هزینه سفر به کیش | ارزان یا گران؟

1

جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد پرطرفدار سفرهای داخلی است و مسافران زیادی در طول سال برای خرید بلیط هواپیما کیش اقدام می‌کنند. کیش همچون نگینی زیبا در قلب خلیج فارس می‌درخشد و جاهای دیدنی زیادی دارد. نکته حائز اهمیت درباره کیش، «منطقه آزاد» بودن آن است که از تعرفه‌های سنگین گمرک معاف است. این ویژگی برجسته، کیش را تبدیل به محل مناسبی برای خرید کالاهای لوکس خارجی کرده است؛ اما به‌طور کلی قیمت بازدید از جاذبه های گردشگری، مواد غذایی و حمل و نقل مشخص هستند. حال اگر چمدانتان را بسته‌اید، برای اطلاع‌داشتن از هزینه سفر به کیش با ره بال آسمان همراه باشید تا سفری کم‌هزینه و خاطره‌انگیز تجربه کنید.

متوسط هزینه سفر به کیش

فرقی نمی‌کند به‌دنبال تجربه غواصی مهیج باشید یا گشت و گذار در صخره‌های مرجانی خلیج فارس؛ باید بگوییم جزیره کیش امکان تجربه تمام تفریحات هیجان‌انگیز را برای شما فراهم کرده است. این جزیره دلربا یکی از بهترین مناطق گردشگری و تفریحی لوکس ایران است. به‌طور کلی هزینه سفر به کیش، نسبتاً گران است؛ اما گردشگرانی که قصد سفر به این جزیره را دارند، می‌توانند با دانستن هزینه‌های سفر، متناسب با توان مالی خود، برنامه سفر هیجان‌انگیزی را ترتیب دهند. اگر شما هم می‌خواهید سفر به نسبت ارزانی داشته باشید، می‌توانید وسیله نقلیه شخصی، قطار یا اتوبوس را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید سفری راحت و لاکچری داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم خود را با هواپیما به مقصد برسانید. در خصوص رزرو هتل یا اقامتگاه‌های بوم گردی هم باید بگوییم بهتر است سایت رزرو آنلاین هتل ره بال آسمان را چک کنید، چون گاهی رزرو هتل سه ستاره از رزرو هتل تک ستاره ارزان تر تمام می‌شود. ادامه متن را بخوانید تا با جزئیات هزینه سفر به کیش آشنا شوید.

هزینه سفر به کیش با هواپیما

سفر به کیش با هواپیما

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که برای رسیدن به مقصد عجله دارید یا از رانندگی‌های طولانی‌مدت خسته می‌شوید، پیشنهاد ما به شما سفر با هواپیما است. سفر به کیش با هواپیما مناسب‌ترین گزینه است؛ در غیر این صورت علاوه بر طولانی‌بودن راه، ناچارید بخشی از مسیر رسیدن به نگین خلیج فارس را از طریق دریا طی کنید که به‌طور معمول گران‌تر تمام می‌شود. امکان رزرو بلیط کیش از تهران و سایر شهرها هر روزه وجود دارد؛ اما در نظر گرفتن یک سری نکات قبل از خرید بلیط، باعث می‌شود سفر ارزان‌تری داشته باشید. اگر می‌خواهید بلیط سفر به کیش را با قیمت مناسب بخرید پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع تعطیلات تصمیم به سفر بگیرید و اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید. در ایام تعطیلات، تقاضای مردم برای سفر به کیش زیاد است؛ به‌همین‌دلیل بلیط‌ها گران‌تر از روزهای دیگر سال می‌شود. بنابراین می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست و چک‌کردن لحظه‌ای قیمت بلیط‌ها، برنامه سفر خود را تغییر دهید و بلیط خود را ارزان تر تهیه کنید.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش با ماشین شخصی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی خود به کیش سفر کنند. مسافرت با ماشین و طی‌کردن مسافت طولانی ممکن است خسته‌کننده باشد؛ اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که می‌توانید در طول مسیر، شهرهای زیادی را ببینید و خاطره‌های جذابی را برای خود و همسفرانتان بسازید. لازم به ذکر است که هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی قابل مدیریت است. شما در چنین سفری، به‌جز هزینه چند باک بنزین، هزینه چندانی نخواهید داشت. بعد از رسیدن به بندر چارک، سرنشینان ماشین و خود ماشین با لندیگراف عازم نگین خلیج فارس می‌شوند. سفر با لندیگراف یکی از لذت‌بخش‌ترین مسیرهای رسیدن به کیش است. بهتر است قبل از سفر زمینی به کیش با ماشین نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • هزینه حمل و نقل ماشین با لندیگراف در حال حاضر (اسفند 1398) حدود 500 هزار تومان است؛ اما ممکن است در تعطیلات بیشتر شود.
  • خودروهای ملی مدل 1393 و خودروهای خارجی مدل 1385 به بعد اجازه ورود به جزیره را دارند.
  • توجه داشته باشید که خودروهای پراید، پیکان، آردی، هایس و مینی‌بوس اجازه ورود به جزیره را ندارند.
  • با توجه به افزایش سفرها به جزیره کیش در تعطیلاتی مانند نوروز، تردد خودروهای شخصی توسط لندیگراف افزایش پیدا می‌کند و ممکن است ساعت‌های طولانی در صف بمانید.

هزینه سفر به کیش با قطار

سفر با قطار به کیش

با توجه به اینکه معمولاً قیمت بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما ارزان تر است، بسیاری از افراد خواهان سفر به کیش با قطار هستند. اما لازم به ذکر است یادآور شویم که مسیر مستقیم ریلی از دل آب‌های خلیج فارس وجود ندارد. برای سفر به کیش باید ابتدا خود را با قطار به بندرعباس برسانید. به‌طور معمول قیمت بلیط قطار تهران بندرعباس بین 110 تا 250 هزار تومان است. سپس دو گزینه پیش رو دارید:

  • با کشتی از اسکله شهید رجایی به کیش بروید.
  • بلیط پرواز بندرعباس به کیش را تهیه کنید که ممکن است مجموع هزینه بلیط قطار و هواپیمایتان گران تر از بلیط مستقیم هواپیمایتان شود.

هزینه خورد و خوراک در کیش

خوردو خوراک در کیش

یکی از دغدغه‌های مسافران کیش، هزینه خورد و خوراک است. به‌طور کلی سطح قیمت رستوران‌ها در جزیره کیش نسبت به سایر نقاط ایران حدود 10 الی 20 درصد گران‌تر است. با این وجود شما باز هم می‌توانید با مدیریت هزینه‌های سفر، خود را مهمان غذاهای لذیذ جنوبی کنید. پس اگر تصمیم خود را برای نوش جان کردن غذاهای محلی و دریایی خوشمزه کیش گرفته‌اید بهتر است بدانید رستوران‌های کیش در 4 سطح بسیار لوکس، لوکس، متوسط و اقتصادی در حال ارائه خدمات هستند. گردشگران می‌توانند بسته به بودجه‌ای که برای سفر خود در نظر گرفته‌اند هرکدام از این رستوران‌ها را انتخاب کنند. قیمت تقریبی یک وعده غذایی در رستوران‌ها یا فست‌فودهای کیش به شرح زیر است:

  • رستوران‌های بسیار لوکس 200 هزار تومان؛
  • رستوران‌های لوکس 120 هزار تومان؛
  • رستوران‌های متوسط 60 هزار تومان؛
  • رستوران‌های ارزان قیمت 30 هزار تومان.

اگر اطلاعات کامل‌تری در رابطه با رستوران‌های کیش می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله رستوران های کیش را مطالعه کنید.

هزینه رزرو هتل در کیش

رزرو هتل کیش

بیش از 8000 تخت اقامتی در هتل‌های کیش با قیمت‌های متفاوت وجود دارند. شما می‌توانید بسته به بودجه سفر خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. معمولاً رنج قیمت هتل‌های کیش به شرح زیر است:

  • هزینه تقریبی اقامت در هتل‌های لوکس و لاکچری از شبی 400 هزار تومان تا دو میلیون و پانصد هزار تومان؛
  • هتل های قیمت مناسب کیش از شبی 200 تا 600 هزار تومان؛
  • قیمت هتل های ارزان به‌ازای هر شب حدود 180 تا 500 هزار تومان.

برای رزرو هتل کیش می‌توانید به سایت ره بال آسمان بروید. شما می‌توانید قبل از رزرو هتل عکس لابی هتل، اتاق‌ها، امکانات قابل استفاده در هتل و موقعیت مکانی آن را روی نقشه ببینید تا با مقایسه قیمت و امکانات، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اقامت در سوئیت و خانه‌های شخصی

تنوع مکان‌های اقامتی در جزیره کیش بسیار بالا است. همین امر باعث شده است که هزینه اقامت با توجه به کیفیت اقامتگاه متفاوت باشد. از این رو به شما اطمینان می‌دهیم که با هر بودجه‌ای هتل یا سوئیت باکیفیتی گیرتان می‌آید. اگر قصد اقامت در هتل‌های کیش را ندارید، می‌توانید سوئیت های مبله را اجاره کنید. بیش از 150 گزینه برای اجاره ویلا، خانه، آپارتمان مبله و سوئیت در کیش وجود دارد که قیمت نمونه‌های ارزان تا لوکس آن به‌ازای هر شب از 150 هزار تومان تا یک میلیون و سیصد هزار تومان متغیر است.

هزینه حمل و نقل

ترنسفر فرودگاه در کیش

اگر با هواپیما به کیش بروید برای تردد در سطح جزیره نیاز به وسایل نقلیه عمومی خواهید داشت. وسایل نقلیه عمومی کیش شامل ون، تاکسی تلفنی و تاکسی خطی می‌شود که در مقاله حمل و نقل عمومی در کیش به تفصیل شرح داده‌ایم. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید، بسته به هتلی که رزرو می‌کنید ممکن است ترانسفر شما در مسیر فرودگاه تا هتل رایگان باشد. به‌طور کلی ترانسفر فرودگاهی به دو صورت رایگان و غیررایگان انجام می‌شود. اکثر هتل‌های متوسط و لاکچری کیش ترانسفر فرودگاهی رایگان برای مهمانان خود فراهم می‌کنند. ترانسفر غیررایگان توسط ماشین‌های بسیار لوکس و گران‌قیمت تشریفاتی انجام می‌شود. از ترانسفر غیررایگان برای حمل مسافران از فرودگاه به هتل، از هتل به فرودگاه و از هتل به مناطق توریستی استفاده می‌کنند.

هزینه تفریح و سرگرمی

جزیره کیش جاذبه های تفریحی زیادی دارد و به‌همین‌دلیل هرساله گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند. کسانی که به تفریحات مهیج و پرشور علاقمند هستند، می‌توانند در این جزیره تجربه‌ای به‌یادماندنی برای خودشان بسازند.

  • پارک دلفین ها

پارک دلفین کیش یک پارک تفریحی بزرگ 100 هکتاری است که در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است. این پارک تفریحی میزبان بیش از 20 نوع پستاندار دریایی ازجمله دلفین، شیر دریایی، گربه ماهی و پنگوئن است. در این مرکز اتوبوس‌هایی وجود دارند که می‌توانید برای بازدید از قسمت‌های مختلف پارک از جمله دلفیناریوم، پارک پرنده و استخرهای پستانداران دریایی از آن‌ها استفاده کنید. هزینه بلیط ورودی پارک دلفین کیش 280 هزار تومان است.

  • آکواریوم

آکواریوم کیش با ظرفیت 20 هزار لیتر برای ماهی‌های آب‌های شیرین ساخته شده است. تقریباً هفتاد نوع ماهی در این آکواریوم وجود دارند که از نظر شکل ظاهری و رنگ بسیار کمیاب هستند. در برخی از قسمت‌های این آکواریوم خزندگان مختلفی از قبیل مار و تمساح قرار دارند. همچنین پرندگان و پستانداران نادر نیز در بخش دیگری از آن دیده می‌شوند. هزینه ورودی آکواریوم کیش 35 هزار تومان است.

  • قلعه وحشت

قلعه وحشت نیز یکی از ترسناک‌ترین و پرهیجان‌ترین جاذبه های گردشگری کیش است. این کلبه در نزدیکی جزیره کیش قرار دارد و مناسب کسانی است که دوست دارند هیجان و وحشت را در تک‌تک اعضای بدن خود تجربه کنند. عکاس‌هایی در داخل کلبه وحشت هستند که با شکار لحظه‌ها از شما عکس می‌گیرند و می‌توانید پس از خارج‌شدن از کلبه، عکس‌ها را با پرداخت هزینه تحویل بگیرید. این عکس‌ها باید دیدنی باشند ?. هزینه ورودی کلبه وحشت کیش 40 هزار تومان است.

تفریحات و ورزش های آبی

برخی از معروف‌ترین ورزش‌های آبی جزیره کیش جت اسکی، شاتل و بنانا، فلای بورد و چتر پاراسل است. مراجعه به کلوپ‌های غواصی و کرایه جت اسکی می‌تواند ساعات لذت‌بخشی را برای شما رقم بزند. حتی اگر تمایلی به ورزش‌های هیجان‌انگیز دریایی نداشته باشید، می‌توانید قایق های شیشه ای را امتحان کنید تا نگاهی اجمالی به زندگی آبزیان رنگارنگ خلیج فارس بیندازید. البته خوب است این نکته را بدانید که ورزش های آبی کیش کمی گران تر از سایر تفریحات آن است. در ادامه به‌طور اجمالی برخی از این ورزش‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • پارک آبی اوشن

یکی از جذاب‌ترین تفریح‌گاه‌های کیش، پارک آبی اوشن است. این پارک در فضای باز ساخته شده و دارای بیش از 400 پرسنل است. پارک آبی اوشن دارای 4 استخر شنا، 1 اسپا، 2 رستوران و 4 آبمیوه‌فروشی است. همچنین دو منطقه خرید نیز در این پارک آبی وجود دارد. هزینه ورودی پارک آبی اوشن 180 هزار تومان است که می‌توانید بلیط آن را به‌راحتی به صورت حضوری یا اینترنتی تهیه کنید. امیدواریم در پارک آبی اوشن لحظات بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی را سپری کنید.

  • جت اسکی

جت اسکی نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین تفریحات کیش است. هرساله درصد زیادی از گردشگران جذب این ورزش می‌شوند. هیجان و سرعت در آب‌های زیبای خلیج فارس لحظات بسیار مفرحی را برای گردشگران فراهم می‌کند. هزینه جت اسکی بسته به زمان استفاده متغیر بوده و برای 15 دقیقه 175 هزار تومان است.

  • پاراسل

برای تجربه احساسی بی‌نظیر با بیشترین سطح هیجان، پاراسل کیش را پیشنهاد می‌کنیم. مشتاقان پرواز با پاراسل می‌توانند در آسمان کیش اوج بگیرند و صحنه‌ای زیبا از جزیره را مشاهده کنند. هزینه این ورزش هیجان‌انگیز 120 هزار تومان است.

  • غواصی

یکی دیگر از جاذبه‌های منحصربه‌فرد جزیره کیش، غواصی در آب‌های آزاد خلیج فارس است. احتمالاً از دوستان و آشنایان خود درباره غواصی شنیده‌اید؛ اما حقیقت آن است که باید خودتان آن را تجربه کنید تا تعاریف دیگران به جانتان بنشیند. مبلغ نهایی بلیط غواصی به‌ازای هر نفر، برای 15 دقیقه 150 هزار تومان است.

  • قایقرانی با قایق کف شیشه ای

قایقرانی با قایق های کف شیشه ای به حدی هیجان‌انگیز است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را در جزیره کیش تجربه کنید. همانطور که از نامشان پیداست، کف این قایق ها از شیشه ساخته شده و به‌راحتی می‌توانید عمق دریا و آبزیان را ببینید. تماشای خلیج فارس و موجودات دریایی بی‌نظیر آن تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. هزینه قایق های کف شیشه ای نسبتاً ارزان و به‌ازای هرنفر 15 هزار تومان است.

امیدواریم با خواندن این مقاله درک کرده باشید که چه حجم از تفریح و هیجان و شادی در کیش چشم انتظار شما هستند. ما نیز برایتان لحظات شادی را در جزیره زیبای کیش آرزو می‌کنیم. پس از سفرتان، خوشحال می‌شویم ما هم شریک شور و هیجان خاطرات شما باشیم؛ پس اگر دوست داشتید خاطرات به‌یادماندنی سفر خود را با ما و دیگر خوانندگان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

1 نظر
  1. شایان می گوید

    اگه بتونید با تور برید بهتره چون دیگه دغدغه جا مکان آیا هتل گیر بیاد یا نیاد و اینا ندارید بعضی از مکان های گردشگری و یا تخفیف ازشون رو هم روی بعضی تور ها هست درکل تور با قیمت مناسب بهتره به نظرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.