قلعه جنی کیش | قلعه‌ای تسخیرشده توسط فرازمینی‌ها  

0

چقدر اهل تجربه ترس و هیجان هستید؟ آیا از اینکه عمداً خودتان را در موقعیت ترس قرار دهید لذت می‌برید؟ اگر اینطور است، پس با ما همراه باشید، در غیر این صورت بهتر است به‌دنبال جاهای دیدنی دیگر جزیره کیش بگردید! قلعه جنی یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی استان هرمزگان محسوب می‌شود. درباره این جاذبه تاریخی، داستان‌ها و افسانه‌های بسیار ترسناکی روایت می‌شود. بسیاری بر این باور هستند که همیشه در افسانه‌های محلی، رگه‌هایی از واقعیت وجود دارد. با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید را درباره قلعه جنی، این قلعه تسخیرشده بدانید.

قلعه جنی کیش کجاست؟

قلعه جنی یکی از جاهای دیدنی کیش است که در غرب جزیره کیش و نزدیک کشتی یونانی قرار دارد. برای دسترسی به این قلعه، باید خودتان را به غربی‌ترین نقطه جزیره برسانید.

ساختمان قلعه

تصویری از قلعه جنی

درباره تاریخچه و قدمت تاریخی این قلعه، هنوز هم اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما می‌توان آن را به پرتغالی‌ها نسبت داد. در دورانی که جنوب ایران تحت تصرف پرتغالی‌ها بود، قلعه‌هایی برای حفاظت از این منطقه توسط پرتغالی‌ها ساخته شد. به احتمال فراوان این قلعه نیز یکی از همین قلعه‌های تاریخی محسوب می‌شود. ساختمان قلعه، پلانی مستطیل شکل دارد. در دو طرف این قلعه، دو برج و باروی بزرگ به چشم می‌خورد. این برج‌ها برای حفاظت از قلعه ساخته شده بودند. دورتادور این باروها، پنجره‌هایی کوچک وجود دارد. دیده‌بان‌ها از این پنجره‌ها نگهبانی می‌دادند تا مراقب حمله دشمنان باشند. این قلعه دیوارهای بسیار ضخیمی دارد و نفوذ به آن بسیار دشوار است. خوشبختانه هنوز هم این قلعه به‌خوبی پابرجا باقی مانده و ظاهری نسبتاً سالم دارد.

افسانه‌های قلعه جنی، از شایعه تا واقعیت

آیا تا کنون در محفل‌هایی نشسته‌اید که ناگهان بحث داستان‌های ترسناک و حضور ماورائی‌ها مطرح می‌شود؟ در چنین محفل‌هایی، هر کس تلاش می‌کند حتی داستان‌های خیالی که از زبان دیگران شنیده است را روایت کند تا جو کاملاً ترسناک شود. زمانی که درباره یک مکان داستان‌های عجیب روایت می‌شود، داستان‌های ترسناکی از هر گوشه و کنار به گوش می‌رسد. شاید بخش عمده این داستان‌ها حاصل قدرت تخیل انسان‌ها باشد. خب شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که خیالاتی شوید، تصاویری می‌بینید یا صداهایی می‌شنوید که واقعاً وجود خارجی ندارند. با تمامی این تفاسیر، داستان‌ها و روایات بسیار ترسناکی درباره این قلعه بین مردم محلی سینه‌به‌سینه روایت می‌شود.

  • مرگ 4 سرباز بخت برگشته

در گذشته و اوایل دهه 40، این قلعه محل ژاندارمری و پاسگاه کیش بود. در همان دوران، داستان‌هایی ترسناک درباره این قلعه روایت می‌شد. به‌حدی که این داستان‌ها باعث شدند تا سربازان و تمام خدمه نظامی این قلعه، به فکر ترک‌کردن آن بیفتند. سربازان و تمامی درجه‌داران اصرار داشتند که این قلعه تسخیر‌شده است. آن‌ها در هنگام شب صداهای بسیار ترسناکی از این قلعه می‌شنیدند. این صداها باعث ترس سربازان شده بود؛ اما عامل اصلی ترک پاسگاه داستان دیگری بود. بد نیست بدانید در همان دوران، 4 سرباز برای کشیک شبانه در پاسگاه مانده بودند. هنگامی که سربازان دیگر ساعات ابتدایی صبح برای تعویض شیفت به سراغ آن‌ها آمدند، متوجه شدند که از ترس با چشمان بهت‌زده جان باخته‌اند و صورت آن‌ها کاملاً کبود شده است. همین مسئله باعث شد تا بدون پیگیری این مرگ، پاسگاه ژاندارمری تخلیه شود و این قلعه خالی از سکنه باقی بماند.

  • عروسی اجنه

پس از این داستان، تا چندین سال کسی به سراغ قلعه جنی نیامد. تا اینکه همین چند سال پیش حادثه دیگری در این قلعه رخ داد. این قلعه در مسیر کشتی یونانی قرار دارد. یکی از رانندگان تاکسی کیش گویا مسافری را برای بازدید کشتی یونانی برده بود. او حین انتظار برای بازگشت مسافر، به‌سمت قلعه جنی حرکت کرد. گویا ساعت هنگام غروب بود. زمانی که به قلعه نزدیک شد، گروهی را دید که در مراسم عروسی حضور دارند. همین طور که نزدیک‌تر شد، دید که آن‌ها به جای پا، سم دارند. او با ترس ماشین را خاموش کرد و در ماشین پنهان شد تا عروسی تمام شود. البته هیچ کدام این داستان‌ها سند رسمی ندارند؛ اما برخی افراد تصور می‌کنند که همیشه پشت پرده داستان‌های محلی، رگه‌هایی از واقعیت نیز به چشم می‌خورد.

جاهای دیدنی اطراف قلعه جنی

مسیر دسترسی به قلعه جنی کیش

خب اگر با وجود تمامی این داستان‌ها باز هم می‌خواهید سری به قلعه جنی بزنید، باید به‌سمت جاده جهان حرکت کنید. نرسیده به کشتی یونانی و دقیقاً قبل از آنکه به آخرین میدان برسید، قلعه جنی را مشاهده خواهید کرد. بهتر است هنگام غروب نزدیک این قلعه نشوید؛ زیرا حتی همین داستان‌های ترسناک باعث می‌شوند تا تصاویر ناخواسته را در ذهن خود تصور کنید. فقط اگر در نزدیکی این قلعه، گروهی را مشاهده کردید که در حال برگزاری مراسم عروسی هستند، صحنه را به‌سرعت ترک کنید!

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرساستان هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره داستان‌های ترسناک قلعه جنی کیش چیست؟ به نظر شما ترسناک‌ترین قلعه در بین قلعه های ایران کدام است؟ آیا در سفر به جنوب ایران حاضر هستید تا از این قلعه دیدن کنید؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

قلعه جنی کیش در غرب جزیره و نزدیک کشتی یونان قرار دارد.

بازدید از این قلعه رایگان است.

خیر، البته بهتر است کودکان و افرادی که دچار بیماری قلبی هستند، از این قلعه بازدید نکنند.

به‌صورت 24 ساعته می‌توان از این قلعه دیدن کرد؛ اما بهتر است پیش از غروب از این قلعه دیدن کنید.

درب قلعه را با بلوک بسته‌اند؛ اما می‌توان به سختی از لای بلوک وارد قلعه شد که این کار توصیه نمی‌شود.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.