جاهای دیدنی چابهار | معرفی عجیب‌ترین جاذبه های گردشگری چابهار

0

چابهار بندری عجیب با جاذبه‌های گردشگری خاص و منحصر‌به‌فرد است. زمانی که صحبت از جاهای دیدنی چابهار به میان می‌آید، باید خودتان را برای تماشای شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی آماده کنید. پس در مقاله پیش رو با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی چابهار را به‌خوبی بشناسید و از سفر به آن نهایت لذت را ببرید. شک نکنید که بعد از آشنایی با این جاذبه‌ها در اولین فرصت اقدام به خرید  بلیط هواپیما چابهار خواهید کرد.

کوه های مینیاتوری | سفر به مریخ از روی زمین

خب در گام اول بهتر است سری به کوه های مینیاتوری یا همان کوه های مریخی چابهار بزنید. این کوه‌ها در فاصله 40 تا 50کیلومتری مسیر چابهار – روستای گواتر واقع شده‌اند. به تصویر بالا نگاه کنید. آیا واقعاً به نظرتان این کوه‌ها غیرطبیعی نیستند؟ این کوه‌ها به‌حدی عجیب هستند که آن‌ها را با نام کوه‌های مریخی می‌شناسند؛ زیرا مشابه چنین کوه‌هایی با ظاهری عجیب را فقط در مریخ می‌توان یافت. جالب است بدانید از این کوه‌ها به‌عنوان لوکیشن فیلم‌های فضایی همانند سیاره سرخ نیز استفاده کرده‌اند.

دلایل مختلفی درباره شکل‌گیری کوه‌های مینیاتوری چابهار وجود دارد؛ اما باید بدانید که این کوه‌ها فقط به‌خاطر فرسایش به این شکل درآمده‌اند. زمانی که وارد محوطه کوه‌های مینیاتوری می‌شوید، ناگهان موتور تخیلتان روشن می‌شود. با خودتان می‌گویید چه اتفاقاتی که در بین این کوه‌های عجیب رخ نداده است. همین موضوع باعث می‌شود تا کوه‌های مینیاتوری در زمره مرموزترین جاهای دیدنی چابهار قرار بگیرند.

  • تالاب لیپار | تنها تالاب صورتی ایران

تالاب لیپار جزو آن دسته از جاهای دیدنی چابهار است که باید حسابی قدر آن را بدانیم. تالاب لیپار جزو معدود دریاچه‌های دنیاست که به جای رنگ آبی، رنگ صورتی دارد. شاید خداوند این تالاب را برای یکی از فرشتگان خود آماده کرده است! تالاب لیپار تنها تالاب صورتی در ایران و جزو چهار تالاب صورتی جهان به حساب می‌آید. شاید برایتان جای سؤال باشد که چرا آب این تالاب به رنگ صورتی درآمده است؟ در حقیقت وجود نوعی باکتری و پلانکتون‌های خاص در این تالاب باعث شده تا آب به رنگ صورتی در بیاید. جالب است بدانید جلبک‌های این تالاب در صنعت ساخت لوازم آرایشی کاربرد دارند و بسیار پراهمیت هستند.

این دریاچه محیطی امن و آرام را برای مهاجرت پرندگان ایجاد می‌کند. در فصل زمستان وقتی که هوای سرد به قلب پرندگان نفوذ می‌کنند، آن‌ها برای تجربه گرما عازم چابهار و تالاب لیپار می‌شوند. در فصل زمستان می‌توانید شاهد حضور پرندگانی زیبا همانند فلامینگو، چنگر، کشیم، تیهو، عقاب دشتی، جیرفتی، دلیجه، خوتکا و طاووسک در این تالاب باشید.

کوه گل افشان بزرگ چابهار

آیا می‌دانید کوه گل افشان چیست؟ خب از نام آن می‌توانید متوجه شوید! در حقیقت کوه گل افشان کوهی است که از آن به جای مواد مذاب، گِل فواره می‌زند. از نظر نوع فعالیت، شباهت بسیاری بین کوه‌های گل افشان و کوه‌های آتشفشانی وجود دارد. با این تفاوت که در این کوه‌ها خبری از گدازه‌های داغ و سوزنده نیست! جالب است بدانید کوه گل افشان چابهار با 5هزار متر ارتفاع، بزرگ‌ترین کوه گل افشان در تمام دنیا به حساب می‌آید.

بر اساس نظر کارشناسان، زمانی که گل‌های سرد از داخل چشمه‌ها بیرون می‌زنند، به‌تدریج روی هم انباشته می‌شوند و شکل مخروطی به خود می‌گیرند و شبیه کوه می‌شوند. به‌خاطر وجود گازهای زیرزمینی، حباب داخل این گل‌ها به وجود می‌آید. این حباب‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و ناگهان روی سطح گل می‌ترکند! در این لحظه همه جا پر از گل می‌شود! جالب است بدانید بسیاری از توریست‌های خارجی برای حمام گل به این کوه‌ها می‌آیند. گل‌های این کوه خاصیت بسیاری دارند و برای سلامت پوست مفید هستند.

دید و بازدید از خانه گاندوها

گاندوها جزو نژادهای معروف تمساح هستند! جالب است بدانید بخشی از چابهار نیز زیستگاه این گونه قدرتمند و بزرگ از تمساح است. شاید در کشورهای خارجی همانند آمریکا، تماشای تمساح از نزدیک خیلی هم جذاب نباشد! اما در اکثر شهرهای ایران خبری از حضور تمساح نیست. در چابهار بخشی به‌عنوان زیستگاه گاندوها وجود دارد. این منطقه جزو مناطق محافظت‌شده ایران به حساب می‌آید و شکار کاملاً ممنوع است. بازدیدکنندگان نیز می‌توانند در محیط‌های امن طراحی‌شده، از تماشای زندگی گاندوها لذت ببرند.

تمساح گاندو در دو رودخانه کاجو و سرباز چابهار زندگی می‌کند. آن‌ها جثه بسیار بزرگی دارند و ظاهرشان بسیار باعظمت است. تماشای زندگی آن‌ها از نزدیک می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و به بخشی فراموش‌نشدنی از سفرتان تبدیل شود. منطقه زندگی گاندوها جزو زیباترین جاذبه گردشگری چابهار است. در این منطقه علاوه‌بر گاندوها، مرغ سقای، کاکایی، عقاب شاهی، روباه، شغال، سیاهگوش و… نیز زندگی می‌کنند.

درخت جادویی مکر زن

درخت مکر زن جزو عجیب‌ترین درختان روی زمین به حساب می‌آید. این درخت جزو درختان بومی هندوستان و جنوب‌شرق آسیاست. گویا در گذشته دور که تجارت بین ایران و هندوستان به اوج خود رسیده بود، این درختان را از هندوستان به ایران آوردند. با توجه به تشابه شرایط آب‌وهوایی بین ایران و بخش‌هایی از هندوستان، این درخت به‌خوبی در خاک ریشه زد. البته نمی‌توان گفت در خاک ریشه زد؛ زیرا ریشه‌کردن این درخت بسیار عجیب است. در حقیقت شاخه‌‌های این درخت به‌سمت زمین حرکت می‌کنند و وقتی که بزرگ شوند، وارد خاک شده و به‌عنوان ریشه عمل می‌کنند!

ظاهر این درخت بسیار عجیب است. مکر زن نام محلی درختی است که در اصل آن را با نام درخت انجیر معابد می‌شناسند. حال جالب است بدانید مردم محلی بر این باور هستند در صورتی که زیر سقف این درخت آرزو کنید، آرزوی شما برآورده می‌شود. به همین خاطر است که روی شاخه درخت مکر زن می‌توانید شاهد پارچه‌های کوچک و بزرگی باشید که به آن گره زده‌اند. بد نیست بدانید دقیقاً به همین خاطر است که آن را با نام درخت آرزوها نیز می‌شناسند.

جنگل حرا

محال است که صحبت از جاهای دیدنی جنوب کشور به میان بیاید و خبری از جنگل حرا در لیست نباشد. همان طور که انتظار می‌رود، جنگل حرا هم جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی چابهار و قشم به حساب می‌آید. زیباترین جنگل حرای منطقه جنوب کشور در نزدیکی خلیج گواتر قرار دارد. خلیج گواتر هم‌مرز با کشور پاکستان است و دسترسی به آن از طریق چابهار امکان‌پذیر می‌شود جنگل حرا عجیب‌ترین جنگل روی کره خاکی به حساب می‌آید؛ جنگلی که ریشه‌های درختان آن در آب است. البته اگر هنگام جزر آب سری به جنگل بزنید، متوجه می‌شوید که درختان در گل ریشه دارند. هم‌زمان با مد، سطح آب بالا می‌رود و انگار که درختان در آب غوطه‌ور هستند.

در هنگام مد، قایق‌سواری در بین درختان این جنگل بسیار لذت‌بخش خواهد بود. آب خلیج‌فارس شور است. پس چطور این درختان زنده هستند؟ شاید تعجب کنید بدانید که درختان جنگل‌های حرا دارای دو نوع ریشه هستند. یک ریشه آب را شیرین می‌کند و ریشه دیگر آب شیرین را به درخت می‌رساند. برخی حیوانات نیز همانند نوعی موش محلی، همانند نی، ریشه آب‌شیرین‌کن را در دهان خود می‌گذارد و از آن سیراب می‌شود! جنگل حرا یک اکوسیستم کامل و بسیار حیرت‌آور است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

روستای درک

روستای درک روستایی است که شما را به حیرت وا می‌دارد. جایی که تصور نمی‌کنید چنین تلاقی را مشاهده کنید. حتی در خواب هم نمی‌توان تصور چنین تلاقی عجیبی را کرد. مگر می‌شود آب و آتش را کنار هم گذاشت؟ خب در روستای درک هر چه تصور می‌کنید امکان‌پذیر است. روستای درک محل تلاقی دریا و کویر است. جایی که از میان کویر خشک و بی‌‌آب و علف ناگهان با منظره دریا رو‌به‌رو می‌شوید. شاید اولین‌بار کسانی که از دل کویر با این منظره رو‌به‌رو شدند، با خودشان گفتند که اینجا حتماً سراب است. واقعاً هم که جز سراب نمی‌توان تصور دیگری از این زیبایی داشت.

تصور کنید از میان شن‌های کویری در حال عبور هستید. آفتاب حسابی از خجالتتان در می‌آید و پوستتان را همانند ماهی‌تابه سرخ می‌کند. جز مار و عقرب موجود زنده‌ای به چشم نمی‌خورد. همین‌طور که پیش می‌روید، ناگهان صدای امواج به گوش می‌رسد. انگار که دوستی در میان سختی به کمکتان می‌آید و دست به سویتان دراز می‌کند. نسیم دریا صورتتان را نوازش خواهد کرد. عطر دریا به مشام می‌رسد. قدم‌هایتان همانند ضربان قلبتان تندتر می‌شوند تا نهایتاً خودتان را به آب دریا برسانید. هرچه درباره زیبایی روستای درک بگوییم، باز هم در وصف زیبایی آن دریغ کردیم.

روستای تیس | روستایی با هزاران سال قدمت

در بخش‌های جنوبی کشور، محوطه‌های باستانی بسیاری وجود دارند. روستای تیس جزو قدیمی‌ترین روستاهای جنوب ایران به حساب می‌آید. جالب است بدانید جریان زندگی در این روستا به دوران هخامنشیان باز می‌گردد. شاید حتی تصور اینکه حدود 2،500 سال پیش نیاکان ما در این منطقه زندگی می‌کردند نیز باعث می‌شود مو به تنمان سیخ شود! 2،500 سال پیش در این روستا چه خبر بوده؟ چه کسانی در آن زندگی می‌کردند؟ یا اینکه مشغول چه کاری بودند؟ روستای تیس در کنار دریای مکران قرار دارد. به همین خاطر جزو مهم‌ترین روستاهای بندری ایران به حساب می‌آید.

پس می‌توان حدس زد که در آن دوران نیز از این روستا برای ارتباط با آسیای شرقی و هند استفاده می‌کردند. با مرور تاریخ می‌توانیم متوجه شویم که حتی در دوران اسلام نیز بندر تیس جزو بنادر مهم کشور به حساب می‌آمد. در آن دوران کشت نیشکر و پانیذ در مکران انجام می‌شد. بر اساس اسناد تاریخی زمانی که کشت نیشکر از سکه افتاد، این بندر نیز رونق خود را از دست داد. جالب است بدانید هنوز هم مردم محلی در این روستای قدیمی مشغول زندگی هستند. هر کوچه و خانه این روستا می‌تواند یک جاذبه گردشگری بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد باشد.

غارهای بان مسیتی

چابهار دست از شگفت‌زده‌کردن شما بر نمی‌دارد. بعد عبور از دل جنگل‌های عجیب، تالاب‌های حیرت‌انگیز و کوه‌های مینیاتوری که عبور کنید، به غارهای سه گانه بان مسیتی چابهار خواهید رسید. این غارها در روستای تیس قرار دارند که در بخش قبلی درباره آن صحبت کردیم. از این سه غار، یکی آن‌ها طبیعی و دوتای دیگر حاصل کنده‌کاری بشر هستند.

شکل غار طبیعی به‌صورت نیم‌دایره است و داخل آن آرامگاهی قدیمی به چشم می‌خورد. اطلاعات خاصی درباره این آرامگاه وجود ندارد. حتی کتیبه‌ای روی آن نیز به چشم نمی‌خورد. بان میستی نامی است که مردم محلی روی این غار عجیب گذاشته‌اند. «بان» به‌معنای مرد خداپرست و صالح و «میستی» نیز در زبان محلی به‌معنای معبد است. پس اگر به‌دنبال کشف اسرار عجیب هستید، حتماً سری به غارهای بان میستی بزنید.

قلعه پیروز گت

در نزدیکی روستای تاریخی تیس، قلعه‌ای قدیمی با نام قلعه پیروز گت وجود دارد. این قلعه یادگار دوران اشکانیان و ساسانیان است. بر اساس اسناد تاریخی در هر دو دوره تاریخی از این قلعه تاریخی استفاده می‌کردند این قلعه در بالای کوه قرار دارد. پس برای بازدید از آن باید بند کفش‌های خود را سفت کنید و به دل مناطق کوهستانی بزنید. در تابستان بازدید از این قلعه توصیه نمی‌شود؛ زیرا گرمای هوا بسیار آزاردهنده خواهد بود. این قلعه ظاهر خود را به‌خوبی حفظ کرده و این موضوع بسیار عجیب است. از قلعه قسمت‌هایی همانند قراول خانه و کشیک‌خانه به‌جای‌مانده است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

توجه داشته باشید که قلعه پیروز گت و غارهای بان میستی در یک مسیر قرار دارند. پس می‌توانید بازدید از روستای تیس و جاهای دیدنی اطراف آن را در یک روز قرار دهید تا یک تیر و چند نشان بزنید. این قلعه کاربرد نظامی داشته و بر اساس موقعیت استراتژیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

مسجد جامع تیس | قدیمی‌ترین مسجد چابهار

حال که دستمان گرم شده و درباره جاهای دیدنی چابهار و تیس صحبت می‌کنیم، بهتر است سری هم به مسجد جامع این روستا بزنیم. جالب است بدانید قدمت مسجد جامع تیس به 1250 سال پیش باز می‌گردد. بر اساس اسناد تاریخی، مسجد جامع تیس دومین مسجد ایران پس از ورود اسلام به کشور محسوب می‌شود. اگر اهل ایران‌گردی باشید، حتماً مساجد مختلف بسیاری را دیده‌اید؛ اما این مسجد شما را متعجب می‌کند. در طراحی مسجد جامع تیس خبری از کاشی‌کاری‌های لاجوردی و معماری کلیشه‌ای نیست. این مسجد از نظر معماری شباهت بسیاری به مساجد کشورهای پاکستان و هندوستان دارد. همچنین همانند مساجد اهل سنت، دارای یک مناره است. این مسجد ظاهر خود را به‌خوبی حفظ کرده و همانند ستاره در قلب چابهار می‌درخشد.

مسجد جامع دزک

مسجد جامع دزک در شهرستان سراوان قرار دارد که بخشی از چابهار به حساب می‌آید. این مسجد تاریخی یادگار دوران صفویه است. مهم‌ترین جاذبه تماشایی این مسجد، نوع معماری و متریال استفاده شده در آن به حساب می‌آید. سقف این مسجد از جنس الیاف درخت خرما، گز و کنار پوشانده شده است. در ساخت دیواره‌های مسجد نیز از خشت و گل استفاده کرده‌اند. با وجود آنکه مصالح استفاده‌شده در این مسجد بسیار ساده هستند؛ اما کیفیت بسیار مناسبی دارند و بعد از 400 سال هنوز سالم باقی‌ مانده‌اند. این مسجد دارای شبستان تابستانی و زمستانی است و در هر بخش می‌توانید شاهد ستون‌های مدور باشید. مسجد جامع دزک مهم‌ترین مسجد در تمام سراوان به حساب می‌آید.

موزه محلی چابهار

موزه محلی چابهار در ساختمان فرمانداری قدیم این شهر جا خوش کرده است. خود ساختمان فرمانداری یادگاری از دوران قاجار بوده و جزو آثار تاریخی شهر به حساب می‌آید. این موزه دو طبقه دارد و در هر طبقه آثار مختلف تاریخی مربوط به چابهار را به نمایش گذاشته‌اند. با کمک مجسمه‌های بومی، پوشش سنتی، فرهنگ و مشاغل مردم این شهر را معرفی می‌کنند. در حقیقت می‌توان این موزه را کتاب تاریخی جذاب و جامع دانست که شما را به‌صورت کامل با مردم این شهر و تاریخ آن آشنا می‌کند. موزه محلی جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی چابهار است جنبه تاریخی و فرهنگی دارد.

ساحل صخره‌ای چابهار

در هر گوشه از ایران سواحل مختلفی وجود دارند؛ اما اکثر سواحلی که با آن آشنا هستیم، سواحل ماسه‌ای هستند. یا برخی سواحل جنوب کشور، تماماً صخره‌ای بوده و دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار است. ساحل صخره‌ای چابهار را می‌توان جزو زیباترین سواحل چابهار و حتی تمام ایران دانست. این ساحل را بسیاری از گردشگران به تکه‌ای بهشت می‌شناسند که در حاشیه دریای عمان قرار دارد. به تصویر بالا نگاه کنید. آیا عاشق این منظره نشدید؟ این ساحل بخش شنی و صخره‌ای را به‌صورت هم‌زمان در خود جای داده است. زمانی که روی لبه صخره قرار بگیرید، می‌توانید شاهد مناظری بی‌نظیر و تماشایی باشید. تماشای غروب آفتاب از این ساحل به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در سفرتان تبدیل می‌شود. لازم به ذکر است اکوسیستم این ساحل بسیار پیچیده است و می‌توانید شاهد حضور انواع لاک‌پشت، مرغ دریایی، خرچنگ و… باشید.

روستای شیرگواز

در گذشته دور، روابط بین ایران و هندوستان بسیار گسترده بود. در حال حاضر نیز به‌خاطر تحریم‌های اقتصادی رابطه این دو کشور کاهش پیدا کرده است. شاید در آینده نزدیک باز هم شاهد افزایش مبادلات اقتصادی با کشور هندوستان باشیم. وجود مبادلات اقتصادی با هندوستان باعث شده تا بسیاری از روستاهای جنوبی کشور تحت تأثیر فرهنگ این کشور قرار بگیرند. روستای شیرگواز جزو مناطقی است که تحت تأثیر مستقیم فرهنگ کشور هندوستان قرار دارد. جالب است بدانید حتی اکوسیستم و آب‌وهوای این منطقه نیز بی‌شباهت به هندوستان نیست. یکی نکاتی که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، وجود شیر و گراز در این منطقه است.

همچنین باید بدانید که در این منطقه انواع میوه‌های استوایی خوشمزه همانند انبه، موز، پاپایا و سایر میوه‌های استوایی رشد می‌کنند. در ضمن اگر عاشق گیاه قهوه هستید هم می‌توانید این گیاه را از نزدیک در روستای شیرگواز مشاهده کنید. قهوه‌های شیرگواز شباهت بسیاری به دانه‌های قهوه هندوستان دارند.

روستای رمین | روستای فرهنگی

درباره جاهای دیدنی چابهار به‌صورت مفصل صحبت کردیم. شاید شما همین حالا هم می‌خواهید اقدام به خرید بلیط اتوبوس چابهار کنید و عازم این بندر زیبا شوید؛ اما برای سفرتان باید ابتدا برنامه‌ریزی داشته باشید. همان طور که متوجه شدید، این بندر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. بخشی از جاذبه‌های گردشگری این بندر در نزدیکی روستای تیس قرار دارد و بخش عمده دیگر آن در نزدیکی روستای رمین واقع شده است.

در حقیقت اکثر “جاهای دیدنی معروف چابهار” همانند کوه‌های مینیاتوری، جنگل‌های حرا، درخت مکر زنان و تالاب لیپار در نزدیکی همین روستا واقع شده‌اند. پس بهتر است یک روز کامل را برای بازدید از روستای رمین کنار بگذارید و از تماشای جاهای دیدنی آن لذت ببرید. این روستا در فاصله 12کیلومتری شرق چابهار قرار دارد. همچنین جالب است بدانید روستای رمین جزو 10 روستای برتر کتاب‌دوست و کتاب‌خوان ایران به حساب می‌آید.

ساحل بریس

ساحل بریس جزو زیباترین سواحل مکران است. این ساحل در کنار دریای عمان قرار دارد. ساحل بریس ساحلی محبوب در بین صیادان محلی به حساب می‌آید. ارتفاع این ساحل از سطح دریا به حدود 10 متر می‌رسد. در این ساحل بسیاری صیادان با تور پر از شاه‌میگو و انواع ماهی‌های جنوب به خانه بازمی‌گردند. همچنین ساحل بردیس محلی مناسب برای لنگر گرفتن کشتی‌های کوچک و لنج‌های محلی است. این ساحل آخرین بندر چابهار به حساب می‌آید و در منطقه صفر مرزی قرار دارد. پس در صورتی که قصد قایق‌سواری در این ساحل را دارید، باید مراقب مرز دریایی باشید.

در این منطقه صخره‌های مرجانی بسیار مرتفعی به چشم می‌خورد. این صخره‌های بسیار خطرناک هستند. با وجود آنکه بسیاری از گردشگران ساحل بریس را به عروس سواحل جنوب می‌شناسند؛ اما شاید این عروس، عروس دریایی باشد که بسیار سمی است! پس از لبه صخره‌ها دور شوید و حین شنا نزدیک صخره‌های مرجانی نباشید. یک موج سنگین می‌تواند شما را به صخره‌ها بکوبد و عواقب بدی داشته باشد.

خلیج پزم | خلیجی با طاق صخره‌ای

خلیج پزم جزو بکرترین جاهای دیدنی چابهار به حساب می‌آید. این خلیج از نظر وسعت، نصف خلیج چابهار است. ارتفاع دماغه آن کمی از ارتفاع دماغه ساحل بریس کمتر است و شباهت بسیاری به آن دارد. مهم‌ترین مزیت خلیج پزم، دنج و خلوتی آن در مقایسه با سواحل و خلیج‌های دیگر چابهار است. در این خلیج می‌توانید از شنیدن آواز دریا لذت ببرید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید. طاق صخره‌ای خلیج پزم بسیار زیبا و بی‌نظیر است و در بین گردشگران شهرت بسیاری دارد. اگر اهل عکاسی هستید حتماً دوربینتان را همراه بیاورید تا این مناظر تماشایی را ثبت کنید.

باغ گیاه‌شناسی چابهار

چابهار بندری چهارفصل با آب‌وهوای بی‌نظیر است. همین شرایط آب‌وهوایی باعث شده تا شهرداری این بندر اقدام به ساخت باغ گیاه‌شناسی کند. باغ گیاه شناسی چابهار در روستای زیبای تیس واقع شده است. این باغ حدود 4هزار گونه مختلف گل و گیاه بومی را در خود جای می‌دهد. برخی این گیاهان بسیار نادر هستند و در خطر نابودی قرار دارند. پس در حین بازدید از باغ گیاه‌شناسی چابهار مراقب باشید که به‌هیچ‌وجه به گیاهان و گل‌ها آسیب وارد نکنید. فضاسازی این باغ بسیار بی‌نظیر است و از مسیرهای گل‌کاری شده عبور خواهید کرد. این باغ بهترین تفریح خانوادگی می‌شود و برای عکاسی جان می‌دهد. فصل اردیبهشت بهترین زمان بازدید از این باغ محسوب می‌شود.

بندر گواتر

در سفر به چابهار حتماً باید سری به بندر گواتر بزنید. این بندر را می‌توان اصلی‌ترین و زیباترین بندر در تمام چابهار دانست. بندر گواتر در بخش جنوب‌شرقی مرز ایران واقع شده است و بخش‌های مشتری با کشور پاکستان دارد. جالب است بدانید بخش کوچکی از این بندر در استان سیستان و بلوچستان نیز قرار دارد. به‌واسطه هم‌جواری این بندر با جنگل حرا، بندر گواتر شهرت بسیاری پیدا کرده است. بسیاری از گردشگران برای تماشای زیبایی جنگل‌های حرا عازم بندر گواتر می‌شوند. همچنین تماشای غروب خورشید در این بندر بسیار زیباست و می‌توانید تصاویر یادگاری بسیار زیبایی را ثبت کنید.

برنامه‌ریزی برای سفر به چابهار

چابهار جاهای دیدنی بسیاری دارد و هیچ شکی در این رابطه نیست. پس چطور باید از جاهای دیدنی چابهار دیدن کنیم که جاذبه‌ای را از قلم نیندازیم؟ در اصل باید بازدید خودتان را به دو بخش مختلف تقسیم کنید. بخش عمده جاهای دیدنی طبیعی چابهار در روستای رمین واقع شده است. همچنین برای بازدید از جاهای دیدنی تاریخی چابهار باید به روستای تیس بروید. در وهله اول باید بازدید از این دو روستا را در برنامه سفرتان قرار دهید. سپس می‌توانید سری به روستاهای دیگر همانند شیرگواز بزنید.

اگر احساس می‌کنید که در یک روز امکان بازدید از تمامی جاهای دیدنی هر روستا وجود ندارد، می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شب را استراحت کنید. به این ترتیب سفرتان به سفری فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد. راستی در سفر به این شهر، خرید از مراکز خرید چابهار را فراموش نکنید. شما که دلتان نمی‌خواهد این شهر زیبا را بدون تهیه یادگاری ترک کنید؟

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظرتان درباره “جاهای دیدنی چابهار” چیست؟ آیا شما نیز شیفته این بندر زیبا هستید؟ آیا تا کنون از این بندر تاریخی دیدن کرده‌اید؟ نظرات خودتان را درباره بهترین جاهای دیدنی چابهار با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

روستای تیس قدیمی‌ترین روستای چابهار است.

روستای رمین زیباترین روستای چابهار به حساب می‌آید.

بندر گواتر زیباترین بندر چابهار به حساب می‌آید.

ساحل بریس زیباترین ساحل چابهار است.

خلیج پزم خلوت‌ترین خلیج چابهار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.