اجاره ماشین در کیش | لذت دور دور با ماشین‌های لوکس خارجی

4

وقتی به جزیره کیش سفر می‌کنی انگار که سفر خارجی رفتی! فضای کیش واقعاً دوست‌داشتنی و لوکس هست و می‌توانی چند روزی را غرق در زندگی لاکچری و رؤیایی باشی. یکی از بخش‌های لذت‌بخش سفر به کیش، اجاره ماشین است. خب جزیره کیش منطقه آزاد تجاری به حساب می‌آید و همین موضوع باعث شده تا انواع ماشین رنگارنگ و لوکس آمریکایی و اروپایی در جزیره کیش جولان بدهند. قطعاً در تهران یا شهرهای دیگر نمی‌توانی سوار بر فورد موستانگ یا شورلت کامارو با سقف کروک در خیابان گشت‌وگذار کنی؛ اما در کیش این کار شدنی است! اجاره ماشین در کیش جزو تفریحاتی است که حتماً باید تجربه کنی. اصلاً خیلی‌ها فقط برای سواری لوکس در جزیره کیش، به‌صورت دوره‌ای به این جزیره سفر می‌کنند. اگر هنوز درباره اجاره خودرو در کیش اطلاعات نداری، در این مقاله با ما همراه باش.

اجاره ماشین در کیش

کیش جزیره کوچک در استان هرمزگان است که هوایی عالی و بلوارهای عریض و درخت‌کاری شده دارد. هوا که گرم می‌شود جان می‌دهد کروک ماشین را پایین دهید و باد را بین موهای خود احساس کنید. ماشین‌سواری همیشه لذت‌بخش است. مخصوصاً اگر سوار ماشین‌های لوکس خارجی گران‌قیمتی باشید که حتی اگر در شهر خود بتوانید یکی را از نزدیک ببینید، همه آن را با انگشت اشاره به هم نشان می‌دهند. حال در کیش می‌توانید با هزینه‌ای منطقی و معقول، چند روزی که در جزیره سکونت دارید را سوار همین ماشین‌های شیک و امروزی باشید. اجاره خودرو در کیش به یکی از جاذبه‌های توریستی این جزیره تبدیل شده است. بسیاری از جوانان فقط به عشق آنکه پشت فرمان همین ماشین‌ها بنشینند و از سواری آن لذت ببرند، به کیش سفر می‌کنند.

انواع ماشین برای اجاره در کیش

اگر عاشق ماشین‌سواری و مدل‌های مختلف خودرو باشید، وقتی که وارد شرکت‌های اجاره ماشین در کیش می‌شوید، همانند کودکی خواهید بود که وارد مغازه شکلات‌فروشی شده است و نمی‌تواند یکی را انتخاب کند! همان طور که در بخش ابتدایی مقاله اشاره کردیم، با توجه به اینکه جزیره کیش منطقه آزاد تجاری است، خودرو بدون گمرکی وارد می‌شود. به همین خاطر می‌توانید شاهد حضور خودروهای آمریکایی خاصی باشید که حتی اجازه ورود به ایران را ندارند. اجاره ماشین در کیش هیچ محدودیتی ندارد. یعنی شما می‌توانید انواع ماشین معمولی همانند انواع هیوندا النترا، تویوتا یاریس، تویوتا کمری و… یا انواع ماشین‌های لوکس همانند فورد موستانگ، شورلت کامارو یا دوج چلنجر را کرایه کنید. البته برخی شرکت‌های اجاره ماشین در کیش، اقدام به کرایه ماشین‌های سوپر لاکچری همانند لامبورگینی یا جگوار نیز می‌کنند.

شرکت‌های اجاره ماشین در کیش

در هر گوشه از جزیره کیش می‌توانید شاهد فعالیت شرکت‌های مختلفی باشید که اقدام به اجاره خودرو در کیش می‌کنند. اگر بخواهید، می‌توانید پیش از آنکه به جزیره سفر کنید، در اینترنت به‌دنبال شرکت‌های اجاره خودرو در کیش بگردید و از آن‌ها بخواهید تا ماشین را برای شما درب فرودگاه آماده کنند. به این ترتیب از همان لحظه ورود به جزیره، سوار خودروی رؤیایی خودتان خواهید شد.

برای پیدا کردن شرکت‌های اجاره خودرو در کیش می‌توانید از اینترنت کمک بگیرید. با جستجویی ساده می‌توانید انواع شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را بیابید. البته هر شرکت تعداد محدودی ماشین را می‌تواند به مشتریان خود ارائه دهد. پس حتماً باید تاریخ سفرتان را اعلام کنید و موجودی خودروهای آزاد در آن بازه زمان را دریافت نمایید. هزینه اجاره ماشین در جزیره تقریباً بین اکثر شرکت‌ها یکسان است و تفاوت چندانی ندارد. پس بهتر است بیشتر به‌دنبال ماشین مدنظرتان باشید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در کیش

اجاره ماشین در جزیره بسیار ساده است؛ اما به هر صورت قواعد و اصول خاص به خود را نیز دارد. به هر صورت این خودروها صدها میلیون تومان قیمت دارند و از‌این‌رو شرکت‌ها برای کرایه خودرو تدابیر خاصی در نظر گرفته‌اند. پس در صورتی که قصد کرایه خودرو در جزیره کیش را دارید، حتماً باید مدارک لازم را همراه داشته باشید. در غیر این صورت فقط باید از تماشای خودروهای لوکس در خیابان لذت ببرید!

برای کرایه خودرو حتماً باید کارت شناسایی معتبر، یعنی همان کارت ملی همراه داشته باشید. همچنین همراه داشتن گواهینامه معتبر نیز الزامی است. فردی که قصد اجاره خودرو را دارد یا یکی از همراهان او، باید یک برگ چک به ارزش تقریبی خودرو حین عقد قرارداد به شرکت ارائه دهد. در صورتی که فرد چک همراه نداشته باشد، باید حدود 10 میلیون‌ تومان وجه نقد به‌عنوان زمان در اختیار شرکت قرار دهد. همچنین در نهایت بعد از تحویل خودرو، 200هزار تومان به‌عنوان ودیعه نقدی بابت استعلام خلافی نزد شرکت باقی می‌ماند که پس از 10 روز در صورتی که مستاجر خلافی نکرده باشد، این هزینه نیز عودت داده خواهد شد.

قیمت اجاره ماشین در کیش

قیمت اجاره ماشین در جزیره کیش بر اساس نوع خودرو و زمان سفر تفاوت پیدا می‌کند. در حال حاضر قیمت کرایه خودرو در هر 24 ساعت بین 1 تا 10 میلیون تومان متغیر است. شاید از نظرتان این بازه قیمتی خیلی وسیع باشد! خب ماشین داریم تا ماشین! قیمت ماشین‌های معمولی مثل پرادو، تویوتا یاریس یا هیوندا النترا حدود 1تا 2 میلیون تومان است.

در حالی که برای کرایه خودروهای لوکس بسیار گران‌قیمت همانند مازراتی گرن توریسمو باید حدود 10 میلیون تومان به ازای هر روز پرداخت کنید. کرایه خودروهای سوپر لوکس عجیب همانند لامبورگینی نیز تا حدود 20 میلیون تومان در روز خواهد بود.

توجه داشته باشید که ممکن است نرخ اجاره ماشین در کیش بر اساس فصل تا 50 درصد افزایش داشته باشد. مثلاً تابستان قیمت اجاره خودرو در جزیره تا حدود 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

قوانین اجاره ماشین در کیش

  • مبلغ ودیعه جریمه را شرکت تعیین می‌کند و هیچ نرخ مصوبی وجود ندارد؛
  • پیش از کرایه خودرو باید قرارداد توسط مستاجر امضا شود؛
  • در صورتی که فرد خسارتی به خودرو وارد کند، خسارت به عهده مستاجر است. البته در این زمینه شرکت‌های مختلف مقررات متفاوتی را اعمال می‌کنند؛
  • گواهینامه فرد باید معتبر و دارای تاریخ باشد؛
  • هرگونه تخلف در خودرو به عهده مستاجر است؛
  • جبران خسارت، سرقت کامل و سرقت وسایل خودرو به عهده مستاجر است؛
  • مقدار بنزین باک باید همان مقداری باشد که در ابتدا ماشین تحویل مستاجر شد؛
  • مستاجر حداکثر در طول روز فقط می‌تواند 200کیلومتر با ماشین بپیماید.

نکات مهم برای اجاره خودرو در کیش

  • بستن کمربند ایمنی در کیش الزامی است؛
  • بوق زدن در کلیه معابر جزیره ممنوع است؛
  • آلودگی صوتی به هر نوع در جزیره ممنوع است؛
  • ریختن زباله از داخل خودرو به بیرون در جزیره ممنوع است؛
  • جریمه در جزیره دوبرابر سایر شهرهای استان هرمزگان و جنوب ایران است؛
  • حداکثر سرعت در معابر اصلی جزیره برابر با تابلوهای رانندگی است. البته در نوار سیاحتی حداکثر سرعت 50کیلومتر در ساعت است؛
  • در خیابان‌های کیش دوربین‌های نظارتی سرعت و بازرسان نامحسوس حضور دارند و حرکت خودروها را نظارت می‌کنند.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، واقعاً ماشین سواری در جزیره کیش مزه می‌دهد. البته اینکه بیش از 50 کیلومتر در ساعت با یک ماشین عالی همانند مازراتی نمی‌توانید حرکت کنید، کمی حالتان را می‌گیرد! اما واقعاً سواری در ماشین‌های لوکس و امروزی تجربه بسیار بی‌نظیری است که هر کس می‌تواند در جزیره کیش داشته باشد. آیا شما حاضر هستید تا ریسک راندن یک ماشین میلیاردی را به عهده بگیرید؟ به نظرتان بهتر نیست از تاکسی استفاده کرد؟ نظرات خود را درباره اجاره ماشین در کیش با ما به اشتراک بگذارید.

فرد باید دسته‌چک معتبر یا مبلغی به‌عنوان ودیعه نقدی داشته باشد.

شرکت به مدت 10 روز مبلغی حدود 200هزار تومان را به‌عنوان ودیعه خلافی نزد خود نگه می‌دارد.

گواهی‌نامه معتبر و کارت ملی حتماً نیاز است.

حداقل مدت‌زمان کرایه خودرو 24 ساعت و حداکثری وجود ندارد.

بله، بوق زدن و هرگونه آلودگی صدا در کیش ممنوع است.

4 نظرات
  1. محمد می گوید

    خوب اگه قراره با سرعت ۵۰ کیلومتر رانندگی کنیم ، ترجیح میدم پراید کرایه کنم بهرحال یکی از کارهای لذت بخش با ماشین های لوکس ، رانندگی با سرعت بالاست . ??

    1. بانو تقیان می گوید

      محمد عزیز، دقت کنید: «در نوار سیاحتی حداکثر سرعت 50کیلومتر در ساعت است». یعنی شما در جاده خلوت یا جاهایی که تابلوی سرعت بیشتر هست، می‌تونید گاز بدید. 🙂

  2. محمد امین می گوید

    کاش پراید هم داشت و قیمتاش خیلی گرونه اگه کسی بخواد انقدر پول واسه اجاره این ماشین ها بده خودش انقدر پولداره که ماشین می‌خره و میزارتش تو یه پارکینگ تا برگرده ?

    1. بانو تقیان می گوید

      بله محمدامین عزیز، مبالغ زیاده؛ اما در مقایسه با تفریحات آبی در کیش هم هزینه چندانی محسوب نمی‌شه. برای افرادی که پول خرید اون ماشین رو ندارن؛ ولی دوست دارند چند ساعتی رانندگی باهاشون رو تجربه کنند، فرصت مغتنمیه و به نظر میاد ارزشش رو داشته باشه. ضمن اینکه بعضی از هتل‌ها مثل هتل پنج ستاره پالاس کیش، این ماشین‌ها رو با قیمت مناسب در اختیار مسافرانشون قرار می‌دن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.