آکواریوم کیش | گردشی علمی تخیلی به اعماق خلیج فارس ?

1

کیش یکی از زیباترین جزایر مرجانی خلیج فارس است که به دلیل جاذبه‌های شگفت‌انگیزش، هرساله گردشگران زیادی به خود جذب می‌کند. اگرچه کیش جزیره بزرگی نیست (۹۱ کیلومتر مربع) و بیشتر مناطق آن توسط سواحل زیبا پوشانده شده؛ اما به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری و مناطق تفریحی بکر و زیبا، به یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی ایران تبدیل شده است. ازجمله جاذبه های دیدنی کیش می‌توان به آکواریوم کیش اشاره کرد که بیش از هفتاد نوع ماهی کمیاب در آن زندگی می‌کنند و هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده دارد. اگر می‌خواهید حسابی هیجان‌زده شوید همراه ره بال آسمان باشید تا درباره این آکواریوم زیبا بیشتر بدانید.

از آکواریوم کیش چه می‌دانید؟

آکواریوم کیشخلیج فارس از نظرِ تنوع ماهی از مهم‌ترین پهنه‌های آبی در جهان محسوب می‌شود. ازاین‌رو گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند، می‌توانند با غواصی در آب‌های زلال خلیج فارس، این موجودات را از نزدیک تماشا کنند. در این بین برخی افراد امکان غواصی و دیدن ماهی‌های زیبا و بعضاً عجیب در اعماق دریا را ندارند. برای این دسته از افراد، این امکان فراهم شده است که به‌راحتی از پشت شیشه‌های آکواریوم، آبزیان رنگارنگ را ببینند.

لازم به ذکر است در حال حاضر آکواریوم بی‌نظیر کیش با حجم ۲۰ هزار لیتر از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین آکواریوم‌های ایران است. در این آکواریوم بسیاری از ماهی‌های کمیاب، کوسه‌ها و سفره‌ماهی‌ها در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

دیدنی‌های آکواریوم زیبای کیش

داخل آکواریوم کیشسفرهای علمی‌تخیلی خانم فریزل را یادتان هست؟ اگر خانم فریزل و شاگردانش در ایران بودند، قطعاً آکواریوم کیش یکی از مقاصد سفرهایشان بود. گردشگران می‌توانند مجموعه‌ای کامل و بی‌نظیر از آبزیانی که مانندشان را در هیچ کجای دیگر ندیده‌اند در این آکواریوم تماشا کنند. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این آکواریوم، فراهم‌شدن محیطی مناسب برای زندگی لاک‌پشت‌های غول‌پیکر، تمساح‌ها، مارها، پستانداران و سایر موجودات دریایی کمیاب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی شده و دیرینه‌شناسی آکواریوم کیش همان جایی است که حیرت و هیجان را برایتان به ارمغان می‌آورد و مطمئنیم برای کودکانتان نیز بسیار سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی خواهد بود.

احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده است که تاکسیدرمی یعنی چه و چه حیوانات یا آبزیانی در این بخش قرار گرفته‌اند؟ تاکسیدرمی به زبان ساده یعنی نگهداری جسد حیوانات در درازمدت یا همان خشک‌کردن حیوانات.

هزینه ورودی

شما می‌توانید خود و همسفرانتان را با پرداخت ۳۵ هزارتومان به‌ازای هر نفر، مهمان یک دنیا هیجان، لذت و کنجکاوی کنید. مطمئن هستیم از این سفر علمی‌تخیلی پیر و جوان و کودک و بزگسال، همه لذت خواهند برد و بازدید از آکواریوم کیش می‌شود همان خاطره تکرارنشدنی! اگر هم شوروشوق دیدن آبزیان را از نزدیک دارید یا همراهتان کودکان باذوقی دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر برای تهیه لوازم غواصی بروید و زندگی ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی را از نزدیک ببینید.

مسیر دسترسی

آدرس: هرمزگان، کیش، خیابان فردوسی، جنب بوستان آهوان، کانون هنر کیش

اگر می‌خواهید آکواریوم کیش را ببینید و چندساعتی را با کوسه‌ها و ماهی‌های رنگارنگ بگذرانید، به خیابون فرودسی کیش بروید، کنار بوستان آهوان، ساختمان کانون هنر است. داخل ساختمان کانون هنر، آکواریوم زیبای کیش قرار دارد. کافی‌است بلیط بگیرید ک سفر علمی‌تخیلی خود را آغاز کنید.

قیمت بلیط ورودی آکواریوم کیش35,000 تومان
ساعت کاری آکواریوم کیششنبه تا پنجشنبه ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰
شماره تماس 0764424637
آدرسهرمزگان کیش خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان، ساختمان کانون هنر

بازدید از ماهی‌ها و آبزیان آکواریوم کیش در اعماق تاریک آب قطعاً تجربه‌ای عجیب و تکرارنشدنی برای شما خواهد بود. اگر کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید، بازدید از این مجموعه شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

5/5 (1 نظر)
1 نظر
  1. hoda bamedi می گوید

    آکواریوم کیش مجموعه بزرگی هست و حداقل نصف روزو باید براش وقت بذارید.آبزیبان و ماهی های متنوعی داره از همه جالبتر به نظرم دیدن زندگی کردن این موجودات در اعماق تاریکی هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.