معرفی بهترین پیتزاهای جهان | 31 پیتزای معروف جهان!

6

در سراسر جهان غذاهای مختلف با دستور پخت‌های متفاوت و منحصربه‌فرد آن منطقه وجود دارد؛ اما در میان همه این‌ها، پیتزا چیز دیگری است و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. پیتزا برای اولین بار در کشور ایتالیا و تنها با پنیر، نان و سس گوجه‌فرنگی پخته شد. امروزه این غذای محبوب به شکل‌های مختلف و با ترکیبات متفاوت تهیه می‌شود. همین تفاوت باعث شده است که پیتزا جزو غذاهای بومی مناطق مختلف محسوب شود و دستور پخت منحصربه‌فردی داشته باشد. با معرفی بهترین پیتزاهای جهان همراه ما باشید.

بسته به شکل ظاهری انواع پیتزا، به‌طورکلی دو دسته پیتزا «آمریکایی» و «ایتالیایی» وجود دارد. پیتزاهای آمریکایی خمیر ضخیمی دارند و آن‌هایی که لایه خمیرشان نازک و ورقه‌ای است، در دسته پیتزا ایتالیایی جای می‌گیرند. درواقع هر دستور پختی یک سبک دارد. برای مثال دستور پخت پیتزای لبنانی می‌تواند به سبک آمریکایی (یعنی با خمیر پهن) و یا ایتالیایی (با خمیر نازک) باشد!

معرفی تعدادی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین پیتزاهای جهان

پیش از آن‌که به معرفی بهترین پیتزاهای جهان بپردازیم، لازم است اشاره‌ای کنیم به نوع سرو، عادات غذایی و سبک طبخ رایج در بعضی از کشورها که باعث شده نام و دستور خاصی برای پیتزای آن منطقه وجود نداشته باشند و فقط به نام آن منطقه مصطلح شده است؛ مانند نام کلی و آشنای پیتزای ایتالیایی، ایرانی و آمریکایی.

برای مثال پیتزای هندی که غالباً با ترشی زنجبیل سرو می‌شود و از ذائقه‌ی تند هندی تأثیر گرفته است. نمونه دیگر این اتفاق پیتزای فرانسوی است. علاقه فرانسوی‌ها به میل تخم‌مرغ نیمرو در وعده صبحانه، روی سرو پیتزای فرانسوی تأثیر گذاشته است؛ بطوری‌که یک تخم‌مرغ نیمرو شده وسط پیتزا می‌بینید. حتی پیتزای نیویورکی هم همان پیتزای عادی است؛ با این تفاوت که روی سنگ طبخ می‌شود و خمیری نازک‌تر از پیتزا دیترویت یا پیتزاهایی با همین شیوه سرو در شیکاگو دارد. با این اوصاف شاید میزان بیشتر پنیر و سس گوجه‌فرنگی در طبخ پیتزا شیکاگو به‌مراتب تمایز بهتر و برجسته‌تری برای تفاوت این نام‌گذاری‌ها باشد.

پیتزا مارگاریتا ،ایتالیا

پیتزا مارگاریتا ،ایتالیاقدمت این دستور پخت به قرن ۱۹ میلادی بازمی‌گردد. این پیتزا همان‌گونه که از نامش پیدا است، موردعلاقه ملکه مارگاریتا بوده است. پنیر، ریحان و گوجه‌فرنگی مواد اصلی تشکیل‌دهنده پیتزا مارگاریتا هستند که بی‌شباهت و بی‌ارتباط با رنگ‌های پرچم ایتالیا نیست. شاید پیتزای مارگاریتا با کمی تفاوت در دستور پخت در سرتاسر جهان سرو شود ولی بی‌شک ورژن ایتالیایی آن، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. اگر تابه‌حال طعم لذیذ مارگاریتا را نچشیده‌اید، توصیه می‌کنیم این تجربه خوشمزه را در ایتالیا رقم بزنید.

پیتزا هاوایی

پیتزا هاوایی

با آوردن نام هاوایی، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن خطور می‌کند، میوه‌های رنگارنگ و منحصربه‌فرد و کوکتل های میوه‌ای خوشمزه باشد، اما پیتزا هاوایی را از قلم نیندازید. همان‌گونه که از نام این نوع پیتزا مشخص است، برای طبخ آن از میوه‌های استوایی نظیر آناناس استفاده می‌شود. اگر به هاوایی سفر کردید، حتما این پیتزای متفاوت را امتحان کنید و خاطره بهتری از سفر به این جزیره زیبا را برای خود به یادگار بگذارید.

پیتزا مایو جاگا، ژاپن

پیتزا مایو جاگا، ژاپن

در دستور پخت این پیتزا که متعلق به کشور ژاپن است، سس مایونز، گوشت خوک، پاپریکا، سس گوجه‌فرنگی، ذرت و پیاز قرار دارد. خوردن مایو جاگا را با قاشق‌های چوبی ژاپنی تجسم نکنید و برای چند لحظه فرهنگ غذا خوردن ژاپنی را فراموش کنید. این فرهنگ در حین میل مایوجاگای خوشمزه قابل چشم‌پوشی است.

پیتزا هاگیز، اسکاتلند

پیتزا هاگیز، اسکاتلند

این پیتزا متعلق به کشور اسکاتلند است و قلب، جگر گوسفند و دانه‌های معطر در طبخ آن استفاده می‌شود. شاید ذهنیت جذابی از ترکیب پنیر و جگر گوسفند وجود نداشته باشد؛ اما توصیه می‌کنیم به سلیقه سرآشپزهای اسکاتلندی اعتماد کنید.

پیتزای لاهماجون، ترکیه

پیتزای لاهماجون، ترکیه

برای پخت پیتزای لاهماجون، لایه نازک نان را به خوراکی متشکل از گوشت چرخ‌کرده، پیاز و گوجه‌فرنگی خرد شده و سبزی‌های معطر آغشته می‌کنند. این پیتزای ترکی اغلب به‌عنوان میان‌وعده سرو می‌شود. لاهمجون به دلیل سادگی طبخ و سبک‌بودنش طرفداران زیادی دارد. تصور کنید طعم لذیذ مواد تازه این پیتزا در کنار دست‌پخت آشپزهای ترکی چه محصول فوق‌العاده‌ای را مقابل شما قرار می‌دهد.

پیتزا لانگوس، مجارستان

پیتزا لانگوس، مجارستانپیتزا لانگوس یک نان نرم و نسبتاً ضخیم برشته شده در روغن است که روی آن با خامه‌ترش، سیر، کره و پنیر پیتزا پوشانده می‌شود. البته دستور پخت مواد روی نان متفاوت است و با دو طعم شور یا شیرین تهیه می‌شود، اما پرطرفدارترین نوع آن، لانگوس سروشده با خامه‌ترش، سیر و کره است. ازآنجایی‌که انتظار همه ما از طعم پیتزا تقریباً مشترک و تکراری است، کمی تغییر نه تنها انتظارمان از خوشمزگی را برآورده می‌کند، بلکه سطح توقعمان از یک اسلایس پیتزا را هم بیشتر می‌کند. این مسئولیت را به پیتزا لانگوس بسپارید چراکه به‌ خوبی از پس آن برمی‌آید.

اوکونومیاکی، ژاپن

اوکونومیاکی، ژاپن

اوکونومیاکی با تعریف عام پیتزا تفاوت نسبتاً زیادی دارد؛ اما بافت خمیری و پنکک مانند این میان وعده که با تخم‌مرغ، کلم و پیاز کاملاً پوشانده می‌شود، آن را در زمره بهترین پیتزاهای جهان قرار می‌دهد. نکته‌ای که نباید در این معرفی از قلم انداخت، پوشش نهایی آن یعنی جلبک دریایی و زنجبیل فراوان است. طعم خاص اوکونومیاکی هم به دلیل همین ترکیبات است.

کوکا دی ریکاپته، اسپانیا

معروف ترین پیتزا های جهان

غذای ساده ای که چندین مدل دستور پخت دارد و در طعم های شیرین و شور با سبزیجات مختلف طبخ می‌شود. درصورتی که مواد روی خمیر شور انتخاب شود، شباهت زیادی به پیتزا پیدا می‌کند؛ البته خبری از پنیر پیتزا نخواهد بود! پس اگر پیتزا را به خاطر پنیرش دوست ندارید، کوکا دی رکاپته برای شما ساخته شده است. مسلماً دستوری که بدون عضو اساسی پیتزا یعنی پنیر، لطیف و خوشمزه باشد، ارزش سفر تا اسپانیا را دارد.

ماناکیش، لبنان

ماناکیش، لبنان

خمیر یکی از نان‌های محلی لبنانی پایه سازنده پیتزا ماتاکیش است. به همین دلیل در نگاه اول شبیه یک نان محلی است؛ با این تفاوت که روی آن را با گوشت چرخ‌کرده، آویشن فراوان و پنیر می‌پوشانند. این پیتزا علاوه بر وعده‌های اصلی، گاهی به‌عنوان صبحانه نیز سرو می‌شود. اگر صبح زود به لبنان رسیدید، به اولین رستوران بروید و خستگی راهتان را با یک صبحانه لذیذ لبنانی از خانواده‌ی پیتزاها، یعنی ماتاکیش به‌در کنید.

پیسالادیر ريا، فرانسه

پیسالادیرريا، فرانسه

پیتزا پیسالادیر ریا برای اولین بار در جنوب فرانسه سرو شد. خمیر پیسالادیر ریا از پیتزاهای آمریکایی کمی ضخیم‌تر و نرم‌تر است و روی آن را با نوعی ماهی، پیاز و زیتون سیاه می‌پوشانند. پیسالادیر ریا اغلب به‌عنوان میان وعده سرو می‌شود. طعم دریایی این پیتزا علاوه بر پیتزادوستان، طرفداران غذاهای دریایی را نیز مجذوب خود می‌کند. پس هنگامی‌که در یک رستوران فرانسوی نشسته‌اید و در حال زیرورو کردن منو آن هستید، پیسالادیر ریا را فراموش نکنید.

پیتزای دیترویت، آمریکا

پیتزا دیترویت، آمریکا

این پیتزای محبوب و خوشمزه به‌صورت تکه‌های مستطیلی سرو می‌شود و طعم غالب آن پپرونی و پنیر است. تفاوت اصلی پیتزا دیترویت با پیتزای شیکاگو یا نیویورک، ضخامت لایه خمیری برشته آن است. قطعاً در سفر به آمریکا پررنگ‌ترین خاطره‌ای که در ذهنتان می‌ماند، طعم و ظاهر جذاب پیتزا دیترویت است.

پیتزا موزی، سوئد

پیتزا موزی، سوئد

پیتزای موزی متعلق به سوئد، مهد پیتزا به روایت بعضی افراد است. در این دستور موز، بادام هندی، ژانبون دودی و پودر کاری را باهم میکس می‌کنند و روی لایه نسبتاً نازکی از خمیر می‌ریزند تا سطح خمیر را کاملاً بپوشانند. درست است، با شنیدن مواد تشکیل‌دهنده این پیتزا تصویر زیبایی در ذهنتان تداعی نمی‌شود، اما به شما قول می‌دهیم به‌محض امتحان کردن آن، قطعاً سفر به سوئد یکی از برنامه‌های ثابت سالانه‌تان خواهد شد! بنابراین پیتزای سوئدی را در لیست بهترین پیتزاهای جهان قرار می‌دهیم.

پیتزا بول گوگی، کره

پیتزا بول گوگی، کره

گوشت گوساله و طعم شور و شیرین این پیتزا، ویژگی بارز و دوست‌داشتنی آن است. پیتزا بول گوگی برای طرفداران گوشت که سوسیس و کالباس را در حد رقابت و جایگزینی با گوشت قرمز نمی‌بینند، انتخاب بسیار مناسبی است. گوشت گوساله در کنار مزه‌هایی همچون کیمچی، فلفل دلمه‌ای، قارچ توفین، سس گوجه‌فرنگی و البته پنیر دستور پختی بی‌نقص محسوب می‌شود. بعد چشیدن طعم پیتزای بول گوگی، هرچه پیتزای گوشت خورده‌اید را فراموش می‌کنید.

پیتزا برلوسکونی، فنلاند

پیتزا برلوسکونی، فنلاند

معرفی می‌کنیم! برنده مسابقه بین‌المللی بهترین پیتزا، یعنی پیتزا برلوسکونی! این پیتزا با ترکیبات گوشت دودی گوزن و پیاز قرمز به‌راستی‌که مستحق دریافت چنین جایزه‌ای هست. پس در سفر به فنلاند با برگزیده پیتزاهای جهان قراری بگذارید و از آشنایی با آن لذت ببرید.

پیتزا تارت فلامبیه، فرانسه

پیتزا تارت فلامبیه، فرانسه

نوع طبخ این نوع پیتزا که متعلق به منطقه آلزاس فرانسه است، به‌صورت آجری ست. خمیری ترد و نازک دارد که روی آن را با ترکیبی از پیاز و گوشت خوک می‌پوشانند. با توجه به فرانسوی بودن آن، خبری از تخم‌مرغ نیمرو نیست.

پیتزا ناپل، ایتالیا

پیتزا ناپل، ایتالیا

نام دوست‌داشتنی موتزارلا شکی در خوشمزه بودن پیتزا ناپل باقی نمی‌گذارد؛ به‌خصوص اگر با سیر و ریحان تازه همراه شود. این پیتزا که برای اولین بار در شهر هم نامش، یعنی ناپل تهیه و سرو شده است. خمیر نسبتاً ضخیم آن به مدت ۲۰ الی ۶۰ ثانیه روی اجاق سنگی و آتش بلوط طبخ می‌شود. همه ما تصور خمیری نازک و لطیف برای پیتزاهای ایتالیایی داریم؛ اما ناپل تصورمان به هم می‌زند. البته که به تصور بسنده نکنید و خودتان را به یک تجربه‌ی جدید از پیتزا ایتالیایی در این کشور زیبا مهمان کنید.

پیتزای بومی برزیل

پیتزای بومی برزیل

ژانبون، پنیر پیتزا، نخود سبز و ذرت را شاید بتوان از اعضای همیشگی مواد تشکیل‌دهنده پیتزا دانست؛ اما درباره مغز خرما این‌چنین فکر نمی‌کنم. درواقع تنها افزودنی منحصربه‌فرد پیتزاهای متفاوت برزیل همین مغر خرما است! شاید شگفتی‌ها و زیبایی‌های برزیل فرصتی برای امتحان کردن غذاهای بومی‌اش باقی نگذارد، اما به شما قول می‌دهیم از جایگزین کردن خوردن یک وعده پیتزای بومی برزیلی به جای بازدید از یک باغ‌وحش زیبا، پشیمان نخواهید شد.

پیتزا نیوهاون، ایالت کانکتیکا

پیتزا نیوهاون، ایالت کانکتیکا

پیتزا نیوهاون برای طرفداران پیتزاهای کم‌پنیر انتخاب خوبی است. خمیر این پیتزا بسیار ترد و نازک است و در فر پخته می‌شود. روغن زیتون و پونه کوهی چاشنی اصلی و متفاوت نیو هاون است.

پیده، ترکیه

پیده، ترکیه

یکی دیگر از پیتزاهای جالب کشور ترکیه، پیتزا پیده است. خمیر زیرین این پیتزا قایقی شکل و گود است. داخل گودی خمیر را با موادی مثل گوشت، تخم‌مرغ، پنیر و انواع سبزیجات پر می‌کنند. البته انتخاب ترکیب مواد میانی تا حد زیادی سلیقه‌ای است و بسته به ذائقه آشپز یا میهمانان دارد؛ اما در تمامی دستورها گوشت و سبزیجات ثابت است. ترکیه منبعی غنی از دستورپخت‌های ممتاز است که در میان آنها پیده، جایگاهی ویژه و پرطرفدار را به خود اختصاص داده است. به‌محض ورود به ترکیه، کافه‌ها و رستوران‌های ارائه‌دهنده پیده سر راهتان قرار می‌گیرند که فرصتی عالی برای چشیدن این پیتزای هیجان‌انگیز است.

پیتزا زاپیکانکا، لهستان

پیتزا زاپیکانکا، لهستان

زاپیکانکا نوعی غذای خیابانی کشور لهستان است و به دلیل سادگی طبخ و نان باگت لایه خمیری آن، از محبوبیت زیادی برخوردار است. سرو این پیتزای ساندویچی همواره با سس کچاپ تند همراه است. سرو خیابانی زاپیکانکا باعث شده است که این پیتزای لذیذ از چشم هیچ توریستی پنهان نماند. کافی است در یکی از خیابان‌های اصلی و شلوغ لهستان قدم بزنید تا چندین دکه طبخ زاپیکانکا را در فواصل کوتاه از هم ببینید. دراین صورت دیگر نیازی به تبلیغ و تعریف ندارد، عطر و بویی که تمام فضا را پر کرده و البته ازدحام مردم شما را به انتظار در صف طولانی خرید یک پیتزای زاپیکانکا ترغیب می‌کند:)

پیتزای سفید، آمریکا

پیتزای سفید، آمریکا

این پیتزا در شهر اولد فورج آمریکا واقع در شمال شرقی پنسیلوانیا برای اولین بار پخته شد. این پیتزا در سینی طبخ و به‌صورت برش‌های مربعی شکل سرو می‌شود. سبزی‌های معطر پیش از سرو به‌عنوان گرد چاشنی به این تکه‌های خوشمزه اضافه می‌شوند و ترکیبی فوق‌العاده به وجود می‌آورند که به‌راحتی با پیتزاهای نیویورک و شیکاگو رقابت می‌کند. همین امر پیتزای سفید آمریکایی را در لیست بهترین پیتزاهای جهان قرار داده است. خوردن پیتزاهای آمریکایی در کنار بازدید از جاهای دیدنی کشور پهناور آمریکا به‌راستی که لذت‌بخش است.

خاچاپوری، گرجستان

خاچاپوری، گرجستان

خاچاپوری ترکیبی ساده و لذیذ از نان و پنیر و بعضاً تخم‌مرغ است که آن را به یکی از غذاهای سنتی گرجی تبدیل کرده است. این میان وعده‌ی دوست‌داشتنی آداب خاصی برای میل کردن دارد؛ به این گونه که باید در ابتدا گوشه‌های خمیر که به شکل قایق هستند را جدا کنید، سپس نان را به مواد میانی آغشته و نوش جان کنید. شاید بتوانید این تجربه را در رستوران‌های بین‌المللی کسب کنید؛ اما توصیه می‌کنیم به کشور همسایه، یعنی گرجستان سفر کنید و اجازه دهید پیش‌خدمت یک رستوران اصیل و محلی این غذای سنتی را با آداب اصلی و بومی‌اش برایتان سرو کند تا لذت میل کردنش چندین برابر شود.

پاسترمایلیا، مقدونیه

پاسترمایلیا، مقدونیه

پیتزایی بومی و دارای قدمت که مدت‌ها است در میان مردم مقدونیه به‌سادگی و خوشمزگی شهرت دارد. نانی بیضی‌شکل با رویه‌ای از گوشت و تخم‌مرغ، تمام توصیف این پیتزای خوشمزه و محبوب است؛ اما توصیف طعم و خوشمزگی آن به این خلاصگی و سادگی نیست. هیچ راهکاری برای درک این طعم لذیذ وجود ندارد جز آنکه به مقدونیه سفر کنید و علاوه بر تماشای بناهای تاریخی و باستانی‌اش، تجربه طعم پاستر مایلیا را به تجربه‌های شیرین عمرتان اضافه کنید.

پیتزا کباب، سوئد

پیتزا کباب، سوئد

اصلی‌ترین عضو پیتزا کباب، گوشت کبابی آن است که در کنار سس گوجه‌فرنگی، فلفل تند و ماست خامه‌ای سرو می‌شود. پیتزا کباب به‌راحتی برای سوئد توریست جذب می‌کند و طرفداران کباب در سرتاسر جهان را به رستوران‌های این کشور می‌کشاند.

پیتزا بورک، اسلوونی

پیتزا بورک، اسلوونی

بورِک بیشتر ازآن‌که پیتزا محسوب شود، نوعی پای با خمیر لایه لایه است که صرفاً به دلیل مواد میانی‌اش در زمره‌ی انواع پیتزا قرار گرفته است. مواد میانی بورک شامل سس گوجه‌فرنگی، پنیر پیتزا، ژانبون و قارچ است که بسته به ذائقه و عادات غذایی می‌توان این مواد را با گوشت یا سبزیجات جایگزین کرد. بورک مختص یک کشور نیست و در هر کشوری بسته به محصولات رایج آن منطقه و عادات غذایی ساکنینش طبخ و سرو می‌شود. حتی کسانی که تابه‌حال تجربه خوردن بورک نداشته‌اند، با شنیدن طرز تهیه و آوازه خوشمزگی‌اش از طرفداران پیتزا بورک شدند.

پیتزای آمریکایی به سبک سنت لوئیس

پیتزای آمریکایی به سبک سنت لوئیس

در ترکیب لایه‌ی خمیری پیتزای آمریکایی به سبک سنت لوئیس، از مایه خمیر استفاده نمی‌شود. همین امر باعث شده است لایه زیرین آن بسیار نازک و شکننده شود. مواد روی این پیتزا غالباً شامل سس گوجه‌فرنگی و نوعی پنیر آمریکایی به نام پروول است. البته محدودیتی برای اضافه کردن مواد دیگری به این ترکیب وجود ندارد. این پیتزا به شکل مربعی سرو می‌شود. بنابراین اگر روی اسلایس های مثلثی شکل پیتزا تعصب دارید، بهتر است به جای دست کشیدن از این پیتزای ترد و خوشمزه، تعصبتان را کنار بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم در تجربه غذاهای جدید منعطف باشید؛ در رابطه با پیتزا سنت لوئیس این انعطاف به نفع خودتان است.

مسخن، فلسطین

مسخن، فلسطین

به دلیل خمیر زیرین مسخن و مواد رویه آن، دستور غذایی‌اش در دسته‌بندی انواع پیتزا جای گرفته است. هرچند می‌توانید انواع پنیردار این غذا را پیدا کنید، اما در دستور اصلی این غذا هیچ مدل پنیری استفاده نشده است. لایه‌ی زیرین، نان خوشمزه و سنتی تابون است و مواد رویه نیز شامل گوشت مرغ با استخوان، سماق، پیاز و دانه‌های کاج است. در اولین فرصتی که برایتان پیش آمد، این پیتزای خوشمزه که طعمی نزدیک به غذاهای ایرانی دارد را تجربه کنید.

پانزروتو فریتو، ایتالیا

پانزروتو فریتو، ایتالیا

پیتزای پانزروتو فریتو، نوعی ساندویچ یا اصطلاحاً، کالزونی پیتزا است که به‌جای پخته شدن در فر روی اجاق سرخ می‌شود. مواد میانی سلیقه ایست اما سس گوجه‌فرنگی و پنیر موتزارلا دو عضو ثابت این ترکیب هستند. شاید بگویید برای امتحان چنین پیتزایی لازم نیست به ایتالیا سفر کنم؛ به‌محض شروع پختن آن در خانه، خودتان متوجه می‌شوید که بهترین مکان برای چشیدن این پیتزای خوشمزه، بی‌شک ایتالیا است.

پیتزا فوگازا، آرژانتین

پیتزا فوگازا، آرژانتین

پیتزا فوگازا تقریباً به سبک آمریکایی و با خمیری ضخیم سرو می‌شود. مواد رویه شامل روغن زیتون، پیاز و آویشن است که گاها با چاشنی پنیر پارمزان به ترکیبی ویژه و فوق‌العاده تبدیل می‌شود. توجه داشته باشید پیتزا فوگازتا و فوگازا دو تلفظ متفاوت از یک دستور غذایی نیست و دو گونه‌ی متفاوت از پیتزا هستند که تنها تفاوتشان وجود پنیر در لایه خمیری پیتزا فوگازتا ست. اگر گذرتان به آرژانتین افتاد، به تجربه طعم لذیذ فوگازا بسنده نکنید و برای فوگازای خمیر پنیری نیز وقت بگذارید. چراکه به‌هیچ‌وجه قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند.

پیتزای سرخ شده، اسکاتلند

پیتزای سرخ شده، اسکاتلند

همان‌طور که از نام‌گذاری این پیتزا مشخص است، تنها تفاوت آن با دیگر پیتزاها نوع طبخ آن است که به‌جای برشته شدن در فر، در روغن داغ سرخ می‌شود. حتی اگر از غذاهای چرب و سرخ‌کردنی اجتناب می‌کنید، یک گاز از پیتزای سرخ‌شده اسکاتلندی را از دست ندهید. شاید نظرتان درباره غذاهای چرب عوض شد!

حال که با بهترین پیتزاهای جهان آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم محتوای بهترین غذا های ایرانی را هم حتما مطالعه کنید تا با غذاهای معروف ایرانی بیشتر آشنا شوید.

بی‌شک در سرتاسر جهان دستورپخت‌های متنوع دیگری برای پیتزا وجود دارد؛ اما در این نوشته سعی شد تا صاحبان بیشترین شباهت‌ها را در معرفی بهترین پیتزاهای جهان گرد هم آوریم. هرچند به نام و انواع پیتزاهای ایرانی اشاره‌ای نشد، اما احتمالاً نام آشنای مخلوط، مخصوص و قارچ و گوشت انتخاب همیشگی‌مان از یک منوی مفصل از انواع پیتزا خواهد بود.

 

6 نظرات
  1. مهسا می گوید

    اخه این درسته با روح روان ادم بازی میکنید

  2. نامداری می گوید

    الان ساعت 4و56 دقیقه صبح
    خودم فستفودی دارم
    ولی خبرم با بچه کوچیکم حرف میزدم بخوابه
    فقط بگم نکنید از این کارا
    تماما متفاوت و این لذت برام داشت
    مرسی

    1. امیر ائمی می گوید

      آقای نامداری عزیز،
      خیلی خوشحالیم که لذت بردین ?

  3. سحر می گوید

    ، من فقط بخاطر غذا میخوام دور دنیارو بگردم???. ایشالاه بار بعدی که اومدم تو سایتتون دقیقااا داخل رستوران کشورای خارجی باشم☺

  4. نجیب می گوید

    میخوام تو سوئیس یه پیتزایی بزنم .داشتم دنبال اطلاعات میگشتم خودم هوس پیتزا کردم .

    1. بانو تقیان می گوید

      خیلی هم عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.