آبشارهای سیمک کرمان | خروشان در دل دره‌ای بلند

0

همه ما استان کرمان را بیشتر با کویر لوت آن می‌شناسیم. در جای‌جای این استان پهناور مناطق و جاهای طبیعی و زیبایی وجود دارد که بازدید و نیز گردش و تفریح در آن‌ها قطعا خاطره‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود. یکی از جاهای دیدنی استان کرمان آبشارهای سیمک است. این آبشارها در نزدیکی‌های شهر کرمان واقع شده است. این آبشارها یکی از کم‌نظیرترین آبشارهای ایران است که گردش در آن توأم با هیجان و خاطرات بسیار لذت‌بخشی خواهد بود. ریزش آبشار پرآب از بالای دره و صدای آب خروشان برای گردشگران و مسافران خاطره‌ای به‌یادماندنی را رقم می‌زند. با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا با این آبشار تماشایی و هیجان‌انگیز بیشتر آشنا شوید.

آبشارهای سیمک کجاست؟

تصویری از آبشار سیمک کرمان

آبشارهای سیمک در استان کرمان، در ۳۵کیلومتری شمال شهر کرمان و در روستایی به نام کوهپایه در جنوب شرقی ایران واقع شده است. آبشار سیمک در دره سیمک قرار دارد. این آبشار ۱۳ آبشار بزرگ و کوچک دارد که با نام آبشارهای سیمک شناخته می‌شوند.

جاهای دیدنی آبشارهای سیمک کرمان

تصویری از آبشار دره سیمک کرمان

همان طور که بیان شد، آبشار سیمک در تنگه سیمک منطقه کوهپایه واقع شده است. تنگه سیمک از جمله تنگه‌های فوق‌العاده زیبا و چشم‌نوازی است که در نزدیکی روستای کوهپایه در شمال آن واقع شده است. وقتی وارد دره سیمک می‌شوید، از دیدن دیواره‌های بسیار مرتفع آن شگفت‌زده می‌شوید. این دیوارهای هر دو طرف آن را فراگرفته‌اند. برخلاف دیوارهای بلند دره سیمک، عرض ۳ تا ۵ متری آن در نوع خود جالب است.

تصویری آبشار در دره ی سیمک کرمان

در مسیر پیاده‌روی بین دره و آبشار سیمک، چیزی که در نظرتان جالب توجه خواهد بود، لانه‌های پرندگان است. این لانه‌ها به‌طور جالبی ساخته شده‌اند. ۱۳ آبشار که ارتفاع آن‌ها به‌ترتیب زیاد و کم می‌شود، سبب جذابیت بیشتر آن شده است. صعود و سپس فرود از آن‌ها هیجان بسیاری را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

البته این نکته را باید در نظر داشته باید که برای صعود و فرود از این آبشارها، باید تجهیزات ضروری دره‌نوردی و مهارت‌های لازم را داشته باشید. در غیر این صورت، انجام صعود و فرود بی‌تردید خطرناک است و عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

تصویری از کوه های سیمک کرمان

اَشکال صخره‌های تنگه سیمک در نوع خود کم‌نظیر است. این صخره‌ها عظمت طبیعت بی‌مثال را به نمایش می‌کشند. وقتی به بالای آن‌ها می‌نگرید، شاید سرتان گیج بخورد و البته کمی ممکن است برایتان ترسناک هم باشد.

جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک آبشار سیمک

تصویری از آبشار سیمک

در طول بازدید از آبشار و تنگه سیمک کرمان، می‌توانید از جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک به آن و همچنین جاذبه های کرمان بازدید کنید. با این کار، خاطرات خوش خودتان از سفر به منطقه کوهپایه و استان کرمان را تکمیل می‌کنید. در ادامه، به معرفی مختصری از این جاهای دیدنی پرداخته‌ایم.

  • رودخانه سیمک

رودخانه سیمک یکی از جاهای تفریحی و دیدنی تنگه سیمک کرمان است. تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود. اگر در موقعی از سال به این منطقه بروید که هوا خوب باشد، می‌توانید با داشتن لباس‌های شنا تنی به آب بزنید و از آب‌تنی در آب این رودخانه لذت دوچندانی ببرید. برای شنا در رودخانه سیمک، به این نکته توجه داشته باشید که عمق این رودخانه در جاهای مختلف متغیر است. ازاین‌رو باید مراقب خود و همراهانتان باشید. تا حد ممکن، در جاهای کم‌عمق به شنا و تفریح بپردازید.

  • روستای مزارشاه

تصویری از طبیعت روستای مزار شاه کرمان

روستای مزارشاه یکی دیگر از جاهای دیدنی در نزدیکی آبشار سیمک کرمان است. دلیل معروف‌بودن این روستا آن است که در این مکان پیامبر قوم لوط دفن شده است. گنبد سبزرنگی هم که بر بالای بارگاه آن پیامبر ساخته شده است مسافران و گردشگران را به خود جلب می‌کند.

  • دره شنگستان

تصویری از آبشار زیبا دره شنگستان

دره شنگستان نیز یکی از دیدنی‌های نزدیک به آبشارهای سیمک است. این دره زیبا در فاصله ۳۰کیلومتری شمال شهر کرمان در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا و ییلاقی واقع شده است. این دره با طول ۵ کیلومتر در جایی واقع شده است که کوه‌نوردان برای صعود به قله گهر کرمان باید از این دره عبور کنند.

  • آبشار دره شنگستان

تصویری از ابشار شنگستان

آبشار دره شنگستان از جمله جاهای دیدنی کوهپایه کرمان است که در نزدیکی آبشار سیمک است. به این آبشار، آبشار دره وامق هم می‌گویند. بی‌تردید سرزدن به این جای دیدنی برایتان لذت‌بخش خواهد بود. اگر در زمانی که به این منطقه سفر می‌کنید هوا خوب باشد، می‌توانید در حوضچه این آبشار تنی به آب بزنید. خاطره شنا در آن در ذهنتان برای همیشه باقی خواهد ماند.

  • جنگل های کرمان

تصویری از جنگل پردیسان کرمان

جنگل های کرمان نیز یکی از جاهای دیدنی کرمان است. این جنگل‌ها در نوع خود جالب و شگفت‌انگیزند. پارک جنگلی پردیسان قائم کرمان نمونه‌ای از این جنگل‌هاست. این جنگل از نوع دست‌کاشت بوده و زیبایی فوق‌العاده را به شهر کرمان بخشیده است. در مدت اقامتتان در استان کرمان، سری هم به این جنگل بزنید و از گردش و قدم‌زدن در آن نهایت لذت را ببرید.

  • چشمه های استان کرمان

تصویری از چشمه آبگرم کرمان

از دیگر جاهای دیدنی استان کرمان چشمه‌های آب معدنی آن است. بازدید و تفریح در آن‌ها برایتان بسیار خاطره‌انگیز و تماشایی خواهد بود. چشمه‌های آب معدنی استان کرمان در مناطق مختلف استان واقع شده است. گردشگران بسیاری به‌قصد بازدید و آب‌تنی در آن‌ها رهسپار این چشمه‌ها می‌شوند. به‌دلیل خاصیت درمانی چشمه‌های آب معدنی، توصیه می‌کنیم در مدت اقامتتان در استان کرمان، سری به این چشمه‌ها بزنید و از تفریح در آن‌ها لذت بسیاری ببرید.

  • ارگ راین

تصویری از بنای خشتی در ارگ راین کرمان

ارگ راین کرمان یکی از جاهای دیدنی استان کرمان است. این ارگ دومین بنای خشتی جهان هم محسوب می‌شود. این مکان تاریخی در جنوب غربی شهر راین واقع شده و در عصر ساسانیان ساخته شده است. وقتی وارد این مکان تاریخی می‌شوید، از دیدن بناها و دیوارهای خشتی آن که در طول قرن‌ها دوام آورده است شگفت‌زده می‌شوید. بازدید از ارگ راین شما را به گذشته‌ها می‌برد. با خود خواهید اندیشید که چگونه مردمان گذشته در این مکان زندگی می‌کرده‌اند.

مسیر دسترسی

برای دسترسی به این آبشارها، باید از شهر کرمان به‌سمت شمال حرکت کنید تا به روستای کوهپایه برسید. از آنجا باید خود را به روستای ده لولو برسانید. هنگام رسیدن به این روستا، تابلوی اردوگاه شهید باهنر را مشاهده خواهید کرد که جاده اصلی منطقه سیمک را نشان می‌دهد. پس از آنکه از چندین روستا عبور کنید، وارد اردوگاه شهید باهنر می‌شوید. از این اردوگاه تا تنگه سیمک که آبشار سیمک در آن قرار دارد، باید ۳ کیلومتر جاده شنی را طی کنید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرسایران، استان کرمان، ۳۵ کیلومتری شمال کرمان، روستای کوهپایه

استان پهناور کرمان با داشتن جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای که چهار فصل سال را در خود جای داده‌اند برای سفر و گردش بسیار مناسب است. آبشار سیمک نمونه‌ای از جاهای دیدنی استان کرمان است که هم برای گذران اوقات فراغت و هم برای ماجراجویی بسیار مناسب و هیجان‌انگیز است. ۱۳ آبشار کوچک و بزرگ ارزش آن را دارد که کوله‌بار سفر را بسته و راهی این منطقه شوید. اگر هم تاکنون به منطقه کوهپایه استان کرمان سفر کرده‌اید و از آبشار سیمک بازدید کرده‌اید، خوش‌حال می‌شویم نظرات و خاطرات شیرینتان را با ره بال آسمان در میان بگذارید.

در استان کرمان، در ۳۵کیلومتری شمال شهر کرمان و در روستایی به نام کوهپایه واقع شده است.

می‌توانید در اردوگاه دانش‌آموزی شهید باهنر کوهپایه و همچنین هتل‌ها و مسافرخانه‌های مجهز شهر کرمان اقامت داشته باشید.

تمام ایام سال برای بازدید از این آبشار مناسب است؛ اما فصل بهار بهترین فصل برای بازدید از این جای دیدنی است.

مناسب‌ترین و سریع‌ترین روش سفر هوایی است که پس از فرود در فرودگاه کرمان، می‌توانید از آنجا خودتان را به دره سیمک کرمان برسانید.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.