بهترین زمان رسیدن به فرودگاه چه زمانی است؟

1

برای افرادی که زیاد با هواپیما سفر میکنند ترس از دیر رسیدن به پرواز، اضطرابی همیشگی و معمول است. این اضطراب از نوعی ست که به هیچ عنوان کنار گذاشتنش توصیه نمیشود چرا که اهمیت دادن به این موضوع میتواند به حضور به موقع در فرودگاه (بهترین زمان رسیدن به فرودگاه) و از دست ندادن پروازتان کمک موثری کند.

در بسیاری از موارد دیر رسیدن به فرودگاه صرفا به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح مسافرین رخ میدهد مانند دیر راهی شدن به سمت فرودگاه یا دیر دست به کار شدن برای بستن چمدان! البته در بعضی از موارد این تاخیر خارج از کنترل مسافر و اجتناب ناپذیر است برای مثال تصادف در طی مسیر منزل تا فرودگاه و یا خرابی خودرو، کسالت مسافر و بسیاری موارد دیگر از این قبیل.

اشتباهات مسافران در دیر رسیده به فرودگاه

اشتباهات مسافران در دیر رسیده به فرودگاه

به همین جهت در نظر گرفتن این موارد و احتمال هایی که گفته شد امری الزامی و مهم تلقی میشود. حتی اگر مسیر یاب گوشی همراهتان زمان تقریبی دو ساعت تا فرودگاه را نشان میدهد احتمال یک تصادف نابهنگام و ترافیک را در نظر بگیرید و دو ساعت و نیم زودتر از آنچه که تصمیم داشتید به سمت فرودگاه حرکت کنید. به طور کلی آگاهی و رعایت مسائل دیگری نیز میتواند در به موقع رسیدنتان به فرودگاه تاثیر بسزایی بگذارد که در ادامه به آنها میپردازیم:

ساعت دقیق پروازتان را چک کنید! با اینکه حتما میدانید برای چه روز و چه ساعت و چه مقصدی بلیت تهیه کرده اید اما دوباره چک کردن این اطلاعات خالی از لطف نیست شاید به جای ساعت 16:00 در حافظه تصویری تان 06:00 نقش بسته باشد!(باور کنید از مسائلی است که زیاد پیش می آید) آب و هوای مسیر منزل تا فرودگاه را از چندین ساعت قبل از زمان حرکتتان چک کنید،مسیر یک ساعته در زمان بارش باران  میتواند تا دوساعت و بعضا 3 ساعت بیشتر شود. چمدانتان را از چندین روز قبل یا نهایتا شب قبل از سفر ببندید، موکول کردن بستن بار سفر به ساعاتی قبل از حرکت میتواند تبدیل به بزرگترین اشتباه روزتان شود و باعث از دست دادن پروازتان گردد.

در نظر داشته باشید که کنترل امنیت فرودگاه ها با یکدیگر متفاوت است، شما باید این تفاوت را بررسی کرده و به تخمین نسبتا دقیقی از آن دست یابید. تجربه سفر قبلی تان از این میزان را به تجارب دیگرتان تعمیم ندهید این زمان در بعضی فرودگاههای پروازهای داخلی کوتاه تر و در فرودگاههای بین المللی بزرگ، بیشتر است.

معمولا مسافرین پروازهای هوایی به همراه شخصی دیگر (راننده تاکسی یا یک دوست) به فرودگاه میروند تا مشکل پارک کردن خودرویشان را نداشته باشند اما در صورتی که قصد دارید با خودروی شخصی تان مسافت منزل تا فرودگاه را طی کنید حتما درباره امکانات پارکینگ فرودگاه مبدا اطلاعات کسب کنید، اطلاعاتی از قبیل ظرفیت و امکان رزرو جای پارک از روز قبل! در صورتی که در ایام تعطیل و شلوغ قصد سفر دارید زودتر از میزانی که عوامل بالا باعث شده است، حرکت کنید و زمانی را، جهت ورود به محوطه پارکینگ فرودگاه و پیدا کردن جای پارک اختصاص دهید.

به محض ورود به فرودگاه محل چک-این و گیت پروازتان را پیدا کنید چک-این عملیاتی ست که طی آن کارت پرواز برایتان تهیه و صادر میگردد و اطلاعاتی از قبیل نام مسافر، شماره و ردیف صندلی تان، کلاس،تاریخ و مسیر پرواز و شماره گیت خروجی و ورودی روی آن نوشته شده است حتی اگر چندین ساعت زودتر از پرواز به فرودگاه رسیدید پیدا کردن محل چک-این، دریافت کارت پرواز و پیدا کردن گیت پروازتان را در اولویت قرار دهید، پس از پیدا کردن گیت پرواز با خیال راحت به کافی شاپ فرودگاه سری بزنید و تا فرارسیدن زمان پروازتان عجله رسیدن به فرودگاه را با کمی استراحت و یک نوشیدنی خوشمزه جبران کنید.

کارت شناسایی خود را دم دستتان بگذارید. هنگام دریافت کارت پرواز، باید مدارک شناسایی خود را ارائه دهید به همین دلیل با در دست داشتن کارت شناسایی و صرف نکردن زمانی برای پیدا کردن آن از جیب های کیف دستی تان، به انجام کار خودتان و مسافرینی که پشت سرتان در صف انتظار هستند سرعت ببخشید.

با تمام این تفاسیر واضح است اگر نیم ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برسید عملا پروازتان را ازدست داده اید بهتر است بدون تلاشی سرتاسر اضطراب و بی نتیجه به محوطه فرودگاه بروید و اوج گرفتن هواپیما را در آسمان تماشا کنید. اگر یک ساعت قبل از پرواز خودتان را برسانید با احتمال خیلی بالایی به پروازتان خواهید رسید اما باید مدام در دوندگی و اضطراب سر کنید ریسک نکنید و این حجم از نگرانی را به خودتان تحمیل نکنید!

البته این بازه های زمانی در پروازهای خارجی و داخلی با یکدیگر متفاوت است در پروازهای داخلی بهترین زمان رسیدن به فرودگاه 2 ساعت قبل از پرواز است این در حالی ست که برای پروازهای خارجی باید 3 ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشیم.

پروسه ی چک-این در حالت عادی چیزی حدود 30 الی 40 دقیقه زمان میبرد و در ایام تعطیلات و شلوغ این زمان ممکن است تا 50 دقیقه هم طول بکشد. در پروازهای داخلی گیت های صدور کارت پرواز 30 الی 40 دقیقه قبل از پرواز بسته میشود و دیگر اجازه عبور به مسافر داده نمیشود و در پروازهای خارجی زمان بسته شدن گیت ها 40 الی 45 دقیقه قبل از ساعت پرواز است.

با چنین شرایطی در اکثر فرودگاههای دنیا قانونی اصطلاحا تحت عنوان قانون دوساعت رایج شده که به مسافرین توصیه میکند برای ضمانت از جا نماندن از پرواز دو ساعت قبل خودشان را به فرودگاه برسانند!

با مطالعه و رعایت این نکات امید است هرگز از پروازتان جا نمانید.

 

1 نظر
  1. الیاس می گوید

    مطلبی خیلی جالبی بود ولی فک نکنم برای پروازهای داخلی مشکلی برای دیر رسیدن داشته باشیم چون همیشه پروازها تاخیر دارن ههههههه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.