مراکز خرید چابهار | تجربه خرید ارزان از بهترین بازار ایران

0

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی می‌دانید که در چابهار مراکز خرید بسیار عالی و ارزان‌قیمت وجود دارند که می‌توانید خرید یک فصل خودتان را در آن انجام دهید. بسیاری از مسافران همه‌ساله با خرید بلیط هواپیما چابهار خودشان را به این بندر زیبا و خوش‌آب‌وهوا می‌رسانند تا خرید یک فصل یا حتی یک سال را انجام دهند. خب چابهار یک منطقه آزاد تجاری و بندر مرزی است. از‌این‌رو انواع اجناس ته‌لنجی با قیمت مناسب از کشورهای اطراف در بازارهای چابهار به فروش می‌رسند؛ اما سؤال اینجاست که در کجای چابهار باید خرید کرد؟ برای پاسخ به این سؤال شما، مقاله‌ای جامع درباره مراکز خرید چابهار آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا تمام بازارهای چابهار را بشناسید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی چابهار، روی لینک زیر کلیک کنید:

 مراکز خرید ارزان در چابهار

بسیاری از مسافران با هدف خرید ارزان راهی چابهار می‌شوند. حتی اگر سری به راهنمای سفر چابهار بزنید هم متوجه می‌شوید که بیشتر بازارهای این شهر، اجناس را با قیمت باورنکردنی عرضه می‌کنند؛ پس بهتر است یک راست به سراغ مراکز خرید ارزان در چابهار برویم.

  • بازار ابریشم چابهار

بازار ابریشم جزو ارزان ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. این مرکز خرید، یک مجتمع تجاری بسیار بزرگ است که 193 واحد صنفی در آن مشغول فعالیت هستند. در طبقه اول و دوم این مجتمع تجاری، هایپرمارکتی بزرگ قرار دارد. در طبقه همکف نیز یک کافی‌شاپ به چشم می‌خورد. در این بازار می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردان، لباس بچه، لوازم خانگی و همچنین زیورآلات تهیه کنید. بازار ابریشم ظاهری لوکس و امروزی ندارد؛ اما در آن می‌توانید انواع اجناس مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی و البته خارجی را پیدا کنید. بازار ابریشم محلی مناسب برای خرید البسه برای یک فصل کامل به حساب می ‌آید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، منطقه آزاد چابهار
  • بازار تاناکورا مخصوص فروش استوک در چابهار

تاناکورا یک واژه قدیمی است که برای اجناس کارکرده و مخصوصاً لباس‌های دست دوم از آن استفاده می‌کنند. در بازار تاناکورا می‌توانید شاهد انواع اجناس دست‌دوم و کارکرده باشید که از کشورهای غربی به ما رسیده‌اند. معمولاً این اجناس شامل پوشاک، کیف و کفش و حتی اسباب‌بازی و عروسک‌های پولیشی می‌شوند. البته باید بدانید تمامی اجناس این بازار کارکرده نیستند. بلکه برخی آن‌ها اوتلت هستند. اوتلت به اجناسی گفته می‌شود که تک‌سایز و تک‌رنگ‌شده‌اند یا مدت بسیاری از که در انبارهای اروپا باقی مانده‌اند. به همین خاطر آن‌ها را به‌صورت کیلویی با قیمت ارزان به کشورهایی همانند ایران می‌فروشند.

آدرس: چابهار، خیابان امام خمینی
  • بازار تیس چابهار

بازار تیس جزو ارزان ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. این مرکز خرید دو طبقه، مرکز عرضه انواع اجناس چینی و ایرانی است. در طبقه دوم بازار تیس، تاجران چینی مشغول به کار هستند. در این طبقه می‌توانید انواع اجناس چینی را تهیه کنید. برخی از فروشگاه‌ها، به‌صورت عمده نیز فعالیت می‌کنند. در طبقه همکف نیز فروشندگان ایرانی مشغول به کار هستند. این مرکز خرید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌فروشد! فرض کنید که در کنار مغازه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، یک لاستیک فروشی به چشم می‌خورد و مغازه کنار آن لوازم خانگی دست‌دوم می‌فروشد!

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، منظقه آزاد چابهار

مراکز خرید لوکس چابهار

همه مراکز خرید چابهار ارزان‌قیمت نیستند. بلکه در بین بازارهای ارزان، می‌توانید شاهد مراکز خرید لوکس و امروزی هم در این بندر باشید. در این بخش به شما مراکز خرید لوکس چابهار را معرفی خواهیم کرد.

  • بازار پردیس چابهار

بازار پردیس جزو بهترین مراکز خرید چابهار برای خرید سوغات و خرید مایحتاج فصل یا طول سال به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال مرکز خرید عالی برای خرید سوغات چابهار هستید یا می‌خواهید برای یک فصل کامل خرید کنید، بهتر است مستقیم به سراغ مرکز خرید پردیس بروید. از این مرکز خرید محال است دست خالی بیرون بروید. در این مرکز خرید می‌توانید شاهد حضور انواع اصناف مختلف از قبیل پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، عینک، مواد خوراکی خارجی، پارچه، لباس مجلسی زنانه، لوازم الکترونیکی، موبایل، لوازم خانگی، اسباب‌بازی و …. باشید.

آدرس: سیستان و بلوچستان، منطقه آزاد چابهار، خیابان کوهستان
  • بازار صدف چابهار

بازار صدف جزو بزرگترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. در این مرکز خرید صدها واحد صنفی مختلف مشغول به کار هستند. در این بازار می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی خارجی، لوازم دیجیتال و لوازم خانگی را تهیه کنید. این بازار بسیار وسیع است و اصناف بسیاری را شامل می‌شود.

آدرس: چابهار بلوار شهید ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار، بازار صدف
  • بازار فردوس چابهار

در هر راهنمای سفر چابهار که نگاه کنید، نام بازار فردوس به چشمتان می‌خورد. بازار فردوس جزو بزرگترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید و وسعت بسیاری دارد. بسیاری از مسافران، در همان ابتدای سفرشان مستقیم به بازار فردوس می‌روند. این بازار وسعت بسیاری دارد و صدها مغازه مختلف در آن مشغول به کار هستند. در اصل بازار فردوس چابهار را نمی‌توان بورس یک کالای خاص دانست، بلکه در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود.

آدرس: چابهار، جنب اداره منطقه آزاد چابهار
  • مجتمع تجاری صالحیار چابهار

مجتمع تجاری صالحیار نیز جزو شیک ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. این مرکز خرید بزرگ در بلوار شهید ریگی و موقعیت مکانی مناسبی قرار دارد. مرکز خرید صالحیار یک مجتمع تجاری چندطبقه است. در هر طبقه می‌توانید شاهد حضور اصناف خاصی در کنار هم باشید. در این مرکز خرید می‌توانید انواع خوراکی خارجی، چای، قهوه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم خانگی، لوازم خواب و…. را تهیه کنید. این مرکز خرید برای تهیه اقلام مصرفی یک فصل و همچنین خرید سوغاتی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

آدرس: چابهار، بلوار شهید ریگی، بالاتر از پارک بهار
  • مرکز تجاری الماس چابهار

آیا به لباس خانم‌های چابهاری دقت کرده‌اید؟ آن‌ها لباس‌هایی رنگارنگ، زیبا و با پارچه‌ای بسیار لطیف دارند. این پارچه‌ها جزو انواع پارچه‌های هندی به حساب می‌آیند. پارچه‌های هندی جزو بهترین پارچه‌های دنیا هستند که اکثراً از الیاف و رنگ طبیعی بافته می‌شوند. اگر به این نوع از پارچه‌ها علاقه‌مند هستید، حتماً سری به مرکز تجاری الماس بزنید. این مرکز تجاری جزو زیباترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید.

آدرس: بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، مقابل مجتمع تجاری پردیس

بازارهای سنتی چابهار

چه چابهار چه یزد چه تهران، در هر شهری بازارهای سنتی متعدد وجود دارند و بازدید از آن‌ها اکیداً توصیه می‌شود. در این بخش مقاله می‌خواهیم تا بازارهای سنتی چابهار را به شما معرفی کنیم.

  • بازار ادویه فروشان

بازار ادویه فروشان جزو قدیمی ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. از نام این بازار می‌توانید متوجه شوید که در آن چه خبر است و چه می‌گذرد. در اصل بازار ادویه فروشان بخشی از بلوک بازار به حساب می‌آید. می‌توان گفت که بازار ادویه فروشان انگار که یک راسته از بلوک بازار است که در آن مغازه‌های فروش ادویه به چشم می‌خورند. ادویه‌های جنوبی بسیار خوش‌رنگ و لعاب و خوش عطر هستند. مردم جنوب عادت به استفاده فراوان از ادویه در غذاهای خود دارند. به همین خاطر یک راسته از بازار سنتی چابهار به بازار ادویه فروشان اختصاص یافته است. این بازار بسیار زیباست و حتی برای عکاسی و ثبت خاطره نیز جان می‌دهد.

آدرس: چابهار، ضلع شمالی بلوار امام خمینی، حد فاصل خیابان بلوچستان و میدان کوزه
  • بازار زرگرها

دیدنش که ضرری ندارد؟ این ترفندی است که خانم‌ها همسران خود را به‌سمت دام، یعنی بازار زرگرهای چابهار می‌کشند. این بازار جزو گران ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. مردم چابهار از نظر فرهنگی، تحت‌تأثیر کشورهای عربی و هنودستان هستند. این موضوع در دست‌پخت و البته سلیقه آن‌ها نیز تأثیر گذاشته است. مثلاً در بازار زرگرهای چابهار می‌توانید انواع طلای سنگین هندی را ببینید که بسیار زیبا و پرزرق‌وبرق هستند و قیمت گزافی دارند. حتی تماشای این طلاهای سنگین و زیبا نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، بالاتر از پارک بهار
  • بازار زن ها یا بازار مادربزرگ

شنیدن نام این بازار قطعاً برایتان کمی عجیب است. بازار زن‌ها یا بازار مادربزرگ نامی است که فارسی‌زبان‌ها برای بازار بلوک گذاشته‌اند. بلوک در زبان بلوچی به‌معنای پیرزن است. شاید با خودتان بپرسید که چرا یک بازار باید چنین نامی داشته باشد؟ در حقیقت اکثر فروشندگان و کسبه این بازار را مادران و مادربزرگان اداره می‌کنند. این بازار جزو قدیمی ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. در این مرکز خرید می‌توانید زنان و مادرانی را مشاهده کنید که انواع ادویه، صنایع‌دستی و … به گردشگران عرضه می‌کنند. این بازار حال‌وهوای بسیار خاصی دارد و حتی قدم‌زدن در آن نیز می‌تواند خاطره‌انگیز باشد.

آدرس: چابهار، ضلع شمالی بلوار امام خمینی، حد فاصل خیابان بلوچستان و میدان کوزه
  • بازار لته در کنارک

بازار لته جزو قدیمی ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آیند که در نزدیکی بندر کنارک قرار دارد. بازار لته یا همان بازار کنارک جزو بازارهای سنتی چابهار محسوب می‌شود. در این بازار بیشتر لوازم طبیعت‌گردی و کوهنوردی عرضه می‌شود. با کمی گشت‌وگذار می‌توانید انواع کفش نو و دست دوم کوهنوردی اورجینال را همراه با کوله‌پشتی‌های اصلی و بسیار باکیفیت تهیه کنید. پس اگر ماجراجو هستید که حتماً هم هستید، سری به بازار لته در نزدیکی بندر کنارک بزنید.

  • بازار ماهی فروشان چابهار

در انتهای بلوار دریای چابهار، بازاری سنتی با نام بازار ماهی‌فروشان قرار دارد. بازار ماهی‌فروشان شامل دو سوله بزرگ می‌شود که در فاصله 100 متری یکدیگر قرار دارند. اگر در ساعات ابتدایی صبح، یعنی حدود 7 صبح به این بازار سر بزنید، شاهد عرضه ماهی‌های تازه صید روز خواهید بود. برخی مردم شهرهای اطراف به‌صورت هفتگی اقدام به خرید بلیط اتوبوس چابهار می‌کنند تا از این بازار ماهی تهیه کنند. ماهی‌های این بازار ارزان‌قیمت، تازه و بسیار خوشمزه هستند. این بازار را می‌توان جزو مهم ترین مراکز خرید چابهار دانست.

آدرس: چابهار، بلوار شهید ریگی، انتهای خیابان دریا
  • دکه بازار چابهار

اگر می‌خواهید تا روزمرگی و زندگی مردم محلی را بهتر درک کنید، حتماً سری به دکه بازار چابهار بزنید. در هر دو طرف این بازار می‌توانید شاهد مردم محلی باشید که در دکه‌های خوش مشغول فروش اجناس مختلف هستند. برخی نیز کنار بازار بساط کرده‌اند. در این بازار انواع صنایع‌دستی، زیورآلات سنتی، پارچه‌های رنگی، گیاهان دارویی و… به چشم می‌خورد. دکه بازار در اصل همان بازار سنتی چابهار است و بازدید از آن را حتماً باید در برنامه سفرتان قرار دهید. دکه بازار برای خرید سوغات مخصوص چابهار جان می‌دهد.

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، خیابان خیام

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، چند تا از این مراکز خرید چابهار را از قبل می‌شناختید؟ به نظرتان بهترین مرکز خرید چابهار کدام است؟ راستی شما در سفر به چابهار، بیشتر چه اجناسی را برای مصرف طول سال خریداری می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

مرکز خرید فردوس بزرگترین مرکز خرید چابهار است.

بازار تاناکورا ارزان‌ترین بازار چابهار است.

بازار مادربزرگ باصفاترین بازار سنتی چابهار است.

بازار ماهی چابهار بهترین مرکز برای خرید ماهی در چابهار است.

دکه بازار، واقع در ابتدای خیابان خیام، همان بازار سنتی چابهار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.