چشمه لال | چشمه‌ای زلال که روح و جان را صیقل می‌دهد

0

چشمه لال یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین چشمه های ایران است. دلیل جذابیت این چشمه را می‌توان در سکوت و آرامش آن دانست؛ چرا که آب این چشمه در کمال آرامش و سکوت از دل کوه‌ بیرون می‌آید و با وقار و طمأنینه بدون اینکه سروصدایی ایجاد کند راه خود را از میان جنگل پیدا می‌‌کند و درنهایت به رودخانه می‌پیوندد. جذابیت این چشمه باعث شده است تا گردشگران به این فکر باشند که در اولین فرصت بار سفر ببندند و رهسپار این چشمه شوند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم دلتان برای کنج خلوتی در طبیعت تنگ شده و می‌خواهید در کنار این چشمه آرام و ساکت روح و جان خود را صیقل دهید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به جذابیت‌های این چشمه بیندازیم.

چشمه لال کجاست

اجازه دهید در همین ابتدا برای آن دسته از افرادی که می‌پرسند چشمه لال کجاست توضیح دهیم که این چشمه دقیقاً بین دو شهر گالیکش و مینودشت با فاصله‌ای ۲۷کیلومتری از گالیکش و ۴۰کیلومتری از مینودشت در استان گلستان واقع شده است. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم مسیر جاده بین‌المللی گالیکش مشهد را در پیش بگیرید تا به روستای بش اویلی برسید. جالب است بدانید نام اصلی این چشمه، چشمه لال بش اویلی است که از اسم روستای نزدیک آن گرفته شده است. این روزها در روستای قدیمی بش اویلی کسی زندگی نمی‌کند. از این روستا باید گذر کنید تا به جاده‌ای خاکی برسید.

در نهایت پس از حدود یک کیلومتر رانندگی، متوجه سکوت و آرامشی خاص خواهید شد. این سکوت و آرامش از رسیدن شما به این چشمه نوید می‌دهد. مکان دقیق چشمه در کنار صخره‌ای بزرگ است که آبی زلال و گوارا از دل این صخره به بیرون می‌جوشد. لازم به ذکر است مسیری که حدود یک کیلومتر میان جاده و چشمه فاصله دارد، مسیر مناسبی برای عبور خودرو نیست و بهتر است که ماشین خود را کنار جاده پارک کرده و این مسیر را پیاده بروید. البته خودروهایی که امکانات ویژه‌ای برای عبور در مناطق دشوار دارند (آفرودها) در گذر از این مسیر با مشکلی روبه‌رو نخواهند شد.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی گلستان، روی لینک زیر کلیک کنید:

علت محبوبیت چشمه لال

محبوبیت چشمه لال در بهشت شمال کشور ایران

بدون شک شما هم با ما هم عقیده هستید که معنا و مفهوم سفر برای انسان‌های امروزی که در دنیای ماشینی زندگی می‌کنند با گذشته تفاوت دارد. این روزها گردشگران برای فرار از شلوغی شهر به‌دنبال مکان دنج و خلوتی می‌گردند تا بار دل‌مشغولی‌های روزانه را زمین بگذراند. این چشمه در کنار جذابیت بصری خیره‌کننده‌ای که دارد، در مکانی بسیار ساکت و آرام واقع شده است. به همین دلیل گردشگران حاضر هستند رنج سفر را به جان بخرند و در کنار آب روان این چشمه بنشینند و گذر عمر ببینند.

آب این چشمه در تابستان‌ بسیار خنک و زلال است و در زمستان آبی نسبتاً گرم از دل این چشمه می‌جوشد. به همین دلیل همیشه آبتنی در برکه‌ این چشمه برای گردشگران وسوسه‌برانگیز است. اما به خاطر داشته باشید که عمق این برکه برای آبتنی زیاد است و اگر شنا بلد نیستید، بهتر است که عطای آبتنی را به لقایش ببخشید.

امکانات رفاهی و اقامتی چشمه لال

انصافاً باید اعتراف کرد سکوت این چشمه باعث شده که گردشگران به آن روی بیاورند و ایجاد هر نوع امکانات رفاهی و اقامتی در اطراف چشمه باعث می‌شود که سکوت سرشار از معنای آن در هم بشکند. اگر عازم این چشمه هستید، بهتر است برای اقامت خود تجهیزات کمپینگ از جمله چادر مسافرتی مناسب به همراه داشته باشید. همچنین در نزدیکی چشمه هیچ سوپرمارکت یا مغازه‌ای برای خرید مایحتاج ضروری شما وجود ندارد؛ بنابراین قبل از رفتن به این مکان، خریدهای خود را انجام دهید. البته برای شب‌مانی می‌توانید از امکانات اقامتی ویلا و سوئیت‌های روستاهای اطراف استفاده کنید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرساستان گلستان، ۲۷کیلومتری شرق شهرستان گالیکش، حاشیه جاده بین‌المللی گالیکش-مشهد، پس از روستای بش اویلی

مسیر دسترسی

چشمه‌ای که این همه تعریف و تمجید از آن کردیم زمان زیادی از وقت شما را برای گردشگری در شمال ایران نمی‌گیرد، در نتیجه اکنون که درجریان قرار گرفتید چشمه لال در کجاست و با جذابیت‌های این منطقه آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این چشمه بزنید و در فضای دنج و خلوت این چشمه به آرامش برسید. در پایان اگر تاکنون به این چشمه سفری داشته‌اید و خاطرات خوش یا تجربه‌های سودمندی از این سفر در ذهن شما باقیمانده، آن‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

5/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.