دشت شقایق گالیکش | سرزمینی سرخ در گلستان

0

طبیعت سبز و مزین‌شده به گل‌های خوش‌رنگ‌ولعاب، برای هر بیننده‌ای جذاب است و مناطقی که این ویژگی‌ها را داشته باشند، از مقاصد جذاب گردشگری محسوب می‌شوند. دشت‌ها بهشتی در ایران هستند و یکی از تماشایی‌ترین منظره‌های طبیعت به‌شمار می‌روند که با رنگ‌ولعاب گل‌ها زیبا شده‌اند. اگر عاشق دشت‌های پهناور و بهشتی هستید، بهتر است سری به دشت شقایق گالیکش بزنید. این دشت سرخ و خوش‌منظره، یک تکه جا مانده از بهشت است که در استان گلستان واقع شده است. ما در این نوشته از ره بال آسمان قصد داریم به‌سراغ این دشت رؤیایی و بهشتی برویم و از زیبایی‌های آن برایتان بگوییم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دشت شقایق گالیکش در کجا واقع شده است؟

دشت شقایق گالیکش یکی از زیباترین جاهای دیدنی گلستان است که در زمین‌های جنوبی روستای پادلدل در شهرستان گالیکش واقع شده است. این دشت در حوالی مرز گلستان با استان سمنان واقع شده است و استان سمنان نواحی شرقی و بخشی از جنوبی آن را پوشانده است. شهر گالیکش در غرب دشت شقایق با فاصله تقریبی ۳۳ کیلومتر واقع شده است.

مینودشت و گنبد کاووس نیز در غرب این دشت به ترتیب با فاصله‌های ۴۲ و ۶۱ کیلومتر واقع شده‌اند. سرچشمه با فاصله ۳۶ کیلومتر در شمال غرب این دشت جا خوش کرده است. همچنین کلاله در شمال غربی دشت شقایق گالیکش با فاصله تقریبی ۴۸ کیلومتر واقع شده است.

با دشت شقایق گالیکش آشنا شوید

دشت گالیکش یکی از زیباترین دشت‌های ایران است که سرتاسر آن با شقایق‌های سرخ وحشی پوشانده شده است. این منطقه در بهار به بهشتی تماشایی تبدیل می‌شود و نسیم خنک بهاری، موجی لطیف و سرخ‌رنگ را در این دشت با شکوه به نمایش درمی‌آورد. حاصل ترکیب این موج زیبا با درخشش طلایی نور خورشید، یکی از شاهکارهای هنری طبیعت خواهد بود. تماشای این منطره سبز وسرخ بهشتی، تنفس در هوای پر از اکسیژن و خنکای مطلوب بهاری، بدون‌شک تجربه‌ای شیرین و فراموش‌نشدنی برایتان خلق خواهد کرد.

بهترین زمان سفر به دشت سرخ گالیکش

بهار فصل نوشدن زمین و رویش گل‌های تازه و سرسبز است. بنابرین برای لذت از اوج زیبایی دشت گالیکش، بهتر است که در فصل بهار راهی این منطقه از استان گلستان شوید. در اردیبهشت، زیبایی دشت شقایق به اوج خود می‌رسد و می‌توانید منظره‌ای سرتاسر سبز و سرخ‌پوش را با چشم خود ببینید.

چطور به دشت گالیکش برویم؟

همان‌طور که گفتیم، دشت شقایق گالیکش از جاهای دیدنی گلستان است؛ بنابراین برای سفر به این منطقه باید راهی این استان شوید. بعد از رسیدن به گلستان، به سمت شهر گالیکش بروید و سپس در جهت شرقی این شهر برانید. بعد از رسیدن به گالیکش، وارد مسیر منتهی به دشت شوید و بعد از عبور از آبپران، فرنگ و کیارام، به این دشت بهشتی خوش‌رنگ‌ولعاب برسید. دشت شقایق در شرق گالیکش واقع شده است و فاصله آن از این شهر تقریبا برابر با ۳۳ کیلومتر است.

هزینه ورودیرایگان
ساعات بازدید24ساعته
آدرسایران، استان گلستان، شهرستان گالیکش، روستای پادلدل، دشت شقایق.

با رسیدن بهار و نو شدن زمین، بار و بندیل خود را جمع کنید و به سمت طبیعت‌های ناب و خوش‌رنگ‌ولعاب ایران راهی شوید. دشت شقایق سرخ‌رنگ گالیکش را از قلم نیندازید و غرق در آرامش طبیعت این منطقه شوید. به نظر شما کدام‌یک از دشت‌های ایران از نظر زیبایی با دشت گالیکش رقابت می‌کند؟

دشت شقایق گالیکش در زمین‌های جنوبی روستای پادلدل در شهرستان گالیکش واقع شده است.

برای لذت بردن از اوج زیبایی دشت گالیکش، بهتر است که در فصل بهار راهی این منطقه از استان گلستان شوید.

شهر گالیکش در غرب دشت شقایق با فاصله تقریبی ۳۳ کیلومتر واقع شده است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.