باغ گل ها کرمانشاه | بهشتی مملوء از گل‌های رنگارنگ و زیبا

7

کرمانشاه شهری خوش‌آب‌و‌هوا، با فرهنگ و تاریخی غنی و طبیعتی سرشار است و بسیاری آن را نگین گردشگری و گهواره تمدن ایران می‌نامند. نام این شهر با افسانه عاشقانه شیرین و فرهاد و بیستون کرمانشاه گره خورده و به همین سبب از قدیم‌الایام کرمانشاه را با نام «شهر شیرین»‌ می‌شناسند. تا‌کنون بار‌ها در‌خصوص فرهنگ، تاریخ، طبیعت و جاذبه‌های گردشگری این شهر دلربا سخن گفته‌ایم. در این مطلب قصد داریم به وصف باغ گل ها کرمانشاه بپردازیم که به‌سان بهشتی رؤیایی در این شهر دلبری می‌کند. گلزار کرمانشاه به‌قدری چشم‌نواز و تماشایی است که هر بیننده‌ای، محو زیبایی آن می‌شود؛ از‌این‌رو سفر به کرمانشاه بدون گشت‌و‌گذار در بستان پر‌از گل آن، کم‌لطفی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه بی‌نظیر در شهر شیرین، با ما همراه باشید. 

باغ گل ها کرمانشاه کجاست؟ 

عکس باغ گل ها کرمانشاه

باغ گل ها کرمانشاه از روح‌نواز‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های غرب ایران است. این باغ در جاده کمربندی غربی شهر کرمانشاه واقع شده و روبه‌روی ترمینال راه کربلا و بیمارستان سینا قرار دارد. 

معرفی باغ گل ها کرمانشاه | گلزاری وسیع به‌سان بهشت در غرب ایران

عکس معرفی باغ گل ها کرمانشاه

باغ گل ها کرمانشاه با مساحتی بالغ‌بر ۶هزار و ۴۰۰ متر‌مربع، پس از باغ گل ها اصفهان، بزرگ‌ترین باغ گل در ایران است. در طراحی و اجرای چنین بستان بی‌نقص و بی‌نظیری، از انواع متد‌های مدرن باغ‌سازی در جهان، استفاده شده است تا مکانی برای لذت‌بردن، تفریح، شناخت و آموزش خلق شود. عملیات اجرایی پروژه گلزار بزرگ کرمانشاه در ماه مهر ۱۳۹۱ آغاز شد و در ماه اردیبهشت سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید. این بستان نه‌تنها با هدف توسعه گردشگری، بلکه برای دسترسی به اهداف ارزشمندی همچون ارتقای فرهنگ حفاظت و مراقبت از محیط‌ زیست، افزایش سطح علمی جامعه در‌خصوص گیاهان، حفاظت از گونه‌های خاص گیاهان و تحقیق روی گونه‌های مختلف گل‌ها و گیاهان، در غرب ایران ایجاد شده است. 

عکس گشت‌و‌گذار در باغ گل ها کرمانشاه

گشت‌و‌گذار در باغ گل ها کرمانشاه گردشی تفریحی و علمی است؛ چرا‌که شما در حین لذت‌بردن از تماشای گل‌های متنوع و زیبا، اطلاعات علمی و کاربردی بسیاری در‌خصوص آن‌ها کسب خواهید کرد. کارشناسان باغ‌داری و کشاورزی نیز به این منظور در این مجموعه حضور دارند تا اطلاعات ارزشمندی را در‌خصوص گیاهان به بازدید‌کنندگان منتقل کرده و پاسخگوی سؤالات آن‌ها باشند. در این مجموعه بی‌نظیر برنامه‌های آموزشی جذابی، در قالب برنامه‌های شاد فرهنگی، برای کودکان در‌نظر گرفته شده است تا به آن‌ها مفاهیمی همچون احترام به محیط زیست آموزش داده شود. بر همین اساس می‌توان گفت که گشت‌و‌گذار در این گلزار رؤیایی برای هر قشر و هر سنی دل‌پذیر و خاطره‌انگیز خواهد بود. 

بخش‌های مختلف باغ گل ها | آشنایی بیشتر با گلزار کرمانشاه

ساختمان آموزشی باغ گل ها کرمانشاه از مهم‌ترین بخش‌های این مجموعه است که در آن تحقیقات و آزمایش‌های گیاه‌شناسی انجام می‌شود. از دیگر بخش‌های این بستان رنگارنگ می‌توان به نمایشگاه کاکتوس، گل‌های فصلی، آکواریوم، درختچه‌ها، باغ صخره‌ای، باغ انگلیسی، باغ ژاپنی، باغ فرانسوی، باغ ایرانی، برکه‌ها، آب‌راهه‌ها، تپه‌های چمنی و… اشاره کرد. در هر‌کدام از باغ‌های انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی و ایرانی، گل‌ها و گیاهان مختص همان کشور جمع‌آوری شده و به‌نمایش گذاشته شده‌اند. آب‌نما یا فواره‌های باغ گل‌ها کرمانشاه نیز از چشم‌نواز‌ترین بخش‌های این بستان هستند که زیبایی آن را دو‌چندان کرده‌اند. 

خوب است بدانید که در باغ گل ها کرمانشاه، فارغ از گل‌ها و گیاهانی که برای نمایش در بخش‌های مختلف کاشته شده‌اند، بخشی برای فروش انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی وجود دارد. بازدید‌کنندگانی که قصد خرید گل دارند، می‌توانند به این بخش‌ها مراجعه کنند. 

گل‌های موجود در باغ گل ها کرمانشاه | تنوعی بی‌نظیر از زیبا‌ترین مخلوقات خدا

باغ گل ها کرمانشاه دارای ظرفیتی بالغ‌بر ۴هزار گل و گیاه است. در این مجموعه گل‌ها و گیاهان رنگارنگ و متنوعی کاشته شده‌اند که هر کدام زیبایی‌های منحصر‌به‌فردی دارند. برای ایجاد این بستان رؤیایی از بذر‌های مرغوب هلندی استفاده شده است. گل‌ها و گیاهان حاصل از این بذر، در مقابل تنش‌های محیطی مقاومت بیشتری دارند و شاداب‌تر هستند. تنوع گل‌ها و گیاهان موجود در این مجموعه، بی‌نظیر است. در بخش‌های مختلف باغ گل‌ها کرمانشاه، انواع گل‌های ژاپنی، ایرانی، فرانسوی و ایتالیایی به چشم می‌خورند. 

اگر بخواهیم به‌صورت دقیق‌تر در‌خصوص انواع گل‌ها و گیاهان موجود در گلزار کرمانشاه سخن بگوییم، باید ذکر کنیم که در این باغ، حدود ۱۰۰ نوع کاکتوس، ۳۰۰ گونه مختلف درختچه، انواع گیاهان پوششی، انواع گیاهان دارویی، انواع گیاهان پیازی، انواع گیاهان آپارتمانی و گل‌های زینتی وجود دارند. بی‌شک تماشای چنین مجموعه بزرگ و متنوعی از زیبا‌ترین مخلوقات خدا، هر بازدید‌کننده‌ای را به‌وجد می‌آورد و وجودش را سر‌شار لذت خواهد کرد. از‌این‌رو توصیه می‌کنیم در سفر به کرمانشاه لذت گشت‌و‌گذار در باغ گل ها کرمانشاه و ثبت عکس‌هایی به‌یاد‌ماندنی در فضای چشم‌نواز آن را از دست ندهید. 

امکانات رفاهی باغ گل ها کرمانشاه | فضایی عالی برای گردش‌های خانوادگی و دوستانه

باغ گل ها کرمانشاه دارای امکانات رفاهی مناسبی است تا باز‌دید‌کنندگان به هنگام حضور در این بستان، اوقات خوشی را سپری کنند. اگر فرزند یا فرزندان کوچک دارید و نگرانید که گشت‌و‌گذار در این باغ برایشان خسته‌کننده باشد، باید بگوییم که اصلاً جای نگرانی نیست؛‌ چرا‌که در این باغ فضای مناسب برای بازی کودکان فراهم شده و همچنین برنامه‌های آموزشی جذابی برای آن‌ها در‌نظر گرفته شده است. در این برنامه‌های آموزشی، کودکان حین بازی و سرگرمی، اطلاعات مفیدی در‌خصوص گل‌ها و گیاهان و محیط زیست دریافت خواهند کرد. در بخش‌های مختلف این بهشت زیبا، نیمکت‌ها و آلاچیق‌هایی برای نشستن و استراحت فراهم شده است. از دیگر امکانات گلزار زیبای کرمانشاه می‌توان به پارکینگ بزرگ آن اشاره کرد که در ضلع شمالی باغ قرار دارد. 

اطلاعات بازدید از باغ گل ها کرمانشاه | هر‌آنچه لازم است بدانید 

آدرسایران، کرمانشاه، کمربندی غربی، روبه‌روی ترمینال راه کربلا
شماره تماس۰۸۳۳۷۲۱۴۷۴۷
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۵:۰۰ تا ۱۸:۰۰
مدت زمان پیشنهاد برای بازدیدبین ۱ تا ۲ ساعت
هزینه بازدیدرایگان

بهترین زمان بازدید از باغ گل ها کرمانشاه | گشت‌و‌گذاری دلپذیر در بهشتی زیبا

عکس بهترین زمان بازدید از باغ گل ها کرمانشاه

باغ گل‌ها کرمانشاه در هر فصلی از سال، زیبایی منحصر‌به‌فردی دارد و در هر زمان به‌نحوی در مقابل چشمان مهمانان خود، دلبری می‌کند؛ با‌این‌حال اگر می‌خواهید این بهشت تماشایی را در زیبا‌ترین و دلربا‌ترین حالت خود ببنید، فصل بهار را برای بازدید از آن انتخاب کنید. گذشته از ظاهر دل‌فریب گلزار کرمانشاه، گشت‌و‌گذار در فصل‌های بهار و تابستان به‌خصوص روز‌هایی که آب‌و‌هوا نیز مطلوب است، بسیار دل‌پذیر‌تر خواهد بود. در‌نهایت باید اضافه کنیم که بهتر است در فصل‌های گرم، ساعات خنک‌تر و روشن‌تر روز را برای لذت‌بردن از این بستان پر‌گل، انتخاب کنید. 

جاهای دیدنی نزدیک به باغ گل ها | گشت‌و‌گذار دلپذیر در کرمانشاه

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری واقع در مقصد سفر، که در نزدیکی هم قرار دارند، به شما کمک می‌کند تا بتوانید از زمان محدود سفر خود به بهترین شکل استفاده کنید. به همین سبب ما در این بخش برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه که در نزدیکی باغ گل ها قرار دارند را معرفی کرده‌ایم: 

  • تکیه معاون الملک 

عکس تکیه معاون الملک کرمانشاه

تکیه معاون الملک از جمله بنا‌های تاریخی ارزشمند استان کرمانشاه است. این بنا از دوره حکومت قاجار به‌یادگار مانده و در طول تاریخ کاربری‌های مختلفی داشته است. جالب است بدانید که این بنا پیش از آنکه تکیه‌ای برای برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) و تعزیه‌خوانی باشد، مدرسه بود. بنای تکیه معاون الملک با معماری پر‌شکوه و کاشی‌کاری‌های ظریف و هنر‌مندانه‌ای که دارد، هر چشمی را به خود خیره می‌کند. این بنا از زیبا‌ترین بنا‌های تاریخی کرمانشاه است که توصیه می‌کنیم در سفر به این شهر لذت تماشای زیبایی‌های آن را از دست ندهید. 

آدرس: کرمانشاه، خیابان حداد عادل
فاصله تکیه معاون الملک تا باغ گل ها کرمانشاه: ۴.۴ کیلومتر 
  • مسجد جامع شافعی (رض)

عکس مسجد جامع شافعی (رض) کرمانشاه

بی‌تردید مسجد شافعی (رض) در فهرست برترین جاهای دیدنی کرمانشاه قرار می‌گیرد؛ چرا‌که این مسجد از زیبا‌ترین و پر‌شکوه‌ترین مسجدهای ایران است. قدمت مسجد شافعی کرمانشاه به سال ۱۳۲۴ باز‌می‌گردد. معماری و تزیینات این مسجد به‌قدری زیبا و چشم‌نواز است که هر بیننده‌ای محو شکوه و جلال آن می‌شود. سبک معماری این بنا، تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی و معماری عثمانی بوده و همین امر آن را از سایر مساجد تاریخی ایران متمایز می‌کند. 

آدرس: کرمانشاه، بلوار جوانشیر‌
فاصله مسجد جامع شافعی (رض) تا باغ گل ها کرمانشاه: ۴.۵ کیلومتر 
  • پارک شیرین 

عکس پارک شیرین  کرمانشاه

پارک شیرین از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین بوستان‌های شهری کرمانشاه است که در قلب این شهر قرار دارد. این بوستان روی تپه‌ای با سنگ‌های رسوبی بسیار قدیمی و زیبا واقع شده و وسعت آن به بیش از ۱۰ هکتار می‌رسد. پارک شیرین دارای درختانی تنومند و کهن‌سال است که سایه‌ای دل‌چسب و فضایی خرم و با‌صفا ایجاد کرده‌اند. اگر در سفر به کرمانشاه به‌دنبال فضایی با مناظر چشم‌نواز هستید تا عصری پر‌آرامش و لذت‌بخش را بگذارید، بی‌شک پارک شیرین از بهترین مقاصد برای شما خواهد بود. 

آدرس: کرمانشاه، بلوار مطهری، بلوار مهدیه، بوستان شیرین
فاصله پارک شیرینی تا باغ گل ها: ۵ کیلومتر 
  • باغ پرندگان صدف 

عکس باغ پرندگان صدف از جاهای دیدنی نزدیک به باغ گل ها کرمانشاه

باغ پرندگان صدف از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه است که با وسعتی بالغ‌بر ۲ هکتار، ۳۰هزار پرنده از ۱۳۰ گونه مختلف را درون خود جای داده است. پرندگان این باغ آزادانه در مقابل چشمان بازدید‌کنندگان بال‌های خود را می‌رقصانند و پرواز می‌کنند. باغ پرندگان کرمانشاه از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه به‌ شمار می‌آید. وجود گونه‌های کمیاب و خاص پرندگان از جمله دلایلی است که گردشگران را به‌سوی این جاذبه منحصر‌به‌فرد جذب می‌کند. 

آدرس: کرمانشاه، بزرگراه کمربندی، روبه‌روی ترمینال راه کربلا
فاصله باغ پرندگان صدف تا باغ گل ها کرمانشاه: ۷.۸ کیلومتر 

مسیر دسترسی به باغ گل ها کرمانشاه | راحت‌تر از تصور شما 

اگر در سفر به کرمانشاه، ماشین شخصی در اختیار دارید و پیدا کردن مسیر‌های درون‌شهری در شهر غریب برای شما دشوار است، می‌توانید از جاده کمربندی قسمت غربی، به‌راحتی به باغ گل ها کرمانشاه برسید. مسیر نزدیک‌تر از درون شهر می‌گذرد. برای دسترسی به گلزار کرمانشاه از این مسیر، ابتدا باید به میدان فردوسی رفته و سپس به‌سوی میدان آزادگان بروید. پس از حدود ۲.۵ کیلومتر حرکت از میدان آزادگان، به ورودی گلزار زیبای کرمانشاه خواهید رسید. 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، سوار بر بال نوشته به‌سوی گلزاری به‌سان بهشت در شهر کرمانشاه سفر کرده و به وصف زیبایی‌های آن پرداختیم. بی‌تردید باغ گل ها کرمانشاه از آن دست جاذبه‌های گردشگری غرب ایران است که بازدید از آن را نباید از دست داد. در‌نهایت اگر خیال سفر به کرمانشاه را در سر دارید، توصیه می‌کنیم پیش از هرکاری، راهنمای سفر کرمانشاه را مطالعه کنید تا بتوانید برنامه‌ای عالی برای سفر خود چیده و اوقاتی خوشی را در این شهر زیبا تجربه کنید. فراموش نکنید که اگر تجربه سفر به کرمانشاه و گشت‌و‌گذار در گلزار وسیع و زیبای آن را داشته‌اید، نظر و تجربیات خود را با ما و مخاطبان خوش‌ذوق و خوش‌سفر ما نیز به اشتراک بگذارید.

باغ گل ها کرمانشاه در جاده کمربندی غربی شهر کرمانشاه واقع شده و روبه‌روی ترمینال راه کربلا و بیمارستان سینا قرار دارد.

برای دسترسی به گلزار کرمانشاه، ابتدا باید به میدان فردوسی رفته و سپس به‌سوی میدان آزادگان بروید. پس از حدود ۲.۵ کیلومتر حرکت از میدان آزادگان، به ورودی گلزار زیبای کرمانشاه خواهید رسید.

از بهترین جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه که در نزدیکی باغ گل ها قرار دارند، می‌توان به تکیه معاون الملک، مسجد جامع شافعی (رض)، پارک شیرین و باغ پرندگان صدف اشاره کرد.

بازدید از این گلزار رؤیایی هر‌روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۵:۰۰ تا ۱۸:۰۰ امکان‌پذیر است.

بازدید از باغ گلها کرمانشاه به‌صورت رایگان برای عموم آزاد است.

5/5 (1 نظر)
7 نظرات
  1. زهرا می گوید

    باسلام واقعا اون عکس های که گذاشتن دروغ مارفتیم هیچ خبری از اون گلهانبود معلوم نیست عکسها ازکجاگرفتن مردم هم می بینن فکرمیکنن واقعاخوشگل درحالیکه هیچ کدام از عکس ها واسه کرمانشاه نبود مارفتیم اصلا گل زیادی نبود معلوم نیست ازکجاپیداکردن واقعا متاسفم مردم گول میزنید

    1. بانو تقیان می گوید

      زهرا عزیز، عکس‌های این نوشته از سایت گوگل‌مپ هستند. در واقع کاربران دیگه به این محل میرن و عکس‌های شخصی خودشون رو اونجا ثبت می‌کنند. کاش شما هم چند عکس می‌گرفتید و در گوگل‌مپ ثبت می‌کردید.

  2. زهرا می گوید

    همین امروزرفتیم 1402/02/28هیچ خبری از اون گلها نبود متاسفانه عکس های که تو اینترنت گذاشتن معلوم نیست واسه کجاست فقط اسم تابلو باغ گلها نه داخلش

  3. زهرا می گوید

    همین امروزرفتیم 1402/02/28هیچ خبری از اون گلها نبود که تواینترنت دیدم

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، ممنونیم برای به‌اشتراک‌گذاشتتن این مطلب.

  4. علی می گوید

    با سلام ما هم رفتیم روز شهادت بود تعطیل شده بود کلی خورد تو ذوقمان بعدش در ورودی اصلا معلوم نبود جلوش هم کنده بودن هرچی چرخیدیم ندانستیم از کی بپرسیم خلاصه برگشتیم

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، در ایران، چند تا تاریخ هست که در اون تاریخ‌ها همه جا بدون استثنا تعطیله.
      تاسوعا و عاشورا؛
      آخر ماه صفر که شهادت حضرت رسول و امام حسن مجتبی است؛
      روز شهادت امام صادق؛
      و البته چهاردهم و پانزدهم خرداد.
      توی این تاریخ‌ها به هیچ موزه یا جای دیدنی نرید که به در بسته می‌خورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.