گلدشت بروجرد | تماشای باغ های پر از میوه

0

رشته کوه زاگرس با هیبت و شکوه خاصی که دارد، مناطق و تفرجگاه‌های بی‌شماری را دل خود ایجاد کرده است. زاگرس‌نشین‌ها به‌خوبی با این مناطق طبیعی چشم‌نواز و خوش آب‌و‌هوا آشنایی دارند و با آن‌ها انس گرفته‌اند. گلدشت بروجرد یکی از این تفرجگاه‌های طبیعی است که در دامنه‌های زاگرس جا خوش کرده است. این منطقه از جاهای دیدنی بروجرد محسوب می‌شود و برای مسافران و گردشگرانی که به بروجرد سفر می‌کنند، منطقه‌ای آشناست. این منطقه گردشگری برای گذران اوقات فراغت در دل طبیعت و تنفس عمیق در هوای مطبوع کوهستانی بسیار مناسب است. با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا با این منطقه زیبا و خوش آب‌و‌هوا بیشتر آشنا شوید.

گلدشت بروجرد کجاست؟

تفرجگاه گلدشت در شمال غربی شهرستان بروجرد در استان لرستان واقع شده است. برای دسترسی به این مکان کافی است پس از سفر به شهر بروجرد، به سمت غرب این شهر حرکت کنید. 12 کیلومتر از جاده را که طی کنید، به این منطقه خواهید رسید. بنابراین نگران فاصله گلدشت تا بروجرد نباشید. جاده‌ای که باید برای رسیدن به این تفرجگاه طی کنید، بسیار دیدنی و سرسبز است؛ به گونه‌ای که از دیدن انبوه درختان سیب، آلبالو و گیلاس هیجان‌زده می‌شوید.

با طبیعت گلدشت بروجرد بیشتر آشنا شویم

گلدشت بروجرد منطقه‌ای ییلاقی بوده که نقطه شروع و انتهای آن از روستای کپرکه تا تپه جغای بروجرد است. رودخانه‌های فراوان و پرآبی که در این منطقه جاری هستند، سبب شده است که زمین‌های آن به خوبی سیراب شده و محصولات کشاورزی و باغی فراوانی را به ثمر برساند. روستاهای این منطقه همگی خوش آب‌و‌هوا بوده و باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی بسیاری دارند. از جمله این روستاها می‌توان به قلعه، شیخ میری و کپرگه اشاره کرد. رودخانه‌های پرآب و فروان گلدشت بروجرد به علت ذوب‌شدن برف‌های روی قلل کوه گرین ایجاد شده‌اند که آب دائمی از آن‌ها جاری است. آب این رودخانه‌ها برای مصارف کشاورزی و باغ‌داری استفاده می‌شود و رونق کشاورزی این منطقه مرهون این رودخانه‌های دائمی است.

  • ویلاهای منطقه گلدشت بروجرد

آب‌و‌هوای مطبوع منطقه ییلاقی گلدشت سبب شده است که مردمان بروجرد اقدام به ساخت‌وساز خانه‌های ویلایی در جای‌جای آن کنند. ویلاهایی که در نوع خود بسیار زیبا ساخته شده است و با اقامت در آن‌ها می‌توان از طبیعت خوش و آب‌و‌هوای دلچسب این منطقه بسیار لذت برد. به‌طوری‌که وقتی پنجره‌ها را می‌گشایید، هوای دل‌انگیزی را استشمام می‌کنید و برای همیشه این لحظات به‌یادماندنی و مناظر رؤیایی در ذهنتان ثبت می‌شود. در نتیجه این ویلاها را برای اقامت در گلدشت بروجرد در خاطرتان نگه دارید.

  • باغ های گلدشت بروجرد

همان‌طور که گفتیم، وجود رودخانه‌های دائمی و پرآب سبب پررونق شدن کشاورزی و باغداری در گلدشت بروجرد شده است. باغ‌های این منطقه در نوع خود بسیار پربار بوده و انواع مختلفی از میوه‌ها از آن‌ها برداشت می‌شود. در برخی از روستاهای گلدشت همانند شیخ میری، محصول سیب بسیار معروف بوده که جزو بهترین سیب‌های کشور محسوب می‌شود. اگر در اواخر فصل تابستان به روستاهای این منطقه سری بزنید و به درخت‌های این باغ‌ها نگاهی بیندازید، از دیدن سیب‌های زرد و درشت و گلابی‌های سبز و رسیده آن حیرت‌زده خواهید شد و از طعم تُرد آن‌ها لذت خواهید برد.

  • رستوران گلدشت بروجرد | چشیدن طعم غذاهای دلچسب

بدون‌شک حین گشت و گذارتان در طبیعت گلدشت بروجرد، گرسنگی به سراغ شما خواهد آمد. از این رو در این منطقه رستورانی مجهز احداث شده است که در آن انواع غذاهای دلچسب ایرانی طبخ می‌شود. با رفتن به این رستوران و میل کردن غذاهای خوش مزه لحظات شیرین و خاطره‌انگیزی را در میان خانواده و دوستان خود تجربه خواهید کرد.

در نزدیکی گلدشت بروجرد چه جاهای دیدنی و تفریحی وجود دارد؟

ممکن است شما هم به قصد بازدید از گلدشت بروجرد و روستاهای ییلاقی آن راهی این منطقه شوید. در این صورت خوب است که حین تماشای طبیعت کم‌نظیر این منطقه، از دیگر جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک به آن هم دیدن کنید و سفرتان به شهرستان بروجرد را تکمیل کنید. در ادامه به معرفی مختصر چند جای دیدنی و تفریحی نزدیک گلدشت می‌پردازیم.

  • ونایی

ونایی از جمله مناطق بسیار خوش آب‌و‌هوا و زیبای شهرستان بروجرد در غرب ایران است و هرساله گردشگران بسیاری به قصد تفریح و کوه‌پیمایی در ارتفاعات آن، راهی این منطقه می‌شوند. بعد از پاگذاشتن در این منطقه چشم‌نواز، دیگر گذر زمان را حس نمی‌کنید؛ زیرا زیبایی منطقه و طبیعتش به‌قدری زیاد است که از طلوع خورشید تا غروب خیال‌انگیزش، شما را سرگرم می‌کند و متوجه نمی‌شوید که ساعات روز چگونه گذشت. ونایی منطقه‌ای کوهستانی بوده و 10 کوه مرتفع در نقاط مختلف آن قد برافراشته است که هیبت خاصی را به نمایش گذارده‌اند.

  • تنگه کپرگه

به کسانی که قصد کوه‌نوردی در ارتفاعات بروجرد را دارند، تنگه کپرگه را پیشنهاد می‌کنیم. این تنگه در انتهای جاده گلدشت بروجرد جا خوش کرده است و برای دسترسی به آن، باید پیچ‌وخم‌های زیادی را طی کنید؛ به‌گونه‌ای که امکان تردد با خودرو وجود ندارد و باید ناگزیر پیاده یا با دوچرخه از این مسیر عبور کرد. به همین دلیل برای کوه‌ پیمایی و کوه‌ نوردی گزینه بسیار مناسبی است. یک غار، یک پل سنگی و دو چشمه آب گرم در انتظار کسانی است که این مسیر پرپیچ و خم و دشوار را طی می‌کنند.

  • روستای کرکیخان

از جمله جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک گلدشت بروجرد، می‌توان به روستای کرکیخان اشاره کرد. این روستای چشم‌نواز در منطقه‌ای ییلاقی و بسیار خوش‌آب‌و‌هوا قرار گرفته است. برای دسترسی به این روستا باید مسیر بروجرد به غرب و شمال غرب کشور را طی کنید و پس از چند کیلومتر به این روستا برسید که در مجاورت جاده واقع شده است. این روستا برای گردشگری بسیار مناسب بوده و می‌توانید در تپه‌ها و دشت‌ های سرسبز آن که جزو زیباترین دشت‌های ایران است، به گردش و تفریح بپردازید و لحظات به‌یادماندنی و دلچسبی را رقم بزنید.

مسیر دسترسی

هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار و تابستان
آدرساستان لرستان، 12 کیلومتری غرب شهرستان بروجرد

استان سرسبز و خوش آب‌و‌هوای لرستان با داشتن آبشارهای بسیار، مناطق ییلاقی خوش آب‌و‌هوا، آثار باستانی و تاریخی متعدد و… از جمله مقاصد گردشگری محبوب کشور محسوب می‌شود. گلدشت بروجرد یکی از این جاهای دیدنی لرستان است که در غرب ایران واقع شده است. اگر دوست دارید که از شهر و دیار خود بیرون زده و در طبیعت خوش آب‌و‌هوا گردش و تفریح کنید و لحظات رؤیایی و به‌یادماندنی را تجربه کنید، سفر به بروجرد و گلدشت زیبا گزینه مناسبی است. ممکن است شاید هم تاکنون از این منطقه طبیعی و چشم‌نواز دیدن کرده باشید؛ بنابراین ما خوشحال می‌شویم که نظرات و خاطرات به‌یادماندنی‌تان را در ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

به این منظور می‌توانید در هتل‌ها و مهمانسراهای متعدد شهر بروجرد اقامت داشته باشید.

فصل بهار و اواخر تابستان به دلیل آب‌و‌هوای مطبوع و دلچسب آن بهترین زمان برای بازدید و گردش در گلدشت محسوب می‌شود.

به این منظور از تهران شروع به حرکت کرده و پس از گذر از شهرهای قم و اراک با طی مسیری در حدود 386 کیلومتر به بروجرد خواهید رسید.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.