود، پس از آن به بولوار فلسطین نقل‌مکان کرد؛ اما متأسفانه در حال حاضر کافه کتاب سلام تعطیل است.

سخن پایانی

پدیده کمابیش نوظهور کافه کتاب با موقعیت دل‌چسبی که در اختیار علاقه‌مندان و مشتریان خود می‌گذارد، می‌تواند همچون یک مشوق جذاب، افراد را به طرف مطالعه بکشاند. ره بال آسمان امیدوار است با معرفی نسبتاً جامعی که از کافه کتاب های مشهد صورت داده، نقشی درخور در این باره ایفا کرده باشد. بنابراین کافی است اگر ساکن مشهد نیستید با خرید بلیط قطار مشهد یا بلیط اتوبوس مشهد یا اتومبیل شخصی خود را به مشهد برسانید تا در کنار زیارت و سیاحت، در کنج آرامی، روحتان را نیز جلا دهید. در پایان، این توصیه را هم به یاد دشته باشید که اگر خواستید راهی یکی از این مکان‌های معرفی‌شده ما بروید، قبلش پرس‌وجو کنید که کافه انتخابی چند خدمت از این خدمات مربوط به کتاب را ارائه می‌کند؛ عرضه کتاب برای مطالعه در کافه، امانت دادن کتاب یا فروش کتاب.

انتشارات به نشر یا همان کافه کتاب یاس، بزرگترین کافه کتاب مشهد است.

کافه کتاب سلام، کافه کتاب آفتاب و کافه کتاب ریرا فعال‌ترینشان هستند.

بله این کافه ها با هدف فروش کتاب طراحی شده‌اند.

برخی از کافه ها این خدمت را دارند. باید قبل از سرزدن با مسئول آنجا هماهنگ کنید.

5 نظرات
  1. زهرا می گوید

    کافی‌شاپ کتاب از اون کافه هاست که هر وقت خسته‌ام لب تابم رو بر میدارم و میرم کافه و کنار کارم یه دمنوش سفارش می‌دم….

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام زهرا عزیز، ممنونیم که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید. امیدواریم همه لحظات زندگی‌تون سرشار از آرامش باشه.

    2. فرشته می گوید

      سلام
      فرشته هستم، تازه ایران مهاجرت کردیم و جایی رو هنوز بلد نیستم.:(
      من خیابان المهدی باشم، کدوم کافه‌کتاب نزدیک‌تره به من؟

      مرسی

    3. فرشته می گوید

      های گایز…
      فرشته هستم، تازه مشهد اومدم و جایی رو هنوز بلد نیستم.:(
      من خیابان المهدی باشم، کدوم کافه‌کتاب نزدیک‌تره به من؟

      مرسی

      1. بانو تقیان می گوید

        سلام فرشته عزیز.
        به مشهد خوش اومدی.
        به نظرم بهتره با اپلیکیشن نشان دوست بشی و ازش راهنمایی بخوای؛ چون هر کدوم از این کافه‌کتاب‌ها جایی از شهر هستند و هیچ‌کدوم بهت نزدیک نیستند؛ ولی ممکنه با یکی‌دوتا اتوبوس یا مترو بتونی بهشون سر بزنی؛ مخصوصا اونا که حاشیه وکیل‌آباد هستند با مترو دسترسی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.