آبشار باران کوه گرگان | طبیعتی هیجان‌انگیز برای تمام فصول

0

طبیعت منحصربه‌فرد گرگان با جنگل‌های بکر و آبشارهای دیدنی گره خورده است. از آبشارهای شیرآباد و کبودوال گرفته تا آبشار باران کوه و روستای زیارت. این بار آبشار باران کوه گرگان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌ایم. در این سفر هیجان‌انگیز با ما همراه باشید تا با گوشه‌وکنار این آبشار تماشایی آشنا شویم. 

آبشار باران کوه گرگان کجاست؟

آبشار خزه‌ای باران کوه یکی از تماشایی‌ترین مناظر طبیعی شهر گرگان بوده که در ارتفاعات جنگل شصت کلا خودنمایی می‌کند. کافی است 18 کیلومتر از شهر گرگان فاصله بگیرید، تا این طبیعت بکر پیش روی چشمانتان ظاهر شود.

معرفی آبشار باران کوه گرگان

اگر جایی را دیدید که قطرات ریز و درشت آب از بالای صخره‌های پوشیده از خزه همچون باران به زمین می‌ریزد، به آبشار باران کوه رسیده‌اید. این آبشار زیبا با ریزش مداوم همین قطره‌ها جاری شده و به همین علت با عنوان آبشار باران کوه شناخته می‌شود. اگر اهل عکاسی و فیلم‌برداری باشید، این نوید را به شما می‌دهیم که قرار است با یکی از بهترین موقعیت‌های عکاسی روبه‌رو شوید. وجود گونه‌های گیاهی و جانوری نادر در منطقه باران کوه، فرصت مناسبی را برای عکاسی در طبیعت فراهم کرده است.

از درختانی که قطر برخی از آن‌ها به یک متر می‌رسد گرفته تا گونه‌های گیاهی زرد رنگی که شبیه گوش فیل هستند؛ اگر شکارچی لحظه‌‌ها باشید، این منطقه حسابی شما را به چالش خواهد کشید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی گرگان، روی لینک زیر کلیک کنید:

امکانات رفاهی آبشار باران کوه گرگان

امکانات رفاهی آبشار باران کوه گرگان

متأسفانه در منطقه آبشار باران کوه، هیچ‌گونه امکانات رفاهی وجود ندارد. ازاین‌رو برای اینکه بیشترین لذت را از سفر خود ببرید، حتماً ابتدا لیست کاملی از تجهیزات ضروری آماده کنید. از آنجایی که این آبشار حدود 20 کیلومتر از شهر فاصله دارد؛ بهتر است برای راحتی کار، همان ابتدا تمامی وسایل و تجهیزات لازم را از داخل شهر خریداری کنید تا در طول گردش دچار مشکل نشوید.

وسایل لازم برای بازدید از آبشار باران کوه گرگان

اینکه برای بازدید از آبشار باران کوه گرگان چه وسایلی را همراه خود داشته باشید، کاملاً به هدف شما از این گردش بستگی دارد. به‌عنوان مثال قله‌های اطراف این آبشار، جان می‌دهد برای کوه‌نوردی؛ پس اگر به این ورزش علاقه دارید، لوازم کوه‌نوردی را فراموش نکنید. یکی دیگر از تفریحات پرطرف‌دار در این منطقه، پیاده‌روی است. علاقه‌مندان می‌توانند با همراه داشتن کفش، لباس و تجهیزات مناسب، ساعت‌ها در جنگل‌های شگفت‌انگیز اطراف آبشار پیاده‌روی کنند. همراه داشتن لوازم کمپ در جنگل، لباس اضافی و خوراکی و نوشیدنی نیز از اوجب واجبات است. دیگر وسایل ضروری که باید در این گردش همراه خود داشته باشید:

  • وجه نقد و کارت بانکی
  • پاوربانک
  • زیرانداز
  • کوله پشتی
  • هیزم
  • آتش افروز
  • آب آشامیدنی و وعده‌های غذایی
  • پلاستیک زباله
  • حوله و لباس اضافه
  • چادر مسافرتی
  • کیسه خواب
  • سوخت کامل خودرو
  • قفل فرمان و پدال

بهترین زمان بازدید از آبشار باران کوه گرگان

آبشار باران کوه یک طبیعت چهار فصل است. جایی که به‌سختی می‌شود که انتخاب کرد که کدام فصل برای بازدید از آن بهتر است. طبیعتاً اگر می‌خواهید از سرسبزی اطراف آبشار و آب و هوای دل‌پذیر آن بهره‌مند شوید، باید نیمه اول سال را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. در فصل‌های بهار و تابستان، آب آبشار از دل غارهای طبیعی و کوهستان‌های اطراف سرازیر می‌شود. به همین علت اغلب گردشگران این آبشار را مقصد مناسبی برای تعطیلات بهار و تابستان می‌دانند.

با تمام این اوصاف، نمی‌توان زیبایی دلربای این آبشار در فصل پاییز را دست کم گرفت. قابی رنگارنگ از پوشش گیاهی کم‌نظیر این منطقه که برای همیشه در خاطرتان ثبت خواهد شد. زمستان‌های آبشار باران کوه هم دیدنی است. این بار آبشاری تماما یخ‌زده با قندیل‌های الماس‌گونه پیش رویتان قرار دارد. پس فرصت را غنیمت بدانید و هر زمان از سال که قصد سفر کردید، به سمت آبشار باران کوه گرگان حرکت کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار باران کوه گرگان

تعداد جاذبه‌های دیدنی شهر گرگان از شمارش خارج است و به این زودی‌ها نمی‌توانید از طبیعت منحصربه‌فرد آن دل بکنید. برای مثال در نزدیکی همین آبشار دیدنی، جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که نباید آن‌ها را از دست بدهید. بیایید نیم‌نگاهی به طبیعت مسحورکننده اطراف آبشار باران کوه داشته باشیم:

جنگل شصت کلا

حال که تا اینجا آمده‌اید، حیف است که قدم زدن در لابه‌لای درختان سربه‌فلک‌کشیده جنگل شصت کلا را از دست بدهید. در میان انبوه درختان جنگل، رودخانه زیبای شصت کلا را خواهید دید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از کوه‌ها و غارهای اطراف برای کوه‌نوردی و غارنوردی غافل نشوید.

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران

فکر نمی‌کنیم کسی وجود داشته باشد که نام منطقه ناهارخوران شهر گرگان را نشنیده باشد. جنگل ناهارخوران حدود 20 کیلومتر با آبشار باران کوه فاصله داشته و گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. هرطور که شده سعی کنید گردش در طبیعت پاک و هوای بی‌نظیر این جنگل را در برنامه سفر خود قرار دهید. اگر به این جنگل زیبا رفتید، بازدید از روستای معروف زیارت را هم از دست ندهید.

روستای بام گلستان

در این بخش سفر می‌خواهیم به یک روستای کوچک با شکل و شمایلی سنتی برویم. این روستا با نام «بام گلستان» در 25کیلومتری آبشار باران کوه قرار داشته و برای چند ساعتی هم که شده شما را از هیاهوی زندگی شهرنشینی دور نگه‌می‌دارد. منطقه اطراف این روستا به ییلاق جهان‌نما شهرت داشته و بکرترین جنگل‌های ایران را در خودش جای داده است. لذت جنگل‌نوردی و تماشای اقیانوس ابر بر فراز این جنگل‌های سرسبز، یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطراتتان در سفر به گرگان خواهد شد.

اطلاعات بازدید از آبشار باران کوه گرگان

آدرساستان گلستان، 18کیلومتری جنوب غربی گرگان، پارک جنگلی باران کوه
بهترین زمان بازدیدفصل‌های بهار و تابستان
میانگین زمان بازدید5 ساعت تا یک روز
هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدیدمحدودیت زمانی برای بازدید از آبشار باران کوه وجود ندارد

مسیر دسترسی به آبشار باران کوه گرگان

برای رفتن به منطقه خوش آب‌وهوای آبشار باران کوه، ابتدا باید از شهر گرگان به سمت پارک جنگلی باران کوه حرکت کنید. با طی‌کردن مسیری حدود 18 کیلومتر در جهت غرب، این پارک زیبا و بکر پیش رویتان پدیدار خواهد شد. اما اینجا تازه ابتدای راه است! قرار است چند ساعتی را در یک مسیر خاکی ناهموار پیاده‌روی کنید. پس اگر دچار محدودیت رفت و آمدی یا مشکلات استخوانی هستید، بهتر است در ابتدای همین پارک جنگلی اطراق کرده و فکر بازدید از آبشار باران کوه را از سر بیرون کنید.

بعد از رسیدن به اولین رودخانه پارک جنگلی، باید ماشین را در جایی مناسب پارک کرده و خود را برای یک پیاده‌روی 3ساعته در طبیعت بکر آماده کنید. پیشنهاد می‌کنیم هرگز اجازه ندهید که این مسیر طولانی، شما را برای بازدید از آبشار باران کوه گرگان منصرف کند؛ زیرا جذابیت‌های بصری، آب‌وهوای استثنایی و از همه مهم‌تر هیجان برای دیدن این آبشار شگفت‌انگیز بر خستگی مسیر غلبه خواهد کرد.

در مجله گردشگری ره بال آسمان سراغ یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای ایران رفتیم. جایی در دل طبیعت بی‌نظیر استان گلستان که گردشگران را به وجد آورده است. آبشار باران کوه گرگان از معروف‌ترین جاهای دیدنی اطراف گرگان است که یک روز به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند. اگر شما هم به این منطقه در شمال ایران سفر کرده‌اید؛ حتما خاطرات بسیار زیادی دارید. خوشحال می‌شویم اگر تجربیات و خاطرات خود را با ما درمیان بگذارید. 

آبشار خزه‌ای باران کوه یکی از تماشایی‌ترین مناظر طبیعی شهر گرگان بوده که در 18 کیلومتری این شهر قرار دارد.

متاسفانه در منطقه آبشار باران کوه، هیچ‌گونه امکانات رفاهی وجود ندارد.

جنگل شصت کلا، پارک جنگلی ناهارخوران، روستای زیارت و ییلاقات جهان‌نما از دیدنی‌ترین مناطق اطراف آبشار باران کوه هستند.

آبشار باران کوه یک طبیعت چهار فصل است؛ اما اگر می‌خواهید از سرسبزی اطراف آبشار و آب و هوای دلپذیر آن بهره‌مند شوید، باید نیمه اول سال را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.