مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا | تلاقی هنر معماری و زیبایی طبیعت

0

تا‌کنون بار‌ها و بار‌ها راجع‌به مهم‌ترین جاهای دیدنی شیراز، از حافظیه و سعدیه گرفته تا پاسارگاد، تخت جمشید و نقش رستم، حرف‌ها گفته و شنیده‌ایم. این بار می‌خواهیم کمی از شیراز دور شویم و به شهر جدید صدرا سفر کنیم تا با یکی از شاهکار‌های معماری نوین در ایران که جزء برجسته‌ترین مجتمع‌های توریستی کشور نیز به‌شمار می‌آید، آشنا شویم. مقصود سخن ما جایی نیست جز مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا (گرین لند شیراز). این مجموعه عظیم و منحصر‌به‌فرد شامل بخش‌ها و امکانات مختلف می‌شود که در این مطلب به‌طور مفصل راجع‌به آن‌ها توضیح داده‌ایم. 

مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا کجاست؟ 

عکس موقعیت مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا در شیراز

مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا، در دامنه کوهپایه‌های ضلع جنوبی ویلا باغ‌های گلبهار شهر جدید صدرا قرار دارد. گفتنی است که شهر صدرا، شهری است تازه‌تأسیس که در نزدیکی کلان‌شهر شیراز واقع شده است. 

معرفی مجموعه گرین لند شیراز 

مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا که به گرین لند (Green Land Tourism Complex) نیز معروف است، مجموعه‌ توریستی منحصر‌به‌فردی در نزدیکی شهر زیبای شیراز است. پروژه ساخت این مجموعه در سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه گردشگری علمی در جنوب ایران آغاز شده و توسعه آن تا به امروز نیز ادامه دارد. فاز اول این پروژه در ۸ مهر ۱۳۹۱ هم‌زمان با هفته گردشگری و بزرگداشت روز جهانی جهانگردی افتتاح شد. جالب است بدانید که این مجموعه بی‌نظیر در سال ۲۰۱۵ در همایشی مربوط به نور و تکنولوژی در دبی، توانست عنوان «پروژه برگزیده خاورمیانه» را دریافت کرده و نظر جهانیان را به‌سوی خود جلب کند. 

معماری منحصر‌به‌فرد این مجموعه توریستی هر چشمی را به خود خیره می‌کند. زیبایی ظاهری فریبنده این بنا در کنار طراحی هوشمندانه آن در‌خصوص نحوه قرار‌گیری و چیدمان سالن‌ها، باعث شده است تا این ساختمان چند‌منظوره به شاهکار معماری معاصر ایران تبدیل شود. 

امکانات ارائه شده در فاز اول مجتمع گردشگری تفریحی گرین لند شیراز

عکس مجتمع گردشگری تفریحی گرین لند شیراز

همان طور که گفتیم فاز اول این مجتمع به بهره‌برداری رسیده است که شامل بخش‌ها و امکانات مختلف می‌شود. در ادامه ضمن عنوان بخش‌های مختلف این فاز، در‌خصوص آن‌ها توضیح داده‌ایم. 

  • بخش تفریحی گرین لند

در بخش تفریحی مجتمع گردشگری سرزمین سبز صدرا امکانات جذابی همچون سالن ورزشی بزرگ و مجهز، سالن ماساژ با خدمات حرفه‌ای، سالن سینما و شهر‌بازی هیجان‌انگیز و جذاب وجود دارند. تنوع تفریحات در این مجموعه باعث شده است تا هر‌کسی با هر سن و سلیقه از حضور در آن لذت ببرد. 

  • سایت تابستانی 

در ضلع شرقی این مجموعه، بخشی به نام سایت تابستانی که شامل «باغ آب و نور» می‌شود، وجود دارد. این بخش مملوء از آبنما‌های زیباست که همه آن‌ها به آبنمای بزرگ و حیرت‌انگیز «موج و نور» ختم می‌شوند. این آبنما یکی از تماشایی‌ترین آبنماهای جهان است. این بخش، فضایی سبز و خرم و چشم‌نواز دارد و نور‌پردازی‌های هنرمندانه، زیبایی فضا را دو‌چندان کرده‌اند. حضور در سایت تابستانی گرین لند شیراز که همچون بهشتی فریبنده است، احساس لذت و آرامش نابی را به روح و جان شما تزریق می‌کند. 

  • رستوران و باربیکیو

عکس رستوران سرزمین سبز صدرا در شیراز

وقت آن رسیده تا از بخش خوشمزه مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا سخن بگوییم. باربیکیو و رستوران سنتی این مجموعه رؤیایی با طبخ و سرو غذا‌هایی متنوع و لذیذ در فضایی آرام و دلنشین، همراه با موسیقی زنده گوش‌نواز، آماده پذیرایی از شما است. از‌این‌رو اگر می‌خواهید وعده‌ای را در کنار دوستان یا عزیزان خود صرف کرده و لذت ببرید، رستوران و باربیکیو این مجموعه مقصدی مناسب برای شما است. 

  • مجتمع نمایشگاهی

مجتمع نمایشگاهی عظیم و خوش‌ساخت این مجموعه، فضایی مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی، برگزاری فروشگاه‌های فصلی و دوره‌ای، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های تخصصی یا داخلی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌صورت هم‌زمان با ظرفیت ۵۰ تا ۲۰۰ نفر است. 

  • مرکز همایش‌ها و جشن‌ها 

مرکز همایش‌ها و جشن‌های مجتمع تفریحی گردشگری گرین لند شیراز شامل دو بخش مجزا با نام‌های «تالار بهار» و «گالری جشن‌ها» می‌شود. این مرکز دارای فضا‌هایی مناسب برای برگزاری انواع جشن‌ها، مراسم‌ها، همایش‌ها، کنگره‌ها، نمایشگاه‌های تخصصی و… است. از مهم‌ترین امکانات این بخش می‌توان به سالن با ورودی مجزا، باغ عکس، آبنما، سالن بانوان، پارک مخصوص کودکان و… اشاره کرد. همچنین خوب است بگوییم که این مجموعه در طول برگزاری مراسمات مختلف، خدمات متعددی از جمله اجرای تشریفات ۵ستاره توسط کادری مجرب و آموزش دیده، پذیرایی مهمانان در VIP، استقبال و مشایعت مهمانان، سرو انواع نوشیدنی ها در طول مراسم، سرویس پذیرایی به‌صورت هم‌زمان در سالن و فضای روباز و… را نیز ارائه می‌کند.

فاز دوم و سوم مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا

گفتنی است که به‌تازگی عملیات ساخت فاز دوم مجموعه سرزمین سبز صدرا به اتمام رسیده و در مرحله تجهیز و راه‌اندازی است. این فاز شامل بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیزی از جمله سفره‌خانه عشایری، رستوران دریایی، رستوران سنتی، کافی‌شاپ، فست فود و بازارچه صنایع دستی می‌شود که همگی به بهترین شکل طراحی و اجرا شده‌اند. در‌ نهایت باید بگوییم که عملیات اجرای فاز سوم این مجموعه که هدف آن ساخت هتلی با رویکرد توریست‌درمانی است نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

جاهای دیدنی نزدیک به مجتمع تفریحی گردشگری گرین لند شیراز 

در ادامه برخی از جاهای دیدنی استان فارس که در نزدیکی مجموعه سرزمین سبز صدرا قرار دارند را معرفی کرده‌ایم:

  • اکو پارک صدرا؛
  • چشمه جوشک؛
  • کاروانسرای موخک؛
  • جنگل کاج.

بهترین زمان بازدید از مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا

گفتنی است که در این مجموعه نمایشگاه‌ها، جشن‌ها و کنسرت‌های جذاب و متعددی برگزار می‌شوند. از‌این‌رو اگر در روز‌های برگزاری چنین مراسماتی به این سرزمین توریستی بروید، می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و ضمن لذت بردن از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه جذاب از حضور در جشن یا کنسرتی شاد و جذاب نیز غرق نشاط شوید. 

اطلاعات بازدید از مجتمع تفریحی گردشگری گرین لند شیراز 

آدرسایران، استان فارس، صدرا، ضلع جنوبی ویلا باغ‌های گلبهار
شماره تماس۲۲۲۲ ۳۶۴۰ ۰۷۱ 
ساعات بازدیدهر‌روز هفته به‌صورت ۲۴‌ساعته
آدرس سایت sgl.ir

مسیر دسترسی به مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا

برای دسترسی به مجموعه گرین لند، ابتدا باید خود را به شهر جدید صدرا برسانید. اگر مبدأ شما شیراز باشد، باید از طریق بزرگراه «شهید قاسم سلیمانی» به‌سوی این شهر بروید. اکنون تنها کافی است به سمت دامنه کوه رشکن (کوه های جنوبی صدرا) حرکت کنید تا به این سرزمین سبز صدرا برسید. 

فاصله شیراز تا مجموعه سرزمین سبز صدرا: حدود ۱۵ کیلومتر 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان دست در دست شما به‌سوی مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف شیراز است، سفر کرده و به وصف زیبایی‌ها و جذابیت‌های این شاهکار معماری و افتخار صنعت توریسم در ایران پرداختیم. آیا تا‌به‌حال تجربه حضور در این مجموعه توریستی را داشته‌اید؟ چه چیزی در این مجموعه شما را بیشتر جذب خود کرد؟ فراموش نکنید که مثل همیشه تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا، در دامنه کوهپایه‌های ضلع جنوبی ویلا باغ‌های گلبهار در شهر جدید صدرا قرار دارد.

پروژه ساخت این مجموعه در سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه گردشگری علمی در جنوب ایران آغاز شده و توسعه آن تا به امروز نیز ادامه دارد.

بخش تفریحی شامل سالن ورزشی بزرگ و مجهز، سالن ماساژ با خدمات حرفه‌ای، سالن سینما و شهر‌بازی، سایت تابستانی، رستوران و باربیکیو، مجتمع نمایشگاهی، مرکز همایش‌ها و جشن‌ها می‌شود.

این فاز شامل بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیزی از جمله سفره‌خانه عشایری، رستوران دریایی، رستوران سنتی، کافی‌شاپ، فست فود و بازارچه صنایع دستی می‌شود.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.