باغ پرندگان کرمانشاه | بهشت پرنده‌نگری غرب ایران

27

با توجه به بازخوردهای منفی اکثر گردشگران، سردبیر مجله گردشگری ره بال آسمان، بازدید از این مکان را پیشنهاد نمی‌دهد. این مطب نیز فقط برای اطلاع‌رسانی تولید شده است. به امید روزی که باغ پرندگان به پارکی سرسبز و زیبا برای تفریح و سرگرمی اهالی کرمانشاه تبدیل شود.

پرنده باید آزاد باشد. چرا باید پرنده را در قفس نگه داشت؟ آن هم در جایی که نتواند پروبال خود را باز کند؟ همین سؤال ساده باعث شکل‌گیری ایده ساخت باغ پرندگان در شهرهای مختلف شد؛ باغی دل‌باز و بزرگ که پرندگان می‌توانند آزادانه در آن پرواز کنند. البته به‌منظور جلوگیری از فرار آن‌ها، روی باغ یک توری تعبیه شده است. خب به این ترتیب هم پرندگان احساس آزادی بیشتری دارند و هم ما می‌توانیم از زیبایی آن‌ها بهره‌مند شویم. امروز قصد داریم شما را با باغ پرندگان غرب ایران، یعنی باغ پرندگان کرمانشاه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

باغ پرندگان صدف کرمانشاه کجاست؟

باغ پرندگان صدف یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه است. این باغ در مسیر کمربندی، پشت پایانه راه کربلا قرار دارد.

آشنایی با باغ پرندگان صدف کرمانشاه | از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه

عکس آشنایی با باغ پرندگان صدف کرمانشاه

باغ پرندگان کرمانشاه با ۲ هکتار وسعت در سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. هدف از ساخت این باغ پرندگان به‌نمایش‌گذاشتن پرندگان در محیطی نسبتاً آزاد بود. به این ترتیب، حیوانات در قفسی کوچک محبوس نیستند و می‌توانند آزادانه پرواز کنند. در این باغ زیبا، حدود ۳۰هزار پرنده در قالب ۱۳۰ گونه مختلف مشغول زندگی‌اند. بر این اساس، می‌توان این باغ را یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه دانست.

عکس پرندگان خاص باغ پرندگان کرمانشاه

خودتان را برای تماشای انواع گونه‌های کمیاب و خاص پرندگان خارجی آماده کنید. همین مسئله بسیاری از گردشگران را به‌سمت استان کرمانشاه می‌کشاند. تقریباً می‌توان گفت برخی از این گونه‌ها بی‌اغراق در هیچ‌کجای ایران حضور ندارند. اکثر گونه‌های این باغ وارداتی‌اند. بهتر است پیش از مراجعه به باغ، روی زبان خارجی خود کمی کار کنید! بسیاری از پرندگان از آسیای شرقی و آمریکای جنوبی خریداری شده‌اند. به همین خاطر، در این باغ می‌توانید شاهد پرندگانی منحصر‌به‌فرد و تماشایی باشید که مثال آن‌ها را ندیده‌اید.

در این مجموعه، می‌توانید از پرندگانی زیبایی دیدن کنید، همچون:

  • جغد؛
  • کبوتر؛
  • شترمرغ؛
  • فلامینگو؛
  • قوی سفید؛
  • انواع طوطی؛
  • قرقاول آمریکایی؛
  • طاووس آفریقایی؛
  • انواع پرندگان شکاری؛
  • قوی مشکی استرالیایی؛
  • ۱۲ گونه کامل مرغ و خروس؛
  • توکان (همان پرنده سنباد جونم!)؛
  • و غیره.
به‌منظور حفظ سلامت آن‌ها، یک پانسیون و بیمارستان تخصصی پرندگان نیز در این مجموعه احداث شده است. این موضوع اهمیت ویژه پرندگان باغ را نشان می‌دهد.

جاذبه‌های دیدنی باغ پرندگان کرمانشاه | باغی اسرارآمیز و تماشایی

بازدید از این باغ به ۲ دلیل مختلف توصیه می‌شود:

  1. در وهله اول می‌توانید از پرندگانی بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد دیدن کنید و یک تجربه کم‌نظیر از پرنده نگری داشته باشید. همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پرندگان وارداتی و بسیار زیبایی در این باغ زندگی می‌کنند. تصور کنید کنار برکه ایستاده‌اید و یک قو مشکی را تماشا می‌کنید یا اینکه ناگهان یک توکان از بالای سر شما پرواز می‌کند. پرندگان نیز به حضور انسان‌ها در کنارشان عادت کرده‌اند. به همین خاطر، تعامل بسیار مناسبی با شما خواهند داشت.
  2. در وهله دوم، فضاسازی این باغ بی‌بدیل است. در ساخت و طراحی باغ پرندگان، صدف کرمانشاه از المان‌های مختلف همانند صندلی‌های چوبی، رودخانه، استخر، برکه، آبشار، پل کابلی معلق چوبی، قارچ‌های بزرگ از جنس سیمان و غیره استفاده شده است.
همه این‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا بازدید شما به‌مراتب جذاب‌تر و فراموش‌نشدنی‌تر شود.

بهترین زمان بازدید از باغ پرندگان | نیمه اول سال

عکسبهترین زمان بازدید از باغ پرندگان

استان کرمانشاه یکی از مناطق سردسیر کشورمان است. به همین خاطر، همان طور که انتظار دارید، بهترین زمان سفر به کرمانشاه و بازدید از این باغ پرندگان نیمه اول سال خواهد بود. متأسفانه چند سال پیش، به‌سبب سرمای شدید هوا، بسیاری از پرندگان این باغ تلف شدند. از‌این‌رو، مدیریت مجموعه تصمیم گرفت تا در فصل سرما محدودیت‌های خاصی برای حضور پرندگان در فضای باز ایجاد کند؛ بنابراین، بهتر است فقط نیمه اول سال را برای بازدید از این باغ زیبا انتخاب کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به آن

مسیر دسترسی به باغ پرندگان کرمانشاه

برای دسترسی به این باغ بهتر است از جاده کرمانشاه به اسلام‌آباد خودتان را به میدان آزادگان برسانید. از میدان آزادگان وارد مسیر کمربندی شوید. در مسیر سه‌راهی به‌سمت چپ بپیچید. بعد از حدود ۵۰۰ متر متوجه ورودی باغ پرندگان خواهید شد.

آدرسکرمانشاه، کمربندی غربی، پایانه اسلام‌آباد غرب، جنب پارک ارغوان
شماره تماس08337303840
ساعات بازدیدهمه‌روزه از 10 صبح تا 6 عصر
هزینه بازدید۵هزار تومان
روزهای تعطیلایام سوگواری و تعطیل رسمی
آدرس صفحه اینستاگرامbaghe_sadaf_kermanshah

خب دوستان و همراهان ره بال آسمان، نظر شما درباره باغ پرندگان کرمانشاه چیست؟ به‌نظرتان بهتر نیست پرندگان آزاد باشند و برای تماشای آن‌ها سری به طبیعت بزنیم؟ آیا پرندگان باید زندانی و بازیچه دست ما شوند؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید.

این باغ در آدرس کرمانشاه، کمربندی غربی، ترمینال اسلام آباد غرب یا همان راه کربلا، جنب پارک ارغوان قرار دارد.

باغ پرندگان صدف همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ فعال است.

هزینه بازدید از این باغ ۵هزار تومان است.

بهترین زمان بازدید از این باغ نیمه اول سال است.

این باغ در ایام شهادت و تعطیلات رسمی خدماتی ارائه نمی‌دهد.

3.8/5 (4 نظر)
27 نظرات
  1. نگین می گوید

    من دوتاخرگوش دارم ک نرن و واقعا همدیگرو تیکه پاره کردن سازش ندارن اصلا میتونم یکیشونو واگذار کنم اینجا؟؟توروخدا راهنمایی کنین??خیلیم دوسشون دارم انا بخاطر صلاح وسلامتی خودشون مجبورم?

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام نگین عزیز، عنوان مطلب باغ پرندگانه. به نظرت می‌شه خرگوش رو گذاشت اونجا؟

  2. Cat Salary می گوید

    این بسته نشد؟

    1. بانو تقیان می گوید

      نه. بازه

    2. مستر پناهی می گوید

      سلام ..من داخل باغ شما رو یه محل غیر بهداشتی و …دیدم …اون چند تا پرنده که داخل قفس هستند مریض و افسرده محیط آلوده خرگوشا همه مبتلا و بیمار …بیشتر روح آدم آزرده میشه تا اینکه خوشحال راستی اون خرگوشا که همه ممریضن بچه خرگوشارو از کجا میارید میفروشید نکنه مادرای اونارو جدا گذاشتید برا توله کشی ..معلوم نیست دولتی هست یا خصوصی اگه خصوصی هست چرا رسیدگی نمیشه ..اگر هم دولتیه چرا نباید رسیدگی کنند چند روز پیش بچه ام رو آوردیم کنار قفس خرگوشا انگار کهیر زد

      1. بانو تقیان می گوید

        سلام دوست عزیز
        من، سردبیر این مجله، به‌شخصه با تأسیس هر نوع باغ‌وحش و باغ پرندگان مخالفم. حتی پذیرفتن حیوون خونگی رو نقض حق طبیعی اون می‌دونم.
        این یه مقاله توصیفیه که مجله ما گذاشته و متأسفانه در این یک سال گذشته، اخبار خوبی ازش شنیده نمیشه. من پیام شما رو می‌ذارم تا سایر افراد هم متوجه عمق فاجعه بشن.

  3. Cat Salary می گوید

    آره قبلا خرگوش داشت

    1. بانو تقیان می گوید

      دوست عزیز ره بالی، ممنونیم از اطلاعتون.

  4. Amir می گوید

    سلام برای بازدید العان تمام گونه های پرنده ها. آزاد هستن و هیچ محدودیتی ندارن فعلا ؟!

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      با مدیریت باغ پرندگان تماس بگیرید لطفاً.
      08337303840-50

  5. الی می گوید

    متاسفانه این مکان تبديل به یه مکان گردشگری شده و فقط چند نوع بسیار محدود مثل، عقاب، کرکس، قرقاول و طاووس داره و همگی در قفس هستن و اصلا شرایطشون خوب نیست، من به شخصه خیلی دلم گرفت وقتی اونا رو دیدم. واسه گردشگری جای خوب و قشنگیه ولی واسه پرندها نه

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام همراه ره بالی عزیز، حق با شماست. همه باغ پرندگان و باغ وحش‌های جهان، نوعی ظلم به ساکنانشه. همه پرندگان و حیوانات حق دارند که در محل واقعی زندگی‌ خودشون و در شرایط کاملاً طبیعی باشند.
      هدف ما هم از معرفی این مکان اینه که مردم رو باهاش آشنا کنیم.

  6. رایان می گوید

    به نظر من باغ های پرندگان همه شهرها فقط فضاسازی قشنگی دارن و بیشترین جذابیتش برای بچه ها هست. دیدن پرنده های توی قفس لذت بخش نیست.

  7. بابک می گوید

    سلام وقت بخیر.
    ما یه عروس هلندی بسیار زیبا داریم که خیلی جیغ میزنه و علتش وابستگی شدید اون به ما هست. به محض تنها شدن، سریع شروع میکنه جیغ زدن(اون هم با صدای بسیار بلند). از طرفی دلمون نمیاد بفروشیمش. میخواستم بپرسم آیا شرایطی وجود داره (مثلا فروش یا …) که مثلا به باغ پرندگان انتقال پیدا کنه؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام بابک عزیز، لطفاً با شماره تلفن‌های درج‌شده در جدول تماس بگیرید.

    2. مستر قیاسوند می گوید

      باغ شما بیشتر ترسناکه تا اینکه تفریحگاه باشه اون حیوونای بیگناه رو گذاشتید اونجا که چهمثلا حامی حیواناتید نه عزیز من چند سال پیش هم به خاطر حیوان آزاری باغتون پلمپ شد ..بعد هم تو سایت نوشتید ورودی ۵۰۰۰ هزار اونجا میای ۲۰۰۰۰ میگیرید اون بچه خرگوشا رو از کجا میارید اون خرگوشای بدبخت و مریض که فکر نکنم بارور بشن چون کل بدنشون قارچ و میکروب و جاشونم که غیر بهداشتی حتما خرگوشای دیگه ای دارید که ازشون توله کشی میکنید خدا ازتون نگذره

      1. بانو تقیان می گوید

        بله دوست عزیز، توی پیام قبلی‌تون هم عرض کردم که ما کلا با تأسیس چنین جاهایی موافق نیستیم و این فقط یه مقاله توصیفیه.

        در یک سال گذشته، متأسفانه این باغ پرندگان بازخوردهای منفی بسیاری داشته.

  8. مجید می گوید

    امروز هوس کردم سری به تکیه بیگلربیگی وباغ پرندگان کرمانشاه بزنم.هر دوش تعطیل بود.این که روزای تعطیل رسمی که مردم فرصت بازدید دارن این اماکن تعطیل باشن جای تاسف داره.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مجید عزیز، توی جدول توضیحاتش زدیم که روزهای تعطیل، باز نیستند.

  9. شهلایی می گوید

    برادر‌من از باغ دیدن کرده بود و میگفت قفس عقاب و کرکس اونقدر کوچیک و غیربهداشتی بوده که ب نظر اونجا نگهشون داشتین که بمیرن.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      من هم به‌شخصه هرگز با فلسفه ایجاد باغ‌وحش اونم توی دنیای امروزی کنار نمیام. این روزها که فضای مجازی اونقدر پیشرفت کرده که می‌تونه با کمک هوش مصنوعی، بهترین تصاویر از حیوانات رو بهمون تحویل بده، تجارت باغ‌وحش یکی از بدترین نوع تجارت‌ها می‌تونه باشه.

  10. مستر پناهی می گوید

    سلام ..من داخل باغ شما رو یه محل غیر بهداشتی و …دیدم …اون چند تا پرنده که داخل قفس هستند مریض و افسرده محیط آلوده خرگوشا همه مبتلا و بیمار …بیشتر روح آدم آزرده میشه تا اینکه خوشحال راستی اون خرگوشا که همه ممریضن بچه خرگوشارو از کجا میارید میفروشید نکنه مادرای اونارو جدا گذاشتید برا توله کشی ..معلوم نیست دولتی هست یا خصوصی اگه خصوصی هست چرا رسیدگی نمیشه ..اگر هم دولتیه چرا نباید رسیدگی کنند چند روز پیش بچه ام رو آوردیم کنار قفس خرگوشا انگار کهیر زد

  11. محمد تبریزی می گوید

    نمیدونم کدوم قسمت باغ پرندگان کرمانشاه رو
    میگید ولی من به یکی از قسمت هاش رفتم دیدم
    که همه لات و مات ها اونجارو گرفتن اصلا مکان
    خوبی نیست کاملا هم مکانه فاسد یه

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله بازخوردهای این مکان خیلی منفیه و ما هم در اول متن به این موضوع اشاره کردیم.

  12. رسولی می گوید

    سلام من یدونه خرگوش دارم میتونم بیارم هدیه بدم به مجموعه هرچی هم زنگ میزنم پاسخگو نیستن اینم شماره منه

  13. شادی می گوید

    سلام با اینکه این مطلب قدیمیه ولی اتفاقی بهش برخوردم ، گفتم نظر خودمو بگم. من خیلی سال پیش رفتم باغ پرندگان کرمانشاه ،اون زمان به اینصورت که دوستان گفتن بد نبود ،نظرات رو خیلی خیلی ناراحت شدم چون بشدت عاشق حیوانات و پرنده هام…کاش محیطی سالم و خوب براشون فراهم کنن.کاش خودم شرایطشو داشتم که اینکارو انجام بدم.درکل خیلی به باغ پرندگان و باغ وحش در ایران رسیدگی نمیشه،جای تاسف داره…😔

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام شادی عزیز
      بله در سال‌های اخیر، رسیدگی چندانی به این باغ نشده و اوضاع جالبی نداره. برای همین هم ما در ابتدای مقاله نوشتیم که گویا ارزش بازدید نداره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.