بازار اطلس مشهد | هر آنچه برای جهزیه نیاز دارید

1

در گذشته زمانی که صحبت از بازارهای مشهد می‌شد، فقط بازار رضا را به خاطر می‌آوردیم؛ اما این روزها مشهد کاملاً دگرگون شده است. امروزه در هر گوشه از این شهر شاهد حضور یک بازار بسیار بزرگ و لوکس هستیم که حتی می‌توان آن‌ها را با بازارهای پایتخت نیز مقایسه کرد. امروز قصد داریم تا یکی از مراکز خرید لوکس، یعنی بازار اطلس مشهد را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا این بازار را به‌خوبی بشناسید.

بازار اطلس مشهد کجاست؟

بازار اطلس در محدوده جنوب شرقی مشهد، در حوالی میدان حافظ و بزرگراه کلانتری واقع شده است. نزدیکی این مرکز خرید به حرم مطهر باعث شهرت بیشتر آن می‌شود؛ اما دسترسی آن با وسایل نقلیه عمومی بسیار دشوار است.

مسیر دسترسی به بازار اطلس مشهد

  • دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

برای دسترسی به این بازار بهترین مسیر استفاده از بزرگراه کلانتری است. از بزرگراه کلانتری وارد خروجی میدان حافظ شده و سپس به بلوار حافظ جنوبی بروید. این مرکز خرید در سمت راست شما و نبش تقاطع بلوار حافظ و بلوار مهدی قرار دارد.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار، ایستگاه مترو بسیج و ایستگاه هفده شهریور است. بعد از آن می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی خودتان را بازار برسانید. اگر قصد خرید دارید، یا کودک خردسال و فرد سالمند همراهتان است، از تاکسی استفاده کنید تا مجبور نشوید در ایستگاه‌های مختلف سوار و پیاده شوید.

اطلاعات بازدید از بازار اطلس

آدرسمشهد، بزرگراه شهید کلانتری، میدان حافظ، بلوار حافظ جنوبی
شماره تماس05133001
هزینه بازدیدرایگان
ساعت کاریشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 10 شب | جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت ۳ بعدازظهر تا 10 شب

معرفی بازار اطلس مشهد

عکس معرفی بازار اطلس مشهد

بازار اطلس یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. بازار اطلس دارای 114هزار مترمربع زیربنا و 11 طبقه است. در وهله اول باید بگوییم که بازار اطلس، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهیزیه در تمام مشهد است. در این بازار شما می‌توانید انواع فروشگاه‌های مرتبط با لوازم جهیزیه را بیابید. در واقع مدیریت مجموعه چنین بیان می‌کند که یک فرد می‌تواند همه جهیزیه خود را از این مرکز خرید تهیه کند و نیازی به مغازه‌های دیگر نداشته باشد.

به همین خاطر اگر علاقه فراوانی به لوازم خانگی، دکوری و از این قبیل فروشگاه‌ها دارید، بازار اطلس برای شما بهترین گزینه خواهد بود. بازار بزرگ اطلس به‌غیر از لوازم خانگی و جهیزیه، دارای فروشگاه‌های متنوع دیگری نیز هست که البته تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است. طبقه آخر این فروشگاه، به اصناف متفرقه و غیر‌مرتبط با جهیزیه اختصاص داده شده است. در ضمن باید گفت که بازار بزرگ اطلس مشهد یک مرکز خرید چندمنظوره به شمار می‌آید و بزرگ‌ترین فودکورت تمام مشهد را در خود جای می‌دهد.

برای آشنایی با جزییات بیشتر سفر به مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

مغازه‌ های بازار بزرگ اطلس مشهد

بی‌تردید کنجکاو هستید که در این مرکز خرید، چه مغازه‌هایی وجود دارند و چه وسایلی را می‌توانید از آنجا تهیه کنید. پیش از شروع باید اشاره کنیم که در این مرکز تجاری عظیم، حدود هزار و 200 واحد تجاری حضور دارند. این تعداد، سه‌برابر فروشگاه‌هایی است که در برج سلمان مشهد مشغول فعالیت هستند. به این ترتیب حتی اگر برای بازدید از هر مغازه یک دقیقه وقت صرف کنید، باید 20 ساعت در این مجموعه بگردید تا بتوانید از تمام مغازه‌ها دیدن کنید!

عکس لوازم برند بازار اطلس مشهد

به‌خاطر همین عظمت، طبقات مختلف بازار بزرگ اطلس مشهد، به اصنافی خاص اختصاص یافته است. بنابراین مشتریان می‌توانند به‌راحتی و با دردست‌داشتن یک راهنمای ساده، از بخش‌های مختلف پاساژ دیدن کنند. به‌عنوان مثال در طبقه A بیشتر می‌توانید شاهد انواع فروشگاه چینی، بلور، لوازم دکوری و کریستال باشید. در طبقه B انواع برندهای گران‌قیمت خارجی و لوازم خانگی را مشاهده خواهید کرد. طبقه C به انواع فروشگاه لوازم صوتی و تصویری اختصاص یافته است و می‌توانید شاهد حضور انواع نمایندگی و فروشگاه‌های برند‌های معتبر در این طبقه باشید. در طبقه D و E دیگر خبری از حضور اصناف خاص نیست؛ اما می‌توانید انواع فروشگاه لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، موبایل، گیفت شاپ و غیره را بیابید.

فودکورت بازار بزرگ اطلس مشهد

این روزها رسم است که تمامی مراکز خرید بزرگ، دارای بخشی مجزا با نام فودکورت باشند؛ اما فودکورت بازار بزرگ اطلس، با تمامی فودکورت‌هایی که تاکنون دیده‌اید، متفاوت است. بد نیست بدانید که فودکورت بازار اطلس مشهد، بزرگ‌ترین فودکورت در بین تمام شهر های شمال شرق ایران به حساب می‌آید. در این فودکورت مجموعاً 16 برند رستوران و کافه حضور دارند. با این توضیح تنوع بی‌نظیری از انواع برند‌ها و منوهای خاص را در این فودکورت مشاهده خواهید کرد.

فضای فودکورت اطلس نیز همانند بخش تجاری آن بسیار بزرگ است و لازم نیست که نگران ازدحام جمعیت و یافتن فضایی برای نشستن باشید. کیفیت غذاهای فودکورت بازار اطلس بسیار مطلوب است و مدیریت مجموعه نظارت مستقیم بر آن اعمال می‌کند. از نظر قیمتی نیز می‌توانید با بررسی منوهای رستوران‌های مختلف، بین انواع غذاهای اقتصادی تا لوکس یکی را انتخاب کنید. در حقیقت این فودکورت گسترده‌ترین حق انتخاب را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پارک ژوراسیک مشهد از نزدیکترین جاهای دیدنی مشهد به بازار اطلس است؛ پس اگر بعد از گردش علمی در این پارک هوس غذایی گرم و لذیذ کردید، غذاهای فودکورت بازار اطلس از بهترین گزینه‌ها است.

پردیس سینمایی اطلس

همان طور که اشاره کردیم، بازار بزرگ اطلس یک مرکز خرید چندمنظوره به حساب می‌آید. به همین خاطر است که در بخشی از آن می‌توانید شاهد پردیس سینمایی اطلس باشید. پردیس سینمایی اطلس مجموعاً دارای 11 سالن سینما است که حتی امکان تماشای فیلم‌های سه‌بعدی را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در ساخت این پردیس سینمایی از بهترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است و کیفیت پخش صدا و تصویر در این پردیس سینمایی را می‌توان متفاوت با بسیاری از سالن‌های سینمای دیگر دانست. افراد می‌توانند از طریق گیشه فروش بلیت داخل مجموعه یا به‌صورت اینترنتی بلیت سینمای خود را تهیه کنند.

امکانات مرکز خرید اطلس مشهد

  • پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت هزار خودرو؛
  • سالن اجتماعات؛
  • بخش اداری بسیار مجهز؛
  • پله برقی؛
  • آسانسور؛
  • سیستم اعلان و اطفای حریق؛
  • اطلاعات و نگهبانی؛
  • سرویس بهداشتی؛
  • نمازخانه؛
  • شعبه بانک انصار؛
  • سرزمین بازی کودکان؛
  • چند شعبه از شرکت‌های بیمه.

 

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، به‌صورت کامل با بازار اطلس مشهد آشنا شدید. نظر شما درباره این مرکز خرید چیست؟ آیا تاکنون از آن بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما ساخت چنین مرکزی تنها برای خرید جهیزیه منطقی به نظر می‌رسد؟ یا اینکه واقعاً بر اساس ادعای مدیریت مجموعه، یک خانواده می‌تواند تمامی مایحتاج خانه خود را از این مرکز خرید تهیه کند؟ اگر از این مرکز خرید کرده‌اید، درباره قیمت‌های آن با ما و سایر همراهان صحبت کنید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن تجربیات شما عزیزان هستیم.

بله، این مجموعه دارای پارکینگی با ظرفیت هزار خودرو است.

این بازار در بخش جنوبی میدان حافظ مشهد واقع شده است.

همه روزه به‌غیر از جمعه‌ها این مجموعه از ساعت 9 تا 22 فعالیت می‌کند؛ اما در روزهای جمعه فعالیت مجموعه از ساعت 15 عصر آغاز می‌شود.

بهترین مسیر استفاده از بزرگراه کلانتری و دسترسی به میدان حافظ و نهایتاً بلوار حافظ است.

4.7/5 (6 نظر)
1 نظر
  1. رها می گوید

    ساختن اینجور جاها برای امکانات و رفاه و گردشگری و… خوبه. حتی خیلی خوبه که بری و توی این پاساژها بچرخی و وقت بگذرونی؛ اما تجربه و توصیۀ شخصی من اینه که برای خرید حتماً برین بازارهای محلی. اجناس توی بازارهای محلی با توجه به قیمتشون توی تهران قیمت‌گذاری نمی‌شن، معمولاً هنوز هم یه سود حلالی برای خریدوفروش وجود داره که قدیمی‌ترها بیشتر بهش پایبندن. معمولاً چیزهای بهتر یا اصل‌تری با قیمت کمتری توی بازارهای قدیمی هست. تازه خوش‌وبش کردن با مغازه‌دارهای قدیمی خیلی خیلی حال آدم رو خوب می‌کنه. مخصوصاً وقتی چندتا خاطره هم براتون تعریف کنن. حتماً به بازارهای قدیمی بر سزنین، ضرر نمی‌کنین!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.